Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6456 Lv.
GBP GBP 2.1945 Lv.
TRL TRL 0.4754 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
26 Eylül 2017
HABERLER » Eğitim
Bulgaristan okullarında Türkçe sorunu

Bulgaristan okullarında Türkçe sorunu

12 Eylül 2017

Bulgaristan’da 15 Eylül’de yeni öğretim yılı başlıyor. Bu ders yılında da Bulgar okullarında anadili Türkçe okuyacak öğrenci sayısı oldukça az. 1990 yılında demokrasiye geçişten sonraki yıllarda Türk çocukları için Bulgar okullarında Türkçe” zorunlu seçmeli ders” olarak okutuluyordu. O yıllarda yaklaşık 100 bin çocuk Türkçe dersleri görüyor ve karnede de notu olan “zorunlu seçmeli ders” olarak Türkçeyi seçiyordu. 2003 yılında bu sayı 30 bin’e düştü, 2015-16 öğretim yılında ise Türkçe derslere giren öğrenci sayısı 7565. Geçen ders yılı için istatistik yok, ancak yarı yarıya azaldığı tahmin ediliyor.

2015 yılı Eylül ayında dönemin HÖH lideri olarak Lütvi Mestan Anadili Türkçe eğitiminin Türk çocukları için “zorunlu ders” olarak müfredata alınmasını teklif etti, ancak Meclis onu reddetti. Ardından iktidar GERB partisinin önerisiyle, Türkçe “zorunlu seçmeli ders” çizelgesinden de çıkarıldı, “serbest seçmeli ders” listesine alındı. Böyle öğrenciler de, Türkçe yerine İngilizce veya Bilişim gibi dersleri seçmeye başladı ve Türkçe okutulmaz oldu. Ayrıca okul müdürleri de eğitimde zorluklar çıkarıyor. Türkçe okumak isteyen öğrencinin velisi, ders başında okul müdürüne özel dilekçe sunmalı, müdür de Türkçe ders sunma veya sunmama yetkisine sahip. Türkçe öğretmenler eksikliği var, Türkçe ders kitapları ise 1999 yılından kalma, eskimiş kitaplar. Bu durumda Bulgaristan okullarında Türkçe “öldü” diyebiliriz. Türklerin yoğun yaşadığı Kırcaali ilinde bile Türkçe okuyan öğrenci sayısı 2 500’den az.

Olan yerlerde de:
- Eğitim Yasasının getirdiği zorluklar,
- müdürlerin engeline,
- öğretmen yetersizliği,
- velilerin umursamazlığı,
- öğrencilerin isteksizliği,
- ders müfredatı dışında kalması,
- serbest seçmeli olduğu için, onun yerine başka ders seçmesi,
- kulaktan dolma, tv ve evden Türkçe bildiği için “zaten Türkçe biliyor” yanılgısı,
- öz bilinç ve kimlik duygularının arka planda bırakılması, gibi nedenler Bulgaristan okullarında Türkçe eğitimin sonunu getirdi.

