Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
İzinsiz Faşizm yanlısı yürüyüş

İzinsiz Faşizm yanlısı yürüyüş

16 Şubat 2014

"Bulgaristan'daki faşist hareketin ilham kaynağı olan General Hristo Lukov'un ölümünün 71'inci yılı nedeniyle, başkent Sofya'da izinsiz yürüyüş yapıldı.

Parlamentoda temsil edilmeyen ırkçı Bulgaristan Milli Birliği (BNS) partisi tarafından düzenlenen "Lukov Marşı" adlı meşaleli yürüyüşe, aralarında çok sayıda futbol fanatiğinin de göstericilerin provokasyon yapmalarının beklendiği gerekçesiyle Sofya Belediyesi tarafından izin vermedi.

Askeri üniformalı Bulgaristan Milli Birliği (BNS) üyelerinin, Aleksandar Nevski Meydanı'ndaki Meçhul Asker Anıtı önünde çelenk koyma girişimi de polis tarafından engellendi.

Göstericiler, küçük gruplar halinde General Lukov'un evine doğru yürüdü. Bu sırada bölgede sıkı güvenlik önlemleri alındı ve güzergahta polis kordonu oluşturuldu.

Irkçı sloganlar eşliğinde Lukov'un evinin önüne çelenk koyan göstericiler, ülkedeki iktidar ortakları Bulgaristan Sosyalist Partisi (BSP) ile üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi'ne (HÖH) yönelik tehdit içerikli konuşmalar yaptı.

Yürüyüşün ardından 10 kişi gözaltına alındı.

-General Hristo Lukov kimdir-

Bulgaristan'da, neofaşizmin en büyük ilham kaynağı olarak gösterilen General Hristo Lukov,1935‚-"1938 yıllarında Savaş (Savunma) Bakanlığı yapmıştı. Lukov, daha sonra ülkedeki aşırı sağcı gençleri seferber edip Bulgaristan Ulusal Lejyonlar Örgütünü kurarak, ülkede faşist ideolojinin yayılmasında rol oynamıştı.

Lukov, Bulgaristan Komünist Partisi'nin (BKP) görevlendirdiği iki kişi tarafından 13 Şubat 1943'te kızının gözü önünde evinde kurşunlanarak öldürülmüştü.

Kaynak: Anadolu Ajansı


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


yaman çelişki 2014-02-16 11:50:16
Türkiyede Mahvettin Kradlivi diye biri var, türk milliyetçiliğini ayaklarımın altına aldım diyor, bulgarlar ise milliyetçiliklerini daha da güçlendiriyorlar.

Abdülhamit zamanında da öyle değil miydi; Bulgar çeteciler, haydutlar harekete geçmişken Abdulhamit vatansever Namık Kemal'leri sürgünlerde çürütüyordu.
yaman çelişki 2014-02-16 12:24:50
Saçma başka bir şey değil.
Türkiye ile Bulgaristan'ı karıştıracak kadar GÖRGÜSÜZ.
Perperek Der ki... 2014-02-16 12:53:33
http://rodopi24.blogspot.com.tr/2014/02/blog-post_16.html


Bu ney yahu?

Hasan Aziz, 26 Şubat 1992 tarihinde Ermenilerin Hocalı'da yapmış olduğu soykırımı da anacak ve kınayacak mı?

