Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
DOST Partisi Başkan Yardımcısı Hüseyin Hafızov: “Türklerin yaşadığı bölgelerde gerginlik artıyor”

DOST Partisi Başkan Yardımcısı Hüseyin Hafızov: “Türklerin yaşadığı bölgelerde gerginlik artıyor”

14 Temmuz 2016

Üyelerinin çoğunun Türk olduğu gerekçesiyle Sofya Şehir Mahkemesi’nin kaydını reddetmesiyle ilgili Sorumluluk, Özgürlük ve Hoşgörü İçin Demokratlar (DOST) Partisi Başkan Yardımcısı Hüseyin Hafızov, “Partinin adını değiştirmeyeceğiz. Partinin mahkeme kaydının reddedilmesine Yüksek Temyiz Mahkemesi’ne itiraz ettik ve daha adil bir karar bekliyoruz” dedi.

NOVA TV’ye konuk olan Hafızov, Bulgaristan’da Bulgar etnosunun avantajlı olmasına hayret ettiğini ifade etti. Bağımsız milletvekili şu ifadeleri kullandı: “Bir kurumda çalışanların hepsi bir etnosa mensupsa, bu kurumun etnik olduğu anlamına mı geliyor? Biz Bulgaristan’dayız, sivil toplumdan bahsediyoruz, bu sebepten dolayı toplumun durumundan bahsetmeliyiz. Üyelerin etnik kökenleri diğer partiler için neden önem arz etmiyor?”. Hafızov’un ifadelerine göre partinin adının kısaltması olan DOST tesadüfen oluşmuştur ve Türkçe’deki dost sözcüğünü oluşturacak şekilde düşünülmemiştir. Hafızov, etnik partilere dair örnekler verdi. Hafızov, “Sırbistan’da temel amacı Batı kesimlerde var olan Bulgar azınlığının haklarını savunmak olduğu Bulgarların Demokratik Birliği var, burada Bulgaristan’da Türklerin Demokratik Birliği yok-biz ulusal bir partiyiz” dedi.

Lütfi Mestan’ın Yardımcısı, DOST partisinin sadece bir etnosa, bir bölgeye yönelik politika yürütmeyeceğini ve tüm bölgelerin gelişmesini istediklerini ve ulusal politika yürüteceklerinin altını çizdi. Hafızov, “Biz kimsenin DOST partisine üye olmasını engellemedik, bu durumda neden mahkeme kaydımızı reddediyor” diye retorik soru yöneltti. DOST partisinin etnik ve hatta radikal bir parti olduğuna dair toplumsal algının oluşmasının nedenine ilişkin soruyla ilgili Hafızov, muhtemelen mahkemenin toplumun bir kısmının görüşünden etkilendiği tahmininde bulundu. Milletvekili eski Milli Güvenlik Servisi (DS) ajanları olan Mityo Gestapoto olarak bilinen Dimitır İvanov ve Bojidar Dimitrov’un DOST partisinin mahkeme kaydının reddedilmesi için öne sürdükleri argümanların mahkeme kararının gerekçelerinde yer aldığını örnek verdi.