Kaynak: Sevda DÜKKANCI

Ziyaretci sayısı: 5715


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Yılmaz Feyzula 2017-09-12 22:32:03
Bulgarlaşma tam hız sürüyor hemde HOH partisi eliyle umursamaz ve bencil politikaları yüzünden bg da Türklük ölüyor.
Salim 2017-09-13 09:49:58
Bu Bulgar politikasının Türklere karßıt mel taßı.
Ne yazık ki DpS bu politikaya top yüküm destek veriyor.
Lütvü Mestan iki dönem DpS sıralarında parlamentoda "Eğitim komisyon"baßkanıykan neden fırsatı değerlendimedi.
Mestan niye AİHM konuyu götürmeye cesaret edemiyor.
BAHRİ GÖNÜLKIRMAZ 2017-09-14 09:27:02
BU BİZİM İÇİN TOPYEKÜN SEFERBERLİK KONUSU. ANA DİLİNİ İYİ BİLMEYEN İNSAN YABANCI DİLİDE İYİ BİLEMEZ.
ANALAR BABALAR KISACASI TÜM EBEVEYNLERİMİZ VE TÜM SİYASİ YADA SİVİL TOPLULUKLARIMIZ BU KONU ÜZERİNDE YILMADAN ISRARLA VE İNATLA ÇALIŞMALIDIR. DİLBİRLİĞİMİZ DE BOZULURSA TOPLUM OLMA VASFINI DA YİTİRİRİZ.
fes 2017-09-14 20:44:09
Türkler olarak neden bu kadar aptalız diye saçımı başımı yoluyorum. Bulgarlaştırma devam ediyor diyor - ki doğrudur - ama hemen ardından bulgarları sorumlu tutacağına DPS ne yaptı Mestan ne yaptı diye abuk sabuk sorular soruyor.
Bahri Gönül kırmaz haklı; herkes üzerine düşen sorumluluğu almalı ve bir şeyler yapmalı. Bu dediklerim zor tabi; zor olanı yapacağına onu bunu suçlamak kolay. DPS'nin veya Metan'ın yapacakları sınırlıdır, gereksiz ve anlamsız suçlamaları bırakın artık
vatandaş 2017-09-15 14:13:20
Yok edilebilecek sedece dilimiz deil neden sucu lütvi Mestana atıyorlar kaç tane vekilimiz var orada onlar neden savunmuyor haklarımızı
fes 2017-09-15 14:33:03
Vatandaş isimli arkadaş, olayı gene kavrayamadın. Suçlu ne Mestan ne de Ahmet Doğan'dır, suçlu bulgarlardır. Eleştirilerinizi bulgarlara yöneltin. Bir türk partisinin veya milletvekilinin Bulgaristan'da yapacakları sınırlıdır, onlardan fantastik şeyler beklemeyin. Evi soyulan Nasrettin Hoca'ya komşuları "Hoca, evi kilit altında tutmamışsın, önlem almamışsın" diye çıkışmışlar. Hoca buna "hırsızın hiç mi suçu yok" diye cevap vermiş. Arkadaşlar hırsıza bakın hırsıza.
fes kafesi 2017-09-15 14:55:31
aslında bulgarca öğrenmek istemiyoruz sadece türkçe ve ingilizce öğrenmek istiyoruz" demek lazım bulgar makamlarına. sadece 7-8 milyon kullanıcısı olan bulgarcanın kimseye faydası olmuyor. ne avrupada ne de diğer dünya ülkelerinde.
fes kafesi 2017-09-15 14:59:56
Türkler aptal değildir. Avrupalılar kendilerini herkesten akıllı sandıkları için onlara göre diğerleri aptal olmalıdır. Silahlı insansız hava aracı, lazer silahı, manyetik top silahı kaç avrupa ülkesinde var acaba? Türkiye 1. dünya savaşının yaralarını ancak sarmaya başladı. 100 sene avrupalı olacağız diye düşünenler yüzünden beynimizi kullanmaya gerek görmedik.
fes 2017-09-15 15:29:39
O dediklerinin tamamı saçmalık. Avrupa'da kaç tane ülkede lazer silahı, manyetik top varmış... Güldürme adamı. Avrupa'dan , her bakımdan karşılaştırılmayacak kadar gerisin. Ama Türkiye'de bir başarı varsa - ki vardır - bunun tamamını Atatürk Türkiye'si yapmıştır ve yapmaktadır. Buna insansız hava arcı, lazer güdümlü bombalar, ve milgem projesi dahildir. Osmanlı'yı batıran dini bağnazlık olmuştur. Bağnazlık çökertir çökertir, hep çökertmiştir.
vatandaş 2017-09-15 16:11:50
Fes isimli arkadaş ben cok guzel algıladım sanki siz anlamakta zorluk cekiyorsunu bize bu kötülük bizim türklerden geldi o yere göğe sıdığramadınız o şahıh onca müslümanımız türkiyeye bulgar isimlerinle gittlile şimdi neden almıyorlar bir yasak mı var biz kendi kafamızdan cekiyoruz kusura bakmayın
feys 2017-09-15 17:42:39
Bizim fes algılamada biraz zorluk çeker, ona yavaş ve sabırla stereo anlatacaksın ve uc boyutlu 3D renkli cizimne olsun lyazim.