Ey Hasan Aziz, ey Fahriye Murat, ey Kırcaali Haber, ey Filibe konsolosu, ey Azerbaycan konsolosu, ey ey ey...
çarşı her şeye karşı 2014-02-16 13:54:33
silmesiniz olmucak mı bea? fes'in ağzına payı verdik diye hemen siliyonuz!
Biri 2014-02-16 14:26:29
Milliyetçilik olayları bağımsız gibi gözüksede her zaman devletin görünmeyen güçleri tarafından desteklenmekte ve organize edilmektedir.Dolayısıyla son günlerde yaşanan olaylara bu gözle bakmakta fayda var.Bir başka şey kominizimin çökmesi ile harap düşmüş olan rusyanın yeniden gücünü toplayıp dünyada söz sahibi olma isteği gözden kaçırılmamalıdır.1989 sonrasında komizmden kapitalizme geçiş insanlara özgürlük olarak sunulmuş,A.B. ye katılım anlaşmaları ise ilerleme gelişme havası oluşturmuştu.Fakat aradan geçen 25 yıl gibi çok uzun bir Bulgaristan gibi ülkelere hiçbir şey kazandırmadı aksine oturmuş düzenin bozulmasına sebeb oldu, insanlarda ise geleceğe güvensizlik oluşturdu.Yeni bir ekonomik düzen kuramayan Bulgaristan,Ukrayna gibi ülkeler, bu sıkıntıdan faydalanmak isteyenler için oyun alanı oldu,daha da olacak.Benim Bg.de kalmış soydaşlara tavsiyem kurulacak tuzaklara çevirilecek oyunlara karşı açıkgöz olmaları oyuna gelmemeleri.Daha öncede yazmıştım Türk yetkililer sizin bölgelerinize ziyarete geldikçe çifte vatandaşlık hakkınızı isteyin diye.Alın Türk kimliklerini cebinize koyun dursun, illa ki bu zor şartlarda göç yaşamak zorunda değilsiniz ama ne olur ne olmaz diye cebinizde dursun .Benden bu kadar...
cahilim aklım ermez 2014-02-16 15:57:43
Türkiye'yle Bulgaristan'ı karıştırmak mı karşılaştırmak mı, önce ona bir karar ver. Tarih bilimin önemli metodu karşılaştırmalı tarihtir. Her iki tarihi de iyi bilmek, ayrıca dünya tarihini de iyi bilmek gerekir.

Abdülhamit dengecidir, farklı kuvvetlerin arasında denge kurarak imparatorluğu ayakta tutmağa çalışmıştır. Zamanın ruhunu okuyamamış, balkan milliyeyetçiliklerinin karşısına türk milliyetçiliğini alevlendirmesi gerekirken baskılamış, nakşibendiliğin halidiye koluna destek vermiştir.

Sonuç felaket olmuş.
çarşı her şeye karşı 2014-02-16 17:39:27
üç gün önce izlerken gözyaşlarımı tutamadığım programda sırlarla dolu Sultan 2. Abdülhamid konuştular çok değerli hocalarım.

ölümüne tafsiye ederim, sadece 120 dk. Sultan Abdulhamit Han 50 ci dakikadan sonra konuşuluyo.

izleyen herkes çok duygulanacak. ecdadımızdan tarihimizden nasıl koparıldığımızı göreceksiniz.

Öteki Gündem - Şehzade Mustafa'nın Öldürülüşü & Sırlarla Dolu Sultan Abdulhamid 13 Şubat 2014

http://www.youtube.com/watch?v=wMs6wOWnhmw

iyi seyirler diliyorum
Biri 2014-02-16 17:40:26
Zırt-pırt laf salatasına gerek yok...Kala kala bir avuç insan kalmış!...
aptal kızın purgramı 2014-02-16 18:29:15
Göz yaşlarımı tutamadım diyor. İyi mi? Adam her halde acı sidik gibi gözyaşlarını tutamıyor.

Pelin Çiftçi adında beyinsiz bir kızcağız var, Turgay Ciner mafya babasının Tv 'sinde program yapıyor. Kuş beyinli bir kızcağız; onun programlarına bakıp gözyaşı döken acı sidik hastalığına yakalanmış demektir.
çarşı her şeye karşı 2014-02-16 18:45:49
derin dekolteli kokoşun oğluna bakın siz, tencereci kokoşa benzemeyen herkesi fındık beyinli sanıyo.

boşuna telaşlanma sen, millet videoyu izleyince neyi alıp neyi almayacağını bilir.
Er 2014-02-16 19:59:25
Ahmed Dogan ve DPS karsiti fasistler.... Birde bizim kendi insanimiz avanaklardan olusan Ahmed Dogan ve DPS karsitlari....
Sana bu yakışır 2014-02-16 20:02:16
Pelin Çiftçi gıskası jolelinin Habertürk'e bıraktığı yadigarıdır. Jölelini dangalak olduğu herkesin malümudur. Fındık beyinli olsalar neyse, düpedüz mercimek beyinli desek az bile söylemiş oluruz.

