Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Şubat 2020
HABERLER » Dünya
HÖH Genel Başkanı Mestan'ın görevden uzaklaştırılması hakkında açıklama

HÖH Genel Başkanı Mestan'ın görevden uzaklaştırılması hakkında açıklama

29 Aralık 2015

Balkan Rumeli Türkleri Federasyonu Genel Başkanı Zürfettin Hacıoğlu, Bulgaristan’da üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi Partisi (HÖH) Genel Başkanı Lütfi Mestan'ın görevinden uzaklaştırılmasının hukuk dışı bir operasyon olduğunu belirtti.

Hacıoğlu, düzenlediği basın toplantısında, HÖH'ün kurucusu ve onursal başkanı Ahmet Doğan'ın 17 Aralık tarihindeki özel bir toplantıda sarf ettiği sözlerin manidar olduğunu ifade etti.

Doğan'ın konuşma metninin partinin resmi internet sitesinde de yayımlandığını aktaran Hacıoğlu, şöyle devam etti:

"Doğan, Avrupa Birliği'nin kendini bir formalite olarak devam ettirdiğinden bahsediyor. NATO'nun güç kaybettiğini söylüyor. Bu arada Çin ve Rusya'nın güçlendiğinden bahsediyor. 'Rusya'nın gücünü kazanması için dünyanın farklı bölgelerinde güç dahi kullanır' ifadesi var. Bunlar Doğan'ın kendi ifadesi, partinin resmi sitesinden alınma bir yazıdır.

Sayın Ahmet Doğan, Türkiye'nin de bölgede rol almak istediğini ve Türkiye ile Rusya arasında yaşanan uçak krizinden bahsediyor. Partinin Genel Başkanı Lütfi Mestan'ın Türkiye'nin Rus uçağını düşürmesiyle ilgili Bulgaristan parlamentosunda yapmış olduğu açıklamanın tarihi bir hata ve gaf olduğunu belirtiyor. Parti başkanı Mestan'ı ağır bir şekilde eleştiriyor. Hatta üzülerek söylemek isterim ki bu ifadeleri kullanırken argo kelimeler de kullanmak istiyor, benim terbiyem buna müsait değil şu anda. HÖH'ün Türkiye ile yakınlaşmasından rahatsız oldukları, açıkça bu yazının içerisinde belli oluyor. HÖH'ün komşu ülkeler tarafından yeniden dizayn edilmek istendiğinden bahsediliyor."

Hacıoğlu, HÖH'ün internet sitesinde yer alan yazıda "Türkiye'nin doğuda toprak kaybedeceği" iddiasının da yer aldığını anlatarak, "Sayın Ahmet Doğan, Türkiye - Rusya krizinden bahsederken, Türkiye'nin doğuda toprak kaybedeceğinden de bahsediyor. 'Gücüm azalsa bile yalnızca Bulgaristan değil, Balkanlar'ın diğer bölgelerinde de Türkiye'ye mani olacak kudreti muhafaza edeceğim' diyor. Bir Türk olarak sayın Ahmet Doğan'ın bu tür ifadelerini kabul etmemiz mümkün değildir" diye konuştu.

"Doğan'ın açıklamasına anlam veremedik"

Konunun parti içi mesele olsa dahi oy hakkı olan Türkiye'de yaşayan yüz binlerce Bulgaristan Türkü'nü yakından ilgilendirdiğinin altını çizen Hacıoğlu, Doğan'ın hangi güçlerin baskısı altında böyle bir açıklamaya imza attığına anlam veremediklerini söyledi.

HÖH Sözcüsü tarafından, Mestan'ın partiden uzaklaştırılma gerekçesinin "Bulgaristan'ın güvenliğine zarar verme" şeklinde ifade edildiğini dile getiren Hacıoğlu, Mestan'ın saraylardan partiyi yönetmeyen halkla kucaklaşan bir genel başkan profili çizdiğini vurguladı.