O vakit anlatalım. Kısacası na 3 kontinenta, ve devamı az sonra şarj biti
fes 2017-09-15 23:10:54
Dört aptal bir olup aklı başında biri hakkında kamuoyu oluştururlarsa aptallıkları azalmaz, tam tersi olur: aptallıkları kat be kat artar. Niye mi? Çünkü harekete geçmiş aptallık felaket bir şeydir de ondan. Vatandaş adındaki zurnaya bak be; bulgar yönetimlerinin uyguladıkları sistematik asimilasyon politikalarını Türkiye'de yaşayan bazı türklerin Bulgaristan'da türk isimlerini geri almamalarına bağlıyor. İyi mi?Ah be vatandaş, ah be, ah be!
fes kafesi 2017-09-16 00:29:21
Fes, Türk olmadığı ve 60 yaşını artık geçtiği için bunamış. Hayatı palavra olanların bunaması çok olurmuş. Yeni bir şey öğrenme yeteneği yok. Türkiye' nin projelerini sayarken kıskanmış, oradan bir Atatürkçülük tartışması çıkartarak insanlarımızı bölmek istemiştir. Bu kalpazan numaraları artık kimse yemiyor. Türk ordusu dünyada fransanın ardından 8. güçlü ordudur. S-400 füze alımına da karşımısın fes dede?
fes 2017-09-16 07:50:57
Dede olmaya daha çok var, tutturamadın. Vaktiyle çok güçlü ordusu vardı ama fetö ile şey elçiliği yaptılar zayıflattılar. Din formasyonu ile yetişmiş birinin öğrenme yeteneği olduğunu tarih kaydetmemiş. Bir bölen var, dindar ve kindar nesil yetiştirmek isteyen kimse odur.
feys 2017-09-16 09:10:31
Fes nikame'ni bence degistirmelisin, olmaz öyle şimdi abi. FES kelimesi önce Osmanlı Türkler aklına gelir eeee bizim fes inkyar edi geçmişini ozaman değiştir gardaş.
Örnekler zorunsuz nikname değişimi için.
1.Ryazana burgiya(sunetlenmis)
2.Anadolets
3 Poganın
4. .. ..başka aklıma gelmiyor.(poturnyak)
Fes dilediği seçsin.
fes 2017-09-16 09:31:26
Niye değiştireyim ki, üzerime yapıştı artık, gerek yok. Kırcaali'de detska gradinaya gittiğim ilk gün Stoyço adında bir çocuk bana "fes takıf" dedi. Eve geldiğimde babama fes ne demek diye sordum. Fes ismi daha o zamandan üzerime yapıştı, Osmanlı'ya sahip çıkmakla bir ilgisi yoktur. Bu arada sahip çıkanlar da Osmanlı'da hiç olmayan şeylere sahip çıkıyorlar. Abdulhamit mesela dini kullandı, ama bir şeriatçı değildi. Adam içki içiyor, 16 tane karısı var, opera dinliyor. Kazın ayağı pek öyle değil.
feys 2017-09-16 09:49:25
Tmm kabul
Reysül Küttap 2017-09-16 15:36:27
Verecekleri S-400 en yeni teknoloji değilmiş. Bunu rus yetkili bu gün açıkladı.Gene bir kandırılma var galiba? Her gele kolayca kandırıyor... Rabbim af etsin demekle olacak mı bu iş?
S 400 2017-09-17 14:55:09
Razstvetali ybloni grushi
Poploli tumani nad rekoy
fes 2017-09-17 17:16:43
Bu elma ve armut ağaçlarının çiçek açması, nehir boylarını duman bürümesi hayra alamettir inşallah. Canımdan çok sevdiğim vatanım için hayırlı olmayan şeyleri isteyecek en son kişi benim. Tarihe baktığımızda ayıyla ilk anlaşmayı 1830'larda Sultan Mahmut yaptı. Batının desteklediği Mısır ordusu Osmanlı ordusunu dağıtmış Kütahya'ya kadar gelmişti. Bunun üzerine Hünkar iskelesi anlaşması yapıldı vaziyet kurtarıldı. 1875 Nedim Paşa'nın rus kartını oynamaya kalkması felaketle sonuçlandı. Devamı var.
feys 2017-09-17 20:29:01
Devamı bekliyoruz
AKINCI 2017-09-17 21:06:59
Son Endülüs halifesinin annesinin halifeye söyledikleri İSLAM ALEMİ için ders niteliğindedir. Endülüs batı avrupa İSLAM Devleti idi , Osmanlı doğu avrupa İSLAM Devleti idi. Batı avrupa bitti, doğu avrupa son çırpınışlar.Eğer Türkler kendine gelmezse sırada İstanbul var. 20 milyona güvenmeyin aslında hazır toplu katliam coğrafyası, unutmayın 2 sene önce İstanbul'a atom bombası atılması için heyecanlananlar vardı avrupada. 1984-85 i unutmayın.BALKAN TÜRKLERİ hayatı domaşno,kebapçe,mal mülk toplama sevdasından derhal vazgeçmeli, çocuklarını herşeyden evvel milli manevi beslemelidir. Yoksa bi
AKINCI 2017-09-17 21:16:43
