Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
26 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
HÖH, İktidarı Ayrımcılıkla Suçluyor

HÖH, İktidarı Ayrımcılıkla Suçluyor

21 Şubat 2019

Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) partisi, iktidardaki partileri ayrımcılıkla suçluyor. Bunun nedeni, seçim kampanyası sırasında ana dilinde Türkçe propaganda yasağının kaldırılmamasıdır. Seçim Kanunu’nda son değişikliklerin yapıldığı sırada ana dilinde propaganda yasağı kaldırılmadı.

Kırcaali Milletvekili Erol Mehmet’in Meclis kürsüsünden HÖH Meclis Grubu adına okuduğu deklarasyonda, ”HÖH partisinin Seçim Kanunu’nda değişiklikler yapılmasına ilişkin kanun tekliflerini reddederek Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB) partisi, 1,5 milyon Bulgaristan vatandaşına ayrımcılık yapmakla övünüyor ve alkış bekliyor” denildi.

Mehmet, Başbakan Boyko Borsov’u ve GERB Meclis Grubu Başkanı Tsvetan Tsvetanov’u HÖH ile GERB arasında ittifak olduğu yönünde, tercihli oy sistemi hakkında yazılıp çizildiği halde insanların seçimlerde ikamet şartının kaldırılmadığını, Türkçe propaganda yasağının kaldırılmadığını görmemesinden dolayı eleştirdi.

Mehmet’in ifadesine göre bu, onların 1,5 milyon Bulgaristan vatandaşına ayrımcılık yapmakla övündüklerini gösteriyor.

Milletvekili, “Başka bir örnek vereceğim ve bu çok güncel - Başbakan Borisov geçen hafta Sırbistan’daydı ve Sırpların Dimitrovgrad şehrinin eski adı olan Tsaribrod’un belediye tabelasına yazılmasıyla eski ismini geri vererek hoşgörü göstermesinden dolayı mutluydu. Bizde binlerce yer, köy ve şehir adı daha 1934 yılında askeri darbeden sonra değiştirilmişti, fakat şimdi de değiştiriliyor” diye sözlerine ekledi ve Anayasa hukukunun sona erdiğini kaydetti.

Mehmet, bu şekilde, Bulgar demokrasisinin değerlerinin itibarsızlaştırıldığını belirtti.

Mehmet’in ifadesine göre tüm Bulgaristan vatandaşları, etnik mensubiyeti fark etmeksizin, yaşadığı yer neresi olursa olsun ve ana dili nasıl bir dil olursa olsun, seçmekte ve seçilmekte serbesttirler.

Milletvekili, bundan başka azınlıklara mensup yaşlıların Bulgarca anlamadığını ve bilmediğini ve bu durumda, ana dilinde propaganda yasağının hakları sınırlandırdığını ve temel değerlere aykırı geldiğini söyledi.

Mehmet, ”Günümüzdeki mobil ve küresel dünyada tek dilliliğin dayatılması ve belirli bir bölgede diğer tüm dillerin yasaklanması mümkün mü, bir dilin konuşulmasının yasaklanması demokratik mi, çağdaş zamanda başka hangi despot olmayan bir devlet insanların ana dilinde konuşmasını yasaklıyor, Türklerin, Yahudilerin, Romanların kendi kökenlerinden koparılması mümkün değil” diye konuştu.

