Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
Araştırmaya göre Bulgaristan, AB’nde en hoşgörüsüz ülke

Araştırmaya göre Bulgaristan, AB’nde en hoşgörüsüz ülke

04 Mart 2019

Nevada Üniversitesi tarafından yapılan 100 ülkeden toplam 450 000 kişiyi kapsayan anketlerden elde edilen verilere göre, Bulgaristan, en hoşgörüsüz Avrupa Birliği (AB) ülkelerinden biri ve bir ülke ne kadar yoksulsa vatandaşları da farklı etnik köken veya dine sahip insanlara karşı o kadar hoşgörüsüzdür.

En hoşgörüsüz AB ülkeleri sıralamasında Bulgaristan’dan sonra gelen ülkeler Litvanya, Estonya, Romanya ve Çek Cumhuriyeti’dir. AB ülkeleri arasında en hoşgörülü olanları İsveç, İspanya, Fransa ve Danimarka'dır. Arjantin, esasen farklı ırklara ve dinlere (İslam hariç) karşı büyük hoşgörüsünden dolayı 100 ülke arasında birinci sırada yer aldı.

Sonuçlara göre, bir ülkenin GSYİH (gayrisafi yurt içi hasıla) miktarı ne kadar yüksek olursa, vatandaşları da o kadar hoşgörülüdür. Zengin ülkeler arasındaki Japonya istisna yapmaktadır. En yoksul, ama aynı zamanda en hoşgörüsüz olanlar Ermenistan, Yemen, Hindistan ve Bangladeş’tir, AB ülkeleri arasında ise Letonya, Estonya, Romanya ve Bulgaristan’dır. Göstergeler bakımından onlara benzerlik gösteren ülkeler Polonya, Hırvatistan ve Macaristan’dır.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Arda boylu. 2019-03-04 12:35:34
Gençlik gitti Bulgaristanda sadece yaşlı kesim kaldi.Milliyetcilik ırkçılık ve yabancı düşmanlığıyla bir yere gidilmiyor. bunu bizler eski komünist eğitimli geri düşünceli yaşlı bulgarlara anlatamiyoruz işte meselede budur.
Sali 2019-03-04 18:46:47
Hösgörü, toplumun egitim, bilinc, demokrasi, esitlik, hak, hukuk ve adalet anlayisi, saygi göstermesi ve özellikle bu degerleri gercek hayatta uygulamasindan ve insanlar tarafindan hissedip yasyabilmekten gecer. Bu degerler Bulgaqristanda gercek anlamda yoktur ve yokolmadigindan baska bu degerlerin BG`de alfabesi bile yoktur. Bu degerlerin olmadigi yerde de ne olur - ayrimcilik, irkcilik adaletsizlik vs vs gibi hösgörüsüz anlayis ve uygulamalar vardir
D: 2019-03-04 19:34:09
Araştırmaya göre fes en hoş görüşsuz fidanco forumda.
fes 2019-03-05 11:19:43
Aptallığa hoşgörü mü talep ediyorsunuz? Haylaz çocukların öğretmenden hoşgörü talep etmeleri gibi bir şeydir bu. Sonuçta bir çok kifayetsiz haylazın diploma sahibi olmasına yol açar ve toplum veya devlet bu işten müthiş zararlı çıkar.

Buna karşı bulgarların türklere ayrımcılık yapmaları, onlara insan gibi değil şaşı bakmaları bir hoşgörüsüzlük örneğidir ve temelden haksızdır. Türkler ayrıcalık talep etmiyorlar, eşitlik talep ediyorlar.
Ayşe 2019-03-05 12:55:22
FES denilen zat kesin Bulgar olduğu her geçen gün netlik kazanıyor.
Bırakın Bulgar kopilini istediğini yazsın.

Ancak bi Bulgar kopili böyle Fes gibi Türkleri
aşağlar.
Hasan 2019-03-05 13:01:55
Yüz yıldan fazla Ruslar Bulgar halını Yürk füşmanlığı ile aşılıyor bu gün aynı durum devam eğiyor.
Özellikle Türklere karşı ırkçılık tam hızla devam ediyor.
Yanı Fes de bu olaya destek veriyor.
Türk düşmanlığı ile yıkanmış gelişmemiş Bulgar kafasından hoşgörü beklemek çok zor.
fes 2019-03-05 13:59:42
HasanAyşe her neyse, bulgar olduğum nereden belli yahu, bu sonuca nasıl vardın öyle? Aptal olmayan birine aptal dersen bu aşağılamadır, aptala aptal demek farzdır yahu; yoksa aptalların sayısı fena artar.

Türk düşmanlığını ruslar aşılamıyor Asan, bulgarların kendileri kurulduklarından beri hep böyleler. Ha, ilk kurulmalarına ruslar yardımcı oldular o başka.
D: 2019-03-05 20:34:40
" Türk düşmanlığını( ruslar aşılamıyor) Asan, bulgarların kendileri kurulduklarından beri hep böyleler. Ha, /ilk kurulmalarına ruslar yardımcı oldular /o başka."