Yoksa bizler avrupa için sadece rabotnik olarak kalacak ve insan olarak görülmeyeceğiz. 30 sene sonra torun dedesiyle farklı dille konuşunca dede torunuyla işaret diliyle konuşmaya çalışacak ve domaşno, kebapçeler boğazında düğümlenince hayatın anlamını acı tecrübeyle öğrenecek.İNŞALLAH bunları yaşamayız...
fes 2017-09-17 22:14:24
Akıncı, doğru söze ne denir, aynen dediğin gibi. Devamı şöyle: ruslarla harbi umumide Kafkas ve Galiçya cephelerinde savaştık. Büyük büyük dedem Şipka'da, büyk dedem ise Galiçya cephesinde Moskofla çarpıştı. 920'de ruslarla güzel bir anlaşma yapıldı, 945 senesine kadar çok kazançlı çıktık. 960'da Menderes ruslarla anlaşmak istedi ama ihtilal oldu, anlaşma mümkün olmadı.967'de Demirel Brejnev'le anlaştı, çok yararını gördük. Bazıları 1971 darbesini buna bağlıyorlar. Umarım S - 400 anlaşması iyi olur.
S400 2017-09-17 22:22:58
Nu akıncı nu pagadi
Daragoy!
Selim 2017-09-18 21:36:13
fes senin meslek neydi? çok tarih okumuş gibisin. s-400 teknolojisi türkiye ile ortak üretim yapılacağından gizli kalmayacak. arkasından rusya ile ileriye doğru 50 yıllık nükleer işbirliği planı ve kendi füzelerimiz, uçaklarımız geliyor. ecnebiyi kendimizden büyük ve akıllı zannetmeyelim, bizim millet zamanında devleti milleti için çalışmadı nato çıkarları, abd çıkarları yüzden geri kaldık. avrupanın en büyük kurnazlığı ilk önce çinden barutu getirip tüfek yapmak ve geliştirmek olmuştur. amerika kıtasının işgal edilmesi de hep tüfekle olmuştur.
fes 2017-09-19 13:33:59
Ecnebiyi kendimizden akıllı zannetmiyorum, ama akıllarını bizden daha iyi kullandıkları kesin. Bir milletin ne olduğunu anlamak için kültürüne ve eğitim sistemine bak, her şey ortaya çıkar. Kendi uçaklarımız, füzelerimiz öyle palavra sıkarak gelmez. Peki ne zaman gelir, laik eğitimle gelir. Büyük Atatürk 1920 sıfıra gelmiş bir toplumu ayağa kaldırdı, bir mucizeyi gerçekleştirdi. Ben gerçekten baya tarih okudum; okuduklarım bana laiklik olmadan olmaz diyor.
Selim 2017-09-20 09:04:18
Laiklik bir Fransada var bir de Türkiyede. İslam zaten laik bir dindir, kimseye zorla birşey yaptırmaz. Yıllarca dünya üzerinde görülmeyen sakallı-siyahlı-yam yam gibi gözüken taliban, işid tipleri birden ortaya çıktı ve avrupa-amerka basınında islamiyet böyle korkunç görünen tiplerin kafa kesenlerin, taşla öldürenlerin, kadınlara her türlü yasak koyanların dinidir" şeklinde dünyaya pazarlandı. Zaten talibanı da işidi de isreal eliyle abd nin kurduğu ortaya çıktı. Durduk yerde İslamiyeti öcü gösterip savaş çıkartıp petrolü götürüyorlar. Bizim suçumuz başımızda bir papa olmaması.
feys 2017-09-20 09:57:37
Aferin Selim gardaş, Ademoglu fes'in Kula çınlasin.
Çölü geçme hikyayesini biliyorsunu dimi, vezir diyo S. Selime, padişahım atan indiniz arkanızda ordu mecbur onlarda atan indi, lyutfen ata binin. Cevap ise önümde Resulullah yaya bana çölde yol göstermektedir ben nasıl ata bineim. Muhamed SA yaya dio yaya önümde, bana yakışır mı .
Fes..., kulan çınlasin durmak yok okumaya devam
fes 2017-09-20 13:27:11
Saçmalıklara kulağım çınlamaz benim. Laiklik sadece Fransa'da vardır lafı cahil cuhelanın dillendirdiği bir safsatadır. Aralarında nüans farkı olmakla beraber bütün büyük, gelişmiş devletler laik veya sekülerdirler; Rusya,ABD, Çin, avrupanın tamamı laiktir. Sekülerlik laisizmdan daha yumuşak bir dünyevileşmedir. Angliikan ve protestan kiliseleri baünazlıktan belli ölçüde kurtulduklarından Fransa'dakine benzer sert bir laisizım gerekmedi. Türkiye için sert laisizım gereklidir.
feys 2017-09-20 13:34:55
Evala fes , şimdi kaldı pi parti kurasin , meselya LLP(liberal laisizm parti) ve seçimlerde sana başarılar.
Unutuysan anlatalım o vakit , demokraside işler böyle yürür.
Selim 2017-09-20 13:37:24
