Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Eylül 2019
HABERLER » Balkanlar
Balkan Türkleri’nden Yunanistan’a Sert Tepki

Balkan Türkleri’nden Yunanistan’a Sert Tepki

24 Ağustos 2019

Balkan ve Rumeli Türkleri Konfederasyonu, Yunanistan Eğitim Bakanlığı'nın kararıyla 5 Türk okulunun daha kapatılmasına sert tepki verdi.

Yunanistan’ın Türk azınlık okullarını kapatarak uygulamaya çalıştığı ‘eğitim ambargosunun’ kabul edilemez olduğunu belirten Dönmez, Yunanistan’a ‘soydaşlarımızı sahipsiz

Balkan ve Rumeli Türkleri Konfederasyonu ( BRTK), Yunanistan Eğitim Bakanlığı'nın kararıyla 5 Türk okulunun daha kapatılmasına sert tepki verdi. Böylelikle, Yunanistan Eğitim Bakanlığı’nın 2011 yılından bu yana Batı Trakya'da öğrenci sayısının yetersiz olmasını gerekçe göstererek kapattığı Türk azınlık ilkokulu sayısı 65’ ulaştı.

Ulusal basında, Rodos, İstanköy ve Onikiada Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Prof. Dr. Mustafa Kaymakçı’nın yaptığı açıklamaya dayanarak Yunanistan’da 5 Türk okulunun kapatılması konusunda yayınlanan haberlerin Balkan Türkleri’nde üzüntü yarattığını belirten Balkan ve Rumeli Türkleri Konfederasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nedim Dönmez, söz konusu okulların öğrenci sayısı yetersizliği gerekçesiyle kapatılarak, öğrencilerin bölgedeki en yakın okula kaydırılmasını eleştirdi.

“YUNANİSTAN, KİNİNİ BİR TARAFA KOYMALI”

Söz konusu durumun azalan genç Türk nüfus ya da velilerin çocuklarını okula kaydettirmesi ile ilgili bir sonuç olabileceğini belirten Dönmez, “ Atalarımızın yadigârı olan bu topraklarda nüfusumuzun azaltılması yetmiyormuş gibi, bir de soydaşlarımızın eğitim imkânlarının ellerinden alınması camiamızı derinden sarsmıştır. Yunanistan, Müslüman Türklere karşı olan kinini artık bir tarafa koymalı, çocuklarımızın hakkı olan eğitimin verilmesi için kapatılan okulları yeniden açmalıdır” dedi.

“ EĞİTİM AMBARGOSU KABUL EDİLEMEZ”

Yunanistan’da doğup büyüyen tüm Türkler’in Yunanistan’ın geleceği için de ürettiğini vurgulayan Dönmez şunları söyledi: “Türklere maddi ambargonun yanı sıra uygulanan eğitim ambargosu yaşadığımız yüzyıla yakışmamaktadır. Yunanistan, soydaşlarımızı sahipsiz sanmamalı. Türkiye Cumhuriyeti bir an önce konuyla ilgilenmelidir. Balkanlar’daki Türkler bizim kanımız, canımızdır. Etle tırnak nasıl ki birbirinden ayrılmazsa, biz de Balkanlar’da yaşayan soydaşlarımızı yok sayamayız. Bu gidişat hayra değildir. Buna bir an önce dur denilmelidir”.

Nedim DÖNMEZ
Balkan Rumeli Türkleri Konfederasyonu
Gen.Bşk.Yardımcısı

Kaynak: KIRCAALİ HABER

Ziyaretci sayısı: 1816


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


BG Türkü 2019-08-24 19:34:08
Bulgaristan’da 1975 yılından bu yana Türk çocukları anadilini okuyamamakta.
Bu gün BG Türk dili eğitimi seçmeli olarak okunmakta bu demek ki İngilizce bilmeyenler iş bulamaz.
Yabancı dil bilmek şart akdi halde iş YÖK.
Bu konuda DpS yönetimi 30 yıldır suskundur.
fes 2019-08-25 13:51:49
Gene suçlu Bulgar devleti değil DPS, Öyle mi? Kafayı DSP'ye takmış ya, artık canını sıkan her şeyin suçlusu belli.

"Sustu" dediği DPS bir konuşsa, bu kafaya göre her şey şıp diye düzeliverecek. Dünyada konuşarak, yani lafla peynir gemisi yürümeyeceği hiç bir şey olamadığı bilinmesine rağmen arkadaş öyle zannediyor.

Bu arada DPS hiç susmadı, bir şeyler hep söyledi , ama o hiç konuşmadığına inanmış.
BG Türkü 2019-08-25 14:32:45
Sen Fes bozuntudu zaten DpS sin yani hain.
Ne konuştu yazsana biz de bileşim hangi BG Türklerin hakkına konuştu.
30 yıldan bu yana hangi konuyu halletti.
Senin o hain DuPiSe yönetimi BG Türklerin oylarıyla parlamentoya gidiyor.
Sıradan bi vatandaş parlamentoda siyaset yapamaz bu sebeple kendisini temsil edecek vekil seçiyor.
Fes seni kimse kaydetme almıyor bundan her yazıya maydanoz olma DpS savunamadın.
Tazbrali taş kafa fes.
fes 2019-08-25 15:35:12
Sensin hain hayvan, bulgarları koruyan, suçu zavallı "türk" partisinde gören su katılmamış bir türk düşmanısın. Bu gün gibi açık.

Hayvan DPS senin oyunla parlamentoya gitmedi bizim oyumuzla gitti gidiyor, senin bu konuda laf söyleme hakkın yok. Git bulgarların yanında geber, leşini bulgar mezarlığına sürüklesinler.

DPS'yi biz destekliyoruz, sen ve senin gibiler otuz senedir hım hım yaptı; siktir ol git, cehenneme kadar yolun var.
ORdi 2019-08-25 17:09:52
Biri Nedim'e Türkiye'de de Rum okullarının öğrenci sayısının çok parlak olmadığını ailelerin genelde çocuklarını göndermek istemediğini hatırlatmalı zira kendisi bu dünyada yaşamıyor herhalde
Feskaya 2019-08-25 17:52:22
Abre sütü bozuk tuğumu yoz Feska yazsana 30 yıldır o hainler DuPeSe yönetimi hangi hakı alabildi bitane yazsadece bitane yazamıyorsun çünkü alamadı hatta Türk azınlığını bile gavura sattı.
Yapamayanlar gidecek sende onlarla birlikte.
Fesçe 2019-08-25 18:00:36
Fesçe DpS destekliyormuş bu aynı pamuklu çatal gibi gavurun ibiklisini desteklemekten öteye bir şey değildir.
Pamuğu çatala düzgün koyup öyle destekle acıtırsan gavur hep yaptığı gibi kafana indirir.
. 2019-08-25 20:31:23
fes ayıptır sorması ama kulağıma bişey geldi.Abi senin aldığın nekadar
yani bana 6 aydır ne mesaiye nede zam.
Mefâzılât 2019-08-25 21:44:10
Bu ne arkadaş? Ergen gibisiniz, milletin kullandığı takma isimlerle yazınca ne geçiyor elinize? Sayfalara göz atınca bomboş alakasız yazılar var.
Nerden peyda olduğu belirsiz bir şizofren her metnin altına aynı şeyleri tekrar ediyor, Emine Bulut'un eski kocası gibi takıntıları var, herşeyde DPS'nin suçu var.
Şimdi alamanca görmüş islamist ise kendine muhalif gördüğü kişilerin rumuzlarını kullanıyor. Amacın ne senin? Bu şaka olmaktan çıktı, kaka oldu.
fes 2019-08-25 22:28:00
Bu ne iştir birader , usteki olan şaka kaka demiş, biri de benim takma adımı utanmadan kullanmakta, yetmez azına geleni yazmış, ya gardaş bu iş şakadan çıktı . O islyamist da aynı denk alsın bu site izleniyor ,nokta rumunla arkadaşımız bu işlere zaten vakıf. İslyamistlere nefes kestirmez.
İhtidarda mi varmış bu sitede muhalif olunca? Her kötülüğü DPSde görüyorlar. Bitane Almancı vardı oda kayboldu . Dostoyevskiyi okumaya dan
zeki olmasını mı beklersin.
Mefâzılât rumlu birader sende ne zorlayıp duruyorsun. Dostoyevski in kaç tane kitabını okudun, barı sus senin gibi cahilerden çekiyor DPS. Bak halimize. Ani fikirlerin ,yok, fikir yok ,avanta var tabi . Neyse secmenimiz seçimde genelde sağa duyulu davranacak, Kircali öncede bizim olacak ,bilimsel olarak kanitlayabilirim.
.·:·.·:·.·:·. 2019-08-25 23:11:25
Goethe heykelinin yanında helal viskimizi yudumlayıp ecnebi kadınları keserken Bulgaristan siyasetini düzenleyip seçimlere iki ay kala hala oluşmamış DOST/NPSD/NDPS birliğini zirveye taşımanın zor olduğunu bizler de biliyoruz. Fakat her sabah tesbihle elli kulhu yüz de elâm okuduk muydu tez vakte kalmaz seçimlerde birinci parti olarak çıkarız. Bunu Dostoyevski kitaplarını okuyanlar bilemez, elin garibi hayatında yasin, alayülayi, innateyne mi gördü?
Bak Irak'a, Libya'ya, adamlar yasinlerle amerigayı dize getirmedi mi? Bunun bilimselliği Kuran'da var zatın, yafidiler hep ordan buluyor teknolojiyi. Cennette huri var mı arkadaşlar? Var. Gökte yeşil ganatlı melek var mı? O da var. Peki ne diye okul, iş, bangalara gidesiz? Duva etsenize yav.
Rejim Mağduru 2019-08-26 00:31:06
Hepiniz çok değerlisiniz.Ana konumuz Balkanlarada Türk olarak yaşamak....fakat konuyla uğraşmıyorsunuz.Hegelmiş Dostoevskiymiş...Gotheymiş onları tartışıyorsunuz.Konudan çok uzaksınız.İçimden bir ses şöyle diyor....Biz AYRIK otuna benzeriz.Bizi yaşadığımız araziden söküp atarlar fakat yıllar sonra da olsa biz yeşerip hayata döneriz.Her hangi bir uçaktan yere atlamış olan TÜRK düştüğü arazinin şartlarına uyum sağlar.Eğer taşın üzerine düştüyse taşı oyar ve kendine ev yapar.Eğer arazi ormanlık ise evini ağaçtan yapar.Kar olan yerde buzdan sığınak yapar.Çorak arazide evini topraktan.Yaylada döşeği çimen olur.......Siz durmadan şikayet ediyorsunuz.Sizin sorununuz ne .....Büyük harflerle yazın ki olay netleşsin.Madem Osmanlı torunlarıyız diyorsunuz ve bu coğrafyada 500 sene yaşadık diyosunuz neden dilinizi öğrenmek için Yunana Bulgara yalvarıyorsunuz.Kapıkule sınır kapısından rakıyı ve sigaraları nasıl sınırın diğer tarafına geçeceğini hepimiz öğrendik fakat kitap alıp okumayı istemiyoruz.Şikayet etmeyin.Ayrık otu gibi her arazide yeşermeye çalışın.
fes 2019-08-26 08:15:05
Birader sizvezdiye rumlu birader, DOST/NPSD/NDPS topunuz bir araya gelin ,mevlitler yapın, duvalar okuyun inede seçimde zafer bizim olacak.
Çünkü DPS nin vizionu var. Bilimsel olarak bu kanıtlanmostir.Onlaron nesi var , Dostoyevskinin kitabında yazdığı gibi - zafer zafere inanmış olanların .
.·:·.·:·.·:·. 2019-08-26 12:07:36
İstediğin takma ismi kullan, yarıcahil hurafeci olmaya devam edeceksin. Eskilerin bir lafı var, birşeyden feyz almak, fakat sen fes ismini kullanarak ondan birşeyler alman imkânsız. Alaya alıp papağan gibi tekrar etmen acziyetinin bir eseridir, karşı tez üretemediğinden gerikafalı ebeveynin çocuklarına "Filme gidip kinocu mu olacaksın" düşüncesinin aynısıdır.
Bilimi tiye alırsan al, kullandığın her şey bilimin meyvesi. "Bilimsel olarak ispatlandı" olan herşeyden yarar ve üstünlük sağlanmıştır.
Bir ara entelektüel olduğunu kanıtlamak için alamanca saçmalıyordun. Alamanın dilini kullansan da onun bilimini ve düşüncesini almayınca yapay gözüküyorsun. Günümüzde Almanya Avrupa'nın ekonomi lokomotifi olması önemli bilimadamı, felsefeci, yazar, sanatçı, sporcu yetiştirmesinden dolayıdır. Malesef Türk İslam dünyasından bu alanların hiçbirinde Almanya'yla yarışamaz.
Feskaya 2019-08-26 12:31:47
Feska sen nasıl namustan ahlaktan vijdandan bahsedeniliyorsun.
Sende bunlardan BİRİSİ YOK.
Ailene laf söyleme benim ahlakıma aykırı.
Seni anlattığın ailen drğil GAVURUN resmî kurumlardaki mememırlar eğitmiş bundan dolayı bu sitede 1 numara TÜRK düşmanıdın.
Anladı
fes 2019-08-26 13:34:04
Hayvan, bir anlayış göster de şahsıma yönelik konuşma yapma. Sena karşı en küçük bir saygım yok, ondan bana hitap ederek söz söyleme. Ne söyleyeceksen yine söyle, hatta daha fazlasını söyle, ama ortaya söyle. Pislik laflarını yine söyleyebilirsin, beni ilgilendirmez, şeyimden öte Kasım Paşa der geçerim.
fes 2019-08-26 13:36:40
Bilyader istrsende istemesenizde didik ayaktayız, DPS kazanacak.
Ya yukarda biri benim tümünü kullanmış, kulansinnda küfür etmesin bari.
Ne demişti Dostoyevski , düşündüğün kadar değil hayal etin kadar sin.
Feskaya 2019-08-26 13:59:47
Fes tıpak.
“BEYAZ ZAMBAKKAR ÜLKESİNDE”
Grigiry Petov

Bu kitabı kesin oku.
Senin okuduğunu şdaa ettiğin kitapların kapağıdır.
Bu kitap seni tekrar kaybettiğin yolunu bulmaya yardımcı olacak.
Kendini bi bok sanarsan kitabı oku ADAM OL.
Feskaya'ya 2019-08-26 15:29:55
Bir kitabı yarım yamalak okuyunca büyük aydınlandığını sanıyorsun heralde?

