Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6646 Lv.
GBP GBP 2.1906 Lv.
TRL TRL 0.4524 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ekim 2017
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan’da süresiz ve uzun süreli ikamet izni iki ay içinde alınacak

Bulgaristan’da süresiz ve uzun süreli ikamet izni iki ay içinde alınacak

04 Ekim 2017

Bakanlar Kurulu’nun bugünkü oturumunda onayladığı Bulgaristan Cumhuriyeti'ndeki Yabancılar Kanunu’nun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik’te değişiklik yapılmasına dair yönetmeliğe göre süresiz ikamet izni ve uzun süreli ikamet izni iki ay içinde alınacak.

Yapılan değişikliklerle hükümetin vatandaşların ve iş dünyasının üzerindeki idari yükleri hafifletme kararı gerçekleşmiş oluyor.

Süresiz ve uzun süreli ikamet izni alınması için sürenin 3 aydan 2 aya azaltılmasından başka vatandaşlardan istenen tasdikname, beyanname ve belge kopyası gibi 7 tane belge zorunluluğu iptal edildi. Bu belgeler idari yollarla toplanacak.

Noter tasdikli BULSTAT numarası ve kimlik doğrulama belgesi zorunluluğu da kaldırılıyor, çünkü yabancıların verdiği ek belgeler bu tür bilgiler içeriyor.

