Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
Komünist rejim yeni tarih ders kitaplarında nasıl tanıtıldı?

Komünist rejim yeni tarih ders kitaplarında nasıl tanıtıldı?

26 Haziran 2019

Kamuoyunda kapsamlı bir şekilde tartışılmasından sonra 2018 yılında yeni bir 10. sınıf Tarih ve Medeniyet dersi müfredatı kabul edildi ve bu müfredatta ilk kez 1944-1989 döneminin ayrı bir bölümde okutulması öngörülüyordu.

Şimdi bu ders kitapları baskıya hazır ve Eğitim ve Bilim Bakanı Krasimir Vılçev tarafından onaylandığı takdirde gerekli tirajda bastırılacak.


Fakat komünist rejim bu ders kitaplarda nasıl tanıtılmıştır?

Desebg.com sitesi ve sitenin kurucusu olan gazeteci Hristo Hristov, bu ders kitaplarında komünist rejimin yanıltıcı, manipülatif ve kasıtlı bir şekilde tanıtıldığını saptadı. Değerlendirme ve seçmek için okullara dağıtılan bazı yeni ders kitaplarının içeriği hakkında endişelenen ülkenin değişik yerlerinden öğretmenler kendisine başvurdu.

Gizli istihbarat servisi DS’nin ayrıntılı olarak anlatılmaması

Hristov’un ifadesine göre, tüm yayınevlerine ait ders kitaplarında eksik olan şey, 1944 - 1989 döneminde totaliter devlette bir baskı aracı olarak eski gizli istihbarat servisi Devlet Güvenliği’nin (DS) rolünün ve faaliyetlerinin açık ve ayrıntılı bir şekilde anlatılmamasıdır.

Servisin doğrudan parti yönetimine bağlı olduğu ve 1974 yılından sonra Bulgar Komünist Partisi Genel Sekreteri Todor Jivkov’a da bağlı olduğu belirtilmemiştir. Bunun yerine ders kitaplarının bir kısmında Jivkov yönetimi sırasında toplum üzerindeki baskıların azaldığı yazılmıştır.

DS’nin ideolojik, kadro, operasyonel ve teknik açıdan Sovyetler Birliği'nin istihbarat ve gizli servisi KGB'ye itaatine de değinilmemiştir.

Hristov, bazı yayınevlerinin yeni müfredata göre kullanılması gereken “baskı aracı” kavramını sözlük şeklinde 2-3 cümle ile yansıtarak, numara yapmaya çalışmıştır.

Gizli tutulan ülke iflaslarına yer verilmemesi

Desebg.com sitesinin tespit ettiği başka çarpıcı bir eksiklik de Jivkov yönetimindeki BKP döneminde 1960, 1976-1977 ve 1987 yıllarında olmak üzere devletin üç kez iflas etmesinin yansıtılmamasıdır. Ülke iflaslarına sadece 5 yayınevinden birisinin ders kitaplarında değinilmiştir.

Gazeteci Hristov,”Ülke iflasları göz önünde bulundurulmadan bu dönemde ekonomi ile ilgili diğer her şey tamamen anlamsızlaşıyor” dedi.

Bununla birlikte öğrenciler bazı ders kitaplarında, "Todor Jivkov, halkın refahı için çalıştığını okuyabilirler” cümlesini okuyabilirler.

Belene Toplama Kampı

Ders kitaplarının hiçbirinde Belene Toplama Kampı’nın varlığı tam olarak bildirilmemiştir, ayrıca bunun BKP’nin muhaliflerinin tutulduğu en büyük ve en uzun süreli toplama kampı olduğu belirtilmemiştir.

Bazı ders kitaplarında 1949 yılında açılan kampın 1953 yılında, başka ders kitaplarında ise 1956 yılında tekrar açıldığı ve 1962 yılında kapatıldığı yazıyor.

Fakat toplama kampının tekrar 1985 yılında açıldığı ve Bulgarlaştırma sürecine karşı çıktıkları için yargılanmadan ve hüküm giymeden 500’den fazla Türkün burada tutulduğu hiçbir yerde belirtilmemiştir.

Gazeteci, bu döneme ilişkin ders kitaplarında daha birçok eksik veya yanıltıcı bilgi verildiğini saptadı. Örneğin, BKP’nin biriktirdiği devlet borçlarına değinilmemiş, 9 Eylül 1944 tarihinden sonra komünist rejim kurbanlarının sayısı verilmemiş, komünist rejim döneminde hayat kalitesi abartılmış bir şekilde yansıtılmıştır, Bulgar Ortodoks Kilisesi’ne uygulanan baskılar doğru yansıtılmamıştır. Özellikle sözüm ona “Soya Dönüş” süreci yanıltıcı şekilde tanıtılmıştır.

Sivil toplum kuruluşları ve toplumun ileri gelenlerinden tepki

Ülke çapında çeşitli sivil toplum kuruluşları ve toplumun ileri gelenleri de komünist rejimin tarih kitaplarında yanıltıcı şekilde tanıtılmasına tepkisiz kalmadı.

Hafıza Komünist Rejim Mağdurları Birliği, Eğitim Bakanı’na yönelik bir bildiri yayımladı. Bildiride yeni tarih ders kitaplarının sadece eksikliklerle değil, aynı zamanda ders kitabı yazarlarının gerçekleri göz ardı ettiği tarihi gerçekler hakkında yalan yanlış bilgilerle dolu olduğu belirtilmektedir.

Üç yıldır eski toplama kampı ve yapılan ziyaretlerle ilgilenen Belene Adası Vakfı, Bulgaristan Komünist Partisi’nin totaliter yönetiminin dönemi hakkında gerçeklerin yanılcı, çarpıtılmış bir şekilde yansıtılmasına ve gizlenmesine sert bir tepki gösterdi.

Bulgaristan’ın Avrupalı Geleceği İçin Vatandaşlar (GERB) partisinin eski Genel Başkan Yardımcısı Tsvetan Tsvetanov bile Facebbok hesabında yaptığı açıklamada Eğitim Bakanı ve GERB Meclis Grubu’nun komünist rejim hakkındaki gerçeği değiştirmeye yönelik skandal girişime izin vermeyeceklerini umduğunu ifade etti.

Desebg.com sitesine röportaj veren Eğitim ve Bilim Bakanı Krasimir Vılçev, “Ders kitaplarında gördüğüm olayların daha fazlasının tanıtılmasını beklerdim. Ders kitabı yayınlama ve yazma süreci özelleştirilmiştir-yayınevleri özel kuruluşlardır ve yazar kadro ekibini kendileri belirliyor, ben Bakan olarak kontrolü elimde bulundurmadan sadece sorumluluk taşıyorum” diye yorum yaptı.

Bakan buna rağmen yayınevlerinin ders kitaplarında düzeltme yapmalarını isteyeceğine dair söz verdi.

