Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
Borisov: Yeni savaş uçaklarıyla Kuzey Makedonya’nın hava sahasını da koruyacağız

Borisov: Yeni savaş uçaklarıyla Kuzey Makedonya’nın hava sahasını da koruyacağız

12 Haziran 2019

Başbakan Boyko Borisov, bugün Bulgaristan’ın doğusunda yer alan Novo Selo Amerikan Askeri Üssü’nde Reaksiyon – 2019 Tatbikatını izledi. Beraberinde Savunma Bakanı Krasimir Karakaçanov ve Genelkurmay Başkanı General Andrey Botsev ile tatbikatı izleyen Borisov, basına yaptığı açıklamada,”Novo Selo’da Bulgar-Amerikan Askeri Üssü’ne sahip olmamızdan dolayı bizi eleştirenlerin nasıl güzel bir tesis olduğunu görmelerini çok isterdim. Bugünkü tatbikata Yunanistan, Arnavutluk, Kuzey Makedonya, ABD’den de askerler katılıyor. Diğer ülkelere gitmiyorlar, fakat Bulgaristan’a kesinlikle herkes eğitime geliyor. Modernize ettiğimiz güvenilir teknik ekipmanlarımız var. Mevkidaşım Kuzey Makedonya Başbakanı Zoran Zaev ile geçen hafta görüştük, sağ hoş olursak, yeni savaş uçaklarını aldığımızda Kuzey Makedonya’nın hava sahasını da koruyacağız” dedi.

Gösteriden en çok etkilendiği şeyin ne olduğu sorusu üzerine Borisov, bu tür yüzlerce tatbikatta yer aldığı için herhangi bir şeyden zor etkileneceğini söyledi.

Borisov, bu tür eğitimlerle savaş dostluğu bağları oluştuğunu vurguladı.

Başbakan, ”Herkes biliyor ki buradaki askeri eğitimler yaz boyunca devam ediyor. 5000’in üzerinde ABD’li asker burada eğitim görüyor” diye ifade etti.
Silahlarla taktik ateş tekniklerinin öğretildiği Reaksiyon – 2019 Tatbikatına bu yıl Bulgaristan, Arnavutluk, Yunanistan, Kuzey Makedonya, ABD ordularında yer alan 5000’in üzerinde asker katıldı. Tatbikata Bulgaristan Ordusu’nda görevli 600’den fazla askeri görevli katıldı.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2019-06-12 22:51:50
Kime karşı reaksyon acaba, merak konusu. Makedonya'nın, pardon Kuzey Makdonya'nın hava sahasını koruyacağız diyor, kimden koruyacaklar acaba?
Makedonyalı Türk 2019-06-13 07:41:56
Sana ne be Fes misin nesin.
SENDEN KORUYACAKLAR BİZİ yani senin gibilerinden.
Sizin gibilerini buralarını karıştırmaya izin verilmeyecek.
ANLADIN MI merakını giderdiniz.
Her yere BURNUNU sokma bakarsın kopar.
fes 2019-06-13 09:38:37
Bu namı değer Gocuman olmalı, mesajını daha doğrudan veriyor. Arkalarına bir gücü aldıklarında kray Bosfora şum se diga diye tepinerek küstahlaşırlar. Bak Boyka askeri ekipmanın modernliğine hayran kalmış; rusofil, germanofil ve en sonunda amerikanofil oldular. Olabilir. Blkan savaşı öncesi en modern toplarla, yeni çıkan karteçnitsalaral, yeni haberleşme sistemleriyle donatılmışlardı ve ve en önemlisi, biz türklerin Goltz paşa diye bildiğimiz alman general tarafında Sofya'ya verilen türk savunma planları. Bunlar hep oldu. Makedonya'ya gelince, ikinci Balkan savaşının çıkma sebebi Makedonya idi galiba? Üçüncü veya dördüncü bir natsyonalana katastrofa çıkar mı çıkmaz mı Allah bilir. Fakat, Zorba gırka devreye girerse onu kim durdurabilir düşünmek lazım.
Makedonyalı Türk 2019-06-13 11:14:49
Sana ne Makedonyadan, Bulgaristan gibi burasını da mı katıştırmayı istiyorsunuz.
Senin o kıt bileğilerine ihtiyacımız yok.
Biz kendi geleceğimizi kendimiz tayin ederiz.
Beni kimselerle karıştırma.
ANLADIN mı FES.
fes 2019-06-13 14:11:11
Seni bşkalarıyla karıştırmıyorum, merak etme. Yalnız, bulgar çıkarlarını savunan bir Makedonya türkü... Biraz garip kaçmadı mı?Yoksa Makedonya türkü kimliğinin arkasında başka biri mi duruyor? Neyse.
Bu Makedonya ismini Zorba gırklar bir türlü kabul etmiyorlar, İskender Makedonski slav kökenli midi ki diye soru soruyorlar. Haksız da sayılmaz hani: tarihi kaynakları ara ara, slavlıkla ilgili en küçük bir bulguya rastlamak mümkün değil. Bu konuda bulgar tezi neydi: Coğrafyanın adı Makedonya ama orada yaşayan halk bulgardır. Kanıt? Şu: konuştukları dil, bizim "şte" dediğimiz yerine "ke" demeleri dışında tümüyle bizim dilimizle aynı. İlber Ortaylı hocamız - ki kendisi Balkanların en büyük tarihçisidir - bu bulgar tezine hak veriyor.
Makedonyalı Türk 2019-06-13 15:46:26
Bulgarlar Makedonya ile ilgili garip istekleri oluyor bu sebeplerden dolayı Bulgar sitelerini geziyoruz KIRCAALİ haber sitesini de ziyaret ediyoruz.
Sen kimsin ki görüş belirtiyorsun ihtiyacımız yok bizim kendimize göre aklımız var.
Ortalığı karıştırmayın bırakın kendi işimizi kendimiz yapalım.
“Bildiğiniz tarihi kendinize şaklayın”.
. 2019-06-13 17:51:10
fes kimmiş yov görüş belirtiyor? Sana ne be zurna! İsteyen istediğini belirtir. Sürekli bizlere gavur gavur diye naralar atan sizler, şimdi de gavurların oturms organını yalayan sizler. Avanak herifler Bulgaristan savaş uçaklarını kime karşı kullanmak istiyor sanıyorsunuz? Krasmir Karakaçanov savunma bakanı, ortağı da Valeri Simeonov. Kim bu zatı muhteremler bir araştırın bakalım. Sınırda teyzelere saldıran güruh savaş uçağı alıyor, n'olcak canım?...
. Trol bozuntusu 2019-06-13 19:54:59
Ben BG Türküyüm Makedonya’dan kardeşlerimiz görüşlerini bildirmişler ZİZE ne oluyor.
Burasını pervazsıca karıştırıyorsunuz söz sahibi olmak istiyorsanız gelin BG burada söz sahibi olun.
Karşıdan havlamak çok kolay.
Anladınız mı nokta RTOLLERİ.
Alacakları bi boka yaramayan üç dört tane kullanılmış F16 uçakları.
Söylediğin o milliyetçi bozuntuları ancak kendi kendilerine böbürlenirler.
Sisler gibi BG Türkü gavurdan Korkmaz.
Siz yalakalıpa alışıksanız biz değiliz.
Bolen Siktirov, Krastav Karakaçanov ile Vareli Sikilmişov kimler bınlar kendi gölgelerinden korkanlardır.
Belli sizlerin gözlerinizi korkutmuşlar belli komümizm döneminden bi yerletinşzi acıtmışlardır da korkunuz hala geçmemiş.
Müzevir Rahatskiyeve 2019-06-13 21:29:45
Bu tımarhaneden kaçma şizofrene internet kim sağlıyor yahu? İlaçlarını iç, daha az TRT ve ATV izle, hatta hiç izleme.

