Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
10 Aralık 2019
HABERLER » Kırcaali
ABD Sofya Büyükelçiliği temsilcileri, Kırcaali Bölge Müftülüğünü ziyaret ettiler

ABD Sofya Büyükelçiliği temsilcileri, Kırcaali Bölge Müftülüğünü ziyaret ettiler

01 Ekim 2019

Geçici olarak Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Sofya Büyükelçiliği görevini yürüten Justin Friedman ve ekibi, 25 Eylül 2019 tarihinde Kırcaali Bölge Müftülüğünü ziyaret ettiler. Heyet, Kırcaali Bölge Müftüsü Beyhan Mehmet tarafından karşılandı. Yapılan görüşmede Ardino (Eğridere) bölgesinden sorumlu Müftü Vekili Erhan Recep ve Krumovgrad (Koşukavak) bölgesinden sorumlu Müftü Vekili Nasuf Halil de hazır bulundular.

Beyhan Mehmet, konuklara Kırcaali Bölge Müftülüğünün yürüttüğü faaliyetler ve yapısı hakkında bilgi verdi. Güncel dini konular ve olaylar ele alındı.

Görüşmenin sonunda karşılıklı hediye değişimi yapıldı.

İki taraf birbirlerine iyi dileklerle ayrıldı.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


GOCUMAN 2019-10-02 21:09:40
Hocaların amerikan sevdası hiç bitmeyecek.
Binlerce müslümanın katili conileri hiç bir islam temsilcisi güler yüzle karşılamamalı.
Beyhan efendinin yüzünde güller açmış .
Müslüman 2019-10-03 15:08:42
Coni boşuna Gırcalıya gelmez.
Erhan müftü devletle araları iyi olduğunu söyler yani problem YÖK der.
Oysa Bulgaristanda Türkler din eğitiminden mahrum bırakılıyor.
Batı Trakyalı 2019-10-03 22:56:20
Şu Amerikalılar biz Müslümanları nekadarda çok seviyorlarmış,bunu önce Pensilvanya’da anlamıştık🤣.Allah Sonumuzu hayır eylesin...
Hüseyin Mutlu 2019-10-04 21:23:01
İşi Allah'a bırakarak tembele kaçmak kolay. Müslüman ülkelerinin hali ne yazık ki bu: Allah korusun, Allah sonumuzu hayır etsin. Allah seni niye hayır etsin? Başın, ortan hayırlı mı ki sonun hayırlı olsun be müslüman?
Deprem göre göre geliyor. Şimdi bunu da mı Allah sonumuzu hayır etsin? 99 depremlerinden yirmi sene geçmiş - o kadar zamanda sıfırdan İstanbul kurulur be! Depreme hazırlık yapma, dere boylarına, temeli zayıf yerlere imar izni ver işi Allah'a havale et. Oldu canlarım - Allah kakavan değil, kanunları var. Japonlar depremlerle yaşamayı öğrenmiş, işlerini Allah'a bırakmıyorlar, çalışıp depreme dayanıklı binalar inşa ediyorlar. Fukuşima'da Tsunami'yi akledememişler, fakat bundan adamlar hissesini çıkarıyor, güvenlik tedbirlerini güncelliyorlar.
Batı Trakyalı 2019-10-05 00:46:48
Hüseyin amca,sen dua etmesini bilirmisin?Depreme takılmışsın gidiyorsun...Merak etme,yıkıcı deprem insan hayatında ilk 100 senede gerçekleşir,100”ü atlattınmı ondan sonrası kolay ;)
Batı Trakyalı 2019-10-05 01:47:48
Adamın biri çıkmış”deprem olacak”diyor herkes tedbirini alıyor.Kitap diyor ki”yarın ahiret var,cennet-cehennem var kimse oralı olmuyor.
Batı Trakyalı 2019-10-05 01:50:37
Kula bela gelmez,hak yazmayınca.Hak bela yazmaz,kul azmayınca.Hak kuldan intikam kul ile alır.Dini irfan bilmeyen bunu kul etti sanır...
Trakyalı gardaş 2019-10-05 13:21:17
Bunlar gavurdan beter dinsizler ne anlarlar duadan.
Bırakın kendi çöplüklerinde eşelensinler.
Onların yeri orasıdır.
Hüseyin Mutlu 2019-10-05 13:28:27
Hüseyin amcan dua etmesini bilse n'olur, bilmese ne olur? Senin hayatın mı değişecek, anlam mı bulacaksın varlığına?
Kul etti sanırmışmış! Breh. Depremi kul etti diyenler sizlersiniz yahu!.. Depremler hayatın bir gerçeği, dua etmekle etmemekle alakası yok. Japonlar en tehlikeli deprem kuşağındalar, fakat adamların burnu bile kanamıyor, ne hikmetse Hak dediğin varlık gerikalmış toplumlardan intikam alıyor. Şintoizm klasik manada animist bir öğretidir, İbrahimi din algısından çok uzaktırlar fakat bilimin ve teknolojinin gereklerini yerine getiriyorlar.
İnsan hayatının ilk yüz senesinde yıkıcı deprem olurmuşmuş. Bunu önde gelen seizmologlardan ATV müdavimi West Trace Süleymancı müridi söylüyor.
fes 2019-10-05 15:45:56
İstiklal harbi esnasında İstanbul'da ingilizlere çalışan dinciler, 1922 senesinde Mustafa Kemal savaşı kazandığında ülkeden kaçtılar. Şeyhülislam Mustafa Sabri bunlardan biriydi, hani şu Mustafa Kemalin öldürülmesine fetva veren hain.

