Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Şubat 2020
HABERLER » Bulgaristan
Radev: Bulgaristan, Kuzey Makedonya’ya AB’ye katılımı konusunda pozisyonunu açıklayacak

Radev: Bulgaristan, Kuzey Makedonya’ya AB’ye katılımı konusunda pozisyonunu açıklayacak

30 Eylül 2019

Bulgaristan’ın Kuzey Makedonya ile ilişkileri ve ortak tarihleriyle ilgili tartışmalı konularda müzakerelerden sonuç alınmamasından dolayı bugün Cumhurbaşkanı Rumen Radev, Başbakan Boyko Borisov, Dışişleri Bakanı Ekaterina Zaharieva, Başbakan Yardımcısı Krasimir Karakaçanov, Meclis Başkan Yardımcısı Emil Hristov, Meclis Dışişleri Komisyon Başkanı Cema Grozdanova, Meclisteki yer alan parti gruplarının temsilcileri ve Bulgaristan-Kuzey Makedonya Karma Tarih ve Eğitim Çok Disiplinli Uzman Komisyonu Eş Başkanı Prof. Dr. Angel Dimitrov’un katılımıyla danışma toplantısı gerçekleştirdi.

Toplantıdan sonra Radev, basına yaptığı açıklamada, “Hükümet, Kuzey Makedonya konusunda ulusal bir pozisyon geliştirmeli, kriterleri ve gereklilikleri Kuzey Makedonya’nın Avrupa Birliği'ne (AB) katılımı için ön şart haline gelmelidir. Ancak bu şartlar önceden belirlenmeli ve yerine getirilmelidir, aksi takdirde müzakere sürecinin sonraki aşamalarına devam edilmeyecektir” diye belirtti.

Cumhurbaşkanı,” Bugünkü toplantıya katılanlar prensipte anlaştı - Bulgaristan'ın ulusal çıkarlarını korumak için net şartlar ve kriterler içeren ulusal bir pozisyon geliştirmek için acil harekete geçilmelidir. Bu gereklilikler ve kriterler müzakere çerçevesinin bir parçası olmalı ve Kuzey Makedonya'nın AB'ye kabul edilmesi için ön şart haline gelmelidir. Hükümet, Kuzey Makedonya’nın AB üyelik müzakere sürecinin tamamlanmasından önce net nihai hedeflerin belirlenmesine ve her ardışık aşamada net kriterler ile ulaşılacak belirli ara hedeflerin belirlenmesini taahhüt etti. Böyle bir ulusal pozisyonun tabii ki, Mecliste de tanıtılması gerekir” dedi.

Cumhurbaşkanı’nın ifadesine göre, özellikle okul müfredatlarına, müzelerdeki yazılara, anıt taşlarına ve kamu medyalarının pozisyonlarına dikkat edilmelidir, çünkü iyi komşuluk ilişkileri kurulması, başarılı bir müzakere süreci için kilit bir kriter olmalıdır.

Cumhurbaşkanı,” Kırmızı çizgiler çizilmelidir. Kuzey Makedonya'nın Avrupa entegrasyonu Bulgar tarihini, dilini ve kimliğini bozuk para gibi harcama pahasına olmayacak. Açık koşullar önceden açıkça belirlenmelidir ve yerine getirilmezlerse, müzakere sürecinin sonraki aşamalarına devam etmeme imkanı olmalıdır. Bu, önceden bilinmelidir, müzakere sürecinin en başında belirtilmelidir” diye belirtti.

Radev, böyle bir pozisyonun geliştirilmesinin, sadece Bulgaristan için değil aynı zamanda AB ve Kuzey Makedonya için de faydalı olacağını söyledi.

Cumhurbaşkanı, Bulgaristan'ın Kuzey Makedonya’nın Avrupa-Atlantik perspektifini her zaman desteklediğini vurgulayarak bağımsızlığını tanıyan ilk ülke olduğunu hatırlattı. Radev, ayrıca İyi Komşuluk Anlaşması’nın Bulgaristan hükümetinin girişimiyle imzalandığını, ancak beklenen sonuçları vermediğini söyledi.
Dışişleri Bakanı, bugünkü toplantıda Kuzey Makedonya'nın hava sahasında silahlı hava polisi uygulanması konusunu da gündeme getirdiğini söyledi.

Cumhurbaşkanı, ”Bulgaristan hükümeti'nin NATO çerçevesinde tüm imkanları ve elbette ortaklarımızla diyalog içinde tüm imkanları kullanacağı ve böylece sorumluluk payını üstleneceği ve bu rotasyon görevini üstleneceği konusunda prensipte anlaşıldı. Bunu yapmak için hem araçlarımız hem de yeteneklerimiz var. Bu, Bulgaristan'ın bölgesel ve müttefik olarak yapıcı ve sorumlu rolünü gösterecektir” diyerek açıklamasını sonlandırdı.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Yürk 2019-09-30 18:15:39
Radev önce ülkesinde yaşayan 1 milyon Türk’e azınlık statüsü versin o zaman Makedonya’yı tehdit etsin.
fes 2019-10-01 08:55:35
Versin de vermiyor işte ne yapacağız? Senin dediklerini duymazdan geliyor, o başka bu başka diyor ve arabasını sana rağmen böyle yürütüyor. Senin bu adam karşı yaptırım gücün yoksa her mızmızlanma boşunadır.

Yukarıda yazdıklarımdan ben türklere azınlık statüsü verilmesini istemediğim sonucu çıkarma; aptallar hep böyle sonuçlar çıkarıp dururlar da ondan uyarıyorum. Benim veya senin istemesinin, istememesinin hiç bir önemi yoktur. Sen ve ben istedik diye bir şeycik değişmez.
Türk 2019-10-01 09:19:21
Fes sana soran oldu mu
Senin konuda görüşün sabit.
Senin desteklediğin o hain DuPiSe parlamentoda sustukça sen de onları destekledikçe BG Türkleti kesin eritecek.

