Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER
EDİRNE’DE İŞGALCİ BULGAR ASKERLERİNİN ANISINA HEYKEL YAPILIYOR

EDİRNE’DE İŞGALCİ BULGAR ASKERLERİNİN ANISINA HEYKEL YAPILIYOR

08 Ocak 2008

Bulgaristan Milli tarih müzesi müdürü prof. Bojidar Dimitrov’un yaptığı açıklamasında Edirne’de bulunan Bulgar kilisesinin haremine Balkan harbinde hayatlarını kaybeden Bulgar askerlerinin anısına bir heykel yapılacağını söyledi.
Dimitrov: “Edirne’nin işgali sırasında 1960 askerimiz hayatını kaybetti. Onların anısına Edirne’de bulunan “Aziz Konstantin ve Elena” kilisesinin güney haremine bir heykel yapma kararını aldık. Heykel gelecek olan bağışlar ile yapılacak. Tüm hayatını kaybetmiş olan askerlerin isimleri altın harfler ile tek tek yazılacaktır” dedi.

Kaynak: Kırcaali Haber



 YORUMLAR


sevked 2008-01-08 14:18:12
O zaman ŞİPKADA ölen Türk askerlerinede anıt dikilmeli.
Aksi takdirde çifte standarttan bahsederiz.
osman 2008-01-08 14:31:43
...S-n Muzzeki Ahmet,sizinde bileceginiz gibi 1912s...Bulgar askerleri Pomak koylerini yerle bir ettikten sonra Edirneye dogru bizim koylerden gecirken butun"marifetlerini"biliyoruz-Toscalida/G.Prahovo/ kac kisiyi kursuna dizmisler,Sutkesigide/Mlecino/,Corbadjilarda/Bogatino/ ve diger cevre mahallelerde halk tarafindan bilinmekte-yasli,kadin,erkek,cocuk demeden hunharca oldurmusler.Her yilda mevlid yapiliyor sehitlerimiz icin peki konuyla ilgili DPS yoneticileriyle oturupta bir HEYKEL ve ya ANIT yapilmasini niye gundeme getirmiyorsunuz?daha nekadar susacagiz?...eger bir anit yapilmazsa gelecek nesillerimiz bunlari unutacak ve halen bir kac hayatta olan sahit var ikene onlarin anlatirdiklariyle olaylari resmi dokumana kayitlanmasi gerekiyor aksi taktirde biz suclu duruma dusecegiz her yonde...sorun para ise bir bankada hesap numarasi actirip sorun hallede bilinir
89 göçmeni, İzmir 2008-01-08 15:35:40
Salih Bozov'un
'Vini v imeto na imeto''
kitabını okumanızı tavsiye ediyorum.
Bozgun da 1912 yılında yaşananlardan küçük bir alıntı. Genelde o günlerde neler olmuş Rodoplar da bilgi sahibi olabilirsiniz.
Merak ediyorum 1912 yılında Kırcaali de ölen askerler nereye defnedilmiş????
Muzzi 2008-01-08 16:07:12
Bu kendini bilmezler isin suyunu iyice cikardilar..askerlerin anisina anit yapmak belki tarihten ders almak icin anlamli olabilir..Fakat o seviyede kültürel bir ülke oldugunuzu iddia edebilmek icin kendi ülkenizdede bu tür faaliyetlere acik olmaniz gerek..baska bir ülkenin topraklarinda anit yapabilmek icin ben kendi ülkemde neye izin veriyorum diye iyice düsünmek gerek !
Her gün camilerin kundaklandigi,kircaalimize ikinci cami yapimini engellemek icin neredyse yapmadikalarini birakmayan,Osmanli ya ait tek bir kültürel miras birakmamak icin elinden geleni ardina koymayan bir ulusun,baska ülkenin toprakalrinda anit dikme hakki varmidir?bu yaptigi provakasyon olmazmi?
benim sözüm Türk yetkililere olucak buna izin vermemeliler..Basvuru yapanlarda su soruyu sormalilar "pek isizin ülkenizde bu Tür anit yapimlarina izin veriyormusunuz ?"..Bu koca kafali Bulgarlarda ozaman her istediklerini alamiycaklarini ve kendi ülkelerinin özgürlük seviyesini iyice düsünürler..
osman 2008-01-08 19:46:55
Baris...Adres acik olupta neye deger?kardesim...kalpler.fikirler,beginler "kapaliyken"..adresi arada dur isin gucun yoksa...Karsinda seni,eger"te prati na sedma gluha..."
fes 2008-01-08 21:06:25
Bu duşmanca girişime umarız Türkiye'yi yönetenler karşı çıkarlar. Bulgarlar sabrın sınırlarını zorlamaya başladılar . Kazanlıkda camiye taş atacak sarhoşlar bulunduğuna göre, Edirnede de kiliseye bir şeyler yapacak sarhoş bulunur.
DELİORMANLI 2008-01-08 23:29:25
YOK DAHA NELER! İNSANLARI KESE KESE , TECAVÜZ EDE EDE ORAYA GELEN ASKERE NE HEYKELİ DİKİLECEKMİŞ! BU NE YÜZSÜZLÜK YA!!!
OSMANL YÖNETİMİNDE 500 YIL KİMLİKLERİNİ KAYBETMEDEN ( ASİMİLASYONA UĞRAMADAN) YAŞADILAR. MADEM HEYKEL DİKECEKLER OZAMAN OSMAN HAN'NIN HEYKELİNİ DİKSİNLER...
rodop kartalı 2008-01-08 23:46:18
ha s.ktir lan bu kadarı da fazla
kim yaptırr lan sana edirnede böyle anıt, angutlarrrrr...
Ya siz TÜrkleri bu kadar enayi ve geçmişini unutan insanlar mı sanıyonuz denyolar. Stefanı Mıstefanı Edirneye gönderiyonuz. Ya o adamdan bi kere Kültür Bakanı mı olur?
Artık Türkler
o Sergey
kanmacasına kanmıyor. Akıllı olun
Perperek Papazı... 2008-01-09 00:03:09
Haberin orijinalini aşağıdaki adreste bulabilirsiniz:

