Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6518 Lv.
GBP GBP 2.1753 Lv.
TRL TRL 0.4253 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Kasım 2017
HABERLER » Bulgaristan
Bulgaristan'da 'Türklere azınlık statüsü' tartışması

Bulgaristan'da 'Türklere azınlık statüsü' tartışması

07 Kasım 2017

DOST partisi lideri Mestan, Bulgaristan'daki Türklere azınlık statüsü verilmesini istedi, Başbakan Yardımcısı Karakaçanov, Mestan'ın taleplerinin 'provokatif' olduğunu savunarak, savcılığı harekete geçmeye çağırdı.

Sorumluluk, Özgürlük ve Hoşgörü için Demokratlar (DOST) Partisi Genel Başkanı Lütvi Mestan, ülkede yaşayan Türklere azınlık statüsü verilmesini istedi.

Özel bir televizyon kanalına konuk olan Mestan, ülkede egemen tek uluslu devletçiliğe bağlı etnik ulus anlayışının, Türk ve Müslümanlara karşı uygulanan asimilasyon politikalarına hizmet ettiğini söyledi.

DOST partisinin, her türlü bölücülük girişimlerine karşı olduğuna işaret eden Mestan, üstü örtülü olarak Türklere azınlık statüsü verilmesini talep etti. Mestan, "Etnik Türk olarak böyle saygı görmek istiyorum. Bulgaristan'ın, Arnavutluk, Ukrayna ve Macaristan'da yaşayan soydaşları için talep ettiği hakların ötesinde bir şey istemiyorum." ifadelerini kullandı.

Seçim kampanyasını, resmi dil Bulgarca yürütmek zorunda kaldığını dile getiren Mestan, "Seçim kampanyası sırasında ana dilimde konuşma hakkım çiğnenmiştir." dedi.

Ülkede "tek uluslu Bulgaristan devleti" kavramının halen tartışılmadığına dikkati çeken Mestan, "Bir milliyetin içinde bir, iki veya daha çok etnisite olabilir." diye konuştu.

Çocuklarını Türkçe dil derslerine yollayamadığını, bu eksikliği aile ortamında gidererek onlara ana dilini öğrettiğini anlatan Mestan, ülkede ana dil öğretiminin halen seçmeli ders olduğunu anımsattı.

- Mestan'a tepki

Başbakan Yardımcısı ve Savunma Bakanı Krasimir Karakaçanov, Mestan'ın, Türklere azınlık statüsü verilmesine ilişkin taleplerinin "provokatif" olduğunu savunarak, savcılığın hemen harekete geçmesini istedi.

Karakaçanov, "Mestan uzun zamandır siyasette dolaşıp duruyor, bu zaman zarfında anayasayı okusaydı, anayasada Bulgaristan'da toplu azınlık haklarının tanınmadığını, kişisel hakların tanındığını görürdü." ifadelerini kullandı.

Anayasada, Bulgaristan'da dini, etnik veya başka toplulukların kolektif haklarından söz edilmediğine, dini inancı, cinsiyeti ve diğer özellikleri ne olursa olsun tüm vatandaşların kişisel haklarının garanti altına alındığına vurgu yaptı.

Nüfusu 7 milyona yakın Bulgaristan'da, yaklaşık 1 milyona yakın Türk ve Müslüman yaşıyor.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 2487