İtiraf ettin bak, kendini dışkı sanıyormuşsun. Senin homoseksüel olarak çoğalmaya çalışman bioloji bilgilerimizi güncellememize sebep olamaz. Anüs sindirim sistemine aittir, sıçma fiili sindirim sisteminde bulunan atık, parazit vb maddelerin anüsten dışarı çıkarılması eylemidir. Doğurmak ise Rahimde bulunan bebenin rahim ağzının genişleyerek dışarı çıkarmaktır. İşemek ise böbreklerde biriken sıvının üreterle idrar kesesinde toplanınca üretra vasıtasıyla dışa atılması olayıdır. Dolayısıyla bebekler ne işenir ne de sıçılır. Seni sıçtılarsa önceden yemişler demek ki.
fes 2019-08-26 16:05:41
Tmm ya okurum, öyle ağza gelen şeyler söylenmez ki. Hanım varsa okurum , bak ben küfür ediyormuyum artık, zaten kendime yakistirmam, Kircali forumda hiç yakışmaz. Küfürü bırakalım artık , kimsin DPS i sever, kişi DiOSTu güzellik burda . Bu siteden kimse kimsenin fikrini değiştirdi zaten ,balı küfür olmasın , fikirlere karşı ben şahsen saygiliyim, şimdi biri sesin Dostoyevskinin yazıları şöyle böyle tmm, ama ona ama avrat küfür etsin olmaaaz. Bu üslubu braayan demek ki srt niyetli ,.
sahte fese 2019-08-26 16:42:31
Alamancayı unuttun mu beya? Goethe'nin şehrinden salam salatalık gönderiyordun. Almanlar seni sınırdışı mı etti yoksa?
fes'in nikine çöreklenmen niye acep? Kadri Mısırlıov'un püskülünü mü özledin yoksa?
fes 2019-08-26 17:41:23
Ben hayatımdan memnunum, şikayetim yok, bilimsel olarak ta hakiki im.
Sagte olanlar düşünsün.
sahte fese 2019-08-26 17:49:37
hakiki im ne ya? İmge, imrenmek gibi kelimelerin kökeni im mi?
fes 2019-08-26 18:31:32
Sana cevap vermek zorunda değilim ya. Hakiki im ben hakiki.
D:€ 2019-08-26 19:05:12
Cümlede yüklem yok: Hakiki im ben hakiki. İsim cümlesi de değildir. fes rumuzunu kullanan gerçek şahıs Türkçeyi biliyor, hatalar yapsa genelde hızlı yazmadan kaynaklanan ufak tefek yazım hataları yapıyor. Alamancı Göte şaklabanı ise yazım kurallarını bilmiyor. Bir ara jubile falan yapıyordu (ki jubile kelimesinin anlamını bildiği yok). Şimdi cevap verdiğini zannediyor, oysa öyle bişey yaptığı yok.
Bir ara birisi C:\ D:\ gibi bilgisayarla ilgili terimleri kullanıyordu bu pislik D: Analiz yazmaya başladı. Elbet analiz, sentez, değerlendirme nedir haberi yok. ATV ve TRT ekranlarından duyduklarını tekrar etmeyi analizci olmak zannediyor. Ne var ki Türkiye'de siyaset analizi yapan kaliteli gazeteci kalmadı, hepsi yabancı medyalara transfer oldular.
fes 2019-08-26 19:17:55
Konuya dönelim ya ,Dostoyevskinin kitabında yazdığı gibi
bir hedefin olacak. D€ birader bizi aydınlatıyor bazen. Gardaş alamanyada neler var. Burada konu Balkanlar ama bu forumda Ganyovstina almış önünü gidiyor, bitanesi benim rumumu kullanıyordu Allah razı olsun başka bir hayır sever arkadaş /sahte fes'e/ rumunla onu sıkıştırdı ,ya demek ki insanlık ölmemiş. Öbürü de ozenmis benim rumumu nabalim Kulan dedik adama ama adam boyna küfür etmekte
Ayıp ayıp ya
sahte fese 2019-08-26 19:46:01
Dostoyevski kitabının Fatiha diye bir bölümü var. Moskova'da inmiştir, yedi cümleciktir. Orada meselâ Balkanlar konusuna değnilmemiştir, Bakara (Sığır) diye geçen upuzun bir bölümde Bay Ganyo'nun Abdulhamit Sultana sığır kesecekken sürekli sorması anlatılıyor. İmran'ın ailesi diye geçen diğer bir bölümde balkanlık ve ovalıkta cariyeler konusu işlenmiştir. Tabi Dostoyevski kitabını açıklamak için bir de Sahihi Puşkin diye bir külliyat var. Bu sözleri nakledenler sıralanmış. Bir defasına Puşkin steplerde atıyla giderken bir bakmış bir kişi ben hazreti Dostoyevski'yi tanıyorum demiş. Fakat adam tavukları çağırıp boğazlarını kesip Puşkin'e ikram edince Puşkin düşünmüş, bu adam tavukları kandırıyorsa beni de kandırır demiş, atını sürüp çekmiş gitmiş.
At hırsızına 2019-08-26 20:10:55
Ananı kullandılar şimdi de rumuzunu mu kullanıyorlar.
fes 2019-08-26 20:51:48
Dostoyevski iyi bir yazar oldunuz biliyorduk, az mi okuduk kitaplarını? Yukarıdaki sahte fes rumunla arkadaşımız gözlerinden öperim başka diyo.
Birader gogolda bir arayam da o bence peygber değildi ya. Yani Dostoyevski sadece İlhami almış olabilir ,her bir yazar gibi ,ama Vahi mumkunati yok Bu shte fes rumunla arkadaşın kesin yanilmistir. Burada bir sahtekarlık vardır.Nokta.
Hz. Hümanist 2019-08-26 21:28:58
Gogol, Turgenyev gibi bir kasaba halkına gönderilen peygamberdir. Ama Dostoyevski öyle değil, gerçek Kuran metninin yazan kişidir. Bilindiği üzere Muhammed'e indirilen kitap bozulduktan sonra düzeltmesi olan ikinci kısım gecikmeyle Dostoyevski'ye gönderildi. Dostoyevski Moskova'dan St. Petersburg'a hicret ederken, daha sonra Sibirya'ya sürgün edilirken vahiy geliyordu. Vahiylerini Ecinniler, Ebedi Koca, Stepançikovo Köyü, Kumarbaz gibi kıssaları ayrı ayrı bastırttı. Tabi bunlar halktan saklanıyor. Gizli mason lojaları gerçek peygamberi gizletiyor. Neil Armstrong Ay'da yürüyüşünü gerçekleştirdiğinde Suç ve Ceza'yı meleklerden işitti ve oraıkta iman etti.
Hz. Hümanist 2019-08-26 21:35:12
Bir de bu kitaplar Rusçadan Türkçeye çevrilmeye çalışılmış, düşünebiliyor musunuz? İlahi kelam Rusça, diğer dillere tercüme ederken anlam kayboluyor. Hepsi bunlar kâfir, Yüce Kozmont Tanrısı bu tür şeye tepkisini hemen veriyor.
Türkiye'de 99 depremi niye oldu? Ben size söyleyeyim: Bir kütüphane müdürü tam o saatte tuvalette Suç ve Ceza kitabının sayfalarını silmek için kullanıyordu!!!
Saddam Dostoyevski kitaplarını yaktırtmasaydı amarigalıları iki buçuk saatte yenecekti. Kavesini Vaşinkton'da içecekti. Ah Saddam ne yaptın sen?!...
Düzmece fes'e 2019-08-27 09:38:50
O Dostoevski'yi az mı okumuş... Yalana bak be! Sen Dostoevski'yi hiç okumadın hayvan, kimi kandırıyorsun? Kitap okuma özelliğin yok senin, bunu algının kıt, zekanın bön mü bön oluşundan anlıyoruz. Kendini gizlemeye çalışman boşunadır.

Dini kitapları okusan hadi neyse diyeceğiz, ama dini literatürü de hiç okumadığın, kurduğun berbat cümlelerden belli. Üstüne üstlük bir de din savunucusu ayaklarına yatıyor; hırbo, dini savunmak sana mı kalmış?
fes 2019-08-27 10:10:01
Birader düzmece fes rumunla, beli ki ilham almışsın benden. Sen hiç Dostoyevski okudun mu, tavsiye ederim.
Sizin fesimiz
sahte fese 2019-08-27 10:47:58
Sen zırcahil tarikat mensubu beynini kiraya veren müritsin. Tarikatlarda Dostoevski yasak literatürdür. Batı edebiyatı peşinen karalanır. Bir tarikatçı şeyhinin felsefeyi karalamak için İsa'dan 400 sene önce yaşayan Sokrates'e bakın ne gibi iftiralar uyduruyor: https://youtu.be/8AwfokeTEfk?t=375 . Bazı sersemitler de o kişinin Aristo veya Plato (Eflatun) olduğunu iddia ederler. Oysa o iki zat İsa'dan 350 yıl çnce yaşadı!
sahte fese 2019-08-27 10:58:50
Bilimsel bilgiye kendi kitaplarına uydurulabilecek ayet varsa mucize diye atlayanlar, aynı bilimin evrim hakkında tonlarca delili olmasına karşın inkar etmekteler. Evrim bilim olarak dinleri hedef almaz, Dünyamızda var olan canlı zenginliğini açıklamaktadır. Peki niçin kreativistler Evrim kuramını görmezden gelmekteler? Çünkü topraktan yaratılan tek kişi Adem ve onun kemiğinden yaratılan Havva ile evliliğinden doğan nesep masalını çürütmektedir.
Ademle Havva'nın enses ilişkiyle çoğalan çocuklarının torunlarıyız diyorlar! Oysa günümüz biliminde enses ilişkilerin sakat ve çoğu kez ölümle sonuçlandığı ortaya koymuştur. Buna kılıf uyduranlar Adem'le Havva'nın genetik olarak mükemmel oldukları için sakatlık olmadığını iddia ederler. Oysa iki mükemmelden nasıl mükemmel olmayan hastalıklı torunlar olmuş açıklayamazlar. Fiziksel olarak ve genetik olarak neredeyse %95'e varan Şempanze ve Orangutan benzerliğimizi de açıklayamıyorlar!!!
fes 2019-08-27 11:16:34
Ben fes'im ben fes'im, tarikat değilim, tarikatlar milletvekili ve başkan oldular. Sen ise takma adına bak ne sahte fes'e takma ad mi olur ,kalkavan.
Seninde takma adını kakavan olsun . Ben benimkinden razıyım.
Saygılar sevgiler sizin fes'iniz.
sahte fese 2019-08-27 11:20:28
Düzeltme: İnsana en yakın iki varlık Şempanze ve Gorildir. Orangutan da İnsan'a yakındır, fakat Şempanze ve Goril'den daha uzaktır. Şempanze İnsana en yakın canlıdır.
sahte fese 2019-08-27 11:22:44
Zikirmatik ehli kişiler FETÖcü çıkmamış mıydı? Tabi ya! Sen Zaman gastesi okurusun, şimdi elbet inkâr edeceksin. Ne de olsa senin cemaat devlete pusu kurup darbe yapmaya kalkıştı!
fes 2019-08-27 11:38:26
Kakavan birader son kararın nedir ,Simpanze mi Orangutan mi. Akrabalık seç ne yahu . Ana tarafından Orangutan dir. Taa adın kakavan olsun. Ben fes im fes.
sahte fese 2019-08-27 11:53:04
Senin inkar ettiğin bir meseledir o - kafanı kuma koyup kıçın havada kaldığı için hiç tepinme. VII yy arap mitolojisinin XXI yy. bilimine karşı hiç şansı yoktur. Günümüzde teknoloji adına tüm faydalar bilimin ve felsefenin ürünüdür. İslam dünyasının günümüzde İnsanlığa bir tane faydası yoktur. İslamda insancıllık diye birşey yoktur, kadın eve kapatılan üreme aletidir. İnsanlar alınıp satılabilen metadır.
Hümanizm Fransa ihtilalinin bir ürünüdür. Fransa ihtilaline yol açanlar arasında ise bilim ve felsefe adına çalışma yürüten kişilerdir. Yükselen burjuva monarşi aristokrasisine seçilmiş adam mı olur, herkes eşittir tokadını okkalıa yapıştırmıştır. Osmanlı reforme olup kokuşmuş monarşiyi terk edeceğine Kızıl Sultan gibi halkına terör estiren "devletin herşeyin sahibi benim, hepiniz kullarımsınız" görüşünü benimsemiş hanedana sarıldı. Oysa hepsi yeteneksizdi, yüzyıllara kitap bastırmak engellendi. Elin gavuru bir kerede 50 bin kitap basabilirken gerici dinci yobazlar aylarca bir kitabı yazmaya harcıyorlardı. Sözde İslam bilime sıak bakarmış! Hadi holan! 500 yıldır adamakılı bir tane felsefeci, sanatçı, yazar yetiştirememiş.
sahte fese 2019-08-27 11:57:59
İslamcıların doğaya da saygısı yoktur. Her yıl gereksiz yere milyarlarca hayvanın canına kıyılıyor, neymiş Kurban ibadetmiş. Hayvanı mutlaka kesmen gerekir, kan akıttırman gerekir. Hayvanı elektrikle şoklamak çok daha insalcıldır. Ama yok! İlla ki o kan akacak arkadaş! Bazı kimseler ben hayvan kesmeyeyim, et ihtiyacımız yok diyor, yerine para verelim diyorlar. Yoooo, alıp hayvanı keseceksin diyorlar. Kesmeye ne meraklılar yahu!
Düzmece fes'e 2019-08-27 12:17:43
Orangutanla şempanze arasında fark oraspı ananla namuslu bir kadın arasındaki fark kadardır. Çok büyük bir fark değil, ama az bir fark da değil.

Aile otuz bin sene önce kuruldu. Daha önceleri kim kime, kim duma dönemiydi; yakaladığını, kıstırdığını şey etme dönemi. Oraspı kadınlar bu dönemlerin kalıntılarıdır.
fes 2019-08-27 12:57:20
Bedecke deinen Himmel, Zeus,

Mit Wolkendunst!

Und übe, Knaben gleich,

Der Disteln köpft,

An Eichen dich und Bergeshöh'n!

Mußt mir meine Erde

Doch lassen steh'n,

Und meine Hütte,

Die du nicht gebaut,

Und meinen Herd,

Um dessen Glut

Du mich beneidest.