DOST Başkan Yardımcısı, DOST partisinin radikalliğinin NATO yanlısı olması şeklinde kendini gösterdiğini ileri sürdü. Hafızov, “Türkiye ile iyi ilişkileri korumak istersek, bunun etnik pozisyon olduğunu mu söylüyorsunuz? Bulgaristan’da 1 milyon Türk yaşıyor-eğer bu kişilerin, bir kısmı kendi arzusuyla Türkiye’de bulunmayan Bulgaristan vatandaşlığına sahip olan Türkiye vatandaşlarıyla iyi ilişkilerini sorgulamaya kalkarsanız, burada nefret denilen şey söz konusudur. Bu nefret beş asırlık Osmanlı hakimiyet döneminden ve ülkede yaşayan Türklerin Bulgaristan’ın milli çıkarı lehine çalışmadıkları telkininden ileri geliyor. Bulgaristan’da demokrasinin hakim olmasını istiyorum-bunda Türklerle ilgili ne var?!” şeklinde konuştu. Bir süre önce basında yer alan bir söyleşiyi kasteden Hafızov, “Ben hiçbir zaman Osmanlı İmparatorluğu’nun yeniden canlandırılmasına ilişkin söyleşi yapmadım, bu söyleşi tamamen bir kurgu, sahte bir söyleşidir” diye vurguladı. Parti toplantılarında sadece Bulgarca konuşulmadığını izah eden milletvekili, “Parti forumunda Bulgarca konuşuyoruz, kendi aramızda başka dillerde de konuşuyoruz. Karşımızda 350 kişi durduğu zaman Bulgar Dili ve Edebiyatı sınavı yapmıyoruz” dedi. Hafızov, “Şuna inanın ki, DOST partisinin mahkeme kaydının reddedilmesinden dolayı bazı bölgelerde gerginlik artıyor. Sadece Ramazan ayında Parlamento üç tane İslam karşıtı yasa tasarısı kabul etti” diye sözlerini bitirdi.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Cebelli 2016-07-14 11:27:57
Bu partinin ismi sonuna kadar DOST kalacak. Kimsenin bu partinin isminin değiştirmesine gücü yetmeyecek.
Atamacılar 2016-07-14 11:32:55
Cebelli, hot zot hot zot fena atıyorsun, arkanda kimsenin bilmediği bir güç mü var? Yeni bir termo nükleer silah mı icat ettin, nedir?
vatan 2016-07-14 14:07:23
Ukraynada Bulgar azınlığı resmen Özeklik istediler. Bulgar hep alacak bi ßey vermeyecek.
27 yıldır Du Pi Se Türklerin haklarından tek bi kalem bile elde edemediler Anayasada var olan Türk azınlık statüsünü bile kaybettiler.
Cebelli. 2016-07-14 14:21:30
Atamaciya Atma óyle arkadas peki soruyorum sana Termo Núkleer silahda ne demek O silahin adini sen koymussun bu demekdir ki osilalahin Icaatini da sen yapmalisin, biz DOST,lukdan bahs ediyoruz sen Nukleer silahtan bahs ediyorsun be Zortlak sen kimsin ki O Núkler silahi senin Poponda bi patlatiriverirler ki dagilir gidersin haberin olsuuuun.
Erdinc Vekil 2016-07-14 14:23:40
Atamacilar kardesim, ifade ettigin yaklasim gösteriyor ki, senin modern güncel Hayat ve genel demokrasi ne ifade eder konularinda egitim ve bilgiden ihtiyacin var. Bu bilgilere sahip olduktan sonra düsündüklerini dile getirirsen hem kendin ve toplum icin daha yararli olacaksin ve böyle sacma sapan sözleri: "termo nükleer, silah ...." kullanman gerekmiyecek.
Hasan A 2016-07-14 14:33:02
BG de demokrasi varsa DOST kayitlanacak ve tüm Bulgaristan Halkina bekledikleri hizmeti vermeye caba gösterecek ve verecektir. DOST geliyor, gelecek ve Halkin beklentileri ve sorunlari ile meskul olacak. Tabii, 100-300 firma sahibinin partisi olan HÖH, ATAKA ve buna benzer partiler ve destekcileri bundan rahatsiz oluyorlar. Olmalari da dogaldir. Fakat bu gelismeyi durdurmaya kimsenin gücü yoktur, cünkü bu gelismeyin ve sürecin arkasinda vatandas ve Halk duruyor.
Kircaalili. 2016-07-14 15:21:33
70,li yillarin óncesi Komunizminde dahi olan Ulusal haklarimiz artik sóz konusu:

1/PasportlardaTúrk adlarimiz ve Túrk kimliklerimiz.

