Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
28 Ocak 2020
HABERLER » Bulgaristan
HÖH Yöneticileri Tırgovişte’de yeni cami açılışı yaptılar

HÖH Yöneticileri Tırgovişte’de yeni cami açılışı yaptılar

13 Mayıs 2016

Üyelerinin çoğunun Türklerden oluşan Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Genel Başkanı Mustafa Karadayı ve partinin merkez kurulu üyelerinin katılımıyla Tırgovişte ilçesi Razboyna köyünde yeni inşa edilen caminin açılışı yapıldı.

HÖH Tırgovişte İl Başkanı Hamdi İlyazov’un maddi desteği ile inşa edilen cami, Hamdi ismini taşıyor.

Açılışa katılan yaklaşık 4000 kişiye yemek dağıtıldı.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


GERCEK DOST 2016-05-14 15:34:47
Yenı Camı tabı kı hayırlı olsun halkımıza.Fakat 25 yıldır hırsızlık yapan DPS yonetıcılerı ozelıkle HAMDI bey bu sekıl vıcdanını temızleyemezler.Kendı ısmını koyması da ayrı bır garabet
Dupese 2016-05-14 16:44:38
Senin dpsnide ...gelmisinide gecmisinide.....kircalda okadar turk varken sen git gqvurlara cami yap..ordaki sozde turkler turkce bilmiyor la...onlar bulgarcaya okadar tapiyorlarki turkceyi duymak bile istemiyorlar...bide sen onlara cami yap..orospu cocuklarisiniz hepiniz...dpsenizede kuzeylilerede sokim.
KuzeylıTURK 2016-05-15 10:34:04
Arkadas sen dunyadan haberın yok heralde.Kırdjalıden dısarı cıkmıs degılsın sanırım.DELIORMAN bır TURK dıyarıdır.Boluculuk yapşayalım lutfen.
fes avcısı 2016-05-15 14:51:53
Camiye "Hamdi" ismi verilmez bence. Hamdi demek, şükür eden demek canlı olması lazım. O yüzden babası hamdi ismini koymuş. Camiye "Hamd Cami" denirse uygun olur. Olmadı " i " harfini tabeladan sökün tamamdır.
Madarski konnik 2016-05-15 19:13:31
Kuzeyli benim Kirchali kardeshlerime ayib atmishsin. Sen Kirchaliye gitin var mı? Evet ine git ,git ki dünyayı gör .
Terbiye 2016-05-15 19:22:29
Yukarıdaki Dupese başlıklı yazar tamamen ortalığı karıştırmak ve insanları birbirine düşman etmek için yazmış. Lütfen oyuna gelmeyelim.
MK 2016-05-15 19:23:14
Fes mon ami resimde kimler varmish. Musti ,Azis 1 Filiz'lenmishler Tirgovishtede . Svetata troitsa. Chita. yuksekmish ağa. Gel kulana deyeyim
bu ikisi ablamın yanında Filizlenemezler. Sen bakma chaminin yanına gelir ama icheri girmezler. Rabim hidayet versin.
fes 2016-05-15 19:56:30
Camiye girmezlerse girmezler, önemli olan Müslüman kültüründen gelmektir. Hollandalılar kiliseye gitmiyorlar, kiliseler bomboş ama hiristayan kültüründen geldiklerini inkar etmiyorlar. Biz müslümanlar da modern olabiliriz.
Karanfil 2016-05-15 20:40:10
Kırcaali herif sen çok mu Türk sun çok mu müslüman sin kendini üstün görüyorsun ciddiye bile alınacak lafları yok çünkü insan değilsin deliorman da tüm cami lerde ibadet yapilmakta ve doluluk oranı dışarı bahçeye taşmakta sen eğitimin kadar mrmletini temsil edersin kapasite küfür e ancak yetebiliyor

