Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
GERB, siyasi partilerin bağışlarla finanse edilmesini destekliyor

GERB, siyasi partilerin bağışlarla finanse edilmesini destekliyor

19 Haziran 2019

Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Genel Başkanı Mustafa Karadayı, Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB) partisi ile partilere hazine yardımı konusunda görüşmeden sonra basına yaptığı açıklamada,”GERB, siyasi partilerin bağış ve yardımlarla finanse edilmesine ilişkin önerimizi destekliyor. GERB, siyasi partilere yapılan yıllık hazine yardımının son seçimlerde aldıkları 1 geçerli oy başına 11 levadan 1 levaya düşürülmesiyle ne faaliyetlerinin ne de seçim kampanyalarının finanse edilemeyeceğini kabul ediyor” diye kaydetti. Siyasi partilerin bağış ve yardımlarla finanse edilmesi, tüzel kişiler ve gerçek kişiler tarafından yapılan bağış ve yardımlarda tavan miktar uygulanmaması anlamına gelir.
GERB Meclis Grubu Üyesi olan Meclis Bütçe Komisyonu Başkanı Menda Stoyanova, iktidardaki GERB partisinin HÖH’ün teklifini desteklediğini doğruladı. Görüşmede Stoyanova, GERB Meclis Grubu Başkanı Daniela Daritkova, HÖH Genel Başkanı Mustafa Karadayı ve HÖH Milletvekili Delyan Peevski’nin yer aldığı açıklandı.

Bütçe Komisyonu Başkanı,”Partilere belediyeler tarafından bedelsiz ofisler sağlanmasını önereceğiz” dedi.

Başbakan Boyko Borisov’un, son Parlamento seçimlerinde yüzde 1 oranından fazla oy alan siyasi partilere yapılan yıllık hazine yardımının 1 geçerli oy başına 11 levadan 1 levaya düşürülmesi teklifinin bu hafta içinde nihai olarak onaylanması bekleniyor.
Bu şekilde finanse edilerek partilerin iş dünyasına bağlı olup olmayacağı sorusu üzerine Karadayı, “Partiler, böylece bir şekilde faaliyetlerini finanse edecek. Bizim önerimiz yapılan bağışların kamuoyuna tamamen açık olması, anonim olmamasına yöneliktir. Dürüst bir teklif yaptığımızı düşünüyorum-partilerin açık şekilde fiinanse edilmesi ve hangi tüzel ve gerçek kişiler tarafından bağış aldıklarının bilinmesi” dedi.

Karadayı, siyasi partilerin bağış ve yardımlarla finanse edilmesine ilişkin teklifi dün Meclis Başkanlığı’na sunduklarını belirtti.

Onun ifadesine göre, HÖH ikinci olarak anaokulları inşa edilmesi için fon oluşturulmasını ve fon hesabına yatırılan ilk tutarın partilere sağlanan hazine yardımının 1 levaya düşürülmesiyle devlet bütçesinden tasarruf edilecek tutarın olmasını teklif ediyor. HÖH, ayrıca kitap ve ders kitaplarından katma değer vergisi (KDV) alınmamasını öneriyor.

Milletvekili Peevski, HÖH Onursal Başkanı Ahmet Doğan’ın satın aldığı Varna Termik Elektrik Santrali’ne yatırım yapmaya hazır olup olmadığı sorusunu, “Sayın Doğan’ın projelerine her zaman yatırım yapabilirim”diye cevapladı.

