Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
Katliamı gerçekleştiren terörist geçen yıl Bulgaristan'ı ziyaret etmiş

Katliamı gerçekleştiren terörist geçen yıl Bulgaristan'ı ziyaret etmiş

16 Mart 2019

Yeni Zelanda'da iki camiye terör saldırısı düzenleyen Brenton Tarrant'ın, geçen yıl kasım ayında Bulgaristan'a giderek araç kiraladığı ve bazı tarihi yerleri gezdiği bildirildi.

Bulgaristan Cumhuriyet Başsavcısı Sotir Tzatzarov, Başbakan Boyko Borisov başkanlığında yapılan toplantının ardından basına açıklama yaptı.

Tarrant'ın geçen yıl 9 Kasım'da Dubay'dan uçakla gelerek, araç kiralayıp ülkenin Dryanovo, Plevne, Veliko Tırnovo, Blagoevgrad, Kazanlık, Bansko, Pernik ve diğer bazı tarihi şehirlerini gezen Tarrant'ın, 15 Kasım'da Romanya'nın başkenti Bükreş'e geçtiğini, ardından da yine kiralık araçla Macaristan'a gittiğini aktardı.

Başsavcı Tzatzarov, teröristin 2016 yılında da Balkanlar'ı gezdiğini, Sırbistan ve Karabağ'ı ziyaret ettiğini ifade etti.

Toplantıya katılan İçişleri Bakanı Mladen Marinov da Brenton Tarrant'ın Bulgaristan'da bulunduğu tüm noktaların, ülkedeki temaslarının ve kullandığı sim kartların bilgilerinin araştırıldığını ifade etti.

Toplantıya Dışişleri Bakanı Ekaterina Zaharieva da katıldı.

Bu arada, Bulgaristan Müslümanları Başmüftülüğü, terörist Tarrant'ın eylemini şiddetle kınadı.

Başmüftülükten yapılan yazılı açıklamada, masum insanlara karşı her türlü şiddetin kabul edilemez bir suç olduğu, bu eylemlerin her birinin tüm dünya medeniyetine karşı birer saldırı olarak algılandığı vurgulandı.

Öte yandan, Bulgaristan Başbakanı Borisov, Yeni Zelanda Başbakanı Jacinda Ardern'e bir taziye mesajı yolladı.

Kaynak: AA


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Er 2019-03-16 21:08:14
New zeland dünyanın en huzurlu ülkesiydi. Huzurun sebebi halkın yüzde 70 i ateist ve agnostik olmasından kaynaklanıyordu.

İşte Abrahamın dinleri insanlığı bölmüş parçalamış binyıllardır kan dökülmesinden başka insanlığa bir fayda sağlamamıştır.
Manipulasyon yapmayalım 2019-03-17 09:56:56
Yeni Zellanda sadece bir kere dünyanın en huzurlu ülkesiydi: 2010 yılı, o zamanda ise halkın çoğunluğunu oluşturanlar yine Hristiyandı (%50). Global Peace Index metolojisine bakınca sebebi anlamak zor değil. Adalarda, fazla yeraltı zenginliği olmayan, askeri güç olmayan ve homojen olan ülkeler... 2018 verilerine göre İslanda, Yeni Zelanda, Avusturya, Portekiz, Danimarka, Kanada, Çek Cumhuriyeti, Singapur, Japonya ve İrlanda ilk on.
Yeni Zellanda'da ateizme kayma son yıllarda artan birşey, 1991'de halkın %70'i Hristiyanken 2013'te ise %47.
https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_New_Zealand
https://en.wikipedia.org/wiki/Irreligion_in_New_Zealand
Evangelist uşağı 2019-03-17 19:16:41
Cem Evi tapınakçısı Er yine görev başında!
fes 2019-03-20 13:01:26
Cem evi tapınakçısı cahil cuhela lafıdır. Beynin ön lobu fazla gelişmemiş yada doğuştan sakat insanlar, birbiriyle hayatta alakası olmayacak şeyleri yan yana getirirler, gerçekte olmayan şeyi varmış gibi öne sürerler.
Terorist eylemi sadece dinciler yapmaz ateistler de yapar. Faşistler ve komunistler ateist insanlardı ama tarihte görülmemiş gaddarlıklar yaptılar. Bu Yeni zellandadaki katliam bireysel bir iş değil organize bir iş. Cani manifestosunda Şipka geçitini yazmış mesela. Çok açık ki türklere karşı nefret körükleniyor. Yahudi düşmanlığının yerini türk düşmanlığı alıyor. Bu gelişmelerden kaygı verici.
Çekist Evangelist uşakları 2019-03-20 17:28:20
''Cem evi tapınakçısı cahil cuhela lafıdır.''