Doğum günü var ünlü şairin.
Sevgilerle saygilsrls daima sizin fes'iniz
Düzmece fes'e 2019-08-27 13:12:43
Bir geri zekalı şiir sever bir görünüme bürünmek isterse doğuşundan gelen adiliğini, ilkelliğini, iğrençliğini gizleyebilir mi? Hayır, asla yapamaz bunu. Şiirden, hele Goethe gibi büyük bir şairi anlamasına imkan yoktur.
sahte fese 2019-08-27 13:37:44
Emojitül ekber, namı diğer alamancı dindar yobaz D: remzini terk etti, yıllardan beri fes namıyla ünlü şahsın kullandığı takma ismi gasp eyledi. Müslümanlar bunun gibi davranmışlardır. Muhammet'ten önce Mekke ve Medine'de yahudi, hristiyan, pagan, ibrahim dinine mensup hanifler vardı. Yani bol kültürlü bir yerdi. Asil fakat zamanla fakirleşmiş aileden gelen Muhammet etrafındaki zenginlerin malına, karılarına, kızlarına, iktidarını gasp etmek için 20-30 yıllık plan kurdu. Hatice'nin kervanlarını Yemen'e götüren peygamber yolda bir sürğü yahudi, hristiyan ve hanifle karşılaştı. Aklına muazzam fikir geldi, peygamberliğini ilan etti. Yirmi yılda Mekke, Medine her yeri talan etti, haraca bağladı, kervanları yağmaladı, kadınları boşattı, küçük kızları eş olarak aldı. Üvey evladının karısına sarkıntılık yaptı ve boşattı sonra da evlendi.
Hep böyle onlar. Osmanlı da öyleydi, Balkanlarda kaç tane kadının ırzına geçildi, mülkler yağmalandı. Yağmalama durunca Osmanlı fazla dayanamadı çöktü gitti.
Sahte fes kırığı 2019-08-27 14:00:34
Sen kafadan kırık sahte fes pisliği Kuran-ı Kerim Sunilerin kutsal kitabından yaprak yırtıp tuvalete atanlardansın üle misin.
Çok tehlikeli sulara giriyorsun dikkat et kesinlikle AFI yoktur.
Meshep tartışmalarda uzak dur/un.
ANLADINIZ MI.
"Sahte fes kırığı" y 2019-08-27 14:07:02
Ya hoyvan! Kuran'ı niye tuvalette kullanayım? Bu fantezin ne böyle? Yapmak isteyip de yapamadığın şeyse söyleyeyim, hiç korkma, çarpılma falan olmayacak. Cin, peri, çarpılma, nazar bunlar uydurmacadır.

Senin AFFI yoktan kasdın ne olduğu belli. Salman Ruşdi, Turan Dursun gibi kişilerin infaz emrini verip süikast hazırlamak. Yaa. Sizi gidi sizi. Ya arabın masalına iman et ya geber diyenlerdensiniz. Mezhepleriniz batsın, hepsi halkı soyma ve kandırma makinesi. Tartıştıkları konulara bir bak, kıçını kaç taşla silmelisin? Gerçekten var, iftira değil, yalan değil. Gidin araştın!
fes 2019-08-27 15:18:44
Birader az bişey isim vardı ,baya bilimsel olarak ilerleme olmuş forumda ya, ama biraz üzüldüm, üslubu inede bozulmuş. Sahte de fes mi var yoksa, vay sahtekyari, çok oğlum ortaya, seni gidi avanak seni gidi kakavan
Neyse biz yolumuza devam, ne demişti Dostoyevski kitabında ,arkana bakmadan yoru, diklesmefen dik dur arkana bakmadan yoru, ama bunlar Dostoyevskiyi bilmezler, bilmezler, cahil cuhely, yobaz ,bilimden ilimden uzak
avantajlar.
Saygılar sevgiler sayma sizin oğlan anlinizdan öpen fes'iniz.
sahte fese 2019-08-27 15:30:30
Çok işinin olması gayet normal bişeydir. Gerçek uygulamalı İslam'da kişi için özel zaman yoktur. Sabahın köründen gecenin ayazına kadar sürekli birşeyler ister islam tanrısı. Bebek gibi birşey yani. Camiye gideceksin, abdest alacaksın, ezan öncesi hocayı dinleyeceksin, sonra namazdı, duaydı, dua sonrası aşrı şerti falan derken bir iki saat zırt diye gitti. Peki öğlenlik yemeyecek misin? Elbette yiyeceksin, ne var ki acele etmen gerek, nitekim ikindi yaklaşıyor. İkindiden önce tuvalete git, orada yarım saat sidik kaka kesilmesi bekle, kırk adım yürü, bekle, tekrar abdest al, namaz öncesi sohbet dinle, namaz kıl, dua et, aşrı şerif dinle...
Oldu mu sana akşam? Evde akşam yemeği mi yiyeceksin? Elbette hayır, abdest alacak, namaz kılacak, dua edeceksin. E sonra? Evvabin namazı var. Akşam sohbeti var. En iyisi bekleyeyim diyorsun yatsı namazını. Yatsı dediğin ise en uzun namaz, 13 rekât. Dile kolay. Namaz sonrası amenerrasülü okunmazsa olmaz... Yani saat gece yarısı olmuş! Daha akşam yemeği yememişsin. Yatmadan evvel tıkınırsın, peki bu da hem sindirimi zorlaştırır, hem kan dolaşımını, hem böbreklere yüklenir.
Müslüman olmak gerçekten sağlığa zararlı birşey.
fes 2019-08-27 15:45:14
San bunları nereden biliyorsun sahte? Vallahi pes , nekadar da bilgilisin.
Demek ki böyle bir müslümanın , başka şeye vakti kalmıyor ,çalıp çıra ,ırz,kesme, öldürme gibi kötülükler. Neyse ne demişti Dostoyevski iyi pozitif düşün , olumlu şeyler olsun hadi bana evala isim var
Saygılar sevgiler sayma sizin olan fes'iniz. Takma adını da değiştir bilyader gözüme girdin sen hatibi sahte değilsin.
sahte fese 2019-08-27 15:58:45
Malesef! Keşke öyle olsaydı! Namuslu saat 08:00-20:00 arası işe zaman yok. Ama gelgelelim hırsızlık, yalan, cinayet, tecavüz için zamanı hayli hayli buluyorlar. Mesela bir bakan hanım yurtlarda tecavüz edilen erkek çocuklar hakkında "Bir kereden bir şey olmaz canım" diye sarfedebildi. Çalmak desen her gün gazetelerde dolandırılan kişilerden haberimiz oluyor. Hz. Süleyman'ın kızıyım diyerek kanını sulara karıştıran bir kadın villasını dergâh diye tanıtmış. Taksiciye Azrail'im diyeni mi dersin. Vatandaşa Abdülkadir Geylâniyim diyeni mi dersin!... İslam kötülüğü icat etmese de hayli geliştirmiştir. Baskı, gasp, riya, haset...
fes 2019-08-27 16:26:58
Kötü , vahim. Sahte kötülük insanın özünde var ne, ama Elin Pelin dedi gibi insan ne de olsa içinde sayma ılık hakim olur. Bitane Bulgar arkadaşız kalktı ,Bulgarlara karşı düşünceleri değiştirmeye ,şimdi birkaç kendini bilmez terbiyesiz kültürsüz kişilerden ötürü tüm ulusu kotuleyemezsin ki.Boyle bişey kizcaza üzüldüm ya. Sen Dostoyevski hiç okudun mu. Tavsiye ederim oradan öğrenecekleri çok var. Ben meselya hep okurum ,tekrar tekrar. Hadi by.
Sevgi.sayg. sayma sizin fes'iniz
sahte fese 2019-08-27 16:51:53
İslâm ulusu diye birşey yok zurnatan! İslâm dindir.
Bu dediğim olaylar birkaç kendini bilmezin işi değil, sürekli olan şeyler. Gaziantep miydi bir köyde "civciv çıkarıyorlardı". Muhtar ne dese beğenirsiniz? Elli yıllık geleneğimiz demiş! Çüş!
Muhafazakâr toplumda işlenen suçlar artmaktadır. Bunun örneği İran'dır. Şah zamanı iranlılar sen ben gibi, medeni, denize ailecek girebilen insanlardı. Günümüzde ise en adi şerefsizlikler işleniyor. İran'a giden işadamı arkadaşlarınız varsa anlatsınlar, resmi tek gecelik nikâh kıyarak fuhuş yapılıyor. AKP iktidarında porno kanalları yasaklandı, alkol satışı sınırlandırıldı. Peki halk daha mı ahlaklı? Apartmanlarda fuhuş almış başını gidiyor, hırsızlık, dolandırıcılık... Suriye'den gelen kadınları yaşlılar nasıl pazarlıyorlar aklın duracak. Kadınları cinsel tatmin için köle yapıyorlar, ücretlerini de vermiyorlar. Yaa! "İhbar ederim bak". Normal sıradan çalışanı da kandırıyorlar. Vampir hepsi vampir!
Halkotobüsünde elalemin kızına asılıyorlar. Hep "dindar" toplumunda olan şeyler. Batıda hiç grup tecavüzü duydunuz mu? Peki neden Türkiye'de oluyor bunlar? Oturup düşünülmesi gereken konular
22222 2019-08-27 19:26:46
Yine fes, feste-fes, sahte fes, Düzmece fes, feskaya vs vs vs gibi kus kavali zavallilar birbirine laf sokmak ve daha üstün kalma adina, Insanlara ANA KONUYU unutturuyorlar. Halk sizin kisisel hastalik konularinizi mi dinleyecek veya normal insan gibi yazilan konuya mi konsantre olacak. Eterin artik bu hastalikli az kokularinizla ortaligi mesgul etmekle!
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-27 19:42:35
Ohooo, insanlar ana konuyu unuturmuşlar. Tüh ne etsek ki şimdi? Sayfanın en üstüne çevirmek varken millet tartışanlar yüzünden madır konuyu unutuyorlarmış...

Bak şindi hacı, unutkanlık için sabahları aç karnına bir çay kaşığı bal, sirke ve sarmısağı lüpletiyorsun. Peki bal, sirke ve sarmısağı napıyoruz? Eşit miktarda onları beraber dövüyoruz, buzdolabında saklıyoruz.

Haaa, bir de... Unutuyorsan banyoya ya da lavaboya sol ayakla girdin. Belki abdest alırken yellendin. Bunlara dikkat et, tevbe, istiğfar eyleyecen.

Bu dediklerimi uygula bir haftaya bilemedin bir aya bu da olmadı üç aya, belki de altı aya, hiç de olmadı bir seneye dek tamamen hafızana ulaşacaksın. Hatta o kadar keskin hafızan olacak ki hafızlık bile yapabilecen hacı!....
fes 2019-08-27 19:51:06
Konuya dönelim.Tepkiliyiz nedir bu çektikleri.Nokta.
Dr. Ginekologov 2019-08-27 19:59:49
Meryem'in bekâret zarını oğlu İsa'nın yırtmış olması ne garip değil mi,,?
İpsiz sapsızlar 2019-08-28 12:08:04
Kesin şu daçmalıkları.
KIRCAALİ haber
sitesini foseptik çukuruna dönüştürdünüz.
Bunun tek sebebi FES ve ünün yardakçıları.
Her yazıya muhalefet yapa yapa siteye bu hale getirdiler.
Bu tepkiler hep onlarakarşı.
fes 2019-08-28 13:45:15
İnanıyorum çünkü saçma demiş adını hatırlayamadığım bir ingiliz düşünür. Ne zaman demiş? 1600 senelerinde. Ol tarihten sonra avrupalılar bu dinin ana kaynaklarını bilimsel bir yöntemle araştırmaya karar vermişler

Bunun üzerine çeşitli üniversitelerde teoloji bölümler açmaya başlamışlar. Belli bir çalışmadan sonra ne çıkmış ortaya? Bilimsel yöntemlerle tanrını varlığı veya yokluğu kanıtlanamayacağı çıkmış ortaya. İnanıyorum çünkü saçmayı bilimsel yöntemle açıklayamazsın.

Bu yazı hayvana yazılmamıştır, hayvanı ikna etmek gibi bir niyetim yok.
Feska 2019-08-28 13:50:35
Ancak HAYVAN HAYVANI ikna eder bu bilimsel olarak kanıtlanmış Feska.
Ben insan olduğuma hiç bir zaman ikna edemedin.
ANLADI
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 14:05:26
"İpsiz sapsızlar Kesin şu daçmalıkları. KIRCAALİ haber sitesini foseptik çukuruna dönüştürdünüz. Bunun tek sebebi FES ve ünün yardakçıları. Her yazıya muhalefet yapa yapa siteye bu hale getirdiler. Bu tepkiler hep onlarakarşı" demiş bir yobaz dinci. Bunları anlıyoruz, Kuran kültürünü yaşatıyor. Araplar yahudilerin başarısını kıskandıkları için sürekli onları aşağıladılar, arap milliyetçiliği yaptılar. Kuran işte bu emperyalist arap hülyalarının yumağı bir kitaptır. Kuran tanrısı yahudileri o kadar yerer ki, onlara lanet edir durur, cehenneme sokacam ben onları der.
Kuran 9/30 : Yahudiler, "Üzeyr Allah'ın oğludur" dediler. Hırıstiyanlar ise, "İsa Mesih Allah'ın oğludur" dediler. Bu onların ağızlarıyla söyledikleri (gerçeği yansıtmayan) sözleridir. Onların bu sözleri daha önce inkar etmiş kimselerin söylediklerine benziyor. Allah onları kahretsin. Nasıl da haktan çevriliyorlar!
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 14:18:02
Yukarıda paylaştığımız ayette Allah şöyle demişti: "Allah onları (yahudi ve hristiyanları) kahretsin". Arabın her şeye gücü yeten tanrısı 1400 yıl evvel önce ehli kitaba lanet ediyor, onları kahredeceği sözünü veriyor (tanrının bedduası söz değil midir?). Ancak günümüzde bu iki grup kahrolmak şöyle dursun teknoloji, bilim, felsefe, ekonomi kısaca her alanda muazzam gelişme sağlamış durumdalar. 10 milyon İsrail devleti çevresindeki tüm araplarla girdiği savaşların tamamını kazanmıştır. Hemde bunu kısacık zamanda yapmışlardır (kuruluşları 14 Mayıs 1948).

