Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali Bölge Müftü Vekili Erhan Recep: “Amacımız Kur’an-ı Kerim’i incelemektir”

Kırcaali Bölge Müftü Vekili Erhan Recep: “Amacımız Kur’an-ı Kerim’i incelemektir”

13 Ağustos 2014

“Ardino bölgesinde çocuklar, Yaz Kuran Kursları’na gidiyor” başlıklı haberle ilgili bölgesel ve ulusal haber sitelerinde yapılan çok sayıdaki yorumlardan dolayı Kırcaali Bölge Müftü Vekili Erhan Recep, arzusunun yıllardır ihmal edilen kutsal Kur’an-ı Kerim kitabının incelenmesi olduğunu kaydetti.

Müftü Vekili, “Kuran’ın öğrenilmesi ve anlaşılması için elimizden gelen her şeyi yapmak istiyoruz. Kuran’ın doğru anlaşılması, doğru öğretilmesi ve hayatımızda doğru uygulanmasını istiyoruz. Allah (cc) böyle buyuruyor” dedi.

Sayın Recep, Peygamber Efendimizin (sav) öncelikli görevinin Allah’ın emri doğrultusunda insan topluluklarının refahı için Kuran’ın doğru yorumlanması ve onun ampirik uygulanması olduğunu vurguladı.

Erhan Recep, “Bizler Peygamber Efendimizin (sav) vasiyetleri doğrultusunda onun izinden yürüyenler olarak onun örneklik ahlakına uyup hayatımızda uygulamak zorundayız. Her bir varlığın muhtaç olduğu günlük hayatımızda kutsallığa ulaşıp Allah rızasına ermek için çabalamaktayız. Yüce Rabbim bizi rahmetinden ve mağfiretinden mahrum bırakmasın” dedi.

Kaynak: Güner ŞÜKRÜ


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Bunu yapmayın 2014-08-14 11:39:05
Çocuklar Kuran-ı Kerimi nasıl inceleyecekler ki, bu mümkün mü?
Pedagoji uzmanları bir çocuğun dini konuları kavrayıp anlaması için 15-16 yaşını geçmiş olmasının gerekli olduğunu söylüyorlar.

Yedi sekiz yaşlarındaki çocuklara Kuran-ı Kerim öğretilmez,peki ne yapılır, ezberletilir. Ezberci yöntem çocuğun gelecekteki düşünme biçiminde köklü olumsuzluklar yaratır, kişilik oluşumunu sakatlar.

Türkiye'de yaygın şekilde yapılan budur ve netice olarak milyonlarca düşünmeyen, biat eden, dogmatik görüşlü, ama en düşük ahlak ilkelerinden yoksun nesiller ortaya çıkmaktadır. Din adına yapılan bir faliet sonunda manen sakat insanların ortaya çıkmasına neden olmaktadır.
müftü vekile 2014-08-14 13:00:41
Kırcaali Bölge Müftü Vekili Erhan Recep,
iyi de neden Bulgaristan'da dinsiz anadilini yarım yamalak konuşan nesiller yetiyor.
Sorumlusu kimdir?
bunu yapmayın yorumcusuna 2014-08-14 13:06:26
Ey kimsin bilmem ama şimdiye kadar BG dinsiz anadilini bile yarım yamalak gençlik yetişiyor. En azından bir yerlerden başlanmış oluyor neden karşı çıkılıyor anlamak mümkün değil.
Siz dindarlığı dincilikle karıştıran birileri olarak yorum yapmaktasınız.
İslam dinini anlamak için önce Arap dilini öğrenmen gerekiyor bu da çok zor olduğundan dolayı Kuran-ı Kerim kitabı Türkçe tercümeleri mevcuttur.
İsteyen Türkçe meyyalleri var öğrenebilir.
türk edebiyatı okunmalı 2014-08-14 13:53:16
Tamam da hacı, Kuran-ı Kerim kursunda tük dili öğrenilmiyor ki, arapça metinler ezberletiliyor. Türk dilini öğrenmek için türk edebiyatı okutmak şarttır. Çocuklar türkçe şiirler ezberleyecekler, yüksek sesle okuyacaklar ve bu yolla türkçe konuşmaları düzelecek. Bunun başka yolu yoktur.
rE 2014-08-14 16:38:36
Resımdeki masonik sembollere dikkat ettinizmi?