Malesef biz sizler gibi müzevirlik yapmadık, ondan hiç de öyle rahat değildik. Ha sen buna korkaklık diyorsan, arap çöllerinde bulgar bedevisi sizi gıdıklasın e mi?!
fes 2019-06-13 21:30:35
İşimize karışma diyor sözde Makedonya'lı şey. Burada iki kıytırık yazı yazarak işlerine nasıl karışmış olabilirim, bunun cevabı var mı? Bulgaristan'ı karıştırmışım şimdi şeyi karıştırmak istiyormuşum. Yani adam beni burada yazarak hoşça zaman geçiren biri olarak görmüyor, iyi mi? Lilov, Mladenov, Lukanov üçlüsüne kızacağına bana kızıyor.
Öküzün altında buzağı arama, 1991 senesinde tasarımı ben yapmadım ingilizler yaptı.
İngilizler "Bu bulgarlara güvenilmez, birinci ve ikinci harpte alamana sonra rusara, öyle bir tasarım yapalım ki sağ sola oynayamasınlar" dediler galiba.
Bunlar bu fakirin yorumları tabi, öylesine söylenmiş sözler, sırf eğlence olsun diye.
Müzevirci mi 2019-06-14 09:30:09
Şimdi uydu sistemi var kim ne isterse seyredebilir.
Sen peynir üreten Bulgar İBİKLİSİNE alışıksın benziyor hoşuna gitmiş ki gözünü Arap devesine dikmişin yakışır sana.
Müzevirlik mi yapmadınız doğrudur karılayın eteklerin altında saklanmakla tabi ki müzevirlik yapılmaz.
Burada nasılsa hesap soran yok istediğimizi yazarız diyorsunuz.
Yazın boş durmayın SAHİBİNİZ sizden hesap sorar.
BG Türkü 2019-06-14 09:37:53
Fes görüşlerini KENDİNE ŞAKLA.
fes 2019-06-14 13:48:12
Niye saklayayım, fikirler paylaşıldıkça çoğalırlar. Make türkü oldu BG türkü. Olsun bakalım. Ahmet Doğan'ın Türkiye ile organik veya gönül bağının olmadığını her aklı başında bulgar bilir; ama olmayan bağlantıyı kumpas kurarak varmış gibi göstermek isteyen çevreler var Bulgaristan'da. 1991 ingilizler yeni düzeni kurarken Türkiye'nin bu işin içinde olmaması için özellikle dikkat etmş olmalılar;daha sonraları olanlara baktığımızda bunun böyle olduğu görülür. Ne var ki, türk nefretiyle yetişmiş bulgarların büyük çoğunluğu, bulgar ulusal çıkarlarını savunan bir türkü - Ahmet Doğan - bile kabul edemiyorlar. Bulgaristan'ın avrupa yolu Bosfor'dan geçer diye bir söz eti A.D. vay sen nasıl dersin bunu diye yıllarca gevelediler.
BG Türkü 2019-06-14 16:15:03
Bravo fes
Sen bu yazdığın olayların bi fiili içindeymişin NEYMİŞİN sen.
O kayda değeri olmayan bilgileri kendinde kalsaydın daha makbule geçerdi.
Veran dondan şey gibi çıkıp durma.
Bi yerin incilir.
. 2019-06-14 18:01:17
Kadın eteklerine ne kadar da meraklıymış bu BG Türkü. Yalnız kadınların etekleri altına saklanma olayı cingene çocuklarında oluyor. Çingeneler genelde kendinin çingene olduğunu kabul etmez, ya türküm der ya da bulgar. Böylelikle senin gerçek kimliğin ortaya çıktı, turski siganinlerdensin. Kültür seviyen, kavram dağarcığın, düşünme becerilerinin okulu erken terk edenlere uyduğuna göre Esmer vatandaşlardan olduğun kesinleşmiş gibi duruyor.

