Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ağustos 2019
HABERLER » Eğitim
Resmi Murat, Türkçe’nin okutulmasına ilişkin en uygun koşulların yaratılmasını istedi

Resmi Murat, Türkçe’nin okutulmasına ilişkin en uygun koşulların yaratılmasını istedi

11 Şubat 2019

Ardino (Eğridere) Belediye Başkanı Resmi Murat, Eğitim ve Bilim Bakanı Krasimir Vılçev’e ilçe okullarında ana dili olarak Türkçe’nin okutulmasına ilişkin en uygun koşulların yaratılması için acil önlemler alınmasını ısrar ettiği bir mektup gönderdi. Mektubunda Başkan, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ardino ilçesinde ana dili olarak Türkçe’nin Vasil Levski Lisesi’nde, Gorno Prahovo (Tosçalı) Köyü Sveti Sveti Kiril ve Metodiy İlköğretim Okulu’nda ve Borovitsa (Çamdere) Köyü A. S. Makarenko İlköğretim Okulu’nda okutulduğunu ve Ardino Kişisel Gelişim Destek Merkezi’nde iki grubun Türkçe okuduğunu belirtmektedir.

Resmi Murat’ın mektubunda şu ifadeler yer aldı:” Anayasa ile tanınan bu hakkın uygulanmasını zorlaştıran bir dizi düzenleyici, finansal, organizasyon, kaynak ve personel sorununun varlığından endişe duyuyoruz. Bu sorunun bir düzenleme ile çözülmesi gereklidir, çünkü Ana Dili dersi müfredat yapısı içerisinde isteğe bağlı dersler bölümünde yer aldığı için gün boyu eğitim ve çocukların her gün Ardino kasabasına yolculuk yapması, program ve bilgi yoğunluğu koşulları, ana dilini okuyacak grupların oluşturulmasını zorlaştırmaktadır”. Başkan’ın ifadesine göre Ana Dili dersinin müfredatta B-Seçmeli Dersler Bölümü’nde yer alması yerinde olacaktır. Çocukların ana dilini okumak için öğretmenler ve okul müdürleri tarafından motive edilmesi yeterli değildir. Türkçe dersini okutan öğretmenlerin eğitiminin yanı sıra Eğitim ve Bilim Bakanlığı (MON) ve Kırcaali Bölge Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılan denetleme faaliyetleri ve eğitim öğretim metodolojisi konusunda yardım da olması gereken seviyede değildir.

Resmi Murat,” Türkçe ders kitabı ve çalışma kitapları sağlama sorununun da daha çabuk çözülmesini umuyoruz, çünkü mevcut Türkçe ders kitabı 1992 yılında basılmıştır. Anayasa’ya göre her bir Bulgaristan vatandaşının ana dilini okuma ve etnik mensubiyetine göre kültürünü geliştirme hakkına sahiptir” diye belirtti.

Resmi Murat, mevcut nesnel koşulları göz önüne alarak, aşağıdaki önlemleri almayı önermektedir: Anayasa ile tanınan Ana Dili’ni okuma hakkının yasal düzenleme ile düzenlenmesi üzerine Ana Dili dersinin ilçe okullarında müfredat dahilindeki B-Seçmeli Dersler Bölümü’ne dahil edilmesi, ana dili Türkçe öğretimin standart maliyetine yansıtılan finansman sağlanması, ana dili Türkçe dersini veren öğretmenlerin statüsünün düzenlenmesi ve onlara hizmet içi eğitim verilmesi, ders yılı boyunca öğretmenlere istihdam sağlanması, eğitim öğretim sürecinin organize edilmesi için ücretsiz, güncel ders kitapları ve çalışma kitapları sağlanması ve MON ve Kırcaali Bölge Eğitim Müdürlüğü tarafından denetleme faaliyetleri ve eğitim öğretim metodolojisi konusunda çalışmalar düzenlenmesi.