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Fikri Karakus 2017-11-07 21:37:15
Azınlık haklarının bir an önce tanınması muhtariyet ve özerklik başta olmak üzere hertürlü serbestinin tanınması birleşmiş milletler nezdinde kabul edilip parafa edilmiş temel haktır....
Milli devletlerin' ezen' ulus olma imkanlarından veya uluslar arası işletilemeyen yaptırım hukukunun eksikliğidir ki; Bulgaristan Türklerinin olması gereken özerk hakları sürücemeye bırakılmış gözükmektedir...
Bilakis defalarca ziyaret ettiğim Kırcali -Mestanlı yöresindede görünen manzara bunun en iyi kanıtıdır..bürökratik engellerden gelişmeyi engelliyor...
emir 2017-11-07 23:31:42
Hay hay...Fikri beye muhtariyeti verdim gitti...
Varnalı 2017-11-08 07:29:28
BG.Türkleri bir an önce azınlık hakları için,harekete geçmesi gerekir.Bir milyon insan,altı milyon nüfus içinde halâ kendi kimliğini,azınlık statüsünü elde edemediyse,bir yerde bir büyük yanlış bir hata bir kusur var demektir.
İki dönem hükümet ortağı ve bir dönem hükümete dışarıdan destek olmuş HÖH-DPS Partisinden,siz sayın BG.Türkleri,28 yıllda bir defa olsun,,AZINLIK" sözünü duydunuz'mu?. Duyamasınız!. Zaten bu partiyi apar topar,tez elden (başka Türk partisi kurulmadan) A.Doğan'a kurduranlar,(DS-derin devlet- üst akıl) Türk azınlık mevcudiyetinin inkârı şartıyla,kurulmasına müsade ettiler,
destek verdiler.
DOST Partisi ve sayın Lütfi Meatan'ı ,Türk olan her Türk ,,AZINLIK"konusunda cani yürekten desteklemeli ve sonuna kadar arkasında durmalıyız.
Azınlık olarak tanınmak,var olmak demektir.Çocuklarımızın ve torunlarımızın sonsuza kadar Türk kalması demektir.Bu uğurda,bu davada ne gerekiyorsa yapmaya hazırız.Söz konusu canımız,hayatımız dahi olsa,haklı olduğumuz yolda yürümeye hazırız,varız!.
Saygılarımla.
Varnalı
fes 2017-11-08 10:51:48
Varnalı, amma da cahilce isteklerde bulunmuşsun gene be yav! Harekete geçmeli diyor. Nasıl harekete geçiyorsun, öyle trışkadan harekete geçmeyle olacak olsaydı zaten harekete geçerlerdi, hiç bir sorun kalmazdı be yav. Sonunda bu azınlık statüsünü de DPS'ye bağladın ya, aferin sana be yav! Dps istemiyor ama Mestan istiyor, arkasında bir durduk muydu hoop azınlık statüsü gelecek. Adam böyle olacağını zannediyor yav! Mestanın arkasında nasıl duracaksın, arkasında durdun diye bulgarlar sana azınlık statüsünü niye versinler? Kendine bunları hiç sordun mu be adam? harekete geçecek miş... Harekete geçmemn için tankın topun mu var, bulgarlar senden neden korksun? Ha cevapla bakalım.
Varnalı 2017-11-08 22:07:01
Fes satılmış türk,Arnavutlukta 20 bin bulgarın tankı topu mu var. On beş yıldan bu yana seni takip ediyorum. Nezaman ki BG.de yaşayan Türklerin hak ve hukuku söz konusu olyor ve ya tartışılıyor sen anında karşı cepheye bulgarların saflarında yer alıyorsun.Bu ihanetin yetmiyor olacak ki, bulgarların nasıl bir super güç olduklarını,biz Türkleri istedikleri anda nasıl yok edeceklerini,bu yüzden durduk yerde oturmamızı,kadere boyun eğip,bize reva görülen yerde,sesiz sedasız ve çaresiz birer koyun olmamızı tavsiye ediyorsun.Fes sen Türk milletini kendinden daha aptal sanıyorsan,dangalak adamın tekisin .Unutma!. Her kitap okuyandan adam olsaydı,Türkiyemizde
onbinlerce vatan ve millet haini olmazdı.
Saygılarımla.
fes 2017-11-08 22:38:13
Aptallık hainlikten de beterdir Varnalı, bunu da bil yani. Arnavutluk bir müslüman ülkesi, bunu biliyor muydun? Avrupaya girmek istiyor karşılık olarak ona şunu şunu yapacaksın diye şart koşuyorlar. Aynı şartları ve baskıyı Yunanistana ve Bulgaristana koşmuyorlar. Ya, Varnalı. Arnavutluk devletine karşı Avrupanın topu tüfeği var. Bulgaristan Ve Yunanistan söz konusu olduğunda Avrupanın topu tüfeği destek amaçlı onların arkasında oluyor. Azınlık statüsü sadece tek bir yolla alınır: Türkiye'nin gücünün artmasıyla. Bu nasıl olur, Atatürk'ün yolundan gidilirse olur.
Varnalı 2017-11-09 12:56:46
Fes senin gibi aptal ,hain, kafadan kontakt ,güya okumuş insanlarla tartışmak,zaman kayıbından başka hiç bir işe yaramayacağının idrakında bir insan olarak,sana sormak istediğim sorular var.
1.Sayın Cumhurbaşkanımız R.T.ERDOĞAN'LA aranızdaki kan davasının sebebi ne?.
2.Cumhurbaşkanımız sizi tanıyor'mu,aranızda tatsız bir olay mı geçti?.
3.Recep beyin beyaz dediğine siz siyah diyorsunuz.Neden?.
4.Türkiye Cumhuriyetinin 30 yıl önceki içler acısı durumunu biliyormusunuz?
5.Bilmiyorsanız Kemal Sunalın filmlerini,dikatle izlemenizi tavsiye ederim.
6.Size göre TÜRKİYE CUMHURİYETİ,madi manevi,iktisadi ekonomi kültürel,eğitim, sağlık,askeri,savunma,ulaşım,denizçilik,havacılık,bankacılık enerji,günlük yaşantımızın diğer vs. alanlarında ileri mi gitti,yoksa yirmi yıl öncesine göre geri mi gitti,cevap verebilirmisin?.Fes,T.Erdoğan'a karşı şartlanma hastalığına yakalanmışsın,maalesef tedavin mümkünatsız.
Zavalı Fes çok hastasın.
R.T.ERDOĞAN'IN İKİNCİ ATATÜRK OLDUĞUNU göremeyecek kadar takıntı/şartlanma hastası olman,seni seven bizleri gerçekten derinden üzüyor.
Saygılarımla.
fes 2017-11-09 14:24:39
Ne oldu şimdi, aptallığın gizlemek için yavşakça başko büyük gücün arkasına mı sığınıyorsun? İnsan kendinden utanır be.