Kırcaali, Haskovo, Filibe, Şumnu gibi yerlerde cemaat etkileri var. Cübbeli pazarcık çingeneleri var, tam senin model. İkide bir sıradan vatandaşa, cami imamlarına sözlü tacizlerde bulunuyorlar. Türkçü ve dinci kesiliyorlar. Kafa da boş, iki cümleyi yan yana kuramıyorlar.
. 2019-06-14 18:09:52
Geçenlerde bir genç gördüm, konuştuk. Yav sen nerde kalıyon dedim. Abi ben Kuran Kursunda kalıyorum dedi. Nerde o sizin kurs diye sorunca Vızrojdensi semtinde Süleymancılarda kaldığını öğrendim. Hocası var bir tane, Halil miydi neydi, bu adam sadece mevlit okumayı becerir, camide sohbet etti iki kelimesi anlaşılmıyor. Fıkıh bilgisi yok, itikat desen zaten işi kaçık. Masal anlatıp duruyor. Üstadı varmış bir tane uçuyormuş havada. Bunun dinle ne alakası var diye düşündüm. Adam leylekmiş, bunu da din diye kakalıyorlar.

Özellikle maddi durumu kötü ailelerden çocuk devşiriyorlar. Hani çingenelerden fazlaca var. Hiç eğitimi olmayan kişiye din adına leylek hocadan bahset. Sonra niye saçmalıyorlar diye biz düşünüyoruz.
Ali 2019-06-14 18:14:22
Burada limon tabiyetli kücük harifle yazilan fes abicigimiz varsa icimiz bunalmadan burasini terk etmeliyiz
fes 2019-06-14 20:32:19
Evet, gerçekleri dile getiren çoğunluk tarafından hep sevimsiz görünür; zira insanların çoğunluğu güzel ve tatlı şeyler duymak isterler. Bu tür insanların çocukları mesela haylazdır, ama bunu görmek istemezler; onları gözünde çocukları zekidir ama biraz çalışmaz; çalışsa neler neler olmaz.

Ali de beni gördüğünde bunalıma giriyormuş; bunalıma gir sen Ali, bunalımlara girdikçe aptal iğimserliğinden kurtulabilir, gerçek dünyayı tüm çıplaklığı ile görebilirsin. Belki.

Olayların içinde nasıl olabilirim yahu, Politbüro üyesi falan değildim her halde? Ahmet Doğan, İbrahim Tatarlı'lar çağırıldılar, bir "türk" partisi kurmalarına onay verdiler. Bu "tüek partisi kontrolden çıkarsa ne olur diye endişelendiler ve partinin içine "güvenilir" bulgarlar yerleştirdiler.

Gel gelelim bu işleri kotaran üçlü bir şeyi hesaba katmamışlardı: bulgar ulusal gururu ne olacaktı; Apostola na svobodata, A Panagürtsi Donski kazatsi, Petko le Kapitanine ne olacaktı? Ayıkla pirincin taşını.

Nikolay Haytov - toprağı bol olsun - mesela bu işe çok kızdı. Kendisi pomak kökenli olmasına - sünnetli miydi, karısı bilir - rağmen olmaz böyle şey dedi.
GOCUMAN 2019-06-14 22:27:21
Fes efendi sen benden ne çok korkmuşsun be. İşine gelmeyen yazı yazan herkesi ben olmakla itham ediyorsun.Komitacı'da yapmışsın bizi.
Bravvoo .
Ama bak gördüğün gibi buralarda pek istenmiyorsun.
Ama yine de yazmaya devam et yazılarını paylaşmaya da herkes anlasın senin nasıl bozguncu birisi olduğunu.
fes 2019-06-15 12:14:20
Korkamadım be, niye korkayım senden be! Vallayı tallayı be! Üslübu beyan, aynı ile insan diye bir laf var Osmanlı türkçesinde; bulgarca "stilıt tova e çovekıt" manasında.

Yanlış çıkarsama mı yaptım acaba? Paranoya eylimli bir kişiliğim var, normal insanların hiç düşünmediği şeyeleri ben dşünürüm ve düşündüklerim bazen boş çıksa da, bazen hedefi on ikiden vurduğum olur.

Tamam, Gocuman olarak özel bir insansın. Kurduğun cümlelerde ilginç.

Bu Balkan savaşında Goltz Paşanın türk savunma planlarını bulgarlara verdiği bilgisini ben general Filov'un anılarından okudum. Her şeyi biliyorduk diyor. Bu savaş bulgarlar için biraz, dırjaven ispit öncesi soruları kopya eden talebenin başarısı gibi olmuş.

Bu tarafta Teşkilatı Maksusa Goltz Paşa'nın ihanetini öğrendi ve kahvesine biraz zehir katılarak nalları dikmesi sağlandı. Ama olan olmuştu, tarihin hiç bir döneminde bir tek bulgarın bile yaşamadığı güzelim Kırcaali'miz bulgarların eline geçti.
BG Türlü 2019-06-15 13:26:04
Fes sen de Kırcaali’nin Bulgarın eline geçtiğinden seviniyorsun.
Sen Bulgar tarihin içinden mi çıktın maşşlah her şeyi biliyorsun.
Senin beynine belli zehir koymuşlar senin işin gücün yok mu git işine.
Madem İstanbul’da oturuyorsun haftaya belediye başkan seçimlere odaklan.
Bırakın BG Türklerini biz kendi işimizi kendimiz görürüz.
. 2019-06-15 16:32:09
Kendini Türk sanan çingene çıktı ortaya. Yok Bılgarski turçinler kendi çaresine bakarmış. Bakıyor zaten, DPS islamcı iktidar tarafından pompalanan partilerin her seçimde boynunun ölçüsünü alıyor. Düşünebilen insanların zırcahil ortam için zehir olduğu doğru. Gazali denilen bir şahıs felsefeyi müfredattan çıkarttırdı, yasakladı. Çocuklara basit aritmetik işlemlerden başka birşey öğretilmemesi gerektiğini savundu.
Son zamanlarda İlahiyat fakültelerinde hızla deizme kayma görülüyor. Sebep çok basit, 1600 yıllık hurafelerin lise düzeyi felsefe gören kişi tarafından reddedilmesi.