Peki nereye kaçtılar bunlar? Batı Trakya'ya. Orada dinci okullar açtılar, haince faaliyetler yürüttüler. Etkileri günümüze kadar Batı Trakya'da hissedilir. Özellikle pomaklar arasında çok etkili olmuşlardır.
Batı Trakyalı 2019-10-05 17:23:16
Hüseyin amca,Japonya nerede bilirmisin-sen oradaki sosyal hayat hakkındaki kör düşüncen varmı?Git orada yaşa ozaman.Anlaşılan Hüseyin=Fes=Ömer ağaya çıkıyor yol.Aga bu söyledikleriniz Kör ineğe ot misali.Sen bir gençliğe,özellikle merhum Atatürk gençliğine bir göz at bakalım,balkanların içleri harap”din iman,toz duman”.Kalkmışsın bana felsefe yapıyorsun,kızlarımız-erkeklerimiz cünüp ve sarhoş gezerken içi sızlamayan yahudiden beterdir.Muhasebenizi iyi yapın...! ;)
Hüseyin Mutlu 2019-10-05 18:56:41
Sakın Japonlar gizli müslüman falan deme. Japonlar şintoist, bir kısmı budist, çok az bir kısmı hristiyan.
Atatürk gençliğine göz at derken? Sen Atatürk hakkında yorum yapma yetkin yok, o sana kucak açmasaydı her yıl Türk akraba toplulukları gibi programlar sayesinde Batı Trakyalı Türkler Türk üniversitelerinde okuyamaz, bir hiç olduğun Yunanistan ülkesinde tamamen yok olur silinirdin.
Atatürk alkolü çilingir sofrasında ağzıyla içenlerdendi, hiç içip sarhoş sarhoş olay çıkardığı olmadı. Atatürk damat paşalara peşkeş çekilen, yolsuzluklar ve entrikalar yumağı olan vatanı canı pahasına silah arkadaşlarıyla ingiliz, fransız, yunan ve italanyanlara karşı savaşarak yepyeni ülke kurdu. Atatürk bilimi rehber edindi, köy enstitüleri kurdurttu, kısa zamanda ülke sanayileşti, kadınlara boşanma, oy kullanma ve seçilme hakları verdi.
Gençleri sarhoş ve cünüp geziyorlarmış, büyük bir iftira! Cünüplük boy abdestiyle yok olur, gençlerimiz her gün duş alıyorlar, "boy abdesti" için niyet şart deyildir, hanefi fıkhına göre denize düşen bile cünüplükten kurtulur. Kaldı ki cünüplük deprem, yangın, sel gibi doğal afetlere yol açmaz. Allah sırf müslümanları sevseydi İstanbul'da
Hüseyin Mutlu 2019-10-05 18:57:24
....Allah sırf müslümanları sevseydi İstanbul'da yıkıcı deprem yapmazdı. İstanbul'un konumu depremlere müsait bir yer, anakıta plaklarının çarpıştığı yer. Orada hristiyan, budist, ateist ne olursa olsun deprem olacak. Bu doğal sürece korunma duayla olmaz. Dualar hangi ülkeyi kurtarmış? Irak, Filistin, Libya, Suriye onlar dualar etmiyor mu, oralar müslüman değil mi? Kuzey Avrupa'da müslüman nerdeyse yok, fakat en iyi yaşam sürdürüyorlar, bunu Allah görmüyor mu?!
Batı Teakyalı 2019-10-05 20:08:37
Hüseyin(ömer)amca senin kafan 50”yi aşmış plak olduğu için senin usb girişin yok.Amca be yarın bana hangi sistemi yaşayabiliriz,söylermisin?ama yarına çıkacağımıza garanti ver!Batı Trakya”ya gelince,siz BG 1 klik farklı olsun hadi.B.Trakyalı baba ve İngiliz anneden doğma Allahın garip kuluyum,6 dil biliyorum ve dünyayı ticaret vekültür vesilesiyle geziyorum.Sana balkanlar gözüyle değil,dünya gözüyle yazıyorum.Çok garibansın aga be,takılmışsın Merhum Atamıza ve boş garip sistemlere,demode ayakkabı gibisin.Günümüz gençliğinden bahsediyorum ve Ata’ya da dil uzatmama edebiçok şükür var.Kafanı kullan ve oku,evrensel ilim ve bilim oku ki ufkun değişsin....
Hüseyin Mutlu 2019-10-05 21:06:53
Senin USB girişinden baya aygıt takıyorlar anlaşılan? Fazla takmışlar anlaşılan, balkanlar (!) değil dünya gözüyle yazıyormuşsun. Ayarlarını bozmuşlar be... Neticede USB portu kolay tahriş oluyor, mesela audio jack eskiden beri durur, fakat sağlamdır, USB portu ise zamanla aşınıyor.

