Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7725 Lv.
GBP GBP 2.27 Lv.
TRL TRL 0.3079 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
16 Aralık 2019
HABERLER » Kültür, Eğitim ve Sanat
Bulgar yazardan “Sofya’daki Camiler” kitabı

Bulgar yazardan “Sofya’daki Camiler” kitabı

26 Ekim 2019

Bulgaristan’da Osmanlı mirası ile ilgili çok sayıda bilimsel araştırmaya imza atan yazar Lübomir Mikov, “Sofya’daki Camiler” isimli son kitabını tanıttı.

Bulgaristan Müslümanları Başmüftülüğü'nün himayesinde düzenlenen tanıtımda konuşan yazar Mikov, 17. Yüzyıl Sofya'sında çok sayıda Osmanlı tarihi mirası bulunduğunu söyledi.

Günümüzde sadece Banyabaşı Camisi'nin ibadete açık bulunduğunu belirten Mikov, "Farklı kaynaklara göre 17. yüzyılda burada 150 ile 300 arasında cami ve mescit bulunuyordu.” dedi.

Mikov, Avrupa'ya yönelen Osmanlılar için Sofya'nın önemli bir idari, askeri, ticari ve dini merkeze dönüştüğünü söyledi.

Kaynak: AA


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Varnalı 2019-10-26 09:37:07
Şehit Atalarımızın ruhları şadolsun.Amiin!.
Müslüman 2019-10-26 13:02:52
Sofya’da kilise yapılan camiler var ve faliyette.
Sofya Cumhurbaşjanlığın tam karşısına cami müze olarak açık ve bahçesinde ve bir kısmında alkollü içkiler veriliyor. Minareler tabi yıkık. Sadece onlar mı .........?
fes 2019-10-26 13:33:55
Siz yeni mi öğrendiniz yahu, Bulgaristan devleti etnik temizlik ve soykırım yapa yapa kurulmuş bir devlettir. Ben ilk başta bu gaddarlığı bulgarlara ve ruslara bağlamıştım, ama daha sonraları şunu fark ettim: bu gaddarlığın, Türk nefretinin çıktığı yer batıdır; İngiltere, Fransa, Almanya ve şimdi de Amerika.

Bazıları DPS parlamentoda şöyle konuşsunmuş, AB'ye şikayet etsinmiş gibi şeyleri söyleyip duruyorlar; herkes şunu bilsin ki batı bizi asla desteklemez, dilsiz şeytan gibi susarlar ve asla yardımcı olmazlar.

Türkiye'nin son Suriye harekatı batının Türk nefretini bir kere daha ortaya çıkardı. Kendimizi kandırmayalım.
Müslüman 2019-10-27 10:46:25
Fes sen gerçekten fenomensin.
Ne bu senin DpS sevdan çok mu para kazanıyorsun onları savunurken.

DpS hiç bir zaman Türkkeri savunmadı.
Er 2019-10-27 14:29:17
Örneğin eski Yugoslavya’da Tito döneminde azınlıkların hakları vardı. Batılılar Tito sonrası Yugoslavya’ya bazı dayatmalar yapmıştır. Onlardan birisi üniversitelerde Arnavut dilini yasaklattırmaları olmuştur. Bu durumu protesto eden Arnavutlar dövülmüştür. Dövülen Arnavutlar yine batı tarafından örgütlendirilmiştir.

Balkanlardaki kaosun arka planında batı vardır.
fes 2019-10-27 18:19:31
Keşke para gelseydi Müslüman, beş kuruş bile geldiği yok. Türkleri savundu savunmadı tartışılır. Ama diyelim ki savunmadı, savunmadı diye oyumuzu gidip Türk katili bulgarlara verecek değiliz değil mi? Akıl var mantık var.

Ben yaptığım veya yapmadığım her hareketin Türk katili bulgarlara yarayacak mı yaramayacak mı diye bakarım. Buna göre DPS'ye oy vermemek Türk katili bulgarlara yarayacaksa gidip hemen oyumu DPS'ye veririm.

Bunu onurlu bir Türk olarak yaşamak isteyen tüm Türk kardeşlerime tavsiye ederim. Katil bulgarlar biz Türklere etnik temizlik, sayısız katliamlar yapmışlar, insanlık onurumuzu ayaklar altına almışlardır. Bunları unutamayız, ben unutamıyorum.
Oyoy 2019-10-27 23:08:46
Fes dediklerinden şu sonuç çıkıyor. Bunlar bulgarcı müslümanlar.
fes 2019-10-28 09:28:22
Zoy zoy, o sonucu nasıl çıkardın? Piza diye eğitim sevisini ölçen ulusar arası bir kurum var, iki şeye bakıyor: matematik işlem yapma ve okuduğunu anlama seviyelerine bakılıyor. Okuduğunu doğru anlamak zeka meselesidir.
Müslüman 2019-11-01 08:14:33
Bulgar Türkletin katiline oy vermeyin.
Fes ya senin tavsiye ettiğin DPS/HÖH gerçekten Türkletin partisi mi yapma.
Bu parti Türkleri Bulgara satan “Türkletin” partisidir.
Aynen OyOy yorumcunun yazdığı gibi onlar BULGARCI MÜSLÜMANLAR.
Matematik denklemler değişmez senin yorumunun sonucu aynen OyOy yorumun aynısı.
fes 2019-11-01 12:46:22
Türkleri sattı sözü gerçekte olmasına imkan olmayan bir sözdür. DPS Türkleri istese de satamaz, çünkü öyle bir gücü yoktur. Yanlış düşüncedir, ama sorgulanmadığı sürece sahibi tarafından lakırtı seviyesinde dile gelip duracak bir sözdür.