2/ 4 tane Túrkçe gazetete.

3/Bulgaristan radyosunda Sabah ógle ve Aksam lari olmak úzere gúnde 6 saat Túrkçe yayin sim bu çagdas ve yalan demokraside ne oldu Hirsizlik yúkseliste,Hurdacilik úçkyaatçilik, asiri Milliyetçilik hat saf,da ilerliyor Sava D.S. Agenti Komunist Liider.Medi(Ahmed) Dogan lyaakabli Ahmed Ismailov Ahmedovun na Du Pi Se na Búrokrstinata,lilerligi yúzúnden geçmisde kalan haklarimiz dahibugún gasp edilmistir. O Zamaanin
:) 2016-07-14 16:28:56
Her yere Tc buyuk elcilensiniz Akp Projesi oldu beli dost partisi Akp projesi Turkleri bir birine sokrunuz ve 26 yildir ne bok ariyordunuz Dpsde Ahmed dogan yandadiniz 26 yildir ortaklik biti para biti herse para icin yapiyorsunuz
Nuknettin Hıkmık 2016-07-14 17:06:31
Cebelli aretlik, senin termonükleer silah yaratamayacağını ben ve herkes biliyor, bununla siyasette gücün ne kadar önemli olduğunu anlatmak istedim sadece. Bulgarların egemenlikleri var -dünya vermiş - bu egemenliklerini Dost diye kurulan bir partiye kaptırmazlar. Onu anlatmak istiyorum ama bu basit şeyi anlamıyorsun. Yok parlamentoda bir konuşma yapacakmış, ab'ye de iki dilekçe gönderdi miydi, işler hemen çözülüverecek. Buna sadece ahmaklar inanır.
N.Hikmik 2016-07-14 17:47:57
N.Hikmik kardesim DOST`un arkasinda HÖH`te oldugu gibi saraylar, 200-300 firma ve Super gücün (Rusya) cikarlari yok.
DOST Bulgaristan`da Halkin Arzu ettigi bir ihtiyacdir - Halkin istedigi ve umut ettigi bir ihtiyac ve arkasinda Halk gücü var. Hazira kimse kimseye bir sey vermedigi ortada. Bizler burada varsak, bizim burada sorumluklarimiz ve haklarimiz vardir. Bizler haklarimiza sahip olmak icin ondan-bundan bir sey almamiz gerekmiyor. Halkin istedigi o gercek haklara sahip olmak icin DOST`a ihtiyac duyulmustur. Bunun önüne durmak mümkün degildir.
Rumeli 2016-07-14 19:48:06
Miskinler hemen belli oluyor ,gördügüz Heipiniz . Onlar güzel türkçe bilen bulgar asilli kišilerdir .Üstelik türklere karši yetištirilmišlerdir...ДС ve КГБ . Tarafindan . Onlara cevap vermeyiniz , onlar karamsal,yikici ,bozucu ve antitürkcüdür.DOSTLAR olcak , O KADAR . Herkesten destek bekliyorum .Sabir edin bir az.Selamlar saygilar.
asan 2016-07-15 08:14:17
arkadaslar sunu bunu diyorsunuz fakat Erdogan rusiyadan ozur diledi hemencecik yanasti rusiyaya .ne olacak simdi
Nuknettin Hıkmık 2016-07-15 08:35:09
Asan biz de onu diyoruz, ama yukarıda yazan arkadaşlara bir türlü anlatamıyoruz. KGB'ci diyorlardı, a bi baktık Erdoğan tornistan etti KGB'ciyle sarmaş dolaş oldu. Bazı arkadaşlar bu olayı görmezden geliyor, oysa durumu kökten değiştiriyor. Ha bu arada Erdoğan doğru da yapıyor, ilk defa türklerin çıkarları doğrultusunda adımlar atıyor ve çok da iyi oluyor. Erdoğan'ın ayakta kalma içgüdüsü biz türklerin işine yarıyor, harika oluyor.
Iridereli 2016-07-15 10:08:30
Belli oluyor ki, sevgili Asan ve N. Hikmik kardeslerimiz saraylar sahibi Oligarh Ahmet Dogan ( oligarh diyorum cünkü Amet patronununz 100% o sözün anlamini hak etmistir ve ediyor) ve uzantilarinin Halkin kafalarini karistirmak ve kendi isledikleri suclari kücümsemek icin ortaya Türkiye - Rusya veya Erdogan - Putin anlasmasinin atiyorlar. Oligarh Medi Dogan + BG`de destekledigi 250-350 HÖH boyali firmalar ve DS ve Bolsevik uzantilarinin ekonomik cikarlarini savunmak icin kurulmus HÖH`ün BG`de Türklere ve Müslümanlara karsi yaptiklari yalanlari ve ürettikleri yikici ve yok edici politikalarin
Iridereli 2016-07-15 10:12:36