Ne biçim bir tanrı bu? Kendi kullarına karşı açtığı savaşı kaybetmiştir. Bizim yobazlar tanrıları gibi cıyak cıyak ötüyor. Peki otuz yıllık ötmelerine karşın DPS'yi nasıl dize getiremediler?
Demek ki bu işler lanetle olmuyor! AÇIK VE NET
fes 2019-08-28 15:23:25
Hayvan, sana hayvan dememiştim Goethe hayvanına hayvan demiştim. Ama sen de hayvan olduğuna göre sana desem tam isabet olur. Hayvan!
Feskaya 2019-08-28 15:34:17
Hayvan hayvanı severmiş Feska anlaşılan sen de bi hayvansın.
Hayvan içine öyle işlemiş ki her yazıya hayvanca cevap veriyorsun.
Dönelim konumuza.
Gırcalı belediye başkanlığına Assn başkanın karşısına kimi çıkaracaklar.
Sen bilirsin bi diver.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 16:13:19
"Gırcalı belediye başkanlığına Assn başkanın karşısına kimi çıkaracaklar. Sen bilirsin bi diver."
Geleceği bilmek insanlığı hep meşgul etmiştir. Her kutsiyet atfedilen varlıklardan bolca talep edilen şey "gelecek". İslâm peygamberi de gelecekle ilgili bir sürü sözler vermiştir. Fakat Kuran peygamber harici kişilerin geleceği bildiremeyeceğini söyler. İslam'da genel kabul gören ender kabullerden biri geleceğin yalnız tanrıdan beklemektir, kim ki geleceği tanrıdan değil de kulundan beklerse tekfir edilmiştir. Bu yönden müslümanlar geleceği Allah'la aralarında bağ kabul ettikleri insanlardan sormuşlardır. Mesela İslâm fırkaları içerisinde "âlim", "veli", "şeyh", "ermiş" kişiler gelecekle ilgili sözlerini Allah'a dayandırmışlardır. Meselâ Abdül Kadir Geylâni hakkında bir anlatıya göre Geylâni bir kâfirle karşılaşıyor. Kâfir onun cehennemi ve cenneti göstermesi karşılığında iman edeceğini söyler. Geylâni sağ kolumun altına bak deyince adam cenneti, sol kolunun altında ise cehennemi görür ve iman eder.
Görüldüğü üzere insanlar gelecekle ilgili taleplerde bulunurlar. Hristiyanlar Portekiz'in Fatima köyü
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 16:14:26
...
Görüldüğü üzere insanlar gelecekle ilgili taleplerde bulunurlar. Hristiyanlar Portekiz'in Fatima köyünde üç tane gelecekle ilgili sır bulduklarını iddia ederler. Papa II. Jean Paul Ağca süikastinden sonra vucudundan çıkarılan mermiyi Fatima Meryem'i heykeline koymuş ve dua etmiştir.
XVI yy. Jean de Nostredame gelecekle ilgili almanak hazırlamıştır. Halen günümüzde tartışılan kişiliktir.
XX yy. yaşamış olan Vangeliya Dimitrova (Baba Vanga) dünyaca ünlenen başka bir kâhin.

İnsanlar halihazıra odaklanmak yerine geleceğe ve geçmişte bocalıyorlar. Oysa tek kontrolümüz şu andır. İnsanlara bu bilinci bilim, sanat, felsefe sayesinde aşılamalıyız. Kendi kaderimizi imkân dahilinde şekillendirmemiz olursa gelişiriz, beyin yamyamlarımdan kurtuluruz.
Hz. Saçmalık 2019-08-29 01:02:27
Yazıların çok uzun ben uzun yazılardan sıkılırım OKUNAM.
Lütfen koşa ce öz yazın ki herkes okusun bizler felsefeden anlamayız BASİT tazın.
Tamam
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-29 01:28:10
Okuyamamakla kalmıyorsun, yazamıyorsun da.. Cahil kişiye anlatılamaz.
fes 2019-08-29 11:47:24
Anlamasan anlama ve anlamayan biri olarak kendi hayatını yaşayıp git. Anlayamazmış... Bana ne be, ister anla ister anlama. Öğretmen maaşı alsam anlayışı kıt, zekası bön insanları değiştirmeye caba harcardım, ama öyle bir şey söz konusu değil.

Adam olman için hayvan taraflarını görüp kabullenmen lazım. Cahilliğinin farkına varmayan cahillikten çıkamaz; cama takılmış sinek gibi vız vız yaparak can sıkarsın.
Feskaya ve yardakçılarının 2019-08-29 14:49:29
Sizler iki kitap okuduk diye kendinizi ne sanıyorsunuz. Bi boktan sinek bile uçurtmasınız.
Bilimsel olarak kanıtlanmış özellikle gazete dergi ve elektronik site uzun yazıların yüzde 99. sadece başlıkları okunuyor.
Siz önde giden ukalalar bunları bile bilmiyorsunuz.
Kısa ve öz yazın.
Sizler hayranlığınızı ön plana çıkarmak için her yolu deniyorsunuz.
Anladız
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 08:42:19
Bu bok beyinli ne diyor ya?! Kıçından uydurduğu istatistiğe bakar mısınız? Uzun yazıların %99'nun sadece başlıkları okunurmuş! Uzun yazı ne, iki parağraf ve daha fazlası metin ona göre, yani tüm araştırmaların hepsi.

Allah'ın istediği müslüman profili işte bu gibi marullar. İslâm'da araştırma yapmış, günümüzde batı dünyasında ün salmış önemli düşünürlerin ve bilim insanlarının hepsi kâfir ilân edilmiştir. Çünkü o kişiler şeytana benzemekteler, çevrelerini mantık kurallarına göre sorgulamaktalar, sanat üretmekteler. Müslümandan ise sorgulama katiyetle istenmez, idareciler karşısında el pençe durmaları, arıza çıkartmamaları istenir. Uzunca düşünürse bir bakmışsınız sizin hain tuzağınızı farkeder. Okumaması gerekir, okursa kafası karışır, kusursuz tanrının bariz hatalarını farkeder.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 08:53:03
İslâmın sanat düşmanlığı akıl almaz boyuttadır. Resim, müzik, heykel yapmak tanrılarını dehşete düşürmektedir. Muhammed tipik sanat düşmanıydı. Hadis kitaplarına bir bakalım:
"Her kim bir canlı resmi yaparsa, Allah ona, o resme can verinceye kadar azab eder. Ressam resmine katiyyen ruh veremez ve ebediyen azab olunur." (Tecrid-i Sarih Tercümesi, VI/533).
"Şu resimleri yapanlar yok mu? İşte onlar, kıyamet gününde, 'Haydi yaptığınız resimlere can veriniz?', diye azab olunacaklardır." (Tecrid-i Sarih Tercümesi, XII/116).
Kuran şairlerden nefret eder: "Şairlere ise haddi aşan azgınlar uyarlar" (26.Şairler: 224)
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 09:03:48
Şairler süresinin son kısmına bir bakalım:
"Şeytanların kime ineceğini size haber vereyim mi? Onlar, her günahkâr yalancıya inerler. Bunlar da şeytanlara kulak verirler. Onların çoğu ise yalancıdır. Şairlere ise haddi aşan azgınlar uyarlar. Görmez misin ki onlar, her vadide şaşkın şaşkın dolaşırlar ve yapmadıkları şeyleri söylerler. Ancak iman edip salih amel işleyen, Allah'ı çok anan ve haksızlığa uğratıldıktan sonra öçlerini alanlar başka. Zulmedenler hangi akıbete uğrayacaklarını göreceklerdir" (26.Şairler: 221-227)
Açıkça Kuran diyor ki, şiir, hikaye icat edenler olmayan şeyleri anlatırlar, sakın uzak durun onlardan, onlar günahkâr yalancıdırlar, şeytan onlara inecek. Haddi aşıyorlar bak. Allah'ı çok anan ve bu hadsizlerden öç alanlar öyle mi?! Bu şairleri bir asın, kesin de neye uğradıklarını görsünler.
Hz. HAYMANİSE 2019-08-30 10:16:03
Kendin yazıyorum kendin okuyorsun
Aynan devam et sakın bükülme.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 10:40:35
Sen arabın mitolojik varlığı önünde eğilip bükülmeye devam et. Kendini kurtaramayan hayali varlıktan sizleri kurtarmasını, durumunuzu iyiğe getirmesini beklemeye devam edin. Hayat mantık kuralları ve bilimin tespit ettiği kurallar dahilinde çalışmaya devam edecektir. Akıl, mantık, felsede, sanat yolundan gitmeyenler kaybetmeye mecburdurlar. Okumaya düşmansınız. Akla, bilime düşmansınız. Sanata düşmansınız. Kadına, çocuğa düşmansınız. Bilmiyorsunuz ama kendinize de düşmansınız!

"Hayatta en hakiki mürşit ilimdir" M. K. Atatürk
Hz. Haymaniste 2019-08-30 12:25:34
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü neden aptal felsefelerinize alet ediyorsunuz.
Atatürk sizin gibi hiç bir zaman din karşıtlığı politika yapmamış.
Sizin gibi “yobazlara” karşıymış ve sevmezmiş.
Bu gün T.C. devletini ve hükümetini sevse de sevmese de dil uzatanlar Türk ve Müslüman DEĞİLDİR Türk düşmanıdır.
T.C. Beyanmiyorsanız gelin BG ya da terk edin T.C. yi.
Anladınız
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 13:02:48
Atatürk din karşıtlığı yapmadı, dini özgürlükten yanaydı. Fakat şeriyatı kaldırdı, bilimi dine tercih etti. Atatürk'ün 1 Kasım 1937 tarihli TBMM 5.ci dönem 3cü yasama yılı açılış konuşmasında şunları demiştir:
"Dünyaca bilinmektedir ki, bizim devlet yönetimimizdeki ana programımız, Cumhuriyet Halk Partisi programıdır. Bunun kapsadığı prensipler, yönetimde ve politikada bizi aydınlatıcı ana çizgilerdir. Fakat bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların doğmalarıyla asla bir tutmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya yaşamdan almış bulunuyoruz. Bizim yolumuzu çizen, içinde yaşadığımız yurt; bağrından çıktığımız Türk ulusu ve bir de, uluslar tarihinin bin bir acıklı olay ve sıkıntı ile dolu yapraklarından çıkardığımız sonuçlardır. Elimizdeki programın ruhu, bizi sadece bir kısım vatandaşlarla ilgilenmekten engeller, biz bütün Türk ulusuna hizmet ederiz"
Hz.Haymaniste 2019-08-30 14:27:46
Yine SAÇMALADIN
Atatürk hiç bir zaman “DİNİ BİLİME TERCİH” etmedi.

Anladık sizler dindiz kesindendiniz. Dindiz biri şeriyatçıdan daha tehlikelidir.

Hattan bir şeyler öğrenmek isterseniz tavsiye ettiğim kitabı okuyun
“BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİ”
Grigory Petrov

Bu kitabı okuduğunuzda başka kitap okumanıza gerek YÖK.

Din özgürlüğü dincilik hakkında çok net bilgiler alacaksınız.

Sizler T.C. Hükümet karşıtlığından başka bi şey yapmıyorsunuz

Beğenmiyorsanız gidin sandığa indirin T.C. hükümetini.
Bizi BG Türkleti T.C. siyasetinden etkilenmeyiz.
Hükümete kimler gelirse gelsin SAYGILIYIZ.

Sizler orada yırtılmaya devam edin.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 15:04:51
Aptal yobaza bak ya! Hattan bir şeyler öğrenmek isterseniz tavsiye ettiğim kitabı okuyun “BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİ”. Adam hayatında tek kitap okumuş ve aydınlanmış böyle masala inanabiliyor musunuz?

Atatürk hayat boyunca dinci yobazlarla mücadele etti. Dinci pislikler Atatürk'ün dinci yobazlara karşı olduğunu ya gizlerler, verdiği demeçleri, el yazılarını yok sayarlar, ya da çirkin iftiralar atmaktalar.

Atatürk'ün kendi diliyle gökten indiği sanılan kitaplar: https://www.youtube.com/watch?v=uZjlLKa4Xfs
Aynı konuşmanın tamamı, TBMM arşivi: https://www.tbmm.gov.tr/tarihce/ataturk_konusma/5d3yy.htm
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 06:14:10
Diyanet'in yapamadığını Alex yaptı!
Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 30 Ağustos Zafer Bayramı için camilere yolladığı Cuma hutbesinde Mustafa Kemal Atatürk’e yer vermemesi tartışmalara neden oldu. Diyanet, camilere gönderdiği hutbede Atatürk'ün adını anmadı.
Diyanet İşleri Başkanlığı’nın hutbede Atatürk’e yer vermemesine rağmen Brezilya’dan gelen bir mesaj dikkat çekti.
Uzun dönem Fenerbahçe forması giyen Fenerbahçe'nin efsane futbolcusu Alex, 30 Ağustos zaferini unutmadı. Alex, 30 Ağustos Zafer Bayramı’nı kutlarken, Atatürk’ün de olduğu bir görsel paylaştı.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 06:23:04
İşte dincilerin gerçek yüzü bu! Sorsanız Atatürk'e saygı duyarlar, fakat uygulamada bunu göremiyoruz! Elin Brezilyalısı T.C. 30 Ağustos zafer bayramını unutmazken, T.C. kurumlarının en üstünde olanlar görmezden geliyorlar.
Atatürk'ün Zafer bayramını kutlamayanlar ingiliz, fransız, italyan ve rum enperyalizminin destekçileridir. Bunun lâmı cimi yok! Gün gibi ortadadır.

Bir önceki yazımdaki metni gazetelerde bulabilirsiniz. Ben odatv sitesinden aynen kopyaladım ve yapıştırdım: https://odatv.com/diyanetin-yapamadigini-alex-yapti-30081918_m.html
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 06:30:39
Atatürk ve silah arkadaşlarının kurduğu bu ülkenin Diyanet İşleri Başkanlığının camilere gönderdiği hutbe işte bu: https://diyanet.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Detay/25909/cuma-hutbesi-vatan-bize-emanettir
Hz. Haymanıste 2019-08-31 08:16:41
BG Türklerini T.C. Siyaseti ilgilenmiyor .
Bizim için iktidarda kim olursa olsunSAYGILIYIZDIR.