Evrensel ilim diye birşey yok. İlim islamcıların kuran tefsirleri ve dini yazılara gerirdikleri yorumlar (şerh, haşiye, fetava vs) bütününe koydukları isimdir. Bilim ise senin bahsettiğin Allah'a dua etmekle depremler olmaz tezine tamamen zıddır; bilim ilah, melek, cin, vahiy gibi şeyleri kabul etmez. Bilime göre insan Homo sapiens sapiens'tir, hominitlerden türemiştir, ve bu bir tane canlı atadan bahsetmez, konu olan türdür. Din ise insanın Adem denilen bir canlı atadan ve onun kaburga kemiğinden yaratılan dişiyle çiftleşmesinden türediğini söyler. Bilim inancın zıddıdır, iman kesin inanmayı ister, bilim ise şüphelenmeyi.
Batı Trakyalı 2019-10-05 21:35:13
Aga Sende insan kanı olması imkansız kusura bakma.Sana en yakın Hoca Papaz Haham vb ne var ise hemen vasiyet bırak,senin ilk 100 senen çok sıkıntılı.Seninle muhattap senden beter olur,kal sağlıcakla.Ha bu arada,hemşehrilerine argo ve küfürbaz konuşma,unutma ilahi adalette af seçeneği bulunmaz....
Batı Trakyalı gardaş 2019-10-05 23:14:57
Bırak şu Üsen Mutsuzları kendi çöplüklerinde eşelensinker onla ancak öyle yerlerden anlarlar.
Dinsiz biri radikalden daha kötüdür yazılarından zaten belli.
Hüseyin Mutlu 2019-10-06 09:58:03
Vasiyet bırakma hoca, papaz, hahamla olmaz. Avukat ve noterle olur. Altı dil biliyormuşmuş, balkan değil de dünya gözüyle bakıyormuşmuş. İlahi adalete işi bırakırsak çok nafile haldeyizdir, bunu genelde güçsüzler söyler durur, bir tesiri falan da yoktur. Belâ okumakla ne zaman birşeyler hal olmuş?
Osmanlı idarecileri, alimleri Mondros mütarekesinden sonra ingiliz köpeği olup bir ağızdan Mustafa Kemal'e lânet okudular ne olduii? Şeyh Said hatimler, dualar, zikirler yaptı, sonra masum askerleri katlederek ayaklandı da n'oldu?
Hüseyin adı gibi Mutludur. Mutlu olmayan, sürekli lânet okuyan dincilerdir, tipleri put gibidir. Gayet mutluyum. Dinsizin canlı bomba olduğunu görmedik, kadınlara recm uyguladığını görmedik.
Üsen Mutsuza 2019-10-06 15:03:46
Sen önce “dinci” ne olduğunu öğren muhafazakar ne olduğunu öyren.

Herkes bilir duvaylla aya gidilmez.
Yapabileceğine inanmasan yine gidemezdi.
Duva insanın doğasında vardır ancak sizin gibi dinsizlerde yoktur.
Canlı bombalar ne yazık aynı sizin gibi dinsizlerden yapılıyor.

DpS hain yönetimi sayesinde BG Türkleti eriyor destekleyenler bu sürece katkıda bulunuyorlar bu demek ki omlar Türk değil dinsiz Türk düşmanının köpekleridir.
Batı Trakyalı 2019-10-06 15:10:03
Aga,vasiyetin espirisini dahi anlayamıyan çöp kovası gibi klıbık bir adamışsın,süreklidoldur-boşalt yapıyorsun.Hayırdır dil bilmedeki garip kastını anlatamadın?Aga sana halk diliyle konuşmaktan daha aşağıya inemiyorum kusura bakma.Sen sadece BG-TR arasında asalak gibi yaşayan tanımsız bir varlıktan öteye sadece 100 seneden sonra geçebilirsin ama ilk100 seneyi aşabilmen için şu yüzölçümünden çıkman lazım(tabii bunu başarabilirsen).Adam Vali’lik mertebesine erişmiş,adam olma kıtlığına yakalanmış,tıpik ömer aga örneği,parayı bulmuş ama adam olamamış.Aga sana son satırlarım,benden çok etkilenmişsen cevap yazarsın.Benden bukadar,sana daha fazla hücre harcama niyetim yok.Tüm Balkanlar ve Dünya kardeşlerime uyanık kalma dileklerimle hoşça kalın....
Batı Trakyalı 2019-10-06 15:18:19
Şu Huseyin Mutlu asalağı Kendi sıfatı olan Ömer Durmuşoğlu cisminden klonlanmış(eski plaklarda:evrimdeğiştirmiş)
Hüseyin Mutlu 2019-10-06 16:07:22
Dinci, dindar ortaçağ zihniyetinde yaratıktır. Canlı bomba dinsizler tarafından yapılıyor diyebilecek kadar utanmaz, şeref yoksunu varlıktır.
Asalak yaşamı süren din oligarşisidir, cuma olur sergi açar para toplar, bayram olur yine sergi açar para toplatır.
Kendi sıfatlarını bir başkasına kakalamaya kalkan zavallı hayvan, kimin nerede olduğunu bilmeden Bulgaristan ile Türkiye arasına sıkışmış diye işkembeden sallamalar yapabiliyor. Kafasında ne biçim zengin tasviri varsa, bizler para bulmuşmuşuz da adam olamamışız... Adam benim dini görüşüm olup olmadığını bilmeden dinsiz diye yafta yapıştırabiliyor.
Salladıklarının hiç biri doğru değil, s-n Poliglotis Hellenica. Düşünme beyin hücresi ölümünü tetiklemez, aksine akson bağlarını güçlendirir, yani daha sağlıklı yapar. Senin kardeşlerin uyumayı ihmal etmesinler, uyumazsalar ciddi sağlık sorunlarına karşı karşıya kalacaklar.
Üsen Mutsuza 2019-10-06 16:47:47
Senin dini duyguların olsaydı TC hükümetine dinci yakıştırması yapmazdın.

Allah kabul etsin Cuma namazını kaçırmamaya çalışıyorum ayni Bubam dedem gibi hatta onlar beş vakit namazında niyazındaydılar hiç bir zaman hiç bi yere mendil sermediler toplumda saygın birikeriydi ve ADAMDILAR.
Buna dindarlık denir senin alçakça “dinci” yakıştırması değil.
Senin hastalığın YOBAZLIĞI dindarlıkla karıştırman.