.............. yaptiklari yalanlari ve ürettikleri yikici ve yok edici politikalarin Erdogan - Putin ile ne baglantisi var? Ucak, Erdogan - Putin sorunu/anlasmasi baska, HÖH`ün BG`de ürettigi totaliter boyali siyaseti baska. Bunlar iki ayri konudur. HÖH ve Oligarh Doganin savunmacisi rolünü üstlenen Asan, Hikmik ve onlar gibi HÖH canagindan corba icen saygili hemsirelerimiz gercegi anlayip ifade etmeleri mümkün olmadigi ortada. Halki, insanlari, vatandasi kücümsemeyin - onlar Oligarh Dogan + siyasi alanda insanlarimizin oylarini kullanarak ekonomik amacla kurulmus HÖH ve HÖH boyali 250-350 fir
Iridereli 2016-07-15 10:16:38
..................... Halki, insanlari, vatandasi kücümsemeyin - onlar Oligarh Dogan + siyasi alanda insanlarimizin oylarini kullanarak ekonomik amacla kurulmus HÖH ve HÖH boyali 250-350 firmanin kimin cikarlarini savunduklarini kime ve kimlere hizmet verdiklerini Halkimiz anlamistir. Yalanin bacaklari kisadir, KGB + DOGAN projesi HÖH`ün yalanlari bugüne kadardi. Top su an Halkin elindedir ve Halk bilir devamini.
Egridereli Aydin 2016-07-15 15:03:13
Kardeslerim, acaba neden Kircaali Ilcesinde Türkler ve Müslümanlar 27 yasinda gül gibi ekonomik cikarlar anlayisi adina kurulmus HÖH`ü birakip B.Borisov`un partisine gidip oy veriyorlar ve hatta GERB adina köy muftarlari cikariyorlar?
HÖH`ün siyasetini biyenmeyip dertlerinin dermanini baska yerde aramakmidir veya B.Borisov ve GERB`i cok sevdiklerinemidir yoksa baska nedenler mi vardir?Bu günden ittibaren bu kardeslerimiz hanki partiye oy verecekler saniyorsunuz?
Neden bu kadar kör acaba 2016-07-15 16:36:58
KGB+DOĞAN projesi diye bir proje hiç olmadı, öyle bir şey gerçekte yoktur, ama bazı şaşkınların kafasında fiktif bir şekilde vardır ama o psikolojik bir hastalıkla ilgili bir meseledir. Oligarh Doğan lafı da gerçeğin çarpıtılmasından başka bir şey değildir. Bulgaristan türkleri bu kadar cahil nasıl olabiliyorlar insan şaşmadan edemiyor.
Hasan Abeyiniz 2016-07-15 19:07:22
Nedencim sen KGB+DOGAN projesi olmadigini bilince, cok yetkili ve bilincli sahis olman gerekir. Öyle bilincli kisilere öte-beri sorular sorulmaz, fakat ben sana sormak istiyorum sen nereden biliyorsun böyle bir sey olmadigina, elinde delilin varmi? Anlasilan sen Doganin oligarh mayasi veya bu söze hak ettigini etmedigini bilince onun herbir haraketi hakkinda bilgin var, aferin Nedencim.
Kocadereli 2016-07-15 19:22:27
Neyin ne olduğunu herkes anladı artık.
"Bazı insanları bazen kandırabilirsiniz ama herkesi her zaman kandıramazsınız" (Bob Marley).
Bazılara hala demirperde zamanında yaşadığımızı sanıyor. Herkes her şeyi görüyor, her şeyi öğreniyor. Er ya da geç.
Bazıları istediği kadar yırtınsın, eskisi gibi oy alamayınca suratlarını göreceğiz...
Uyanigin biri 2016-07-15 21:21:43
Biz KGB ,DS, DPS den nefret ediyoruz . O KADAR .Ticaret Biznes herkeslen yapabiliriz.Siyasette herkes yolunu seçmiš bulunuyor .Ne yazik ki , šimdiye kadar seçeneyimiz yoktu.Onun için çok yerde GERB kZandi. Avrupa yolunu tuttuk artik ,zaten çogumuz avrupada çališiyoruz .NATO ülkesiyiz . Ište šimdi o partiyi seçebiliriz .Ismi çok kolay DOST . O KADAR . Bašarilar dilerim .O kara Ayiya inanmayin , oda sibirya ayisi .
Nuknettin Hıkmık 2016-07-15 21:32:17
Herkes anlamadı sadece sen öyle anladın abicim, kendini kandırma. Her nasılsa KGB falan diye bir kanaat edinmiş, şimdi o saçma kanaate bizim de inanmamızı bekliyorsun. Ama biz aklımızı peynir ekmekle yemedik, bize bunları yutturamazsın. Kanaatler yalandan daha zararlıdır diye kim demiş, meşhur alman filozof Nietzsche demiş.