Kaynak: Kircaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Mustafa II 2019-06-21 14:01:36
HÖH = DPS daha baştan beri siyasi değil, BG’ de Müslümanların oyları ile seçimleri kazanan ve sonra ekonomi-oligarh sistemi kuralları çerçevesinde oylarla tüccarlık yaparak daha çok para 💰 kazanmayı hedefleyen bir ekonomi haraket olduğunu 30 yıldır defalarca ispatlamıştır.
HÖH Türk ve Müslümanların Hak ve hukukları ile hiçbir ilgisi olmayan, onların sorunlarını duymak bile istemiyen bir ekonomik- oligarşi oluşum...
AHMET D II 2019-06-21 14:24:56
HÖH = DPS’yin 28 yıllık tarihini inceleyip neler yaptıklarına bakıldığında bu haraketin bu isime (HÖH) hak etmediklerini ve oylarını aldıkları insanların Hak ve ana hukukları ile ilgili, gerçek anlamda gözle görülecek tek bir adım atmadıklarını görebilirsiniz.
Zaman zaman onlarca hatta yüzlerce “göz boyamak icin” o veya şu konuda lafta bulunmuşlardır, “körfişek” atmışlardır - bu çıkışları insanlarımızla dalga geçme, alay etme anlamından başka hiçbir değeri ve etkisi olmamıştır
Ahmet D III 2019-06-21 14:46:57
Bilinçli ve amaçlı engel olmak. HÖH eski Todor Jivkov rejimi gizli istihbaratının projesi olarak BG’de Türk ve Müslümanları tam eski totaliter rejim zamanında olduğu gibi bizleri hem kontrol altında tutmak ve aynı zamanda demokrasinin verdiği Anayasal Hukuk ve Haklarımızı almamızı, kullanabilmemizi ve gerçek hayatta yaşayarak hissetmemizi engellemek, bilinçli olarak engellemek için kurulmuş ve var olan bir projedir. HÖH =DPS var oldukça BG’de Türk ve Müslümanların boyu buruk olacak, bir defa Anayasal haklarına sahip olmuyacaklar ve sürekli baskı altında olan ikinci- üçüncü sınıf vatandaş muamelesi görecekler. Biricik çözüm seçimlerde DPS’ye oy vermemek.
Fes 2019-06-21 16:44:03
Abi, eski totaliter rejim projesi DPS’ye oy verenler düşünsünler ve uyansınlar bu Üzücü ve yokedici DPS uykusundan.
Fes'ten hayvana 2019-06-21 19:37:26
Hayvan, ismimi kullanma. Sen bir büyük baş hayvansın, benim ismim sana yakışmaz. Hadi bakalım hayvan.
Fesçe 2019-06-22 09:00:46
Sapıt mışın be Fes acınacak hale düşüyorsun.
Hoca hocayı sever
Hırsız hırsızı sever
Deki deli sever
Akıllı akıllıyı sever
HAYVAN da HAYVANI sever.
Çok mu seviyordun şu hayvancılığı da ağızından düşürmüyorsun.
Fes din dersi ÇÖZÜLDÜ.
Türkçe anadil zorunlu müfredata ALINILACAK mı.
Fes'ten hayvana 2019-06-22 14:09:34
Bana niye soruyorsu be hoyvan, ben nereden bileceğim? İnsan azmanı Boyko ile DPS'yi yıkmak konusunda anlaşan sen değil misin, sen söyle.

Adamın biri - bu gerçek bir olaydır - tapu işi için karakola gitmiş komiserden sorununun çözülmesini istemiş. Burrnundan soluyan komiser adama yanlış kapıya geldiğini, belediyeye veya tapu dairesine gitmesi gerektiğini anlatmış. Ama adam anlayış gösterir mi; sorunu niye çözmüyorsunuz diye diretmiş. Bu sefer öfkesi tepesine çıkan komiser adamı tekme tokat, yaka paça dışarı attırmış. Ya!

Ben komiser olmadığıma ana avrat dümdüz geçiyorum. Yapacak başka çare yok.
Ayhan 2019-06-22 15:26:33
Bu fes adı arkasına saklanan şahıs neden sürekli Mustafa, Ahmet ve DPS konuları hakkında ciddi yorum yapmaktan kaçınıyor? Fes’e bu soru sorulduğunda “Hayvan”, “Köpek”, “Kedi” demeye başlıyor. Mustafa, Ahmet veya DPS unsurlanı savunmak veya o konularda bir söz bile söylemek kolay iş değil. Bu kadar Mustafa, Ahmet ve DPS sevdalısı olan fes bir-iki söz söyleyebilmeli, fakat adam son zamanlarda sürekli konuyu saptırıyor. Neden? DPS sevdan tükenmek üzere mi, abi?
D: /analiz/* 2019-06-22 16:08:03
" Bu fes adı arkasına saklanan şahıs neden sürekli Mustafa, Ahmet ve DPS konuları hakkında ciddi yorum yapmaktan kaçınıyor?" - fes bizi bagaslasin bu konuda biraz analiz yapmalıyız. Fes bir karakterdir patenti Stoycodan alınan . Mustafa'yi ve Amedi tanımlayabilir ,tanımadı kişilere neden yorum yapsın ki, katı CHPlidir ama fanatik değildir Radyotocka gibi (takım tutar gibi parti taraftarı), İmamın arkasından kossada (radikal değildir olsaydı radyotockaya anladık) 23.06.2019 nokta(.) atışı yapabilir yanlışlıkla.
Bu forumda her şey güzel olacani düşünmekte, inşaallah hayvanat bahçesini kapatıriz, anaların günlerine saygı duyariz.
Kircali forumda bu yakışır
fes'ten Ayhan'a 2019-06-23 09:56:58
Bu fes adı arkasına saklanan fes'ten Ayhan adı arkasına saklanan adama cevap:

Ey Ayhan, senin Ahmet Doğan hakkında ciddi yorum dediğin ne acaba söyler misin? Ahmet Doğan'ı yerden yere vurursan, onu çingene, hain, DS ajanı, hırsız, satılmış olarak gösterirsen senin için ciddi yorum oluyor; ama, hayır, bu böyle değil dediğinde ciddi yorum yapmaktan kaçınmak mı oluyor? Kıvırmadan hemen cevap ver.