Kaynak: Güner ŞÜKRÜ

Ziyaretci sayısı: 1754


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2019-02-12 08:48:18
Herzaman dedim, DPS Türklerin partisidir, Resmi Murad bunu kanıtladı. Nerde o Slavi Binev'i sürekli dillendirenler? Nerde saklandınız, belediyeler çözüm olamaz dedim, Borisov'a oy vermeye devam ederseniz DPS n'apsın? Seçim yaklaşsa yine tuttururdunuz seçim propagandası diye. Ama yakında seçim falan yok, DPS 30 sene hep Türklerim yanında oldu, Mestan Bostanlar Türklerin aşına su katmaktan başka bir işe yaramadı.
Adil 2019-02-12 11:28:55
Balkan ülkelerinde yaşayan türkler arasında Bulgaristan'da türk dili en kötü kullanılmaktadır.Çocukların türkçe eğitim almadığı aşikardır.Ardino belediye başkanını çabalarından dolayı tebrik ediyorum,ancak türklerin yoğun olarak yaşadığı başkanlar konu ile ilgisiz kalmaları düşündürücüdür.Unutmayalım,birlikte kuvvet doğar.
Feskalara 2019-02-12 14:27:55
Fes BOZUNTUSU o senin dediğin DpS gerçekten Türk partisi olmuş olaydı bu gün dinsiz anadilini yarım yamalak konuşan Türk gençliği olmazdı.
Bu adımlar sadece senin gibi ileri zekalıları kandırmaktan öteye değildir.
Önerinin ARKASI YARIN.
30 yıldır o hain DuPiSe sizin çok sevdiğiniz hareket Türklerin hangi HAKKARINI alabildiler seçme ve seçilme hariç ve isimlerin sonundaki ofları kaldırılmadından başka.
Ulan yakın gelecekte BG düzgün Tüfkçe konuşan kimse kalmayacak.
Zaten dinden yoksun bir gençlik yetişmekte.
Size fin gerekmiyor din GERİCİLİKTİR sizin hayatınızda çünkü Müslümanlığı Gavur sizlere ÇOKTAAAAAN unutturmuş.
fes 2019-02-12 20:28:06
Biri benim adımı kullanarak Kıçınkıçınovski gibi istihza yapıyor, daha da aptal biri de yazıyı gerçek fes yazdı zannederek karşılıklar veriyor. Oysa hayvanın hiç görüşü olmaması lazım, hayvan susarak hayvanlığını yapmalı.
Feskalara 2019-02-13 01:58:29
Yazdığın yazının cevabını beyenmeyerek neden başkası yazmış oluyor fesçe.

Evet FESKA hayvan hayranlığını ancak susarak belli eder sen çoktan susman gerekiyordu.
Bir gün susarsın be fesçe o zaman hayvancığın ÜSTÜN gelir.
fes 2019-02-13 08:16:34
Tama da ayvan olan sensin ben değil. Bak yukarıda zeka geriliğini ve kıt akıllı olduğunu kanıtladın. Öyle sen hayvansın demekle bir insan hayvan olmaz, hayvan olduğunu kanıtlamış olman lazım. Bak sen yukarıda kanıtladın, hem de yüzde yüz.
Topallar köylü 2019-02-13 15:41:05
Sayın Resmi Murat'ın değerlendirmesi, önerileri çok önemli ve değerli. İnsanların geçmişinde keşke yapmasaydım, söylemeseydim dediği sözler ve eylemler vardır. Zaman kısır çekişmelerin zamanı değil. Hepimiz parti ayrımı gözetmeksizin Resmi Murat'ın çabasına destek vermeliyiz. Sayın Murat şu anda önemli bir makamda olduğu için onun etrafında bu mücadele için kenetlenelim. Türkiye'de Bulgaristan'da tüm sivil kuruluşlar, bu girişime destek vermeli. Tüm dernekler bir araya gelerek bu konuda bir çalıştay düzenlenmesi uygun olacaktır.
Sirkeci 2019-02-14 10:56:34
Bugün Sofya parlamentosunda DoS altı ay zorunlu ikamet kalkışmakta önerisi yine RET EDİLDİ.
DpS sadece öneriyor orda kalıyor .
Resmî protsedür.
Bundan ötesi içim kesinlikle adım atmıyorlar ATAMIYORLAR çünkü hepsinin koçlar hakkıdır.