Düşüncelerinizi oluştururken özenli olun ki, tutarlı çıkarımlar yapabilesiniz. Kesin düşünce, özenli yargı ve tutarlı çıkarımlar. İşte bunlara ihtiyacınız var.
Bay IVAN 2016-07-17 11:50:52
Kgb ve ds hala hizmette dir , her šey bitmiš zannedenler gerçekten kör . Baškasini da yalandirmaya kalkmasinlar .O kadar aptallik da olmaz.Haydi eyvala .
Hik mik ga 2016-07-21 18:26:30
Hik mik ablacigim , kisa kes ! Gitsene çamširini yapsana be Kizim .Nerede semelendin böyle çok kötü ? Bu sayfada yer almazsan memnun oluruz . Haydi çao hik mik .
Ahmet 2016-07-21 18:37:56
Yaša be , bay Ivan aga .
Semenin semesine 2016-07-21 22:29:29
Semelendin lafı çok harika biyav hık mık. Çok memnun olurlarmış onlar, hade biyav hık mık. Ama benim görevim senin gibi semeleri memnun etmek değil rahatsız etmek biyov hık mık.
Sali 2016-07-22 00:14:16
Hikmik kardes,neden surekli sinifta kalan ve Halkin en dusuk notu verdigi DPS yi savunmaya caba gösteriyorsun? Biliyorsun, sürüden ayrilani kurtlar yermis.
Ustabaši 2016-07-22 18:07:29
Hik Mik yantalak kardeš ,senin yapimsiz ,karamsal davranišin ,boš lakirti yazman ,senin sahte türk oldugunu gösteriyor .Sen sadece seme deyilsin, beyninide üšütmüšsün . Sibiryada eyitim görmüšsün galiba . E , en sonra söyle bakalim neymiš senin görevin ? Dezinforma, Ynitmak ,Kötülemek mi? Senin kalbin ,beynin remix deyil .Ruhsal sorunun šüpeli. Haydi git yut hapini agabeycim .