Sen neden Türkletin haklarının verilmesine karşısın.

KİMSİN SEN.
fes 2019-10-01 12:45:46
Tam tersi aslında: sabit fikirli sensin benimki ise dinamik ve diyalektik fikirlerdir.

Neden benim dediklerim dinamik ve diyalektik de seninkiler sabit ve formeldir? Hay hay, onu da açıklayayım:

Benim dediklerim tarih bilgisine, bilimsel verilere, karşılaştırmalı okumalara dayalıdır. DPS desteklenmelidir derken bir takıntıdan, kişisel bir menfaatten kalkmıyorum, en az 150 senelik tarihi yaşanmışlıktan, uluslararası hukuktan, dünyada mevcut olan güç dengesinden kalkarak bunu diyorum.

Senin dediklerin ise herkes görüşüdür; öylesine kahvede, bulgar tv'lerini seyrederken oluşuveren, hesapsız kitapsız görüşlerdir. Bunlara saplantılı ve gerçeğe uymayan görüşler denir.

Türklerin haklarının verilmesine neden karşı olayım ben; ayrıca karşı olsam ne olur karşı olmasam ne olur. Seni çıkarımın geri zekalı çıkarımıdır; belli ki geri zekalı kadar aptalsın.
Feskaya 2019-10-02 10:33:33
Feska harbi şapşal sın.
Salak, tarihi verilere bakılırsa Bulgar ülkelerinde yaşayan azınlıkları eritmeye hiç vaz geçmedi tam hızla devam ediyor.
Sen ve senin DpS şeflerin bu sürece destek veriyorsunuz.
Söyle şimdi kim geri zekalı.
fes 2019-10-02 11:58:23
Aynı saçmalıkları papagal gibi tekrar eden bir budalayla tartışmayacağım.
Feskaya 2019-10-02 13:49:25
Aşüle Feska senin için en iyisi SUSMAK.
Susarsan BUDALALIĞIN ortaya çıkmaz.
Hüseyin Soydan 2019-10-03 08:29:16
Fesakaya görevlisi, amacın burada yapılan konuşmaların üstüne asit dökmek mi, atakacılar sana öyle görev mi verdiler? Şu ana kadar tek bir akıllı lafını duymadık.
Üsen Soydansıza 2019-10-03 09:17:10
Sen de o trollerden sin belli.
Bu sitede BG Türkletin durumu öncelliklidir.
Saçma sapan Dostoevskiler paylaşılacak yer değil.
Dostoevski saçmalık paylaşımları BG Türklerine ne gibi faydası var.
Paylaşacaksanız BG Türklerini paylaşın.

Aslında ben değil asıl FESKA Bulgarı savunuyor ve ATAKA san emir alıyor.

Sorsana Feskaya neden BG Türkletin hakikatına karşı çıkıyor HİÇ Bİ ŞEKİLDE DESTEK VERMİYIR.

Kim ATAKAdan emir alıyor?
Hüseyin Soydan 2019-10-03 12:14:47
O bir şeyler söylüyor, bizim de ilgimizi çekiyor. Kendisine katılırız katılmayız bizim işimiz, senden görüş almamıza hiç ihtiyacımız yok. Dediğim gibi o bir şeyler söylüyor ama senden henüz hiç bir şey duymadık, ona buna çamur atmaktan başka bir fikrini, düzgün bir fikrini duymadık. DPS neden DUPESE dediğini açıkla en azından. Fesin Bulgaristan türklerini çıkarlarına ters bir sözünü ben görmedim, o kanaate nasıl vardın? Yaptığın utanmazca davranışları gördükçe bu adam ATAKACI mı acaba diye düşünmeden edemiyorum. ATAKADAN emir alan biri soylu mu olur soysuz mu onu herkese izah et ki millet ne olduğunu anlasın.
Üsen Soydansıza 2019-10-03 12:27:40
Üsen belli STROL dün.
DuPiSe bu teşkilat yöneticileri yaptıkları yolsuzluklardan dolayı kıpırdayamıyorlar ve onları istedikleri gi evirip çeviriyorlar kaçmaya yerleri . Anladı
Sen Feskanın BG Türklerini savunduğu tek bi cümle bul.

O zat Türklere muhalefetten başka ne yaptı şimdiye kadar.
Onun yazdıklarını anlamak için onun gibi “filosof” olmak gerekiyor.

BG Türkletin filosofiyadan ihtiyacı yok bu acımasız koşullarda basıl ayakta Türk ve Müslüman olarak kalmaktan ihtiyacı var.
Sizin gibi algı gerçek gündemi başka boş yerlere çekmek isteyenlerden ihtiyaçları yok.

Boş laflarla meşkül etmeyin KKIRCASLİ haber sitesini.
Hüseyin Soydan 2019-10-03 13:53:59
Şimdi anladım Fesin sana neden küfrettiğini.
Hüseyin Soydansıza 2019-10-03 15:12:27
Sizler troller Türklere küfürden başka ne bilirsiniz sizin için çıkmaz küfürdür.
Hüseyin Soydan 2019-10-03 16:55:23
Küfreden sensin, bana Soydansız diyerek bak küfrediyorsun. Kırcalihaber sitesinin ortamını pisleme. Onunla bununla Dostoevski okumuş diye sözde dalga geçiyorsun ama senin ne okuduğunu kimse bilmiyor. Bu konularda bir şey söylemiyorsun, nasıl yetiştiğini bilmiyoruz.Kurduğun düşük seviyeli cümlelerden boş teneke olduğun görülüyor. DPS oy vermeyin diyorsun ama nedenini açıklayamıyorsun. Yolsuzluk dedin Fes sana 10 senedir muhalefette olan bir partinin nasıl yolsuzluk yapar sorusuna bir cevap veremedin. DUPESE laflarıyla burasının havasını bozma.
Hüseyin Soydansıza 2019-10-03 18:39:05
Seviyesiz diyorsun evet seviyesizlere ancak seviyesizce davranılır.
Senden önce birkaç trol daha geçti bu siteden sen de geçeceksin.