Kaynak: KIRCAALİ HABER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Sevda 2019-02-21 13:42:52
30 yıldır böyle konuşmalar özellikle parlamento kürsüsünden yapılmamıştır.
Ne yazık ki anadil eğitim 30 yıldan bu yana çözülmemiştir.
DpS 30 yıldan bu yana sadece parlamento konuşmalarında dünürlük kalmıştır.
Bu böyle devam edecek.
Bundan dolayı BG Yürkker acil değişim yapmalı.
Tercih oylarla AP halk kendi vekilini göndere şandi olacak.
fes 2019-02-22 09:38:50
Hani DPS bir şey yapmıyordu, bak ne güzel açıklama yapmış. Sözcü iktidarı ayrımcılık yapmakla suçluyor ve trklerin çektikleri acıların kaynağının neresi olduğunu gösteriyor; bir bakıma bizim, türk halkının sözcülüğünü yapıyor. Hiç bir partimiz olmasaydı ne olurdu? Acılarımızı, sorunlarımız bulgar ve dünya kamu oyu önünde dile getiremezdik. Ne yaptı DPS, ne yaptı DPS diye yanlış yanlış sorular soranlar bu gerçekleri görsünler artık.
C:\Windows\SysWOW64 2019-02-23 04:28:02
DPS sadece seçim zamanı Türk halkını hatırlar. Rahat olun AB Parlamentosu seçimleri var, kamuoyu yoklamalarına göre üç tane depesar Brüksel maaşı alacak, tabi DPS dört olduğunu iddia ediyor. Ruslar pojivyom uvidim demiş.
fes 2019-02-23 18:20:26
Üç tane türkün maaş alması hiç bir türkün maaş almamasından iyidir.
kahraman 2019-02-23 20:57:59
partide mikrop çok bunar ayıklandıkca parti kendine gelebilir diger partiye gecenerin coguda bu mikroplardandı malesef
Ali 2019-02-23 21:04:57
Fes Abiicik, yine DPS savunarak Bayram yapiyor. Fes yalaka, senin gibi yalnızca sözde ve boş konuşmakla değil, ben 15 yıl hiç durmadan gece-gündüz DPS için çalıştım ve partiyin en yakın çevreleri ile birlikte çalıştım ve birçok olayların şahidi oldum. Partinin kurucuları ile birlikte yan yana çalıştım. Benim biricik amacım Halka hizmet vermek ve Halkın dertlerine ve ana sorunlarına çözüm bulmak için çalışmaktı. Benim ve benimle birlikte çalışan birçok arkadaşım DPS bir çalışmasında gerçek Halk ve Halkın sorunlarına çözüm bulma taraftarı olmadı ve olmak isteyenleri ÖTEKİLEŞTİRDİ. Bunları fes abicin bilmesi mümkün değil
Ali 2019-02-23 21:05:55
Fes Abiicik, yine DPS savunarak Bayram yapiyor. Fes yalaka, senin gibi yalnızca sözde ve boş konuşmakla değil, ben 15 yıl hiç durmadan gece-gündüz DPS için çalıştım ve partiyin en yakın çevreleri ile birlikte çalıştım ve birçok olayların şahidi oldum. Partinin kurucuları ile birlikte yan yana çalıştım. Benim biricik amacım Halka hizmet vermek ve Halkın dertlerine ve ana sorunlarına çözüm bulmak için çalışmaktı. Benim ve benimle birlikte çalışan birçok arkadaşım DPS bir çalışmasında gerçek Halk ve Halkın sorunlarına çözüm bulma taraftarı olmadı ve olmak isteyenleri ÖTEKİLEŞTİRDİ. Bunları fes abicin bilmesi mümkün değil. Anladın mı fes patron!
cozum 2019-02-23 21:40:43
PEKI BUNUN CARESI ÇOZUMU NEDIR ALI KARDEŞ BU İŞ BOYLE GIDICEKMI HEP
D: 2019-02-24 13:41:25
Çözüm D:ostoyevskiyi okumak . Fese bakiver, herşeye çözümü bulan biri.
fes 2019-02-24 13:50:39
Bazen yakında olan görmez uzakta olan görür. Kişisel çıkarlar, kıskançlıklar, karşılıklı çekememezlikler; bunlar insanın gözünü kör eder, tarafsız bakmasını engeller. Halk için çalıştı çalışmadı, bunlar çok genel sözlerdir; somut olarak neyi kast ediyorsun belli değil. İktidarda olmayan bir azınlık partisinden sosyal ve ekonomik sorunları çözmesini beklersen yanlış yapmış olursun. Ekonomik ve sosyal sorunların çözümü için iktidarda olup para kaynaklarının dağıtımında söz sahibi olman lazım.
açıkgöz 2019-02-24 19:18:24
Feso,senin horoz ahmedin,otuz yıllda bir yumurta yumurtalımış,o da hol,çılık çıktı.Senin olsun,kendin pişir kendin ye.Bize yedirmeye,yuturmaya çalışma.Maymun gözünü açtı.Senin aptal,ahmak ve de cahil olarak nitelediğin bizler,gözümüzü açtık.Gayri kendinden başka kimseyi kandıramasın,dönme feso.
