Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.5879 Lv.
GBP GBP 2.2636 Lv.
TRL TRL 0.3879 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Nisan 2018
HABERLER » Bulgaristan
Boyko Borisov: Türkiye'nin AB'ye üyeliği konusunda ikiyüzlülüğü bırakalım!

Boyko Borisov: Türkiye'nin AB'ye üyeliği konusunda ikiyüzlülüğü bırakalım!

23 Aralık 2017

Bulgaristan Devlet Televizyonu'nun (BNT) en çok izlenilen ve haftalık canlı yayınlanan 'Panorama' adlı programına katılan Başbakan Boyko Borisov, Türkiye ile AB arasında özel bir anlaşma imzalanmasından yana olduğunu söyledi. AB'nin Türkiye’ye ikiyüzlü davrandığını belirten Başbakan Borisov, "Türkiye'nin AB'ye üyeliği konusunda ikiyüzlülüğü bırakalım. En iyisi oturalım ve Türkiye ile AB arasında özel bir anlaşma yapalım. Ayrıca 5-6 maddeden oluşacak anlaşmaya gümrük kolaylığı noktası da dahil edilmeli" diye konuştu.

"Erdoğan'a teşekkür ederim"

Sığınmacılar konusuna da değinen Borisov, Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan'a teşekkür ettiğini söyledi. Program sunucusunun, "Cumhurbaşkanı Erdoğan'a hayır diyebilir misiniz?" sorusu üzerine Borisov, "Biz birçok şey için ona 'Hayır' dedik, fakat bir konuda her zaman 'Evet' dedik. Bulgaristan'a yönelik sığınmacı akını bıçak gibi kesildi. Sınırın korunması için Recep Tayyip Erdoğan ile çok iyi anlaşıyoruz" dedi.

Başbakanı Boyko Borisov, 7 Ocak'ta Patrik ve Başmüftü Mustafa Aliş Hacı ile birlikte, İstanbul'da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı törende, onarımı tamamlanan Demir Kilise'nin (Sveti Stefan Kilisesi) açılışını yapacağını söyledi. Başbakan Borisov, Türkiye'nin mali yardımıyla restore edilen Demir Kilise'nin bir şaheser olduğunu belirterek, "Boğaz'dan, nereden geçersen geç, altın haçlar her taraftan görünüyor" dedi.

Başbakan Borisov, kilisenin yeniden açılmasını kastederek, "Bence bu, AB'nin en büyük komşusuyla ilişkilerin normalleşmesi için ek bir köprü olacaktır" ifadelerini kullandı.

Kaynak: DHA

Ziyaretci sayısı: 4898


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Varnalı 2017-12-25 11:29:50
Haliç'teki Sveti Stefan Kilisesi tamam güzel de,bizim Şumnu Tombul Caminin içindeki paslanmış demir inşaat iskeleleri 30 yıldanberi halâ yerinde dimdik duruyor.Ecdad yadigârı Camimizin bitmeyen tamiratının,biran önce bitirilmesi için Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Sayın Boyko Borisof'un yardım ve desteklerini bekliyoruz.
Bulgaristan'da yaşayan iki milyon Türk ve Müslümanlar adına rica ediyoruz.
Saygılarımla.
Cansiperane Sayınov 2017-12-25 20:46:08
Senin Sayın Sayınovların istediğini bir gün mutlaka yerine getireceklerdir, avuçlarını göye aç, sabırla bekle. Ama çok hayran kaldığın Sayınlardan biri hot zot yaparak, ey Borisov diye bir gürlesin, bak neler neler oluyor. Alim Allah Sayın Borisov korkudan iki gün sonra Tombul cami restavrira oluvermiş. Olmaz diye bir şey yok abi! Ey Israil van mimıt, ey Obama, Ey Merkel dediydi de millet korkudan poturları doldurmamış mıydı abi? Vallayı billayı bak!
Varnalı 2017-12-25 22:01:08
Cansiparane Fes,
Sen önce şartlanma hastalıklarının tedavisini tamamla. Aksi takdirde sağlıklı düşünmen mümkün gözükmüyor.Allahın verdiği keskin zihnini heba ediyorsun.Yazık,çok yazık!.
Saygılarımla,
Yazık Yazıkov 2017-12-26 08:28:23
Bana yazıksa sana da gazık olsun, hadi bakalım! Dinozor fosili gibi kendini donduran biri kalkmış şartlanmışlıktan bahsediyor.. Aptal kendini akıllı sanmasa aptal olmazdı. Sanılar dünyasında yaşamak iyidir.
Yazaki 2017-12-27 13:02:30
Fes
Kurumuş ve solmuş bir çiçek gibi son yazilarin
Tükenmişsin oğlum sen.Toparlan biraz.
Yaza Varmaya git feys'lenesin, Varmada guneslenesin,
Varmada Varnali olamasanda, ilham alırsın Varnalilardan.
Yanık Tükenmişov 2017-12-27 17:46:15
Tükenmşsem senin için daha iyi işte, buna sevinmelisin. Kendi kendine sevin, mutlu ol; beni hiç ilgilendirmiyorum.
(* 2017-12-27 23:55:22
Boyko T.C. AB üyesi olsun demiyor, boşuna kandırmayalım kimseyi, üye falan olacağı yok, 'özel anlaşma' yapılsın diyor. Yani serbest dolaşım yok. AB parlamentosunda Türk MV yok. E, peki ne var? Abi, işte biz mallarımızı gümrüksüz satalım, onlar zaten tüm Avrupa'da... Biraz Bosfor'da balık ekmek yiyip Bulgar tırlarıyla malları taşıyalım, işte İran, Azerbaycan, Rus ve olabilirse Katar gazını Avrupa'ya bizler dağıtalım... Ne güzel işte, kiliseler çanlar.... -Peki Balkanlardaki Cami, Medrese, Vakıf vs..? Höşt! Osmanlı'yı mı hortlatacaksınız başıma! -Türkçe ders, seçim propagandası? Nee?! Bulgar anayasasında Bulgarca yazıyor!...

Anlayacağınız Kurttan dost, Gâvurdan da dost olmaz!
Tükenme be fesim... 2017-12-27 23:58:16
Fesim tükenme, n'olur. Birazcık kudret macunu, sabahları bal ve uykuyu da ihmal etme... Güneşlen, temiz hava, bol oksijen ve spor yap.. Özletme kendini.
Öptüm, çüs, görüşürüz
Fenni muayene 2017-12-28 08:22:09
Kandırılanlar kandırılıyor, biz hiç kandırılmadık. Boyko'un o dedikleri tamamen Alnanya'nın sesidir. Boyko aynen Tayyip gibi, pratik, gücün nereden geldiği konusunda içgüdüleri yüksek bir politikacıdır. Entelektuel kapasitesi olmamakla birlikte politikayı iyi biliyor. Bulgar kamu oyunun - geleneksel olarak türk düşmanı kamu oyu - isteklerini okşamayı çok iyi biliyor. Bizimkine nazaran öfke kontrolü çok iyi ve adam aşırı ideolojilere müptela biri de değil. Bu arada bulgar ve türk kamu oyları arasında çok büyük farklar var. Türk insanı Osmanlı'yı unutamıyor, hep büyük olmak istiyor. Dimyata giderken evdeki bulgurdan olma tehlikesi olsa da bundan vazgeçmiyor.