Bakanlığa bağlı ders kitapları değerlendirme komisyonunun, ders kitaplarında hiçbir eksiklikler tespit etmediği ve raporunda hiçbir hususa dikkat çekmediği anlaşıldı. Ancak bu komisyonda olası hataları düzeltebilecek profesyonel akademik çevrelerin hiçbir temsilcisi olmadığı kaydedildi.

Gazeteci Hristov, Bakan’a gönderdiği mektupta konuyla ilgili tüm düşünceleri ortaya koydu ve aynı olayların ders kitaplarında farklı bir şekilde tanıtılmasına son verilmesini istedi.

Hristov’un mektubunun sonunda şu ifadeler yer aldı: “Gençlerin bilgilendirilmesi ve uzun zamandır önceki hükümetler tarafından göz ardı edilen ve ihmal edilen Bulgar toplumunun kilit bir sorunun çözümü açısından tabloyu nihayetinde ortak çabalarla değiştirebileceğimiz zamanı kaçırmayalım. Bulgaristan'daki genç kuşakların vatandaşlık bilinci buna bağlıdır”.

Kaynak: KIRCAALİ HABER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Belene 2019-06-26 15:43:16
BG hala dürüst Bulgarlar var.
Onlar Türklerle yan yana barış huzur içinde yaşananın anlamını iyi bilenlerdir.
DpS tarih kitaplarında soya dönüş Belene süreci yer almadı için hiç bir şekilde beyanda bulunmamakta.
Tarih Bulgar Hıristiysnları Yürk Müslümsnlarını bir arada yaşamaya mahkum etmiş.
Ne yazık ki bazı Bulgar yöneticileri birlikte yaşadıkları Türkleri patenciyle duşman gibi görmekte.
Eski NPSD/DOST'çu 2019-06-26 18:24:11
Kazim Dollama, Latif Mastan NİYE AB PARLAMANTUSUNA DİLEKÇE VERMİYORLAR! HEPSİ DESE AGENTİ.
NPSD/DOST YÜZÜNDEN KYAFİR GENŞLİK YETİŞMEKTE. AGENTİTE OT DIRJAVNA SİGURNOST PODPİSKAYI BİLEREK DURDURDU.
DpS li 2019-06-26 18:44:02
DpS aynı dil mi onlar da DS al Amedi vur Kasıma ikisini de de Şütfiye yapıştır.
Üçü de DS çalışanlar.
En azında Türklere sahip çıkan Bulgarlar var.
Osman 2019-06-26 22:26:33
Bu konuda doğru-dürüst Bulgarlar tabii, ki var. Bulgar yazdımsa, doğru- dürüst İnsan’ dan bahsediyorum. Bu tür “doğru- dürüst “ insan Türk- Bulgar-Rom-Yunan-vs vs milleti temsil eden insanlar olabilir. Fakat şimdiye kadar, 30 yıllık Bulgaristan siyaset alanında tek bir doğru- dürüst insan (siyasetçi) göremedik.
Bu konuda özellikle DPS, BG’de Türkler ve Müslümanların hak ve hukuklarını savunacağız diyen ve 28 yıldır o insanların oylarını
alan parti, bu insanların 45 yıl Diktatör-Komunist rejimin yaptığı baskı ve yok edici politikalarını gündeme getirip tartışmadan rahatsız olan birinci parti. Hatta bu konuları gündeme getirmek isteyen Milletvekilleri, Belediye Başkanları ve sözü saygı duyan insanlarımızı Ahmet Doğan, onları partiden uzaklaştırdı ve yok etti. Son 10 yıldır DPS içinde Ahmet Doğan korkusundan bu konuları dile getiren bir şahıs yoktur ve olması mümkün değildir.
Bundan dolayı bu alan boştur ve parti- etnik yapı demeden bu alanda yalnız doğru- dürüst insanların yeri vardır ve bu insanlar gerçek demokrasi anlayışını temsil eden, insanı insan olduğundan dolayı seven ve sayan, toleransı yüksek hümanistlerdir. Tüm BG’de bunların sayısı kaçtır?
fes 2019-06-27 13:08:11
Malesef okuduğunu anlamama, yanlış anlama, gerçek dışı çıkarımlar yapma, yersiz yere DPS eleştirme devam ediyor. İnsan hiç mi öğrenmez, aynı şeyleri tekrar etmekten yorulmaz mı; hayret doğrusu.

Hükümet oluşturduğu "uzman" bir kurula ders kitaplarında komunist dönemi okul kitaplarında anlatan bir tarih yazdırmış, kamu oyunda da, anlatılan yeni tarih tartışılıyor. Gazeteciler, çeşitli dernekler yazılan tarihin eleştirmişler; bakan da bazı düzelmelerin yapılabileceğini söylemiş. Olay bundan ibaret.

Dikkat edilirse eleştirenler ya da görüş beyan edenler arasında hiç bir siyasi parti yok; ne BSP, ne diğer küçük partiler hiç biri bu konuda fikir beyan etmemiş. Niye acaba, hiç soran oldu mu?

Bazılar fırsat bu fırsat diye hemen atlayıp DPS'ye saydırmaya başlamışlar. Oysa DPS her konuya maydanoz olamaz, her şeyin bir yolu yordamı vardır. Türkiye'de mesela kürtlerin partisi HDP ders kitaplarında pkk övülsün diye bir öneriyle ortaya çıkarsa ne olur acaba, türk toplumu ayağa kalkmaz mı?

DPS parti programında ilke bazında her şeyi söylemiş zaten, gereksiz yere fincancı katırlarını ürkütmenin kimin işine yarar ki?
Feska 2019-06-27 13:36:49
Feska Buraya da mı burnunu soktu.
Yılmaz DS ile DpS savunucu.
Ulan satılmış şapşalı niye diğer partiler yokmuş niye olsun be geri zekalı 1984-9 Belene süreci ve asimilasyon politikası neticesinde ilk etapta 325 bin Türk dünür dolu edildi Bulgarın problemi değil TÜRKLERİN problemi.
Bulgar o karanlık dönemi tarihe sizin va satılmış DpS Türkletin sayesinde Tarihe gömmeye çalışıyor.
Madem DuPiSe oyların çoğunu Türk ve Pomak Müslümsnlardan alıyor o Bulgarın Müslümanlara yürüttüğü zalim politika ders kitaplarında yer alması için parrlamentoda isteklerde bulunmalı.
İstemekle olacakmış nasıl olacak diye sptal aptal yazma Feska yırtığı.
Türklerin bu günkü vahim durumun sorumlusu sadece DpS ve senin gibi robotlaşmış destekçileri.
Razbrali yamuk deve Feska.
fes 2019-06-27 14:04:47
Hayatında tek bir kitap okumamış kara cahilin siyaset tahlili foseptik çukurunun tarifine benzer, okudukça insan iğrenir, kusacağı gelir. Dps bu iğrenç yaratıkların tavsiyelerini dinlese bir günde kapanıp yok olur.