Gidin başka sitelere yazın T.C. hikmet karşıtlığı yazılarınızı burası T.C. değil burası BG dir.
ANLADI
Dinci zımbırtısına 2019-08-31 08:58:28
Sen kim oluyorsun Bulgaristan'da yaşayan Türkler adına konuşuyorsun? Temsil hakkın mı var senin? Biz diyemezsin, hakkın yok! Bulgaristan'da yaşayan Türkler laik, cumhuriyet prensiplerine bağlı kimseler. Her seçimde bu görüşe sahip partiye oy veriyorlar. İhvancı zihniyetin temsilcileri parlamentoya hiç giremedi, seçim yoluyla belediye başkanı olamadılar. Bahri Ömer Şeyhcuma'da DPS'nin oylarıyla başkan oldu, şeref vicdanı olsaydı başkanlıktan istifa etmeliydi!
Dinsiz ZIMBIRTISINA 2019-08-31 11:33:58
Sizin gibi dinsizler laik sistemin en büyük düşmanlarıdır.

Burası BG siz orada T.C. işinize bakın buraya karışmayın.

Sizden Türk ve Müalüman düşmanlarından akıl istemiyoruz.

Beyensez de beyenmesenizde BEN BULGARSTAN TÜRKÜYÜM VE TEMSİLİ HAKKIM VAR.

Siz kıçı kırıklar bi boka yaramayanlar orada Türk düşmanlığınıza devam edin.

Buseye BG Türklerinden.

ANLADI
Dinci zımbırtısına 2019-08-31 11:45:39
Senin temsil hakkın yok. Kendi adından konuş. Hiç bir partinin veya başka kurumun yazılı iznin var mı bizi temsil ediyor diye? Kıçından uydurdun "BG Turklet temsili hakkım var" diye ama seni kimse tanımıyor. Sen şarlatanın tekisin! Öyle birileri adına konuşmak öyle kolay birşey değil. Elinde kanıt, belge var mı? Kimsin sen be?!
Aptala bak! Zırcahil daha kendini temsil edemiyor, kalkmış Bulgaristan'da yaşayan Türkleri temsil edecekmiş. İlkönce temsil nedir git de öğren ondan sonra konuş!
"Sizin gibi dinsizler laik sistemin en büyük düşmanlarıdır." Hangi dinsiz layikliği yıkmaya yeltenmiş? Bir tane kanıt var mı elinde? Senin gibi dincilerin yıkmaya çalıştığını binlerce delilleri var. İran'ı karaçarşafa sokan dinsizler değil! Batı Avrupa'da layik düzeni bozmak için terör saldırısı yapanlar hep İSLAMCI. Evet İSLÂMI OLDUĞU GİBİ UYGULAMAYA KALKAN PİSLİKLER.
fes 2019-08-31 12:09:19
Beyaz zambak kitabını okudu mu, ve ne anladı acaba? Ben okuyup anladığından emin değilim.

Kitapta dindar olun ki beyaz zambaklar açsın mı diyor? Yok öyle bir şey. Ne var, milliyetçilik ve aydınların halkı eğitmesi var. Türkiye'de Köy enstitüleri projesiyle aynısı denendi, çok başarılı da oldu, ama dinciler bu projeyi sonlandırdılar.
Feskaya ve Hz. Zımpbırtıdına 2019-08-31 13:58:47
Feska yazdığınkitap Atatürk müfredata konulmasını istediği kitap.
Sev ve Hz. Zımpırtılar dinden Türklükten hatta Atatürkçülükten bile nefret ediyorsunuz.
Dizler Yürkiyeden neden BG Türklerin hayatına katılıyorsunuz.
Oturun oturduğunuz yerinde T.C. hükümetini basıl düşüreceğinizi DÜŞÜNÜN.
Bize BG Türklerine AKIL VERMEYE kalkışmayın zira kendinizde akıl YÖK.
Ben BG yaşayan bir Türküm kimse ne bana ne de BG Türklerine akılvetmeye hele filarıda yaşayanlar HİÇ VEREMEZ.

ANKADINIZ
Dinci zımbırtısına 2019-08-31 15:43:40
Sen boşuna ıkınma, kitap değerlendirebilecek kafa yok sende. Zevk için binlerce kitap okumuş kişiye akıl verebilecek durumda değilsin.

Geri zekalıya bak. Burada yazılanları akıl vermek olarak algılıyor. Hey gidi hey, 3.5 milyar yıllık evrim ne tür canlılara vesile olmuş...
D:€ 2019-08-31 18:20:23
Kaymaz genişliyor bunu bilimsel olarak kanıtlanmış.
72 km/s na megaparsrk genişleme hızı.
Yani her bir yönde eşit genişliyor. Zamanı ters cevirsen genişleme bir noktadan başlandı mantık gereyi anlaşılır. Bu genişleme enerjisi nereden geldi o ayrı konu . Kendi kendine tabi ki olmaz.
Dinsiz Hz. ZIMBIRTISINA 2019-08-31 19:16:07
Yazdıkların BG Türklerin birisine faydası YÖK.
Kes artık git seni okuyacakkenfin gibi soyalarınızla.
Senin yazdıkların BG Türkletin ellerinden zorla alınan VAKIF malları geri almak için yarayacak mı,
Anadil Türkçe zorunlu müfredata alınmadı için faydadırlar mı,

YOOOOOOOOOOOOOK

Bından dolayı al Feskayı yanına gidin binlerce kitap okuyanların sitelerini orada yazın sizin “ bilimsel” yazılarınızı .

Bizi yani BG Türkleri sizin “ bilimsel kanıtlara dayanan yazılarınız@ ilgilendirmiyor bize FAYDASI YOK.
Anladı
Çakma fizikçiye 2019-08-31 19:22:35
Kainat genişliyormuşmuş! E? 13.8 milyar yıl evvel Bing Bang var. Peki Bing Bangten evvel ne vardı söyleyebilir misin?
Günümüzde tek noktada büyük kitle olan karadelikler var. Bunların bazıları galaksilerin merkezinde bulunur. Peki bu tek nokta (singularity) yaratılış mı? Değil. Maddenin çekim (gravitation) yüzünden tek noktada yoğunlaşmasıdır. Günümüz evreninin tek noktadan yayılmış olması kreativistleri kesinlikle haklı çıkarmaz. Bilim daha önce ne vardı veya yoktu şimdilik bilmiyor.
Bu arada Kuran'da ilkönce yer yaratıldı, daha sonra gökler. Bu ise tamamen bilime zıt. Evren bir varlık tarafından yaratılmış olabilir. Bu tür akli ispatlar deistlerindir, hiç bir din onların tanrısı bunu yaptığını ispatlayabilmiş değil. Günümüzde elektriği herkes kullanıyor, bundan 200-300 yıl evvel yaşamış Luigi Galvani, Michael Faraday'ın çalışmalarını inkâr edebilecek biri yok. Aynı biçimde bu kesinlikte hiç bir din kendinin hakikati temsil ettiğini ispatlayamamış, aksine iddiaları bilim tarafından çürütülmüştür.
D:€ 2019-08-31 19:46:04
Kaynat genişliyor, kara delikler bizim fizik alemin karşıtı, yani Berzah
Biz ise zahiri alemdeyiz. Oldumiz zan o kapıdan geçer (lradeliklerden) gideriz öte , ve kıyamete kadar da oradayız. Bizim dünyamız ve ona karşıt olanla , gaip alemi de var ve onun karşıtı. Orada başka varlıklar söz konusu.
Fes şu an oturduğun mekya da 6 alem aynı anda bulunmakta ama sana teysir eden sadece Berzah olan yani fiziki alem, Nyutonun, Luigi Galvani, Michael Faraday ve nice bilim adamlarin keşfedilmiş kanunlar ve düzenekler
Fiziken kanunlar varsa demek ki merkezi irade sözkonusudur, yoksa haus olurdu . Çok tanrılı sistem olsaydı , gene sarma dan olurdu tanrılar birbirine girerdi idare konusunda ,bir devletin tek başkanı olur misali.
Türkçe öğrenmek isteyen öğrenir mefrudatsiz.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 20:11:04
Karadelikler berzahmış! Berzah engel demek! Öyle engel alemi diye birşeyi tarikatçılar uydurmuş gidiyorsunuz. Karadelikler berzahmışmış da, kendisi de zahirmişmiş de...
Geçen yıl tam Pi gününde (14.03.2018) vefat eden Stephen Hawking karadeliklerin ışınlandığını ispatladı. Yani karadelikler öyle ulaşılamayan perilerin ve cinlerin yaşadığı yer değil.
Fiziki kanunların olması iradeyi gerektirmez. Maddenin özellikleri keşfediliyor, bozon ve fermiyonlar tespit edildikçe kütle, hacim vs özellikleri anlayabiliyoruz.
Fizik konusunda bilgin olmadığı halde niye palavralar sallıyorsun be adam?! Hele bir de bilimi masallarla harmanlamaya çalışıyorsun!
Tek başlı olmayan bir sürü devlet, kurum var. Eşbaşkanlık sistemleri var. Öğren bunları. Mantıken on bin tane tanrı anlaşabilir arasında ve yine düzen olabilir. BM, AB, OPEC gibi organizasyonlar tek elden yönetilmiyor, konsensus prensibi var. Sen iki kişiyle aynı fikirde buluşamaman diğer kişileri bağlamıyor.
D:€ 2019-08-31 21:04:59
Düzeltme
Karadeliklerr Berzahin kapısı, bizim zahiri alemin karşıtı.
Cinlerin yaşadığı alem Gayb alemi, onunda karşıtı var.
Birde Emr ve onun karşıtı zulmani.
Bunlar hepsi senin kaldığın mekyanda mevcut, ama tesir eden Zahiri alem sadece
yani fiziki kanunların tesiri olan . Bu alemlerin toplamı sıfır eder. Yada tabiri caizse bizim karşıt Berzah alemin aralığı bizim Zahiri olanla aynıdir ama eksi işaretle (Berzah)=( - Zahir) .Diyerleriçinde bu geçerlidir
Sonuçta bütün alemlerin toplamı =0. Işte O ... bişey den muhteşem 6 alem olan alleri yaratır. Bizim bildiğimiz ilim bize pencerenin aralandigi kararıdır
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 21:38:09
Bu söylediklerine hiç delil var mı? Elbette yok. Hinduizmin, Jainizm, Budizm gibi Hint kökenli dinlerde bir sürü evren tasviri vardır. Amerikanın yerlileri kızılderililerin de bir sürü anlatısı var. Afrika'da her kabilenin kült ve mitolojisi var.
Mitoloji delil sunmaz. Var olduğu iddiasında bulunur. Oysa bizler elimizdeki delillerle çalışmak zorundayız. Mesela Erich von Däniken gibi şahıslar Paleocontact savını önesürerler, fakat bunları destekleyen delillerine baktığımızda mitolojide olduğu gibi iddialar var.
Carl Sagan uzaylılar konusunda diyor ki o tür varlık olabilir, ne var ki delillerimiz yok. Olağanüstü iddianın olağanüstü kanıtı olmalıdır. Skeptisizm ve sorgulamak bizi doğruya yakınlaştırır. Her iddia eden doğru söyler diye kaide yok. Hele ki her din en doğrusu olduğunu ve kendine uymayanları cezalamakla korkutmaktadır. Bu iddialarını destekleyecek umumca kabul gören tarafsız delil malesef yok. Zaten tanrı varsa kendine inanan ve inanmayanı aramakla meşgul olmaz, şair şiirlerini okumayanlarla ilgilenmez ki. Ressam içinden geldiği için çizer. Birine bakarak sanat yapılmaz. İçinden gelen işi yaparsan yorulmaz ve mutlu olursun. Şevkin de kaybolmaz.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 21:49:46
Dünyaca ünlü "Kuzuların sessizliği" filminde performansı ile akıllara kazınan Sir Philip Anthony Hopkins oyuncu, yapımcı, ressam, bestecilik yapıyor. Adam sanatla ilgilenmeyi birilerine teşhir için değil öyle içinden geldiği için yapıyor. Hatta çizimlerini bir dostu farkediyor, ona diyor ki bunları sanat müzesinde sergilesek o da olur diyor. Gençliğinde bestelediği valzı karısının André Rieu ile iletişim kurmasını zorlamasıyla şaheseri dünya yüzüne çıkıyor. Adamın birileri onun sanatıyla ilgilenip ilgilenmemesi umurunda değil. Sanatı içinden geldiği için icra ediyor.
Bestelediği valz: And the Valtz goes on https://youtu.be/M57Fi19vcSI
Çizdiği resimler: https://anthonyhopkinsart.com/
D:€ 2019-08-31 22:11:05
Kaynat genişliyor bı bilimsel kanıtlandı. Genişleme için enerji nereden geliyor? Demek ki bir noktadan başladı ki genişliyor , mantık bu. Kaynat bildiğimizden daha mükemmel. Bütün bu sistemler insan için.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 22:25:58
Sen yukarıda yazılanları okumuyor musun?
Kainat genişliyormuşmuş! E? 13.8 milyar yıl evvel Bing Bang var. Peki Bing Bangten evvel ne vardı söyleyebilir misin?
Günümüzde tek noktada büyük kitle olan karadelikler var. Bunların bazıları galaksilerin merkezinde bulunur. Peki bu tek nokta (singularity) yaratılış mı? Değil. Maddenin çekim (gravitation) yüzünden tek noktada yoğunlaşmasıdır. Günümüz evreninin tek noktadan yayılmış olması kreativistleri kesinlikle haklı çıkarmaz. Bilim daha önce ne vardı veya yoktu şimdilik bilmiyor.
Hz. Hümeynisine 2019-08-31 22:42:03
Yazdıkların hangisi BG Türk’ün yararına şapşal kafadan kırık.
Yazar bilincini git fizikçilerin sitelerinde yaz.
BG Türklerin yeterince sorunlarıdır seninin gibi DELİLERİN saçmalıklarını okumaya vakit yak.

Sitenin gerçek sorunlarından UZAK tutmaya çalışma.

27 Elim yerel seçimler var.

GERB ile SDS itifak yapıyor.
DpS daha 4 Bulgar parti aynı çatı altında DOS seçime giriyor.
Komünistler 10 partiden fazla koalisyon yapıyorlar.

“Milliyetçiler” dağıldılar.

DOST ile HŞHP koalisyon yaparlar mı.

