Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6456 Lv.
GBP GBP 2.1945 Lv.
TRL TRL 0.4754 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
26 Eylül 2017
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan ve Türkiye, ortak enerji projeleri gerçekleştirecek

Bulgaristan ve Türkiye, ortak enerji projeleri gerçekleştirecek

06 Eylül 2017

Bulgaristan’a bir günlük ziyarette bulunan Türkiye Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Başbakan Boyko Borisov ve Enerji Bakanı Temenujka Petkova ile görüştü.

Albayrak, “Türkiye Cumhuriyeti, enerji tedarik güvenliğini sağlayacak Bulgaristan ile enerji alanında her türlü işbirliğine hazır” dedi. Berat Albayrak, ev sahiplerinin 6 Eylül Bulgaristan Prensliği ile Doğu Rumeli'nin Birleşme Günü’nü tebrik etti.

İki ülke arasında gerek doğalgaz, gerekse elektrik enerjisi alanında enerji işbirliğinin derinleştirilmesi ele alındı. İki ülke doğalgaz tedarik güvenliği ve çeşitlendirilmesine ve sanayide ve evde kullanılan doğalgazın rekabete dayalı fiyatlandırılmasına yol açacak ortak projeler gerçekleştirme konusunda anlaştı. Başbakan Borisov, “Bulgaristan ve Türkiye stratejik ortaktır-iki ülke üzerinden doğal olarak gaz akışı gerçekleşiyor” diye vurguladı.

Albayrak’a Avrupa Birliği (AB) mevzuatı kapsamında gerçekleşmesi gereken Balkan Doğalgaz Dağıtım Merkezi kurulmasına ilişkin konseptin gerçekleştirilmesi ile ilgili bilgi verildi.

Görüşmede proje öncesi incelemeler kapsamında doğalgaz tedarikinde Türkiye dahi tüm giriş-çıkış noktaların ele alınacağı belirtildi. Bakan Petkova, Bulgaristan’da gaz dağıtım şebekesinin modernizasyonu ve genişletilmesine devam edildiğini anımsattı. Gaz dağıtım şebekesinin modernizasyonu ve genişletilmesinin Bulgaristan'dan Türkiye'ye transit gaz iletiminde kapasitenin artmasına, ülkemize yönelik gaz tedarik yollarının çeşitlendirilmesine de imkan vereceği kaydedildi. İki ülkenin üzerinde çalışmaya devam edeceği Türkiye ve Bulgaristan’ın doğalgaz sistemleri arasında doğalgaz bağlantı hattı kurulmasına ilişkin projenin stratejik önem taşıdığının altı çizildi.

Türkiye tarafından Bulgaristan’dan Türkiye’ye elektrik enerjisi ihracatı kapasitesinin artırılmasını sağlayacak ilave iletim hatları inşaat etme imkanlarının araştırılmasına ilgi gösterildi.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 1716