Kısacası Türklere muhalefet yapanların bu sitede yerleri yok sen de gideceksin.

Benim okuduğum kitaplar mı okul kitapları hem de çok iyi okudum Dostoevskiden ihtiyaç duymadım çünkü benim hayatıma faydaları yok.

Şapşal herif Bulgar beni Bulgar yapmaya çalışıyor sen hala laga luga DuPiSeye neden oy vermeyelim.
DpS para karşılığı Türkleri sattı.
Soru; DpS beden Türkletin haklarını aramıyor.
Yapamaz edemez saçmalık cevaplar değil hakiki cevap yaz da senin kim olduğun ortaya çıksın.
Senin kurduğun cümleler kim olduğunu zaten ortaya koyuyor yetersiz eğitim aldığınız ortada.
Anladı
fes 2019-10-03 19:44:03
Hayvan bizimle mücadele ettiğini ve bizi korkutup buradan kaçırttığını zannediyor. Zavallı hayvancık.
Hüseyin Soydan 2019-10-03 22:57:25
Bulgarlar seni nasıl bulgar yapmaya çalışıyorlar, merak ettik şimdi. ATAKACILARA paçayı kaptırsan bulgar yaparlar adamı. Göbeğini ATAKAYA bağladın şimdi türklerden, DPS'den, Ahmet Doğan'dan nefret ediyorsun. Türk olmak, türk kalmak istiyorsan Festen özür dile, adam ol.
Üsen Soydansıza 2019-10-04 11:09:43
Siz Troller kendinizi ne zannediyorsunuz şapşallar.
ATAKA eşittir DpS ve tersi.

Bu iki partiyi eski DS elemanları aynı hizmet için kuruldu.
Seçim propagandalarında kasıtlı birbirilerini yitiyorlar.

DuPiSeyi destekleyen ATAKAyı desteklemiş oluyor.

Sorun kim ATAKAyı destekliyor Fes Ve sen zavallılar.

Siz Türk olsaydınız bir kez bari DpS yönetimini eleştirirdiniz.

Sen ve Feska Türklerden özür dilemeniz gerekiyor.

Siz troller neden BG Türkletin haklarını almalarına imkansız olarak bakıp istemiyorsunuz.

Siz gerçekten Türk müsünüz.
Hüseyin Soydan 2019-10-04 12:47:35
Yazdıklarını okumaya çalıştım ama bir şey anlaşılmıyor. Fesin dediği gibi geri zekalı böğürtüsü gibi bir şeyler yazmışsın, bak bak bir şey anlaşılmıyor. Ya düzgün yazmayı öğren ya da hiç yazma, bulmaç gibi yazılarını bulmaca çözer gibi okumaya kimsenin sabrı yok.
Üsen Soymansıza 2019-10-04 17:44:26
Senin gözlerin bulamaç görüyor çünkü o kadar görebiliyorsun.
Senin aklın da bulamaç olmuş.
Görmek okumak için akıl ve göz lazım senin aklın bulamaç olmuş bulamaç gibi görüyorsun.
Sen düzgün bi doktora git.
ALPER ŞAHİN 2019-10-04 21:13:24
Hüseyin Soydan kardeş akli dengesi bozuk şizofrenle tartışmaya gelmez. Adamın akli dengesi yok, boşuna bu şizofrenle uğraşacağına bir iki makale oku, facebook'a gir bir iki yorum, like at. Daha bu şahıs adını söyleyemiyor, belli çok utanıyor, kendisi ikide bir DPS, Başmüftülük gibi kurumlara sallıyor, biraz araştırılsa DPS ve Başmüftülük tarafından sosyal yardım aldığı ortaya çıkacaktır. Malesef Allah onu öyle yaratmış. Uğraşmaya değmez. He he he de geç.
Alpere 2019-10-05 08:34:18
Alper belli sen de Türklere karşısın evet Türklerin haklarını savunacak kadar şizofrenim.

KIRCAALİ haber Türklerin sesi

BG Türklerin haklarını savunmayanlar gitsinler FEYZBUKA orada sergilesinler yeteneklerini.
fes 2019-10-05 12:11:59
Bir şizofren hiç bir hakkı savunamaz, çünkü şizofreni olmayan bir dünyanın varlığına inanmaktır. Herkesi ajan sanmak, hhiç alakası yokken DPS'yi satılmış görmek, alakasız adamları itham edip suçlamak gibi. Hastalıktır, tedavi edilmez ise çok tehlikeli olabilir.Şizofreni hastaları korkunç cinayetler de işleyebilirler.
Feska 2019-10-05 13:03:53
Aynı cevaplar aynı görüşler.
Türkleri savunmak çok tehlikelidir öyle mi.
Bulgara teslim olmak DpS arkasından gitmek en doğru akılcı yoldur dimi Feskalar.