Tartışın.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 22:49:01
"Kaynat bildiğimizden daha mükemmel. Bütün bu sistemler insan için"
Kainat diye birşey bilimde yok. Bilimde Evren var. Evren ise mükemmel değil, yıldızların ve galaksilerin oluşumu evrenin ilk döneminde heterojen olmasından kaynaklanmaktadır. Relict radiation (Cosmic microwave background) https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Ilc_9yr_moll4096.png zaten mükemmel değil aksine kusurlu olduğunu ispatlamaktadır.
Hele bütün bu evreni senin için olduğunu iddia etmek bencilliğin daniskasıdır. Güneşimiz daha 7-8 milyar yıl yaşamaya devam edecektir, fakat Dünya yaşamı daha evvel yok olacak. Entropi yasalarına göre Evren trilyonlarca yıl sonra soğacak, tek yıldız dahi kalmayacak. Bu böyle. İnsanlıktan sonra başka akıllı varlıklar gelişir mi bilmiyoruz, bizden evvel gelişenler oldu mu onu da bilmiyoruz.
Biz kendi sistemimizde dahi toz gibiyiz, Güneş içerisine 1 300 000 tane Dünya sığacak kadar büyük, kütlesi de 333 000 tane Dünyaya eşit.
Güneş sisteminin çapı 36 milyar km, Güneş bizden 150 milyon km uzaklıkta. Ve sen tüm bunun senin için var olduğunu iddia ediyorsun!
D:€ 2019-08-31 22:57:23
Evet senin için.
Sende Onun için varsın. Nekadar muhteşem 5 boyutlu bir Evren tablo
Yaratabilen ve hepsinden en mukelode sen sin öyle olduğu için de bu 5 boyutlu tabloyu ancak sen deyer bicebilorsin .
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 23:09:58
Bilim senin için benim için diye olaya bakmaz. Bilim objektiftir. Meselâ Yerçekimi bilime uygun inceleyen her hangi şahıs 9.8 m/s2 bulacaktır.
Mitolojiler sübjektiftir. Kanıtsız iddialarda bulunurlar. Mesela sen hiç görmediğin kişi hakkında DNA'nı incelettir, sende 48 kromozom var gibi asılsız iddialarda bulunabiliyorsun. Kanıt sunduğun yok. Tarikat hurafelerini öyle koydun, berzah dedin, zahir dedin ama bunu destekleyen hiç kanıt sunmadın. Mesela bunun hangi dini kitapta geçtiğini dahi söylemedin. Bir ayet, hadis yok. Adem Esmaül Hüsna öğrenmiş dedin bunu hangi tefsir kitabında gördün anlatmadın. Çünkü sen kanıtsız iddialarda bulunmaya alışmışsın. Hayatın öyle, değişeceğini sanmıyorum.
fes 2019-08-31 23:15:13
O senin için sen de onun için varsından otoriteye kayıtsız şartsız itaat çıkar. Allah'ın dediği olur diyor, Allah'ın ne dediği, ne istediği tam olarak biliniyor mu, bilinebilir mi? Yok bilinemez, ama benim dediğim Allah'ın dediğidir diyenler çıkacaktır, orası kesin. Fethullahlar, Menzilciler, Süleymancılar, İhvanı müslimciler, işitçiler hep oradan çıkmıyor mu. Papa da haçlı seferlerini başlatırken "Tanrı bunu istiyor" dedi, yani müslümanları kılıçtan geçirip yok etmelerini "Tanrı istiyordu". Papa da biliyorsunuz tanrı adına fetva veren biridir.
D:€ 2019-09-01 00:14:39
Öyle değil işte, onlar meleklerin yer üzümde kan doken meleklerin dedikleri insanlar bunlar. Işçiler, alkaydacilar , tarihte Papa'nın yaptıkları, fetonun yaptıkları. Ama bunlar onların hatası.Insan her biri beygamber dahil başlangıçta dalyletedirette dir .Koranda örnek var. Tin suresi insanı zaman içinde aksen olacak şekilde yaratık yazmakta. Aksen ne demek ,iki golmeyin varsa birini arkadaşına ver ihtiyaç sahibiyse. Aksen ne demek ,kalbini kıran veı, seni uzeni, af edebilmek, Aksen ne demek Ako si dal ot zalaka na bedniya ne si jivyal naprazno demek, aksen ne demek , örnekler yazsın deniz mirekeb olsa örnekler bitmez.
Onun 99 ismi biri hariç bütün varlıklara eşit İşler, ve o sıfatlarla Kyanata birbirine muhalefet etmez ve onların hikmetleri var . Esma Hüsna
Bunlar hepsi Ademe öğretildi. Onun istediği tek bir şey var insanın mutlu olması. Senin mutluluğun söz konusu. Ozaman verdiğiniz örneklerde ki insanlar netice itibariyle mutluluk getirmiyorsa o insanlar yanlış yapmaktalar , etiketi muslan olsa bile.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 00:42:17
Kuran'ın 95.ci süresi olan İncir süresinin 4.cü ayetinin manası "Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık". Zaten ilk üç ayette incir, zeytin ve Mekke şehrine yemin edilmektedir. 5.ci ayette ise "Sonra onu (insanı), aşağıların aşağısına indirdik" deniliyor. Senin dediğinin aksi durum var yani, "Tin suresi insanı zaman içinde aksen olacak şekilde yaratık yazmakta" değil. Ahsen gramerde hasune filinin ismi tefdilidir, mesela ansar da ismi tefdildir. Hasen güzel demek, ahsen ise en güzel demek, nasır yardım eden, ansar ise çok yardım eden demek. Sen hasenatla karıştırıyorsun ahsen kelimesini.
Tozutup savuranlar süresi'nin 56 ayetinde Allah "Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım" diyor, yani mutluluk için falan demiyor. Kuran'ın mutluluk anlayışı hep ahirete yöneliktir. Dünya acı ve imtihan yeridir: "İnsanlar, "İnandık" demekle imtihan edilmeden bırakılacaklarını mı zannederler?" (29.Örümcek:2)
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 00:53:09
Kuran dünya hayatının önemsizliğinden bahseder, Demir süresinin yirminci ayeti "Bilin ki, dünya hayatı ancak bir oyun, bir eğlence, bir süs, aranızda karşılıklı bir övünme, çok mal ve evlat sahibi olma yarışından ibarettir. (Nihayet hepsi yok olur gider). Tıpkı şöyle: Bir yağmur ki, bitirdiği bitki çiftçilerin hoşuna gider. Sonra kurumaya yüz tutar da sen onu sararmış olarak görürsün. Sonra da çer çöp olur. Ahirette ise (dünyadaki amele göre ya) çetin bir azap ve(ya) Allah'ın mağfiret ve rızası vardır. Dünya hayatı, aldanış metaından başka bir şey değildir" der.

Sen Kuran'ı tanımıyorsun. Bari namaz içinde okuduklarının manasını öğren. Bizler sizlerden daha iyi biliyoruz, nerde ne olduğunu. Ayetleri karşına şıp diye getiriveriyoruz. Demek ki gerçekten araştırmışız, anlamaya çaba harcamışız. Bilmediğin konu hakkında özellikle Kuran söz konusuysa görüş bildirmesen! Bırak Said el Nursi'yi, Şah-ı Nakşibend'i, İmam Rabbani'yi. Onlar yazdıysa kendi fikirlerini yazmış. Sen açıp oku ne var acaba bu Kuran'da diye.
D:C kardeşe 2019-09-01 09:24:50
Bırak şu kuru kafa kurullarına cevap yazma.
Yazdıkça uzatıyorlar ve çekilmez hal alıyorlar.
Bu site onların “bilgileri” için değildir.

Bırakın kendi kendilerine konuşsunlar.
D:€ 2019-09-01 09:35:20
Lekad halaknel insâne fî ahseni takvîm(takvîmin). Kelime takvim olarak geçmekte. Takvim bildiğimiz takvim , arabcam gerçekten bende yok ama takvim kelimesi Türkçede kalendar demek .
Gerçekten O bizden dunyadaylam mutlu yaşamamızı istiyor, ve bunu erhangi bir din adamı ,cemaat ,tarikat aksini ogretiyorsa büyük bir yanlislikta.
Burada mutlu insan mutlaka ceneten girer . Mutluluk başkasını mutlu etmekten geçer, başkası için yaşlamak, buda nefsini yendiğini zaman olur , benligin yok olup sen aksen olunca , içindeki diyalektik çatışma bitince.
Bel sar suresi insanları 5 kategoriye ayrılmakta
Muhakkaki insanlar hüsrana - burada insan kelimesi var şu an 8 milyara ulasmisiz.
Ondan sonra dört grup sayılmakta hüsrana olmayanlar ceneten girecek olanlar.
Anemu olanlar
Salih amel işleyenler
Haki tavsiye edenler
Sabri tavsiye edenler
Anemu olanlar mutluluğu yaşamaya başlayacak olanlar
Sabri tavsiye edenler mutluluğu buradayken yüzde yüz yaşayanlar.
İsa'nın öğretici gibi bir yana vurulduğu zaman öbür tarafında verin.Onun muhteşem havarileri Sabri tavsiye eden mertebeye ulaşanlarilar.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 10:17:20
Takvim bildiğiniz takvim değil! Öyle götünden element uydurma! Türkçede her arapçadan gelmiş kelimenin manası aynısı değildir. Araplara hurma dersen döverler seni (hurma "haram olan kadın" demek, hurmanın arapçası nahle ya da nahil, h hırıltılı). Takvimin diğer anlamı kıvam, biçim demek. Zaten kelimelerinin manasına baksan saçmalık ifade ettiğini bilirsin:
Le ve kad kesinlik bildiren edatlardır. Elbette, şüphesiz, hiç şüphesiz gibi mana eklerler
halekna - biz yarattık
el insane - "o" insanı, el ingilizcedeki the manasındadır
fi - bulgarcadaki "v", ingilizcedeki in,on manası verir
ahsen - en güzel
takvim - kıvam, biçim
Takvimi zaman içinde çizelge manasında kullanırsan, çizelgenin içinde yaratmış gibi saçma mana çıkar. Öyle takvimin içine ay, gün, hafta isimleri yaratılabilir. Çünkü takvim soyut kavramdır, insan ise somut!
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 10:26:18
Senin mihrci olduğunu hemencecik çözdüm! Bu tür saçmalıkları sahte peygamber İskender Evrenesoğlu'nun saçmalıklarıdır.
Sen ikinci üçünü elden duymuşsun, arapça kelimelerin okunuşlarını kontrol et!
Bel sar diyer süre yok. Vel Asr diye başlayan süre vardır, süre İkindi süresidir (asr ikindi demek, vel asr ise ikindiye yemin olsun demek). Anemu olanlar değil, âmenû o kelime, inananlar. O insanlar dörde ayrılmıyor, o dördü yapmazsan hüsrandasın diyor! Ayeti çarpıtma! Ayet diyor ki "Ancak, iman edip de sâlih ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler, birbirlerine sabrı tavsiye edenler başka (Onlar ziyanda değillerdir)" (İkindi: 3)
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 10:38:15
Ne İkindi süresi, ne de İncir süresi insanlara mutlu olun demez. Aksine ciddi olun, akıl verin, salih amel (bu salih amelin en başta cihat olduğunu unutmayalım!) işleyin diyor.
İnsanın mutlu olma fikri Kuran'dan bin yıl kadar sonra ortaya çıkmıştır. Bunun temelinde aydınlanma sürecinin felsefeci, sanatçı ve bilim insanlarının gmrüşleri vardır. Jean-Jacques Rousseau, Montesquieu, Voltair gibi kişiler devletin tanrının kutsal örgütü olmasını reddetmişler, devlet insan içindir ve insana hizmet etmelidir demişlerdir. Zaten bu tür akıl adamları Fransa ihtilâlinin fitilini yaktı, Bastille hapishanesinin yamalanması işte kutsal krala karşı işledikleri suçlardan dolayı hapiste tutulan kişileri özgür kılmak içindir.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 10:42:36
Kuran ütopya vadeder. Bu dünyaya fazla dalmayın der, idarecilere köle gibi uyun, sakın ola sorgulamayın der. Peygamber ve idarecilere itaat edin haaa der. Bu dünyada zorluk çekin, cihat yapın, öldükten sonra size ben huri, bahçe, bal, süt, şarap ırmakları, her türlü kuş eti vereceğiz diyor.
Kuran mutluluk vadetseydi köleliği yasaklardı. Peygamberin cariyesi olmazdı.
Biraz araştırın yahu!
D:€ 2019-09-01 11:15:27
Araştırdık gerçekten,her bir kaynağa bakıyoruz, hayat felsefenin bütün soruların cevaplarını buldum, buldum abi , bizim mutlu olmamızı istemekte O. Ben şahsen başka bir din öğretisi bana buradayken mutluluğu vadedmeyecekse kabul etmiyorum, çünkü doğal olarak her bir normal insan gibi bende mutlu olmak isterim , ama içimdeki kötülükleri yenmedikce , Salih amel islemedilce (nefsimi tezkiye etmedikçe) mumkun olmuyor, olmuyor abi. Kötülük konusunda kötü örneklerden bitanesi de "İslam" alemi maalesef .
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 11:45:46
Senin nefis tezkiyesi dediğin şey bir şıhha 'rabıta' yapmak mı? Açıktan söyle. Çünkü tarikatlarda bolca kullanılan bu terim müritleri sıkıca şıhhın kontrolüne ve şıhhı ilahlaştırma için kullanılıyor.

Mutlu olmak için sanat gerekir. Müzik, şiir, resim, heykel, hikaye, film. Bunları İslam hep yasaklamıştır. Ortaya bir güzel eser koymak insanı mutlu eder. Tabi ki sadist ve mazoşist insanlar da vardır. Kimisi mesela cinsel birleşmedeki hazzı mutluluk görür. Kimisi güzel yemek ve içeceklerde bulur mutluluğu. Mutluluk öyle senin tarikatçı prensiplerine sığacak birşey değil.

BM mutluluk sıralamasında müslüman olmayan toplumlar ilk sıraları paylaşıyor. BM raporuna göre Finlandiya dünyanın en mutlu ülkesi
fes 2019-09-01 12:59:56
Bilme eylemi sorgulama ve mantık ölçülerine vurmayla olur. Bir de malum olma eylemi vardır ki tümüyle sezgiye dayanır.

Düş görürsün malum oldu dersin, tuhaf bir düşünce aklına gelir malum oldu dersi; bunun sonu yoktur. Musa asasıyla şöyle bir tutmuştur hoop kızıl deniz ikiye ayrılıp bir yol olmuştur; İsa körleri bakar hale getirmiş, ölüleri diriltmiştir.

İnanmayan dinden çıkar. Bilimle dinin arasında temel çelişki de burada çıkar; bilim acaba olmuş mudur, hayatın doğal akışına uygun mudur diye sorar.