Bana bir soru sorulduğunda "hayvan, aptal, geri zekalı" dediğim yok; tam tersi: bana "bulgarsın değil misin söyle, Ahmet'ten kaç para alıyorsıun, azınlık statüsünü ne zaman vereceksin" diye edepsiz sorular sorduğunda ben ananı, avradını, yedi sülaleni diye saydırıyorum.

Bak Ayhan, yukarıda söylediğim sorular gibi soru soran her kimse geri zekalı, cahil, edepsiz ve oraspı enceğidir.Bu kesindir. Eğer sen de aynı soruları soruyorsan senin de ananı, avradını, yedi sülaleni sinkaf etme hakkım doğar. Ona göre.
Fes zırılzırılı 2019-06-23 11:38:00
Gerçekten EDEPSPSİZ sin.
Seni icat eden fabrika ne yazık ki düzgün bi fabrika değilmiş.
Seni yapan makineler imalattan arızalımı ki senin gibi insanlığın yan sanayi ütün yapmış.
Sen bu sun insanlığın yan sanayi ürünü. Pis insanın ağzından bis kelimeler çıkar.
Neymiş hak doğarmış haklı olarak yazarmış mış muş.
Ancak YTERSİZ ZIR CAHIL reçni kıt olan söz bulamayan ormanın en gelişmiş biri böyle cümleler kurur.
Şimdi söyle kim HAYVAN.
Ayhan 2019-06-23 14:27:50
Fes abi, bizim kökümüzde, anlayış ve insana karşı yaklaşımımızda küfür ve bir Müslümana yakışmayan hakaret ve rencide edici sözlere, cümlelere ve anlayışa yer yoktur. Bunu böyle bil ve böyle kabul et - bu bilgi hem senin ve hemde hepimizin yararına olur. Siyaset ve DPS konusuna gelince senin ve senin dışında birçok insanın tecrübe ve bilgileri 180 derece farklı. Kabul et ki, senin DPS sevdan ve özellikle DPS savunmanda eteksiz kalınca sen bazı ahlaki düşük seviyede sözler ve yaklaşıma başvuruyorsun. Senin bu hakaret ve başkalarını rencedici yaklaşımın defalarca ispatlanmış bir gerçek. Bu son cümleyi ister kabul et ister kabul etme - bu defalarca ispatlanmış bir gerçek. Sakına şimdi zurna murna demeye kalkma ....
fes 2019-06-23 15:16:00
Savunmada eteksiz kalamk ne demek? Hakaret vee rencide edici söz değil mi bu? Biraz önce rencide edicisöze bizim kitabımızda yer yotur diyorsun ve hemen bir cümle sonra "etksiz kaldın" diye hakaret. Burada kıçın açıldı galiba, açıkla bunu bakalım nasıl açıklayacaksın.

DPS konusunda senin veya zagazygalar gibi düşünmeyen neden DPS sevdalısı olsun; ayrıca DPS sevdalısı olmk suç mu? Benim DPS savunmam nasıl etkisiz kaldı, seçimler yeni yapıldı, herkes boyunun ölçüsünü almadı mı?

Ne ıspatlanmış; ıspat ne demek olduğunu biliyor musun sen? Gerçekte olan şudur: ben DPS tarafını tuttuğum için üç beş kendini bilmez dinazor bana hakaret ediyorlar ben de kendi küfür ve hakaretlerimle karşılık veriyorum.

Budur olan ve titreyip kendinize gelin. Ben küfürr etmekten hoşlanan biri değilim, beni mecbur bırakmayın.
Fes zagazugası 2019-06-23 15:36:17
Ancak senin gibi insanlığın yan sanayisi kendisinde küfür etmey hak görür.
Sen zaten küfürden öteye gidemedin senin reçniğinde saygı kelimesi eksik sade o kelimesi eksik dil.
Saygı istiyorsan ikide bir Türkleti aşağlamaktan vazgeçmesen kimliğini kak ettiğin kimliğini her yazının karşılığında alacaksın. Masal yazma okuduklarına kulak ver.
Tamam mı.
Fes'ten hayvana 2019-06-23 17:49:16
Edepsizce bir yazı işte bu. Sen kimsin ki bana tavsiye veriyorsun be adam, kendine gel. Cahilin tekisin sen, senden saygı beklediğim falan yok; hatta kimseden saygı beklemiyorum Ben kendime yetiyorum, sevildiğim bir ortamım var ama sevgiye aç biri de değilim.

Terbiye sınırlarını geçenne ağzının payını seve seve veririm, bu benim hayat ilkem.