Pek iyi söyle yılda kaç TÜRBE ziyareti yapıyorsun bi ili kaç.
Hüseyin Mutlu 2019-10-06 18:41:38
Şizofren ilaçlarını almaz ve eline internet verilirse n'olur? Üsen Mutsuza diye birisi peyda olur, bu insan müsveddesi zırcahil anababanın eseridir, beş vakit namaz kılan ebesinden bize ne ya?! Namaz kişisel ibadettir, kulla ilah arası meseledir, bunu afişe etmek reklâmcılıktır, en adi biçimde dini sömürmektir.
Bir de ahlaklı geçinirler. Ne pislik heriflersiniz, ibadet sırf Allah rızası için yapılmaz mı? İbadeti yapınca kabul etmek ya da etmemek, tıpkı günah işleyince af etmek ve etmemek Allah'ın işi değil mi? Bre zurna, senin kıldığın namazdan bana ne, Allah'tan hepsini kabul ettiğini vahiy mi aldın?
İbadet kulla Allah arasında sırdır, sevgiline sunduğun çiçeklerden, aşk mesajlarından başkasına bahsetmezsin, çünkü o bir sırdır.
Dinciler ise bu yukarıdaki sığır gibidirler ibadeti halk için yaparlar, çünkü halka arz ederler. İbadet kime arz edilirse onun içindir.
Hüseyin Mutlu 2019-10-06 18:52:45
Bu öküz eşek, bana alevî yakıştırması yaparak beni kötülediğini zannediyor. Sunnilikle Şiilik arası farkları anlat desek anlatamaz, Sunnilik nedir, İmam Maturidi ve İmam Eşari'den haberi yoktur. Bu öküze kendisi gibi öküz anababası "gızılbaşla don garıştıryala, guranı kenefe atala" gibi basit ve sığ, akıl mantıktan uzak, aslı astarı olmayan masalları anlattı, bu zibidi de buna inandı. Alevilik hakkında tek bildiği bu, kulaktan dolma bilgiler, bir iki alevî türbesi gördü, ama temel fikirlerden yoksun zırcahil birisi.
He ya, yılda kaç TÜRBE ziyareti yapıyorum? Mesela Silistreli Süleyman Hilmi Tunahan, Aziz Mahmud Hüdai, konyalı Celâlettin Rûmî, ya da Eyyüb Sultan... Bu türbeler alevilere ait olmadığı için hiç mahsuru yok, olur mu hiç?!
Üsen Mutsuza 2019-10-06 19:52:42
Neden bu kadar öfkelendin öfke sağlığa ve akıla zarardır.
Meraktan bi soru sordum neredeyse ana avrat küfür edeceksin.
Bizler dindarlar Allah’a inananları DİNCİ olarak lanse etmen insanlığa sığıyor mu.
Beni aşağlıyorsun senin gibi ÖFKELENMİYORUM.
Kesinlikle meshep tartışmalara girme sonu çıkmaz.
Herkes mesheplere inançlarına saygı duysun benim saygı duyduğum gibi.
Hangi yoldaysan yoluna devam et ammma benim yoluma senin yoluna saygı duyduğum gibi eğer İNSANSAN “ADANSAM OLDUNSAN” saygı duymaya davet ediyorum.
Anladı.
Hüseyin Mutlu 2019-10-06 21:17:27
Mezhep tartışmalarına giremezsin, çünkü öküz ana baban gibi neden sünni olduğunu bilmeyen sığırsın. Sığır değerken hakiki inek, öküz, manda hayvanlarını kastetmiyorum, onlar sakın üzerine alınmasınlar, cahil dinci müsveddeleri konu sizsiniz. Her mezhebe saygı duymuyorsunuz, yalan söylemeyin, dürüst olun. Ben camilere gidiyorum siz türbelere diyecek kadar öküz birisi saygılı olduğunu söylüyor.
Ana avrat küfretmediğimiz kalmışmış. Anan buban senin gibi cahil sığır, bunun neresi küfür? Sünnilik, Şiilik ne, deyiver bakalım dedik mezheplere saygılıyız demesin mi?... Elin cehaletine, ortaçağ kafasının neyine saygı duyayım ya? Hamamböceği olmaya devam et, benden niye saygı bekliyorsun? Benim elin şizofrenine ne diye saygı duymam gerek. Gidin tımarhanelere tedavi olun, hastalıklarınızı normalllik diye kakalamaya kalkmayın. Normal değilsiniz işte!
fes 2019-10-06 21:24:21
Zurniş feskaya buraya da damlamış. Damlar damlar. Auf Wiedersehen zurnişe hayrandır, üslubu nevi şahsına münhasır diye yemim billah etmektedir. Zurniş Feskayanın artık bir haranı, gönülden takipçisi vardır. Auf Wiedersehen ba, dedi miydi zurnişin yüreği yağ bağlamaktadır. Auf Wiedersehen de Goethe'nin şehrinden, Feskaya zurnişe öpücükler göndermektedir.
Aşure osman 2019-10-06 21:53:46
Laz'ın Alevi versiyonu ekranlarda :)
Hüseyin Mutlu 2019-10-06 22:08:49
Aleviler dürtsün seni Aşure osman. Hatta ondan sonra sünniler de dürtsün. Sıra sıra dürtsünler.
D:€ 2019-10-06 22:20:41
Ben burada yokum. fes dingili biraz urassin.
Bis Morgen
Elemenyağlı Elemen 2019-10-06 22:32:41
TABİ Kİ DE YOKSUN! HIRİSTİYAN SEVİCİ GÂVUR DOSTU ALÇAK BİR MÜRTEDSİN. SENİN GİBİLER İÇİN YAŞASIN CEHENNEM.