Hacıoğlu, Doğan'ın bu tarzdaki çıkışını "iki komşu ülke ilişkilerini bozmaya yönelik bir sabotaj" olarak niteleyerek, "Biz bunlardan rahatsızız. Türkiye ve Bulgaristan'ın dostluğu orada yaşayan kardeşlerimizin yararınadır. Türkiye ve Bulgaristan'ın ilişkilerini bozacak, zedeleyecek hiçbir hareketi, bizlerin onaylaması mümkün değildir. Lütfi Mestan'ın görevden azledilişi, hangi ülkeye, hangi demokrasiye yakışıyor. Biz kimsenin avukatlığını yapmıyoruz ama bu hukuk dışı bir operasyondur" değerlendirmesinde bulundu.

"Doğan, devletin Mestan'a vermiş olduğu güvenlik birimlerini geri çektiriyor"

Bir gazetecinin Mestan'ın can güvenliğiyle ilgili bir tereddüdü olup olmadığı yönündeki soruyu da Hacıoğlu, şöyle yanıtladı:

"Lütfi Mestan, basına bilgi verirken kaygıyla izledim ve ürperdim, açık söyleyeyim. Bulgaristan ulusal kanallarından birinde, tahrik edici sorular soruldu. 'Neden Büyükelçi'nin evine gittiniz?' gibi sorular sorunca Sayın Mestan, 'Ben öncelikle kendi güvenliğimi sağlamak için komşu ülke Türkiye'nin temsilciliğine çok kısa bir zaman için sığındım' dedi. Ben kendisiyle konuşmadım ama bir milletvekiliyle konuştum bu durumu. Sayın Doğan, bu gücü nereden alıyor bilmiyoruz ama devletin Mestan'a vermiş olduğu güvenlik birimlerini geri çektiriyor. Dolayısıyla Sayın Lütfi Mestan tedirgin olup Türkiye Cumhuriyeti'nin Büyükelçiliği'ne, güvenliğini sağlamak için kısa bir süre için oraya gidiyor."