İlk önce dps hayırlara vesile bir iş yapmış parti faaliyetlerinde hareket kıpırdanma VAR SAĞOLSUN VAROLSUN
Türkiye den 2016-05-15 21:14:48
O resimdekine çok küçük olduğu için türkiyede cami değil mescit derler. O mescitler de yollarda benzin-mazot satan istasyonların içerisinde mevcuttur. Yoldan geçenlere cancak yeterli gelir. Daha büyük olması gerekir, yoksa fazla kişi almasın diye küçük mü yapılmış dersiniz?
karanfil 2016-05-16 12:10:27
Kiskanclik buna denir prarik zeka olmayinca nufusa gore imar yapıldigini nerden bilsin cami cok guzel olmuş beyendimemegi gecenlerden allah razı olsun
Yok benzinlikte boyle seyler varmış turkiyeden yalanlar bunlar yalan
emir 2016-05-16 12:32:15
Fotoğraf matryalın durumunu çok iyi özetlemiş, som altından cami yapsanız nafile...Avrupa'da her hangi bir siyasetçi ve normal vatandaş arasında bu kadar büyük farklar yok. İşimiz zor, osmanlının son 300 senesi Türk milletinin aleyhine çalışmıştır, cumhuriyetin ilk yıllarında ki reformlar ve kazanımlar 1950-li yıllarda kaybedilmeye başlandı. Katı din aleyhtarlığı yapılmaması kaidesiyle hızlı ve kalıcı reformlar şart, yoksa fotoğrafta ki insanların bu asırda hayatta kalabilmesi mümküb değil. Cami ise bulgaristan ortalamasına göre gayet güzel olmuş, hatta en iyilerinden birisi olabilir.
Allah müslümanları büyüklük hastalığından korusun, Babil kulesi ve Mısır piramitlerinin inşa sebeplerini biliyoruz, ilahlığa özenmek pek müslümanca bir hareket değil. En büyük cami, en büyük köprü, benİM vatandaşIM, beniM vekilİM, benİM mühendisİM, BENİM, BENİM, BENİM... tövbe de ulan...En büyük yani ekber olan Allah ve mülkün sahibi de O. İnsan olsa olsa devletin mühendisidir, devletin doktorudur, sen kimsin...
müslüman 2016-05-16 13:17:29
Ezelden beri birileri Gırcalılar ile Kuzeyliler arasında nifak sokmaya çalışmakta ne yazık ki hala aptallar bulunup bu yaraya tuz basmaya çalışmaktadırlar.
Bu zatlar belli birilerin emrinde çalışmaktalar bunlara kesin kulak verilmemeli hatta yazılarına bile kayıtsız kalınmalı.
Camilere gelince tek bir Müslüman ikamet edilen yerlere kesin en az mescit yapılmalı.
Ne yazık ki DpS yönetimi 26 yıldır dinsiz yetişen BG Müslümanları için tek bir kalem bile faydaları olmadı.
Yarım yamalak anadilini konuşan dinsiz BG Türkleri yetişmekte bu da Jivkovun uzatma planıdır ne yazı ki Du Pi Se liler bu planı gerçekleştiriyorlar.
Günah sadece onların değil Sofya'da Boş müftülük denen o sarı binada oturan Jifkov uşakların da günahları vardır.
Du Pi Se ile Boş müftülüğün yegane vazifesi Jifkov'un ikinci B planını uygulamak yani BG Türkleri ve Müslümanları sonna kadar eritmek aynı Vidin Türkleri gibi.
Lâ havle ve lâ kuvvete illâ bi 2016-05-16 16:19:13
Camileri güzel yapalım, çirkin yapmayalı dedik, her ne hikmetse, sildiler. Arhitektura - bizde mimari denir - diye bir sanat dalı yok mu? Sultaların inleme yeri olarak kullandıkları güzelim Çamlıcanın tepesine devasa bir ucube dikmek türkleri yüceltir mi yerin dibine mi batırır? Bence yerin dibine batırır.
emir 2016-05-16 22:21:55
Çamlıca'ya Şiraz'da ki Nasır el mülk cami tarzında bir eser çok yakışacaktı, etrafınada Haifa'da ki bahai gardens tazrında bir çevre düzenlemesi yapılabilirdi- teraslama, yeşillendirme v.s...
Ha illa ben büyük seviyorum, büyük şeyden vazgeçmem diyenler böyle bir şey de yapabilirlerdi.