Biseri ot nash fes . Dostoyevski için bir şey yokmu fidancooo.
fes 2019-03-05 22:14:11
Yok, ama bu defa Johann Wolfgang von Goethe'den var. Goethe bir defasında hizmetçisinin kendisini küçümsediğini fark etmiş ve bir vecize söylemiş. Evet, ben de fark ettim bu fenomeni, bir de aptal küçümsemesi vardır. Mesela çingene türkü veya bulgarı küçümser, ama bu küçümseme çingeneyi çingene olmaktan kurtarmaz. Bir çingene hiç bir zaman kıssadan hisse çıkaramaz. Bunları sana yazmadım, anlattığım hikayede hizmetçi ve çingene konumunda olan bunları anamaz.
fes detektörü 2019-03-06 06:17:30
fes kafatasçı ahmaktan başka birşey değil. Çingene olmak Türk olmaktan yahut Bulgar olmaktan aşağı birşey değildir. Hizmetçi olmak daha aptal olduğunu da göstermez. fes bildiğin ırkçı, kafatasçı ve rus seviciden başka birşey değildir. Kafasındaki Dostoyevski hayal dünyası ideali rus seviciliği ve sahte Türkçülük vardır. Herkese üstten bakar, sürekli sunni İslâma saldırır, Türk mirasına hakaretler etmektedir. Bulgar asimilasyonuna karşı duruş sergiler gibi görünse de, onu doğuran panslavizim anlayışının atası Rus ideolojisine de derinden aşıktır, Ruslara laf kondurtmaz.
Bu ne perhiz, ne lahana çorbası be krasnoy tavarişt?
D: 2019-03-06 06:56:48
Fes hangi delikte sin lan fidancooo.
fes 2019-03-06 11:02:43
Yok yok, senin dediğin gibi değil. Dostoevski okuyup anlamak rusçuluk olamaz. Ancak zeki insanlar Dostoevski gibi yazarları anlar. Ben kendimi sıradan biri olarak görüyordum, ne zaman ki çevremde bir çok kelli felli adamın Dostoevski, Kafka, Nietzche'den hiç bir şey anlamadığını gördükçe kendimin bir özelliğinin var olduğunu fark ettim. Benim için önemli olan düşüncenin üstünlüğüdür; ancak üstün görüşlü donanımlı insanlara saygı duyuyorum. Kendimin de süper biri olamdığımın farkındayım, o başka bir konu.
D: 2019-03-06 13:12:55
"Benim için önemli olan düşüncenin üstünlüğüdür; ancak üstün görüşlü donanımlı insanlara saygı duyuyorum."- beğendim ,Varnali'ya da ozaman duy saygı ayrımcılık(ırkçılık) yapma.
"Kendimin de süper biri olamdığımın farkındayım, o başka bir konu."- bunu biliyoruz canım fes'im, bı b_k olmadini cümle forum alemi biliyor ,Dostoyevskiyi az okuyuyorsun.
Ay bizim fidanco nekadar mutevsziymis kendini bilen biri olarak tanımlanmış.
fes 2019-03-06 13:41:11
Bir bok olmak senin kafanda ne acaba, orası önemli. Dört çarpı arabası olamak, evi olmak, tatlı bir geliri olmak, bir de müdür oldun muydu yeme de yanına yat. Dostoyevski zaten bütün romanlarında bu tür adamlarla ve onlara hayranlık duyanlarla dalga geçiyor; o zeki ve hakikatı arayan adam bir baltaya sap olabilmez diyor. Farkındayım süper biri olmadığımın derken, senin anladığın manada bir baltaya sap oluşumu kast ediyorum. Keşke bir baltaya sap olmasaydım, o zaman mükemmel biri olurdum.
D: 2019-03-06 15:25:08
Yani diyorsun
-bakmaiyn böyle Dostoyevskiden hava atıyorum diye aslında bir eşek sıpası bile olamadım. öyle mi fidancooo?
İstersen başka konuya geçelim ,biz ne olduğunu bilmiyorsunuz sandın.
fes 2019-03-06 16:34:40
Geri zekalı biri karmaşık bir durumu nasıl yorumlayabilir, aynen senin yaptığın gibi yapar. Üste çıktığını zanneder o; Dostoevski okusa ne olcek bea, hi hi! diyerekten hep üstte çıktığını zanneder. Fakat karşısına müdür görünümlü ve kendisinden daha zengin biri çıktı mıydı, kimyası o saatte bozuluverir. İreis mireis dedikleri asrın liderimiz dedikleri adamın karşısında da kimyaları bozuluvermesinin sebebi budur. Asrın liderimiz süperdir bea!
jehape süper valla 2019-03-06 19:23:48
Eşek sıpasını Özal acıyıp kapıları açarak anavatana davet etmese Kırcalı çingene mahalesinde bozuk gramafon gibi ötmeye devam edecekti. fes'e asrın lideri ne etti acaba merak konusu, kızılbaş Kemal daha partiyi yönetemezken koçkoca ülkeyi nasıl idare edecek ilginç bir konu. "Geri zekâlılar" sınıfına her AKP seçmenini koymaya başlarsak akıllılar diye tabir edilen grup geri zekâlılar karşısında yirmi yılda tek zafer elde edememesi ilginçten öte durumdur. fes akıllısı ve emsalleri bu karışıklığı yorumlasalar da kızılbaş Kemal uzun siyasi kariyerinde bir tanecik zafer elde etse, ama nerde!