http://www.focus-news.net/index.php?id=n859319&chain=1


" Balkan Savaşı sırasında Bulgarlara esir düşen ve Edirne Sarayiçi'nde aç bırakılarak ölüme mahkum edilen asker-sivil 20.000 şehidin aziz hâtıralarını yaşatmak amacıyla Edirne Sarayiçi'nde yaptırılmış ve 14 Ocak 1994 tarihinde törenle halkın ziyaretine açılmıştır."

Günümüzde ise şehitlerin anısını tarihçi maskesi ile şövenist Bulgar politikacısı Bojidar Dimitrov 1960 Bulgar işgalci askerine altın harfli anıt mezarı Türk hoşgörüsünün sayesinde tadilat edilen Edirne'deki "Sv. Konstantin ve Sv. Elena" kilisesinde saf kalpli Türk toplumuna yutturmaya çalışacak ve sonra da zafer nidaları atacak.

Arkadaşlar Uluslar arası ilişkilerde karşılıklılık esastır.
Gördüklerimizden ve duyduklarımızdan Bulgaristan devletinin benzer bir karşılığı olmamıştır ve taahhütte de bulunmamıştır. Bu durumda her Türk vatandaşının görevi devletinden böyle etkinlikleri karşılıksız yapmaması için uyarmaktır. Çünkü bu Plevne,Şipka ve Balkan Savaşı şehitlerimizin hatırasına saygısızlıktır.

Görüşlerinizi ve uyarılarınızı iletebilirsiniz ve konu hakkında bilgilerini ve düşüncelerini devlet kurumlarından kanuni hakkınız olarak isteyebilirsiniz.

Edirne valiliği bilgi edinme formu:

http://195.140.196.201/bimerwebform/default.aspx

T.C. Kültür Bakanlığı Bilgi edinme sayfası:

http://www.kultur.gov.tr/TR/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF0D262A49C727F2320985DC0C84F0A463

Kara Kuvvetleri Komutanlığ Bilgi Edinme Birimi :

http://www.kkk.tsk.mil.tr/BilgiEdinmeBirimi/

Edirne milletvekilleri:

Necdet BUDAK AK Parti nbudak@tbmm.gov.tr

Rasim ÇAKIR CHP rasim.cakir@tbmm.gov.tr

Bilgin PAÇARIZ CHP .....................