Turkiyede tanzimat sonrasi camilere masonik grafikler cizilmistir: Tanzimat oncesi bu masonik semboller yoktu.

Bulgaristandaki camilerde bundan nasibini almis.

Erhan Recepin arkasindaki fayanslardaki masonik sembollere dikkat ettinizmi?

Erhan Recepin oturdugu halinin uzerindeki halidaki masonik sembol dikkatinizi cektimi?

Erhan Recepin onundeki masadaki ucgen masonik seytani sembollere dikkat ettinizmi?
Garip Bülbül 2014-08-15 08:03:43
Paralelciler yatak odasını çekmişler, onlara karşı tükenmeyen kini ve öfkesi ondanmış. Bunları dün kulağı delik bir bayan gazeteci yazdı. Mahremime girdiler yav diyormuş. Yalnız mahremim derken neyi kastetti o bilinmiyor.
Hem dindar hem akıllı olalım 2014-08-15 09:47:38
Kuranı Kerimi pedagoji biliminin gereklerine göre öğrenelim, ezberci yaklaşmayalım. Benim dediğim bu. İŞİD diye bir cani ordusu çıktı, kafa kesiyor, kadınları köle gibi alıp satıyor ve bütün bunları din adına yapıyor. Bu cani ruhlu insanlar nereden çıktı, hangi topraklarda yetiştiler, müslüman dünyası için rezalet bir durum değil mi bu?
yaşlı kurt 2014-08-15 10:15:21
Üste yazılmış olan beş yorum Fes'e ağittir.Komunist öğretmen babanın peydahladığı ateist komsomolcudur.
A. Doğan yalakasıdır,T.R.ERDOĞAN düşmanıdır,TC ye atmadığı çamur kalmamıştır.
Bencil ve kendini beğenmiş olman,seni haklı ve akıllı yapmaz.
Lağam kurduna 2014-08-15 10:29:07
Yaşlı kurt adındaki dümbüğü kim pehdahladı bilen var mı. Veledi zina olduğunda dincilere sığındı, şimdi zevcesini ve kerimesini çember sakallılara canı gönülden peşkeş çekiyor
YAZIKLAR OLSUZN SİZE 2014-08-15 10:36:15
Bizi ilgilendiren BG Türkleridir ey akıllılar. T.C. olmazsa biz de olmayız başbakan, ile cumhurbaşkanı kim olursa olsun. Bu makamlara dil uzatan kesinlikle Türk olamaz.
Gelelim Kuran-ı Kerim Müslümanların kutsal kitabına.
Kuran Arapça okunur bunun tercümesi de var.
Türk dili ve edebiyatı ancak okullarda o da zorunlu müfredata girilirse öğrenilebilir.
Bunu ancak DPS yönetimi sağlar. 25 yıldır yapamadılarsa gitmeleri gerekmiyor mu?
Sevsezde sevmesezde Recep Tayip Erdoğan T.C. başbakanı ve yeni cumhurbaşkanı.
Kimse sevmeye mecbur değil ama asla dil uzatmaya da hakları yok. O T.C. başbakanı ve gelecek cumhurbaşkanı SAYGILI OLUN.
Türkü rezil etmeyin 2014-08-15 10:53:08
Dinciliği ile Dindarlığı karıştıran geri zekâlılar. Çember sakalı falan fıstık aptalmısınız nesiniz? İslamiyet'te kaç tane mezhep var, kaç tane sayıları bilinmeyen kaç tarikat var.
Neden İslamiyet'i o sakallılara bağlarsınız.
Benim dedem, nenem aba potur, yaşmak ile fereceylen öldüler beş vakit namazı kaza etmediler. Onlar dincimindiler?
Eyyyyy geri zekalılar, BG Türkünü ancak cami kurtarır bunu iyi belleyin.
Anadilini yarım yamalak konuşan dinini bilmeyen BG Türk gençliği bu gidişatla nereye gidiyorlar sanırsınız.
Yapmayın Allah aşkına.
Biz CHP destekliyoruz akılsız yorumlar yapanlar da var. Bu açıklama ancak kişisel olur.
BG Türkünü rezil etmeyin.
Dişe diş göze göz 2014-08-15 11:03:18
Küfür ve hakaret yapana aynısıyla karşılık verilir. Fakat görüş ve fikirler çarpışsın diyenlere görş ve fikirlerle karşılık verilecek.