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 65791


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


mehmet 2017-10-04 20:42:02
tam olarak ne demek anlayamadım
Pervin Ntaout 2017-10-04 21:43:38
Biri bana ta aciklarmi bunu lutfen ne evraklar lazim???
turkan guven 2017-10-04 22:44:55
es durumundan dolayi oturum muracatlari ile alakali da gecerlimidir detayli bilgi lutfen
Güray güner 2017-10-05 00:30:43
Nasıl alacağız tel veya myl adresi yoollarmısın
Lale akin 2017-10-05 08:45:36
Ben farkli sehirdenim bulgaristan vatandasi ola bilirmiyim
Kaya kamber 2017-10-05 11:07:34
Ben şimdi Türkiye'deyim İzmir'de kalıyorum kendim acaba yurtdışına Bulgaristan'dan vatandaşlık alabilir miyim Bunu anlayamadım ben
hasan akman 2017-10-06 01:34:12
bu açıklama yetersiz daha kapsamlı bir açıklama yapılırsa daha faydalı olur diye düşünüyorum
fes 2017-10-06 09:58:32
Her şeyi önceden öğrenemezsin, işin içine girecek, öyle öğreneceksin. Süre kısaltılmış, daha önce istenilen yedi belge artık istenmiyor; asıl anlaşılması gereken bu iki değişikliktir. Hiç bir tıp öğrencisi ameliyat yapmayı yüzde yüz öğrenmez; teorik olarak bazı şeyleri öğrenir ve sonra neşteri eline alarak ameliyata girer. Hatalar yaparak, bocalayarak, hayata atılarak öğrenme en doğru öğrenmedir. Haca eşekten üşmüş, vah vah diye herkes tavsiyelerde bulunuyor; bana eşekten düşen birini getirin, halimden o anlar de
Selim Geri 2017-10-06 11:39:01
Fes, fena döktürmüşün gene. Hayatım hata diyorsun ha? Eşekten de düşmüşsün, neyapçaz şimdi?
Muammer İzmirli 2017-10-06 12:00:37
Haklısın Selim, bu Fes denilen adam hepimize akıl veriyor. Anlaşılan babası onu küçükken çok dövmüş. Küçüklüğünde hırpalanmış adamın ayarı bozulur, bir daha düzel düzeltebilirsen.
turan güler 2017-10-06 13:53:40
bg vatandaşıolanlar bg vadaşlığına başvura bilir . vadandaşlıktakiistenen evrak sayılarıda düşecek
turan güler 2017-10-06 13:56:12
eşi bg vatandaşıolanlar bg vadaşlığına başvura bilir . vadandaşlıktakiistenen evrak sayılarıda düşecek
Güray UZUN 2017-10-06 20:39:03
Turan güler nedemek istedigini anlamadim.Ben es uzerinden oturum iznine basvurdum.Esim bg vatandaşı 5 yillik oturum ve sonrasi daimu oturum almadan vatandaşlığa başvurulamaz bence ya yanlis bilgi veriyorsun yada eksik bilgi.
Hüseyin YILDIZ 2017-10-07 00:01:52
Bu haberi paylaşan admin ne anlama geldiğini de açıklamalı.
Tamam istenilen evrak sayısı, başvuru sonrası işlem süresi ve prosedürler azaltılmış kolaylastirilmis. Bu net. Tüm bunlar ne işe yarıyor ? Kimlere ne gibi faydalar sağlıyor? Bizlere ne gibi haklar ve kolaylıklar sağlıyor? Admin bu detaylari açıklar ise sevinirim. Ya da bizlere kafamizdaki soruları sorabilecegimiz mail veya telefon numaraları kontak kişi isimleri verirse memnun oluruz.
Raşit Rodoplu 2017-10-07 09:22:18
Adminin işi gücü yoktu şimdi seninle uğraşacak, hay Allah. Git sahaya in kendin öğren. Ayrıca bu kadar Bulgaristan vatandaşı olmaya neden bu kadar can atıyorsunuz? Hani Türkiye çağ atlamıştı, çağ atlanan yerde dursanız ya. Hani bulgarlar açlıktan ölüyorlardı, neden can havliyle oraya gitmek için kapıları tırmalıyorsunuz? Allah müstahakınızı versin sizin, tüü!
anonim 2017-10-08 16:04:42
Yabancılar kanunu uygulamasına ilişkin yönetmenlikte değişiklik yapılmış,bunun bir ihtiyaçtan doğduğu apaçık.
Yıllık bazda Bulgaristandan(vatandaşlıktan)ayrılanlar,bulgar vatandaşlığına kayıt olandan çok çok fazla.Açığın kapanması için formalitelerin azalması gerekir,yapılanda bu.
Vize işi vatandaşı ve ticaret erbabını bezdirmiştir.
Bulgarlar açtır diyeni şimdiye kadar duymadık.Dedikoducuya itibarımız yoktur,idarecilerin doğduğumuz topraklarda uyguladıkları iyi kanunlara her zaman evet deriz.
Kanunun yeni uygulaması hayırlı olsun.
Fes 2017-10-12 12:33:44
Davutoğlu diye biri vardı., Avrupa 'ya vizeler 2016 temmuzda kalkacak demişti. Ne kalkması; abd de tümden vize vermeyi kesti, ne yapacağız bilmem. Bulgar da bu olaydan sonra nazı artırır, bu kesin. Türk olmak ne zor işmiş Allahım. Ne yapalım, katlanacağız artık.
Arif 2017-10-15 10:30:27
Fes kardeşim Mağdem Türk olmaktan bu kadar şikayetçisin,sende git gavur ol.duyduğum kadarıyla ABD'ye it lazımmış belki ilgini çeker
fes 2017-10-15 10:58:39
Arif Arifçik, türk olmaktan şikayet etmedim, düşünemeyen kafanla git sen gavur ol; en azından türk milleti bir tane kifayetsiz muhteristen kurtulmuş olur. Yukarıdaki yazının ana mesajını daha ayrıntılı açıklayayım, belki bu sefer anlarsın. Davutoğulu diye saçma bir adam, izlediği akıl dışı dış politika sayesinde Türkiye'yi çıkmaz sokağa getirdi, bedelini şimdi hepimiz ödüyoruz. Demek istediğim bu, anlayabilir misin bilemem.
Arif 2017-10-15 13:15:40
Siz o çok ileri düşüncelerinle gavur maşası olmaktan başka hiçbir işe yaramıyorsun.biz sizin zihniyetteki insanları çok iyi biliyoruz.
Senin yaptığını zamanında (merhum ) Menderes'ede yaptılar
Senin kafandakiler her şeyi millileştirmeye çalışan Erbakan Hocayada yaptılar
Senin ağababaların Özal'la Muhsin Yazıcıoğlu'nu da şehit ettiler.
Siz sadece karalama kampanyaları yapıp gavurun ekmeğine yaz sürüyorsunuz.
Gavurlar artık dıştan bilemediği bu milleti sizin gibiler sayesinden içten başarmaya çalışıyorlar.
Ahmet davudoğlu en azından hatasını anladı ve hatasında ısrar etmedi.hatasını kabul edip geri çekilmeyi bildi
Belki sizde birgün hatanızı anlama Şeref'ine nail olursunuz
Adam ol adam 2017-10-15 14:43:12
Akif, sende o saydığın şeylerin gerçek içyüzünü anlayabilecek ne bilgi birikimi ne de sağ görü var ;sen sadece TV'lerdn duyduğun klişe lafları tekrarlıyorsun. Hatasını anlamadı, görevden aldılar. 1 5 Temmuz başarılı olsaydı o başbakan Apo da saraya kurtulacaktı.. Özal mutluluk çubuğuyla şeyin üstündeyken kalp sektesinden sizlere ömür oldu. Muhsin Yazıcıoğulunu da feto infaz etti. Hainler daima türk olmayanlardan ve dinlerden çıkar, bu bir kuraldır. Sana naçizane tavsiyem kendini bir an önce o bataklıktan çek, adam ol.
bulgarvatandasligi.com 2017-10-17 14:26:06
Haber daha net olmalıymış. Anlayamayanların anlayabilmesi için Türkçeden Türkçeye çeviri yapalım. :)

Yeni düzenlemeye göre:
Oturma İzin Başvurularını DEĞERLENDİRME ve KARARA BAĞLAMA süreci kısalıyor.

Çünkü:
İbraz edilmesi gereken belgelerin bazıları ibraz edilmeyecek. Yabancılar şubesi, bu belgeleri ilgili kurumlardan elektronik ortamda kendi talep edip alacak.

Yani 3 ay beklemek yerine 2 ay beklenecek.

Haydi hayırlı olsun.

:)
Şemsettin Zurnacı 2017-10-17 15:16:57
Teşekkürler de, o bilgiyi zaten biliyorduk, ne gereği vardı?İlgisiz bilgi ve istenmeyen tavsiye madeni adamlar vardır, hiç kimsenin ilgilenmediği, istemediği bilgileri ve tavsiyeleri verir de verirler. İşin gücün yoksa bunları otur, bir bir dinle artık! Mesela adam 70 - 80 senelerinde Gazskayla Çernooçeneden gelirken kanyon lastiğinin nasıl patladığını anlatıyor, "hani orada alt tarafta bir çeşme vardı ya" diye bölgenin topoğrafisi hakkında istenmeyen bilgiyi veriyor da veriyor. Be adam lastik patladı geç, ne gereği var