Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
HAYDİ, HEPİMİZ DİLEKÇE VERELİM, ANA DİLİMİZİ GÜZEL BİLELİM!

HAYDİ, HEPİMİZ DİLEKÇE VERELİM, ANA DİLİMİZİ GÜZEL BİLELİM!

01 Nisan 2013

Dil, insanın Dünya’ya açılan penceresidir. Bir insanın ana dilinden kopması veya koparılması onun yalnızca ailesi, milleti ile bağlarının kopması değil, aynı zamanda Dünya ile bağlarının kopması demektir.

Çok değerli anne ve babalarımız!
Türkçe dersi bir yük değil, çocuğun bir zenginliğidir, okul başarısını arttıracak en önemli etkenlerden biridir!


Bir çocuk kendi ana dilinde ne kadar güçlü olursa, herhangi başka bir dilde de aynı ölçüde iyi ve sağlam olarak öğrenir!

Türkçe öğretimine sahip çıkma hepimizin elindedir!

Çocuklarımızın ana dili Türkçe, okul dili Bulgarca – bu bir zenginliktir! Bu yüzden sizleri çocuklarımızın çok dilliliğini evde, yuvada ve okulda desteklemek için gerekli çalışmaları yapmaya çağrıyoruz!

Değerli anne ve babalar,
Bulgaristan Anayasasının vermiş olduğu haklardan yararlanarak, çocuklarımızın Anadilleri Türkçeyi okuyup öğrenmeleri için duyarlı olalım!

Doğal hakkımızı kullanarak Anadilimizi çocuklarımıza okutalım. Anadilimiz Türkçeyi ders olarak seçebilmek amacıyla dilekçe vermek için son tarihin 19 Mayıs 2013 olduğunu unutmayalım, çevremize de duyuralım. Türkçemizi yaşatalım!


Türk Kültür ve Sanat Derneği

Güney Bulgaristan Türkçe Öğretmenleri Derneği

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Huseyin Topaloğlu 2013-04-01 12:01:53
Allah bu iki derneğimizden razı olsun. Anadili eğitimine sahip çıkıp halkımızı bilgilendirdikleri için tebrikler.
Varnalı 2013-04-01 13:30:49
Türk Kültür ve Sanat Derneği,

Güney Bulgaristan Türkçe Öğretmenleri Derneği başkan ve üyelerine,kutsal ve ulvi çalışmalarından dolayı,cani gönülden teşekkür eder,sıhat ve başarılar dilerim.
YÜCE ALLAH,TÜRKÜ KORUSUN.
Perperek Der ki... 2013-04-01 13:34:51
Bugün kullanılmayan bir hak bir gün gelir hak olmaktan çıkar.

http://b1304.hizliresim.com/18/1/lp3tl.gif
Erol Atila 2013-04-01 13:58:57
GURUR DUYULACAK BiR TUTUM. DERNEGiNiZi KUTLUYORUM.
Tarafsız 2013-04-01 14:13:06
http://b1304.hizliresim.com/18/1/lp3tl.gif