https://www.youtube.com/watch?v=IU5Uv3mr9_A
fes 2016-05-17 07:27:54
Pitzer Fakültesi Sosyoloji ve Seküler Çalışmaları Profesörü Phil Zuckerman'ın açıklamasına göre: ''Dünya genelinde kiliseler kapanıyor, dinler yavaşça yok olurken erkekler ve kadınlar seküler anlayışa göre yaşamaya ve hümanist değerleri benimsemeye başladılar. Bu kişilerin sayısı günden güne artıyor.''
zurnaya 2016-05-17 08:42:13
Pitzer Fakültesi Sosyoloji ve Seküler Çalışmaları Profesörü Phil Zuckerman'ın
------------------------------------------------------
Allah korkusu olmayan toplumlar yok olmaktan kesin kurtulamaz ey akılsız. Kim isterse kiliselerini, havralarını, Budist tapınaklarını kapatsın.
Taş kafalı dinbaz zurnişe 2016-05-17 10:55:19
Biraz tarih bilen tam tersinin olduğunu, yani dindar toplumların laik ve seküler toplumlar karşısında kar topu gibi eriyip köleleştiklerini bilir. Bende Allah korkusu var diyenler her nedense hırsız, tecavüzcü, kayırmacı ve yeteneksiz oluyorlar; bu neden böyle, insan şaşmadan edemiyor
emir 2016-05-17 20:40:14
USA halkı son derece dindar bir toplumdur, dolayısı ile dindar toplumların ezildiği ve ya dinlerin yok olduğu falan yoktur. Latin Amerika katı katoliktir. Dinin kültüre dönüştüğü yerler Avrupa ve Uzak doğudur. Dünya genelinde her hangi bir dine bağlı olan nüfus, ateist ve deyist nüfüsa göre artmaya devam ediyor. Protestan kiliseleri mantar gibi çoğalmakta, kilise sayılarının istatistikleri mevcut, kapandıkları falan yok. Mesela ibadethane bakımından Manhattan ve özellikle kuzey kısımları Fatih'ten- farksız her taraf kilise. Almanya ve Fransa gibi ülkelere bakıp bütün Batı dünyası için genelleme yapmamak lazım.
fes 2016-05-17 22:10:00
Araştırmayı ben yapmadım, Pitzer Fakültesi Sosyoloji ve Seküler Çalışmaları Profesörü Phil Zuckerman yapmış.

Katoliklerin ruhani lideri ve Vatikan şehir devleti başkanı Papa Francesco, "Devletler laik olmalı. Dini devletlerin sonu kötü oluyor" dedi.

Orası anlamış, ama bizimkiler İbn Teymiye selefiliğiile devam ediyorlar.

Protestanlar mı onlar daha Martin Luter zamanında Tanrıyla kul arasına kimse giremez diyerek büyük bir adım atmışlardı. Papa'nın yanılmazlık ilkesini, günah çıkarmayı falan yerden yere vurmuşlardı.
emir 2016-05-17 23:11:58
Ağrı üniversitesinden her hangi bir profesörün araştırması kadar değeri olan bir adamın ne sonuca ulaştığı pek mühim değil. Yukarıda belirttğim gibi amerikan toplumu son derece dindardır, protestanlığın onlarca kolu var, yehova şahitleri, mormonlar ve daha nicesi. Tabi Avrupa dışını filmlerden öğrenenler dediklerimi pek kavrayamaz. Günah çıkarmaya karşı dediğin protestanlar gayri menkul bağışı karşılığında cennet dağıtıyorlar. Bir de Türkiye de pek selefi yok, ama selefilik de sünnilik ve şiilik gibi gereksiz bir akımdır. Allah yeryüzünde gezip dolaşın buyurmuş, gezmek görmek lazım, Oda tv izlemek ve Paris'i görmek yetmez. Mammoth cave'e gidín ve ormanda ki küçük aile otellerinde kalın, sonra wyoming'te küçük bir kasaba kilisesi ayinine katılın, hele mississippi de ki zenci adventistlerin sazlı cazlı ibadetleri görülmeye değer. Mahkumlar bile o kadar dindar ki Clinton CF'de bir türk hristyan olmak zorunda kalmıştı, sağ olsunlar misyoner arkadaşlar bizim türkü başka bir yere naklettirip, biz kimseyi zorla gavur yapmayız dediler. El alem mahkemede incile, kurana el basarak yemin ediyor... öyle yani neyse güzel bir gece uzatmamak lazım...