Feska eninde sonunda yeriniz ÇÖPLÜKTÜR.
Fahreddin Kafalı 2019-10-05 15:29:34
Allah kimseyi şizofreni hastası yapmasın.
Sadık Mehmetali 2019-10-05 17:34:10
Kendine takma bir ad bile alamayıp feska feska diye yazan zibidiyi dinleyecek değiliz her halde. Oyumuzu HÖH adaylarına vereceğiz.
Hüseyin Mutlu 2019-10-05 21:12:19
Bu şizofreni keşke akıl hastanesine yatırıp gerekli müdahaleyi yapsalar. Kendini birşeyleri savunduğunu sanıyor. Bir akıl hastanesinde birisi kendinin tanrının elçisi olduğunu söyleyince diğeri itiraz etmiş: "Sana benim elçim olduğunu asla söylemedim" demiş.
D:€ 2019-10-05 22:10:36
Feska rumunla yazan arkadaşın şimdiye kadar bu sitede yanlışını görmedik. Belli bir yazma tarzı var, en önemlisi küfür etmiyor ve fikir olarak farklı düşünüyor , çoğu fikirlerine saygı duyuyorum , bazılarına da katılmıyorum ama önemli değil. İnandığı istikamete yürümekte, ilginç bir pozivnasi da var "Anladı" . Buna gulumsememek elden degil, ama kardeşimiz , yazdıklarına göre yaşadığı topraklara ve memleketine sadık ve seviyor, bukadar çileye ve eziyete ugratildiktan sonra bunu deye bilen kanatimce geniş urekli türk olmalı zikretogimiz kardeşimiz.
Hayır kesinlikle shozofreni değil.

Nasıldı o pozivna a evet -verstehen Sie. (:
Auf Wiedersehen
fes 2019-10-06 08:28:37
Bozacının şahidi şıracı olursa ne olur? Ne olacak Auf Wiedersehen olur. İlkel makak maymunu gibi çarpık şeyleri söyleyip durmaya üslup diyorsan sen de ilkel makaksın demektir. Deli deliyi bulması gibi makak makakı bulmuş.
D:€ 2019-10-06 09:48:15
fes adı gülüm yoluna ,herhalde senden öğüt alacak biri değiliz, bedim soyum Adem AS dan geliyor ve bundan eminim. Seninkini bilmem, makak
olsa olsa seninn ................, bişey yazdım ama sildim, herhalde baba annen Makak değildir deye ilham aldım, ama sen terbiyesizin , seviyesizin ve cahilin tekisin. Bazı fikirlerine katılmış olsam da seni ulema yapmaz, aydın hiç yapmaz farkında değilmisin neladar basit ,ilimden yoksun ve zavali biri oldunu . Bitane filim vardı "Bandata na Kratunkovtsite", maymunları canlandiriyordular, forumda fesi görünce Krtunko geliyor aklıma.
Hadi yoluna
fes 2019-10-06 11:00:29
Bozacının şahidi şıracı köpürmüş, köpürür köpürür, aslına rücu ede. Öğüt verme bana diyor, oysa öğüt verdiğim yok sadece ilkellik teşhisi koyuyorum.

Yaradılış teorisiyle evrim teorisini tartışmıyorum, ilkelliği tartışıyorum. Zira yaradılış teorisinde de ilkel dönem vardı, cahiliye devrinden bahsedilir mesela.

Fakat üzerime dinsiz bu yaftasını yapıştırmak için adice soyum Ademden geliyor ayaklarına yatman iyi bir davranış sayılmaz.

Aaa ben çok dindarım aslında diye bir savunma yapacak değilim. Dindar değilim dindar olmak da istemiyorum. 21 asırda yaşıyoruz yedinci asır kafasıyla bu günü düşünemeyiz.
D:€ 2019-10-06 11:18:28
Tmm Kratunko, sen yoluna . mantıktan, felsefi yorumlardan anlamayana ama kendini Gross feylesov görene ne anlatılır , bu olsa olsa
TV nin karşısına geçip Ekrandakine anlatmak gibi bir şey , adama cahilsin deniy o ise Dostoyevski kitabında hakimda böyle demiy şarkısını soyliyo.
Git be senin gibi seviyesiz ve eğitimsiz biriyle muhatab olmam başından yanlışların büyü. Lan gerzek ne bitirdin, benim üniversitede ukudigum kitaplar senin hikyaye okudun ve yarıda braktigin romanların üçü katlar şapşal.
Anlamadın gimi?
Auf Wiedersehen
D:C kardeş 2019-10-06 11:54:20
Bırak Feskaya ona ne senin ne okuduğunu onun derdi seni ivşaya zorlamak.
Kendisini iki kıçı kırık kitap okudu diye filosof yapıyor. Dostoevskıyi insanı gözüne sokmaya çalıyor.
Ben ilk okul terktenim. Hayat üniversitesinden mezunum mesleğim kaldırım mühendisliği.
Belki feskaları aydınlatmış oldum.
Dostoevski okumak beni Bulgarın zülümünden kurtarmıyor.
Benim okuduğum kitaplar genelde BG Türk yazarlardan oluşan kitıplardır.
D:€ 2019-10-06 13:31:09
Bizde birşeyler anlatmaya çalışıyoruz. BG de kendine güvenen ve siasilerin uyguladı iradenin yanlış ,hatalı ve şahsi olduğundan dolayı yurtdışında . Ele DPS nin yürüttüğü siyaset calgadan ibaret ve siyasi ahlyaktan yoksun. Burada Bilgar arkadaşımızdan duymaktayız, kaza olmuş
aneyle yaralı çocuğu helikoptere "basit" insanlar olduğu için alinmamislar.
Ve arkadadimizda istagramda buna karşı birşeyler yazıyordu, konuyla başka dedokodularda vardı gerçek mi yalan mı bilemeiz ama cirkindiler oyuzden yazmıyorum kendime yakıştıramadım.
Ne diyem Alamanyada kişiyi olduğu gibi kabul ediyorlar, Afrikalı da olsa.
Feska rumlu arkadaşa bu konuda 100% haklı, aynı düşünceyi bende de mevcut. Ama dil konusunda hem fikir değilim, ana dilimiz muhteşem, ama Bulgarcaya güzel dil ve severim. BG de ikinci dil İngilizce veya Alamancadan başka gerek yok. DPS sayesinde devlet kademelerine işe girenler oldu baş baya (burada Bulgarca mukel olması gerekiyor), biraz gerçekçi olalım.
D:€ 2019-10-06 13:48:57
Devamı
Ama DPS nin yürüttüğü siaset, seçmeni dejerene ediyor bu bir gerçek.Liderin adresi neresi?Aylesi kim, kim (eşi varmı )? Ben şahsen küçüklüğümde Pioneer ve Komsomol teskilyatin ozaman verdi gençlere pozitiv ölçüler le sekilendi karakterim.Yalan , hırsızlık, çalma,içki ,sigara, sarkıntılık bunlar çirkin ve yanlış öğretildi,ayle yapısı önemi, öğretmene ,buyuklere karşı saygı, idarecilere karşı saygı v s. Yani biz böyle yetiştik. Şimdi ver Azizi
ver calgayi , Paynerin sahibi DPSden adaymiş bilmiyorum dogoru mu. Seçmenlerin hepsinin beli evi ve adresi var, ayleleri var, öyle olunca "liderleri"
seenin derdimden anlarmi , seçmen el faturasını ödemeye düşünür "liderimiz" letyasta ciniya almasının yolunu arar. Tok olan aç olanın halinden anlamaz. Tsaryat e gol diyorum. İşte ivsa oldum .
Buyursunlar. Biz Gyotenin hayraniyiz ve bunuda atmıyorum. Bir Gyote BG ye de lyazim, yoksa işimiz zor.
Auf Wiedersehen
D:C kardeşe 2019-10-06 14:54:54
BG Türkü kesinlikle Türkçe okullar istemiyor BUNU Bİ KERE BİLİN.
BG Türkleti müfredatta haftada en az iki saat Türkçe seçmeli dersten çıkarılarak zorunlu programa alınmasını istiyor.