Feska sen en iyi susarak hayvancığın GALİP gelsen işte o zaman değer kazanırsın .
fes 2019-02-14 11:23:42
Sirkeci, önce kafanı çalıştırmayı öğren, saçmalayıp durma. Muhalefet partileri öneri verirler, iktidar da genellikle onları ret eder.Dünyanın her yerinde bu böyledir. Bundan ötesi için (?) adım atmazlar, atamazlar, atmaya hakları yoktur. Kratunayı çalıştırmaz isen bunları anlayamazsın. Parlamenter sistem nasıl çalışıyor, anayasa ne demektir, siyasi partilerin rolü nedir öğren. Boş boş oturacağına bunları oku ve öğren ki, söylediğin cahilce sözlerle canımızı sıkma.
Sirkevi 2019-02-15 12:51:58
Parlamenter sistemini senden öğrenecek değiliz ileri zekalı Feska.
DpS içinde senin gibi ileri zekalılar ancak kabul edilmeyeceği bilindiği halde öneri vermekten öteye gidemezler alayın koçları boklu gişelerde süleledi hapse girer bunu onlar biliyor sadece sen bilmiyorsun.
Gavuru köşeye sıkıştırmanın muhakkak yolları vardır be Feska....,
fes 2019-02-15 22:00:16
Benden öğrenme kitaplardan öğren Sirkeşeyi. Ben de zaten işimi gücümü bırakıp senin gibi taş kafalıyı öğretmeyi hiç düşünmüyorum. Sen DPS'nin yerinde olsaydın öneri vermekten başka ne yapacaktın, onu da açıklayıver de milet bu adam ne yapacak acaba diye boşuna bekleyip durmasın. Hadi bakalım Sirkeci, görelim seni.
Sabri 2019-02-15 22:47:02
Fes diyor ki, DPS Türklerin partisimis: Feska keske öyle olsa da, Türkler de bir an derin nefes alabilseler. 28 yildir DPS patronu Ahmet Demir, partiyi kendi özel sirketi gibi yönetti, cebini doldurdu, fakat Türk Halkina ve Müslümanlara zerre kadar bir faydasi olmadi ve bu anlayis ve haraketlerine devam ettikce Türk ve Müslümanlara faydasi olmasi mümkün degil. Bunu böyle oldugunu ispatlayabilecek yüzlerce, binlerce kanit ve delil vardir Fesko.
Sabri 2019-02-15 22:47:31
Fes diyor ki, DPS Türklerin partisimis: Feska keske öyle olsa da, Türkler de bir an derin nefes alabilseler. 28 yildir DPS patronu Ahmet Demir, partiyi kendi özel sirketi gibi yönetti, cebini doldurdu, fakat Türk Halkina ve Müslümanlara zerre kadar bir faydasi olmadi ve bu anlayis ve haraketlerine devam ettikce Türk ve Müslümanlara faydasi olmasi mümkün degil. Bunu böyle oldugunu ispatlayabilecek yüzlerce, binlerce kanit ve delil vardir Fesko.Anladin mi Fesko?
fes 2019-02-16 12:20:06
DPS'nin bir cebi varmış, onu doldurmuş. Kim görmüş bunu, Sabri görmüş ba; cebine paraları bir bir atarken Sabiri iki gözüyle görmüş. Vallayı mı? Vallayı, bıllayı, tallayı bak! DPS'nin bir cebi olduğuna göre bir pantalonu, setiresi de olması lazım değil mi, yoksa bütün bunları Sabiri iki gözüyle nasıl görsün. Bir de türk milleti var inim inim inleyen, DPS gelsin bir kaşık su, bir parça kuru ekmek versin diye bekliyor, ama kör olasıca Dps verir mi, hep cebini doldurmakla meşgul. Sabrinin anlattığı dünya bu. Peki gerçekte var mı böyle bir dünya? Yok da inananlar var. Ben bu saçmalığa inananlara, aptal, geri zekalı, avanak diyorum. Haksız mıyım?
Deli ef 2019-02-16 16:35:57
Fesero gâvuro sen sopayı çoktan hakettin haketmesine de...Açık adresini bulacağımız gün yakındır.Görüşecez gâvurun döllemesi.Biraz sabır.