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-03-06 21:37:51
Staline karşı, Hitlere karşı bir zafer elde eden oldu mu? Ona bak. Kılıçtaroğulunu en çok eleştirenlerden biri benim ama asrın liderimzden yüz kat daha iyi yöneteceği kesindir. Özal aç demişmiş de bilmem ne olmuş. Hadi ordan be, okyanüs ötesi aç aç dedi o da açtı; açması Bulgaristan türküne müthiş zarar verdi. Asrın liderimiz hem sözde tarafsız hem de parti başkanı. Harika, dünyada eşi benzeri yoktur. Herkese hakaret etme özgürlü var, ama karşılık verildiğine hoop mahkemelere koşuyor. Stalin ne demişti Kimin sandığa oy attığı önemli değildir, sandığını içindekileri kimin saydığı önemlidir. İyi mi? Bulgaristanda bile seçim kararı alındığında iç işleri bakanlığı gibi kritik bakanlar istifa ediyor, bu tarafta buna gerek olmuyor, sandığın içindekileri kendisi sayacak ya
jeape süpir vıllah 2019-03-07 09:06:52
Stalin ve Hitlere karşı zafer eden elde eden olmuş mu? Namussuz arsıza bak be! Pişkin pişkin Erdoğan'a diktatör yakıştırması yapmaya çalışıyorsun, bu kadar becereksiz muhalefet karşısında suçlu Erdoğan oluyor demek ki... Oyları doğru düzgün saysalarmış daha küçük bir partiyi ve en basit platformu yönetemeyen mesleği muhalefet olanlar seçim kazanacaklarmış! Halk aptal değil, Erdoğan'ı iktidara getiren halktır, hiç kuşkunuz olmasın, daha iyi çıkarsa halk ona oy verecek.
Özal'ın inşa ettirdiği göçmen konutları, sağladığı iş, eğitim ve burs olanakları yok sayarak dil uzatmak nankörlük değildir de nedir?! Okyanusötesi ister aç desin, ister demesin, insanca ANAVATANDA muamele görüp, Bulgaristan'da barakalarda yaşayıp üç dört katlı binalar, arabalar kazanma şansı bulup erken emekliliğe olanak tanındığını unutursan NANKÖRSÜN. Kemal SSK'yı hortumlarken ÖZAL gibiler sana kucak açtı, bunları ne kaçan unuttun be, "pazi boje, slyapo da progleda" ?
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-03-07 11:03:40
Özal hiç bir şey inşa etmedi, o yerli sanayiyi çökertti ülkeyi pazar haline getirdi. Fakat o tam yıkamamıştı, ihvancılar geldiler tam çökerttiler. Muazzam bir dış borç aldılar, yalancı bir refah yarattılar, ülke betona boğuldu şimdi beka sorunu var diyorlar. Beka sorunu var var olmasına da, beka sorununu yaratanlar kendileridir. Diktatör olduğunu anlamak için cezaevlerine, tutuklu gazeteci sayısına, açılan binlerce hakaret davasına bak yeter. Ama bakar görmezsen hiç bir şey göremezsin, o başka. Seçimlere gelince tam indiragandi; Jivkofun yaptığı seçimler gibi, iki üç milyon seçmeni oradan hooop buraya aktarmak çocuk oyuncağı. Kemal SSK'yı hortumlamadı yalan hepsi; hortumlamış olsydı evinin altından bir TIR dolusu çıkar, çocuklarının yüz milyonlarca dolarlık vakıfları olurdu. Bilindiği üzere öyle bir şey yok.
D: 2019-03-07 13:58:39
Fidancooo iyice Cemkirlestin,
Jivkofun zamanında oyları oradan buraya taşınmaya lyuzum yoktu ki. Ozaman hakiki diktatörlük vardı proletaryanın diktatörlüğü. İnan her şey (seçim taknigi olarak) sefafti. Kimin muhtar ,genel sekreter ve sayre önceden belirdi, seçimlerde onlara oy atılıyordu . Seçimlerde katakule yoktu nedeni de başkasını brak seçmeye ,aday göstermeye şans yoktu.
Şimdi BG de demokrasi var ya, ama DPS parti içinde demokrasi yok.Parti içinde komünizm rejimin seçim tekniğini uygulanıyor.
Ama bunu bir it oğlu it anlamak istemez.
