Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
Yane Yanev, Türkiye’deki oyların iptalini istedi

Yane Yanev, Türkiye’deki oyların iptalini istedi

20 Mayıs 2013

Bulgaristan'da 12 Mayıs'ta yapılan genel seçimde parlamentoya giremeyen Düzen Meşruiyet ve Güvenlik (RZS) adlı partinin, Türkiye'de kullanılan oyları iptal ettirmeye çalıştığı açıklandı.

Popülist çizgide politika yürüten ancak seçimde oyların yüzde 1,68'ini alan RZS'nin lideri Yane Yanev, Başbakan Marin Raykov'la görüşerek, Türkiye'de verilen 51 bin oyun iptalini istedi.

Yüzde 4 barajını geçemediği için meclis dışı kalan RZS'nin itiraz gerekçelerini açıklamaya çalışan Yanev, Başbakan Raykov'la fikir alışverişinde bulunduklarını söyledi. Türkiye'de oylama sırasında ciddi yasa ihlallerin yapıldığını iddia eden Yanev, Raykov'un konuyu ilk hükümet toplantısında gündeme alınacağına dair söz verdiğini öne sürdü.

Başbakanlık Basın Merkezi ise yaptığı açıklamayla Yanev'in iddialarını yalanladı. Açıklamada, "Başbakan Raykov, Yanev'in itirazıyla ilgili alacağı önlemler konusunda hiç bir söz vermemiştir" ifadesi yer aldı.
Açıklamaya göre Başbakan Raykov, sadece "yasal anlamda yapılabilecekler konusunda gerekli hukuki araştırmaların yapılacağını" ifade etti.

Boyko Borisov'un başbakan olduğu eski hükümetin ilk başta en ateşli muhalifleri arasında yer alan Yanev, hükümetin son döneminde ise aniden tavır değiştirerek, aynı heyecanla Borisov'un tüm çalışmalarına destek vermişti.

Kaynak: Anadolu Ajansı


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Hak ve Adalet orgutu 2013-05-20 20:59:43
Turkiyede ki oylarin tamamina hille karismistir,iptal edilirse adalet yerini bulur.
Er 2013-05-20 21:43:48
yenecim sen birak Turkiyeden gelen oylarla ilgilenmeyide o oylari kullananlarin Turkiyeye goc ettirilmek icin senin devletin 23 sene once ne gibi capulculuklar yapmis eger insansan bunlari arastir ve mecliste konusuver :)

Bulgaristan halkini bos islerle ugrastirma.
Perperek Der ki... 2013-05-20 21:59:27
Yanev gibi siyasi fahişelerin kendi süretinde destekçileri vardır... Hem de Türkçe konuşan, HÖH düşmanı ve taaa Şikago'dan...
Masum 2013-05-21 09:40:39
Sayın Yanev Türkiyedeki göçmenler Marstan mı düştü? Siz 23 yıl önce nerdeydiniz???
fes 2013-05-21 12:33:54
Ege Balkan Rumeli Dernekleri Federasyonu

Komşumuz Bulgaristan’da 12 Mayıs 2013 tarihinde yapılan parlamento seçimleri öncesi bazı siyasi partilerin milletvekillerince İzmir’de faaliyet gösteren Balkan Rumeli Göçmenleri STK’lara yönelik baskı ve sindirme politikaları yaşanmıştır. Öncelikle belirtmeliyiz ki, bu Sivil Toplum Kuruluşları ülkemizde yaşayan göçmenler ile Balkan ve Rumeli bölgesinde kalan soydaşlarımız arasında var olan güçlü bağları muhafaza etmek ve daha da güçlendirmek amacıyla kurulmuşlar onların ülkemizde ve dünya kamuoyundaki sesi olmuşlardır. Onların yaşadıkları topraklarda birlikte yaşamak zorunda kaldıkları komşuları ile huzurlu ve mutlu bir hayat sürdürmelerine yönelik çalışmalarımız temel hedeflerimizdir.

Hal böyle iken komşumuz Bulgaristan’da 12.05.2013 tarihinde yapılan parlamento seçimleri öncesi bizlere devlet politikası diye yutturmaya çalışan soydaşlarımızı bölme politikasına karşı direnmemizden dolayı maalesef Balkan göçmeni olduğunu her fırsatta dile getiren Sayın İzmir Milletvekilimiz Rıfat Sait, Gaziemir’de federasyonumuza bağlı bir derneğin Sarnıç Şube Başkanı Yardımcımıza karşı fikirlerin den dolayı tartaklanmasına göz yummuş, bununla da yetinmeyerek seçim günü yani 12.05.2013 tarihinde Bornova Batı Çim İlköğretim Okulu bahçesinde yine federasyonumuza bağlı bir dernek yöneticimizi vatandaşın huzurunda derneği kapatmakla tehdit etmiştir.

Bilinmelidir ki, bu tür tehditler camiamızı yıldıramaz ve inandığı davadan hiçbir şekilde vazgeçiremez. Yine bilinmelidir ki; Balkan ve Rumeli göçmenleri, hiçbir siyasi partinin tekelinde değildir.

Kamuoyuna duyurulur,

Saygılarımla.

Yönetim Kurulu Adına Süleyman Pehlivanoğlu Genel Başkan
Arda 2013-05-22 11:52:56
Türkiyedeki göçmenlerin acıları ve kaderleri aynı olduğu için hiç müadhele edilmeden oyların verileceği Parti bellidir. Bence Bunda şaşılacak bir şey yok. İşte demokrasi.
Kırcaalili 2013-05-22 15:13:44
Yane Yanev bırakın artık bu türk düşmanlığını .Eğer devam ederseniz bu düşmanlığa sonunuz hüsran olur