Bu arada sormak, gerçekleri tüm çıplaklığı ile bilmek insanı mutlu etmez; tersine, mutsuz eder. Acı çekmeyen, çekmek istemeyen bilmez, bilemez; bilmenin bedeli mutsuz olmaktır.
D:€ 2019-09-01 13:08:26
Kitapta yazıldıysa öyle dir Deniz yapılmıştır, Nuh tufanı olmuştur.Isa ölüleri diriltmistir. Ozaman kitabı kim yazdı.
Insan böyle bir kitap yazamaz. Mumkunati yok, yok abi. Insan bu kitapların orijinalini yazmaz. Kimsede hiç kimseyi aşama şeklini zorlanamaz.
Bravo 2019-09-01 13:24:15
Aynen devam edin
fes 2019-09-01 13:30:15
Sümerlerin Gılgamış destanı var, 5000 sene önce yazılmış. Beş bin senelik tabletlerde Nuh'un gemisi hikayesi aynen yazıyor. Kitaplar çat diye yukarıdan inmedi; vahiy şeklinde peygamberlere indi, onlar insanlara anlattılar; kitaplaşma işi ise çok sonraları oldu.

Hrisetiyanlıkta bu 250 300 sene İsa'nın ölümünden sonra oldu. Tevratın kitaplaşması ise çok daha uzun bir zamanda oldu.
Feskaya 2019-09-01 13:49:07
Feska yazdığın bilgiler benim karnımı doyuracak mı.
Aç karnına RUH bile isyan ediyor.
Gel Gırcalıya gör insanların halini hele külere bi git.
Külede çoğunda birkaç yaşlı son zamanlarda T.C. emekli olanlar yaz yalarında külerine dönüyorlar.

Uzatmaya gerek var mı.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 14:53:25
Kitapta yazan şeylerin bir çoğu imkansızdır. Nuh tufanını ele alalım. Nuh düşünebiliyor musunuz o ilkel çağlarda her hayvanı gemisine bindiriyor? Halen keşfedilmemiş bir sürü hayvan var. Zürafa ve fiileri nasıl koydular o gemiye acaba? Peki mikroskopik hayvanlar gözle bile görülemiyor, onların varlığı Louis Pasteur tarafından XIX yy. keşfedildi!
Kuran'da karla ilgili hiç ayet yok, karlar, buzullar, dinozorlardan hiç bahsedilmiyor. Pengüen, kutup ayısı, kanguru, enot, ornitorenk, anakonda gibi hayvanlar Nuh tufanında yok olması gerekirdi, çünkü bu hayvanların varlığını araplar tam bin sene sonra öğrendi!
fes 2019-09-01 15:05:14
Gılgamış destanı Tevrat'an 2500 sene önce vardı ve Nuh tufanı olayı birebir o destanda anlatılıyor. Buradan ne sonuç çıkar, bir düşünün. Acaba halk hikayeleri, destanlar toplanıp bir kitap haline mi getirildi, merak konusudur. Zihni açık insan bunları sorar. Ben hiç bir şey sormuyorum, her söylenene inanıyorum diye adama bir şey diyemeyiz; inanıyorsa inanır.
D:€ 2019-09-01 15:27:22
Kitapta her türden birer çift diyor ,genelleme .Tenur kaynadi gemi yol aldı diyor .Beli ki yelkenli gemi değil . Nuhu her gün doverlerdi , bazen bayılan kadar. Çok az bir kitle ona iman ve tabi olmuşlardı, 70-80 ayle, toplum zayıf kısmı. Şehrin ileri gelenleri onunla dalga gecerlerdi ve "saçmalığı "dan vazgeçtim diye doverlerdi . Dışkılarını gemiye yapıştırirlardi. Tufan günü oğlu bile gemiye binmedi , ben daga çıkar kurtulurum baralak babasına cevap verdi ,ama dalga onu aldı götürdü, Nuha onun için duva etmesini yasaklandı
Dedikleriniz tabi mantıklı, ama ayetin muhtevası bütün türlerden demekte bildime kadar . Sonuç olarak Kitabı insanın yazması imkansız. Imkyani yok ,
aksini o dediklerin benzerini bende düşünmekteyim. Insanın böyle bir kitabı yazmayacak kanaatine vardığımda artık sorgulama seklim değişti.
Kitabı ben anlayabiliyorum. Yoksa araba dünyasıni örnek alsaydim, ya ateist yada Budist olurdum.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 15:29:38
"o zaman o kitabı kim yazdı"

Kuran'ın yazımı halife Osman zamanında oldu. Ondan önce hafızlar vardı, ancak Kuran metni üzerinde bir kurul falan yoktu. Muhammed yeni ayetleri sahabelere ezberletiyordu. Sahabelerin bir kısmı deri, kemik, yaprak üzerine yazıyorlardı. Fakat bu kontrollü değildi. Ebubekir zamanında bir kurul oluşuyor, ancak ilk ciddi çalışma ve yazım Osman döneminde oluyor. Osman her evdeki yazıları zorla toplatıyor, komisyon kuruluyor ve 325 yılında hristiyanlar İznik konsilinde ne yaptılarsa müslümanlar aynısı yapıyor. Elimizdeki delillere göre Abdullah İbn-i Mesud Sabah aydınlığı-İnsanlar (Felak-Nas) surelerini kendi yazdığı mushafa koymamıştır. Ubey b. Kâb ise iki ilave sure koymuştur: el-Hal’ ve el-Hafd süreleri diye süreler koymuştur (Hanefilerin vitr namazında okudukları kunut duaları).
Diğer farklı mushaflar günümüze ulaşmamıştır ya da halifeler dönemi toplatılıp yakılmıştır.

Ubey b. Kâb mushafı hakkında makale: https://dergipark.org.tr/download/article-file/212125
Göreceğiniz üzere Kuran metni üzerine ittifak yoktur, okunuşlar farklıdır, ilâve, eksik kelimeler vardır, aynı anlamda farklı kelimeler de vardır. Bunlara "ve
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 15:40:06
Günümüzde genom projesi var. Noah project diye bilimsel projeler vardır, elbet bunlar Nuh'un doğru olduğundan değil yapmaya çalıştıkları şey yüzünden. Mesela Apolo uzay programı Yunan Apollon tanrısına istinaden adı koyulmuştur. Mesela Venüs yunan aşk tanrıçasının adıdır.
Noah genom projesi bir sürü hayvan, bitki, mantar canlıların genetiğini, DNA'sını depolamaya yönelik proje. Fakat bu projede elbette HER CANLIYI EKLEMEK İMKANSIZDIR. Söz konusu "gemi" gerçek gemi değildir, kilometrelerce derin yerlerde gen deposu kurulmak amaçlanmaktadır. Elimizdeki teknoloji şu an bir DNA'dan tam canlı yaratmayı mümkün kılmasa da, kök hücre, sentetik DNA gibi alanlarda ciddi gelişmeler sağlandı.
Genesis (yaratılış) adında ölümsüzlüğü araştıran önde gelen teknoloji şirketlerinin yürüttüğü projeler vardır. Amaç sonsuzluğu yaratabilmek.
D:€ 2019-09-01 16:27:16
Benim bilgim biraz farklı.
Savaşta hafızların bir çoğu ölmekte , karar alinir kimde ne varsa toplatılir
Komisyon yapılır ve Kitabı bu haliyle vücut bulur, ayetler sırayla inmemiştir, a ilk inen İkra bismi rabuke...., son inen El yevme eeltum lekum diynikum .....
Bu iki ayet kitabın ortasindalar. Demek istediğim Muhamad sas ayetleri şair gibi ilhamen yazamaz.
Kitabın son hali kontrolu bı şekilde eldeki yazılarla ve kalan hafizlarla tegit edilerek son elimize ulaşan halidir .
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 16:49:05
Senin bilgin yok ki! Farklı bilgin olması için İslâm tarihi ve konuyla ilgili hadis kitaplarını okuman lazım. Sen bunları bilmeden ben farklı biliyorum deme hakkına sahip değilsin.
İbn-i Mesud ve Ubey b. Kâb mushafları hakkında elimizde bilgi var mı, hem de sahih hadis kitaplarında? Var. Aynı hadis kitaplarında bazı sürelerin daha uzun olduğunu ve sonradan unutulduğuna dair nakiller var mı? Var.

Bazı kimseler Marshall Bruce Mathers III gibi sıradan hem de beyaz kimsenin yazdığı rap şarkısı sözlerinin kimseler tarafından yazılamayacağını söylerler. Ki zaten de öyle oluyor, bu Eminem'i peygamber yapmıyor, yazdıklarını da tanrı kelâmı yapmıyor. Slim Shady Muhammet'ten farkı ben peygamberim, tanrıdan vahi alıyorum dememiştir.
fes 2019-09-01 17:30:05
Bizim kitabımızın, diğer dinlere nazaran, bir harfi bile değiştirilmemiş, olduğu gibi kitaba geçirilmiştir iddiasına ben uzun süre inandım. Dindar bir aileden geldiğimden bunlar aile içinde hep tekrarlanan şeylerdi. Bunun böyle olmadığını öğrendiğimde önce inanmak istemedim, ama maalesef gerçekler benim inandığımı doğrulamıyordu; kabul etmek zorunda kaldım.
· 2019-09-01 17:38:08
Hz. Hümanist b. Demokrat nicknameli arkadaş Kuran, hadis, İslâm tarihi üzerine araştırmalar yaptığınızı görmekteyim. Bu konuda bilginiz benimkisinden kat kat fazla olduğunu itiraf edebilirim. Acaba vaktiniz varsa bu konuları uygun bir ortamda ben ve arkadaşlarıma ders verebilir misiniz? Bende ilâhiyat üzerine akademisyen olabileceğiniz şüphelerim var, belki de yanılıyorumdur.
Bir tane proje var Al Maktaba Al Shamela (bundan haberiniz olmaması neredeyse imkânsız gibi), İslâmla her konuda kaynaklar elektronik ortama giriliyor ve bu gönüllüler ve üniversite çalışmalarıyla muazzam külliyat oluşmuş. Bunun belirli bölümleri Türkçe'ye yahut Bulgarca'ya tercüme edebilir misiniz, bu konuda görüşlerinizi bekliyorum.
D:€ 2019-09-01 19:13:15
Her hadise inanmamak lyazim. Çoğu uydurma olduğunu biliyorum.Birde hadi olan şey Peygamberin sözlerden ibaret. Ve hepside dogoru olmaya bilir.
Muhammed sas hiç bir sözü Kitaba aykırı değildir. Kendisi bile "Benim hsdislerim tartışılacak , siz Kitaba uymayanlarina etibar etmemeyi demekte.
Verdiğiniz örnekler anlaşıldına göre hadis kitabi değil . Tarih konusunda kaynaklar önemli, bazıları maksatlı ve objektif degiler. Kitap konusunda lehvi mahvuzda indirildi ,sonra azar azar Peygamberin kalbine yazıldı.
Aynısı da Kitab olarak aramızda, Onun sözü var ,"onu biz indirdik ve biz koruyacaz" , İncilin aslı şu an insanda yok.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 20:31:41
Şimdi Kuran'ı bizlere nakleden kişilerle hadisleri nakleden kişileri n'apacağız. Sahabe'nin önde gelen kişilerinden olan Hz. Ömer, Ali, Übey b. Kâ‘b, Abdullah b. Mes‘ûd ve Abdullah b. Abbas’ın mushafları Osman'ınkisinden farklıydı! Kuran'ın çeşitli ayetleri konusunda sahabelerden Abdullah b. Abbas, Abdullah b. Zübeyr, Abdullah b. Amr b. Âs, Muhammed’in hanımları Âişe, Hafsa ve Ümmü Seleme, tâbiîn neslinden Ubeyd b. Umeyr, Atâ b. Ebû Rebâh, İkrime, Mücâhid b. Cebr, Saîd b. Cübeyr, Esved b. Yezîd, Alkame b. Kays, Muhammed b. Ebû Mûsâ, Hittân b. Abdullah er-Rekāşî, Sâlih b. Keysân, Talha b. Musarrif ve Süleyman b. Mihrân el-A‘meş Osman'ın mushafına uymayan nakiller vardır. Biz bunları görmezden gelemeyiz, bu sayılan kişiler ŞERİAT HAKKINDA HÜKÜM VEREN VE İSLÂM TOPLUMU TARAFINDAN SAYGIN KİŞİLER. Onları inkâr eden bir tek Osman'ın mushafına inanıp geri kalan hepsini reddediyor demektir!
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 20:43:01
Kuran'ın metni üzerine tartışmalar olduğu gibi manası üzerine de ihtilâflar vardır. Meselâ İnek süresi 228ci ayette "Boşanan kadınlar, kendi kendilerine üç kurû' beklerler" diye cümle var. Kurû' kelimesinin manasını kimileri adetten sonraki temizlik, kimisi ise adet dönemi olarak kabul eder.
Besmelenin ayet mi, ayet değil mi konusu da var meselâ. Kimileri ayet değil demiş, kimileri ise ayettir demiş. Ayet diyenler de besmelenin o sürelere ait olup olmadığı konusunda tartışırlar. Günümüzde hanefiler besmeleye ayetu fazzah derler, yani besmele Kuran'dan ayettir, fakat sürelere dahil değildir.
Kuran'ın yaratık olup olmama tartışması var mesela. Hanbeliler hem manaya, hem de yazılı mushaflar dahil hepsine yaratık olmadığı görüşünü benimsemiş.
Kuran hakkında başka bir tartışma ise sürelerin nerde indiği ve niçin indiğidir. Bu konuda bir sürü nakil vardır.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 20:52:51
Tanrının koruduğu bir kitapta böyle ihtilaflar söz konusu olamaz. Aynı kişilerden gelen nakillerin herhangi birini seçmek diğerlerini inkâr etmektir. Hepsini kabul etmek ise Kuran'ın çelişkili olduğunu kabul etmektir.

Edip Yüksel meselâ mısırlı Raşad Halife'ye Allah'ın elçisi (nebisi) olarak bakar. Raşad Halife Kuran'da harfleri saymış ve belirli sistematik görmüş. Fakat daha sonraki sayımlarda Tevbe süresinin son iki ayeti hesaplarına uymadığını farkederler. Lekad câeküm... diye olan kısmı Kuran'dan olmadıgını öne sürerler. Bir de buna hadislerde delil de buluyorlar!