Kılıçdaroğlu bir seçim kazandığı yok, Avrupa'da böyle bir konumda hakiki siyasi başkan (kasetleri atanmış müdür değil), seçim yenilgisinden sonra istifa etmektedir eğer diktatörlük beynin alt yapısına islemediyse.
Adı şimdi caminin kapısında havlama s-r git başka kapıya .
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-03-07 19:13:24
İki diktatör yüzde yüz birbirine benzemez aynen iki hırsızın birebir aynı olmadığı gibi. Ama kırkız kırkızdır, bu değişmez. Laçkalığa parti içi demokrasi dersen olmaz. Zurna adamları ben de başa geçmek istiyorum diye zırt pırt ortaya çıkmalarına müsaade etmemek lazım. Ama isteyen ayrı parti kurabilir; nitekim kurdular da ve boyunlarının ölçüsünü aldılar. Kılıçtaroğlu gitmesi lazım, ama ne yapalım, gitmiyor; gitmiyor diye ortalığı imam hatip cumhuriyetine destek verecek halimiz yok. Bu durumda kötünün iyisine destek vermek aklın gereğidir.
D: 2019-03-07 19:54:19
Aaa işte çalıştı sonunda itin kafası.
Diktatörler gitmez ,sorun büyük ,malefet lider çıkaramıyor. Başkan counlun deyerlerini temsil ettiği için ihtidar, dincilikle alyakasi yok.
Nasıl anlayamaz bunu bir Dostoyevski hayranı bir it.
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-03-07 20:43:15
Hayvan hayvandır tabi, ağzına aldığı her şeyi pisler. Gitmez olur mu bir gün mutlaka gider. Nasıl gittiklerini Metin Akpınar söyledi. Asrın liderimiz de buna karşılık sokakta akranlarından sopa yemiş çocuk gibi vay bana hakaret etti diye koştu mahkemeye. Akşener dün bir soru sordu, ayaklarımın altına aldım dediğin türklüğü ayaklarının altından çıkardın mı? diye Vay bana nasıl hakaret edersin diye koştu mahkemeye. Dostoevski hayranlığı bir üstünlüktür arap bedevisi hayranlığı ise bok çukurudur.
Kadir Çilingir 2019-03-07 20:56:37
Bu dili kullanmayı lütfen arkadaşlar. Nedir bu ya, biri it diyor diğeri de hayvan. Yapmayın bunu artık ya Tamam ilk başlatan çemkir olmuyor ama karşılık verme gitsin.
D: 2019-03-07 21:30:34
Açıklama:
Nikname olarak Cemkir Cemkir Meedaliyev karalter kendini köpek olarak tanımlıyor bu nikname adı altında.
Bu yüzden it veya köpek olarak hitabexiyoruz bu karaktere. Define göre bu karakteri Dostoyevski romanlarından esinlenmiş
Saygılar.
Hayırlı kandiller inşaallah.
D: 2019-03-07 21:38:00
Açıklama:
Nikname olarak Cemkir Cemkirev Memedaliyev karakter kendini köpek olarak tanımlıyor bu nikname adı altında.
Bu yüzden it veya köpek olarak hitabediyoruz bu karaktere. Dedine göre bu karakteri Dostoyevski romanlarından esinlenmiş
Saygılar.
Hayırlı kandiller inşaallah.
Kadir Çilingir 2019-03-07 21:46:48
Çemkir köpek değil google de sor öyle bir şey çkmıyor. Karşı gelmek, sert cevap vermek - çemkirmek buymuş.
D: 2019-03-07 22:54:31
Kadir bey
Kendisi öyle tanımlamisti , bizem yaptımız bir ironi den ibaret. Emin olun Cemkir karakterin sahibi bunun farkinda.
Hayırlı akşamlar.
Gıgın Gıgınov Memmedaliev 2019-03-08 08:08:55
Kendimi it olarak tanımlamadım, ben itim demedim. Dostoevski'nin "Yer altın notlar" romanında döşemenin altından konuşan biri var; hiç kimsenin duymak istemediği, hatta kendisinin bile duymak istemediği gerçekleri söylüyor. Dünya edebiyatını müthiş etkilemiş bir romandır. Çemkir karakteriyle bu olayı türkçeleştirdim. Türkçede "çemkirme" diye bir kavram var, rusçada aynı kavram olsaydı eminim Dostoevski kullanırdı. Yalan ve iki yüzlü bir dünyada yaşamıyor muyuz, bu yalan balonunu patlatmak için birilerinin çemkirmesi lazım. Rodop türkleri çemkirmeye gıgınmak derler, o da güzel bir kelime
D: 2019-03-08 08:31:07
İt'on your Mission Impossible my friend.
never mention my mother again
Çemkir Çemkirov Memmedaliyev 2019-03-08 11:53:30
Senin matherine söz söyleyecek kadar alçalmadık, niye söyleyeyim ki? Benim için önemli olan fikirler ve düşüncelerdir. Dikkat edilirse şahsıma yapılan bir hakarete aynen karşılık vererek tartışmanın nereye göstermek için söylenmiş sözlerdir. Kuşkusuz yanlış bir düşüncenin tersi doğru değildir - bunu Nietzshe diyor - ama ben bu yöntemi saçmalığın anlaşılması için kullanıyorum. Mesela "Ne kadar para alıyorsun, söyle söyle..." şeklinde bir yaklaşım edepsiz, hayasız bir yaklaşımdır; gelişmiş bir kamu oyu hakemliğinin olamadığı ortamlarda - ki burada o yoktur - savunmayı en aptal kişinin anlayabileceği seviyede yapmak zorunda kalıyorum.