İslamcılar felsefe, edebitat, sanat ve düşünceden korkuyorlar. İslamcılar bundan dolayı düşünme, eleştirilme ve sorgulamaya yol açan herşeyi yasaklarlar. Düşünmek arap çölü aşıkları için zehirdir.
BG Türkü 2019-06-15 16:58:39
Nokta Türkiye devletini sevmiyorsan gel BGye.
Kurttlursun sevmediğin o islamcılardan.
İslamcı olsun ne olursa olsun BG Türklerin var olmanın garantörüdür.
T.C. olmazsa beni çoktan Bulgar yapmışlardır.
Senin desteklediğin o hain DpS 30 yıldan bu yana Türkleri satmakta.
Seçime katılma yüzde 28 artı 4 Bulgar partisiyle beraber.
DpS eritecek
. 2019-06-15 17:17:00
Yav çingene, ne kadar istersen iste senden ne Türk, ne de bulgar olacak! Çingenesin işte, bunu kabul et.

Dört bulgar partisi hangi partiler bunlar? Sallıyorsun, duymuşsun birşeyler. Orhan İsmailov katıldı seçime dört partiyle, tek başına DOST'un aldığı kadar oy aldı. DPS tek girdi seçime, tüm adaylar parti listesinden. Koalisyon mesela GERB, Radan Kınev öyle girdi.

DPS köle ihrac ediyormuş, otuz sene Türk satıyormuş e mi?! Cübbeli çingenesi alışmış şıhhım ne derse iyi der diye, toptan satılmaya alışık. DPS'ye hür iradeyle oy verdik, diğer partiler yanında en iyi çünkü. Stolipinovo'da başlat yeni bir proje, başarılı ol, kutlamasını biz biliriz çingenem. Hata ettik der Türklerin en yoğun desteklediği oluşuma destek veririz.
BG Türkü 2019-06-15 17:40:21
Senin şidetin Sava bak çingenemiş.
İtiraz edersen gel Sofya’da sor.
Ayrıca DpS adı altında kaç Bulgar partisi seçimlere katılıyor diye sor. DpS bu konuya kesinlikle değinmiyor.
Vidin,Vratsa, Montana bu bölgelerde bırak Türk Çingene bile yok ama DpS milletvekili çıkarıyor.
. 2019-06-15 18:15:23
Benim çingenelerle alıp veremediğim yok ki. mişli konuşmasını sevmem. Mesela senin anan fahişeymiş, elde kanıt nanay. Miş canım, birileri öyle söyledi. İtiraz edersen çingene mamete sor, çilingir, senin ananı saçakta fena sallamış, öyle söyledi.

Vidin, Vratsa, Montana resmi nüfus sayımına göre Türk de var çingene de. Tabi BG Türkü nikli essmer vatandaşlar kendini ya Türk ya da bulgar söyler. Buna rağmen ciddi siganin var. Kaynak: http://statlib.nsi.bg:8181/bg/lister.php?iid=DO-010007520 http://statlib.nsi.bg:8181/bg/lister.php?iid=DO-010007522 http://statlib.nsi.bg:8181/bg/lister.php?iid=DO-010007534
D:(radar))))) 2019-06-16 00:51:57
Radyotockanin takipcisiyiz.
Valla Türkçeyi bildiği kadar Bulgar ayı da bilmekte.
Meselya konnik iki nn ile yazmasını bilen (kuralı bilen) yazar.
Konen ,(nen) olunca sonu iki nn kerektirmekte.
Meselya prolet, proletta olmalı ya nasyavkasi var.
Sonuç:
Bulgarca Bulgaristan'da dil eyttimi görmüş , ama Türkçesi de çok iyi .
Acaba?
Bilmiyorum.
fes 2019-06-16 08:33:04
Türkçede meselya diye bir sözcük yok, mesela var. Krektirmekte de olmaz, gerektirmekte olur. Türkçe eklemli bir dildir, hint-avrupa dili gibi değildir.

Altı bin sene önce yazıyı bulan, medeniyeti başlatan Sümer'ler eklemli dil konuşuyorlardı.

Eski yunan medeniyetini üç bin sene önce kuran Pelask'lardır; eklemli dil kullanıyorlardı.

Üç bin sene önce latin harflerini bulan ve Roma devlet yapısını kuran Ertrüskler eklemli dil konuşuyorlardı.

Yine üç bin yüz sene önce Çin'de Çu imparatorluğunu kuran ve Çin medeniyetini başlatan türklerdi.

681 Bulgar devletini kuran türklerdi, bunu herkes biliyor. Bizanslı Kiril ve Metodiy kurdukları slav alfabesine dayalı slavca dini ayin dili yoluyla bulgar türkleri dillerini kaybettiler ve slavcanın bir türünü konuşmaya başladılar. Bulgarlar kendi hafızalarını kaybettiler, tarihlerini bilmeyen mankurtlara dönüştüler.
Hepinize 2019-06-16 09:12:56
Bırakın zurnalığı gırnatalığı sülaleyi mor dinleri .
v.s. bu gün BG Türklerin durumu iyi olmadığını hepiniz biliyorsunuz.
Türkler adım adım dilsizleşiyot dinsizleşiyor.
Bazılarına göre din GERİCİLİKTİR dindiz bir ulus ERİMEYE mahkumdur.
Yapılamaz, vermezle, nasıl yapacaksınız, yaptırmazlar olmaz putka mayna çekerler v.s.
Korkaklıkla beriye varılmaz.
Komunist döneminde Türk çocukların ana dil eğitimi zorunlu programdaydı oysa bu gün parlamentoda Türkleri “ temsil” eden parti varken Türk dili seçmeli hanesine alındı.
İsimler nasıl geri verildiyse anadil eğitim de zorunlu programa alınabilir.
Cevap olarak nasıl olacak vermezler v.s. sıralayacaklardır.
Kısır döngü devam edilecek.......
. 2019-06-16 10:22:25
Adam meramını anlatamıyor ki. Doğru düzgün iki cümle kuramıyorsun birader! Bu ne ya, hangi ormana bırakıp gittiler seni, iki çift düzgün laf edemiyorsun. Bu halinle kalkmışsın çevrene ahkam kesmeye çalışıyorsun. Bir iki kitap oku, bilim serisi falan izle.