Türkleri aşağlayan senin babandır, hayvan. Senin gibi bir hayvanı onaylayacak değilim her halde. Hayvanın teki beni yargılayamaz, siktirol git gözüm görmesin.
Ayhan 2019-06-23 18:56:44
Fes Abi, seni seven bir ortamdan bahşediyorsun - evet, bu doğrudur, sen DPS sevdalısı olarak ve DPS’ nin verdiği çorba ile peslenen yalnız bir şahıs değilsin, senin gibi kendini seven, diğer insanlara yukarıdan bakan ve sizin gibi DPS sevdalısı olmayanları “cezalamak ve hor görmekle” meşgul olan “özel” Ahmet Divan ve Mustafa K insanlarısınız sizler. Aranızda kendi kişisel ve DPS çıkarları çerçevesinde birbirinizi çok sevenlerdensiniz. Fakat o yalaka grubun içinde en “limon 🍋 tabiyete”sen sahip olman gerek ki, bu sayfada senin mantık dışı ve “altüstü limon tabiyetli çıkışlarını” tüm insanlar anlamakta zorluk çeliyorlar
Fes fıttırığı 2019-06-23 19:55:36
Ulan şapşal kendini beyenmiş beş para etmez zavallı külüstür çöplüğü gerçekten kendini ne zannediyorsun.
Kimsin ki kendini herkesten üstün görüyorsun getçekten bu kadar mı GERİ ZEKALISIN şapşal.
Akademisiysen misin, yazar mısın yazdığın kitaplar var mu, BG devletinde önemli görevli misin NE SİN ki bu kadar bulutların üstünde UÇUYORSUN.
Var git kendi çöplüğüne orada EŞELENEN.
fes 2019-06-24 09:39:25
Ayhani bana abi diye hitap etmişin, ama hemen ardından terbiyesizce "DPS sevdalısı, verdiği çorba" gibi laflar etmişin. Bak önce terbiyeli olmayı öğren yoksa aynısıyla karşılık verdiğimde vay bize küfür ediyor diye feveran ediyorsunuz.

Önce bir terbiyeli olmayı öğrenin. Beni DPS'nin hiç bir yöneticisiyle ne şimdi ne de geçmişte bir irtibatım, yakınlığım olmadı. Hal böyleyken ban "verdiği çorba, kaç para aldın" gibi laflar edildiğinde ananı, avradını, yedi sülalenin diye saydırmaktan başka bir seçenek kalmıyor.

Dediğin doğruysa DPS neden destekliyorsun diye kafanızda bir soru oluşmuştur; oluşur, cahil ve kendi düşüncelerini sorgulamayanlarda hep böyle sorular oluşur ve genellikle "bir çıkarı var ki destekliyor" şeklinde çıkarım yaparlar.

Evet, DPS desteklenmesi lazım, daha iyi gelsin bunu yıkalım diye düşünenler bilmelidir ki, daha iyi gelmeyecek, daha kötüsü gelecek. Tabi Ahmet Doğan'ı takıntı haline getirmişler benim bu düşüncemi anlayamazlar.
Fes nepopravimiya 2019-06-24 12:59:59
Ulan şapşal defalarca soruldu niye DpS destekleyelim 30 yıldan bu yana 4 kez hükümet ortağı olmasına rağmen BG zTütküne ne gibi faydası oldu.
Yaz bi tane dedik kerane karışı gibi kıvırıp duruyorsun çıkmaza geldiğinde başlıyorsun yoz it gibi ulumaya.
1989 yılından bu yana BG Türk’ün seçme seçilme isimlerin ovlar çekilmesinden başka değişti.
Bu şartlarda BG Türkünü ERİMEYE destek veriyorsun.
Olmadı Fes.
Anadil eğitimi zorunlu programa alınmasını destekliyor musun.
fes'ten kara cahile 2019-06-24 13:43:18
Aptal herif, ben desteklesem ne olur desteklemesem ne olur; bulgarlar a bunlar ana dil istiyorlar verelim mi diyeceklerdi, bunu düşünecek kadar avanak mısın?

DPS yapacakları var yapamayacakları var, mesela her gün senin ayağına beş köfte, iki bira getiremez. Başka Balkan savaşında kaybettiklerini geri getiremez. Bunları br azınlık partisinden beklemek budala beklentisidir.

Ama belli sayıda belediyenin kazanılması, partinin milletvekili sayısı çıkarıp türkleri parlamentoda temsil etmesi anlayana çok büyük kazanımlardır.

Alman toplumunda uzun süre yaşayan türkler kaçınılmaz olarak azar azar asimile oluyorlar; nitekim üçüncü nesil anadolu türklerinin çocukları türkçeyi zor konuşuyor. Bulgaristan'da da aynı mekanizma çalışıyor. Bunu geriye çevirmek çok zordur, yüksek bilinç gerektirir, o da bizim türklerde yok.