Allahtan aklı başında insanlar çoğunlukta da bu iğrenç yaratıklara prim verilmiyor. Onlara ne kalıyor? Saç baş yolmak, cıyak cıyak cıyaklamak ve ağzlarının köpürmesi kalıyor.
Feska 2019-06-27 14:51:24
Senin yaptığın sadece ciyaklamak undan başka zaten bi bok yapmıyorsun.
Ne de yapsan Bulgar hizmetkarı olan DpS kurtarmayacaksın .
Senin gibi kaçtan var önemli değil halkı kandıramasınız halk senin gibi para karşılığı kimseyi desteklemez.
Yapamadınız edemediniz dediğin şeyler BAK OLUYOR aptal.
DpS,BSP ile GERB ülkeyi soyuyorlar onları OLİGARŞİLERE HİZMET EDİYORLAR.
Sen ve seningibileti isterseniz değil Jivkovun modelini Stalin, Hitler modelini uygulasak Türkleri hiç bir zaman köleleştiremiyeceksiniz.
Feska 2019-06-27 14:57:35
Sen kitap okudum idaasınds bulunup duruyorsun
Osnovi na komunizma gibi kitapları mı okudun da bu kadar eminsin kaç kitap okuduğumu.
Kim bilir belki senin okkandan fszla kitap ukumışuktur.
Ukalasın farkında bile dilsin.
Sordun mu sahibine anadil eğitimi ÇÖZECEKLER Mİ.
Bizi merakta bırakma.
Tazbrali moyto MOMİÇE Feska.
Eski NPSD/DOST'çu 2019-06-27 16:37:44
Yazıklar olsun NDPS ve DOST partilerine......... Adamlar resmi diller arasına niye Türkçeyi sokmadı, zorunlu duhovno uçilişte niye açmadılar. dost.bg sitesinde bir tek yazı yok! Ben kendim ailemle beraber imza topladım podpiskaya, sonuç yok! Hani azınlık alacaktık..
Lütfi bey, size soruyorum, sen değilniydin imza toplattırdın, Nuri Adalı'yı siyasetine alet ettin. Oligarhlarla beraber olmadığını ispatla, ispatlayamazsın, çünkü sen de DS ajanısın.
Bak Mestan kardeş, zor anlarında T.C. konsolosluğuna saklanan sen değilmisin, şimdi nerdesin. Eski Zağra, Belene madurlarını niye korumuyorsun... İzborlada mı geleceksin oy istemeye..
Lütfi bey OLİGARHLARA HİZMET ETMEYİ BIRAK, Stalin ve Jivkov metotlarını kullanarak hiç bir zaman köleleştiremeyeceksin.
Mestan kardeş Kırcaali'nin kahvesini içerken Boyko'dan niye ANADİL, DİN HAKKINI İSTEMEDİN, İKİ ELİM ON PARMAĞIM AHİRETTE YAKANDA OLACAK BİZİ KOMUNİSTLERE MASKARA ETTİN. YAZIKLAR OLSUN.
fes 2019-06-27 20:55:19
Lütfi veya Ahmet Doğan sizi nasıl korusun, ellerinde askeriye polis ve istiharat teşkilatı mı var? Potpisko topladık istediğimiz hakkı aldık diye bir şey yok.

DPS bilme ne önerisini niye getirmiyormuş niye. Öneri sadece öneridir, kabul edilmezse öneri olarak kalır. Yukarıda Feska diye geri zekalı biri var, ona bunu anlatmaya çalıştım, adam eşeşeğin köprüyü geçmemek için direnmesi gibi ayak diredi ve Nuh dedi Peygamber demedi.

Ayrıca maskara birini Lütfi niye maskara etsin, maskara zaten maskaradır.
KARATEPE 2019-06-27 22:34:51
Eliaçık diyor ki....Devletin dini...ADALET Mezhebi..EŞİTLİK Meşrebi...ÖZGÜRLÜK Tarikatı..MEDENİYET Irkı..İNSANLIK olmalı.Bizim Bulgar da..Yoğurt aktır diyenlere..KARADIR..diyor.BİZ YILLARCA yoğurdun ak olduğunu ıspatlamaya çalışıyoruz.........Bir Atasözü der ki.......TARİH BOYUNCA MÜCADELELERİN ÖN SAFLARINDA YER ALANLAR DAİMA KAN REVAN İÇİNDE KALIRLAR.BU ESNADA PUSUDA BEKLEYEN ALÇAKLAR İSE DAHA SONRA DAİMA BİRİNCİ OLURLAR.Meşrep-karakter
Fes yardımcısı 2019-06-28 03:16:07
Fes abicim sen yazmış olduğun son 10 cümle ile genel ve özellikle BG siyasetinde bilgilerin sıfır değilde sıfırın altında dört civarında olduğunu ispatlamış oldun. Bu son cümleyi genel yorum olarak kabul edersen memnun oluru
Feska 2019-06-28 09:19:51
Fesin derdi Türklere boyun eğdirmek etmeyenleri Nuh diyor Peygamber demiyor diye gavura has bi cümle kürüyor.
Ulan şapşal Türklet ne zaman pes etmiş senin gibi bi pısırığa pes edecek. Önce sen Türklere saygılı olmayı öğrencen işte o zaman se karşı tavrımızı gözden geçiririz.
Hala DpS haklı görüyor geri zekalı Feska.
Çöl devesi bu günlü Türklerin durumundan DpS ve senin gibi yardakçıları sorumlu.
Tarih sadakati ve İHANETİ asla UNUTMUYOR bunu o boş kafana sok.
fes 2019-06-28 09:38:59
Sokaktan geçen birine "sen niye aya, uzaya çıkamadın, yazık yazık" diye bir eleştiri yaparsan herkes sana "kafayı mı yedi bu ulan" diye bakar. Ahmet Doğan veya DPS'den asla yapamayacağı, yapmasına imkan olmayan şeyler istediğinde, neden yapmıyor diye eleştirdiğinde de aynen yukarıda olduğu gibi kafayı yemiş diye bakılırsın. Mantık bize bunu söyler.

Bütün batı dünyası, Rusya ve bunlara bağlı olarak bulgarlar 100 küsur sene önce türkleri ikinci sınıf, barbar insanlar olarak kabul etmiş; tarih kitaplarında bilinçli bir şekilde bu öğretiliyor. Hal böyleyken koyu türk nefretini içinde yaşamak zorunda olan DPS'den bu sorunu çözmesini beklemek insafsızlıktır.