Bizim gelin leb demeden leblebi. Kızıma söylevorum gelinim hemencicik anlavoru ha ha ha ha başkasına söyleneni üzerine alvoru ha ha ha

Bizim gelin son zamanlarda baya baya makul düşünmeye başladı. Eskiden ''Er kardeş'' demeden söze başlanılmazdı, Er kardeşiyle aralarında su sızmuyordu şimdi bakvaorun ''Er kardeş'' kardeşliğine bir şeyler olvoru.
fes 2019-03-20 18:27:30
Er kardeş bir kere bile demedim, kardeşime bile kardeş demem. Ama Er arkadaşın seneden daha donanımlı olduğu açık. Türkiye'ye gelince gaddarlık konusunda dincilerin eline kimse su dökemez.
Çekist Evangelist uşakları 2019-03-20 19:18:36
Anlatmaya gerek yok görüyorsunuz

''Er
Ben islam dusmaniyim. Neden islam dusmaniyim cunku islam dedign sey Hz Muhammedin islami olmadigi icin dusmanim. Emevi arap milliyetciligne dusmanim.

fes
Er kardes, Bravo sana, kim ve ne oldugunu acik acik dile getiriyorsun. Yaklasimin bilgisizlege dayali olmus olsada, kendine ceki düzen verme sansin yüksek. Bilgisiz olmak ve bilmemek suc degil, acik ve net olman önemlidir. Bilgisizligi düzeltirsin, fakat baskalari gibi iki yüzlü olmak daha cok cok zarar vericidir. Senin sansin var fakat bir iki yüzlüyün dürüst insan olma sansi daha az.''
fes 2019-03-20 21:00:59
Zurna, o yazıyı ben yazmadım. Bazı hayvanlar benim adımı kullanıyor - bunu herkes bilir - onlardan biri.Bu sitede yazan her fes fes değildir, bunu bilemeyecek kadar aptal mısın? Kimseye kardeş demem. Kibirli biri olduğumu kestiremedin mi? Yaltaklanmaktan nefret ederim.
Er 2019-03-24 17:20:13
Evangelizm ile ilgili burada daha seneler önce yazmıştım.

Bugünlerde dinci kesime bakıyorumda tv lerde evangelizmi konuşuyorlar. Bizim kırcalinin cahilleride oradan esinlenerek burada karşıtlarını evangelist diye suçluyorlar. Ne kadar komik birşey.

Bugün tv lerde Ramazan Kurtoğlu evangelizm hakkında konuşuyor. Sıradan bir kırcaalili olan ben kadar bilgisi yok. Ben sıradan kurcaalili 20 sene önce tam 3 dilde sayısız Kitaplar okumuştum ve programlar dinlemiştim evangelistler hakkında.

Şimdi Ramazan Kurtoğlu çomarlara evangelizmi anlatıyor. Bu güzel ama neden yolsuzluklara karşı çıkmıyor.

Bir yandan evangelizm karşıtlığı yapacaksın öbür taraftan yolsuzluklara karşı olmayacaksın.

Komedi...
fes 2019-03-24 22:19:24
Bir de çekistle evangelistti yan yana nasıl koydu, o da bir muamma. ÇK'yı Lenin kurdu, başına da keçi sakallı Djerjinski'iyi getirdi; sonra Çk Oldu NKVD ve ardından Lavrentiy Beriya KGB'yi kurdu. Evangelizım ise dini bir tarikattır, emperialist amerikan devletini etkileyen bir tarikat. Evangelizım konusunda çok fazla bilgili değilim, genel bilgilere sahibim.
D: 2019-03-25 09:34:40
" Evangelizım konusunda çok fazla bilgili değilim, genel bilgilere sahibim."
Bizi hayal kırıklığına ugratiyorsun. Şimdi biz nereden öğreniriz ,fes biraz çalış ve birşeyler yaz bu konuda ama teferruatl, genel olarak herkes bilir.
fes 2019-03-25 10:22:15
Ramazan Kurdoğlu hocanın "Evangelizım" kitabını aldım, biraz okudum yarıda bıraktım; ilgimi çekmedi. Her şeyi ben bileceğim diye bir şey yok. Benim ilgi alanım edebiyat, felsefe ve tarihtir. Bu üç konuda benim canlı ilgim var, ama bu üç konuda da uzman sayılmam. Okur yazarlık diye bir şey var; ben sadece okurum, yazarlık mertebesine çıkamadım. Bazı orijinal düşüncelerim var, ama onları yazıla hale getirme yetkinliğinden yoksunum. Bu lafları sana söyledim zannetme; senin muhayyilen kapalı, anlamazsın.
D: /analiz/ 2019-03-25 12:06:40
Sıkıntı nekadar mutevsziymis fes.
,,,"Bazı orijinal düşüncelerim var, ama onları yazıla hale getirme yetkinliğinden yoksunum...." olan fes yani biraz aptalim mı mi diyorsun simdi forumseverlerde, yeni birşey yaz bunu öğrendik canım.
Felsefe derslerini kimden alıyorsun sorabilirmiyiz acaba? Kimden?
fes 2019-03-25 13:17:40
Hayır, aptalım demiyorum, kendimin farkındayım diye övünüyorum da; çünkü büyük çoğunluk kendinin farkında değil. Sokrates'in "ben biliyorum ki hiç bir şey bilmiyorum" düşüncesine uygun benim tutumum; sledovateno en akıllı kişi Sokrates'dir. Bu yazı sana yazılmıştır, umarım kulağına küpe olur.