Cemaleddin USLU MHP cemaleddin.uslu@tbmm.gov.tr
ŞIPKA 2008-01-09 03:54:08
ŞIPKA TÜRKÜSÜ


Abdalın giydiği hırka
Asker olmuş fırka fırka
Kelle gider gitmez Şıpka


Oynaşır suda balıklar
Karadeniz dalgalı
Koçyiğitler askere gidiyor
Nişanlıların başı sevdalı


Atları saldık ormana
Yiğitler döndü aslana
Sılada ağlıyor ana


Oynaşır suda balıklar
Karadeniz dalgalı
Koçyiğitler askere gidiyor
Yavukluların başı sevdalı
Plevne 2008-01-09 12:33:40
OSMAN PAŞA MARŞI
Tuna nehri akmam diyor
Etrafımı yıkmam diyor
Şanı büyük Osman Paşa
Pilevne’den çıkmam diyor.

Düşman Tunayı atladı
Karakolları yokladı
Osman Paşa’nın kolunda
Beşbin top birden patladı
Kara Ibrahim AGA 2008-01-09 21:01:39
Ben yarin dilekce vercem ve Türk ismim Bulgar ve Hristayan olmam icibn bir Büüüük krist takacam.
OLMAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
O KADAR OLMAZ
Yter artik siz satilik köpeklermi siniiz Inanmiyorum ve inanmakta güclük cekiyorum
Ben Aavatanda Kardeslerimimi ve Akrabalarimi görmrl icin o kadar para verdim T.c DEVLETINE ve uc hiyarlar serbest ve ve bireseysiz DOLUSHIYOR::::Yeter artik bu kadari biraz fazla......
inanamak isstemiyorum-...........
osman 2008-01-10 19:57:50
...Sevgili kardeslerim bu haberi duyar duymaz DPS yoneticileri Bir onemli karar almislardir...Kazanlikta bulunan Camimizin bahcesine Sipkada sehit dusen askerlerimize bir anit yapilacaktir 12000 isim yazilacaktir harfleri ise gercek dokme altindan olacaktir...butun turk ve musluman alemine ictenlikle duyurulur...ilginizden dolayi tesekurler
kim izin vermis acaba? 2008-01-11 00:09:35
Altindan degil ama normal olsada yeter,ama Bulgar izin vermismi acaba??
Kara Ibrahim AGA 2008-01-11 15:08:23
OSMAN ne o,neden siteyin sahibine ricada bulunuyorsun sen dimidin Parti Agitatorlunu yapan ac bi telefon hal et bu isi.Ikinci saol "partenka" icin...
Simdi haber verik tam yanlisikla.2-kilisede bir araya gelenler TC-Edirne Valisi TC-Edirne Belediye Baskani Bulgaristan Kültür bakani St.Danailov namideyer m-r Deyanov ve Bulgaristan Tarih Müze Müdürü ve Türkleri en-cok seven Türklere en cok-saygi duyan ve Türklüye söz sületmeyen deyerli prof.B.Dimitrov..O Askerlerin icin kullani sözcük "SIMDILIK" dedi yaniniyetleri büyük bir anit dikmesidir...Acilisina isAllah saygideyer ve ONDANda BÜYÜK TÜRK dostumuz V.Siderov ta hazir bulunacak...Ben anlamadim birsey var.TC-Büyük elcileri ve orada calisanlar gazete tv radyo izlemiyorlar mi ve okumuyorlar mi?Hep aynisi Göbels gitsin Izraelde Alman askerlerin mezarlarin acilisini yapsin..Tamam ne zaman Bulgaristan Devleti de ayni cömertliyi gösterirse problem yoktur..Bildim kadar Macaristandan baska bir yerde yok Osmanli Askeri seyitliyi...Bir de baska konu aklima geldi.Simdiki Bulgaristanda kendi Dedelerimiuzin ve akarbalarimizin mezarliklari.Bayramda vardim ve gördüm..Durum cok-vahim..Kimse de yasaklamiyor ama hepsinin durumu cok kötü..Ne zaman biraz kendimize geleceyiz de ORALANI barim düzeltsek....Unutmayalim ki bu dünyada garanti diye birsey varsa o da o hepimiz oraya gidecez...Kimleri Firilerin yanina kimileiri de ben gibi Katran kazanina....
osman 2008-01-11 22:57:34