Sorun bende veya benim gibi düşünenlerde değil aptal herif, sorun sizin gibi apallarını gerçeklerle bağdaşmayan hayali beklentilerindedir. Şimdiye kadar yapmak istediklerini nasıl yapacağını söylemedin, çünkü kendin de bilmiyorsun.
Fes avanağı 2019-06-24 17:33:00
Sen ve seningi gsvur bozmaların isteğine bak.
Мisal olarak Almanya’daki Türkleti gösteriyor.
Şapşsl tıpanar 1989 yılı İsveç, Almanya,Avusturya, Amerika hangi ülkelere giderleese gitsinler BG Türkü erimeye ERİMEYE MAHKÜM.
Anayoplumdan ayrılanlar başka ülkelere azınlık olarak gidenler ERİMEYE MAHKÜM.
Sapşal avanak BG Tütkü anatoplum olarak birarads yaşayan bir topluluktur.
Kırcaali ilin yüzde 85 Yürk aynı biçimde Filinenin köyleri yüzde 80 Asenovgrax yüzde 45 çevresi Tolbuhin, Razgrad, Burgaz daha çok yerde bir arada yaşayan Türkler. Sokakta günün yarısı Türkçe DV’de ise yine Türkçe.
Buynuzlu öküzün önde giden bu toplumu nasıl karıştırırsın Almanya’daki Türklerle.
Türkiye ile Bulgaristan arasında bir dizi anlaşmalar var.
Bulgar ne kadar istemese de eski anlaşmalar masaya yaptırıldığında Bulgarın kaçacak yeği yok aynı din dersi nasıl çözüldüyse ana fil eğitimi öyle çözülecek.
Sen okadar aptal vd geri zekalısın farkında Nike dfüildin kendince “tuzağı” düşüreceksin.
Şapşalın önde giden senşn kim olduğu zaten ortada.
Öyle aptal numaralarla ancak kendini kandırırsın.
Gelecekte Jivkov gibi delinin biri senin gibilerine Yürkleri is
Fes'ten hayvana 2019-06-24 20:03:49
Mnada kafalı, benim dediklerimi tekrarlama; çoğunlukla iç içe yaşayan azınlık açınılmaz olarak asimile olur. ABD'ye giden 42 milyon alman asimile olup eride, hepsi amerikalı oldu. Senin manda kafan çaksın diye Alamanya'yı örnek verdim; 3,5 milyon türk istedikleri zaman Türkiye'ye gelmelerine rağmen asimile oluyorlar.

Bulgaristan'la Türkiye arasındaki anlaşömaları sen bana anlatma, senden yüz kat daha biliyorum bu anlaşmaları. Mesele şu: Bulgaristan bu anlaşmalara uymuyorum dedinde, ki diyor sen Türkiye olarak ne yapabiliyorsun? Hiç bir şey.

Geri zekalı manda, benim sözlerimi tekrarlayıp durma. O yazılarını da biraz düzgün yaz, türkçeyi bilmiyorsun, kısa aklınla ona buna akıl veriyorsun.
Ayhan 2019-06-24 21:00:53
Fes abicim, merak ediyorum, sen, özel terbiyesiz söz kullanma “eğitimi” mi gördün? Bir Müslümanın ağzına yakışmıyan ne çirkin ve terbiyesiz sözler kullanıyorsun sen? Aman, bu sözlerini küçük yaşta çocuklar duymasın.
Senin DPS sevdana gelince, “DPS nin yapabilecekleri ve yapabilemiyecekleri varmış”....... vs,,vs. Bu gerçek konusunda yorumun nedir: “ Ahmet Doğan ve Peevski”nin tüm BG Halkının tarafından bilindiği yazılı ve vergi dairesinde kayıtlanmış mal-maddi varlıkları en az 60 milyon leva ve toplam ikisinin varlıkları 150-200 milyon leva. Senin bu favori şahısların ne İnşaat işinde, ne tarımda ne de fabrika da çalışıp para kazandılar. Acaba nereden kazandılar, kim veya kimlerden aldılar bu paraları? Bu rakamlar yalnız onların bilinen = “Beyaz” varlıkları, kayıtlı olmayan, bilinilmiyen miktarın rakamını bilen yok. Yani kendi şahsi çıkarlarına gelince yapabilecekleri haraketlerin sınırı yok, onlara oy verenlerin haklarına ve çıkarlarına gelince yapabilecekleri Terminal 2 yolunu göstermek veya onların (DPS) belediye başkanları emirleri altında kölelik yapmak.
Fes abi, senin gözlerin bu DPS ikram ettiği 28 yıllık gerçeği görebiliyor mu ve görürse senin vicdani yorumun nedir?
Fes cortlağı 2019-06-25 01:28:21
Demek BG ile T.C. arasındaki anlaşmalarını benden daha iyi biliyorsun.
Doğrudur.
Ben T.C. devletinde çalışmıyorum tarihi araştirdim.
Sen ise BG devletin içindesin arşivlere girmen mesele değil ve her şeyi biliyorsun.
Bi de inkar ediyorsun BG memuru olmadığını.
Fes takmezler.
Bi soru.
Sen PİÇMİSİN. Sorsana anacığına.
Yine kendinden geçecek sallayacaksın kendin gibi çirkin küfürleri. Hem ukalasın hem de pişkin.
Ama eksik eğitilmişim.
BG Türkler ERİMEZ.
fes'ten riyakar Ayhan 2019-06-25 09:45:57
Borisov'un mal varlığına baktın mı, Tayyip Erdoğan'ın mal varlığına, Trump'un mal varlığına baktın mı sen hiç Ayhan.