fes 2019-02-24 20:12:16
Acaba gözünü açtın mı yoksa daha da zifiri karanlığa mı büründün? Bence daha da zifiri karanlığa büründün. Gözümü açtım diyerek ne yapacaksın, gidip oyunu DPS dışında bir partiye vereceksin ve ondan sonra hiç bir sorunun çözülmediğini göreceksin. Ne var ki senin gibi açıkgöz körlerin sayısı çok değil de seçimlerde bir etkileri olmuyor. Açıkgöz körlükle bir yere varılmaz.
fese 2019-02-24 21:16:24
sen kimsin bukadar konusyon cesaretin varsa kimlini direk yaz herkez bilsin sira karar versin din fusmanı oldun beli ama
Ali 2019-02-24 23:26:46
Çözüm Katdeş soruyor çözüm ne olabileceğini. Bize birlik ve beraberlik lazım, fakat DPS’yin yaptığı gibi 4 yılda bir seçim ayında ve seçim gününde oylarımızı almak için yalnız lafta, yani boş laf olarak birlik ve beraberlik değil. Bir toplumun veya toplumda bir azınlığın Devletin Anayasasında kayıtlanmış/yazılmış ve kabul edilmiş 4-5 sorunu vardır. O 4-5 konu Anayasal olarak kabul edilmiş var sayılıyorsa, o azınlığın Anayasal haklarını ve hukuklarını savunacak parti olması normaldır. Totaliter Toşo zamanında o 4-5 Anayasal haklardan çoğu vardı, fakat Vızroditelen proces bunları yok etti. Eski BKP = DS ajanları DPS’yi kurdular biz bu 4-5 Anayasal haklarımızı geri alamamamız için. Bundan dolayı 28 yıldır bu 4-5 konuyu duymak bile istemedi, istemiyor ve istemiyecekte. Bu 4-5 önemli Anayasal hakkımız olmadığı halde DPS olsa ne işe yarar, DOST veya üçüncü parti olsa neye yarar.
Ali 2019-02-24 23:31:55
BG siyasetinde DPS niye yararsa ve kimler için çalışırsa fes adı arkasına saklanan kişi de bu ve buna benzer sayfalarda ve medya araçlarında aynı işe yarar ve aynı fonksyonu vardır.
açıkgöz 2019-02-24 23:45:22
Dalyarak fes,yalancı feseraki,Bg. de yaşayan Türklerin,hangi sorunu çözüldü bu güne kadar,söylermisin yandaş yalancı?!Türklerin ve müslümanların isimleri geri verilsin diye1989 yılı sonunda Sofyada meclisin önünde protesto gösterisi yaparken sen yoktun.Senin patronun Ahmet duvan da yoktu.Kim vardı?! Biz türkler vardık,pomak kardeşlerimiz vardı!Siz neredeydiniz?
Kapalı kapılar arkasında,Jivkofun başlatığı fakat bitiremediği,Türklerin asimilasyonunun ikinci bölümünün senaryosunun ana çizgilerini belirliyordunuz.Kiminle?. Bulgar gizli servisi ve bulgar derin devletiyle.Sen git bu hikayeleri,yaşıyorsa doksanlık ninene anlat aptal.Bize anlatma.Yemezler!...
Varnalı 2019-02-25 00:44:58
Kırcaali HÖH Milletvekili Erol Mehmet'e açık mektup;
Sayın vekilim,HÖH Partisi 2001- 2010 yılları arasında,iki dönem hükümet ortağı olarak iktidarda bulundu.Neden o günlerde değilde,bugün bu surunu gündeme getiriyorsunuz? Siz bulunduğunuz mefkiden dolayı söyleyemesiniz.Kendinize göre haklı olabilirsinz. Müsadenizle konuyla ilgili ben sormak ve de açıklama yapmak istiyorum.
1.İKTİDAR ORTAĞI OLDUĞUNUZ GÜNLERDE,TÜRK DİLİNDE SEÇİM PROPAGANDASI YAPILMASI İÇİN ÖNERGE VERİLSEYDİ,MECLİSTEN RAHATLIKLA GEÇECEK VE KABUL EDİLECEKTİ.
2. BU GÜN MECLİSTEN GEÇMEYECEĞİNİ,KABUL EDİLMEYECEĞİNİ BİLDİĞİNİZ HALDE,ÖNERGE VERMENİZİ ÖNEREN ONURSAL BAŞKANA:-EFENDİM NEDEN İKTİDAR OLDUĞUMUZ ON YIL İÇİNDE ÖNERGE VERMEDİK'TE BU GÜN MUAHALEFET'E İKEN VERİYORUZ DİYE,SORMA CESARETİ GÖSTEREBİLDİNİZ'Mİ?.
Sorularımın açık cevabını,bu forumda yazarsanız memnun oluruz.
Saygılarımla
Varnalı.
bulgar derin devleti 2019-02-25 01:10:39
acikgoz iftira atma, derin devlet olarak seni izledik, senden bir cacik olmaz, klavye basi kahramanligi yapma.. senaryo anacizgilerini belirlemisiz de, sen de gormusmusun. ruyanda gordun diyecez de, ruyani bile izledik, takip ettik. misir corbasi ve lukankadan baska bisey gor muyorsun ki. Spfyada protesto etmisin de adinni geri aldin da haklarini niye alamadin?
