Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
07 Aralık 2019
HABERLER » Bulgaristan
Borisov: Bulgaristan, Türkiye'ye silah ihraç etmekten vazgeçmeyecek

Borisov: Bulgaristan, Türkiye'ye silah ihraç etmekten vazgeçmeyecek

18 Ekim 2019

Borisov, Türk askeri operasyonu neticesinde Suriye’deki durumun gündem konularından biri olan Avrupa Konseyi’ne katılan Boyko Borisov, toplantıdan sonra basına yaptığı açıklamada,” Bulgaristan, Türkiye'ye silah ihraç etmekten vazgeçmeyecek” diye bildirdi.

Bir gazetecinin sorusu üzerine Başbakan, ”Silahlar çatışma olan yerlere ihraç edilir. Fransa, Almanya veya ABD’ye silah ihracatı yapmayacağız. Ne, askeri sanayiyi öldürmek mi istiyorsunuz şimdi? İşçiler protesto ederlerse, nedenini size soracağım. Türkiye'ye ihracatı durdurursak, çatışmaların yaşandığı diğer yerlere de durdurmalıyız. Silahlandırmamak ya da silah satmamaktan hoşlandığınız savaş hangisidir?" diye soruyla karşılık verdi.

Başbakan, Bulgaristan’da bu şekilde öldürülen sektörlerin hiç de az olmadığını sözlerine ekledi.

AB Konseyi’nin her üye devletin Türkiye’ye silah ihraç edip etmeme konusunda kendisinin karar vermesine karar verdiği hatırlatılınca Borisov, "Konuyu görüşüp kararımızı size bildireceğiz" dedi.

Borisov, iki gün önce Bulgaristan’ın Türkiye’ye silah ambargosu uygulayan diğer ülkelere katılmayacağını ima etti. O zaman Başbakan, şunları ifade etti: “Bakın, Türkiye ile 5 milyar doları aşkın ticaret hacmine sahibiz ve bu ülke, bizim komşumuz. Çok daha az ticaret hacmine sahip olduğumuz Rusya’ya yönelik yaptırımlardan dolayı yarım-bir milyar leva kayba uğradık, Türkiye’ye yaptırım uygulandığı halde milyarlarca leva kaybımız olacak” dedi.

Kaynak: KIRCAALİ HABER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2019-10-18 17:29:23
Rus Türk savaşı öncesi Osmanlı ordusunun tahıl ihtiyacını ve asker üniforması için yün kumaşı bulgarlar sağlıyordu. Kara balkanın eteklerinde gözle görülür bir refah yükselmesi olmuştu.

Ne yazık ki Osmanlı sayesinde zenginleşmiş ailelerin Avrupa'da eğitilmiş çocukları Osmanlı'ya karşı isyanların kışkırtıcıları olmuşlardır. Rakovski, Kableşkov, İvan Vazov, Stanbolov v.s hepsi Osmanlı sayesinde zenginleşmiş bulgar aile çocuklarıdır.

Kurtuluş diye adlandırdıkları olaydan sonra Bulgarlar bir daha Osmanlı zamanındaki refah seviyesine bir daha çıkmadılar. Borisov bunu bildiğinden ambargo laflarına prim vermiyor.

Diğer taraftan Türkiye'in Bulgaristan'dan askeri malzeme alması ayıptır. Bulgaristan'ın üretiği malzemenin daha iyisini ve ucuzunu biz yapabiliriz. Onca işsiz gencimiz boş gezmekte.
Feskaya 2019-10-19 10:16:58
Fesçe Bulgarlar en kaliteli “kalaşnikof” üretiyor. Bu gün jandarma Amerikan piyade G3 silahı kullanmıyor “kalaşnikof” kullanıyor şimdi ise kendi ürettiği sikahı kullanıyor.
Suriye operasyonda kullanılan büyün sikahlar teçhizatlar Türk menşeli.
Ayrıca Bulgaristan Türkiye ile ticaret yapmaktan vaz geçemez.

Yine Türkiye hükümetine dil uzatıyorsun aşağlasan ne değiştireceksin be avanak Fesçe.
D:€ 2019-10-19 11:11:58
fes'in yazdığı makalede yanlışını görmedik. Feska arkadaş'a bence saçmalıyorsun.
D;cye 2019-10-19 14:20:28
Türkiye’nin kuzeyinden elektrik satın alınıyor Güney’inden elektrik satılıyor.
Bu ticaret o şerefsiz Fesçe hemen T.C. devletini güçlük düşürüyor işsiz insanlar varmış.
Hangi ülkede yok?
Fesçe Türkiye’yi beyenmiyorsa gitsin Avrupa ibiklilerin yanına ya da İran’a.
Anladı
Faik Nacak 2019-10-22 08:55:13
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
ANGELA MERKER 2019-10-24 10:31:51
BULGARİSTAN SİLAH ÜRETİYOR :)))))
fes 2019-10-25 12:11:47
Kafanda Bulgaristan silah üretemez diye bir kanaat mı oluşturdun hazret? Ve şimdi ürettiğini, hatta Türkiye'ye sattığını duyunca inanmak istemiyor musun?