Olsun Atatüekçü, ben bu duruma sadece sevinirim, Atatürk'ün ne kadar güçlü olduğunun kanıtıdır. Ve fakat, senin gibi balık hafızalı olmadığımızdan "iki ayyaş.." laflarını da unutmayız.

On beş yıl öncesine göre her bakımdan geri geri. Bunu sadece abraş mandalar göremiyor. Beton pompası, cep telofonu, internet v.s dünyada büyük değişim yaptı; bunlar şeyin başarısıdır diyen ahmaktır ahmak.
erbin 2017-11-09 15:24:42
fes yazmaya devam et
Cahid Kırçil 2017-11-11 13:08:07
Varnalı Türkiye'de Fes gibi istismarcı egzantrik tiplerin tek sığındığı Atatürk onuda ellerinden alırlarsa Fes gibilere kıyametin büyüğü o zaman başlar.
fes 2017-11-11 18:56:38
Kırçıl Cahid, tip olarak Atatürk'ün arkasına ve ebenin örekesine eksantrik istismarı nasıl yapıyoruz, onu açık açık bir anlatsana. Millet anlayamıyor, ne diyor bu Kırçıl lavuk diye merak ediyor, tez açıklayıver bakalım. Benim bildiğim iktidarda olana yavşakça sığınan adama yavşağan teki derler, bu kesin ve sabittir. Hal böyleyken iktidarda olana sığınma gibi bir yavşaklığı yapmadığıma göre Kırçıl Kırçıl Cahid ne yaptı ona bakmak gerekmez mi? A Kırçılın Kırçılı Cahid!
feys 2017-11-11 21:56:38
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
Aritmetika 2017-11-12 08:12:11
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
birisi 2017-11-12 23:13:48
iki değil on yüzlü, yanar dönerler,herzamanın adamı ,altına yapıpta yerinden kalkamayan,fetiye bulaşmış biri yazıyor. bilin bakalım,yukarıda,akpye methiyeler düzen bu kişi kim?
Aritmetika 2017-11-13 09:41:16
Na baba ti hfırçiloto sözü rencide etmez mi sizce? Ben bir formül verdim, Balkan kökenli+dinci = çöplük dedim, herhangi bir şahıstan bahsetmedim. Sizce bu formülden kim rencide olmuş olabilir? Su yüz derecede kaynar demeyelim, çünkü su bundan rencide olur mu diyorsunuz şimdi? Dinciler diye bir olgu yok mudur sizce? Oysa sosyolojide sürekli dincilikten, dini bağnazlıktan, gericilikten bahsedilir, bunlar hep yalan mı sizce?
Yaşar Yahnici 2017-11-13 11:25:38
Fesin çok güzel bir yazısı vardı, neden sildiler ya? Adam genetik aptallıktan bahsediyordu, ben de tam öyle düşünüyorum.
Reşat Sebzeci 2017-11-17 10:34:23
Türklerin azın statüsü için Bulgaristan'a Türk devletinin baskı yapması gerekir. 1913 İstanbul antlaşması ve 1925 Angora antlaşmalarına göre Bulgar devleti Türklerin ulusal azınlık statüsünü kabul etmiş ve yükümlülükler üstlenmiştir. Bulgarlar imza koydukları antlaşmalara uymuyorlar, bu çok açık.