Bulgar gizli servisi 2019-02-25 01:18:14
Bulgar gizli servisi olarak ne bulgar derin devleti ne de fesin kendisi ve patronuyla plan kurduk. zaten gizli servis komplo p;lan kurmaz istihbari bilgi toplar.
fes 2019-02-25 12:09:54
Gözleri açık ama kör, yani bakmasına bakıyor ama hiç bir şey görmeyen arkadaş sorunların çözülmediğinden bahsetmiş. Peki çözülmeyen sorunlar somut olarak hangileri imiş, çıt yok. Sadece genel suçlamalar; cebini doldurdu, hiç bir şey yapmadı, tek bir sorunu çözdü mü, kesin ajan be ajan, Boyana'da saray gibi abuk sabuk suçlamalar. Tamam da somut olarak ne istiyorsun birader diye sorsak ne der acaba? Her gün tepsi tepsi su böreği, baklava, kuzu kızartması, hindi kapaması, ciğer sarma mı istiyorsun?
DPS fes`kayi AVrupa Milletveki 2019-02-25 22:45:09
Feska, canim abim fes`im, BG`de Türk ve Müslümanlar somut olarak ne istedikleri ortdada - en azindan totaliter rejimi , yani Toso yillarinda 1965-1975 yillaranda Anayasal kayitlanmis ve verilmis haklarimizi bari demokrasi yillarinda 1995-2005 AHmet Doganin özel kisisel firmasi`mi diyeyim, partisi mi Diyeyim - 28 yildir oy verdigimiz DPS geri alsaydi veya en güclü yillarinda cözüm taraftari olsaydi simdi Türk Halki ve BG`de Müslümanlar daha farkli bir durumda olacaklardi. Senin Onurlu, Doktor, Filosof ve Oligarh Ahmet Dogan ve özel firmasi DPS - bu konulari cözmeyi veya geri almayi birak duymak bile istemedi, istemiyor ve istemiyecekte, cünkü onun patronlar =DS= abeyleri ona özel firmayi, yani DPS`yi Türklerin haklarini geri almasini engellemek icin kurvardilar, Türklerin Haklarini vermek ve savunmak icin degil. Anladinmi fes abicim?
DPS fes`kayi AVrupa Milletveki 2019-02-25 22:45:54
Feska, canim abim fes`im, BG`de Türk ve Müslümanlar somut olarak ne istedikleri ortdada - en azindan totaliter rejimi , yani Toso yillarinda 1965-1975 yillaranda Anayasal kayitlanmis ve verilmis haklarimizi bari demokrasi yillarinda 1995-2005 AHmet Doganin özel kisisel firmasi`mi diyeyim, partisi mi Diyeyim - 28 yildir oy verdigimiz DPS geri alsaydi veya en güclü yillarinda cözüm taraftari olsaydi simdi Türk Halki ve BG`de Müslümanlar daha farkli bir durumda olacaklardi. Senin Onurlu, Doktor, Filosof ve Oligarh Ahmet Dogan ve özel firmasi DPS - bu konulari cözmeyi veya geri almayi birak duymak bile istemedi, istemiyor ve istemiyecekte, cünkü onun patronlar =DS= abeyleri ona özel firmayi, yani DPS`yi Türklerin haklarini geri almasini engellemek icin kurvardilar, Türklerin Haklarini vermek ve savunmak icin degil. Anladinmi fes abicim? Fes abicim ver bakalim somut olan cavabini.
fes 2019-02-26 12:11:41
Bir kere ben senin abin falan değilim, zurnalaşıp can sıkma. Bir kere sen son derece bilgisiz, bilgisiz olduğun içn de tuhaf tuhaf çıkarımlar yapan bir insansın. Bir kere 1965 -75 arası anayasada kayıtlanmış diye bir şey yok. O 1944 sonrası yeni komunist devleti kurarken artık natsionalizım yok internatsionalizım var şiyarında yola ıçıkarak türklere bazı haklar verilmişti. Ne var ki bu haklar hemen 1950 senesinden sonra azar azar geri alınmaya başlandı. Ahmet Doğan veya başkası, elinde tank tüfek oladığı müddetçe, bulgar devletinin vermek istemediği hiç bir hakkı alamaz. Aptal aptal böyle şeyler talep ediyorsunuz, gülünç olmayın.
Osman 2019-02-26 13:00:10
Fes`ka sen oyunu Onurlu, Doktor, Profesor ve Oligarh Ahmet Dogan`in kisisel firmasi DPS`ye mi vereceksin - seni sevenler merak ediyorlar
fes 2019-02-26 14:07:46
Tabi ki DPS'ye vereceğim, daha önce olduğu gibi. Elim GERB'e gitmez, sonuçta bir türk çocuğuyum.
Er 2019-02-26 18:32:19
Bulgaristan’a şeriat gelecekti.