D: 2019-03-08 15:16:30
Sen oroniden anlamaz misin. Sorum öyle değildi ki.
Soru aynen şöyleydi.
Başkaların yazdıkları dogorumu (forumda türk gibi gösterip kafa karistirma idası atildi sana), dogoru ise ücretin ne kadar ( forumda ortalığı karıştırmak için karşılı nedir). Kısacası dogoru değil deyebilirdin meselya, forumcular inanır miydi o ayrı.
Burada tarafımdan ironi kullanılmıştır , dogoru da olabilir olmayabilirde, ama cevabın annemden bahsederek olmamaliydi.
Gıgın Gıgınov Memmedaliev 2019-03-08 20:28:55
Garib bir ironi anlayışı doğrusu, şaşmamak elde değil. Geri zekalı birinin "bu bulgar galiba yav" iddiasına hayır değilim diye cevap vermiş olsam, geri zekalı yakamı bırakır mı acaba? Kaç para aldın, kaç para aldın diye devam eder, geri zekalı başka türlü yapamaz ki. Burada ironi diye bir şey olabilir mi? Burada olsa olsa kişiliği edepsizce taciz etmek vardır. İngilizceyi öğrenmişsin ama bu incelikleri öğrenememişsin. Edepsiz kişilerin saldırısına uğradığımda edepsizce karşılık vermekten başka seçeneğim kalmıyor.
D: 2019-03-09 07:51:38
İt'im buda gağın nedir, sen sıkışınca isim değiştiriyorsun lan kopek. ,İt ila it.
Pomiyar işte.
Ayşe 2019-03-09 17:42:21
Fes gavur bozuntusu değil her cümlenin her yazdığın kelimeden Bulgar olduğun belli.
Türk oldaudın tek bir kere bilinç altından Türkleri savunan tek kelime bile yazmadın.
Ancak Türkçeyi düzgün bilen bir Gabur ancak senin yazdıklarını yazar.
Kaleye almayın şu Fes gaburunu kendisini bi bok zannedecek.
D: 2019-03-09 18:27:48
Fes, Ertuğrul'un son olan bitenleri anlat balı ,ben uyuya kalmışım.
Bize anlatirsan "Ne mutlu ...... diyene....." nutunu yazmana gerek kalmaz, böylece zan altında kalmasın.
Reşit Solak - emekli öğretmen 2019-03-11 07:48:36
Herkes fes'e saldırıyor ama o yazmadığında site duruyor.
D: 2019-03-11 11:24:21
Gagin niye sustun yav. Bak yeni nikname'ni
Leydi Gagin secebilirdin. Sanattan bahsetmek istiyorsak.
Hadi yaz, site durmuş ,kapatacaksin ha.
Hadi canım yaz.
Açıklama:
Tarafımdan yazıldığı tüm yakıştırmalar fesin sanatsal ironisinden ilham alınmıştır. (Son Gagin için Gagarin yerine Leydi G... seçilmiştir) .Bu konuyla ilgili güvenen ve alınan varsa yazsın, o fesin bize verdi ilhamlardan istifade etmeyeceyimize söz veriyoruz.
Gıgın Gıgınov Memmedaliev 2019-03-11 13:01:34
Sanatsal ironi, harika olmuş. Yeme de yanına yat. Yalnız Gıgın sözü nasıl Gaga diye okundu akıl erdir erdireblirsen. İngiliz alfabesinde -ı- harrfi yoktur -i- harfi vardır, genellikle - ay- şeklinde okunur. Mesela "time" diye yazılır ama "taym" diye okunur. Arkadaş da ingilizce biliyor ya gıgtınmayı lady Gaga diye dönüştürüvermiş. Olmaz diye bir şey yok. Türkiye'de rus edebiyatı çevirileri genellikle rusça aslından değil de ingilizceden çevrilir. O zaman da mesela Pyotır olur Pitır, Varvara olur Barbara, Lev olur Leon. Oysa her sözcük yüklü bir kültür taşır. Mesela Mestanlı tarafının insanında Gaga kuş gagası ve ekek cinsel organı diye anlaşılır. İki çocuk kavga ederken birbirlerine "alcan mı gagamı" die küfrederler. Bir de gangal burunlu vardır o da Todu Jivkov'tur.