Bırak bu işleri fes kafası. Avrupa birliği devlet başkanları topluca Papa ya gidip af dileyip akıl almadılar mı? Ben diyorum İslam bilenler için zaten laik, üstelik laiklik-sekülerlik İslam'ın mükemmeliyeti ile karşılaştırılmayacak şekilde zorba bir sistem, sen diyorsun laiklik mutlaka lazım. Asıl Bulgaristan'a laiklik lazım, Türklere baskı yapmasınlar, dilini-dinini yok etmeye çalışmasınlar. Hristiyan gericileri, engizisyon kafalıları da unutmadık.
feys 2017-09-20 14:10:42
Fes cevap ver , Papanistan pardon Vatikan AB'de mi ki dizildiler sıraya Papa'nın önüne.
Selim helal olsunla. Fes göbeğini kaşıma ve-var-plaaaaaaaaa Papa'nın yanında ne işin var ops pardon onların ne işi var.
fes 2017-09-20 17:40:20
Selam olsun da o dediği hiç olmadı. Dünyayı bir kere doğru okumayı öğreneceksiniz; kıt bilgilerinizle fantastik çıkarımlar yapmayacaksınız. Adam olmamın en kestirme yolu bu dediklerime uymaktır.Avrupa'da kilise 400 sene önce geriletilmiştir. Papalık Galile'yi yargıladığı için özür dilemiştir. Avrupa'nın hiç bir ülkesinde kilisenin eğitim sistemini belirlemesine müsade edilmez. Dinin alanı başka hayatın alanı başkadır. İkisini birbirine karıştırırsan ayıkla pirincin taşını olur. Nitekim oluyor da.
feys 2017-09-20 17:59:51
Fes kaytarma ,kaytarma Vatikan da ne işleri var.
anonim 2017-09-20 18:09:16
Kıymetli yorumcular,dünya türklüğünü yani 300 milyonu baz alarak,yorumlarımızı çeşitlendirelim.Türkiye Cumhuriyeti milletlerarası antlaşmalarla bulgaristandaki türk azınlığın garantörüdür.Bulgaristan türkleri dünya türklüğünün bir parçası ve üyesidir.Unutmayalım ilk TÜRK DEVLETİ batı trakyada kurulmuştur.
Akıncı denilen yorumcu,avrupanın gücünü göklere çıkartıp,bir çırpıda İstanbulu yokedebilirler korkusu salıp beyinleri bulandırmaktadır.
Türkiye Cumhuriyeti bu gün dünyada 10 büyük devletten biridir.Ekonomisini ağır sanayisini karalamaya devam etmeyin.Türkiye 10 yıla kalmadan dışar
emir 2017-09-20 19:17:25
Dindar insanların her konuya dini alet etmesini aklım bir türlü kavramıyor. İnsan toprak kalıptan yaratıldı deyip, biyolojiyi, tıbbı, genetiği ve tonla bilim dalını , daha da vahimi bilimsel düşünceyi elinin tersi ile itiveriyorlar. Türkiye'nin bütün bilimsel birikimi cumhuriyet sayesindedir, fakat fesin savunduğu katı layiklik yüzünden millet arasında antikemalizm yaygınlaştı. Bir de gözlerime göre fazla zeki olmayan, kabiliyetsiz ve ya başarısız insanların dinin arkasına gizlenmek gibi kötü bir huyu var...
emir 2017-09-20 19:32:09
Başka son derece büyük bir hata ise gelişmiş ülkelerden bahsederken onları teknolojileri ile özdeşleştirmek. Teknoloji bilimin neticesidir... Mendeleev, Butlerov, Landau , Çerenkov, Lyapunov gibi bilim adamları ve dünyaya mal olmuş rus edebiyatçıları ve filozofları var olduğu için rusların füzeleri ve uzay roketleri var. Şimdi satın alınan bir teknolojiyi Türkiye'de üretebilsek bile bunun uzun vadede ülkeye pek bir katkısı olmaz.Hatta şu anda s 400 leri copy paste yapacak durumuz bile yokmuş.
emir 2017-09-20 19:35:23
Ama füzeye gerek yok gibi, kimilerini peygamber kurtarackmış, ordunun önünden yürüyormuşta...Arkadan da her halde melekler saf saf dizilmiştir, imanları da süpermiş...Bu mantıkla Uhud'ta dayak yiyen peygamber ve sahabeler her halde dinsizdi...
feys 2017-09-20 20:10:57
Emircim İstanbul'un fethinde şahin toplar kullanıldı bu günkü balistik fezesine denk ve bu teknoloji Türklerde vardı sadece.
Şimdi gelelim çölün geçmesine orada örnek şöyle, koskoca Sultan saygıdan dolayı atından iner ve bütün ordu çölü yaya geçer . Mekeye gidilir ve emanetler alınır, şu an emanetler Topkapı da sergilenmektedir.
emir 2017-09-20 21:13:35