Atatürk, bizim ebedi kahramanımız bu saldırıya karşı türk milliyetçisi bir devlet kurdu ve türk tarih tezini yazdırdı. Ne yazık ki vefatından sonra bu onurlu duruştan vazgeçildi. Günümüzde Türkiye'de bile türk çocukları milli bilinç aşılayan bir eğtimden geçmiyor, tarihleri doğru öğretilmiyor.
Feska 2019-06-28 11:18:24
Tam bi girnatasın.
Sen kim Kemalizm kim.
Avrupa gavuru bugünkü Türkiye’sinden nefret ediyor işte bak yani sen de o Avrupa gavurlardan dün.
Bizim sorunumuz BG Türklerin hayatını daha güzel daha güvenli hal nasıl olur.
DuPiSe yapamazmış niye be gırnata .
Hep aynı gerekçeler. Milletvekilleri az.
Eski DPS li 2019-06-28 13:20:10
Fes, fes, yine bu feskacim, Ahmet Divan ve DPS`den yapmasi mümkün olmayan seyler istiyormus halk, yani bizler...................... Feska, senin aklin ve olanlari anlama seviyen o kadar mi düsük. Fes abicim senin sevdali DPS ve basindaki patron Halkin istek ve beklentileri hakkinda calismayacaksa, secimler öncesi yapacagim etecegim diye 600 000 insanin oyunu yalan dolanla almiyacak. Ahmet Divan yillarca Halkin oylarini kullanarak kendine 60 000 000 levali servet ( Varna`da fabrika) sahibi olmayi biliyorsa, Halkin isteklerini yerine getirmesini ögrenmesi gerek. Yapamiyorsa siyasetten alsin basini gitsin ve yerine biraz ama biraz bari Halki düsünen ve Halk adina calisacak olan kisi gelsin. Anladin mi FES abicim.................
fes 2019-06-28 14:08:32
Bir geri zekalı kara cahilin başak başak isimlerle kaşıma çıkmasını anladım. Benim söylediklerimi çürüten bir şey söyledi mi? Yok, sadece itham etti ve beyinsiz kafasından bir karşı argüman üretemedi.

Ben diyorum ki, madem DPS'yi bana göre fantastik isteklerinizi neden yapamadı diye eleştiriyorsunuz, bir tane parti siz kurun; DPS'nin yapamadıklarını bir bir yapın olsun bitsin. Niye boşuna tepiniyorsunuz ki?

Kurtduk; Kormanka, Dallama ve Mestan öndertliğine partiler kuruk ama işe yaramadı diyorsanız ben ne yapayım birader, işe yarasaydı.
Alem feskası 2019-06-28 14:24:55
Amet Kasım Lütfi bu üç zat üçü de sizlere çalışır Feska.
Siz gavurlar o kadar da aptal dilsiniz.
Kontrol edemeyecek kişileri kesinlikle parti başına getirmezler.
Eğer kontrol edemeyecek birileri parti kurmaya kalkışırsa başta savcı iş yaparsa maliyeci bi şekilde suçlanır hayatı kararır.
Hep böylesi ŞİMDİLİK.
Çok “akıllısın” kursunlar başka parti demek çok kolay ülke Müslümanların haklarını savunacak partiye asla izin vermesiniz.
fes 2019-06-28 14:43:33
Beyinsiz birinin sayıklamalarını tartışacak değilim, yukarıda yazdıklarım aynen geçerlidir.
Kararsiz DPS li 2019-06-28 15:46:29
Bravo feska, sen ve senin gibileri var oldukca DPS birilerinin masasi olarak BG`de Türkleri kontrol etmeye ve engellemeye basarili bi sekilde devam edecek.....................Fes amcacim, simdi yine hayfan, kafasiz, beyinsiz, akilsiz falan filan gibi sene agit hakarete yakin olan sözleri kullanmaya baslama. Cevap vereceksen veya yorum yapacaksan "Adam gibi" yap.............
fes 2019-06-28 16:24:21
Aptal fikirlerini doğrularsam çok akıllı biri mi olmuş olacağım şimdi? Bir kere senin amcan falan değilim, terbiyeni takımsam iyi olur.

Kendine eski Dps'li dediğine göre, yeni bir Dps, ya da sbs, kbs her neyse kur, kafanda her ne varsa uygula işte. Gir bu yola ve boyunun ölçüsünü al işte, niye her olumsuzluktan höh sorumlu tutuyorssunuz.

Türkleri DPS sayesinde kontrol ederlermiş de... Madem öyle siz de kontol edilmeyen bir parti kurun. Kurduk olmadı diyorsanız kaderinize küsün artık ne diyeyim.
DPS li 2019-06-28 17:14:26
Garaş şu DuPiSe savunucusu görevini düzgün ifa ediyor zannediyor.
DpS savunurken Türk halkını da kandırıp arkadından sürüklemeye çalışıyor KENDİNCE.
Feska kendisi de biliyor DpS devletin projesi olduğunu adam görev yapıyor işi bu.
Ne de yapsa ne de etse 24 saat nöbet tutsun isterse yırtık kıçı bi da yırtılsın hiç bi Türk’ün kafasını çelemeyecek.
Eninde sonunda Feska fıttıracak.
Türklerle uğraşılamayacağını üremcek.
Hayvançeye 2019-06-28 21:38:20
Hayvana, kara cahile cevap vermek gerekmez.
Feska baş hayvana 2019-06-28 21:48:45
Evet seni muhatap alan aptal.
Senin her haberin altına ne yazacağın beli.
İşte senin gibi BAŞ hahvanları zaman içinde HAHVANLAŞTIRIRLAR Kİ hayvanlığından bir satır bile yazamaz hallere SOKARLAR.
Baş HAYVAN Feska sana geçit YÖK.
Şimdiye kadar köpeksiz köyde değneksiz gezmişim bundan böyle dil bi kere yüz kere düşüncen.
Razbra li baş heyvan Feska.
NDPS/NPSD/DOST'çu 2019-06-28 22:35:38
Asıl tehlike NDPS/NPSD/DOST partilerini sorumsuz tutmak. Dupise zaten tarihten silindi, yok oldu. Ölmüş köpeğe tekme atmak gibi birşey. Boyanski sayaideki kişi hasta adam, yakında dörtkolluya bindi binecek. Drındarlı gittimiydi Dupise kalmayacak.
DS görevi Lütfi, Dal gibilere veriyor, yukarıda Dupiseli arkadaş bunu bilmemesi gayet normal, FESKALAR direk olarak NDPS/NPSD/DOST partilerine destek vermeye hazır. Buraya yazıyorum, Sokola ölür ölmez FESKALAR Lutfi'nin yanında yer alacak. BÜYÜK OYUNU BOZMAK İÇİN DESE AJANLARINI İFŞA ETMEK LAZIM. FESKALAR, Er, Toçkaliev derin bulgar devletinden görev almakta. UYAN EY TÜRK MÜSLÜMAN BULGAR TÜRKÜ!!!
Düzeltme 2019-06-29 00:02:58
Müslünan Bulgar Türkü olmadı.
Müslüman Bulgaristan Türkü OLMALIYDI.
Fahreddin Kafalı 2019-06-29 07:52:57
Tartışmaya baktım, Fes'in ortaya koyduğu argumanların hiç biri çürütelelememişFesin söylediklerine karşı argumanlar geliştireceklerine sadece hakaret ediyorlar. Öyle tartışma olmaz. Belli ki haksızlar, belli ki söyleyecek lafları yok.
Duyuru 2019-06-29 12:13:05
Tockaya aber gönderin
Madarski konnik sınavı başarıyla geçti. Yok ten TC de de unvanını kanıtladı.
Selamlar saygılar
GOCUMAN 2019-06-29 12:51:43
Bulgar devleti suçu komunistlere atıp olaydan sıyrılmak istiyor.
Ama o dönemin zihniyeti de perde arkasında hala aktif.
Bulgar devletinin üzerinde Türklere yapılan zulüm kara bir leke olarak yapışmıştır. Uluslararası alanda da ifşa edilip gerekli bütün tavizler alınmalıdır.
Ama bunu yapabilecek bir Türk siyasi partisi bulgaristanda henüz yok.
fes 2019-06-29 14:54:51
Bulgar devletin suçu komunistlerin üstüne attığı fikrini burada dile getiren tek kişi benim. Diğerleri hep komunist dönemi suçladılar, hata bazıları sorunun kaynağı olarak hain ve işbirlikçi türkleri gösterdiler; hain ve işbirlikçi türkler olmasaymış bulgarlar biz türkleri hiç bir şey yapmazlarmış.

