Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan'da camiye çirkin saldırı

Bulgaristan'da camiye çirkin saldırı

14 Şubat 2014

Bulgaristan'da Müslümanlara ait vakıf mallarının iade edilmesine karşı gelen yaklaşık 3 bin kişi, Filibe'deki mahkeme binası önünde gösteri düzenledi.

Bulgaristan Başmüftülüğü'nün vakıf mallarının iadesi için ülkenin çeşitli şehirlerinde başlattığı hukuk mücadelesi çerçevesinde Filibe'nin Karlovo İlçesinde bulunan Kurşun Camisi davasının bugünkü duruşması öncesinde çeşitli milliyetçi gruplardan yaklaşık 3 bin kişi, mahkeme binası önünde eylem yaptı. Göstericiler, Kurşun Camisinin Başmüftülüğe iade edilmesine karşı çıktı.

Polis ve jandarmanın yoğun güvenlik önlemleri aldığı gösteri sırasında milliyetçi sloganlar içeren pankartlar taşıyan eylemciler, sis ve ses bombaları attı.

Gösterilere, Hristiyan din adamlarının katılması dikkati çekti.

MURADİYE CAMİSİ'NE SALDIRI

Mahkeme binasının önünden Filibe'nin merkezindeki Cuma Camisi olarak da bilinen Murad Hüdavendigar Camisi'ne yürüyen göstericiler, camiye taş, sis ve ses bombalarıyla saldırdı. Saldırı sonucunda caminin tüm camları kırıldı. Buradan Türkiye'nin Filibe Başkonsolosluğu'na yönelen göstericiler, Başkonsolosluk görevlileri aracılığıyla Başkonsolos Şener Cebeci'ye protestolarını iletmek istediklerini belirtti.

Jandarma ve polis, Başkonsolosluğu güvenlik kordonu altına alarak göstericilerin binaya yaklaşmasına izin vermedi.

Polisle çatışan dört gösterici ile eylemcilerin attığı taşlar nedeniyle 2 polis memurunun yaralandığı açıklandı. Taş ve sis bombası atan bir göstericinin ise tutuklandığı belirtildi.

Bulgaristan Türklerinin Sesi olan Kırcaali Haber Gazetesi olarak bu saldırıları şiddetle kınıyoruz.

Kaynak: Anadolu Ajansı


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Menekşe 2014-02-14 17:33:31
Şiddetle kınıyorum, bu bir AB ülkesinde yapılamaz!!!
Türkiye Kilise ve vakıfları geri alsın-acele ettiniz (her zamanki gibi)
Gazi 2014-02-14 18:10:14
DPS hükümet ortaklığından acilen çekilmeli. Bulgar'a birileri dur demesi gerekmiyor mu.
MESTANLI ZEYBEKLER 2014-02-14 18:43:05
BG Mestanlida faaliyet sürdüren ,,Mestanli Zeybekler ''sivil toplum yönetimi olarak bu gün milliyetçi Bulgarlar tarafından Cuma Camisi ve Türkiye Başkonsolosluğu binasına yapılan saldırıları şiddetle kınıyoruz.
GAZI OSMAN 2014-02-14 19:21:27
Odun bedava !!! hucummmmm ileriiiiiiiiiiiiii!! Camiye saldiri ne demek?
Gazi Malkocoglu 2014-02-14 19:52:02
AB ulkesi olsa ne olaca BARBAR her yerde BARBARDIR!!!Uzaya gitselerde yine uzaylilarin kulturunden medeniyetinden faydalanmayip BARBARLIGINI koruyacaklardir!!!!.O SOPARLARIN BARBARLIKLARINI biz Malkocogullari biliriz gerektiginde onlarin anladigi dilden konusmasini iyi biliriz.......T...........RIZ.
Uzgun Filibeli 2014-02-14 22:44:24
Sadece kınamak yetmiyor arkadaşlar !!!!
HASAN 2014-02-15 10:17:08
Birşeyler yapmak laazım artık
aziz hasan(filibeli) 2014-02-15 12:52:31
eyer biz turk iysek buna dur dememiz gerek ,yoksa kendimize turk demek yakismaz.adimiz var sanimiz var tarihimiz var bununla gurur duyuyorsak seyirci kalmamamiz gerek.tum dunya bizi taniyor olmasi atalarimizdan dir .bizler kimiz ve niye susuyoruz?
mustafa fulubeli 2014-02-15 13:46:37
tayip erdoan nerdesin camilermize ucum ediyorlar bu nlara kim dur diyecek
veteran 2014-02-15 15:28:52
Hüseyin Hafızov'un Meclisteki konuşması için tebrik ediyorum.Arkandayız,sizi o ucube ve ahlâkı bozuk Bulgar çapulcularına yedirmeyiz.
Yeni 2014-02-16 17:46:34
http://www.youtube.com/watch?v=V-yTPiKCkPw
Almancı 2014-02-17 09:41:24
Birde Türklere Barbar derler. Siz hiç Türklerin Kiliseye saldırdığını duydunuz mu? Kim barbarmış görün. Bense bu durumu kınayamıyorum sadece göz yumulduğunu düşünüyorum. Parlamento binası önünde yaptıkları gibi niçin piyano çalmak yerine vandallık yapmayı tercih ettiler? Amaçlarının protesto etmek olmadığı apaçık ortada. Hele de içlerinde din adamlarınında bulunduğu barbarlar topluluğu olduğu düşünülürse buda planlanmış kasten yapılan bir eylem olduğunu gösteriyor.
XIX 2014-02-17 22:00:29
Asıl Barbarlık yapanlar kendisini görmeyip, karşı tarafı barbar zannedenler ortaya çıktı.