Bir takım teknolojik gelişmeler her yerde olabilir, ben ilmi gelişimin öneminden bahsetmiştim. At ve ya buna benzer binek hayvanlar varken çölü savaşmaya giden ordusuna yaya geçirtmeye kalkan komutan aptal falandır her halde...
feys 2017-09-20 21:47:06
Emir o komutan orduya inin yaya demiyor ki, komutan sevgi ve saygıdan dolayı peygamberin arkasında yaya iner istese inmez ama kendine yakistiramadi . Birde savaşmaya gitmedi ki , rüyada git Medine'ye emanetleri al ve muhafaza et denildi ona.
İşte böyle komutanlardi ejdadimiz.
fes 2017-09-20 23:00:28
Çölü yayan hiç kimse geçmedi, hiç bir padişah da Mekke'ye gitmedi; bunlar bağnaz çevrelerde anlatılan menkıbeler olsa gerek. Menkıbeleri dinlemek çok zevklidir gerçi, ama maalesef yalana dayalı hikayelerdir. Dinsiz olalım, dinden tümden vazgeçelim demiyoruz herhalde;dediğimiz din başka, bilim başka, felsefe başka, sanat başka; bunları birbirleriyle karıştırmayalım. Emirin de belirttiği gibi temel bilimler olmadan teknoloji gelişmez. Osmanlı temel bilimler konusunda hiç bir şey yapmamıştır.
emir 2017-09-20 23:47:35
Yahu hangi peygamberden bahsediyorun sen, bizimkisi yedinci yüzyılda öldü, memlük seferi ile ne alakası var...
feys 2017-09-21 07:19:42
Sonuncun'dan . Evet nasıl olur dersin .....
Olmuş işte. Topkapı ya gidersen emanetleri görürsün , ama hikyaye böyle , ister inanırsın ister inanmaz . O col bu günkü kusularin teknoloji imkyanlariyla o sürede geçilmiyor. Hayırlı günler.
Selim 2017-09-21 08:25:49
Hey fes, hiç olmadı dediğin haber al sana laik avrupamı, Papa papa bana da mı? Seni gidi yalancı, cahil, haberin yok konuşuyorsun. Birşey bilmediğin ortaya çıktı. Buralarda sözün geçersizdir artık. Boş konuşuyorsun çünkü. Çok bilmişlik taslama insanlara.
http://www.hurriyet.com.tr/ab-liderleri-papanin-huzurunda-40406318
feys 2017-09-21 08:39:43
Evet fes biraz papağan bahsedemisin.
N.Kopernik "inede etrafında dönüyor" idasından dolayı diri diri yakıldı oysa Osmanlı güneş sistemini biliyordu. Fes selim diyor ki Papa'nın etrafında donyurpar son zamanlar.Hemde ayakta karşılanıyor Papa.
Evet senin hikyayen nedir ,meraktayiz.
fes 2017-09-21 09:24:08
Kopernik diri diri yakılmadı, kendi eceliyle öldü. Diri diri yakılan Djordano Bruno'ydu. Mercidabık Savaşı, 24 Ağustos 1516 yılında Osmanlı Devleti ile Memlük Devleti arasında Halep Şehrinin kuzeyinde gerçekleşmiş, Mercidabık Savaşı sonrası Suriye, Lübnan ve Filistin Osmanlı topraklarına dâhil olmuştur. Yavuz Selim orduyu hızla Mısır'a sürmüş, geçilemez denilen Sina çölünü geçmiş, Ridaniye savaşı diye bilinen savaşla Mısır devleti ortadan kaldırılmıştır. En iyisi ayıbını daha fazla yüzüne vurmayalım...
Selim 2017-09-21 09:35:34
Fes, sen de Papa'nın pelerini altına saklanıyorsun demek. Müslümanım diye ortalarda dolaşma bence. Avrupa, Türklerin mutlaka laik olmasını yani İslam'ın olmamasını ister. Yeni bir Osmanlıdan korktukları için. Arabistan ve diğerlerinin neden laik olmasını istemiyorlar, çünkü onlardan korkmuyorlar, avuçlarının içinde oynatıyorlar zaten...
feys 2017-09-21 09:39:05
Tmm durmak yok okumaya devam. Nik'nameli Selimi görünce aklımıza da bu hikyaye geldi. Hikyayemde yanlışlık yok ,ama Kopernikle yanlisim olabilir gogolde kontrol etmem gerekiyordu. Önemli olan Ortaçağda papalin fikir özgürlüğünü yok saymasinin anlatimasiydi. Oysa Osmanlı'da fikir özgürlüğü vardı.
fes 2017-09-21 10:28:42
Tamam, cevaplarım var, ama işin tadı kaçmaması için susuyorum. Didişmeye gerek yok, herkes bildiğini okusun.
feys 2017-09-21 10:36:55
Arkadaşlar katılıyorum didismeyelim , her biri kendi inandığı gerçeği koysun.
Çağdaş dünyada fikir özgürlüğü (pluralizim ,inakomisliye) çok değerli bir kazanimdir.
emir 2017-09-21 20:26:24
2017-09-21 07:19:42
"Olmuş işte. Topkapı ya gidersen emanetleri görürsün , ama hikyaye böyle , ister inanırsın ister inanmaz ."

