Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6646 Lv.
GBP GBP 2.1906 Lv.
TRL TRL 0.4524 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ekim 2017
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan Türklerinden Türkiye'ye Destek

Bulgaristan Türklerinden Türkiye'ye Destek

13 Mart 2017

Bulgaristan'da DOST Birliği koalisyonundan milletvekili adayı Şabanali Ahmed, "Avrupa'nın beşiği Hollanda gibi bir ülkede böyle şiddet içeren olaylar, Avrupa'nın artık insan hakları ve demokrasinden uzaklaştığının açık göstergesidir." dedi.

Bulgaristan'daki Türkler, Hollanda'nın Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Betül Sayan Kaya'nın ziyaretlerini engellemesi karşısında Türkiye'ye desteklerini dile getirdi.

Ülkede 26 Mart'ta yapılacak erken parlamento seçimlerinde Türklerin oylarına talip olan DOST Birliği koalisyonundan milletvekili adayı Ahmed, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Avrupa'da birçok ülkenin gittikçe adaletten ve insan haklarından uzaklaştığını belirterek, şunları kaydetti:

"Avrupa'nın beşiği Hollanda gibi bir ülkede böyle şiddet içeren olaylar, Avrupa'nın artık insan hakları ve demokrasinden uzaklaştığının açık göstergesidir. Hollanda'daki olayları hayretler içerisinde izliyoruz. Hollanda'nın yaptığının, kesinlikle kabul edilebilir bir şey olmadığını söylüyoruz. Avrupa Birliği (AB) içerisinde yer alan ve insan haklarına sahip olduğunu söyleyen bir ülkeye kesinlikle bunu yakıştıramayız. Ortada insan hakkı, kadın hakkı diye bir şey kalmamış. Fatma Betül Sayan Kaya hanımefendinin yanında olduğumuzu, kendisini desteklediğimizi buradan siyasetçi olarak ifade ediyoruz."

Almanya'da 1992 yılından bu yana yaşayan Bulgaristan Türklerinden Ünal Gazi de AA muhabirine başta Almanya'da olmak üzere Avrupa'da son yıllarda aşırı milliyetçiliğin son derece hızlı artmasından duydukları kaygıyı dile getirdi.

Gazi, son birkaç yıldır Avrupa'da yabancılara karşı gözle görülür bir düşmanlığın var olduğuna işaret ederek, "Her ülkede (ırkçı) bir parti çıkıyor. Özellikle hepsi Türkiye'yi malzeme ediyorlar, Türkiye'ye karşı düşmanlığı kışkırtıyorlar. Bana 10 yıl önce 'Böyle mi olacak?' diye sorsaydınız kesinlikle bunu düşünemezdim. Maalesef Avrupa'da her zaman seçimlerden önce Türkiye'ye, Türklere, Müslümanlara karşı böyle çirkin saldırılar oluyor." diye konuştu.

Avrupa ülkelerinin, Türk halkının kararlarına saygı duymadığını ve dışarıdan müdahale ettiğini belirten Gazi, "Oysa Türkiye her zaman iyi niyetle, dostça yaklaşan ve Avrupa'ya yardıma koşan bir ülke." yorumunu yaptı.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 7825


