Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.6999 Lv.
GBP GBP 2.2265 Lv.
TRL TRL 0.3046 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Ekim 2018
HABERLER » Balkanlar
İstanbul’da Restorasyonu Yapılan Bulgar Kilisesinin Açılışı Yapıldı

İstanbul’da Restorasyonu Yapılan Bulgar Kilisesinin Açılışı Yapıldı

07 Ocak 2018

Balat'ta bulunan ve "Demir Kilise" olarak bilinen Stevi Stefan Kilisesi'nin açılışı, 7 yıllık restorasyonun ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla yapıldı.

Yanan ahşap kilise yerine demirden inşa edilen ve açılışı 1898 yılında yapılan Demir Kilise, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 7 yıl süren çalışmayla baştan aşağı restore edildi.

Demir Kilise'nin açılışına, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov, Başbakan Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Avrupa Birliği Bakanı Ömer Çelik, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş, İstanbul Valisi Vasip Şahin, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlit Uysal, AK Parti Genel Başkan Yardımcıları Hayati Yazıcı ile Ravza Kavakçı Kan, Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü ve Başdanışmanı İbrahim Kalın, Bulgar Eksarhlığı Ortodoks Kilisesi Vakfı Başkanı Vasil Liaze katıldı.

Törende, İstanbul Müftüsü Hasan Kamil Yılmaz, Bulgaristan Müslümanları Başmüftüsü Mustafa Aliş, Fener Rum Patriği Bartholomeos, Bulgar Ortodoks Kilisesi Patriği Neofit, Türkiye Hahambaşı İsak Haleva, Türkiye Ermeni Katolik Toplumu Ruhani Lideri Başepiskopos Levon Zekiyan, Türkiye Ermenileri Patrikliği Kaymakamı Başepiskopos Karekin Bekçiyan, İstanbul, Ankara, İzmir Süryani Kadim Cemaati Metropoliti ve Ruhani Lideri Patrik Vekili Mor Filüksinos Yusuf Çetin de hazır bulundu.

Kilisede, resmi açılış töreninden önce sabah saatlerinde Fener Rum Patriği Bartholomeos ile Bulgar Ortodoks Kilisesi Patriği Neofit'in katılımıyla ayin gerçekleştirildi.

Kilisenin bahçesinde yapılan törende Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bulgaristan Başbakanı Borisov, Başbakan Binali Yıldırım, açılış konuşması yaptı.

Konuşmaların ardından Erdoğan, Borisov, Yıldırım ve beraberindekiler, kurdele keserek açılışını gerçekleştirdikleri kiliseyi gezdi.

Kilisenin açılışına, Türkiye ve Bulgaristan'dan basın mensupları yoğun ilgi gösterdi.

- Kilisenin restorasyonu 16 milyon liraya mal oldu

Kilisenin restorasyonu kapsamında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ilk olarak kilise zemininde görülen kayma sebebiyle zemin ıslahı yaptı. Yapının üç cephesi, 5 bin 500 metre jet grout (zemine çimento enjeksiyonu) ile güçlendirildi.

Paslı kolonlar statik projesine uygun olarak çelik kolonlarla değiştirildi. Sökülen dış cephe kaplama ve süsleme elemanlarının restorasyonları, astar ve boyaları yapıldı.

İç mekan restorasyon ve çevre düzenleme inşaatı kapsamında, zemin mermerleri söküldü, projesine uygun olarak yeniden kaplandı. Kilise duvarlarında korozyondan arındırılmak için mekanik temizlik yapıldı. İç duvardaki döküm süsleme elemanları numaralandırılarak söküldü, restore edilip montajları yapıldı.

Bodrum katta güçlendirme ve su yalıtım işlemleri gerçekleştirilirdi. Bahçe duvarları betonarme olarak yeniden yapılıp taş ile kaplandı. Korkuluk demirleri restore edilerek yerlerine monte edildi.

Tüm çalışmalar Fen İşleri Dairesi Başkanlığı Yapı İşleri Müdürlüğü'nce yürütüldü. Demir Kilise'nin yok olmaktan kurtarılması için harcanan 16 milyon liranın 13 milyon lirasını Büyükşehir Belediyesi karşıladı.

Kaynak: AA

Ziyaretci sayısı: 4395


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Selver Erürün 2018-01-07 16:02:06
Bu hoşgörü ortamının bütün dünyaya örnek olmasını dilerim.
rodopi 2018-01-07 20:10:09
iyi güzel de Bulgaristan'daki müslümanlara ait taşınmazlar ne olacak?
fes 2018-01-07 21:14:51
rodopi kardeş, nasıl ne olacak? Başmüftümüz DS ajanı. Eskiden olan - o da öyle. En büyük sözde Türk partisinin değişmez lideri o da öyle. Peki en büyük partiden atılıp yeni parti kuran şahıs - o da öyle... Ajan ajan yanına...