Doksan senelerinde devletin mal varlıkları özelleştiriken, herkes bulduğunun ütüne konarken türklerden bazılarında biraz mal edinmelerine neden karşısın?

Bazıları mal edindi be edinemedim diye hasetten rahat edemiyor musun Ayhan?

Ahhan, bana edilen haksız hakaretleri, küfürleri gör müyor musun, iki yüzlü, Ayhan?

Bak senden sonra yazab oraspı enceği bana piç diyor, bunları görmüyor musun, gözünde eşeğin palamarkası mı sokulu senin Ayhan?
Fahreddin Kafalı 2019-06-25 12:25:46
Acaba nereden kazanmış olabilirler Ayhan, çalmadılar her halde değil mi? Çalmış olsalar iktidarda olan höh rakibi Borisov'un GERB partisi mahkemeleri harekete geçirip, hesap sormaz mıydı sence? Bir şeyi söylerken biraz düşünün de öyle söyleyin bratçet. Fes bence haklı.
Fareytinnn 2019-06-25 15:20:08
Tramp, Borisov, Erdoğan malvarlıklarını araştırma komisyonu mu kuracak Fesçe.
Faretin mesele kim ne kadar çalmış önemli dil.
Mesele DpS içinde satılmış Türkler neden Türk ve Müslüman Pomakların haklarını savunmuyorlar.
O satılmış Türkleri savunan Feskalar var.
Uyanmadan sıkılmadan fesçe bi de şikayette bulunuyor.
Türkleri savunmayan hiç bir zatı kimse savunmaz.
Fesi hep uyarıyoruz ama o boş koca kafasınla Türklere hakaret etmeye devam ediyor.
Türklere hakarete devam ettikçe fesçe uyarılmaya devam edilecek hakaret değil. Fesçeye sadece sorular soruluyor o sorulan soruları hakaret olarak anlıyor mesele; Fes sen PİÇMİSİN
BU SORUDA NE VAR . Bu soruda ne var.
fes'ten aptalçeye 2019-06-25 20:09:54
Hayvan, hakları savunmadığını dırtak kıçından mı çıkarıyorsun? Satılmış senin babandır beyinsiz. Sen beni uyardıkça ben de sana anan güzel mi diye soru soruyorum miskin. Git bulgarların kıçını yala hayvan pisliği.
Fes kadını 2019-06-25 20:55:59
Yakında deli hastaneye gidersin bu sinirle.
Benim ne anam ne bubam bu dünyada ancak senin gibi bir Bulgar gavuru analara babalara ölmüşlere küfür eder.
Anladık Türk düömanısın ama DpS gidecek.
İkide bir hayvan diye barıp duruyorsun ancak bi hayvan bu kadar hayvanlaşır.
Fes gerçekten PİÇ misin onun bunun çocuğumuzun nesin de bu kadar insanlıktan çıkıyorsun küçük ilin baban ne yaptı sana dz bu kadar hayvanlaşmışım.
Yazık yakında delirdceksin.
Uyarması bizden ne de olsa insanız.
Hem senden çok daha gencim söylemesi benden.
Tuzaklara meyilli birisin eksik eğitim Fesçe.
fes'ten kara cahile 2019-06-25 21:06:08
Anan sor bakalım hakkımda ne diyecek, Karını da hep öyle ona buna peşkeş çeker misin , söyle söyle. Pezevenk pezevenk yaşıyorsun ha kendi mıntıkanda.
Fes yırtığı 2019-06-25 21:35:57
Defalarca yazdım anam ile bubam ahrette ama se ne demeli.
Soruyorum PİÇ misin sor öğren.
Pezevenkliği yakıştırma gelir gözü önünde en sevdiklerini Suriyelilerle satarım.
Bulgarsan bulurum Kopanar çingenelere sayarım.
Israr edersen yaparım gözün yaşına bakmam.
Razbrali tazvrateno kopele.
Fes kütüklerden Bulgar isimlerini ne zaman silecekler.
Merak konusu sen bilirsin.
Fesçe 2019-06-25 21:37:45
Unuttum benim mıntıksm DÜNYA çok geniş harbi.
Fes'ten hayvana 2019-06-25 22:15:26
Geniş cqanım, pezevengin mesebi geniştir. Bunu zaten biliyoruz.
Fes ka 2019-06-25 23:03:36
Bu site özel duyguların yazıldığı site değil.
Eğer BG Türklerine faydalı olamayacaksan çek git çıktığın yere.
Senin gibilerin yeri orasıdır bu site değil.
Hem şu meshep olayına girmen doğru değil geri dönülemeyecek yola girersin.
Bulgar yerel radyo frekansları verecekmiş 12 saat Türkçe 12 saat Bulgarca yayın olacakmış.
O radyolarda konuşursun senin gibi çok yönlü profesörlere ihtiyaç olacakmış.
Sen gibi hakaret etmiyoruz sana insansın diye yol gösteriyoruz.
Kısno stana LEKA NOŞT priyatno balnuvane.
Fese fes 2019-06-26 03:23:50
Fes dayı, Borisov’un fabrikası var diye BG gazeteleri daha yazmadı fakat senin hiç Türklük ve Müslümanlıkla işi olmayan ve ilişkisi olmasını istemeyen onurlu DPS başkan patronun Ahmet Divan fabrika sahibi. Fes dayı, gözünü seveyim, insanların DPS hakkında dile getirdiklerini bir defa normal kafası çalışan bir adam gibi yorumla.
Kimse senin Ahmet Divan patronun mal-mülk-fabrika varlığında gözü yok. Normal insan gibi çalışsın da 10 fabrikası olsun.
Burada beni ve ben gibi yüzbinlerce Müslümanı üzen ve inciten konu senin oligarh Abeyin Ahmet Divan 28 yıldır bize yalan söz ve sözcükler vererek, yani bile bile yalancılık la bizim oylarımızı alarak, onlarla tüccarlık yaparak, yani bir anlamda indirekt olarak bizi sömürerek zengin olmasıdır, fabrika sahibi olmasıdır.
Fes dayı, sen çok bilgili bir Ahmet Divan ve Mustafa Kırcadayı sevdalısı olarak bu olanların farkındamısın?
fes 2019-06-26 09:17:45
Doğrudur, hayvan ve kara cahile dünya bambaşka görünüt. Hayatında kitap mitap olmadığından dğşğnmesş de sıfırdır. Ben burada "Kormanka" diye bir karakter yarattığım, geri zekalı ve ahlakı bozuk bir ailede yetiştiği açık biri kalktı bunu "Feska" yaptı. Kendisi bir düşünce fikir üretebilir mi, hayatta yapamaz.