Kaynak: Anadolu Ajansı


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Er 2015-12-29 17:43:17
Bulgaristan'da Türkçe radyo tv diyoruz ama bir ay önce br radyosunda Türkçe pkk nın propagandasının yapılığını biliyormuydunuz?
Er 2015-12-29 17:44:57
Bnr radyosu türkçe Bölümü'nde.
Örgütler 2015-12-29 18:06:14
Türkiyedeki göçmenlerin sivil toplum örgütleri siyasi olarak daha aktif rol oynamalı. HÖH bugüne kadar bu baskıyı fazla hissetmedi, rahatça at koşturdu. Arada sırada açıklama yapmakla olmuyor, sürekli bir markaj ve faaliyet gerekiyor.
Hak ve Adalet Orgutu 2015-12-29 20:08:54
Tum gelismeleri noktasina vurgulune kadar izliyoruz......asimilasyona karsi baslattigimiz mucadelede ettigimiz tecurbeleri kullaniyoruz......tarih tekerrur eder derler ya...iste simdi tam zamani......doksanli yillarda H.O.H.partisinin kurulus asamasinda(doksanlar oncesi eski zaara ceza evinde boyle bir olusumun olmasi icin cok degerli DAVA adamlariyla fikir uzerinde mutabikat saglayarak.....kurulacak ortak bir hukumette bizlere dusen gorev bakanliklarin dagilimini bile yapmistik....ilk olarak bulgaristan meclisinde ki konusmamiz ...gasp edilen haklarimizin igadesi olacakti...ikinci kosulumuz olmazsa olmazlardan....bulgaristanin ikinci azinligini olusturan TURKLERE ...resmi dairelerde bulgarca dilinin yaninda Turkce konusulmasini hak edinceye kadar diretmekti .) ...Bizler bile asimilasyona karsi direniste SEHIT olanlarin disinda H.O.H. partisinin kurulusunda yanilmisiz ve birer (dava adamlari) piyon olarak kullanildigimizin 2008 yilinda dosyalar acildigindahayatta olanlar ogrenmis olduk.O sebeptendir ki .....MILLI MUCADELE DONEMINDE ULU ONDER MUSTAFA KEMAL ve COK degrli EKIBI YA OLUM...YA ...ISTIKBAL diyerek yedi duvveli MAGLUP ederek YUZ binlerce SEHIT vererek gunumuzun CUMHRRIYETTINI kurduklari gibi......rusyanin hala hedefi sicak denizlere hakim olmak hayalleri gunumuzde de bir gercek olduguna gore.!!!!Bulgaristan TURKLERINi TEMSIL EDECEK EBEDIYETE KADAR SURECEK yeni bir TURKLERDEN OLUSACAK(pomak kardeslerimizde Atilanin HUN Turklerinden olduklari tartisilmaz bir TARIHI GERCEKTIR)HAKLAR...OZGURLUKLER..TARIHIMIZIN BIZLERE TURKLERE BIRAKTIGI MIRASLARA SAHIP OLACAK ZIHNIYETI OLANLARLA BU FIRSATIN YAKALANMASININ TAM ZAMANIDIR......SEHITLERIMIZIN RUHLARI BOYLE COK ONEMLI bulgaristan TURKLERININ yarinlarinin daha iyi yasanir olmasi icin DESTEKCINIZ OLACAKLARDIR.Halil.
Halki icin olenler 2015-12-29 20:23:25
Lutvi (gecmisini bilmemize ragmen)su an senin basarili olmani saglayacak ortami hazirlaya biliriz.....lqakin ...gecmisinden dolayi bulgaristan TURKLERINE bir daha zarar vermiyecegine....tam aksine sende onlardan biri oldugunu soyliyerek ...sonu olumde olsa SIZLERLE BERABER ...iyi ve kotu gunlerinizde.OLURUM dedigin anda...hem Tarihin ..hemde bin yilin beraberlik hasreti(sayende bitmis )olur.
Tosçalı 2015-12-30 08:57:24
Bu süreçten sonra Ahmet Doğan ı destekleyecek olan Bulgaristan Türkleri; dava uğruna Belenede hayatlarını çürütenlere, bu ölüm kampında yeni doğan çocuklarını yıllarca göremeyenlere ihanet etmiş olacaklardır.
Doğan Türkiyeye karşı kesin tavır almış bulunmaktadır, bu biz bg Türkleri için kabul edilemez bir durumdur.
Bizim yanımızda olacak, davalarımıza sahiplenecek bir partiye ihtiyacımız var.
toscali2 2015-12-30 10:58:34
Toscalı'ya katiliyorum
TSCL 2015-12-30 12:47:33
Ben yıllardır Dps ve yönetimini eleştirirken millet bana kızıyordu . Bakıyorum da herkes yavaş yavaş gercekleri görmeye başları . Ben de Bir TOSCALI lı olarak başta Ardino ve diyer beşlediye başkanlarının dps den biran önce istifa etmesini bekliyorum.
Belene Gazisi 2015-12-30 13:41:15
Diğer Belediye başkanları ve Milletvekillerinide bir an önce Ahmet Doğan AJANINDAN KENDİLERİNİN ayrılmalarını özetle altını çiziyoruz Tüm BG türrklerine vermiş olduğu en acımasız bir Türk ajanını daha fazla görmeye tahamüllümüz kalmadı
dagli 2015-12-30 14:57:16
toscaliyi desdekliyorum
HASAN 2015-12-30 15:49:02
Kırcaalideki belediye baskanları ve milletvekillerişde eğer içlerinde biraz Türkiye ve Türk sevgisi varsa biran çnce istifa etmeliler,bunun baska yolu yok.
Örgütler 2015-12-30 15:50:57
Belediye başkanları niye istifa edemiyor? HÖH'ten istifa ederlerse belediye başkanlıkları düşecek mi yoksa belediye meclisleriyle rahat çalışamayacaklar diye mi düşünüyorlar?
Bahri Ömer istifa etti HÖH'ten ama hala belediye başkanı.
Tarafsız 2015-12-30 18:08:21
''Er 2015-12-29 17:43:17
Bulgaristan'da Türkçe radyo tv diyoruz ama bir ay önce br radyosunda Türkçe pkk nın propagandasının yapılığını biliyormuydunuz?''

erencik, sen kendin pkk'lısın zaten. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?