------------------------------------------------------------

bu peçattan amet doğan'a yaptıralımda cebinde taşısın, belki faydası olur.
Ulu túrk. 2013-04-01 14:19:07
Allah bizi korumasina korurda biz turklúgúmúzú koruyacakmiyiz iste onu bilemeyiz Peki bizim Parti baskanlarimizin HóH:Lútvi Mestanin,M.HÓH:Múmún Tahir MSHP Korman Ismailovlar Sofiyadaki Okullarda Çocuklarina bu Túrkçe derslerini okutacaklarmidir Mesele orada. eger onlarda bu ise iyi yónden bakiyorsalar bu iyi bir Fikirdir Yaani /balik basindan kokar/derler Aksi taktirde Olay súphelidir.Ve bu yúzden ben derim ki, bu isin sonuçu Genelde Maalesef olacagindan korkariz. Mesele isallah Saskin órdegin suya kiçiile daldigina benzememesidir.haberiniz olsuuun soydaslarim /hadi hayirlisi olsuun/.Saygilar.
Gıcalılar 2013-04-01 14:20:50
Ulan şimdiye kadar neredeydiniz de ANADİLİNDE eğitim istiyorsuz. Eğer HÖH/DPS oyununu oynuyorsanız vebaliniz BÜYÜK olacaktır.
Perperek Der ki... 2013-04-01 15:09:02
Ya sen nerdeydin?
cebel 2013-04-01 15:12:47
hoh un ilk kuruculari ana dilimizin okullarda okutulmasi icin buyuk mucadeleler verdiler fakat 2000 li yillarindan sonra gelen komonis torunlari,dagmatlar kayuncolar ve metresler, bu dagvanin misafirleri ana dilini onemsemediler.duzeltmek bizim elimizde.
rodop. 2013-04-01 16:12:48
Kuzeyli Gicalilara sorarim haasa Bu Ulan kelimesi kuzeyden de degildir bu kelime Mardinden gelmistir temiz Laz lehçesidir ya sen Romanyaya yakin yaani sen tipik Berdus Laz kókenlimisin yoksa. sende var bi kelyaamet dostum.
Perperek Der ki... 2013-04-01 16:36:55
Ulan ünlemi bize yabancı değil biz onu holan olarak söyleriz, sorun nedir?
Mustafa Mert 2013-04-01 19:04:34
Sayın Dernek yöneticileri sizleri ana dil konusuna önem verdiğiniz ve duyarlı olduğunuz için tebrik ediyorum ve destekliyorum .Aynı duyarlığı keşke HÖH Bulgaristan AB girmeden önce insan hakkı olarak talep etseydi sorun çoktan çözülecekti ama yapmadılar . Amaçları belli oldu geç de olsa Türklerin ve Müslümanların haklarını verdirmediler ,Seçimde reylerini aldılar ama hiç bir sorunu nihai çözülmesini istemediler
gayeleri uzun vadede asimilasyonu uygulamak .Zaten HÖH'ün üst kadrosu çoğu Jivkov ajanı türklere karşı gamazcılık,hainlik yapmışlar.
Perperek Der ki... 2013-04-01 19:12:27
Yahu siz bayağı safmışsınız siz hala anlamadınız mı Türkler sözkonusu olunca BSP, GERB v.s. "ilerici" parti hemen Ataka çizgisine giriyor.
Hak ve Adalet orgutu 2013-04-01 21:33:32
Dernekcileri tebrik etmek icin daha cok erken,secimlerden sonra anadilde egitim mucadelelerini edeceklerini gormek isteriz.Dernekciler secim oncesi oy avciligi altinda blof yaparlarsa eger vebalini cok agir oderler.Bir azinligin uluslar arasi antlasmalardan dogan haklarini almasi kadar dogal hic bir sey yoktur,eger bir azinligin anadilde egitim haklarini secim oncesi propaganda (oy avciligi)amacli kullanananlar(blof yapanlar) kisiler,ve kuruluslar,dernekler ,bir gun Halkimiza hesap verme drumunda kalacaklardir,cezalarida cok agir olacaktir.Halkimizin gelecegini kimse kumar masasina koymasin,Halkimizin kaderile kimse oyun oynamasin,vebali agir olur,bedeli O.........M.
ALEM 2013-04-01 23:55:40
BU, ANADİLİMİZ İLE ALAKALI BİR ÇALIŞMA DEĞİL. . KİRCALİDE BU TAMAMEN BİR SEÇİM KAMPANYASI, ŞUMENDE İSE İŞ YAPMAYANLARIN İŞ YAPIYORUZ GÖSTERİSİ. HER İKİ DERNEĞİN VE YÖNETİCİLERİNİN KAPASİTESİNİ BİLİYORUZ. YILLARCA HEP BOŞ LAF ETTİLER, AMA BİR SONUCA ERMEDİLER.
Razgrad tan 2013-04-02 08:13:16
Hiç kimse bilmezki bu eylem Razgrad ta başladı.Türkçe dersi için şuan çocuklar okuşa gönderilmiyor...protesto eylemidir...hök türkçe ders getirmedi razgrad başının çaresine baktı bugun türk çocukları okula gönderilmıiyor basın buna ısrarla yer vermiyor haber vermiyor 3 hafta önce eylemimiz isperih ten başlamıştır...Sayın Sezgin mümin arkasında türkiye destekli 52 dernek vardır...ya adam gibi tarih dil öğrenecez yada yok olucaz tercih sizin ...
İsmailko Matev 2013-04-02 10:16:41
A ve hey Razgradlı, Balbunlar'ın Mesim mahalle'nin yarısından fazlası TÜRK adlarını almıyorlar.... Sen ne konuşesin va? Bizim tarafta kim kime, dum duma!
kircaalidelisi 2013-04-02 13:28:13
Sezgin Mumin,in arkasinda 52 dernek varmis Turkiyede.Sezgin Mumin,in arkasindan ,alacaklari icin gezenlerin sayisi 520 den fazla,Sezgini yakalamalari an meselesi.
Galip Sertel 2013-04-02 18:25:02
Çok değerli anne ve babalarımız!
Türkçe dersi bir yük değil, çocuğun bir zenginliğidir, okul başarısını arttıracak en önemli etkenlerden biridir!"