Zeka ve kavrayış bakımından hayvan mertebesinde olan biri şunu iddia edebildi: 1974 senesinde bulgarlar kuzu kuzu otururlarken hain ve işbirlikçi türkler zorunlu türkçe eğitimden vazgeçmek isteriz biiiz deyu arzuhal yazmışlar ve zorunlu türkçe eğitim kalkmış. Hayvan mertebesinde adam bunları söyledi.

Buraya kadar tamam, ama Gocuman adlı pek muhterem şahıs ifşa yoluyla bütün "tavizler" alınmalı diyor, ne yapçaz şinni? Van der Lube adlı şahsa Hitler Raystag'ı yaktırdı sonra solcuları suçladı. Gocuman adlı arkadaş bizlere Van der Lube rolü mu vermek istiyor yoksa?
Fahrettin kafasız 2019-06-29 16:08:53
Fahrettin kafasız sen zaten Feskasın ya da onun gibi bini yıkanmış DuPiSe kayıtsız şartsız destekleyen.
Sizin ne söyledinizin önemi JİÇ yok.
Feskaya soruyoruz o da FİLOSOFÇA bi boka yaramaz yazılar yazıyor.
BG Türklerin lehine yazmayanlara müsamaha Banya.
Feska onun gibi düşünsele Türk duşmanıdır.
O kadar.
Feskaya 2019-06-29 16:22:39
Ulan şapşal baş hayvanların önde gideni HALA üren medinmi Türkçe zorunlu eğitin hangi şartlarla ve koşullarlda kaldırıldı.
Yazık senin filosofluna bi de çok kitap okudunu yazıyorsun.
Sor BUBALINA sormuyorsun ÜREN ÜREN bilmrden ortaya çıkma.
Kafanın içini boşlttırarak ter temiz deterjan ile yıkamışla ya da görev icabı büle yazmak durumundasın ikinci da duru görünüyor. SATILMIŞ Türkletin dilekçeleriyle zorunlu Türkçe eğitim kaldırıldı.
Feska azınlık statüsü çalışmalara başlansa nasıl olur filosof gibi bi fikrin vardır.
fes 2019-06-30 11:22:44
Yok öyle olamadı hayvan, sen hayvan olduğuna anlayamıyorsun. Bulgarlar zorunlu eğitimi sonlandırmak için bir plan yaptılar, plan şuydu: üç beş iş birlikçi türk bulunup- senin gibi hayvan olanlardan - dilekçe yazdıracak, ve sonlandırma işi istek üzerine kaldırılmış gibi görünecek.

Öyle de yaptılar; nasıl olsa dediler hayvan türkler bunu esas kim yaptığını anlayamaz. Evet, hayvanlar hiç bir zaman gerçeği göremezler, onalar sadece bön bön bakarlar.

Hayvan türklere göre türklerin acıklı durumundan bulgarlar sorumlu değildir, Ahmed Doğan ve DPS sorumludur.

Bir de Van der Lube olayı var ki hayvan türkler hiç anlayamazlar. Ama Gocuman denilen şahıs anladı, bundan eminim. Test yaptım doğru çıktı da...
Feskaya 2019-06-30 12:45:20
Gerçekten baş hayvansın ulan ŞAPŞAL sor sor sor ileri geri saçmalayıp ukalalık yapma ilezir oluyorsun.
DuPiSe 1989 ylından bu zamana kadar olaylardan suçludur.
Hala inanmıyorsun SATILMIŞ Yürklerin dilekçeleriyle Yürkçe zorunlu eğitim kaldırıldı.
Bilememek ayıp değil SORMAMAK ayıp.
Bi sor Feska baş hayvanı.
? 2019-06-30 20:50:13
fes takma isim kullanan arkadaş zamanlama konusunda ilginçsin. En son yorumun mesela tam 11:22:44 yazılmış. Buna benzer bulguları diğer yorumlarınızda da görmekteyim. Basit bir rastlantı mı, yoksa ciddi bir düzen mi var? Angel numbers vakalarına mı şahit oluyoruz acaba?
?!!!!! 2019-06-30 20:58:50
Feska kendince BG de Türkler ileride ne yapacakların ürenme gayretinde.
Acaba acaba Türkler ne yapabilirler projeleri çar mı kalkınmalar olur mu başka partiler kurulurmu ürenmek için binbir yol deniyor tahrik ederek birilerini boş yakalayarak laf kaçırmadını hedefliyor.
Defalarca yazdık çizdik BG Türkü yaşadığı ülkeye İHANET etmez istediği İKİNCİ sonıf vatandaş muamelesinden kurtulmak.
Bundan daha doğal istek olur mu.
Feska daha çok ekmek yemesi gerekiyor eğitimi çok yetersiz.
Bu sitede boşuna mesayi yapıyor.
? 2019-06-30 21:09:35
?!!!!! takma ismini kullanan embesil, sıçmak için WC var, kırcaalihaber'i neden pisletiyorsun be yaratık?!
fes 2019-06-30 21:11:02
İhanet etmez ama nasıl kurtulur sorusunun cevabı şudur: DPS yok ederek, ortadan kaldırarak bulgarları memnun edeceğiz ve böylece bulgarlara ihanet etmemiş olacağız. Demek istedikleri tamı tamna budur.

Bu mantığı çalıştırsak nereyevarıyoruz? DPS düşmanlığı yapanlar aslında türk nefretiyle dolu insanlardır. Bu güne kadar zırnık başarılı olamadılar; çünkü tuzaklarına yakalanlar üç beş kişi veya havan mertebesinde insan kılıklı hayvan.