Malik Malikov 2019-03-11 16:22:21
Fes, insannala maytap onamasana bora, senden akıl istemoruz, seen aklına havaz diliz. Zaman gelcek süüdün insannara zaar galcasın. Haşte uğıda söylevorun, ileri duuru göcez bakam naap olcak bu işleee.
D: 2019-03-12 08:38:04
Merhabalar
Akşam kapımimza kadar gelen Belediye başkan adayına tebrikler ve teşekürler. Aslında katılmaya dusunmuyordum ama gidecem ve dogoru olanı sandıkta yapcam. Kapıma kadar gelen adayı tabiki desteklenmesi gerekiyor.
Acaba BG de herhangi bir siyasi oluşumun uyeleri yüzleri var mı seçim arifesinde secmenin kapılarına kadar tek tek gitsinler.Meselya HOH bunu yapar mı?
Biz yolumuza devam, durmak yok
fes 2019-03-12 11:28:51
Kapıma kadar geldi, beni pohpohladı diye birine ben hayatta oy vermem. Vatandaş (grajdanin) olmamış insanlar olayları hep kişisel çıkar penceresinden bakarlar; bana ne yaptı, bana bir şey yaptı mı. Bana çok iyi davranmış olabilirsin, ama başkalarına nasıl davrandın ben, oba bakarım. Önemli olan toplumun genel çıkarlarıdır. Kişi herkese yapılan bir iyilikten payını almalıdır. Türkye'de gerçek vatandaş olmuş insan sayısı yedi sekiz milyondur, geri kalan 75 milyon bilinci olmayan bir kitledir. Bilinci olmayan kitlenin politize olması bir devlet için felaketlerin en büyüdür. Makarnaya, kömüre, ev ziyaretiyle sırtın sıvazlanmasına oy veren kitle bilinci olmayan zararlı kitledir.
Zülfikar 2019-03-12 12:06:08
Vuuaahhh vuaahhh vah 7-8 milyon şuurlu Cem Evi kitlesine karşı 75 milyon bilinci olmayan makarnacı kömürcü kitlesi, vuahhh vuaah ki vuah.

Fes iyimisin?
fes 2019-03-12 12:41:57
Bu 7 - 8 milyon vatandaşın büyük çoğunluğunu Balkanlardan gelenler oluşturur. Yeni gelenler değil ama, eski gelen, eğitimli ve belli bir sosyal statüsü olanlardan bahsediyorum. Yeni gelen göçmenlerden vatandaş olan çok az. Kızılbaşlardan vatandaş olan neredeyse hiç yok. CHP'ye oy vererek vatandaş olunmaz, ama vermeyerek de olunmaz; yani kızılbaşların yaptığının tersini yaparak vatandaş olunmaz. Geri zekalı kendisini iki olasılık arasına sıkıştırır ve cart diye geberse gene vatandaşlığın ne olduğunu anlayamaz.
Zülfikar 2019-03-12 13:11:41
Fes, Sabetayları, karakaşileri, kapanileri, yakubileri, toskaları, gegaları v.s. mi kastediyorsun, şuur bunlarda mı?

Peki sen dahil bu 7-8 milyon şuurlu vatandaş kitlesi, inanmaya müsait geri kalan ''aptal'' kitleyi niye ikna edemiyorsunuz. Bütün mesele iki çuval kömür bir paket makarna değil mi. Siz bu ''koyunlara'' 4 çuval kömür 2 paket makarna verin gitsin bitsin.
fes 2019-03-12 14:10:26
Yok sabetayistleri kast etmiyorum, onlar 1912 senesinden beri amerikancı. Halide Edip, Celal Bayar, Adnan Menderes hep onlardandır. Ben türklerden, gerçek türklerden bahsediyorum. Onlar zengin mengin değiller, önleri kesildi; ama onlar en büyük güç. Aptal ve şuursuzlara gelince bizde çoktur; serseri mayın gibidirler, kendi çıkarlarını asla bilmezler. Bu kitle aç kaldığında düne kadar yaltaklandığı efendisinden vazgeçer ve işte o zaman ilginç şeyler olur. Galiba gene aç kaldılar veya aç kalmak üzereler.
D: 2019-03-12 14:51:21
"Peki sen dahil bu 7-8 milyon şuurlu vatandaş kitlesi, inanmaya müsait geri kalan ''aptal'' kitleyi niye ikna edemiyorsunuz. Bütün mesele iki çuval kömür bir paket makarna değil mi. Siz bu ''koyunlara'' 4 çuval köm.."
Fes ,ukseltin bu çıtayı biraz bali ya. Zor dostum zor, bu işler şimdi ve kadetle olsaydı ,nerede o Reyse laik o muhalefet.
fes 2019-03-12 16:34:27
Devletin gücü, hazinenin kasası kimin elinde ise bilinci olmayan kitle orasını destekler; bu sadece Türkiye'de değil her ülkede böyledir. Bizim şansızlığımız bu kitlenin politize olmasıdır. Bak bulgaristan türklerinin kahır ekseriyeti şuursuzdur, ama politize olmadıklarından DPS ayakta kalabiliyor. Aptal kişinin politikayla ilgilenmesi felaket bir şeydir, hiç bir şeyi bilmez ama militanca bildiğini savunur. 1919 da 22 bin inanmış, bir kitle çaresiz aç sefil kalmış diğer kitleyi yönetti ve yıkılmış devletin içinden yeni bir devlet çıkarttı; bu işler hep böyle olur, türkler bunu hep böyle yapar.