Böyle bir sistemde ne olur bu "mallar"?
spidik sipidik yüzmeyen balık 2018-01-07 21:46:46
şumen deki tombul camii ne olacak yıllardır restore olacak güyaaa bişeyin olduğu yok
Gittisas adacıklarsas 2018-01-08 12:55:27
Yok yok, etmiştir hedaye. Simtisle tercumansız görüşme yaptı diyorlar. Hangi dille konuştular? Ana dili unutulmaz diyorlar, vollayı tallayı bak! Onsekizas adasas, oppalaaa gittisas.
Binaenaleyh 2018-01-08 13:13:08
Sn. HERBOKOLOG Fesos Asparagos efendi, işin gücün asparagos. Acıyorum sana ya, garışık aile ürünü olmanın acısını çekiyorsun. İki mezhepten birini sil kafadan beyni sadece birine formatla. Sen belki fark edemiyorsun ama FES kendi içinde FES ile daima kavga halinde.
Kırk yıllık Yani olur mu Kani 2018-01-08 14:54:05
Leonidas vardı, halterci, Naim'in rakibi ve arkadaşı. İkisi hangi dilde konuşuyorlardı? Türkçe konuşuyorlardı. Leonidas Rize'den Yunanistana göç etmiş Pontus kökenli bir rumdur. Ana dili rumca olan Simitis'le, Çipras'la prevodaç olmadan sular seller gibi rumca konuşur. 1996 senesinde Kardak'a çıkan kahramanımız Albay Ali Türkşen Balyoz kumpasıyla hapse atarken on sekiz tane türk adasını etti hedaye. Kan kanı çekmiş olabilir mi? Koca macır soruvarı.
fes 2018-01-08 17:34:18
Resmi Dosyalar Araştırma komisyonunun kararları:
1- http://bit.ly/2CDV38b - Başmüftülükte çalışan taranan listesi (MS Word dökümanı).
http://bit.ly/2m8dY3S - Başmüftümüzün kütük belgesi (karton)
2- Ahmed Doğan
kütük belgesi https://comdos.bg/balancer.php?file=126.pdf https://comdos.bg/balancer.php?file=127.pdf
10 ciltlik çalışma belgeleri mevcutmuş!!!
3- Lütfi Mestan
https://comdos.bg/balancer.php?file=307.pdf
https://comdos.bg/balancer.php?file=1973.pdf
fes 2018-01-08 17:42:16
Araştırma Komisyonunun kararları kurumlarda çalışan 1944-1991 yılları arası DS için çalışmış şahısları barındırır. Halen aktif görev yapanlar (DANS, NSO) bilgileri yoktur.

Dolayısıyla bazılarının bizi alaya alarak "Yok böyle şey" demeye çalışsalar da, resmi kanallardan elde edilen az buçuk bilginin eskideki bu baskı makinesinin ne kadar da muazzam olduğu ortadır. Krumovgrad müftüsü Nasuf Nasuf tıpkı Mustada Aliş gibi "bana komplo kurdular, yalan belgeler" dese de, hiçbiri komisyonu dava etmiş değil... N. Nasuf DOST'dan MV adayıydı. Şimdi ise Kırcaali müftü yardımcısı görevi yapıyor
fes 2018-01-08 17:50:28
Bulgaristan'da öz kardeşini fişleyenler, öze dönüş projesinin sahadaki baş aktörleri dini, siyasi ve ictimai hayatın başına getirildi. Buna tesadüf demek en hafiften saflıktır. Kimi çıkar sağlayıcılar bilgi kirliliği yapmaya uğraşıyor.
Musa'nın kırk yıl yahudi halkını çölde gezdirmesi gibi, bizim de DS atıklarından kurtulmamız gerek. Oysa her tarafımızı kuşatan bu vampirler, çocuk, gelin ve damatlarıyla örgütlenmeye devam ediyorlar!
fes 2018-01-08 18:36:23
Heyhat ey zatı muhterem!
Ne senle, ne benle olacak bu iş, anlayamadın mı hâlâ? Sen de ben de eski devrin kaybolmaya yüz tutan bir ayağı çukurda neferleriyiz. Musa ashabı misali çölde dolaşıp yok olmamız gerekiyor. Ta ki bizden sonra gelen hiç hayatında kollarına pranga ve zincir vurulmamış özgür nesiller yetişsin! Senin görevin çiçeğe suyunu, toprağını, gübresini vermek... Kurumaya yüz tutmuşsun - tekrar filizlenip yeşermezsin!
Devâ ne DPS ne de DOST... Deva yeni gelen temiz nesillerde. Tabi BİZİM NESİLLERİMİZDE
fes 2018-01-09 21:48:54
Bir kere ben proletaryayım efendim, ailemin soyuda taa karahanlılara dayanmakta, ayrıca büyük dedelerim de han soyundan.
fes 2018-01-10 03:41:19
Benden önce yazan arkadaş, hepimiz Âdem soyundanız.
Senin itikadına göre protocell soyundan geliyorsun...
O kadar geriye gitmeye gerek yok. Elbet soyunda alim de vardır, zalim de. Yani kendin bi cacık olmazsan, ne eder Peygamber torunu olsan?!
fes 2018-01-10 12:28:09
CHP, MHP, HDP aynı devam ederlerse asla ve asla tek başına Türkiye'de iktidar olamayacaklar. Siyaset arenasında AKP ile ayrı kulvarlarda yer alıyorlar, kesinlikle rakip olamazlar.
Sebebi Türk halkının tamamına hitap edemiyorlar, güncel sorunlardan çok uzaklar. AKP gündem yapabiliyor, sürekli KeMal gibiler yemleniyor, yönlendiriliyor.
RTE iyi hatiptir, karşısındakilerinin isteklerini sezebiliyor. Her görüşlü insanlardan oy alabiliyor.
Batı er ya da geç Gel çocuğum diyecek. Almanya (ve AB) ABD ile arası açılıyor. Dolayısıyla ikisinden birisi RTE türküsünü çalacak. Nitekim Makron tonu verdi. Almanya'da hükümet kurulsun devamı da gelecek!
emir 2018-01-10 14:27:08
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
emir 2018-01-10 17:20:10
Bir kaç aydır benim adımdan durmadan israil, abd ve trump lehine yazılar yazıp, sonra farklı nickname kullanarak gene kendisi cevaplayan zata nareçen'i tavsiye ediyorum, işe yaramazsa baykal'ın en tepesi... Ben burada yazmayalı aylar olmuştur...Ayrıca aile hayatımı öne sürerek bel altı darbeler son derece çirkin bunu da belirtelim...Ayrıca yorumlar serbest kalmış, tebrikler Müzekki bey...
fes 2018-01-11 04:04:28
ABD başkanı Donald Tramp palyaço gibi davranır. Yazar çizerlere bakarsanız tam bir "dengesiz". Basın özgürlüğü kadar basın şeffaflığı da önemlidir. ABD, Avrupa ve Dünyanın diğer yerlerinde basın, gıda, enerji, sağlık, savunma, teknoloji uluslararası yaygın holdingler elindedir. Dünya nüfusunun %1'i Dünya zenginliklerinin %51'ini elinde tutuyor.
Asanj, Snoudın gibi kişiler uluslararası suç şebekesinin ipliğini pazara çıkardılar. Her şeyin sahtesini yaşamaktayız: Sahte özgürlük ve demokrasi, sahte gıda, sahte çevrecilik...