Çevreni kendinden değiştirmeye başla. Senin parlamento, toplum, halk hakkında konuşman abesle iştigaldir. Konuştuğun kelimelerin manalarından bihabersin. Üniversitede bir hocam ömrünü kavram yanılgıları üzerine harcıyor, senin gibilerin nasıl kendinden emin olarak bu kadar saçmalayabildiğini bulmaya çalışıyor.
Zapetaya 2019-06-16 11:21:19
Bilmişim yani zırvalamaya devam edeceksin.
Ben de düşünmüştüm şu ormanın en gelişmiş nokta nasıl cümle kurabiliyor en azında öyle sanıyor.
Bırakın saçmalamayı akşam başını yastığa koyduğunuzda BG Türkünü bu vahim durumdan nasıl baş eder diye düşünün.
DpS,DOST,HŞHP bakın yönetimde kimler var üç partiden bi tanesinden fayda yok.
Bulgar 500 yüz yıl mücadele ettim diyor SİZ ise 30 yılda teslim oldunuz.
Bırakın saçmalıkları özünüze dönün.
. 2019-06-16 11:30:53
Tamam aga, anlat sen bakalım. Sen "BG Türkünü bu vahim durumdan nasıl baş eder" diye düşündün, fikir koydun da biz hayır mı dedik? Otuz senede teslim mi olduk. Sen tek başına kahramanca savaştığını mı zannediyorsun? İyi bak bakalım, elle tutulur bir tane savın var mı? Mücadeleni gerçekleştirecek doktrine girmiyorum bile!
Zapetaya 2019-06-16 12:35:39
Bu soruları bana yöneltme agası senin sizin seçtiğiniz Milletveklilkerine öynelteceksin,
Doktrinleri vagmıdır Sofya’da ne yapıyorlar hangi konularda çalışmalar yapıyorlar. Okadar çok sorular var bitmek bilmiyor.
Seçim zamanı geldiğine iki kebapçe bi bira ver oyunu.
Çevresi olanlara bi restoran kıyağı Türkiye’den gelenlere dernek başkanlarına lüks otel hatta.... hadi yazmayalım.
Madem onları seçiyoruz onlar da siyasi alanda gereğini yaparlar yapmazlarsa oy almamaları gerekiyor.
Ne yazık ki sen ben vekilleri seçemiyoruz önüne servis ediliyor o da bu günkü devlet tarafından.
Ağlamayan çocuğa möme verilmez.......
D: /analiz/* 2019-06-16 14:12:32
Forumda yazışmalar çetin gidiyor, fes yakın zamanda kaptanlığı radyotockaya kaptırarak gibi gözükmekte.
fes 2019-06-16 14:22:15
Dürüst adamları seçtim bütün sorunlarım çözüldü diye bir şey mi var dünyada. Milletvekilinin elinde sihirli bir değnek mi var?

Bazı sorunlar; asimile olmak, azınlık statüsü, anadilde öğretim, ülkenin ekonomisi gibi sorunlar milletvekillerini, hatta siyasi partileri aşar. Ancak savaşla çözülecek bir sorunu parlamentoda konuşarak çozemesin.

DPS oy vermeyin her şey hoop düzelecek diye bir düşünce ahmakça bir düşüncedir. Pratikte oy veren türklerin tamamını aynı anda ikna edemeyeceğine göre DOST partisi örneğinde olduğu gibi bölünmeden başka bir şey yapmış olmayacaksın.

Rusya yeni sistemin ne olması gerektiği konusunda bir şey bilmeden eski sistemi yıktı on sene kargaşa içerisine düştü. Sonunda Putin geldi işi toparladı.

Çin nasıl yaptı? Onlar eskiyi yıkmadılar, azar azar dönüştürdüler. Önemli olan kedinin fare tutmasıdır, kedinin rengi değil dediler. Çin ünyanın super gücüne dönüştü.
fes 2019-06-16 14:25:09
Ne kaptırması, buraya akıllı, düzgün biri geldiğinde ben daha mutlu oluyorum. Keşke seviyeli güzel tartışmalar olsa da ben hiç katılmasam.
Ah be fesçe 2019-06-16 18:40:01
Seviyeyi DÜŞÜRRN sensin.
Neden mi; çünkü sen hiç bir zaman Türklerin arkadında durmadın doğal olarak tepkileri üstüne çekiyorun son yazındaki gibi.
Fes ya gavurdun ya ds pes eden Türk de diyemişseniz birisin.
BG Türkü yaşadığı ülkede mücadele edemez senin felsefene göre.
1984-5 mücadele edebileceğini göstermiştir ama sen hala yapamadınız nasıl yapacaksınız müsade etmezler putka mayna çekerler v.s.
Olmadı
Felsefeden kimsenin ihtiyacı YÖK.
. 2019-06-16 19:27:08
Sümsük bizi Terminatör mü sandın? Warcraft oyunundaki Hero mu sandın bizi?

Biz Türklerin arkasında bulunmamışız. Eyvah yov. Felsefeye ihtiyaç yok - Kırcali haber gazetesi müdavimleri kıçıkırık aptalın arkasında durdu mu, dolu DPS, Boyanski sarayi dedimiydi güllük gülüstanlık olacak.