...Hani derlerya"Ya gorundugun gibi ol yada oldugun gibi gorun"...iste bir dikatle bakin sayin I.Baltaliyin resmine nedemek istedigimi anlamissinizdir...peki birde "bizimkilere" bir goz atalim farki goreceksiniz simdi detaylara girmicen kimseyi kirmak niyetinde degilim ama her kim olursa olsun nasil soru sorurulsa sorulsun s-n I.Baltaliya daha hemen ertesi gunu bizleri esirgemeden kucumsemeden kirmadan cevap verebiliyor fakat "bizimkilere" gelince...ne duyduk ne gorduk ve nede konusalim iste simdi anliyorum neden bizim hayatimiz Bulgaristanda"donduruluk"halde...Neden propaganda yaptim DPS lehine?...INANIYORUM VE BILIYORUMki birlik beraberlikte guc dogar...K.I.Agacim biz burda gotumuzu/ozur dilerim azimdan bir kere cikmis oldu/ dahi yirtssak,bizi biz gibi balamalari kim s.....r/az daha azimdan kacdidi/her sey acik meydanda..."partenkaya"gelince cok hos bir haber olcakti,gonlumden oyle gecti Gidilara misilleme olarak ama Maymunlarin reklamani gormusundur batida....uctene maymun yanyana...birisi-agzini kapamis,ikincisi-gozlerini kapamis;ucuncusu ise kulaklarini tikamis/kapamis/...durum boyleyken gitte birseyler yazda anlatmaya calis sen isin gucun yoksa...benim icin her sey ayan balamalar yazsin dursun biz biliriz isimizi...yazipta ne fayda ne okuyan ne........burda kesiyorum
GOCAMACIR 2008-01-12 12:17:11
SORARIM SIZLERE ŞİPKA GECIDINDE ŞEHIT OLAN 10 BINLERCE ASKERIMIZIN BIR TANE BILE ANITI VEYA HERHANGI BIR SENBOLU VARMI .AMA BU BULGAR MILLETI KENDI EVLATLARINA EDIRNEYE ANIT YAPIYORLAR SAHIP CIKIYORLAR BIZ KAZANDIGIMIZ ZAFERLERIDE KAYBETTIKLERIMIZIDE UNUTMAMALI
VE UNUTTURMAMALIYIZ HERKEZI ŞİPKA ŞEHITLERINE ORADAKI MEHMETCIKLERIMIZE SAHIP CIKMAYA UNUTULMAMALARINI DAIMA HATIRLANMALARI ICIN ANIT YAPMAYA CABA SARFETMEYE DAVET EDIYORUM CUNKI BU MEHMETCIKLER BUNLARI HAKEDIYOR TUM TÜRK MILLETINE SAYGILARIMLA.
Kara Ibrahim AGA 2008-01-12 17:45:23
Bir yerde yazmiyor B.Dimitrov Türkiyeden 20 miliyard $ istiyordu Trakya Bulgarlari icin.Aceba orada hazir bulunan
TC temsilcileri caktirmada VERDILER mi....DOLARESLERI!!!
Hasan Cebelli 2008-01-15 23:27:56
Yorum yazan genç kardeşlerim, HEYECANINIZI DUYGULARINIZI anlıyorum. Türk devleti büyük devlettir.
Ne yapacağını, ne zaman ve ne kadar yapacağını çok iyi bilir. Vaktiyle T. Jivkov da Türkleri aldatacağını sanıyordu, lâkin yaptıklarının cezasını Bulgar milleti hâlâ çekmeye devam ediyor. gelibolu yarımadasını gezmiş olanlar bilir. Orada Türk şehitliklerinden başka Fransız, ingiliz ve Anzakların askeri mezarlıkları vardır. Büyük Atatürk, o ülke milletlerine hitaben " müsterih olun, bundan sonra sizin çocuklarınız bizim de çocuklarımız olmuşlardır" der. Tabii Bulgarlarda böyle söz söyleyecek ne beyin, ne de yürek vardır. Siz sanıyorsunuz ki, bu iş bu kadarla kalacak öyle mi? Şipkaya da, Pleven'e de Türk askerinin anıtları dikilecektir. Ortaçağ barbarlığından kurtulamayan Bulgarlar bundan böyle Avrupa'da akıllanacaklardır. Ve de Avrupa'nın emperyal kültürünün içinde iyice öğütüleceklerdir.
Sami Gültekin 2008-01-18 18:30:45
Kilise bahçesine konulacak Balkan Harbinde ölen Bulgar askerlerin anıtı için Sayın prof. Dr. Bojidor Dimitrov’un beyanatı detaylı düşünülüp, araştırılmadan yapılmış bir açıklamadır. Öncelikle kilise bahçesine Yüksek Anıtlar Kurulu böyle bir anıt ve ilave yapılması için ne Türklere nede Bulgarlara izin vermez. Çünkü böyle bir izni onaylamak tarihi anıtların korunmasıyla ilgili kanunları çiğnemek olur. Kilise ve bahçesi Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün mülkiyetindedir. Şu anda kilise olarak hizmet veriyorsa Genel Müdürlüğün müjdesi ile veriyor. Bir diğer konuda Türkiye’de askerler için yapılacak mezarlık ve anıtlar Genel Kurmay Başkanlığının iznine bağlıdır. Şehir içinde, kilisenin bahçesinde böyle bir anıtın yapılmasına askerlerinde olur ve müsaade verece sanmıyorum. Şehrin dışında böyle bir anıt düşündüğünde umarım izin alabileceklerdir.