Boyko razı buna. Stanişevde razı. Daha sonra siderov ve karakaçanovda razı oldu.

Bulgaristan şeriat ile yönetilecek. Ama sadece Ahmet Doğan istemiyor.
Feskalara 2019-03-01 17:05:09
Feska bi Bulgar olduğunu hiç mi düşünmediniz.
Ancak bi Bulgar bu kadar uç olabilir.
Eğer Feska Türk olsaydı istemeyerek de olsa bilinç altında Türkleri savunacak bir cümle kururdu.
Öyle bi şey olmadığından FESKA kesin Bulgar GAVURU.
Bırakın vazifesini yapsın Türklerin kafasını ne yazsa da KARIŞTIRAMAZ.
D: 2019-03-01 19:47:13
Fes vyarno li e ? Kolko vzimash.
Osman 2019-03-02 13:29:34
Kardesler, bu fes sözünün arkasina saklanan sahis, DPS=HÖH`ü kendi gözleri gibi koruyor ve savunuyor. Nedenini biliyormusunuz? Fes kendisi bu soruyun gercek cevabini vermekten kaciniyor. Neden?
fes 2019-03-02 14:45:40
Gerçek cevap şudur: sizler gibi aptal olmadığımdan.
D: 2019-03-02 15:32:55
Ne otgovaruas obace na moyat vipros, i vervay az ne sim prost.
fes 2019-03-03 10:24:52
Bir insanın prostak olduğu söylediklerinden çıkar. Kolko vzimaş diye yazan birine krıgla nula, prostak, kreten, glupak, nedodyalan, drıvnik, manyak, idiyot diyebilir miyiz diyemez miyiz buraya girenlerin vicdanına bırakalım.
D: 2019-03-03 11:57:34
Fes po sishtestvo,how much darling
fes 2019-03-03 12:17:21
How much is it dedin ya, yukarıda saydıklarımı ikiye katlamış oldun. Aferin, böyle devam et.
Kircali forum vicdani. 2019-03-03 13:07:14
"Kolko vzimaş diye yazan birine krıgla nula, prostak, kreten, glupak, nedodyalan, drıvnik, manyak, idiyot diyebilir miyiz diyemez miyiz buraya girenlerin vicdanına bırakalım"
Kircali forum vicdani adına: -hayir bunları diyemeyiz.
Soru sorana bunlar niye sensin ki. Soru gayet normal be triigilnik, umnik, kreyativen, tekrar umnik, dodyalan, fidanco, nemanyak, seni gidi idi ot .
Sega otgovori.
.. 2019-03-03 13:42:29
Soru normal mı, hadi o zaman ben de bir normal soru sorayım bari: anan güzel mi? Hadi bu çok normal soruya cevap ver bakalım.
D: 2019-03-03 14:17:41
Allah ramhmet eyledi .
fiyatın nedir dingil. Kolko vzemas.
fes 2019-03-03 18:40:42
Paramı n'apacaksın zurna? Maaşım bana da yetiyor aileme de. Erdoğan sağ olsun bir alkol sefamız vardı, onu bile yapamaz olduk
fes 2019-03-03 18:48:31
Adıma yazı yazarak edepsizleşmekle bir yere varılmaz. Aklı başında olan kimin kim olduğunu biliyor zaten, aklı başında olmayanların ne düşündüğü de beni ilgilendirmediğinden aptal budalayı istediği kadar ikna edebilir.