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Mehmet Özgür 2017-03-14 07:41:55
Millet vekilimiz Sn.Şabanali Ahmet'e aynen katılıyorum.Bulgaristan'da ve Sırbistan'da asırlarca yaşayan ve öz vatandaşı olan Türklere karşı soykırımı yapıldı.Kınadılar mı? Hayır. Soykırımı dediler mi? Hayır.
Balkanlarda yapılan "O" kadar Türk - Müslüman katliamlarına ve kıyıma soykırımı yapılmıştır demediler - reddettiler.
Sözün kısası:
- Avrupa;" Demokrasinin beşiği değildir, katliamların beşiğidir"! Bunu herkes bilmelidir.
Ey Avrupa:
Sen benim bakanımı parmak sallayarak dışarıya atamazsın ve Benim Cumhurbaşkanıma dil u
Sami 2017-03-14 11:34:48
Demokrasinin sağlıklı soluğunu soluyan ve önceliklerinin sayesinde normal hayatın tadını tatmış birisi olarak kimseyi ve hiç bir devleti favori görmeden bu tür demokrasiyin herbir kural ve anlayışına aykırı haraketleri KINAMAK bir insanlık borcumdur ve herbir insanın borcudur. Maalesef, demokrasi ve insan haklarına karşı bu tür IRKÇI ve faşitlerin haraketlerini anımsatan üzücü şiddetli baskılar yalnız Hollanda'da değil, bu tür olaylar Dünya' ya Demokrasi dersi vermeye kalkan Almanya, Avusturya, Danimarka ve birçok diğer AB ülkelerinde görmek mümkün.
Osman Halilov 2017-03-14 11:52:54
Hollanda ve onların insan hakları ve Barış taraftarı anlayışları gündeme gelince üç gün konuşmak gerekmiyor. Onların kimliğini çok açık bir şekilde anlatan ve İspatlayan ve tüm Dünyanın gözü önünde yaptıkları bir insan hakları suçu vardır: Bosna'nın Srebrenitza Katliamında 8 000 çocuk, kadın, genç ve yaşlıların ölümünde BM Bayrağı altında görev yapan Hollanda askerlerinin ve komutanların katliama "göz yummaları". Neden göz yumdular diye Dünya merak ediyor? Cevap yok.
AKP 2017-03-14 15:45:06
Sayın Ünal Gazi ne kadar doğru durumu anlatmışsınız! Avrupa her zaman seçimler den önce Türkiye ye saldırır. Şu an almanya da bütün programlar da insanları sayın Cumhurbaşkanımıza ve onu destekleyenlere karşı kışkırtıyorlar!!!
DOSTLardan biri 2017-03-14 20:04:34
Gelecek bizim . Bunlar bitmiş tükenmiş.Aslında onlar için uzulmeliyiz .Ozgurluk anlayışı buysa Batsın medeniyetleri.Barbar herifler.Gerçekten ne mutlu sana Şabanali , sanada Mehmet
Ne mutlu bize.
Tosçalı 2017-03-15 07:16:02
Avrupa bir kez daha kendini belli etti, alayı iki yüzlü; terör örgütlerine gıkını çıkarmazlar (hatta koynunda beslerler) ama Türkiye ye her fırsatta kinlerini kusarlar.
Bundan sonra sizin istediğiniz gibi olmayacak hiçbir şey.
fes 2017-03-17 07:57:53
Şabanali beyi çıktığı bir programda dinledim ve kendisine hak vermek zorunda kaldım. Ben bölünmeyelim, siyasi bütünlüğümüz devam etsin diyordum ama Höh öyle şeyler yapıyor ki, bu saatten sonra insan bütün kalsak ne olacak ki diye sormadan edemiyor. 2009 senesi seçimlerinde ATAKA'nın sloganlarını DPS'nin bu gün benimsemiş olması ve eski atakacıları aday göstermesi rezalet bir durum. Bu olaydan sonra kararımı değiştirdim, rezervlerinm olmasına ramen oyum DOST'u olacak
emir 2017-03-17 22:17:03
Ataka vekillerinin höh'ten aday gösterilmesiden ziyade, asıl mesele, doğan'ın dünkü çıkışıdır. Doğan, Türkiye'yi takmam ben modern bulgar milliyetçisiyim, diyor. Osmanlıcılığın canladndırılmasına karşıymış. Benim milli hafızam han asparuhla başlar, levskiye ve günümüze kadar uzanır diye devam ediyor. Siderov ve Simeonov'tan hiç bir farkı yok!
feys 2017-03-19 13:02:29
Ahmet D , Türkleri aldatıyor, Bulgarları aldatıyor,
En büyük ihaneti Bulgaristan'a dır. Zavallı filozof farkında değil. Neydi "kral ciplak" , bu günkü degimle Filozof çıplak (cahil).
Batırdılar güzel Bulgaristani.
fes 2017-03-19 18:11:57
Takke düştü kel göründü, türklükle bir alakasının olmadığını zaten biliyorduk ama bu son olayda kendini yüzde yüz deşifre etmiş oldu. Yugoslavya olmayalım diye Doğan'a bir sözde türk partisi kurdurdular, şimdi yıkıyorlar. Bu saatten sonra bütünlük sadece ve sadece dost partisin etrafında toplanarak sağlanır.
DOSTLardan biri 2017-03-19 19:21:21
Bir kaç tane postlarimi yazmıyorsunuz neden.
Bir tane s-siz çıkmış bize türküm diye yuturdu tam 27 öyle ,şimdide bulgarlara yürütüyor.
Fes kardeş , senin için sevindim, inan bana bile bazı şeyleri görmem için zaman gerekiyordu.
Bunların sultasi biti. Eğer TC de EVET çıkarsa ki ben çıkacağına inanıyorum, bizi Türkleri kimse durduramaz. Anlatılacak çok şey var yeri geldiğinde.
emir 2017-03-19 19:36:18
Kırcaali'de ki türk şirketleri fetöcülere destek vermemeli, artık DOST partisi var. Herkes elini taşın altına koymalı! İlimizde ki en büyük türkiyeli yatırımcının müdürleri, çalışanlara dps propagandası yapıyorlarmış, siz kimsiniz ve kimi karşınıza alıyorsunuz bir düşünün...Bu uzun bir yol, üç beş günlük bir dava değil, yarın olmasada öbür gun muhakkak karşılaşırız.
emir 2017-03-21 00:25:07
Türkiye'de ki siyaseti burada ki ile kıyaslamayalım. Milli bir çizgide olduğu sürece Türkiye'de sağcı ve ya solcu olmak o kadar da vahim değil. Ülke bir şekilde gelişiyor. TC'de yaşayan bir solcunun nesli ateistte olsa büyük ihtimal kendisini türk olarak tanımlamaya devam edecek. Bulgaristan'da durum çok farklı, islam yoksa bulgarlaşma süreci kaçınılmaz, bu özellikle benim gibi pomak ve ya çingene kökenliler için çok geçerliydi. Şimdi dogan bunu bir adım ileri taşıyıp türkler için de tatbik etmek istiyor.
fes 2017-03-21 21:48:00
Eğer Balkanlarda yaşayan biri ben türk değil müslümanım diyorsa bilin ki o bulgarların tarafına geçmiştir. Millet olmak için sadece din yetmez, milli bilinç ya da ulusal bilinçin olması olmazsa olmazdır. Bu dediğim etnik mensubiyetle alakal değildir, milli bilinç etnik bilincin üzerindedir. Bir pomak ben türküm deyince türk etnisiteye mensup olmuyor, türk milletine mensup oluyor. Türk milli bilinci olmayan etnik türkler var, onları nereye koyacağız; bence türk milletinin içinde değildirler.
Kör 2017-03-21 23:38:18
Körü körüne hiç kimseye destek vermeyin.
Uyanik 2017-03-23 17:27:23
Gözlerinizi iyi açın. Göz göre göre oyumuzu kullanın.