D: 2019-02-16 16:37:17
Haksizsin
C:\Windows\system32 2019-02-16 16:56:58
fes abeyin dediği gibi aynen öyle. Meselâ Türkiye'de de açlık var diyorlar, yok AKP devleti soyuk soğana çevirmişmiş. Uyduruk uyduruk laf bunlar. Başarıyı asla çekemiyorlar, yirmi yıl her seçimi kazanan bir cumhurbaşkanını akla almaz lâflar ediyorlar. Aynı biçimde Ahmed Dogan'ın otuz sene Kırcali'de hüküm sürmesini çekemeyenler ona da lâf uzatıyorlar.
Kafka ve Puşkin okumamış kişiler böyle şeyler saçmalamaları gayet normal. Ama bizim Türk milleti niye böylelerine inanır?
Aydin Yradimseven 2019-02-16 18:13:42
Fes abeyimizin psikolojik kisisel sikintilari varoldugu ortada. Abicim, bizim basarili psikologlarimiz ve psikiatristlerimiz var, istersen bildir adres ve telefonnumurani da sana yardimci olalim. Sonunda hepimiz kardesiz. Gereken tedaviyi gördügünde hem sen rahatlarsin ve hemde etrafinda kardeslerimiz biraz derin saglikli nefes alirlar. Ne olur, haber et.
Aydin Yradimseven 2019-02-16 18:14:19
Fes abeyimizin psikolojik kisisel sikintilari varoldugu ortada. Abicim, bizim basarili psikologlarimiz ve psikiatristlerimiz var, istersen bildir adres ve telefonnumurani da sana yardimci olalim. Sonunda hepimiz kardesiz. Gereken tedaviyi gördügünde hem sen rahatlarsin ve hemde etrafinda kardeslerimiz biraz derin saglikli nefes alirlar. Ne olur, haber et. Fes abicigim benim!
D: 2019-02-16 18:15:02
Haklısın ,ama Dostoyevskiyi vikretmemissin.
fes 2019-02-16 21:36:26
Galatı meşhur diye Osmanlı zamanından kalma bir tabir vardır, yanlış olduğu halde halkın benimsediği ve değiştirilmesi pek mümkün olmayan şeyler kas edilir. Adam kahvehanede (meyhanede de olabilir) sarı çizmeli Mehmet ağadan bir hikaye dinlemiştir, anlatılanı kafasına öylesine yerleştirmiştir ki, bir daha sök sökebilirsen. Oysa bilim ve felsefe şüphe etmekle başlar; duyduğumuz her şey doğru mu, kaynağı nedir, akla mantığa uyar mı. Bir de bilimsel karşılaştırma (sravneniye )vardır; bazı doğrular karşılaştırmadan çıkar. Fakat, elmalarla armutları kıyaslamamak şartıyla ortaya çıkar. İktidarı tümüyle ele geçirmiş, kendine göre bir parti devleti kurmuş biriyle seneler önce koalisyonunun küçük ortağı olmuş, sonra muhalefete düşmüş biriyle kıyaslamak olmaz. Saçmalamamak lazım.
Koşukavaklı has gırcalı 2019-02-16 21:37:00
Fes ajanı Dosteevskiyi,Puşkini Marksı,Engelsi okudum diye,Türk milletini aşağlayamaz,bizim,değerlerimizle,tarihimizle,kutsal dinimizle alay edemez.Gâvurdan aldığı destekle her geçen gün küstahlaşan Fes efendi.Dikatlı ol!.
Buradan kendisini son defa ikaz ediyoruz!.Bilgini kendine sakla.Sabrımızı sınama,başına geleceklerin sorumlusu sen kendin olacaksın!
D: 2019-02-16 21:38:53
Katılmıyorum ,haklı degilsin
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-02-16 21:58:49
Aferin Fes, çok güzel vurmuşsun. Seni bir kere daha takdir ettim. DPS'nin gaştasının cebi parayla doluymuş aga, Sabri görmüş. Paracıkları gaştasının cebine indirmese idi halk Danimarkayı sollamıştı aga. Halkın garnı zil çalıvarı aga! Neden? Vsiçkoto pari indirdisa coba biyavvv!