Cahil dediğimiz de tam da bu senin gibi adamdır. Cahil adam aptal aptal düşünceleri öylesine oluşturur, ardından gerçekler bunlara uymayınca şaşarlar.

Fakat cahillerin piri kimdir diye bir sual edecek olursanız cevabını hemen ben vereyim: o kuşkusuz Zurniş Feskayadır. Zurnişin bütün söyledikleri gerçeklerle alakası olamayan kafadan atma kurgulardır.

Zurniş Feskayanın diğer cahillerden farkı, kafasında oluşturduğu çarpık saçmalıklardan asla vazgeçmemesi, taş kafalı olmasıdır. Aptallık seviyesi akıllara durgunluk verecek cinstendir.
Feskaya 2019-10-25 15:29:25
Fesçe sen şimdi benden ciddi ciddi doğruları yazmaktan vaz geçmiyor mu diyorsun bundan senin gözünde taş kafalıyım.

Feska sen ne kadar gerçek tarihi değiştirmeye çalışsan da başaramıyocakdın gençlerin beyinlerini yıkayanatacakdın.
Biri çıkar gerçekleri yazar ve senin gibilerini ÇÖPE atar.

A be ZURNACILARIN KRALI sen gavurun ibikli zurnası güzel öttürüyorsun arada bi falso yapıyorsun o da senin kim olduğunu hatırlatıyor.

Feska çok FALŞİF sin.
... 2019-10-26 12:18:05
Zurniş Feskaya mı? Aptalın tekidir.
Feskaya 2019-10-26 13:07:04
A şlüle be ibikli baş zurnacı Feska.
Senin için saçmalıklarını yazmaman iyi kararındır.
Anladı
... 2019-10-26 13:11:05
Hayvan ve zurnadır zurna!
...? 2019-10-27 11:17:46
Vay KOYVAN yine ibikli zurna çalıyor.
Bravo SAMO TAKA.
Hüseyin Soydan 2019-10-28 16:03:01
Feskaya, ne dediğin anlaşılmıyor, yazarken biraz daha özen göstersen olmaz mı. Fes'in dediklerini anlıyoruz ama senin ne dediğin anlaşılmıyor. Fes Dps'ye neden oy vermemiz gerektiğini kendi içinde tutarlı bir şekilde açıklıyor, fakat sana gelince sen DPS çok kötüdür diyorsun, neden kötü olduğunu ise açıklayamıyorsun.
Üsen Soysuza 2019-10-28 19:22:55
Trölün görevi DpS yönetimini savunmak.
Ben ise o hain yönetim değişmesi gerektiğini idaa ediyorum.
Neresi tutarsız.
Fesçe DpS hangi konuda Türklerin haklarını bırak almayı istemiş ve yararı olmuş yaz diyorum 1 tane yazamıyor.
Ben neden o hain yönetimin değişmesi için onlarca gerekçeler yazdım.
Anladı
Hüseyin Soydan 2019-10-29 07:47:37
DPS'yi savunmak niye trllük olsun bir kere. Katil bulgarları savunmak iyi, DPS'yi savunmak kötü mü oluyor şimdi? Böyle bir mantık olabilir mi? Aklı başında her Türk sana git işine lavuk sen ne diyorsun der.

Yönetimi değiştirmek istiyorsan DPS'ye üye ol, içerideki partilileri ikna et ve yönetimi değiştir; dışarıdan gazel okuma. Ayrıca hain oldukları kararına nasıl vardın, elindeki veriler nelerdir, bunları herkesle paylaş.

Anladi anladi diyorsun ama hiç bir şey anlamıyoruz, önce anlaşılır olmayı öğren. Fes'in dediği gibi sen bir cahil adamsın -yazdıklarından bu apaçık ortaya çıkıyor - kendini sanki en yukarıda bir yerde imişsin gibi konumlandırma.
Üsen Doysuza 2019-10-29 08:36:07
Üsen yazsanıza DpS hangi konuda Türkletin haklarını “aradı” ya da mücadele ederek “aldı”.
DpS Bulgar devleti tarafından Türkler haklarını arayamamak için kuruldu.
Haklar ancak mecliş kürsüsünden aranabilir.
Sizin o Türk diye yutturmaya çalışan DpS hareketi tamamen Bulgar partisidir.
Gözünüzün içindekini görmek istemiyorsanız kimse size gösteremez.
Ötesi var mı.
Anladı
fes 2019-10-29 15:07:35
Senin gördüğünü biz nasıl göremiyoruz, biz de ona şaşıyoruz işte. Senden daha okumuş, daha bilgiliyiz ama nedense senin gördüğünü göremiyoruz. Bu çok tuhaf.

Bulgar devleti - o her ne ise artık - DPS'yi kurarken sen orada mıydın? Mahkemede adam "karımı başka biriyle üst ğste yatakta kıstırdım, boşanmak istiyorum" demiş. Hakim de " İkisinin arasından elini kılıç şeklinde geçirdin mi, eline bir şey takıldı mı? " diye sormuş. Senin işin de öyle.

Ötesi var: seçimlerde yine morardın, ne diyorsun, Türk halkı oyunu yine neden DPS'ye verdi? Ne diyorsun?