Tıpkı iman gibi ister inan, ister inanma, yeter ki bunu poztitif bilimlerden ayırt edebil. Bilim karşısında dinin yeri, Pamuk prenses ve yedi çücelerden farksızdır...Mesela ben müslüman olmakla beraber, ezoterik ve mistik inançlara da düşkünüm. Uzayda yaşamın varlığına inanıyorum, Blavatsky hayranıyım, Hollow Earth'a inanıyorum v.s., ama bilim ayrı iş...
feys 2017-09-22 07:09:42
Evet uzaylılar var , ama dyado mraz yok .
Varnalı 2017-09-24 01:17:57
Meydan fese kalmış.Sağ gösterip sol vuruyor.Fesi onbeş yılldan bu yana tanırım.Türkçüyüm derken,bulgar çıkarlarını korur.Kurnazdır,patronu A.Doğana benzer.Aynı anda kafasında beş şeytanı birden gütme kabiliyeti vardır.Üst akıldan aldığı talimatla dezinformasyon yaparak,siz değerli yorumcu arkadaşların kafasını karıştırıp,Türk gençlerini aktif direnişten pasif kadercilğe kanalize etmektir.Emir demiri keser.Fes budur.
Saygılarımla.
Varnalı.
Nevrokoplu Hasan 2017-09-24 01:38:01
Feso,
1915-1960 yıları arasında doğan Türk vatandaşlarının %50 si yazma okuma bilmiyordu.Neden eğitilmediler söylermisin!.Suçu kimde ve nerede aramalıyız?.
feys 2017-09-24 13:05:51
Fes açıklama bekliyoruz.15 (onbeş) kelimeyle özetleye bilirsin hayat hikyayeni.
fes 2017-09-24 13:33:52
Varnalı, beni değerlendirme denemesi yapmışsın, ama maalesef tavuğun uçma denemesi gibi bit şey olmuş. Bir bütünü tasarlayabilecek sende ne bilgi, ne sağ görü ne de deneyim var sende Varnalı. Bunu daha önceleri de defalarca söyledim.