Entegrasyona EVET
asimilasyona HAYIR.

Kırcaali Komuniga Jenda merkez köylerinden birinde bir kuşun ortasına ana kız ölü bulunmuş.
Kırcaali hastanesinde otopsi sonucu “nedohranvane” yani yetersiz beslenmeden ölüm gerçekleşmiş.

İşte Kırcaali DpS belediyesinin halka hizmeti açlığa mahkum etmek.

BG devletin Kırcaali Türklerine karşı katı işsizlik ve açlıktan ili terketmeye zorlamak.
Ne yazık ki DuPiSe yönetimi bu devlet politikasına destek vermekte.
fes 2019-10-06 15:32:59
Şey, Auf Wiedersehen bilgili arkadaşlar duymakta imiş. Kimmiş bu bilgili arkadaşlar, kıt beyinli feskaya tabi, kim olacak. O zaman? O zaman bozacının şahidi ıracı olmakta imiş.

Başka bilgili hiç yokmuş mu? Olmaz olur mu, ilk okul bitirmiş ama hayatın üniversitesini bitirmiş bir kardeşi varmış ba! Yapma biyaooov! Varmış varmış, Dosoevskiye ne gerek varmış; insan okuya okuya cahil oluyormuş, ama hayatın üniversitesini bitirmek başka imiş.

Hayatın üniversitesinden çıkma zurniş feskası zehir gibi zekasıyla Dupedavets lafınıdan DUPESE lafını çekip çıkarmışmış. Maksim Gorki'nin "Benim üniversitelerim" kitabını okumadan bilirlermiş; okumaya hiç gerek yokmuş, çünkü okumak cahil yapıyormuş.
D:€ 2019-10-06 15:42:42
Gülüm 2 saatle ne olur. Hatırlıyorum TC ye ilk gittiğimizde, geziyidi , el ayak'la ifade etmek, okadar zoruma gitti , utanmıştım. Döndüğümüzde elime ilk geçen Türkçe kitabı okumaya karar verdim.Turkceyi bildiğimizi zanedoyormussiz. Kiabin yazarın BG deki hapislerde ,isim degisiminde hayat çilesini anlatmakta ." Türk doğdum türk öldüm" kitabın adı ve hikyayesi. Günde bir stranitsa zor okuyuyirdum, yarısını geçtikten sonra hikyayeyi anlamaya başladım,3 ay sonra bitirebildim ,gayretle ve sabırla, şimdi de iyi bildimi saymıyorum Turkceyi, ama ilk denememde çok büyük hüsrana uramistim, sanki kuş gibi uçmaya kalkıyorsun ama yere cakiliyorsun, çok utanmıştım kendimi ifade edemezdim. Dil bir zenginliktir , insan en az bir dil mukemel şeklinde bilmeli. Benim Türkçem okularda etismedi, kendim geliştirdim severek ve isteyerek.
BG de ve AB önce Bulgarca ve sonra yabancı dil bilmemiz gerekiyor, eğer karnımızı doyurmak istiyorsak, eğer standart yakalamak istiyorsak.Ben Almanya'da yim şimdi geldim, burada cebine girecek maaş miktarı ve saygidegerlin dogoru orantili buradaki dil bilme sevyne bağlı, ve ben bilmediğim için zorluk çekiyorum maalesef.
BG de Türkçe isteyen
D:€ 2019-10-06 15:49:40
BG de Türkçe ogrenmesini isteyen TV den internetten dilini geliştirebilir.
TC okumaya gidebir , ama ama zorunlu ders olarak BGde bir öğrenci pek bişey ogreneceine inanmıyorum. Düşüncem böyle .
Feskaya 2019-10-06 16:27:03
Feska sen zaten gavursun sana Türkçe gerekmez evet ben şahsen haftada iki saat Türkçe ders okudum ve faydası mükemmelden öte.