Çekirge 2019-02-17 09:17:56
Bravo Çımkır Çımkırıkov BRAVO senden ancak bu yazılar beklenir.
Şaban Ömer 2019-02-17 10:13:17
Siz hiç Türkiye'de HDP başı Selahattin Demirtaş cebini doldurdu, kürt halkını aç sefil bıraktı diye ağlaşan bir kürt gördünüz mü?
Deliormanın deli efesi 2019-02-17 10:28:36
Şaban Ömer,aptalığın bukadarına da pes doğrusu.
Selâtin Demirtaş kürtler için çalışmasa ve haksız cep doldursa,kürtler ona bırak oy vermeyi, beş dakika yaşatmazlar.Millet hainliği yapana,cep doldurana,hürmet ve saygı göstereni arıyorsan, Bulgaristan Türkleri arasında bulabilirsin.Başka yerde arama,şaban ömer!.
fes 2019-02-17 11:30:44
Deliorman mandası, aptallığına doyma, oldu mu. Adam iktidarda olamayan bir partinin halkı aç bırakma gibi bir imkanı da olamayacağını kürtlerin örneği ile veriyor, ama abraş manda kafası bunu da kavrayamıyor. Böylece aşiret düzeni içinde yaşayan kürtlerden bile daha geri olduğunu yüzde yüz kanıtlamış oldun. Aptallığın sınırları geçekten yokmuş yazık.
D: 2019-02-17 15:54:30
Bravo çekirge. Senden Cemkirin fese bravosuna Bravo demen yakıştı.
fes 2019-02-17 16:35:27
Ne oldu ki? "Kendini övme, el alem övsün seni" düsturuna mı takıldın? Monten'den haberin var mı senin? Daha 1500 senelerinde bu konuya değinmiş, diyor ki: "Kendini övme, başkaları övsün seni" kuralı sadece kaba, cahil, kendini bilmez insanlar için geçerlidir; aklı başında insanlar kendi kendilerini anlatmalılar. Önemli olan düşüncenin ilerlemesidir. Cahil kamu oyunun "Çalıyorlar çalıyorlar, cebini doldurdu, halkı inim inim inletti" gibi hurafe görüşler sorgulanmalı, yalan balonu patlatılmalı.
D: 2019-02-17 17:04:20
Bize Monten' den bukadar mı bahsedeceksin.
Kim demiş ceplerini doldurdular, kuliye yalan , vallahi ,biluahi,yalanı yalan.
Banka hesapları dolu ,ceplerini değil ,ama hepsinin değil, bir daha da yalan yazmayın.
Ceplerini doldurmuş miş lar.
Çekirge 2019-02-17 20:17:46
Fes-Gey’s para karşılığı.DpS trolüğünü yaptığı yıllar önce yazılmıştı.
Ancak para karşılığı bu kadar APTALCA DpS desteklenir. Para karşılığı ancak FESKALAR TTOLLÜK yapar.
Başka bildikleri YÖK çünkü.
Deliormanın deli efesi 2019-02-17 22:04:59
Gicikli fes,şimdi de şaban ömer mi oldun ipne.Koskoca sitede ahmet duvanı destekleyen bir tek cahil aptal sensin.Değişik isim altında yorum yazarak,görüyormusunuz ahmet donsuzu savunan tek ben değilim imajı vermek istiyorsun.Nafile,yutturamasın! Çok kitap okumuşsun,fakat adam olamamış,hain olmuşsun.Bu da sana yakışır.
Er 2019-02-17 23:24:53
Ahmed Doğan karşıtlığı yapmanın
Erdoğan seviciliği yapmanın ortak özelliği yobaz olmaktır.