MEN TEŞEBBEHE BİKAVMİN FEHÜVE MİNHÜM - KİM Kİ BİR TOPLULUĞA BENZERSE O DA ONLARDANDIR (HADİSİ ŞERİF). ELEMENYAĞLIYA BENZEMEYE ÇALIŞAN DA KATOLİK BAVARYALI DOSTU GİBİ MÜSLÜMAN DÜŞMANI ZINDIKTIR.
D:€ 2019-10-06 23:22:51
Guten Nacht. Genug für hoyte.
Üsen Mutsuza 2019-10-07 07:41:21
Üsen sen gerçekten MUTSUZSUN.
Sen oralarda kendini hep dürtürüyormusun da insanlıktan çıkıyorsun. Ya da zorla mı dürtüyorlar da insanliğini unutuyorsun öfke kusuyordun.

Senin Fes rumuzlu zurnacıdan ne farkın var çıkmaza girdiğinizde küfüre sarılıyorsunuz.
Hüseyin Mutlu 2019-10-07 08:26:53
Kendimi niye dürteyim? Aşureyle dalga geçerek sunni gelenekle de dalga geçtiğinin farkında değil misin? Aleviler bu zurnaya ne etti acaba, kaldı ki bir grup alevi ona kötülük işlediyse bu tüm alevileri kötü yapmaz.
İnsanlıktan çıkmış kelimesini kullanmadan evvel ayna karşısına çıksan? Belli senin sığır ana baban sana aleviler hakkında masal anlatarak seni bönleştirdiler, asıl mesele nereden çıktı, kimler katıldı hiç haberleri olmadıkları için zamanında bogomiller hakkında bulgar kilisesi ne dediyse aynısını düşman addettikleri alevilere iftira ettiler.
Sen gerçekten ne aleviliği ne de sünniliği biliyorsun, camiye gidip hoca arkasında iki yatıp kalkman ve kulaktan dolma bilgileri yaşlı agalarla tartışman öküzlüğünü gidermiyor.
Aleviler seni dürtmezlerse en azından kovalasın.
Üsen Mutsuza 2019-10-07 10:36:03
Yapacağın en iyi konuyu kapatma olması konu dipsiz kuyu çıkmaz sokak.
Bırak kim nasıl isterse yaşasın neye inanacağına kendi karar versin ve herkese her şeyden önce kendisine saygı duydun.

Türkiye devletini ve hükümetini sevmeyebilirsiniz o sizlerin sorunu unuttuğunuz sevenler de var.

Taka çe sınırı aşmayın.

Türkiye’yi beyenmeyenler cehenneme kadar gidebilirler.
Biz Bulgaristan Türkleti Türkiye devleti ve hükümetlerine saygılıyız o onların sayesinde bu gün Türk ve Müslüman olarak ulgaristands yaşayabiliyoruz.

Kendinize çeki düzen verin Bulgaristan Türklerin bu günkü durumunu tartışacaksanız devam edin saçmalayacaksanız siteyi terk edin.
Hüseyin Mutlu 2019-10-07 11:24:47
Öküz, alevilere laf atan ben değilim. Bırak kim nasıl yaşarsa yaşasınmışmış! Danaya bak ya, kaç türbe gezdin, aşure osman gibi lafları edecek, sonra pişkin pişkin saygıdan bahsedecek. Sen iğrenç cahil zımbırtısın, alevilik, sünnilikten haberin yok. Anası babası da bunun gibi olduğu kesin, bu kadar öküzlük tek jenerasyonda birekmesi imkansıza yakındır.
TC kim bahsetti öküz? Sana diyorum DİNCİ, GERİCİ, CAHİL diye. O kadar cahil ki, canlı bombayı onun gibi dinciler değil de dinsizler yaptığını söylüyor. Sıcak havada kar yar, kış mevsiminde soğuklarda yağmur yar diyor. ÖKÜZ OĞLU ÖKÜZ İŞTE.
Üsen Mutsuz 2019-10-07 11:47:54
Ne yanı Türbe ziyaretine gittin mi sorusuna niye kızıyorsun.
Ne var bunda. Gittin se gittin gitmesinde gitmedin.
Ben Cumaya gidiyorum saklamıyorum “dinci değilim dindarım”.
Beni ve Türkiye yönetimini dincilikle suçluyorsun.

Bu tür işlerde sınır var ve sen bu tahammül sınırını aştın ve aşmaya devam ediyorsun.

İslam duşmanlığı yapmaktasın.

Buna kimsenin tahammülü olmaz.

Sen aynaya bak ve sonra anana bubana ve geride ne bırakıyorsun onu düşün.