Bugün Filibe'de toplanacaktınız, ses seda yok, n'oldu nov bardak sıs stari kurvi meselesi?... Mangır ima li ot dinciite v Ankara?...
fes 2019-06-16 20:43:03
Allah Allah, her şey bana mı bağlı yahu, siz ne yapacaksanız yapın işte. Bizim sizlere engel olduğumuz yok, sadece öyle olmaz diyoruz, o kadar.

Türk halkının arkasında olmak ne demek, bundan sen ne anlıyorsun? Ben kendimi bir türk milliyetçisi olarak görüyorum ve sizleri bilgisiz, cahil, kaba insanlar olarak görüyorum. Böyle gördüm diye seviyeyi neden düşürmüş olayım ki? Sizinle aynı şeyi düşünmek zorunda mıyım ben?

Asıl seviyeyi düşüren sizlerin sergilediği cahil küstahlınızdır. Ne idüğü belirsiz muğlak fikirlere fanatikçe inaanıyorsunuz. Bununla da kalmayıp terbiyesizce itham etmelere, küfürlere başvuruyorsunuz.
D: 2019-06-16 21:36:30
Seviye konusunda evet ,radyotockanin kalemine sağlık .
Tocka "mıngır" ne demek.
Fes'te Türklerin arkasından ayrılmasın bundan sonra, bizim efsane püskülü gurtmus boz renginde bizim habersi nine. Radara aldım seni ,Madarada toplanacaz bir gün inşaallah.
. 2019-06-16 22:40:27
Emoji yazdıkların Google Translate yapay zekası gibi. İçmişsin sanki, dindar birisin. N'olur ayık gez, Türkçemizi doğru yaz. "Gazete de var" ile "Gazetede var" çok farklı şey.
Fesçe çok yazık 2019-06-16 23:37:47
Feska kadına bi hitap sen aynı dsnsöz gibi kıvırmada üstüne yoktur. Bulgardan niye bu kadar korkuyorsun kıçın boklu mu ya da Türk .
Her yazında Türklerin inancını kıgmays bi gayretin var Bulgarmısın sorduğunda ana avrat mor din düz geçiyorsun bu ds “filosofluğuna” yakışmıyor.
Bi daha soruyorum sen Türk müsün?
Ağızında çiyanlar kurbağalar yılanlar akacak.
D: 2019-06-17 07:59:38
" Emoji " ve. " mondir".
Arkadaşlar bu ili kelime ne demek ,bilen varsa radyotockadan anlativersin, biz dinliyoruz.
D: /analiz/" 2019-06-17 08:14:08
"Emoji yazdıkların Google Translate yapay zekası gibi. İçmişsin sanki, dindar birisin. N'olur ayık gez, Türkçemizi doğru yaz. "Gazete de var" ile "Gazetede var" çok farklı şey."
Radyotocka burada birkaç kelime kullanmakta, ama bunların lügat manaları nedir.
Emoji -moji moji.
Dinci - lügat manası nedir , herşey bir tockadan (bir noktadan (.)) başlandığını kabul edilmesi mi?
Ozaman bizim rad6otocka bizim ikinci efsane olsa olsa dincilerin prensi olur. Nokta.com.net
fes 2019-06-17 09:18:54
Dinci dini bencil çıkarlarına alet edene denir. Oy almak için dini kullanma, maddi kazanç için dini kullanama bunlar hep dinciliğin çeşitli örnekleridir.

Kırmızı kedi yayınlarından "Badeci şeyhin sır odası" adıla bir kitap çıkmış. Kitabı ben okumadım, aa kitapla ilgili basında çıkan bir kaç yazıyı okudum. İrençliğin ötesinde şeyler anlatılıyor, alman pornosundan daha iğrenç şeyler.

Badeci şeyh müritlerini karı koca, çoluk çocuk hiç farkmeden hepsini badeliyor ve kutsal kitaptan ayetler okuyarak yapıyor bunu. Din bezirganlığı çok tehlikeli bir şeydir, önü alınmazsa toplumun ahlak yapısını çürütür.
D: 2019-06-17 15:08:15
Fes senin dinci tarifine göre BGde bütün siyasiler dinciler lo.
Dediklerin, onlarda magnaya değil $Lara iman etmişler, sadece küçük bir ayrıntı.
fes 2019-06-17 17:42:10
Senin tarifine göre diyerek olayı küçümseyemezsin. Bir kere o benimn tarifim değil, aklı başında, ahlaklı insanların tarifi.

Ensar vakfında kırkın üzerinde oğlan çocuğa dinci imamlar tararafından tecavüz ediliyor, münferit olay diye geçiştiriliyor. Bulgaristan dahil madern hiç bir ülkede dini çarpık yorumlayarak porno yapılmasına müsade edilmez.
D;??? 2019-06-17 18:45:05
Sorsana Fese Vatikan baş papazlar küçük yaşta sayıları belli olmayan küçük yaşta erkek çocuklara tecavüz etmişler.
Fes kendisini ulema zanneden İslamiyeti sadece DİNCİLERE bağlamak ve o pencereden bakılmasını ishiyor.
Fes İslamiyeti o kadar AŞAĞLAMA.
. 2019-06-17 18:50:32
Ne yazık ki fesin dedikleri doğru. Tek sorun Ensar vakfı değil ki... Türkiye'de acayip bir yozlaşma var, enses almış başını gidiyor. Medyaya yansıyan haberler iç acısı, "Hakim bey meyveyi eken yiyemez mi" gibi sapkın mantık yürüten "hacı", "dinitam" amcalar var. Bakanın, bir de kadın ve anne olan bir kadının oğlancılık hakkında bir kereden birşey olmaz demesi mide bulandırıcı!