Ahmet Doğan felsefe okudu ve doktora tezi savundu, bu kolay bir şey değildir. 1981 senesinde Tuzla piyade okulunda bir olay oldu, kayıtlardadır. Eğitimi ne idi, üç senelik yüksek okul. Lise, imam-hatip ve gece lisesi. Bu okullardan çıkanlara kimse iş vermez, eğitimleri eğitim sayılmaz. Sayaç okuma memurluğu ve siyaset. Ülkenin cehaletiyle kişinin cehaleti örtüştü ve bir negatif simbiyoz oldu. Olan budur.

Ahmet Doğan'a gelirsek, eğitimi çok iyidir ve kafası çalışan bir adamdır. Ben dünya görüşünü beğenmiyorum, ama o başka mesele.
dişe diş göze göz kendine zara 2014-08-15 11:27:45
Hey çok bilmemiş sen Amet için asını bile bilmiyorsun. Amet daha lisede DS tarafından ele alınmış ve üniversite sınav kaydını bi başkaları tarafından dolduruluyor.
Yatay geçiş imkanlarından yararlanarak Amet'i Sofya üniversitesine alırlar. Orada Amet Türklerin arasında daha rahat olur.
Sofya üniversitelerinde o dönemlerde epey Tük çocuğu okuyordu.
Neden Feslsefe okutuldu?
Felsefe en boş bir kavram akıl istemeyen bir daldır.
Sofya üniversitesinde Mukades Nalbant da felsefe okudu ve ii dönem DPS mili eğitim bakan-yardımcılığı yaptı.
Siz hala T.C başbakanıyla uğraşmaya devam ediyorsunuz.
Size bir kez daha hatırlatıyorum; T.C. olmazsa biz de olmayız. Sevmediğiniz T.C. bu günkü başbakan yarınki cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan buna rağmen BG Türküne sahip çıkıyor.
Sizin gibi birkaç kendini bilmezler şükretmesini bilmeyenlerinden BG Türkünden vaz geçmezler.
Bilmiyorum belki mezhep acısından T.C. başbakanını sevmeyebilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla açılım paketleri ver sabırlı olmamız gerekmiyor mu?
Lütven saygılı olalım oturduğumuz dalı kesmeyelim.
T.C. yoksa biz BG Türkü de yokuz.
rE çeliye 2014-08-15 11:31:51
rE, saçmalamayı ne zaman keseceksin?
Bi boka yaramaz şeyler yazmaktan vaz geç.
garnini gasiyan adam 2014-08-15 13:08:59
Burdan yakin:

http://sozcu.com.tr/2014/gundem/yilmaz-ozdilin-yayinlanmayan-yazisi-basbakan-kim-olsun-577959/
gara'ya 2014-08-15 15:08:40
karaaaa, maşallah nazar deymesin! sen de bizim karşıyaka, bostanlı, mavişehir sahilinde oturan derin dekolteli kokoşlar gibi eşrefpaşa cigenesi yolmaz'ın müptelası olmuşun.

inan kara, bu cigeneyi okuyan kokoşlarda zerre kadar zeka pırıltısı yoktur.
Er 2014-08-15 16:06:35
Yukarida camilerde masonik semboller uzerine vurgu yapmistim. Ancak bir hemsehrimiz bunlarin bos oldugu konusunda gorus belirtmis. Banada cevap hakki dogdu.