Anan güzel mi sorusu normal bir sorudur diye kabul ettin ya, ancak bu kadar olur. Ben mantıksızlığa dikkat çekmek için çarpıcı bir örnek veriyorum, adam onu da kabul ediyor; pes doğrusu!
D: 2019-03-03 20:29:20
O aramızda değil, vefat eti.Allah rahmet eylesin.
Sen sapik mi sin ,yoksa soytarı mi? Bilgisayar arkasında çok cesur sun.
Yazdıklarına göre Türk değilsin, bir Türk öyle yazmaz Beter ol.
fes 2019-03-03 22:14:59
Onu kast etmedim, senin "Kaç para alıyorsun" sorun ne kadar saçma olduğunu sana göstermek için çarpıcı bir örnek vererek seni uyandırmaya çalıştım. Kendine yapılan haksız saldırıya gücenen, başkalarına edepsizce sorular sormamalı.
D: 2019-03-04 07:34:58
Benim asıl sorum "Fes vyarno li e ? Kolko ...." ,be fidanco. Kısacası
1. ne e vyarno
veya
2.(eğer doğruysa) bana bu işi yapmak icin aldığım ücret kimseyi ilgilendirmez.
Yakıştı mı şimdi Dostoyevskiyi okuyan biri filan kişinin annesini düşünsün.
fes 2019-03-04 08:59:50
Emmanuel Macron düşünüyor da birşey olmuyor da ben düşününce mi oluyor? Ben mi?...
Biraz çilingir sofrası yapalım dedik, alkol uçtu gitti, akşam alkol satışı yasaklandı, bir de küçücük fantezimiz var... Nekrofili ve gerontofili olan insanlar da can...
D: 2019-03-04 10:21:57
Sen Makarnadan boş ver.
E sorunun cevapları dan yukarıdaki iki şiktan birini seçebilirsiniz.
Fidancooo.
fes 2019-03-04 11:03:23
Anan güzel mi sorumu cevapla ben de Ahmet Duvan'dan para alıp almadığımı söyleyeceğim. Aklı başında olana hafif bir uyarı yaptığı hatayı fark etmesi için yeterlidir, fakat aklı başında pek olmayana iğneyi baya bir batırmak gereklidir.

Adımı kullanarak yazı yazana şunu söyleyelim ki, türk kültüründe "Anan güzel mi?" sorusu anasıyla ilişki kurmak istiyorum manasında kullanılmaz, "senin kutsalına saldırdım, cesaretin varsa kendini savun." manasında kullanılır. Markon'a gelince, kendisinden 24 yaş büyük öğretmeniyle evlenmesinin gerontofiliyle bir alakası olduğunu ben düşünmüyorum. Konuyla ilgili basında çıkanlara bakılırsa aralarında cinsellik yaşandığı şüpheli; onların daha çok düşünsel yakınlıkları var gibi duruyor. Neyse, bizi ilgilendirmez.