Bulgaristan'da İnternet'te çocuk pornosu aratsan kapını polisler çalıyor. Çingenelerde ara sıra enses badelenme olayları oluyor, toplumun aşırı tepkisi oluyor. Dinci pisliklikler milletin kalplerini köreltti, pişkince geçiştirilebiliyor.
. 2019-06-17 18:53:55
Biz zaten fesle bu konuda hemfikir olduğumuzu sanıyorum. Katolik yahut ortodoks olsun papazların ahlakı şeyhçi imamlardan farklı değil. En büyük ahlaksızlıklar cami ve kiliselerde yapılıyor.

Dinci yobazlar her yerde tumördür. Normal sıradan insanın kanını emen kenedir.
Toçka!?!?! 2019-06-17 20:00:12
Düzgün yazmıyorsun herkes pedofillere karşıdır.
Senin ve Fes abinin İslamiyetin seviyesini düşürmek ayaklar algına almanız KABULLENEMEZ.
Yobazları İslsmla özleştirmeyiz çıkmaz sokakta olduğunu gösteriyor.
Önce DÜRÜST Müslüman olun ÖYLEİSRNİZ.
fes 2019-06-17 20:51:13
Dinini öğrensin diye ufacık çocukları bir takım sakallı kılıklı kuran kursu hocalarının eline teslim etmek büyük sorumsuzluktur. Normal okullar gibi aleniyeti olmayan kapalı odalarda çocuğa cinsel saldırı ihtimali çok yüksektir.

Evrensel bir din olmayan yahudilikte pedofili yokmuş; ama evrensel din olan hristiyanlık ve müslümanlıkta pedofili çok yaygınmış. Gazeteci Mine Kırıkkanat'tan öğrendim bunları.

Hristyan toplumlar aynı zamanda laik olduklarından pedofili olgusuyla sert mücadele ediyorlar. Mülümanlara gelince, biz sorunu halının altına süpürmeyi tercih ediyoruz.
Fesçe 2019-06-18 10:18:36
Her ülkenin DEVLETİ var. Devlet vatandaşın dinini öğrenmesini yasaklarsa boşluğu senin dediğin o pedofil sakallıların eline kalır.
BG devleti Türklere anadil eğitim yasağı koyuyor din dersini kesinlikle yasaklıyor boşluk oluşuyor o boşluk muhakak doldurulacak.
Söyle senin şefletine boşluk yaratmasınlar.
Da se nadyavame, çe si RAZBRAL.
fes'ten aptalçeye 2019-06-18 11:59:59
Hayvançe, Laikliği uygularsan ben de gider çocuğumu gider sapık hocaların eline teslim ederim mi diyorsun? Laik okullarda eğitim açık mekanlarda yapılıyor, sapık ruhlu bir öğretmen çocuklara yanaşamıyor, çünkü herkes birbirini görüyor.

Dinci melanetin sır odaları var; kadının diyelim isterisi veya başka psikolojik bir hastalığı var, hoca yanlız odada anadan doğma çıplak okunacak diyor. Ya! Her şey dine imana uygunmuş gibi cereyan ediyor, gerçekte ise fuhuş yapılmış oluyor.

Bursa'daki badeci şeyhin ilginç ifadeleri var. Cemaat kadınlı erkekli zikir çekiyorlarmış, zikir esnasında "cezbelenen" kadın veya erkek hç farkk etmiyor, sır odasına davet ediliyor ve alman pornosuna taş çıkartacak şeyler yapılıyormuş.

Bunlar münferit olaylar dğil , yaygın olarak yapılan şeyler. Önü alınmazsa toplum mahf olacak. Bu ahlaksızlığın panzehiri laikliktir. Tarikat ve dini yapılanmalara sert yasaklar getirip acımasızca uygulanması lazım.
Fesçe eziği 2019-06-18 12:17:41
Yazdıklarını bile okuyamıyorum yazının sahibi gibi iğrenç sen de mi o arka odalarda çıplak kaldın da bu kadar ayrıntılı biliyorsun.
Laik okullarda o çok met ettığin laik malimlerden de pedofil çıkıyor. Görsel medyada gazetelerde çarşaf çarşaf haberler çıkıyor.
Tarikatlar varmış varolacaklar da. Göndermeyin çocuklarınızı o tarikatlara .
Sapık adam bu gün Bulgaristan’da genç hepsi namuslu hakiki Müslümanladır cami imamları.
Bulgaristan ile Türkiye’yi karıştırma SÖZKONUSUYDU Bulgaristan Türklehi ve Pomak Müslümanları .
Bunlar var olma mücadelesi veriyor sen gibileri YÖK olmak için mücadele veriyorsunuz.
Bulgaristan için din çok ÖNEMLİ.
Din kaybolursa Türklük de kayboluyor aynı Vidin şehrindeki kaybolan Türkler gibi.
Onlar zamanın birinde Türk olduklarını biliyorlar. Gavurluğunu ıspat etmek için yazına küfürle başlamayı Unutma.
Şimdi hepsi kiliseye gidiyor. Bu işler senin felsefene aykırı.
fes 2019-06-18 12:47:04
Pezevenkçe gavatı, o yazdıklarım şeyh ve müritlerinin savcılıkta verdikleri ifadelerin sansürlenmiş halidir. Yoksa savcılık ifadelerinde neler ver neler.

Ben dincileri gördüm mü şeytan görmüş gibi kaçan bir ailenin çocuğuyum, onlarla hu çekip "cezbelenmeme" imkan yok; onu sen ailecek yapmış olmalısın; onları savunduğuna göre.