Türk – Bulgar – Yunan
Dostluk ve Kültür Derneği
Başkanı Sami Gültekin
varnalı erko 2008-01-24 16:05:53
sanamı kaldı yorum yapmak rodoplu kartal isteyen bg anıtıda yapar yunanda yapar . klasik türkiyeli gibi konusyon .bide hakaret etyon biyerizden uydurmuyoz herhalde .senin gibiler bulgarların iyi bir sözü vardır pros pros
emir 2008-02-02 12:35:31
Balkan savasi esnasinda bir osmanli askerinin annesine yazdigi mektup...

`Sevgili anacığım! Ebediyen kaybolmuş bir evlat gibi, gönüllü olarak ikinci defa cepheye geldim. Fakat başım henüz omuzlarımın üzerindedir. Meydan savaşında şehit olan silah arkadaşlarımı düşündükçe pek mahzun oluyorum. `Mademki hepimiz öleceğiz!..`
Fırka ve alay ile beraber hareket ettiğimiz zaman tahminen ikiyüz kişiden meydana gelen bölüğümüzün, harbe girdikten sonra mevcudu ancak yirmi kişi kalabildi. Saadet ve bedbahtlığım bu bir avuç askere bağlıdır. Niçin üzüleyim? İnsan ancak elli-altmış sene kadar yaşayabiliyor. Bu kadar kısa bir hayatı şimdi feda etmezsem belki bir daha bu güzel fırsatı bulamam. Mademki hepimiz öleceğiz; biraz erken veya biraz geç ölmekten ne çıkar? Sağlam bir taş gibi hareketsiz kalmaktansa, mesrurane parçalanarak ezilmeyi tercih ederim. İster şarapnel parçası, ister bir süngü darbesi olsun. Her ne suretle olursa olsun yalnız bir defa öleceğim. Sağımda arkadaşım şehit düştü, solumda subayımın kolları ve gövdesi parçalanıp dağıldı. İkisinin arasında bana hiçbir şey olmadı. Kendimi pek mahzun buluyorum. Şehitliğe imrendiğimden sağ kaldığıma üzülüyorum. Ecel henüz gelmedi, şu anda bütün gayretimi şehit arkadaşlarımın öcünü almak için sarf ediyorum. `Ben bir garip köylüyüm` Bulgar , hain ve gaddar bir düşmandır. Onu boğmak, mahvetmek için kalbim sabırsızlıktan parçalanıyor. Çünkü parlak kabiliyet ve şehitlik şerefinden henüz mahrum bulunuyorum. Ben bir garip köylü çocuğuyum. Şehid olduktan sonra arkamdan bana dua edilecek ve rahmet okunacaktır. Bir saman yığını üstünde ve bir kulübenin saçağı altında öleceğime, savaş meydanında kahramanca dövüşerek şehid olmak daha iyi değil mi?..`

-Şehitliği çok arzulayan bu kahraman , mektubunu yazdıktan hemen sonra başına isabet eden bir düşman kurşunu ile şehid düşmüştür...
karakaya 2008-02-05 14:22:33
şipkada türk askeri adına bir nişan anıt yokken onlar böyle bir şeye nasıl kalkışıyorlar bizde şipkaya dikelim