Anne,baba,babaanne,dede,abla,ağabey gibi sözcüklerinin ana dilimiz Türkçe ile nasıl yazıldığını kıskanmayın çocuklarınızdan...
Cebelli 2013-04-02 22:14:54
Bu dps denilen ajanlardan,hirsizlardan olusan yonetim kadrolari ne kadar Turkcumusler de haberimiz yokmus.Secimler oncesi ,ne istersen hayir demiyecekler utanmaz yaratiklar,ucube herifler.Ey benim gariban Halkim asla inanmayin bu Jivkov usaklarina,oylarinizi almak icin blof yapiyorlar,o ajanlar Bulgaristan Turklerini yok etmek,kolelestirmek icin egitildiler,bu secim onlarin gitmelerini saglayacak bir firsattir hepimiz icin,sakin ha timsahin goz yaslarina inanipta o ajanlara oy vermeyin,bu secim hohluler icin siraat koprusu sayilir,eger bu kez de o kopruden gecmelerine izin verirsek ,inanin ki zaten zar zor geciniyoruz,hayatimiz kararacak ve son pismanlik fayda etmiyecek.Turklukten,Turkceden bahs ettiklerine sakin inanmayin,kanmayin onlar DPS liler cehennem zebanileridir,onlara oy vermek cehennem atesine dusmekten hic bir farki olmaz.
Seyko 2013-04-02 23:16:43
Sayın hemşerilerim hepiniz birbirinizi suçluyorsunuz ,aslında birlik olmanız lazım ,hangi parti sizlere faydalı olacaksa o partiye oy verirsiniz ben yurt dışından yazıyorum ,bu konuda bizide aydınlatırsanız bizlerde sizlere yardımcı oluruz .Saygılar
Orhan 2013-04-05 12:16:26
Çocuklar Türkçeyi Tv den, evde öğreniyorlar. Gerek yok buna. Bazı insanlar bunu kullanarak kendilerine reyting kazanıyorlar. Üniversite öğretmenlerine öğrenci yok da bu yüzden bu tantana-yani ekmek elden gitti gidecek de-paçalar tutuştu. Şimdi yine 20 yıl öncesi gibi-öğretmen yetersizliği, ben size soruyorum-o işsiz bıraktığınız Türkçe öğretmenlerini hiç düşündünüz mü-ruhunuz bile duymadı. Şimdi sıra size geldiye kalkıştınız yine eski numaralarınızı uygulamaya.
..... 2013-04-05 21:22:15
türkçe kim dsp kim kedi köpek gibi tam bir zıt kavram adamlar türkçeyi yok etmek için yıllarca eğitildi seçim arefesi yaptıkları işe bak duyda inanma ne güzel blof
ali 2013-04-07 19:50:04
ana dilde eğitim çok önemlidir hemen dilekçe verin gereken yerlere.Ana dilini bilmeyen sap gibi bir varlıktır.
veli 2013-04-07 19:51:35
ana dil çok önemli.ana dilde eğitime evet deyin.
vahap 2013-04-07 20:43:41
ana dilini öğrenmek için dilekçede neymiş yuh valla ne b...n saçma haber
dr.mithat gökay 2013-04-09 08:16:45
Orhan kardeş anne babaların asli görevi çocuklarına anadili öğretmektir.saygı ile selamlıyorum.
hasan 2013-04-13 21:32:59
bulgaristan devlet politikasının amacı zaten ikidir ;
1; ASİMİLASYON-ana dilini yok etmek
VEYA
2; ETNİK TEMİZLEME-TÜRKLERE mümkün oldukça iş vermemek.zaten bulgaristanlı türk asıllı iş adamlarından,daha büyük iş başında olanlar hemen,hemen hepsi bulgar ismi taşıyor.bulgar meslektaşlarınla bir arada çalışan türklerin maşları ve emeklileri bulgarlardan çok daha düşük. bizlerin nasıl hayat sürdüreceğini onlar hiç düşünmüyor ,ne olursak olalım,yalnız bulgaristandan uzak olalım. ONLARIN AMACI DA BUDUR.
Seyko 2013-04-13 22:46:24
Hasan kardeş bunların olmaması için türk partilerinin çok iyi çalışmaları gerekiyor ayrıca bu rant işleriden vazgeçmeliler ve azınlıklar için gece gündüz demeden çalışmalılar-12 mayıs seçimleri büyük fırsattır bu fırsatın değerlendirilmesi gerekiyor.Aksi taktirde işler hiçte iye gitmiyor.
hasan 2013-04-14 17:22:49
doğrusun Seyko kardeş,bende bu işleri yaratanlardan ve bu işlerin ardında eskiyenlerden biri ,ama o duruma düşmüşük ki derdimizi anlatacak kimseleri çok zor buluyoruz.
Eğridreli 2013-04-17 21:05:09
ANADİLİM, TÜRKÇEM
Sonsuz renkler,sesler gibisin
Gönül bahçem.
Şiir,türkü,destan gibisin
Güzel Türkçem.