Türk ve DPS düşmanlığından zırnık başarılı olamamalarına rağmen vazgeçmiyorlar. Olsun biz de vazgeçmeyeceğiz, hadlerini bildiereceğiz.
GOCUMAN 2019-07-01 00:27:47
Fes senden van der lube olmaz. Senden olsa olsa Şeyh Sait olur.
Hitler kim Bulgaristan Türklerinin meselesi ne hiç alakasız meseleler. Sen aklınca burada arkadaşların dediği gibi filozofca konuşup akıl bulanıklığı yaratmaya çalışıp laf almaya uğraşıyorsun ama işin zor benden söylemesi. Sen yine de hobi olarak yazmaya devam et buralarda istenmediğin halde.
AKM 2019-07-01 08:01:35
bakıyom iyi güzel tartışmalar yaşanıyor bir birinize karşı biraz daha saygılı olun tabi herkes kendine göre doğruyu beyan eder söyler ben o rejimin bir mağduruyum suçum Türk olmak birileri yanlış yaptı inanın bulgar lar bile rahat değildi aramızda sadece Hristiyan ve müslüman farkı vardı. Katılırsınız veya katılmazsınız DPS ve iki üç yöneticisi tamamen bir projeydi Jivkov amcalarının onlara vaat ettiği ve gerçekleştirdiği ve hala sürdürülmektedir olan proje birazda öbür tarafa bakarsak bağzı şeyleri daha net anlarız parti başkanları ve başbakanda dahil hepsi DS ajanlığı yapmıştır
Feskaya 2019-07-01 09:48:35
Feska yazında AYNEN kendini tarif etmişim içinden geçenleri yazmışım.
Türk ve PpS düşmalığı algı propagandası yapıyorsun üle mi. Harbi
şapşaldın. Hani BAŞ hayvandan hayvançeye.
Merak etme HADİNİ BİLECEKSİN. BİLECEKSİNİZ.
Bu gün günlerden Pazartesi sorsana sahiplerine Türkçe zorunlu ders olacak mı.
?!!!!! 2019-07-01 10:07:54
UUUUUUUUUUUUU
bu ne beya YARATIK.
WV let sıçmakar pisletmeket
Sizin beyniniz pislenmiş ve ağızınızdaki pislikler kalıyor.
Nereden KIRCAALİ haber pisleniyormuş izvın zemini.
KIRCAALİ haber yazılanlardan DORUMLU DEĞİLDİR.
fes 2019-07-01 12:22:24
Benden Van der Lube olur dediğimi hatırlamıyorum, bizi öyle yapmak istiyorlar galiba diye bir şüphemi ifade ettim. Van der Lube kimdi? Hollandalı bir serseri; faşistler onu kullandılar, komplo kurdular ve bu komploya dayanarak tüm sol partileri kapattılar.

Peki Hitlerle bizim ne alakamız var; kel alaka diyemeyiz, çünkü komplo bir araçtır, çeşitli odaklar, güçler bu aracı kullanırlar.

Benden Şeyh Sait nasıl olsun, profilim buna hiç uymuyor; o da nereden çıktı? Şeyh Sait kimdi? Doğu Anadolu'da feodal yapının bir önderiydi. İngilizlerin kışkırtmasıyla bir isyan başlattı. İsyan kısa sürede bastırıldı, önderleri idam edildi. Şyh Sait yalvardı, "ne olur 101 sen Edirne'de kapatsanız olmamz mı?" diye, ama ipe çekilip salndırlmaktan kurtulamadı.

Her devletin çıkarları doğrultusunda çalışan ödül ceza sistemi vardır, sitem dğru çalışmadığında hain ve bulanık bilinçli insanlar üretir. Bulgaristan'da bu sistem türkler açısından ters çalıştı; kafası karışık, gerçek çıkarını göremeyen insan sayısının çok olması bundandır.