Temel problem ahlâk ve adalet yoksunluğudur. Sistemler araçtır. Ne kadar da mükemmel olsa, aracı kullanan önemlidir. Bıçakla peynir kesersin, istersen cinayet işlersin.
Ahmak niye ahmaktır 2018-01-11 08:32:20
Yalnız anlama yeteneğin olmadığından en önemli noktayı kaçırdın; dengesiz, eğitimsiz, sokak kültüründen gelen olmasın demiştik. Atatürk ise kurucu babadır, memleketi yok olmaktan kurtarmış, üç tane meydan muharebesini yönetmiş ve kazanmış, son derece zeki, binlerce kitap okumuş efsane bir şahsiyetti. Ama buna rağmen iktidar yine de bozar; eğer başa gelen eğitimli, zeki biriyse bozulma az olur, ama dengesiz biriyse, aman Allah'ım: yıkım kaçınılmaz olur. Hitler buna örnektir:hiç bir eğitimi olmayan, psikholojisi sorunlu geldi Almanya'nın başına kuruldu ve korkunç şeyler yaptı. Stalin de eğitimsiz biriydi, Jivkov keza öyle. Diploması var mı yok mu hiç merak ettin mi? Liseyi nasıl bitirdi, matematik biliyor mu, hayatında tek bir kitap okudu mu? Bu soruların cevabını merak edip öğrenmeyen adam ahmak adamdır
fes 2018-01-11 10:50:50
Eğitimlide bozulma az olur lafı doğru mu yanlış mı, tartışılır. Eğitimin ölçülmesi için de diploma sahibi olmakla ilişkilendirmek ayrıca hatadır.
Zekâ konusunda sadece fen ve matematik bilimlerini baz almak komünist rejimin çıkmazlarındandır. Nitekim sosyal alanda bilimleri görmezden gelmek geri kalmış toplumların özelliğidir.
Haurd Irl Gardnır "Çoklu Zekâ" kuramına göre bir alanda diğer insanlardan üstün başarı gösteren kişi zeki sayılır. Dolayısıyla Asena oryantal dans konusunda zeki biridir.
RTE siyaset konusunda KeMal'den kat ve kat zekidir. Bunu görmeyen ya kör ya aptaldır.
emir 2018-01-12 18:23:50
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
Cevat özgü 2018-01-26 23:49:00
yıllarca DPNSnin kadrolarının tamamı yedi nesil denenmiiş eski rejimin torunlarından oluşmuş sadık köleler olduğunu yaza geldim.Bu gün itibarı ile bunun farkına varılmış olmak bir adım olsada kaybedilen yıllara yazık.Tebrikler Fes en nihayet gerçekleri ikrar ettin ,keşke bunun farkına yıllar önce ben uyarırken varabilseydin .Bu zekanla hem kendine hem vatana faydalı olabilseydin.Yıllarca o parlak zekânı vatan hainlerini aklama patlama uğruna harcamasaydın.Nede olsa hoş geldin.