UZATMA
Hüseyin Mutlu 2019-10-07 12:59:33
Dinci değilmiş o, dindarmış... Cumaya gidiyormuş. Yani dinciyle dindarın alameti farikası cumaya gidip gitmemeleriymiş.
Fakat hiçbir dinci ben dinciyim dediğini duymadık. Mesela Fetullah Gülen dindarım diyor. Fetullah Gülen örgüt üyeleri cumaya gittiklerini afişe eder. Takıyyeci pisliklerin özelliği bu, herkese ibadetlerini söylemek peşindeler, "Cuma'ya gidiyorum, oruç tutuyorum, bakın bakın fitre veriyorum, sadaka veriyorum".
Bu riyakar gösterişçileri ifşa etmemize İslam düşmanlığı diyor. Neden demesin ki, dini rant için kullanıyor, sömürme aletine çevirdiği inançları başkasına karşı kullanamayacağını dile getirirsek elinde birşey kalmayacak. Hadi naş naş! Dinş pislik seni, dini uyguluyorsan bana mı uyguluyorsun? Tanrımıyız biz? İbadet tanrı içindir. Kulları ibadetlerinle meşgul etme!
Üsençeye 2019-10-07 13:27:41
Her yazında daha da küçük düşüyorsun.
Yazsana Türkiye devletine ve hükümetine neden kızıyorsun.
Çekinme yaz burada açık bi şekilde konuşuluyor.

Sen tam bi radikal dinsiz canlı bombalardan daha tehlikelisin.

Sen tarikatları yobazları dindarlıkla karıştırıyorsun bu çok tehlikeli.

Anan buban sağlarsa git onlara sor değillerde köyünüzde kalan en yaşlılara sor öğren onlar sana doğruyu anlatırlar

Dünya senin etrafında dönmüyor boşuna debelenme herkes gibi bi nefeslik canın var hayatın tadını çıkar biz yine insanız.
fes 2019-10-07 14:26:08
Küçük düşmüyor yahu, nereden çıkartıyorsun? Tam tersine, Hüseyin arkadaşımız hakikatin örtüsünü kaldırdıkça kendisine karşı saygım artıyor. Auf Wiedersehen gibi boktan bir zurniş feskayasına "çok bilgili bu ya" diye evlere şenlik bir teşhis koymuyoruz.

Ayrıca radikal dinsiz diye bir olgu yoktur, hiç duyulmamıştır; ama radikal dinci milyonlarca, say say bitmez. Ateistler vardır, açık açık tanrıya inanmadıklarını söylerler.

Örneğin Celal Şengör Türkiye'nin yetiştirdiği en büyük bilim adamlarından biridir, radikal diye bilinen işitvari hiç bir eylemi görülmemiştir.
D:€ 2019-10-07 14:57:09
fes sende radikal bir şapşal sin.
Feskaya 2019-10-07 15:07:05
Feska neden radikal dinsiz yokmuş dünyada görülmemiş diye isyan ediyorsun.işte bak sensin işte GÖR kendini.
Sen tam bir radikal dinsiz bi şizofrensin “DEDİĞİ DEMİŞ ADI FES MİŞ”.

ANLADI
fes 2019-10-07 17:54:16
Hayvana bak be, bu sefer de isyan ettiğimi çıkardı. DPS istese her şey olurmuş, ama istemiyormuş. Ah bir istese, bir istese. Buradan çok kızdığı fes'e "isyan etti" dedi ve hoop fes isyan etmiş oldu. Gerçekte öyle bir şey var mı? Yok ama o yoktan var edebiliyor ya.

Radikal şapşal olmaz, kişi şapşaldır veya değildir.
Hüseyin Mutlu 2019-10-07 17:58:49
Radikus latincede kök demektir, bundan dolayı radikal "köktenci" demektir, bu belirli bir düşüncenin temelinde bir savı almak gerektirir. Oysa dinsizlik ise din düşüncesinin olmaması ve en azından fazla dikkati almamayı gerektirir, dolayısıyla radikalleşecek olan temel olgu yoktur. Bir şeyin olmaması olmanın zıddıdır. Radikal dinsizlik yoktur, olamaz, çünkü aşırıya gidecek olgu yoktur. Aynı bakımdan dolayı radikal bakire olamaz, cinsel sapık, radikal cinselci, pedofil, ensesçi ise bunun aksine olabilir. Yani radikal dinci, radikal dindar var, fakat radikal dinsiz yok.
Radikal dincilerin hepsi asabidir, kendi imanını başkalarına dayatırlar, baskıcıdırlar, ben cumaya gidiyorum herkes cumaya gidecek, ben oruçluyum kimse yemek yemeyecek derler. Bunların hoşgörü anlayışı böyle sapıktır. Dinsiz adam din hakkında yapılacak diye iddiası yok ki!
Bu feska diye yazan öküz mesela radikal dincidir, sepetlenip tımarhaneye kapatılmalıdır. Radikal dinsizlerin canlı bomba olabileceğini ileri sürmesine karşın tarihte bir tek örneği yoktur.
D:€ 2019-10-07 18:32:21
" Radikal dincilerin hepsi asabidir, kendi imanını başkalarına dayatırlar,"
Bakara 2/256
"Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. Artık her kim tâğutu inkar edip, Allah'a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. Allah, her şeyi işitir ve bilir."