Gocuman efendi, Rodop'larda bir bağımsızlık hareketi başlatmak isteyen sendin galiba, yazılarında buna benzer bir şeyi
Rodopların deli efesi 2019-07-01 13:19:42
Fes ipneydin,ipne kaldın!.Pislik herif,Türk gençlerinin kafasını karıştırmaktan vazgeç hergele.Başlatma bana okumuşluğundan öküz...
Bu dünyada senden başka okuyan biri daha yok,öyle mi köpek?.
Ahmet Doğan Sokolun ipnesisin,öyle de kaldın göt.Sen adam olamamışın,Türk desem hiç olamasın,mangal!.
Feskaya 2019-07-01 14:52:58
Feska kerane karısı
İşi yokuşa dürmeye çalişma kimse senin TUZAĞINA düşmeyecek çünkü BG Türkleri ve Müslüman Pomaklatı kesinlikle “oyonomi bağımsizlik” gibi bırak istemeleri düşünceleri bile YÖK.
İstedikleri tek ikinci sınıf vatandaşlıktan çıkarılmaları bu da doğal haktır.
Sen uyuz köpek koçu boklu kafası kırık Feska bırak şu kelime oyunları da Türklere azınlık statüsü cereceklermi süle.
Razbrali TIPANAR.
Hayvanlara 2019-07-01 17:43:39
Karılarınızı gönderi, "bu yaşadıklarımı hayatımda hiç yaşamadım, beygir gibi kişnettin beni "diye yanımdan bir daha ayrılamak istemezlerse siz düşünün artık
Feskaya 2019-07-01 19:28:16
Evet Feska çok doğru yazmışın ama APTALCA yazmışın bir aygırın altında KISRAK beygir gibi kişneyeceksin buna eminim.
Türklerden o kadar mı nefret ediyorsun eşine kızına varsa belki ölmüş anana bir Türk gibi bırak yazmaya düşüncemde bile dil uzatmaya vicdanım müsade etmiyor FESKA ben TÜRKÜM SENGİBİ GAVUR DEĞİLİM.
Neyse dönelim işimize Türklere azınlık statüsü verilecek mi kütüklerden Bulgar isimler silinecek mi sen bilirsin bilmesen sor SAHİBİNE. Lütfen.
Rodopların deli efesi 2019-07-01 21:53:27
Bu köpek Fes varya...Gardaşlar,yemin billâh ediyorum,bu gâvur dölü fesi,ilk gördüğüm yerde eşek cennetine göndermesem,bana da Rodopların Deli efesi demesinler.Çok az kaldı,köpeğin gizlendiği ini yakında bulacağım. Söz!
Hayvana 2019-07-01 22:35:12
Kalçalı mı karın pezevenk, onu beygir gibi kişnetmezsem namerdim.
Feskaya 2019-07-01 22:56:19
Ulan şapşal kafadan kırık ruhsuz aşağılık gavur bozması Feska kedi eremediği ete mındar dermiş.
Ancak bir hayvan hayvanı kişnetebilir senin gibi.
Reçnin çok kısıtlı ancak feska gibi haycanın kadar.
Tamamlandın süslesene kütüklerden Gavur isimlerini silcemisiniz.
Eğer gerçekten hahcan dilsen bi kere insan gibi cevap ver.
Hayvançeye 2019-07-02 09:47:59
Hayvana insanca cevap vermek bir işe yaramaz hayvan. Güzel surulara güzel cevaplar veriyorum işte. Zımbalama işinde gerçekten çok ustayım. Dolgun göğüslü, kalçalı parçalar varsa gönder hepsini memnun ederim ve kulaklarına da azınlık statüsü olayının çözümünü fısıldarım. Bilahare sana bir bir anlatırlar ve hiç bir mesele kalmaz. Valayı tallayı bak, işler tıkırında yürür gider.
Feskaya 2019-07-02 13:20:11
A be apttalların önde gideni Feska sen önce elindekini idare etmeyi öğren sonra dışarıya açılmaya çalış.
Kim bilir üstünde kimler tepiniyor.
Bubalığına sormadın mı Türkçe ders neden kaldırılmış.
Bi üren . Bu konuda zır cahil galmışın.
Hayvana 2019-07-02 14:03:10
Sen gönder gerisine karışma; dünya varmış, şimdiye kadar boşuna yaşamışız, gözlerim açıldı demezlerse benden hesap sor.
Feskaya 2019-07-02 15:00:13
Salağın önde gideni kimler atar konuşur hiç bi iş göremeyen senin gibi impotetnenler Feska.
Feska belli sen imotenten sin aksi halde kendin gibi salak cümleler kurmazdın.
Sordun mu BUBALINA PİÇ misin.
Feska göçün 30 yıl konferansları veriliyor sei konuşmacı olarak bi yerlere davet etmediler mi.
Bak bizde yani BG büle konferanslar zor olur DpS bu konulardan yani Türkleri konularından uzak duruyor.
Bi el atsana.
K2 2019-07-02 18:33:53
He yavrum he! DPS engelliyor konferanslarınızı. Senin başıma gelen her kötülüğün sebebi DPS.
Haset bila şerefe bak. Hayatında tek öğrendiği birilerini suçlamak, sorumlu tutmak. Ahlaksızca laflar etmek. Katranlar içeride kaynıyor, ahlak yoksunlu iç penceresinden herkesi simsiyah görüyor, biraz başarı elde edenleri kıskanıp duruyor, sürekli bir hayattan memnuniyetsizlik. fes denilen şahsın altına mı yatmış impotenten olduğunu öğrenmiş?
Kimseden saygı görmüyorsun, çevrende herkes seninle alay ediyor diye kin nefret kusunca işler daha da kötüleşiyor. Sen ilkönce kendine saygı duy, gerisi yavaş yavaş gelecek. Sorumluluk al. Luzır olman ne Jivkov'un ne de DS ajanlarının suçu! Biraz sakinleş, elalemin gerçekten piç olup olmaması sana ne fayda veya zarar sağlayacak, kısır döngüyü bırak.
K22222222 2019-07-02 19:16:51
Sen PsS ajan yönetimini onları destekçilerini Feskalar gibilerini savunsan ne olacak savunmasan ne olacak.
Mesele BG Türk’ün meselesi.
Bulgaristan’da BG Türkleri var olma mücadelesi veriyor.
Ne yazık ki DpS hiç bi şekilde bu mücadelede yet almıyor ve onların destekçileri Feskalar Türklerin yanında yer almayıp BG Türklerini var olma mücadelesine bile karşı çıkıyor.
Feskaya soru sorduğunda ağızı bozuluyor ve bu bozuk ağızın sebebini öğrenmek istendiğinde suçlu olunuyor öyle mi.
Kimse o Feska bokluğunu onun yaptığı gibi belden aşağı vurmuyor.
Kusura bakma arayan bulur.
Bu kısır döngüyü ancak Feska Türkleti aşağlamaktan vaz geçtiği zaman biter.
Hiç kimse BG Türkünü aşağkayanaz sen ve senin gibileri dahil.

RAZBRANO.
K222222 2019-07-02 22:33:06
Feska impotenten mi altına mı yattın da biliyorsun. Madem bu cümleyi kurmuşun sen Feskayı impotenten olduğunu nasıl ürendin bilmiyorum ama altına yattığını duruluyorsun.
Hasetlik fesatlık gocunmak çekememezlik ancak SİZİN gibi para peşinde olanlar yanı DuPeSiler gibi sizlere aittir.
Sizler SATILMIŞ Türkler Harbi Türkler hiçbir zaman ulusal menfaatı SATMAZ.
Sizler BG Türkünü yok olmak için menfaat uğruna satıyordunuz
Mılçete kogato faktite govortat.
FESKALAR.

Tova e salata İSTİNA. 393
fes 2019-07-03 10:06:08
Hayvan, geri zekalı derken bunları hakaret amaçlı söylemiyorum, sadece gerçeği ifade ediyorum. Adam kıçında çıkan çıbanın sorumlusu Ahmed Doğan'ır diye çarpık bir anlayışı var ve bu anlayışı paylaşmaya herkesi DS ajanı veya bulgar olmakla suçluyor. Böyle bir adam geri zekalı demeyelim de ne diyelim?

Kendince beni hedef almış, bana hakaret ve küfürler yağdırarak müthiş bir mücadele, hatta kahramanlıklar yaptığını düşünüyor.

Ben aynısıyla karşılık verdiğimde anam benim çoktan öldü diye hem feveran ediyor hem de beni küfürbaz biri olarak göstermek istiyor.

Kalçalı karınız kızınız varsa gönderin derken lafın gelişi söylüyorum, kem söze karşılık olarak; sonuçta baca temizleyicisi falan değilim
Fahreddin Kafalı 2019-07-03 12:09:20
Fes, yazdığın mantıklı şeyleri bu adamın anlayacağını mı düşünüyorsun yoksa? Eğer öyle düşünüyorsan sen de saf biriymişin demek. Bir milim bile anlamaz, aynı şeyleri papagal gibi tekrarlar, başka bir şeycik de yapmaz. Görürsün bak. Biraz sonra damlayacak, yukarıda yazdıklarını belki bininci defa tekrarlayacak.
Feskalara Fahrettin kafasızlar 2019-07-03 15:29:22
Bildin kafasız adam .
Gerekirse günlerce ayni cümleleri kurarım usanmam.
BG Türklerin ikinci sınıf vatandaşlıktan nasıl kurtulur bunun müzakere mücadelesini veririz.
Ayreten azınlık statüsü kesinlikle gerekir delilin birisi Jivkov gibi silah zoruyla isim değiştirme emri vermez sizin gibi destekçiler se olmaz.
DpS BG Müslümanlarına sahip çakmadını bildiğiniz halde neyin karşılığına desteklediğiniz tahmin zor dil.
Başta Feska ve sizler Türklerin çöplükleri 24 saat nöbet tutsanız da tek bir Türk’ün kafasını çelemeyeceksinşz.
Bizim mantıcımız sadece Türklerin çıkarlarını kabul eder kesinlikle de satılmaz.
Sizler TROLLER hakikatı gerçeği ve kalınlığı alt edemeyeceklerini anlayarak insanlıktan çıkıp küfür yoluna baş vuruyorsunuz.
BG Türkletin özlük haklarını müzakere edecekseniz ahlakınızı bozmadan da yaparsınız.
BG Türkünü satmaya aşağılamaya kalkışırsanız sizlere satılmışlara karşı her yol açıktır.
İyice okuyun ona göre yazın.
Nyama nişto nerazbrano.
GOCUMAN 2019-07-03 19:31:10
Feskalara Fahrettin kafasızla olan devam.................... dogru yoldasin, gercegi anlamissin. 100% hak veriyoruz herbir sözüne, cünkü herbir sözün gercegi anlatiyor.
fes 2019-07-03 21:49:47
Evet, haklı çıktın Fahreddin bey, adam aynen dediğin gibi yaptı; aynı şeyleri değiştirmeden papağan gibi tekrarladı. Ama saf falan da değilim, bu tür adamların zırnık değişmeyeceğini bilirim.