Koşukavaklı has gırcalı 2019-02-18 00:08:36
Türk olmak yobazlıksa,biz varız.Erdoğanı ahmet doğanla aynı kefeye koyanlar,bırakın Türk olmayı,yobaz bile olamazlar.Olsa olsa hain olurlar.
fes 2019-02-18 08:19:15
Evet, taralelli kafalı için dediği şeyin mantığa, gerçeğe uyuyor mu uymuyor mu hiç önemli değildir; o dedi ya bir kere, o dediğinin değişmez doğru zannediyor. Eğer güce, zalime, küstahlığa tapan çıkarcı biri olsaydım dincilere yaltaklanır, reis amma da büyük adamsın be bazıları gibi kendimi rezil ederdim. Daha doksanlı yıllarda ailecek Fethullah Gülen hainine karşıydık biz. Numanka geriye doğru araştırsın; 2008 Ergenekon ve Balyoz tertiplerine nasıl tavır almışım. Gel gelelim Ahmet Doğan'ın dedikleri gibi bir gücü yok, sürekli bulgarların saldırısı altında. Adam bulgarlar tarafından türk diye bilinen partisini ayakta tutmaya çalışıyor. Hain ruhlu adiler, manda kafalılar bulgarlarla bir olmuşlar sanki Bulgaristan'ın bütün sorunlarının ana kaynağı DPS imiş gibi bir algı oluşturuyorlar. Ben prensip sahibi bir adamım; doğru neredeyse, türk milletinin, Bulgaristan'da yaşayan türk azınlığın çıkarları neredeyse ben de oradayım.
Varnalı 2019-02-18 09:50:59
Fes,seninle telefonda görüşmek istiyorum.Lütfen telefonunu ver.Senin şartlanmış fakat gerçekten okumuş kafan,bilinç altında bir yerde kısa devre yapıyor.Hakiki Türksen,vatanını milletini seven bir Türk genciysen,senin beynindeki şartlı kısa devre arızasını tamir edilmesi,kaçınılmaz gözüküyor.Yok ard niyetli,kendini birilerinin çıkarlarına ve emirlerine kul etmiş,yahuta kanında bir bozukluk varsa,telefon vermene gerek yok.Yolun azap ve cehenem yolu,devam edebilirsin. UNUTMA ZAFER TÜRKÜN OLACAKTIR.
,,NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE"
Saygılarımla
Varnalı.
D: 2019-02-18 12:49:25
Evet
Tel. yaz. Yok varnali sl.mob. nasıl yazsın, işinden olur.
Arkadaşlar biraz hoş görülü olalım.
fes 2019-02-18 16:35:38
Hayatında kitap mitap okumamış biri az çok kitap okumuş, olup bitenlerden haberdar birine bir telefon edecek, hooop beyninde oluşmuş şartlanmayı bulacak ve o saatte Ahmet Doğan düşmanına dönüştürüverecek. İyi mi? Cahil cuhelanın yapmayacağı yoktur, en büyük sakatlık kendi kafasındadır ama o sakatlığı hep başka yerlerde ara. Diğer yılışık pislik de işinden olur diye kakasını yapar gibi bir söz söylemiş. Ne yapalım, söyler söyler. Bir yukarıdaki de ne mutlu türküm diyene diye coşkuyla bağırmış. Ne var ki, asrın lideri, hikmetinden sual olmayan şey duyarsa kendisine çok bozulacak. Kardeşim - diyecek - ben dindar ve kindar nesil yetiştirmek için türklüğü ayaklarımın altına aldım, ne mutlu türküm "ilkelliklerini" her taraftan kaldırttım sen kalkmışsın ne mutlu türküm diye bağırıyorsun deyu küplere binecek. Yaa!
D: 2019-02-18 19:47:07
Birileri çeksin sifonu, fes kokutmus ortalığı.
Koşukavaklı has gırcalı 2019-02-19 12:39:10
S.k.i.i.n.n kızılbaş fesi.İt oğlu it.Bir tek sen mi kitap okudun yuuuhhh köpek. İnsanları küçümseme,tepeden bakmaya,bu cüreti sen nereden alıyorsun,kim besliyor seni aç köpek.Türk ve müslüman düşmanı. Çok okudun dan olacak ki işsiz güçsüz ,bir baltaya sap olamayan mirasyedilerdensin.Seni adamdan sayıp,sana çevrende selâm veren yok. Çevren'mi var,selâm verenin olacak.
Nanoş fes.
... 2019-02-19 12:48:40
Gönder garını da nonoş mu değil mi anlarsın. Ama garın dünya varmış, buradan gitmeyeceğim ben artık diye tuttursa karışmam bak.