Bulgaristan türkleri bir mücadele veriyorlar ama senin kafanda ürettiğin mücadele değil o; senin gibi abalak biri bu mücadeleye hiç bir katkı veremez sadece bozar. Kendini kjandırma, bir bok değilsin sen
Fesçe 2019-06-18 13:20:20
Sü gavurluğunda vaz geçmeyeceksin belli.
Yine küfürler hakaretler biz Gavurun küfüflerine aşağılamalarına zaten alışız devam edebilirsin DUMA DUPKA ne pravi.
Bulgaristan’ı tartışacaksan devam edebilirsin istemesen çekip gidebilirsin ki belli aptallığınlan saçmalamaya devam edeceksin.
Fes Bulgar devleti Yürkleri ikinci sunıf vatandaşlıktan ne zaman çıkaracak sen bilirsin soruver naçalnikletine bi zahmet.
Benim çözümü askeri akademisine polis akademisine adalet sisteminde üst düzey bürokrat yapacaklarmı iç diş işleri bakanlıklarda koz çoçuğumu üst düzey bürokrat yapacaklar mı sen öğrenebilirsin.
Bunların üzerine yazacaksan DEVAM zevkle yazışırız.
İşi filofsofluğuna sokarsan yine kısır döngü.
Posokanı değiştir doğru postalaya git.
. 2019-06-18 16:10:16
Şimdi hitaba bir bakar mısın, "Fes Bulgar devleti Yürkleri ikinci sunıf vatandaşlıktan ne zaman çıkaracak sen bilirsin soruver naçalnikletine bi zahmet. ".
Avanak bir de çözüm sunmuş: "Benim çözümü askeri akademisine polis akademisine adalet sisteminde üst düzey bürokrat yapacaklarmı iç diş işleri bakanlıklarda koz çoçuğumu üst düzey bürokrat yapacaklar mı sen öğrenebilirsin. "

FETÖ mantığıyla birebir. Devletin parsellenmesi. İslamcı kültürünün en güzel örneği. İyi ki Bulgaristan'da Türkler laik, islamcı kumpasına aldanmadılar. Yukarıdaki hem makedon, hem BG Türkü hem de bir de göç mağduru halkı temsil edemiyor. Bu zurna yasal tesis olan kurumlara havlıyor, Başmüftülük, DPS. İyi ki liyakat var, seçim var. Müftüler imamlar tarafından seçiliyor, parti idaresi de delegeler tarafından. Zurnanın istediği atamayla, dincinin birinin dayatması.
Toçka yağlaması 2019-06-18 17:58:50
Müsliman olmakta “dinci” mi oluyor yani radikal islamcı avanak.
Evet ELHAMDÜLLÜLEH Müslümanım ama daha önce TÜRK’üm.
Senin kafanı gavur ciddi bozmuş.
Adam gibi soru sorduk saçmaladın.
Bita soruyorum Bulgar Türkleri ikinci sınıf vatandaşlıktan çıkaracak mı?
Sen bayağı FETO elamanına benziyorsun burada laiklik var evet T. C. laik sistem mevcut, görmek istemiyorsan senin problemin.
Sen yine de sor naçalniklerine Türkleti ikinci sonıf vatandaşlıktan çıkaracaklar mı?
Sen nasıl olsa sistemin içindesin.
İnsanlığında insansan tabi çıkmadan cevap ver.
Toçka fes geri zekalıkarı 2019-06-18 18:30:37
Bulgar devleti ülkede radikal İslam eğitimin önüne geçmek için fin dersi vermek için öğretmenler hazırlıyor.
Bulgar devletin resmî politikası.
BG Türk ve Müslünan Pomak işte bu kararı bekliyordu.
Laik bir sistemde din öğrenmenin ulusal güvenliğe ne gibi zararları var.
Camiler, Kiliseler , Havraları, Cem evleri bunların top yekün radikal dinci merkezleri.
Hadi bundan sonra gifin karılarınızın ayni 1984 yolu gibi eteklerinin altına saklanın. KIRCAALİ haber son havalisini okuyun.
SAKLANIN Bİ YETKERE ÇIKNAYIN. tezil oluyorsunuz.
YÜRK KAYBETMEZ boynuzlu ÖKÜZLER. vesselam.
. 2019-06-18 22:42:36
Sen boynuzlu olunca herkesi boynuzlu sanıyorsun, oturma organını düşünmek için, kafanı da gübrelemek için kullanıyorsun.

Senin gibi gübreyi kimse first klas vatandaş yapmaya gücü yetmez. Sen vatandaşlıktan bihabersin, koyunsun, koyun. Hangi naçalniğe de gitsen hamamböceği olmaktan çıkamayacaksın. Muhakeme yeteneğin körelmiş. Umutsuz vakasın. Beyin taktırsan iki gün gitmez onu da beyinyamyamlarına kiraya verirsin. Çingene mahalesinde alıştığım etek altı gizlenmeyi Türklerin özelliğiymiş gibi sunma - Türklerde öyle şey yoktur. Siganinsin işte, siganin oğlu siganin.
Razmazana toçitsi 2019-06-19 09:48:10
Ağzın tam male ağzı gibi konuşuyor hiç bi hakiki düzgün Türk senin gi male ağzıyla konuşmaz.
Türk şereflidir sizin gibialçalmaz.
Sizin gibi çıkarseverler üç beş leva için etek altına saknananlardan ne beklenir.
Gerçek harbi Türk BG Türkletin çıkarlarını korur.
Al bak Bulgar devleti Müslüman çocuklarına dinlerinş öğretmek için öğretmenler hazırlıyorlar.
Sizin gibi boynuzlu geri zekaları gin gericiliktir yobazlıktır laik sistemde din yoktur ne oldu YANLIŞ yerdesiniz.
İşte mücadele edildiğinde ALINABİLİNİYORMUŞ.
Siz o male ağılınızla çooooook boşuna havlayacaksınız. YALLLLLAAAAAAAAA
fes 2019-06-19 11:25:10
Ananın eteğinin altına çok insan saklanmış galiba, hep etek altından bahsedip duruyorsun. Boşuna havladığımız yok i hep doluya havlıyoruz; oraspı enceği olduğunu söylememiz böşuna değil hep doluyadır.
Fesçe 2019-06-19 13:49:04
Sen adam olmasın.
Sıkıldın mı aklın sadece küfüre yetiyor.
Türkletin kafalarını karıştırmaktan ki karıştıranıyorsunuz vaz geçin.