Hayat hikayemi niye anlatayım ki? Öyle bir niyetim yok benim. Yukarıda Varnalı adlı adam hakkımda bir değerlendirme yapmış, inandırıcı buluyorsan alır istifade edersin. Benim umurumda değil.
Selim 2017-09-24 14:44:24
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
Atilla 2017-09-24 15:03:03
"Bir gece ansızın gelebiliriz..." Çok az kaldı.
feys 2017-09-24 16:14:31
Takıldım pazar gunu muhabed olsun.
emir 2017-09-24 17:01:34
Selim ve Atilla her halde Irak ve Suriye' de ki Türklerden ve oralaraı Türkiye'ye bağlamaktan bahsediyorlar, lakin yanlışlıkla bulgaristan yazmışar, yoksa bulgaristan'dan yayın yapan bir haber sitesinde aksi düşünülemez. Biz ülke kanunlarına saygılıyız, site yöneticilerini de zor durumda bırakmak istemeyiz.
feys 2017-09-24 17:12:41
Evet emir haklı. Arkadaşlar böyle kepazelik olmaz. Yurtdışinda da olsak BG pasaportu taşımaktayız ve her şeye rağmen BD severiz ve oradaki insanlarda hiç ayırmadan. Olmaz öyle şey.
Saygılarımla.
Selim 2017-09-24 17:28:19
Evet yanlış yazmışım, kusura bakmayın. Suriye-Irak bölgesi olacak. Ancak şimdiki Türkiye hükümeti tüm dünyadaki Türklerin hakkını korumaya kararlı gözüküyor, buna da gücü var gibi.
Celil Kırmızı 2017-09-24 23:58:11
Var gibi mi var mı? Kuzey Kore veya başka ülke dev füzelerini ülkene gönderse onları imha edebilir misin?
Selim 2017-09-25 08:33:21
Nato radarları Malatya da balistik füze saldırısı için koruma füzeleri Almanyada. Bir kaç ülke dışında füze saldırısına koruması olmayan ülkeler içine Bulgaristan da dahildir. Türkiye ye Natodan fayda olmadığı için s-400 sistemleri alınıyor.
Celil Kırmızı 2017-09-25 09:13:20
Dorudur da, demek çatı savunmasız ki S400 alınmak isteniyor. Kuzey Kore'den bir tehdit gelmiyor, tehdit başka yerden geliyor. Gücümüz çok artmışmış da, urdop dağlarını alıverirmişiz, bunlar hikaye, adama gülerler be. Beka sorunu yaşayan bir ülke istila yapabilir mi, hiç sorulmuyor. Günümüzde istila sadece abd yapabilir. İstila yapılacak ülke önce demokratik olmaktan çıkartılır, sonra güvenlik kurulu kararıyla demokrasi getireceğiz bahanesiyle akıllı bombaları atmaya başlarlar. Bu böyle olur. Sıradaki kim
Hüsmen Kara 2017-09-25 10:41:57
Türkiye bölgesel güç olma yolunda ilerliyor. Fetö temizilkleri olmasaydı Suriye ve Iraka girilmesini, pkknın bitmesini askeriyede istemeyenler çoktu. 15 temmuz darbe girişiminden sonra, Natoda görevli subayların neredeyse hiçbiri geri dönmedi, iltica ettiler. Zaten ordunun içi amerikancı askerlerle kilitlenmiş vaziyetteydi. Özellikle asker ölsün diye uğraştılar bunu sözde tarikatları dinleri adına yaptılar, hainlik ettiler. Şimdi bunlar farkedildi, millileştirilmeye çalışıyorlar.

 
   YORUM YAZ
Ad/Soyad*
Yorum Metni*:  
* Maksimum karakter sayısı: 600
Security Code*
 
  * Yazılan yorumlardan site sahibi sorumluluk taşımaz !
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.


« Geri dön

ANKET



Anket Başlangıç Tarihi:

[ Anket sonucu ]
REKLAMLAR



All Rights Reserved © 2006-2017    "SENİ MEDİA" LTD; GSM:+359 877 40 36 38  Webdesign