24 saat nöbet beklermiş de... Adam bana laf yetiştirerek ciddi ciddi mücadele ettiğini zannediyor. Bu arada yeni yapılan seçimlerde DPS geleneksel % 15 - 16 oyunu aldı, AB'ye üç milletvekili gönderdi.

Oy verenlerin tek bir tanesi bile fes diye birinin varlığından haberi yok; yani kimsenin aklını çeldiğim falan yok. Bunu anlamak için Kırccali sokaklarında insanlara sorun, eğer bir tane beni taniyan çıkarsa ben dişimi kıracağım. Sözüm söz.

Gocuman da hayvanın arkasına, yani gönüllü Van der Lube'nin arkasına gizlenmiş. Gördük gördük.
Feskalara 2019-07-03 23:29:30
Şapşal Feska 4 vekilden 3 düştüler AB gideli o senin desteklediğin hainlerin birisi bile kürsüden BG Müslümsnların hükümet ile şu sorun var demeye cesaret edemedi.
Eriyorlar eriyecekler de .
Feska neden DpS AB kürsüsünden Bulgar devleti Türklere azınlık statüsü vermiyor diye söyleyemiyorlar sen bilirsin.

Senin yine hayvanlığın tarafın tutar ormanın en gelişmiş uzun kollu yaratığı gibi hu hu hu diye saydırırsın küfürleri FESKA.
Hayvançeye 2019-07-04 09:25:39
Senin gibi kara cahili dinleyip AB kürsüsünü deli dana gibi kullanırlarsa "bu rezil adamları buraya kim gönderdi" diye bir kanaat oluşursa ne olacak? Hayvan birinin bunlar aklına gelmez tabi o başka.

Eridikleri yok da diğelim ki eridiler altından senin gibi geri zekalı hayvanlar çıkacaklar, hayır, öyle bir şey olmayacak. Ne olacak? Artık hiç bir türk partisi olmayacak, bir tane türk kökenli milletvekili Boyko'nun partisinden, bir tane de BSP seçilecek ve avucunu yalayacaksınız.

Bundan sonra bir tane bile türk asıllı belediye başkanı olmayacak, türk asıllı memur olmayacak. Asimilasyon ise çok daha hızlanacak ve on onbeş sene sonra Bulgaristan'da en türküm diyen kalmayacak.

Bunlar olduktan sonra seni Türkiye'de bir yerde yakalarsam ağızını burnunu kırıp eşşek sudan gelinceye kadar döveceğim. Hayvan oğlu hayvan.
Feskalara 2019-07-04 10:23:32
Feska yine hayvanlaştın bi sefer insan gibi yorum yapsana.
Feska ara sıra Türkiye’ye gidiyorum İstanbul Bursa İzmir Ankara oralarda akrabalarım var.
Sen süle nere oldunu seve seve gelirim.
Senden çok korktum senin gibi ağızını burnunu kırmcam rahat ol.
Biz ne de olsa insanız idaa ettiğin senin gibi hayvan diliz zayıflara ve zavallılara karşı kaba küvet kullanmayız.
Feska DpS neden AP kürsüsünden BG devletinden şikayet etmesin ne var yapamaz mı.
Bi açıklık getirsene bak BG Türklerin problemlerini istişare ediyoruz.
Hayvanlaşmadan cevap yaz.
Razbrahmeli se.
K2 2019-07-04 12:45:31
GERB, BSP partileri ırkçı söyleme karşı olduklarını iddia ediyorlar, fakat uygulamada bunları göremiyoruz. VMRO, NFSB, ATAKA partilerinin şovenist oldukları gün gibi ortada, onlara kalsa Türk adını taşıyan bir tek kişi veya toponim olmamalı.
GERB, BSP, VOLYA partilerinde göstermelik bir iki türk var, bunun haricinde önemli makama gelme gibi bir durum söz konusu değildir. Valiliklerde çalışan personele bir bakın, Sosyal yardımlaşma ajansı, Orman işleri müdürlüklerine bir bakın. Yetenekli Türk hiç mi yok? Var ancak onları devlet işine salacak kişi yok.
Oreşarski hükümetinde vali olarak Türk ismi taşıyan pomak ve Türkler vardı. Hepsi protesto edildi. Bulgarların Türkleri idarede görmelerine alerjileri vardır, bulgarla evli olmasına rağmen Raşidov'u kültür bakanlığı koltuğunda durmasını kendilerine yediremediler.
DPS eridi miydi Brükseli Türkler şte go vidyat prez kriv makaron. Elimizde olanların kıymetini bilelim, komşu Yunanistan'da bizlerden ne kadar kötü durumda olduklarını unutmayalım.
fes 2019-07-04 12:59:30
Nasıl iştişare ediyorsun, hani ben bir bulgardım, bir bulgarla mı iştişare edeceksin?

Sana göre Avrupa öyle adaletli bir yer ki, türkleri de o kadar seviyorlar ki, bir tane DPS temsilcisi türklerin sorunlarını dile getirse hemen harekete geçip bulgarların kulaklarını çekecekler ve türklerin bütün hakları bir bir verilecek.Bazıları buna inanıyor ama malesef böyle bir dünya yok.

Biraz tarih bilenler bilir ki, Balkan devletlerinin tamamı Avrupanın desteği ve fiili müdahaleleriyle kuruldu. Bu kuruluşlar esnasında etnik temizlikler, soykırımlar yapıldı ve bütün bunlar Avrupanın desteği ve onayı ile yapıldı.

Türk nefretinin ana kaynağı, doduğu ve hala canlı olduğu yer avrupadır. Bulgaristan'da radikal türk miliyetçiliğini asla kabul etmezler; Katalan milliyetçiliğini bile kabul etmeyen avrupa türk milliyetçiliğini mi kabul edecek?

DPS'yi yönetenler yukarıda anlatığmı çok iyi biliyorlar ve çıkarları gereği bulgarların uyumuna gidiyorlar. Mücadele edeceksen bireysel bilinci yükseltmek için yapılması gerekenleri yapmakla edeceksin.

DPS laf söylemeyeceksin, orada dursun; laf söyleyeceksen bulgarlara söyleyeceksin. Buna da bilinçili mücadele deni