Tanzimat Fermani (1839) Doneminde mimarlik alaninda cok degisiklikler yapilmistir. Bundan buyuk camilerde nasibini almistir. Halkin gavur diye bildigi hayudilerin ve hristiyanlarin mimari stilindeki sembolleri ne yazikki camilere islemislerdir. Bu acik tarihtir ben gizliden veya uydurma seyler konusmuyorum.
Er 2014-08-15 16:09:28
Hulasa camilere bu sembolleri yenilik adi altinda Osmanli devleti yapmistir. Mustafa Kemal Ataturkde yapmamistir.

Bu masonik semboller her camide mevcuttur. Ben Erhan adindaki mukmin kardesimizin onunde-arkasinda , sag yaninda- sol yaninda bulunan orneklerden sadece ornek verdim.
Er kaya 2014-08-15 17:52:11
Er, masonlar her yerde var be. Masonlar pek din ile ilgilenmezler. Onların kıblesi paradır.
Duvarda görülen fayansalar nerede imal edilmiştir, Türkiye'den mi getirilmiş?
Masonun Kırcaali camisinde ne işi olabilir?
Müslümanların dinini mi değiştirecekler ya da fabrikalar mı kuracaklar?
Kırcaali halkın açlıktan nefesi kokuyor karınlarını doyurmak için Avrupa ülkelerine kaçmak zorunda kalıyorlar.
Söylesene masonluk Kırcaali'de zemin bulabilir mi?
Bunlar hepsi boş laflar.
BG Müslümanlık kalkıyor onun için endişelenseydin saygı duyardım.
BG Müslümanın nasıl kurtarırız dinsiz bir Türk gençlik nasıl yetişmeli onu tartış Er "arkadaş".
yezit 2014-08-15 18:24:20
er ve fes gibi allahsızların sorunu hiçbir zaman masonluk ile değildir. dinsiz Allah'sız kitapsız olduklarını dile getiremedikleri için masonluk sembolleri üzerinden konuşurlar kafarları karıştırabilirmiyiz diye.

insanın bunlara h...stırın diyesi geliyor ama ayıp olmasın diye diyemiyom.
Perperek Der ki... 2014-08-15 19:23:00
Resımdeki masonik sembollere dikkat ettinizmi?
____________________________________________________
Valla şahsen ben sadece ucuz fayans görüyorum...
Perperek Der ki... 2014-08-15 19:40:45
Aslında resim masonik simgelerden çok din kurumunun kimlere kaldığını göstermektedir. Döndük dolaştık yine "büfeci islam" deyimine geri döndük, Islam'ı köylükten kurtulamamış zibidilerin eline bırakırsak halimiz şu durumda olduğundan daha da harap olur.
Er 2014-08-15 21:46:26
"Er kaya " diye yazan arkadas en son ne demek istedin anlayamadim

dinsiz bir Türk gençlik nasıl yetişmeli onu tartış Er "arkadaş".

:)
Er 2014-08-15 21:57:17
Uzerinde dusunulmeden inanilan bir dinin Allah nezdinde her hangi bir kiymeti olmaz.

Uzerinde ciddi olarak kafa yormadiginiz bir inanc sizin inanciniz degildir.

Oyle zan ile tahmin ile kuruntu ile ego tatmini ni dinsellestirerek dindar insan yaratilmaz.
Er 2014-08-15 22:07:45
Perperek Osmanli modernlesecegim diye mason simgelerini kabullenmis. Fayansin ucuz veya pahali olmasinin ne onemi var.
Perperek Der ki... 2014-08-16 04:44:18
Bazı simgeler farklı dönemlerde ve farklı kültürlerde farklı anlamlar yüklenmiştir. Senin masonik dediğin simge masonluğun dünyaya gelmeden yüzyıllar önce Aya Sofya gibi bir mabette vardır aynısı bizim ay yıldızımız için de geçerli.
Er 2014-08-16 09:20:14
masonik simge musevi simgesidir. Museviler masonlukda baskalarina ait simgeleri kullanacak degil.