Bir kişi temel kurallarını belirli bi yaşta öğrenmese kendisini ne kadar geliştirmeye çalışsa olduğu yerde sayar.

BG Türk çocukları kesin ilk ve orta okulda en az iki saat Türkçe ders almalı.
Hele azınlık olarak yaşıyorlarsa bu farzdır yok olmaması için mecburdur.
D:€ 2019-10-06 16:42:05
Ben fes değilim. Ve çok şükür elhamdulilah gyavir da değilim.
Şimdi helalik istrmeyecekmisin?
Ikinizde çok benzesiyorsunuz bunu bilmende yararı var. Siz önce ne istediginizden emin mi sim? Senin gibi dusinmeyenler dinden çıkmış mi olacak şimdi?

Anladı (:
D:C 2019-10-06 16:54:47
Sen Alamanyada Alamanca öğrenmeye devam et senin çocukların değilse torunların kesin Alaman olacaklar emin ol.

İşte bu sebeple Bulgaristan Türkleri sizlerin durumuna düşmemek için anadil Türkçeyi okullarda zorunlu programlarda okumaları şart.

1989 yılı Alamanyaya gidenlerin çocukları Hıristiyanlarla evleniyor geri dönüşü olmayan bi yol.
Tabi onlarda insan hatta sizin gözünüzde Türkkerin çok üstünde.
Anladı.
fes 2019-10-06 17:05:24
Fes olan benim ben, zurniş feskaya çok bilgili ve harika bir üslubu olduğundan kimin fes kimin başkası olduğunu kestiremiyor.

Bulgarlar 500 sene türklerrle "pod igoto" yaparlarken Dupedavets sözünü türklerden öğrendiler. Götveren oldu Dupedavets. Bir de türklerden öğrendikleri "gazarçe" sözü var türkçe orijinalini en iyisi söylemeyeyim.