Kim zorlama yaparsa ayeti inkyar etmiş olur, hiçe sayar, ve kesinlikle dinden çıkmıştır. Yani dinsizdir ,değil radikal. Kim kasten yargısız insan öldürürse
bir kaynat öldürmüş olur, cani olur, katil olur ,terörist olur.
Evet Komünistlerin dini imanı baskaydi ( bu günkü tabiriyle ateistiler), şimdi soru -bunlar radikalmiydiler ? Birinci seçilmiş BG cumhurbaşkanım kitabına göre (Fasizmit) , faşistlerin radikalesmede bir üstüu ,komunistlermis.
Stalin kaç kişinin ölümüne emir verdi? Beleneler, skrevena toplama kamplari.?
Arkadaşlar biraz geniş olalım.Ozgur dünyada yaşamaktayız. Yaradan bize seçim haki tanımış. Biz fesi de severiz Useinide , Asanı da Asenide, tabi ki Feskayi da.
Yargılamayiz kimseyi.
Aşure Osman 2019-10-07 19:10:24
Ömer agaa,plastik ile uğraşa uğraşa tekkenin yolunu unutmuşsun.... ;) Ha ha
Sabri Uçar 2019-10-07 19:17:04
Laz Ömer,bak Kırcaaliye yeni cami inşaa ediliyo bir el atıver de sana bir TEKKE yapsinlar doğu kapısına,belki imâna gelirsin.
Aşure Osman aga 2019-10-07 19:28:15
Bulgaristan Türkünün BEKASI için kedin rumuzundan caz geç lütfen hiç bir şekil meshep tartışma yolunu açma.
TÜRKİYE hükümetini severler sevmezler onkarın sorunu.
Bu sitede en tehlikeli haldir.
Anladı
? 2019-10-07 20:25:00
"Onları nerede yakalarsanız öldürün. Sizi çıkardıkları yerden (Mekke'den) siz de onları çıkarın. Zulüm ve baskı adam öldürmekten daha ağırdır. Yalnız, Mescid-i Haram yanında, onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın. Sizinle savaşırlarsa (siz de onlarla savaşın) onları öldürün. Kâfirlerin cezası böyledir" Bakara:191

"Haram aylar çıkınca bu Allah'a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. Eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir" Tevbe: 5

Bu iki ayeti napacağız peki? Yok bunlar diye kafamızı kuma mı gömeceğiz.
Hüseyin Mutlu 2019-10-07 20:43:30
Armutlarla elmalar toplanmaz. Komünizm ve faşizm tıpkı din gibidirler, dünyaya hakim kılınması gerektiğine inandıkları ideoloji vardır.
Jean-Jacques Rousseau, Émile Durkheim, Robert Neelly Bellah sivil dinden bahsederler. Devlette kutsal addedilen olgu, eşya, tapınmayı anımsatan devlet törenleri, resmi bayram, tatil kutlamaları dikkate aldığımızda günümüz sivil yaşamın bir nevi din olduğu görülüyor. Bu ateistlik değildir ki! Mesela resmi törende yağmur yağarken canlı insanın heykele kendi şemsiyesini siper edip ıslanması dinciliktir.
Ateistler üst güce tapınmayı reddederler. Komunizm ve faşizm birer dindirler, o dinlerin tanrıları ve peygamberleri ise siyasal gücü elinde bulunduran liderdir.
D:€ 2019-10-07 21:13:50
Peygamber efendimiz Mekeden kimseyi çıkarmadı ki. Tam tersi Medine'ye döndü.
Senin tefsirin gibi olsaydı Mekede kimse kalmazdı. Ama ona ve onun ahlyakina hayran kaldılar ,çünkü onlara dedi ki tıpkı Yusuf AS kerdeslerine dediği gibi. Kendisi de orada kalmadı.
Güzel kardeşim beli ki şahsi tefsirinde iç dünyanın aynası. Kitab cenete bir daveten ibaret, birini öldürmekle o kişinin yaşam ve cenet hakini gesp etmiş olmuyormusun, ki bütün sahabiler önce cehalette ,dini imanı nedir bilmeyenler, Ömer onu öldürmeye giti ama ne oldu, Vahşi kasten para karsilinda amcasını (Vahşi beşe nayet spestsialno) öldürdü, ne oldu yanına geldiğinde ona ne dedi "tmm bir zaman etrafımda görünme olurki yaptıklarından dolayı halinda Bedia ederim. . İbrahim'in dinin temelinde bu dur .
Senin tefsirin yanlış , normal iman gözü ile baadigin için
Iyi akşamlar
D:€ 2019-10-07 21:22:23
"Ateistler üst güce tapınmayı reddederler. " - tapiniyorlar farkında olmadan , kendi nefsindeki afetlerine (na sobstvenoto si AZ ili ego Primer Stalin ,Narsona, Nemrut), ama kendi yaratilmalarini unutuyorlr (ateist ne moje da proumeye ve nama izyavena volya v sobstvenoto so sizdavane inace OT nego zavisyat nestata)
Iyi akşamlar
Hüseyin Mutlu 2019-10-07 21:33:25
Muhammed kimseyi çıkarmadı mı? Ahzab süresindeki konu olan yahudiler kimler yahu?!
Ben tefsir mi yaptım? Ne zırvalıyorsun sen cahil? Diyanetin resmi tercümesi o! İşine gelen ayetleri gör, işine gelmeyenleri görme, ne ala din!
Ömer'in müslüman olması masallarına girmişken Peygamber kızı Fatıma'nın düşük yapması olayını da anlatsana? Aynı kaynaklarda geçiyor. Mesela Ali'nin Hayber kalesini fethinde olan kıyımı anlatsan? Hep bunlar senin verdiğin kaynaklarda geçiyor.
Elemenyağlı Elemen 2019-10-07 21:40:08
Elemenyağlı doyçe şvayne kafirdir, çünkü AYETLERŞ REDDEDİYOR. HADİSLERİ DE REDDEDİYOR. GAVUR TOPRAĞINDA YAŞIYOR!
"Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalimler topluluğunu doğruya iletmez" MAİDE 51
"Kim bir topluluğa benzerse onlardandır" hadisi şerif.
BG İlahiyat zurnalarına 2019-10-07 21:55:50
Siz kimsiniz ki buralarda ayet yazıyorsunuz ey cahilkolar,siz evinizdekileri yönetemiyorsunuz,buradaki insanlarımı yönetçeksiniz.Dünyanıza dönün kokulu böcekler
D:€ 2019-10-07 22:02:24
Elemanya Elemanya , adam gibi bir isim koysan barı.
Bu Dünya denilen gezegenin neresine istesem oraya giderim rızkını aramaya. Popona mi batıyor. A oarada , kaldığım stadta kilise bile var, bağlı olduğumuz büyük statinda camisi varmış, 3 milyon da türk varmış.
Fikirlerin varsa dünya gorusun varsa , ister ateist ol , Mecusi, dindar dinsiz gel , sende gel ,kim olursan ol com. Popon sıkıysa gel.
D:€ 2019-10-07 22:12:04
" Siz kimsiniz ki buralarda ayet yazıyorsunuz ey cahilkolar"
Esas lan sen kimsin, burası özgür forum.
Bunun gibileri varken adamr korkmazler mi müslümanlardan.
Densiz herif , yazılanların hatalı olan varsa ve bu işin erbabiysan(beli ki değilsin sharlazanina mu s sharlatanin), onları yazabilirsin, burada Admin var ve adada kuralar var, kural gereği yanlış olanları zaten Admin sağa olsun siliyor.
Tövbe tövbe, yürü be yuru yürü hadi işine sen.
Soncta zaman gecirmekteyiz ,adama bak ya tam bir densiz.
Elemenyağlı Elemen 2019-10-07 22:40:00
BENİM KAFİRLERLE İŞİM OLMAZ. DOYÇE ŞVAYNE MERKELLE BAVARYA KİLİSESİNE GİTMEN GAYET NORMAL NETİCEDE BUNDESNACHRICHTENDIENST (BND) AJANLIĞINA GETİRİLEN YALAKA ÇİNGENELERDENSİN.