Ahmet Doğan eğitimli biri; adamın felsefe doktorsı var ve bir bütünü tasarlayabildiği ortada. DPS gibi bir partiyi bu geri zekalılara ver, iki günde partiyi yok ederler. Kara cahil aşağılık bir yaratıktır, toplumdan tekmelenerek atılmaları yararlıdır.
Feska 2019-06-26 10:07:45
Feska Ahmet Demir Goğan Varna Drındar köyünde dünyaya geldi.
Lisede DS elemanı tarafından ikna edilerek eğitilmeye başlanır.
Notları yükseltilir ve üniversite sinavına sokulur.
Neden mi felsefe çünkü somut bilgi havramı yok FEN bileğileri gibi.
Giriş sınav belgesi değiştirip üniversiteye girmesi sağlanıyor.
Daha iyi eğitim verilmek için Sofya üniversitene nakili yapılıyor.
Bunu ben uydurmuyorum onu eğiten DS elemanı söylüyor. Üç arkadaş bir araya gelip soy kutuma karşı ne yapabilecekleri konuşuyor o üç kişiden dağa sonra DS elamanı Necmettin Hak diye birini getiriyor.
Necmettin DS bilgi verdiğinde DS Ahmet’i yeni oluşumun içine sokuyor. Böyle mahpusta yatan Türklerin arasına sokuluyor Amet.yıl 1987