Besim Tibuk Fes'i doğrula 2019-03-12 20:22:42
LDP onursal başkanı Besim Tibuk: “Türk milletinin yüzde 90’ı sürü. Avrupa’da da yüzde 60, 70, 80’dir milletine göre.”
Cem Toker 2019-03-12 21:18:13
fes kafan çok karışık çelişkiler içinde bir o tarafa bir bu tarafa debelenip duruyorsun. Bir hekim olarak antidepresan öneriyorum.
fes 2019-03-12 21:48:50
Kafam benim son derece net, belki de Kırcaali'den çıkmış en net kafalı iki kişi varsa birisi benimdir. Depresyona hiç girmedim, bütün tahminlerim hep doğru çıkıyor. Antidepresan alması gereken birisi varsa o da reis meis diye son derece bilgisiz birinin peşine takılan şeydir.
D: 2019-03-13 06:58:54
" belki de Kırcaali'den çıkmış en net kafalı iki kişi varsa birisi benimdir. Depresyona hiç girm....."
Sadece 2 net kafalimi mi çıkmış Gircaliden.Biriside fes miş, öbürü olsa olsa babasıdır. Sevsinler seni Cemkirlestin,sevsinler seni Gagin,sevsinler seni fes.
"Kırcaali ilinin nüfusu 152 808 kişi, onların 86 527'si Türk."
152 808-2=152 806 kişi kafaları net olmayan Kircali'li Gagin'e göre. Fes HOH 2 oyla Belediye B. secebilirmi.
fes 2019-03-13 07:44:11
Evet, Nietzshe okuduktan sonra öyle düşünmeye başladım. "Neden bu kadar akıllıyım?" diyor Nietzshe, ben de ondan esinlenerek kendi kendime "Neden bu kadar akıllısın Fes? diye soruverdim. Bu kadar kolay. Acaba bu kadar kolay mı? Bak ben Nietzshe'den, Dostoevski'den, Kafka'dan, Kant'an Heidegger'den esinlenerek, onları referans alarak konuşuyorum; var mı başka böyle konuşan? Yani Nietzshe'nin dediğini diyebilmek için düşünsel bir caba gereklidir, yoksa kafadan atmakla olmaz.
Pir Sultan 2019-03-13 08:40:00
fes gülüm ne okursan oku hayatımda tanıdığım en mutsuz, moralsiz insanlardan birisin. Ruhsal direnme gücün yerlerde sürünüyor, moralinin düzelmesi için senelerden beri 2001 ekonomik krizden daha derin ağır ekonomik kriz arzuluyorsun. Ümitlerini yeni bir yazar kasa olayı ile göklerden inecek :D K.Derviş'e bağlamışsın. Şuanda açlık sefalet yok ama gece gündüz açlık ve sefalet özlemi ile yanıp tutuşmak çok tuhaf, olacak iş değil. Allah yardımcın olsun fes, yanlış anlaşılmasın duam arzuladığın kriz için değil ruhsal durumunla ilgili.
fes 2019-03-13 09:53:34
Sen ruhsal durum saptaması yapabilecek adam değilsin, yok sende öyle bir özellik. Yazar kasa olayı biri fetö kumpası olduğu çoktan çıktı ortaya ama sen bundan haberdar bile değilsin. Kriz çıksın diye beklediğim yok zaten krizin içindeyiz. Ekonomi biliminden bihaber birine bunu anlatmak imkansız tabi. Blajeni sa vyarvaştite diye bir bulgar sözü var, aptallar son ana kadar, yani aç kalana kadar mutludurlar. Benim mutlu bir adam olmadığım doğru, özgür ruhlu olmayı tercih etmiş adam artık mutlu olmaz; ama onun mutsuzluğu aç kalmaktan, kıskançlıktan adi tatminsizlikten değil çok bilmenin verdiği yükten mutsuzdur.