Aptal purgramları dinle ve acı sidik olayını gerçekleştir emi.
Sana bu yakışır 2014-02-16 20:02:16
Pelin Çiftçi gıskası jolelinin Habertürk'e bıraktığı yadigarıdır. Jölelini dangalak olduğu herkesin malümudur. Fındık beyinli olsalar neyse, düpedüz mercimek beyinli desek az bile söylemiş oluruz.

Aptal purgramları dinle ve acı sidik olayını gerçekleştir emi.
adam ol adam 2014-02-16 20:10:39
Mahvi Lıjlivi'yi bilirsin, cemaat biraz önce yeni bir kaset sızdırdı. Kradlivi ve mahdumu polis okulu arazisi konusunda akçeli işlere balıklama dalmışlar. hizmet damla damla sızdırmalar yapıyor, adeta çin işgencesi uyguluyor. Zaga zuga yerlerde gezme, "Halk tv", Ulusal tv ve Sokak tv seyret ve adaam ol.
çarşı her şeye karşı 2014-02-16 20:47:53
eskiden bütün kasetleri yamprinçek sızdırıyordu, şimdi ihaleyi cemate mi vermişler? bak sen!

halk tv yi ara sıra ama çok iyi bir ulusal-pravDA izleyecisiyimdir. levent kırca her gün orda işte, bol bol kahkaha atıyoruz. yalnız her saat sonu yahudi nazım tulyakov şiirleri dinletiyorlar, nazım dinlemekten gina geldi be bilader. sen söyle sizinkilerede ara sıra ziya gökalp, yahya kamal falan da dinletsinler yahu. gulamızın pası silinsin bea, bu ne ya?...
Hayran bakan gözler 2014-02-16 22:28:36
Perinçek ulusalcı bir güç, ihale falan aldığı yok. Öyle olsa ömrünün üçte ikisini mapus damında geçirmezdi. Akla uygun değil bir kere. Ama cemaat öyle mi, direk emperyal merkeze bağlı. Kırkız mahvi ise Kaligula'dır. Yalan dolan, hainlik, gaddarlık, satıcılık, yıkılcılık her şey var; ama saralı, cahil ve psikholojisi bozuk. Bu da emperyal merkez açısından sorunlar yaratıyor. Bir kere verilen mesajı okuyamıyor, ölçüsüz vaatler veriyor ve kıvırmasıyla meşhur. Gel gelelim habervaktim cemattir mesela. Düne kadar ortak çalışıyorlardı şimdi sızdırma işine girdi. Bir de aptallar var, aptal gözlerle jöleli gibi şaşkınlara hayran gözlerle bakıyorlar.
çarşı her şeye karşı 2014-02-16 22:52:31
yav sen harbiden komedisin, şu yazdıklarına var ya gülmekten katılıyorum. bu gün öylen sizin pravdayı izlerkende çok güldüm, adeta yerlere yattım gülmekten. taraftar lümpenler için; 100 bin yürtsever bağdat caddesinde adalet için yürüyor yazmışlar ekranın sağ üst köşesine. valla sizden korkulur!! sonunda siz bu komuna'yı lümpen taraftarlarla gerçekleştireceniz, ne de olsa baş amigonuz alen makaryan tecrübeli bir komitacı :D :D :D

bak yiğit hamşerime laf yok, annadın mı laf yok!!! kurban olmak istiyorsan git uğur civelek'ten al tiolarını sonra sen de bol bol küfür edersin diğer pravda müdavimleri gibi.
Mahvi Aptalistan 2014-02-17 08:42:13
Sizin demek ne demek, ulusal kanal bizim niye olsun? Bizim olması için ben işçi partisi üyesi ve Ulusal kanal çalışanı olmam gerekiyor oysa değilim.

Ben bir kanalı objektif yayın yapıp yapmadığına bakarak değerlendiririm.

Dün 100 bin değil 300 bin gösterici katılmış. Ben Kadıköy'e yakın bir yerde yemekteydim "hırsız Bilal!" sesleri bizim bulunduğumuz mıntıkaya kadar geliyordu.