eğer gerçekten bnr böyle bi propaganda yaptıysa eminim bunda senin ve hidro injinerin parmağı vardır. başka açıklaması yokbu işin.
PİRİN 2015-12-30 21:34:30
Partinin kuruluş ilkelerine sağdık kalmadığı çok açıktır.bu parti kurulurken bulgaristanda yaşayan soydaşlarımızın hak ve özgürlüklerinin,adaletlerinin anayasal ortamda korunması vardı.Görüyoruzki bu anlayış yerini Rusların yalakalığına ve hizmetçisine dönmüş.eyyy Ahmet Doğan KGB ajanı olarakda kullanıldın şimdide bir Hizmetçi olarak kullanılmaktasın.Villanda chivas regal viskini yudumlarken,içki masalarında aldığın kararlar türk milleti tarafından yüzüne OSMANLI tokadı olarak inecektir.Vatan haini olarak belirtiiğin adamın liberal ve demokratlığının yüzde 1'i sende olsaydı Bulgaristan Soydaşlarımız bu durumda olmazdı.Hepsi perişan içinde geçimlerini sağlıyorlar.okumuşu çiftçisi ayı durumda.Lütfi Mestan başkanımız tarafından kurulacak yeni partimizde tüm bulgaristan soydaşlarımızla el ele verip senide Rusya'ya postalarız.YA ALLAH BİSMİLLAH.
Er 2015-12-31 00:05:53
Tarafsız PKK propagandası yapan aynı zamanda Doğan karşıtlığı yapan bir radyocudur.
Hain Mestan 2015-12-31 10:21:33
Kendinize okadar guvenmeyin Tamam kircali
Mestana versin oylari kuzey kime vericek dersiniz tabiki Ahmed dogana tabiki razgrad shumen dobric varna sillistra hepsi dps ahmet dogan diyor bakalim ne halt yiyeceksuniz
Mestan gelsin benden oy istesin salami veririm eline :D
Tarafsız 2015-12-31 13:01:31
erencik bırak bu işleri, ömür biter sizde entrikalar bitmez. ya bişe soracam, senin bu gezi'deki kırmızı fularlı kız arkadaşın şu an nerde?
lüleburgazlı 2015-12-31 16:35:24
Evalla başkanlarım,sizinle gurur duyuyoruz,her zaman yanınızdayız.Ahmed Doğanın işi bitmiştir
tırcı 2015-12-31 17:05:44
hain mestan lakaplı slanina esas salamı ben şahsen sana verecem mestan bizim başkanımız sizin gibi rus yalamalarının değil
Vatan hayini lutfi mestan 2015-12-31 20:39:42
Tirci gavat ahmet dogan sizin gibi vatan hayinlerinin eline salami coktan verdi doya doya ylayin. BULGARiSTAN'dan dps gibi bir partinin baskani yabanci devlet olan turkiye konslosluna siginiyorsa o vatan hainidir
recep sarkaç 2015-12-31 22:50:18
O kız doktorasını yaptı ve vatana yararlı olmak için çalışıyor. Evli olmasaydım kendisine evlenme teklifi ederdim, müthiş bir kadın.

Peki deri yelekli çıplak erkekler üzerime işedi diye yalan kıvıran kız nerede acaba? Daha sonra yalanı yüzde yüz ortaya çıkmış ama okızdan hiç ses seda gelmedi, anlaşılan kulağının üstüne yattı.
Tarafsız 2016-01-01 02:41:17
''O kız doktorasını yaptı ve vatana yararlı olmak için çalışıyor. Evli olmasaydım kendisine evlenme teklifi ederdim, müthiş bir kadın.''

fes, evli olman senin için bir şey değiştirmez, murat karayılan 4-5 ay kullandıktan sonra ayşe deniz'in üstünden geçse geçse 2-3 pkk taburu geçmiştir, tren geçmemiş ya üstünden. seninkiyle ayşe deniz'in trampa edilmesine kandil'in karşı çıkacağını sanmam, telli duvaklı evlenirsiniz.

http://i.ensonhaber.com/resimler/diger/fular_5686.jpg

o kız doktorasını kandil'de sakso çekme üzerine tamamlamış, çalışmalarını hala da devam ettiriyormuş ''vatana yararlı olmak için çalışıyor'' sözlerin biraz iddialı geldi bana.