Yani işler bu kadar karmaşık. Hiç de korunmamış bu metin!...
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 21:05:46
Şamela tek kişinin altından kalkabileceği mesele değildir. Yani bunu belirli dillere tercüme etmek aynı zamanda günümüzde kullanılmayan veya anlamı değişmiş kelimeleri doğru tercüme etmek filoloji, tarih, ıstılâh, kelime coğrafyası gibi bir sürü bilgi gerektirir. 1400 yıllık dönemde arapça çok geniş coğrafyada çok farklı mekân ve zamanlarda kullanılmıştır. Zamanla bazı kelimeler ölüyor, yenileri çıkıyor, anlam kayması oluveriyor. Türkçe'de meselâ "girdi, çıktı" kelimeleri zamanla çok farklı anlaşılabilir. Günümüzde çıktı yazıcı (printer) aletinin bastıgı yazıya deniliyor.
Şahsen kimseye ücret veya ücretsiz ders veremem. Araştırma yapmak isteyenler resmi diyanete bağlı kaynakları inceleyebilirler. Arapçası olanlar ise Şamela gibi kaynaklara göz atabilirler. archive.org mesela büyük kütüphanedir orada da bir sürü dilde kaynak var. İngilizce anlayanlar Google Scholar gibi akademik yayınları inceleyebilirler.
· 2019-09-01 21:28:45
Teşekkürler demokrat bey!...
D:€ 2019-09-02 08:16:35
Ayet var ,diyor ki siz bazı ayetleri kabul ediyorsunuz etmiyor musunuz,
ayetin muhtevası ,Kitab bir bütün dür, onu öyle kabul edersin veya hiç .
Kitaba göre elçilerin görev tanımı var.
Kitabı okusun
Nefesleri tezkiye etsin
Kitabı öğretsin
Hikmeti ogretsin
Kitaba göre Resimler ve Nebiler aynı statüde degiler.Azhab 40.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 08:39:15
Kitap da hangi kitap? Sen ne Osman'ın ne de Ubey b. Kâb mushafını inceledin. Hakemlik yapacak olan kitap için tartışma var ortalıkta! Osman'ın siyasi gücünden yararlanarak diğer mushafları toplatması, hele ki Ömer gibi birinin mushafı görmezden geliniyorsa orada duracaksın. Yazılanları hiç okumamışsın. Ben sana Peygamberin en yakın çevresindeki hatta ailesinden kişilerin (Aişe, Hafsa, Ümmü Seleme, Ali) ayetler üzerine farkı nakillerde bulunduklarını söylüyorum! Sen bana üçüncü halife Osmanin tercihi mushafın ikinci halife Ömer'in mushafından daha doğru olduğunu söylüyorsun?!
D:€ 2019-09-02 08:51:18
Arkadaşlar işe başlıyorum bu gün biraz ara verebilirim .
Saygılar sevgiler buralardan
Auf Wiedersehen
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 09:17:06
İzin almayı unutma :)
fes 2019-09-02 09:34:21
Bu arada Osman din dışı ilan edilip yahudi mezarlığına gömüldüğünü de unutmayalım.

İnsanlarda idealleştirme eğilimi vardır. Avrupa'da İsa tasvirleri her nedense hep sarı saç mavi göz, ince uzun ve narin vücut şeklinde oluyor, oysa orta biliniyor ki doğuda o tip insan yoktur.

Niye bu böyle? Çünkü Avrupa'da kara ten, geniş surat siyah saç ideal bir figür değil de ondan.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 10:08:06
Osman'ı mısırlı muhalifler katlediyor, tetikçi öldürülüyor, ailesi ve hizmetinde bulunanlar (köleleri) cesedin gaspını önlüyorlar. İsyancılar Cennetül Bakî'yi işgal ettikleri için aile fertleri ve yakınları onu tedbiren Cennetül Baki'nin bitişiği yahudi mezarlığına gömüyorlar (çünkü cesedi vandallamaya kurban gitmesinden korkuyorlar). Cenazesine bir avuç kişi katılıyor, onlar arasında Ali'nin oğulları Hasan ve Hüseyin de var (bir rivayete göre aralarında Ali'nin kendisi de var). Ceset yıkanmıyor, elbiselerle gömülüyor (şehitlerin cenazesi yıkanmaz, halifenin devlet görevindeyken cinayete kurban gitmesi şehit hükmündedir). Cenaze namazını Cabir b. Mutaam kıldırıyor. Osman'ın eşi Naila ve Muhammed'in eşi konuşma yapmak istiyorlar fakat isyancılar tarafından fark edilmemek için bundan vaz geçirtiliyorlar.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 12:02:42
Aişe bint Ebu Bekir Muhammed'in altı yaşındayken göz diktiği en yakın dostunun kızıdır. Arap toplumunun baskıcı özelliğine rağmen damgasını vuruyor ve siyasi çekişmelerin ortasında başarı sağlıyor. Muhammed'in sağlığında sürekli sahabeler tarafından dışlanılıyor, peygamber üzerine etkisinden dolayı diğer eşleri tarafından dahi kıskanılıyor. İfk hadisesi Aişe'yi karalamak için yapılan komplodur. Ben şahsen onun namussuzluk yaptığına inanmıyorum.
Halifeler döneminde babası dahil dört halifeyi zaman zaman sert eleştirmiştir. Erkek egemen toplumda Ömer gibi kişilere korkmadan fikrini söylemek cesaret gerektirir. Ebu Hureyre'nin fıkıh bilgisi yoktu, sık sık peygamberden rivayet ediyordu Ayşe bir gün onu çağırttı ve sert eleştirdi. Kendi üvey damadı Ali'ye karşı savaştı, hatta komutanlığı yaptı! Devesi üzerinden talimatlar verirken devesi okla öldürülüyor, esir alınıyor. Fakat İslâm hukukunda cariye yapma gibi muameleye tutulmuyor, onun paçasını kurtaran ise Muhammed'in eşi olması. Ev hapsi gibi hayat sürdürmeye zorlanıyor. Kuran'da peygamberin eşlerinin ebediyen evlenemez diye ayet onun içindir, Muhammed onu kıskandığı için başkasına varmasını iste
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 12:05:05
....
Kuran'da peygamberin eşlerinin ebediyen evlenemez diye ayet onun içindir, Muhammed onu kıskandığı için başkasına varmasını istemiyordu!
fes 2019-09-02 13:14:47
Ben bu olayları o kadar ayrıntılı bilmiyorum, ilgi alanım da değil. Genel kültürümü geliştirmek, bin senelik dinimizi öğrenmek için belli bir caba gösterdim göstermesine de, çok ayrıntıya girmedim.

Olaya tarih bilimi metodolojisi açısından bakarsak islamın çıkış dönemine ait kaynaklar var ve bu kaynakların çeşitli değerlendirmeleri var.

Kaynaklar ne kadar güvenilirdir, mesela Aişe şunu yaptı bunu yaptı, Peygamber kıskandı şeklinde çıkarımlar yapmamız ne karar doğrudur. Buralarda dikkatli olamak lazım.

İsa ile Mariya Magdalena ilişkisi meselesi var biliyorsunuz. Mariya Magdalena İsanın karısı veya sevgilisiydi diyenler var. Bir kaynakta İsa Mariya Magdelena'yı ağzından öptü diye bir ifade var; bu ifadeden kalkarak demek sevgililerdi diye bir çıkarım yapanlar var.

Bununla beraber bir de kilisenin İsa'nın günahsızlığı ile ilgili dogması var, sevgili iddiası bu dogmayı yerle bir ediyor. Bu konular tartışılsın tartışılmasın demiyoruz, ama tek doğru benim dediğimdir dememe koşuluyla.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 14:43:56
Elimizde büyük külliyat var - hadisler, tefsirler, tarih kitapları... Muhammed'in Aişe'yi kıskanması bir tek kaynakta geçmiyor. Aişe diğer ehlibeyt gibi sahabeler toplumunca ilgi görüyordu, Muhammed 23 yıllık peygamberlik hayatında bir sürü kişiyle buluştu. Bunun haricinde Aişe seferlere iştirak ediyordu.
Biz peki bunları nereden biliyoruz? Çünkü farklı sahabeler benzer iddialarda bulunmuşlardır, hele islâm devletinin merkezinde olan insanlar odak noktasındaydı. Aişe'nin halifeler dönemi aktif siyasete katıldığını gösteren bir sürü kanıt vardır. Şiatul Ali denilen grup meselâ Aişe'yi karalarlar, özellikle Şia kaynaklarında Ömer, Aişe, Osman, Ebu Bekir hakkında aşırı çirkin ifadeler var.
Muhammed'in kıskanması İfk olayında tam çıplaklığıyla baş gösterdi. Elli altmış yaşlarında bir sürü karısı olan kişi düşünün. Din kitaplarının anlattığı gibi Muhammed'te bin kişilik cinsel güç olması mümkün mü? Aişe ise yirmi otuz yaşlarında tam genç kadın. Aişe'nin çocuğu var mı, oldu mu hiç? Peygamber karısının zina işlemiş olabileceğini bir ay boyunca niye düşündü? Aişe baba evinde bekleme yaptı?
Bu konular tek kişi söylememiştir, ben gerçekten genel ol
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 14:46:06
....
Bu konular tek kişi söylememiştir, ben gerçekten genel olan bilgiye kaniyim. Mitoloji unsurlarını çektiğimizde gerçek ortadadır.
Aişe tüm peygamber kadınlarından en çok bahsedileni. Demek ki "rahat durmamış", ona dayandırılan sözler, halifelerle tartışması tek tül bilgi değil ki..
Hazretlere ve Feskalara 2019-09-02 15:45:28
Din hiç kimsenin erişemeyeceği derin bir olaydır.
Dinlerin doğuşundaki formdan bu güne kadar nasıl gelindi.
Her din mezheplere tarikatlara kadar ayrıldı.

Bunların hepsi dini kendi çıkarlarına göre yorumlar.

Kuran’dan bir ayeti 10 ilahiyat hocasından yorum istendiğinde 10 farklı yorum alırsınız.

Bu sebepten dolayı din ne kadar tartışmalı kendiniz düşünün.
İlahiyat hocası rahmetli Yaşar Nuri Öztürk neredeyse İslam düşmanı ilan edilecekti.

Alah Adem oğlunun her birinin kafasının içine beyin/zeka koymuş.
Her birey hangi dinden olursa oldun hangi meşrepten olursa olsun hangi tarikkattan olursa olsun dinle ilgili kendi düşünceleri vardır.

Ne yazık ki daha az gelişmiş beyin birilerin zekasına kurban olarak manipüle edilebiliyorlar.

Böyle olmuşmuş şöyle gelişmişlik bu
fes 2019-09-02 17:32:21
O kadar ayrıntısını bilmesem de bu tür iddiaları ben de duydum. Bir sefer esnasında Ayşe'yle biri yolu kaybetmişler üç gün beraber çölde geçirmişler. Söylenti çıkmış tabı, çıkar. Peygamber de bu işte çok üzülmüş. Bunun üzerine bir ayet inmiş v.s Anlatılanları naklediyorum.

68 senesinde Demirel ile Nazmiye hanım arasında da benzer bir durum olmuş. Söylentiler hep çıkar ve bu söylentiler ne tam kanıtlanabilir ne de yalanlanabilir, ortada bir yerde belirsiz kalır.

Ve ya Rasputin Çarıçeyle yatmış mıdır yatmamış mıdır. O zamanın Moskova sokaklarına Çariçeyle Rasputin'in pornografik resimleri çiziliyordu, geniş halk kitleleri buna inanıyordu.
D:€ 2019-09-02 21:19:15
Merhabalar
Kitab insan tarafından yazilamaz.
Babam parti üyesi idi. Babaannem ona gyavir derdi (Hristiyanlara demezdi ) ,bana Fatiha öğretmeye hevesliydi zor olduğu için benim hiç hevesim yoktu.
Onunla hep dalga gecerdim, ben inanmıyorum, mumkunati yoktu, Darwin teorisi bioloji dersinden tam tatminkyardi. Ama gencmisim. Hep ye 28 yaşında kalacami geliyordu sanki.Cinlere hiç inanmamaktaydim.Buyu bu neya abi, bunları konuşanlara gerizekalı olarak bakıyordum.
Nezaman mi Üniversiteye kazandım , farklı şeyler okumaya başladım, demokrasi geldi , Darwin teorisi sorgulanmaya başlandı. Benim bir türk kız arkadaşım ,kimya okuyordu hepsi 6,00 ,bir kitabı 24 saten öğrenir ve sınavı 6,00 ile geçerdi, bir hikaye anlati, oturmuşlar şehrin ileri gelenleri oda orada, ve seans yapacaklar, ve birini carmislar , carılan ve görünmeyene sormuşlar ,bu genç bayanın erkek arkadaşı var mi!? Masada ki bardak kendilinden gezmiş ve üç harifin üzerinde durakliyor VAR. Bayan diyor ki bu ben sırım di.
İkinci soruda adı ne? Bardak ine kendilinden T_ _ _ _ r. 6 harifin üzerinde gezmekte.Ucumcu soruda de kimsin? Cevap aynen .-Sh e _ _ a n.
Abi bana bunu anlatan bir arkadaşım, ismini yazmıyorum, ya
D:€ 2019-09-02 21:26:55
Devamı
İsmini yazmıyorum, kesinlikle bana dogoru konuştu, kendisi yüksek lisans üstü eytimini AB yaptı yabancı dilde (Almanya ve İngiltere değil), şu an da başka bir kıtada aylece mutlu hayat sirmekte son olarak bilgilerim.
Benim hikayem bu. Var abi Çin de var Meslekte var.
OKitapta her şey yazılı. Şimdiye kadar Ona ne sorduysam mutlaka soruma dolaylı şekilde cevabını buldum
Arkadaşlar 2019-09-02 21:45:47
Din dipsiz bir kuyudur.
Din inanç herkesin içinde vardır inanmak inanmamak bireye aittir.
En azılı ATAİST bile aniden önüne görülmemiş bir doğa olayın önünde iç güdüsel olarak AMAN ALLAHIM der.

Bırakalım tadında herkes inançla inançsız yoluna devam etsin.

Hayırlı akşamlar.
fes 2019-09-06 17:41:25
Dinimizi fazla sorgulamayalım dendiğinde karşılığında suskunluğu elde edersin. Suskunluktan bir şey çıkmaz, faydası sıfırdır.
Feskaya 2019-09-07 17:35:18
Fes din tartışmadı havanda su dövmektir.
Sonu olmayan bi kavramdır din.
En doğrusu susmak.
Her Allah’ın kulu dini anladığı gibi yaşadın.
Fes ANLADI