Geri zekalı jölelinin yorumlarına hak bayram diyene diyecek bir sözüm yok doğrusu. Yalçın Küçük'ün dizinin dibinden kalktı kırkızların kırkızı Mahvı Lıjlivi'nin dizinin dibine çöküverdi. Yapar.
çarşı her şeye karşı 2014-02-17 09:07:21
objektif değerlendirmelerin buysa Allah bilir subjektif değerlendirmelerin nasıl olur :D :D :D

demek 300 bin (lümpen yurtsever) gösterici toplanmış bağdat caddesine, vay vay vay. bak şimdi korkmaya başladım, cidden korkmaya başlaım, bu 300 bin lümpen göstericiyle alen makaryan bi işaretle HOCALI katliyamından beter işler yapabilirdi!!! Allah korumuş memleketimizi, vah vaaaaah!

sor bakalım babana rabotniçesko deloyu nasıl değerlendiriyormuş, objektif mi subjektif mi? :D :D :D
Mahvu perişanu 2014-02-17 09:53:18
Babamı karıştırma, tırnağa bile olamazsın. Daha seksenlerde Soren Kirgegart, Arthur Schopenhauer, Friedrich Nietzsche, Boris Pasternak, Mihail Bulgakov, Stefan Zweig okuyordu. Sadece BBC dinlemiyordu, dünyada olup bitenlerden haberdardı

Mahvi Kırkızoskiyi desteklemek insanın rezil olması için yeterli bir nedendir. Polis arazisini (400 milyon dolar) indiragandi yapmak istedikleri sabittir. Haramzadenin telefon tapeleri ele geçmiş, örgütsel dokümanlar vardır. N'pçaz bilmem!
çarşı her şeye karşı 2014-02-17 10:08:16
herhangi birinin tırnağı olma iddamız hiç bi zaman olmadıdı, olamazda.
baban, yazdığın o şahısların kitaplarını süs için kütüphanesine koymuş olabilir, hatta okumuşta olabilir. önemli olan okuduğunu doğru anlamak!

ben burda, pionerçeyle evrilmeye başlanmış, ardından narodna mladejle devam edilmiş ve sonunda rabotniçesko delo ile evrlimiş bir adamın ürünüyle tartışıyorum.
Dön babam dön 2014-02-17 10:24:58
Yapma ya! Yalnız sen öyle dedin veya sandın diye bir insan öyle olmuyor işte. Yukarıda saydığım filozof ve yazarlardan sadece bir tanesini okuyan adamın sığ bir parti adamı asla olmayacağını bilenler bilir.

Fakat senin gibi cahilim aklım ermez tipi insanlar herhangi bir değerlendirme yapamaz zaten. Ne yaparlar, sayıklarlar sadece. Çeşişki yumağına düşerler; dün habervaktimden beslenirken bugün cemaatçı diye karşı gelirsin.

Hakan Şükür de bak bugün Geziye katılacaktım demiş. Senin gibi nasıl da tornistan etti, bir de aynen jöleli gibi. Yakında Perinçekle Mahvettin aynı yerde buluşurlarsa ne yapacaksın bakalım. Zaten cemaat medyasında bu yönde haberler çıkmağa çoktan başladı.
çarşı her şeye karşı 2014-02-17 10:50:21
ilk önce habervaktim'i ara sıra da olsa oku emi. çok fena yakalanıyorsun ha ha ha ha haaaaaaa

yahu sen harbiden komedisin,habervaktim'in çizgisini takip etmeden değerlendimeler yapmışsın. eskiden bumu babanın ideologları yapıyorlardı şimdide sen.

baban türü adamların hepsi o yazarların kitapları okuduklarını idda ederler kendi türdeşleriyle rakı masalarında. kendi aralarında onları konuşmayı bir prestij vaziyeti sayarlar ama okuduklarından veya okuduk diye hava attıklarından hiç biri bir şey anlamamışlardır. o tür adamların sohpet ortamlarında çok kez bulunmuşumdur ve bunların çocukları hepsi sana bezerler, ne imalatı olduğun apaçık ortada!
çarşı her şeye karşı 2014-02-17 11:09:30
'' Yakında Perinçekle Mahvettin aynı yerde buluşurlarsa ne yapacaksın bakalım.''

senin için eklediğim linkte mahir hoca 2009da bunu söylüyordu işte, ama sen yazının içeriğine bakmaktansa herzamanki gibi kişi yaftalamasında bulundun.
o yazının özeti şuydu ergenekoncularla hikumet anlaştı devlet sırları ifşa edilmeyecek çetin dogan'ın oturduğu sanık sandalyasına ......?..... oturtacaklar. kimi oturtacaklarını ben biliyorum ama sen bulasın diye yazmadım.
masal masal mastırı, şimdi.. 2014-02-17 17:45:34
Babam süper bir adamdır, kendisini sever sayarım. Biraz yaşlandı, ama zekası yerindedir. Mahvettinden dolayı siyaseti izlemeyi bıraktı, dini konulara odaklandı. Adam bu yaşta arab alfabesini öğrendi. Osmanlıca metinleri orjinalinden okuyacakmış. Boş durmaz, çalışır. En nefret ettiği şey domates yetiştirmektir.