Amet DS projesidir kesinlikle KUKLADAN öteye değil.
Yıllardır EV HAPSİNDE tutuluyor yalnız sokağı çıkma yasağı var.
Görevi Türkletin ve Pomak Müslümanların oylarını bir arada tutup Komünistleri iktidara getirmek.
Nitekim öyle oldu .
Devlet tarafından gasp edilen Türklerin halleri için kesinlikle mücadele etmiyor.
Kimse DpS. karşı ya da Amet Doğana karşı dil.
Türkler gasp edilen haklar için neden mücadele edilmiyor diye isyanlarda.
Ayhan 2019-06-26 18:56:57
Fes dayı, senin ismin bu kadar çok, yani defalarca kendin gönüllü veya başkaları tarafından değiştirildiğini bilmezdim. İnsanın ismi çok önemli ve değerlidir. Sen kendin baştan KORMANKA karakteri veya ismi ile tanıtmışsın kendini, sonra fes ismi ile gurur duymuşsun, sonra birileri feska ismini daha uygun bulmuşlar ve sonrada tekerlenen kaya gibi ismin değişilmiş.
Fakat senin DPS sevdan nereden kaynaklanıyor?
fes 2019-06-26 19:58:40
Ayhan senin bu aptallığın nereden kaynaklanıyor? Acil olarak buna bir cevap ver. Kormanka ismini kendime seçmedim, Korman İsmailov'un parti kurma girişimini dalgaya almak için Kormanak Zmailov ismini ürettim. Ayhan okuduğunu hep böyle çarpık mı anlarısın. Ayrıca bana dayı falan deme, ayın falan değilişm.
Ayhan 2019-06-26 21:41:23
Fes amcacığım, seni benim dayım dememi beyenmedin, abiciğim dedim kendine yakıştıramadın ve şimdi de amcacığım diyorum. Fes amcacığım, senin kişisel hakkında bir söz bile yazacak kadar seni tanımıyorum. Fakat senin siyasi görüşlerin, çıkışların, anlayışın ve özellikle DSP savunma şeklin çok ilginç, DPS’yin kendisi kadar ortayı bulandırıcı, küstürücü ve yanlış yola yönlendirici. Bu yaklaşım ve anlayışın senin bilgi temellerinde var olduğu çok açık gözüküyor. Bu sayfada 10 kişiden sekizi senin yazıların, görüşlerin, yorumların ve tekliflerin DPS destekleyici ve aynı zamanda Türklere be Müslümanlara karşı, onların aleyhine ve çok zaman bunamış “filozofça”, yani gerçekten çok uzak.

Fes amcacığım, şimdi sakına senin adında kötü veya dışlayıcı sözler yazdın diye beni suçlamaya kalkma. Ben senin kişiliğin hakkında değil, ben senin yaptıkların ve attığın adımların anlamlarını özetlemeye çalışıyorum. Dile getirmemde eksiklerim olabilir, özellikle senin bu DPS sevdan konusunda ve o siyasi değil gerçek anlamda “DPS-ekonomik paylaşım oligarşi hararetinin” sözcüsü ve savunucusu gibi öne çıkarak HAVAYI bulandırman çoğu insanların gözlerinde tiken yapıyor seni. Sen kendi enerji ve yetenekl
fes 2019-06-26 22:48:07
Seninle aramızda herhangi bir yakınlık, tanışıklık olamdığna göre aramızda amacacığım, dayı, abicim gibi laubali sözler kullanılmalı değil mi. Adab-ı muaşeret bunu gerektiri.

Benim DPS konusunda görüşlerim son derece açıktır. Bana göre dps bulgaristan türkü için yaralı, yaşatılıp güçlendirilmesi gereken bir partidir. Bulandırıcı, küstürücü(!), yanlışa sevketici(?) ithamları gülünçtür.

Kişiliğimi ve söyediklerimi özetlediğin falan yok , tamamen yanılsama, sanırım öyle bir yetkinliğin de bana göre yok.

“DPS-ekonomik paylaşım oligarşi hararetin"
Oligarşi, küçük ve ayrıcalıklı bir grubun iktidarda olduğu yönetim şeklidir. Dps uzun süredir iktidarda değil, iktidarda olduğu sürede de sadece kolaisyonların küçük ortağı idi; dolayıyısıyla dps oligarşi falan olamaz.

Kusura bakma ama "bunamış flozofça" lafı, çok ama çok gülünç. Aklıma geldi söyledim diye laf söylenmez. Buna karşılık "DS ajanı, oligarh, komunistlerin devamı" gibi laflar dinozorca laflardır.

On sene önnce SKAT tv'de benzer lafları duyuyorduk, nasıl oldu da aynı lafları bu sefer kendine türk diyen bazı kişilerde duyar olduk, hayret ki ne hayret.
Ayhan aga 2019-06-26 23:35:22
Şartlanmış bi feska robotu var karşında.
Vari go peçi go mama da se promeni.
Boş gilosof ukala dediği demiş adı Memiş misali kendince o hain DpS savununca Türklere yararlı diye kaldıracağını sanıyor.
Ulan şapşal herif yazsana tek bir yararını tek bir.
Amedi senden daha iyi tanıyoruz.
DpS GERB ile BSP ortaklar ülkeyi soyup sıvana çeviren üç parti.
Birbirinden hiç farkı yok.
Amet kukla gibi domaşen areste duruyor yalnız dışarıya çıkma yasağı var.
Fesçe soya dönüş ve Belene 10 sonıf tarih kitaplarına girecek mi?