https://www.youtube.com/watch?v=ApNRGiqxjK0
fes 2016-05-18 08:28:37
Ağrı üniversitesinin özelliği üniversite olmamasıdır, yani tabela üniversitesi. Hayatlarında hiç bir kitap okumamış, islamiyeti sade üç beş duayı ezberleyerek öğrendim sanan insanların kurduğu üniversiteler ancak tabela üniversitesi olur.

Protestanlık amerikada kiliseleiri ziyaret ederek öğrenilmez, çıktığı yere bakarak öğrenilir. Martin Luther ve Jean Calvin okunmadan protestanlık anlaşılmaz.

Türkiye'ye gelirsek, son 40 - 50 seneden berigeneleksel Osmanlı islamı geriletilmiş ihvani müslimin ideolojisi güçlenmiştir.

Amerikaya gittim ama doğrusu hiç bir kiliseyi ziyaret etmedim; öyle bir ihtiyaç duymadım. Amerika denilen yer avrupa kültürünün kötü bir kopyasıdır.
emir 2016-05-18 21:39:19
Mesele protestanlık değil zaten, dinin ve çeşitli inanışların batı dünyasının bir parçası olan amerikan toplumunda ki öneminden bahsediyoruz. Joseph Smith gibi bir herif peygamberlik ilan edip bu gün milyonlarca takipçiye sahip olabiliyorsa dinsiz, inançsız insanlardan bahsetmek hata olur. Özellikle laiklik ve ateizmi bir birinden ayrı ele almak şart. Konu sadece din değil tabi. Bir yaratıcıya inanmakla, her hangi bir masal kahramanına inanmak bilimsel açıdan farksız, ama amerikalılar uzaylılardan tutun, perilere, vampirlere ve özellikle meleklere çok inanan bir halktır. Kültür konusu ise bakış açısına bağlı, avrupalılara kıyasla, amerikalıların bireysellik tutkusu, daha fazla özel alan istekleri, daha az mantıklı ve daha cesur olmaları ve ileriye dönük hamlelere kalkışmaları benim hoşuma gidiyor. Almanya da trenle yolculuk yaparken ayaklarınızı karşı koltuğa uzatsanız almanlar size katilmişsiniz gibi bakıyorlar ve azar işitmeniz çok muhtemel. Amerika da birini rahatsız etmiyorsanız kimse bir şey demez. Beyninden başka bir şeyini kullanamayan bir almana nazaran amerikalı dugusaldır, passion diye telaffuzu ve anlamı son derece güzel bir kelimeyi kullanırlar, öyle işte aah ahhh...Bir de darling kelimesine bayılıyorum yaw, ne bu böyle süß, süß, süß insan biraz zarif olur canım...O süß kelimesini yarın cebelde çevirme yerken kullanabilirim...Hangi tarafın ikramı fazlaysa oyum onadır...Bu gün kapıkulede bulgar polisi arabamı perişan etti, ama deyer tabi. Az önce de bal denilen bir meropriyatiyeden döndüm, millet kafayı sıyırmış, hiç insan kızı liseyi bitirdi diye davullu zurnalı eğlence tertipler mi a sonradan görmeler, hatta sonradan görme de değilsiniz elde avuçta olmadığı belli. Ama bizim yenge memnun çünkü takı paraları masrafları ödemeye yetecekmiş, rahatladık cümleten...Her halde bu da bizim kültürümüz...Had