Sen bu simgeler masonluklami dogudu zannettin :)
Er 2014-08-16 09:24:58
Perperek ortada tarihi bir gercek var. Osmanli modernlesme adi altinda bu sembolleri kullandi. Ben asil buna vurgu yapmak istedim.

"senin dedigin gibi" nedir. Ben bir sey demiyorum. Tarih diyor.
Er kaya 2014-08-16 10:09:08
"Er kaya " diye yazan arkadas en son ne demek istedin anlayamadim

dinsiz bir Türk gençlik nasıl yetişmeli onu tartış Er "arkadaş".
*************************************************
Ever Er çok doğru bir cümle. Siz BG Türk gençliğini dinsiz kitapsız yetişmesini istersiniz ni tekim gerçektir okullarda din dersi alınmıyor ana baba dinden mahrum Todor Jivkov dönemi kurbanları okullarda zaten Türkçe okunmuyor yarım yamalak Türkçe konuşan Türk gençliği yetişiyor.
Şimdi sana soruyorum; Yeni yetişen Türk gençliği bu durumdan nasıl kurtulur?
mason pereste 2014-08-16 10:16:54
Lu masonluk saçmalamasında uzak durun gerçeği yansıtmayan bir olay.
Fayanslardaki çizgile bir grafikten öteye bir şey değildir.
Biri bulutlara bakar her bulutun değişmesinde semboller görür.
Akşam üstü karanlık kapamazdan önce ormanda yürüyen kişi korkudan her keltiyi bir hayvana benzetir.
Biri de duvardaki basit grafik çizgileri "mason sembolleri" olarak benzetiyor o kadar.
Er 2014-08-16 10:30:12
insan beyni her tur degisime musaittir. Her sey gorme merkezinden baslar.
Er ka soruya cevap beklenir. 2014-08-16 14:39:00
Şimdi sana soruyorum; Yeni yetişen Türk gençliği bu durumdan nasıl kurtulur?
Perperek Der ki... 2014-08-17 16:47:00
Bu simgelerin masonlukla doğmadığı kesindir ama herşeyi de komplö teorisi gibi yahudilere de bağlamak akıl fikir işi değildir. Esas olarak simgelerden çok ortalığı saran maddi ve manevi kalitesizliğe bakmak lazım.
Er 2014-08-17 20:05:42
Perperek bu simgelerin kokeni Misir kahinleridir.

Ben simgeyi birakayimmisimda :)

Yahu ben internette degil reelde cemaatlerle savasiyorum.

Hemde sozunu etigin o Killililerle. Cunku Bende Killiliyim. Killililerle netten degil iclerinde mucadele ediyorum. Darp bile var.
Perperek Der ki... 2014-08-17 23:44:16
Simgelerin kökeni Mısır kahinlerinden çok Mısır hiyeroglifleri olması gerek gerçi bunların hepsi iç içedir, bunlar kendilerine kutsal bilgelik gibi bir misyon yüklediklerinden hiç bir zaman tek doğru bir anlamları olmaması gerek.
Er..... Perperek deme 2014-08-18 12:36:11
Kesin şu saçmalığı gülünç oluyorsunuz. Konuyu saptırmaya çalışmayın.
Er neden sorulan soruya cevap vermiyorsun.
Sen de Perperek deme artık KES.
Yazacaksan akıllı bi şey yaz da ağız tadıyla okuyalım.
Bulgaristan'da Dinsiz, Anadilini yarım yamalak konuşan bir Türk nesli yetişiyor.
Mason, Yahudi falan, filan kısır tartışmaları bırakın u soruya cevap arasaz daha akılcı olmaz mı eğer gerçekten BG Türkü düşünürsez tabi.