Tarih 2019-03-13 10:33:50
2001 krizi Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'in Bülent Ecevit'e anayasa kıtapçığını firlatmasıyla çıkmıştır 'yazar kasa' ile alakası yoktur. Krizin fitilini tetikleyen fırlatılan anayasa kıtapcığıdır. Sonrası malum 2002 seçimlerinde B. Ecevit'in oyları %1 düşmüştür. Şu an bir kriz var ama asla 2001 krizi ile kıyaslanacak boyutta değildir kanaatindeyim. 31 Marta az bir süre kaldı, krizlerin derinliği boyutu en doğru sandıkta ölçülür.
fes 2019-03-13 11:34:26
Yok ondan çıkmamıştır, bir kitap fırlatmakla kriz çıkmaz. Sen sadece görünen ve sana basit olarak anlatılanla ilgilisin. Tarihsel bir olayı anlamak için bu bilgi yetmez; önemli olan arka plan bilgileridir. Arka planı görebilmek için onlarca kitap, makale, araştırma okuman lazım. Gerçek şudur: Ecevit Irak'a müdahale konusunda direniyordu ondan bir operasyon yaptılar; yüklü bir parayı yabancılar Türkiye'den çektiler ve dolar füze gibi yukarıya sıçradı. Suçu Ecevit yönetimine atmak için de fetöcular (gladyo) yazar kasa olayını tezgahladılar. Ecevit ekonomiden zerre anlamıyordui Derviş mervişle Tayyibin önü açıldı ve olanlar oldu.
D: 2019-03-13 13:02:25
Onun bunun önü açılmasına öyle dervişle müritlerine olmaz, biz buna kader deriz. Terrem oldu TC seçmeni bu iş böyle Dervişle mervisle duzelmez ,yerli ve milli olması gerektiğini fikri toplumda olgunlaştı o felaketten sonra.
Kitapçık mı , o" burasının başkanı kim ifadesi" yani sitem eksikliği, çok şükür son EVET ten sonra "trenin " motor bölümünde öyle sıkıntılar olmaz. 2001 krizi o yılardır iki yaribasliligin toplanan istikrarsızlığın sıkıntılarından ibaret,zaten kriz ve sıkıntı varmış ,kitapcikla ayan beyan en üst tepeden dinlendirmeye baslamasiydi.
A fes yazdıklarım benim fikrim sadece ivedilikle bunları kale almamani rica ediyorum ,bu Gagin.
Gariban 2019-03-13 13:43:04
fes abi yaptığın tahminler ekseriyetle kusursuz tutuyor. Eskiden tutmayan onlarca tahminin oluyordu ama onlar önemli değil Fuat Avni'den kopyalayıp yapıştırıyordun, neticede senin tahminlerin değillerdi.

Abi benim için ay ay dolar avro tahmini yapabilirmisin pozisyonlarımı senin tahminlerine göre alacam.

Nisan sonu?
Mayıs sonu?
Haziran sonu?
Temuz sonu?
Ağustos sonu?
Eylul sonu kaç olur? hadi abi konuştur bilgilerini bize de faydalanmak düşsün
D: 2019-03-13 14:47:30
Fes benim için de İStanbul ve İzmir, gayrimenkul fiyatlarını sempt sempt
2019 sonuna kadar her ay Fiat tahminlerini Japon yeni üzerinden yapabilirsiniz abim.
Peşinen teşekürler ederim.
Çerniya Oblak 2019-03-13 15:10:39
fes abi konjonktüre bakarsan soğan patates mi stoklayam yoksam dovuz mi alam yoksam faiz mi önerirsin.
fes 2019-03-17 09:32:58
Ekonomik tahminler yapmadım, nereden çıkardınız. Ergenekon Balyoz kumpaslarını öngördüm, fetullahın daha daha doksan senelerinde tehlikeli ve hain biri olduğunu kestirdim ve dinci iktidarın yıkım getireceğini söylüyorum. Sonuncusu daha tam ortaya çıkmadı, yanılırsam hepinizden özür dileyeceğim.
Arda boylu. 2019-03-17 17:15:37
Allah'ın yarattigi engelliler sadece Türklerde değil tüm Dünyamızda mevcuttur Allah'a göre her yaratilan Mahmut'un kafasında beyni bulunur işte o beyin her yaratilana kendi gideceği yolu seçmesine imkan sağlamaktadır Fes sende eğer bu yaratılan mahkukları bu sadece senin yarattığın aptal kelimesidir tüm Dünyanın terminolojisinde kullanılmaz çünkü yoktur. aptal yerine koyuyorsan sana ne diyelim ki o kullandigin aptal kelimesinin tami sana ayittir.kusura bakma bunu artik kafana soksan senin icin iyi olur.
D: 2019-03-17 17:21:59
Katılıyorum Arda Turana boyluya.
Fes aptalin teki dir. Dostoyevskiyi iyi okuyamamış.
Evet öylesin fes.
fes 2019-03-18 10:59:28
ne dediğini bir anlasam cevap vereceğim de, ne dediğin anlaşılmıyor Arda boylu. Aptalı da Allah yarattı, ona bu yüzden hak verelim mi demek istiyorsun?
Arda boyluya 2019-04-03 14:55:24
Arda Boylu Ges istemeyerek de iç dünyasını kullandığı eklemelerle yansıtıyor.
Fesin yegane vazifesi Türkleri yıldırmak.
Fes bürün gün Türklerin kullandıkları sitelerde cevap vermek.
Onun mesleğı bu.
Tek bir Türkü Nil’e yıldıramqz.
Bırakın ileti geri yazmaya çalışsın.