Numan Nalcı 2019-02-19 21:56:01
Geriye doğru araştırmamda Fes'in zaman zaman çok galiz bir dil kullandığını söylemiştim, işte yukarıda bunu yüzde yüz kanıtladı. Ben İsa peygamber değilim, bana tokat atana ben de tokat atarım diye kendini savunuyor. Kendi tercihidir, istediği davranışı dilediği gibi yapar, beni ilgilendirmez. Ben sadece Fes'in çocukluğunun ve ilk gençliğinin çok kaba bir ortamda geçtiğini ileri sürüyorum. Anne baba öğretmen - bu kendi iddiasıdır - bir çocuğun hemen yukarıda sarf edilen edepsiz sözleri dile getiremeyeceğini söylüyorum. Fes yoksa Kırcaali'de çingene mahallesinde mi yetişti?
D: 2019-02-20 07:51:34
Fes nerede yetiştin, lan?
Feysçeye 2019-02-20 08:41:54
Fesin Türkçeyi iyi bilen bir BULGAR olduğunu düşünürseniz onunla uğraşmaya değmez.
Fanatik Bulgar kafası on numara bir kofa gibidir.
Kesinlikle bir şey kabul etmez ancak verir.
fes 2019-02-20 10:59:12
Tam tersine, DPS düşmanlığınız bulgarların işine öyle yarıyor ki, sizin sarsak tutumlarınızı gördükçe kıs kıs güldükleri kesindir. Bulgarlar sizin gibi türkleri gördükçe hem seviniyorlar hem de tüklerden bir kat daha fazla nefret ediyorlar. Bu durumu anlayabilmiş olsaydın zaten aptal olmaktan çıkar saygın bir adam olurdun.
Mahallede yetişmiş olsam ne çıkar be Numanka, ben neysem oyum işte. Öğretmenlerin çocukları sokakta oynamıyorlar mı? İnsanın yüzde ellisi sokak kültürüdür.
D: 2019-02-20 12:24:16
Fes nerede yetiştin, lan? Çingene Mahallesi'nde mi ? Kıvırma.
Sali 2019-03-05 16:29:08
Fes Kardes, "DPS düsmani" nedemek? BG`de DOST`a oy veren 110 000 kisi, ve onlarin yaninda daha 200 000 kisinin DPS oy vermeyen Türk ve Müslümanlar, onlarin birisinin DPS düsmani degildir. Cünkü onlarin hepisi 600 000 DPS`ye oy veren ve yaninda 300 000 oy vermeyen kisinin, toplam 900 000 kisi hepisi zamaninda DPS taraftarisi DPS sevdalisidi ve DPS icin her seyini verirlerdi ve verdiler. Fakat DPS onurlu patroni ve oligarhi Ahmet Dogan`in BG`de yörüttügü siyaset cok alanda bu insanlara karsi oldugundan veya önemli yerlerde ve zamanlarda DPS yönetimi bilincli sessiz, tarafsiz kaldigindan bu insanlarin güvencesini kaybetti. Cünkü bu insanlari yalandirdi. Kimse DPS düsmani deggil, fakat akli selim ve yerinde olan bircok Türk ve Müslüman Ahmet Dogan ve onunun etrafinda yöneticiler taraftari degil ve DPS`yin bu gidisati Halkin güvencesini kaybeten gidisat ve anlayis.
Osman 2019-03-05 16:37:44
Kimse, oy kullanma hakki olan bir Türk ve Müslüman DPS düsmani olmak istememistir. Ahmet Dogan ve etrafinda kendilerini yönetici sanan sahislar kendi kisiler haraketleri ve yörüttügü ve uyguladigi siyaset ile insanlari kendi düsmanlari yaptilar. Insanlar DPS düsmani degil, ama Ahmet Dogan ve onun emrinin altinda olan sözde zavalli yöneticilerin düsmanidir. Bu farki anlamalisiniz: 1. Türkler tarafindan DPS düsmani yok. 2. Türkler tarafindan Ahmet Dogan ve DPS yönetiminde 100-150 kisi düsmanligi var.
Fesçeye 2019-03-06 08:02:27
Fes KESİN Bulgar o gavura cevap vermeyin değmez.
Ancak bi Bulgar Türk karşıyı olarak bu kadar kararlı olur.