Sen de kinci ermenilerin Türklere taktığı gibi kafayı DPS'ye takmışsın, her türlü olumsuzluğu DPS'ye yüklüyorsun. Arızalı bir durumdur bu.
Deliormanın deli efesi 2019-11-01 18:50:46
fes kafayı takan sensin.Sende R.T.ERDOĞAN fobisi var. Bilmeyen yok.Türkiyede yaşamana rağmen halâ Erdoğan'ı anlamış değilsin.Anlayamasın,nerede sende beyin? KAFAYI ARİSTOTEL PUŞKİN,LERMENTOFLA YEMİŞSİN.Hastasın,tedavi ol!
fes 2019-11-01 20:57:26
Ha, manda kafalı da çıktı geldi. Okumadan bilen adamlardan biri daha. Okumadan nasıl beyin oluyor o da bir muamma ama neyse.

Aptal kafanla nasıl anladın, milyonlarca insan işsiz kaldı, dolar almış başını gitmiş, beş milyon arap içeride, bütün kurumlar mahvolmuş ama bizimki bunları görmüyor, ben gürcüyüm hanımım da araptır diyen adama hayran hayran bakıyor. Adama bak be!

Son seçimlerde halk oyunu DPS'ye verirken siz neden mırın kırın ettiniz onu açıklayın. Kıvırmayın, biraz dürüst olun.
Müslüman 2019-11-02 12:07:22
Deli ormanın deli Efes’i,
Feska Türkiye hükümetine ve başkanına “MESHEP” penceresinden bakıyor açıklamaktan çekiniyor.
O kafasına dolamış “dünya klasiklerinden” birkaç tanesini kendisini de o “sınıfa” dahil ediyor.

Bırak kendi bulanık sularında yüzsün.
Onun akılı ancak kendisine kadar.
fes 2019-11-02 18:32:37
Bak yukarıda san yazdığımdan bir şeycik anlamadın, aynı şeyi tekrarlayıp duruyorsun. Okumadan bilmek diye bir şey olmaz. Okumadan bildim diyen aslında palavracıdır, bilip bilmediğini bile bilmez. Sen onlardansın.

Aptal gözlerle baktın, Tayyip Erdoğan gibi birini beğenmediğine göre olsa olsa kızılbaştır diye bir çıkarım yaptın. Cahil ve utanmazlar tam da böyle yaparlar.

Kızılbaş kökenli Kılıçtaroğlu cehapenin başında ya, madem gücüyü beğenmiyor demek kızılbaşı tutuyor ve buradan hoop Fes kızılbaştır çıkarımı.

Yok Efe Mefe, kızılbaş değilim Kılıçtarı da aynen Tayyip gibi beğenmiyorum. Birini dincilik yaptığından diğerini de kızılbaşçılık yaptığından. Bu dediklerimi kafan basar mı senin?
Müslünan 2019-11-03 19:08:58
Fes rumuzlu her kimsen kendisini bilmez öfkesine yenik düşmüş insanlıktan çıkmış nasibimi almamış zavallı birisin.
Niye kendini bu kadar aşağlıyorsun iki kıçı kırık kitap okudum diye kendini üle ma mı sandın.
Eğer gerçek “biraz” kitap okumuş olsaydın insanlık tarafında bi gelişme olurdu okuduğun kitaplar senin saha da karanlığa götürmüş ve Gaycanlaştırmış.
Şapşal herif sana kim Alevi ve sayle suçlamaları yapıyor.
Sen kendi kendine okuduğun o bi işe yaramaz kitaplardan esinlenerek kafayı kırmış biri olarak hayal dünyanda yaşıyorsun.
Sen Türkiye Cumhuriyeti hükümetinden neden nefret ediyorsun bi yaz sana.
Muhafazakar bir hükümet var aynı Amerika İngiltere ve daha çok ülkelerde olduğu gibi.
fes 2019-11-04 08:12:46
"Meshep" diyen hayvan sen değil misin? Balıklar gibi bir saniye önce olanı unutuveriyor musun Zurniş Feskaya. Nefret ederim etmem sana ne be lavuk, islamcı hükümetten nefret etmek yasaktır diye bir kanun mu var?

Avrupa'da koservatif partilerle bunlar arasında hiç bir benzerlik yok hayvan; daha önce anlattık ama kratunan bunları anlayamıyor. Orada kimse papaz okulundan çıkıp da başbakani bakan, mühendis, doktor olamıyor; bütün kadınlar rahibe gibi giyinecek diye tutturana da rastlanmıyor.

Aslında Zurniş Feskaya hayvanına benim bir cevabım vardı, anasıını diye; hala geçerlidir