GERÇEK MÜSLÜMAN ELİN GÂVURUNU YÜCELTMEZ. RIZKI VEREN ALLAH AMA SEN KÂFİRLER ARASINDA KÂFİRCE YAŞAMAYI SEÇTİN.

POPON SIKIYORSA RIZKINI MÜSLÜMAN DEVLETİNDE ARA. TABİ SIKIYORSA
D:€ 2019-10-07 22:54:12
Eee Elemanya Elemanya , neselendirdin beni. Şimdi git derslerini oku hadi marş marş.
BG ilahıyat zurnalarına 2019-10-07 23:05:58
D:€ bak oğlum ayet orda burda önüne gelen yere yazılacak unsurlar değil,adamın küfür ettiği yorum forumlarında böyle şeyler yazmak hoş olmaz(ben onu demek istedim,dötünden anlama)
D:€ 2019-10-07 23:56:09
Benim anlama kabiliyetim kafamla olur, terbiyesizlik yapma. Ayetide Diyanet tercümesi kopy pase. Madem ki silinmemiş sitenin yoneticisinden ozaman sıkıntı yok.
Hadi şimdi zaten geç olmuş , burada her kez yetişkin ,inanır veya inanmaz
istediğini yazar tabi küfür ve rencide etmeden, dediğim gibi geç olmuş biribirimizin kalp kırmadan fazla hadi.
Iyi akşamlar.
Müslüman 2019-10-08 10:21:50
Yukarıdaki yazıcıların hepsine: Bu tartışma ömür boyu bitmez Din sonsuzluk gibidir yerde çıkmaz sokak.

Türkiye hükümetine kimler ölesiye nefret edenler zaten biliniyor burada Bulgaristan’da çekinmeden açık bi şekilde söylüyorlar.
Söylendiklerinle kalırla güçleri varsa Türkiye’de sandıkta indirsinler.
Bu durumu bilenler de vazife çıkarmasınlar lütfen o tarafa dil uzatmayın.
Bi bu kaldı. Umarım yazdıklarımı doğru okur anlarsınız.
Hüseyin Soydan 2019-10-08 14:21:14
Sandıkta indireceğiz de avrupa veya Bulgaristan'da yapıldığı gibi seçim yapılmıyor ki. Televizyonlarda eşit bir yarış yapılmıyor, devletin bütün organları Jivkov zamanında olduğu gibi islamcı partiye çalışıyor. Ama İstanbul, Ankara gibi şehirlerde bütün bu eşitsizliklere, hukuksuzluklara rağmen islamcılara kırmızı kartı gösterdi. Kurtuluş yakındır.
Müslüman 2019-10-08 14:46:38
Ne güzel bak oluyormuş biraz daha gayret ederseniz sandıkta kovarsınız.
Bütün Müslümanlar İslamcıdır değillerse Müslüman olamazlar.
Sen YOBAZ DİNCİLERİ dindar MUHAFAZAKYARLARlLA karıştırıyorsun.
Bi kere burada kendini aydınlat.

Her camiye giden yobaz genci mi.
fes 2019-10-08 15:16:56
Zaten biz başka çeşit kovmak istemedik ki, sen yanlış mı anladın? Camiye gidene yobaz gerici demedik, camiye bile gitmeyip de yobaz dincilik yapana gerici dedik.

Türkiye'de muhafazakar Atatürkçülerdir, eski cumhuriyet değerlerini muhafaza etmek isterler. Bir de Osmanlı'dan kalma tarihi binaları, kültürel dokuyu korumak isterler.

Dinciler ise bütün bunları yıkar ve batırır. Mesela Selçkludan kalan mimari bir yapıya plastik pencere takarlar. Bıraksan Osmanlı'dan kalan Selimiye kışlasını yıkıp camlı gökdelen dikerler. Gözleri karadır.