Mahir Kaynak ciddiye alınacak bir adam değildir. Ergonokoncularla - onlar her kimse - anlaşmışlarmış, altı yedi sene siz yalancıktan içeride yatın, sonra biz öyle abadan bir çakmak yapacağız ki, Çetin Doğan'ın yerine hiks kişiye oturtuvereceğez ki herkes küçük dilini yutacak. Demişlermiş. İyi mi?

Kafa - masallar aleminde. Bu arada yabancılar orduyu çökertti, donanma sefere çıkamaz oldu, savaş uçağı uçuracak pilot kalmamış; adamın umurunda mı?
çarşı her şeye karşı 2014-02-18 10:56:20
yine söylüyorum, ben burda, pionerçeyle evrilmeye başlanmış, ardından narodna mladejle devam edilmiş ve sonunda rabotniçesko delo ile evrlimiş bir adamın ürünüyle tartışıyorum.

dünyaya gelir gelmez senin kulağına KRAN-İ kerim yerine mitko palavuzov masal masal mastırıleri okunmuş, plavuzov masallarıyla buyütüldüğün apaçık ortada.

oda da gördüm, 74 pilot yeni hizmet süresi kanunu yasallaşmadan yangından mal kaçırır gibi istifa dilekçelerini vermişler sivil havacılık pastadan pay kapalım diye veya suriye de düşürülen uçağın pilotlarının başına gelen(!)?...
bir şey diyemezsin kendi tercihleri... binlerce TÜRK genci istifa eden pilotların yerlerini almak için can atıyor.

sivil havacılıkta hosteslerle uçmak varken adamlar neden F16 gibi uğultulu tabutlarda uçsunlar, dimi ama :D :D :D sahi kimin askerydi bunlar?
Er......ermez 2014-02-19 09:11:29
Er 2014-02-16 19:59:25

Ahmed Dogan ve DPS karsiti fasistler.... Birde bizim kendi insanimiz avanaklardan olusan Ahmed Dogan ve DPS karsitlari....
**************************
Kim dedi sana Ahmet Doğan ile DPS karşıtları evet AHMET DOĞAN karşıtıyız ve partinin çininde onun gibi ajan olanlara.
Biz onların partiden gitmelerini ve yerlerine Hüsyin Hafızov gibi Türk evletlerı DS gebe olmayan gençlerin gelmesini isteyenleriz.
Aşağlık pislik 2014-02-19 10:37:53
Siz kimsiniz Er...ermez, sizlerin ajan olmadığınız ne malum? Ahmet Doğan hapis yattı, sen yattın mı? Hüseyin Hafızov'un Ahmet Doğan'a karşı olduğunu nereden çıkardın, adam konuşmasında ben Osman Kılıç ve Ahmet Doğan'ın yolundan yürüyeceğim diyor; duymadın mı?

Mhavettin Hırsızbaşını destekleyen adam bir kere kafadan embesildir, hele birde macırsa o iki defa embesildir. Kuran-ı Kerim konusunda değil sen ağababan Mahvettin Hırsızbaşından daha bilgili ve yetkin olduğum kesindir. Dinci şeytanlardan değil müslüman evladıyız.

Balanlı gibi inanılmaz yetenekli bir generali haince içeri tıkar, yüzlerce subayı uydurma casuzluk ve fuhuş davasıyla tutuklarsan, Kıbrıs harekatında en fazla çatışmaya girmiş ve inanılmaz kahramanlıklar yapmış Muzaffer Tekin gibi üstün cesaret ve feragat madalyası sahibi birini yedi senedir hapiste tutarsan semalarında uçuracak pilot bulamazsın.

Uğultulu tabut ifaden ise aşağılık ve adi bir kişiliğinin dışavurumudur.