Zurniş feskaya Dupedavets sözünü DUPESE yapabildiğinden Auf Wiedersehen onu çok bilgili ve harika bir üslubu olan biri olarak ilan etti. Eder eder, bozayla şıra yan yana gelmiştir.
D:€ 2019-10-06 18:14:13
Bozacı olsa olsa fes rumunlu olandir, siraci da babası herhalde.
500 sene içinde faydalı çok şeylerde öğrenilmiştir eminim. 500 senenin ilk 300 balkanlarda en verimli ve rahat seneler olduğunu düşünmekteyiz bize tarihte öğretilenlerin aksine. Ama sizin ahlyaktan yoksun olduğunuzdan dolayı bilincaltinizdakilerini rikrediyorsunuz.
Na sıla hubost ne stava,
pardon -"Zorla güzellik olmaz olsada yakışmaz". Hadi dedik ya sen yoluna bende yoluma.
Auf Wiedersehen
Feskaya 2019-10-06 18:32:20
Feska sen zaten zurna zurnacısın hem de başkaların zurnacısı.
Otur oturduğun yerde kıpırdandıkça daha da pisliğe batıyorsun.
Sana defalarca yazdım senin filosofiyan bana ayakta Türk ve Müslğman olarak kalmam için hiç faydası yok senin filosofiyan ancak Bulgarın yararına olur.
Filosofiyanı onlara anlatırsın.
Anladı
Elemenyağlı Elemen 2019-10-06 19:18:43
Auf Wiedersehen Alamanya'da ne işin var elin gâvur toprağında? Yok mu müslüman toprağı Afganistan, Pakistan, Sudi Arabistan gitmişsin katoliklerin kol gezdiği, eşcinselliğin resmi statü kazandığı, kadınla erkeklerin eşit haklara sahip olduğu memlekete. Bak şimdi, ölünce sana Angela Merkel'den mi hesap soracaklar? Ştutgart, Bayer Leverkuzen, Borusya Dortmund defans hattı oyuncular müslüman işi mi, adamlar zaten çırıl çıplak bir topun beşinden goşturolla. Peygamber hayatta olsa heralde Goethe'nin şehrinden alamanca selamlar göndermez, Auf Wiedersehen ne ya? Selâmün Aleyküm, Esselâmü aleyküm ve rahmetullahi ve berakâtühü ve bareke aleyk öldü mü ya? Şanlu devleti âliyyeyi Osmaniyye torunu bu mu ya? Auf Wiedersehen, eyvah ki, ne eyvah!...
Alamanyalı 2019-10-06 19:36:35
Alamanyalı sende Feska gibi saçmalıyorsun.
Feska kesin Bulgaristan Türkletin anadil Türkçe haftada iki ya da dört saat zorunlu okumalarına karşı sen de onu alkışlarla destekliyorsun.
1989 yılı Alamanyaya gidenlerin çocukları KATOLİKLERLE evleniyorlar onlar tani sizler orada erimeye nahkümsunuz.
Bunu kabul edin.
Biz Bulgaristan Türkleri Bulgar olmak istemiyoruz SİZDEN ANLAYIŞ BEKLİYORUZ.
Kim bizim geleceğimizi tehlikeye sokmak isterse a böyle kamuoyuna ilezirlikletini anlatırız.
Anladınız
D:€ 2019-10-06 20:04:34
Biraz neselendim . Ya arkadaşlar adamlar hoyte (bu gün) bir numara be.
Ne Avganistani . Afganistan'a beyenen taksim fes'ini gitsin (:
Ya arkadaş adamlar kurmuşlar sosyal sistemi, 5 gün çalış 2 gün dinlen.
Işe girişin mutlaka kontratla , görev tanimin zaten yazıyor, ne diyeyim, köyleri bı gör (ben kasabaları zanedoyordum). Ve çalışıyorlar . Belediyede ,devlet dayrelerinde güler yüzlü karslaniyor.
Auf Wiedersehen
D:€ 2019-10-06 20:10:15
" Alamanyalı sende Feska gibi saçmalıyorsun.
Feska kesin Bulgaristan Türkletin anadil Türkçe haftada iki ya da dört saat zorunlu okumalarına karşı sen de onu alkışlarla destekliyorsun."
Tmm kardeşim kur partini bu Anadil mevzusunu programına yaz ,seçimlere gir oyumu senin partime verrcem söz. Valahi söz.
Anladı
Hüseyin Soydan 2019-10-06 21:01:31
Fes ana dilde eğitime karşı olamadı, biz hiç duymadık okumadık, bunları nereden çıkartıyorsun? İkiniz bir araya geldiğinizde kulağını bu sözleri söylediyse bilmem, ama biz öyle bir şey duymadık. İstemekle olmaz, bulgarlar buna müsade etmez diye yazdı sadece. Sen ağır Şizofreni hastası olduğundan söylenmeyen sözleri söyledi zannediyorsun, Auf Wiedersehen de seni onaylıyor, olan biten budur. Auf Wiedersehen hastalık teşhisi koyamaz, hastalıklı olanı sağlıklı görme gibi bir özelliği vardır. Auf Wiedersehen şiracısını bırak, ondan sana bir fayda gelmez.
Elemenyağlı Elemen 2019-10-06 21:27:07
Elin gâvur ülkesinde gavurlar arasında yaşayan gavurdur. Müslüman olsa müslümaları destekler, gider Sudi Arabistan'a, Katar'a, Birleşik Arap Emirlikleri'ne.
Şeriyat islâm hukuku demektir, müslüman olup da müslümanca yaşamayan kişi nasıl müslüman olur? Sosyal sistem iyi olduğu için katoliklerin ülkesi Elemenyağ'da dünya sefası çıkaranlar, ahirette acı çeken müslümanlarla peygamber huzuruna nasıl çıkacak? Hiç yüzleri olabilecek mi? Müslümanlık iyi günde, kötü günde değil mi? feska dediğiniz kendini Türk hissettiği için Türkiye'de, adam kriz var deyip gavur ülkesine kaçmadı. Bu yönden götingen şayze lafta müslüman ama uygulamada Elemenyağlı gâvur.
D:€ 2019-10-06 21:28:01
Hüseyin Ağa , Soylu ağam senin azından çıkanların kulağın duyuyurmu?(yazdıkların gözlerin görüyor mu)
1.Feska rumunla arkadaş kesinlikle şizofren olmadığı gibi sizinde Psihiatri Artzi yani doktoru değilsiniz herhalde.
2.Ayni arkadaş zorunlu anadil eytim derken ,ben daha önemli şeyler var diyorum, insanlar ekmek derdinde yani, fes'le aşa uykari aynısını demekteyiz.
3.Arkadas beni devletim olduğum gibi kabuletmek zorunda diyor, beynimi yıkamadan yani asimile etmeden, bende hemfikiriz diyom.
E ama sen bişey anlamışsın be yau.Vrestehe niht mahen yapmisin.
(:
Auf Wiedersehen
Birde "ağır şizofreni" teşhisi koymuş garibim , yetmez siraci şarapçı.
Aman dangalan soysuz .
Bis speta
D:€ 2019-10-06 21:50:52
Arabistan'a sen git canım. Hadi güle güle Muhammed bin Selmanin kankasi olursun. Hadi yala Habibi. Nereye gideceğimizi herhalde sana sormaya gerek duymuyoruz. Evet burası hoşuma gidiyor ve kendimi özgür hissediyorum.
Yavsak
Elemenyağlı Elemen 2019-10-06 22:26:57
Muhammed b. Salman (Allahümmesallialamuhammedinvealaalimuhammedinkemasalleytealennebiyyineminkablihi) müslümandır, Angela Merkel gibi BAVARYALI KATOLİK HIRİSTİYAN DEĞİLDİR. YAVŞAK! GİT SEN KATOLİKLERLE KANKA OL!

"YA EYYUHELLEZÎNE ÂMENÛ LÂ TETTEHIZÛL YEHÛDE VENNASÂRÂ EVLİYAEN BADUHUM EVLİYÂU BADIN VE MEN YETEVELLEHÜM MİNKÜM FEİNNEHÜ MİNHÜM İNNELLAHE LA YEHDİL KAVMEZ ZÂLİMİYNE"
Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dostlar edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdır. Sizden kim onları dost edinirse şüphesiz o da onlardandır. Allah zalimler topluluğunu hidayete erdirmez. (Maide:51)
D:€ 2019-10-06 23:04:49
Yuru be gerzek. Git Arapların popolarini yala.
Senin rumun niye yok. Ya ne biçim adamsın, aradığın kişiler burada değiller,