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2017-09-06 23:14:23
Alamanyada her hangi büyüyün damadı bakan olabilir mi, çok merak ediverim. Jivkovun damadı spordan sorumlu bakan, kızı lüdmila da kültür bakanıydı mesela. İranda ise damat bir şey olabilmez, ama Suudi arabistanda kıralın oğulu damadı hoop her şey olur arkadaş. Neden olmasın değil mi?
Karanfil 2017-09-07 10:58:05
Uzak durun ya Avrupa ülkelerinde Japonya'dan bulamadınız mı damadına iş buluyor hemen atlamayin
mustafa 2017-09-07 12:42:43
Zoruna mı gitti fes
fes 2017-09-07 22:14:15
Benim zoruma niye gitsin be ya Mustafa? Ben gayet rahatım ve olup bitenleri keyifle seyrediyorum. Damat Ferit vardı Osmanlı'nın çöktüğü zamanda, devletin yok edilmesi olan Sevr antlaşmasının altına imzayı çakmıştı. Gelişmiş bir ülkede bir şey yoksa, ama buna mukabil gelişmemiş bir ülkede bir şey varsa aklı olan insan orada yok da burada niye var diye sorar. Değil mi? Ama sormayıp aval aval bakarsa da bakar; ne yapalım, zekası olmayan adama zorla zeka verecek değiliz. Bu da geçer yahu deyip güler geçeriz.
feys 2017-09-08 09:22:07
Cevap bekliyoruz fes 🏁, zoruna mı giti Zoro.
fes kafesi 2017-09-08 17:20:46
damat işini iyi yapıyorsa sorun yok bence. krallıkla yönetilen avrupa ülkelerinde demokrasi var diyenlere biz sözünüz var mı acaba? kraliçe başbakanı değiştirdi ne oldu? kraliyet ailesi işsiz güçsüz ancak halkın parasını yer.
Karanfil 2017-09-09 09:54:38
Enerji sektoru dunyada batmayan bitmeyen en yuksek karli iştir. Bulgaristani kullanarak avrupaya elektrik satacaklar ve islami teror orgutu guclenecek borisov anlasmayi geç olmadan iptal etsin korktuklari başına gelmesin
fes 2017-09-11 09:45:04
Sözümüz olmaz mı, var tabi. Ama, sen dediklerimizi anlar mısın, o başka mesele. Avrupa'da krallıklar 1214 senesinden bu tarafa adım adım güçlerini yitirdiler, yerlerine parlamenter demokrasi geldi. İktidar artık halkın seçtiği adamların elindedir, kraliyet ailesi ise süs eşyası konumuna getirilmiştir. Buna karşılık hukuk sistemini, devletin kurallarını ortadan kaldırarak sıfırdan krallık kurmaya kalkışmak başka bir şeydir. İktidar kaynağını halktan almalı; hukuk, basın özgürlüğü olmadan alamaz.
Kırcaali. 2017-09-11 13:15:11
Elektrik karlı bir iştir deyince benim aklıma gelen Todor Jivkovun yönettiği 80,li yılları çok iyi hatirliyorum20yil boyunca Türkiye Elekrigi Bulgaristan'dan satın alıyordu ise o zamanlari Bulgaristan kyarliydi şimdi Bulgaristan'ın is birligi kurmak seni niye rahatsız ediyor ki komşu komşunun külüne muhtaçtır derler onu sen bilmezmisin.
Kırcaali. 2017-09-11 14:38:52
Karanfil sen şimdi bos boş konuşmanla Basbakanimiz Boyko Borisova neyin nasıl yapılacağına akıl mı veriyorsun yemezler.benim sahte kardeşim başbakanımız artık 60,yılların çocuğudur kimin neyle ve nasıl bağlantı kuracağını neyin kyarli ve neyin zararlı olduğunu çok çok iyi bilen bir kişiliğe sahiptir sen kabağı bostan diye satışa kalkma Boyko ıslanıp kurumuş bir Adamdiir senin gibilerini tezgahın altına koyar girdaba altından çıkamazsın bunu da unutma.
feys 2017-09-12 07:17:46
Evet bizde onu diyoruz, 52% le seçilmiş Başkan varmı örneği dünyada.
Fes 2017-09-12 15:33:35
Siz de onu diyorsunuz da, bizler aynısını demiyoruz. Stalin ne demişti: kimin oy verdiği önemli değildir, sandığa atılan oyları kimin saydığı önemlidir. Jivkov 99,99% alıyordu, Saddam 95%, Hüsnü Mübarek de 89% alıyordu,. Hukuku şakşuka basın özgürlüğünü yok ettin miydi kazanamayacağın seçim yoktur.
feys 2017-09-12 20:47:55
52% ile 85% ve 100% oylama arasında fark nedir ?
Anlatalım o vakit. Birincisinde demokratik seçim olduğu beli , ikincisinde işte hile var bezbeli ama hile sayımda değil ikinci aday ezik .Üçüncüsüne gelelim işte senin ornek verdiğin (başka örnek yokmuydu Stalini çok mu sevdin) sistemlerde ikinci aday gösterilmemektedir sikiysa goster, meselya HOH'te bir parti sistemidir , liderler nasıl seçilir orada bir bak. Fes mojesh po-veche.
... 2017-09-13 00:28:59
Fark zıvanadan tam çıkmayla zıvanadan tam çıkmaya doğru emin adımlarla yürüme arasındaki fark kadardır. Stalin bir gircüydü, totaliter sistemin saf haliydi:onu otuz senede inşa etti.. 44% katakulliyle 52% yapmak gürcü işidir.
***** 2017-09-13 13:33:30
Yukarıdaki küçük mechkaya sormadilar ama ine soralım .
- Fes canilerden yani Hitler ve Musolini gibilerden hoşlaniyormu ?
Stalinden den beli ki hoşlaniyor galiba.
(*****)/Büyük mechka okunsun/
fes 2017-09-13 14:06:33
Hayır psikopat Hitler'den ve megaloman Musolini'den hiç hoşlanmıyorum. Stalin'den de hiç hoşlanmadığım yukarıdaki yazılardan çıkar aslında, ama bunu çıkaramayarak fantastik şeyler çıkaran bir kafaya ben yardım edemem.

Ben türk kültürünün ve dilinin üstünlüğüne inanıyorum, hayran kaldığım şahsiyet ise Mustafa Kemal Atatürk'tür. Bir bulgar türk kültürünü ve dilini özümseyerek türk olabilir, beni rahatsız etmez.
***** 2017-09-13 14:46:11
Verdiğin dolgun cevap için teşekkürler.
Öyle bir şey olacağını zaten inanmıyorduk da Haman a bu soralım dedik.
feys 2017-09-13 19:51:26
Fes S 400 konusunda eş gecmeyerek 400 kelemeyle fikrini alabilirmiyiz eğer senin radarına girdiyse tabi.
fes 2017-09-13 22:46:00
Fikrim mi, şey, Rusya ve ÇİN'in kucağına bir kere oturursan bir daha kalkamazsın. Büyük Atatürk ne yapmış, ne o tarafa ne bu tarafa yaslanmış, muasırı medeniyet ve üzerine çıkacağız demiş. Medeniyet nerede? Batıda; biz batıya rağmen batılı olmak için uğraşmalıyız. Kuzey Kore'yi Çin ve Rusya destekliyor; sözde komunist partisi ama iktidar dededen babaya, babadan oğla geçiyor ve bu berbat halden destekçiler hiç rahatsız olmuyor. Alalım S-400 de kimsenin kucağına oturmayalım.
Karanfil 2017-09-14 11:06:15
Elektrik değil enerji sektörü dünya da batmayacak iş olarak kabul edilir yine aynı kapıya çıkıyor neticede elektrik yorum yapmam zorunuza gitmiş bostan kavun karpuz karıştırma bu ne ya Allah Allah
Yorum yazarken sana mı soracam
Yine söylüyorum kendi ülkenin elektriğini yabancı değil yerel üretmeleri
Ne çabuk unutuldu daha 3_4 yıl önce ülke genelinde yapılan elektrij protesto
fes 2017-09-14 13:20:09
Tamam da Bulgaristan'a elektrik satacağını nereden duydunuz, kendine yetmeyen elektriği niye satsın ki?