Oğlum maaşın nekadar senin , belli ki görevlisinin, radikaleri aramakla görevin. Şimdi bak yazacam bunu iyice bele.
Türklerden radikal çıkmaz. Hele BG türkülerinden hiç çıkmaz. Neden mi bilinç altımızda eziklik duygusu yok.
Hadi by .
Elemenyağlı Elemen 2019-10-06 23:36:58
KURANA ARAP POPOSU DİYEN ŞERREFSİZE BAK! GÂVUR RADİKALİ OLMUŞ HABERİ YOK. SEN TÜRK OLAMAZSIN TÜRKLER MÜSLÜMANDIR ALAMAN YALAKASI DEĞİLDİR.
OLSA OLSA SEN ALAMAN DERİN DEVLETİN AJANISIN GİT SEN KATOLİKLERİN POPOSUNU YALA O ÇOK SEVDİĞİN ALAMANLARIN KUCAĞINA OTURMUŞSUN
Hüseyin Soydan 3412 2019-10-07 08:52:57
Değildir ama alman poposunu yalamaya gidiyorsun değil mi? Suudi Arabyaya gitmiyorsun, ama pis pis türklük böyle müslümanlık böyle diye konuşmayı biliyorsun. Avrupaya gidip oradan dincilik tayyipçilik yapan dilencidir. Dilenci ruhlu adam kalkmış müslümanlığı savunuyor. Sana mı kalmış dilenci?
D:€ 2019-10-07 11:01:30
Hüseyin bey konuya donermisin.Konu AB ve Makedonya.
Arabistan ve Kaşıkçı meselesini başka bir forumda belki.
Elemenyağlı Elemen 2019-10-07 11:11:58
Sen git frau Merkel'in yanına, onların ayak işini yapan hizmetçi ve modern köle gasterbaytersin. AB ve Makedonya işini bırak SAHİPLERİN HALLETSİN. SENİN FİKRİN YÖK. KURAN DÜŞMANI KAFİR DÖNMESİN SEN.
Üsene 2019-10-07 11:36:12
Üsen çok tehlikeli suların içine girdin suyun altında ne olduğunu bilmiyorsun.

Senin kim olduğun anlaşıldı AKILLI ol.
Bak Fes akıllandı.

Din meshep uzak dur kal kaldın yerde yaşamaya bak hayat çok koşa.
Anladı
Soydan'a 2019-10-07 12:39:59
Soslu provakasionu brak şimdi , biz sizin gibilerini elbet tanırız.
fes 2019-10-07 13:01:42
Dinciden adam çıkmaz, pislik ve hainlik çıkar. Hiç bir şey üretmezler; çalışkan, namuslu insanların ürettiklerini yağmalamadan başka bir şey bilmezler.

İlginçtir, DPS'ye karşı çıkanlar aynı zamanda dinci veya fetöcüdür. Türklük veya müslümanlık onların umurlarında bile değildir, parayı gördüler mi satmayacakları değer yoktur.

Buna örnek şizofreni hastası zurniş hayvanı feskayadır. Yine de zurniş feskayanın bir hayranı çıkmıştır. Kim olacak, Auf Wiedersehen'dir tabi. Zurniş feskaya çok bilgili biridir demedi mi? Herkes duydu bunu. Awul bir tanımlama tabbi
D:€ 2019-10-07 13:27:40
Aa tekmeyi oyince ,halisiona başladın şimdi.
Git be oğlum adi yoluna. Ya yalancısın ya da salak.
Bu forumda hiç bir kişinin halinda çok bilgili veya bilgisiz dememisimdir.
Sen ne terbiyesiz adamsın, ahlyaktan yoksun ,alçak , şarlatan ve kiralanmos provokatör sin.
Şimdi Feska rumunla arkadaşın hakinda:
Terbiyelidir, mucadelici, kanunlara ve nizama uyan, memleketini seven (Patriot), dindar, açık sözlü iyi niyetli sevecsan biri, ve logosu da
"Anladı" , şimdi anladı, anlamadı dimi?
Yürü , yürü, benden uzak.
Feskaya 2019-10-07 13:40:46
Sen programlanmış bi robotsun farklı düşüncen bile olamaz.
Ben senin gibi para karşılığı trolük yapmıyorum. Fetocular dinciler ancak senin ve sizinhibileri kendilerini bi başkaların hizmetinde olanlardan çıkar.

Adlında asıl şizofren hastası sensin neden mi ; sen koşulsuz şartsız DpSyi destekleyerek Bulgar devletini desteklemiş oluyorsun.
Yazılarında tek bir kez bile DpS niye Türklerin haklarını savunmuyor diye tazı yazmadın.
Şizofren hastası tek taraflı düşünür kesinlikle fikir değiştirmez.

Ancak bildiklerini okur Dostoevskilerden şaşmaz.

İnan senden 100 kat daha şuurlu ve aklım yerinde.
Kim şizofren Feska.

Feska patronuna sormuşumdur Türkler anadil zorunlu okuyacaklar mı okumalılar mı.

Küfürsüz
Anladı
D:€ 2019-10-07 13:53:51
"Kim şizofren Feska."
Kim olacak fes denen ta kendisi

Anlamadı dimi?
fes 2019-10-07 15:07:32
Her aklına gelene şizofren dersen olmaz; şizofren olduğuna dair emareler, belirtiler, davranış bozuklukları olması lazım.

Belirtilerden bir de hastanın kafadan atma şeyleri söyleyip durmasıdır, ama tam değil: bazen şizofren hastası olmayıp sırf düşünsel sefaletten dolayı kişi kafadan atma şeyler söyleyip durur.

Fer iki vakıa için şunu diyebiliriz: biri bok biri çamurdur
Feskaya 2019-10-07 15:55:59
Feska aç interneti şizofren belirtilerini oku kendini orada kesin bulacaksın emin ol.

Sen tarihin gerçeklerini bile tanımıyorsun aklında okuduğun bir iki kitaptan başka bi şey kalmamış ha bire o kitapları konuşuyorsun işte şizofren belirtilerin bir kısmı.

Normal bir insan DpS artılarını söylerken eksikliklerini de söyler.
Sende aynı şizofren gibi sadece artılar var.

Anladı