Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
21 Ocak 2020
HABERLER
KIRCAALİ BÖLGE MÜFTÜSÜ ŞABANALİ AHMED: VAKIF MALLARINI GERİ ALMA MÜCADELEMİZ SÜRÜYOR

KIRCAALİ BÖLGE MÜFTÜSÜ ŞABANALİ AHMED: VAKIF MALLARINI GERİ ALMA MÜCADELEMİZ SÜRÜYOR

22 Ocak 2008

SAYIN AHMED, KIRCAALİ İLİNDE CAMİLERİN GENEL DURUMU İLE İLGİLİ BİLGİ VERİRMİSİNİZ?

- Öncelikle Kırcaali bölgesinde kaç cami ve mescit bulunduğunu söyleyelim isterseniz. Bölgemizde toplam olarak 178 cami ve 85 mescit bulunmaktadır, toplamı 263 yapmaktadır. Aynı zamanda Bölge Müftülüğümüze bağlı 270 encümenlik bulunmaktadır. Merkez cami-lerimizin, yani Kırcaali, Çernooçene, Cebel, Mestanlı, Çorbacılar, Benkovski, Çanakçı, Eğri Dere, Boyno, Perperek gibilerin durumları gayet iyidir. Diğer bölgelerde ise camilerimiz eski oldukları için, yani Osmanlı döneminde yapıldıkları için, günümüz itibariyle tamire ihtiyaçları vardır. Genellikle çatılarının onarımı ve yer yer bina ihtiyaçları da çıkmaktadır. Ancak halkımızın maddi imkanları pek müsait olmadığından bunların bakımı belediyelerimiz tarafından ve imkanlar çerçevesinde müftülüğümüz tarafından yapılmaktadır. Bu camilerimizin 178’inde Cuma namazları kılınmaktadır, 85 mescidimiz ise 5 vakit namaz ve Ramazan ayında teravih namazları için ihtiyacı karşılamaktadır.

BÖLGEMİZDE KADROLU OLARAK ÇALIŞAN IMAMLARIN SAYISI KAÇTIR VE HANGİ CAMİLERDE GÖREV YAPMAKTADIRLAR?

- Kırcaali bölgesinde 15 imamımız kadrolu-maaşlı olarak görevlerine devam etmektedirler. Bu 15 imamımız genç, imam-hatip lisesi mezunu, hatta bazıları da İslam Enstitüsü mezunudur. Görev yaptıkları camilerimiz ise şunlardır: Kırcaali, Boyno, Kaloyantsi, Çernooçene, Cebel, Mestanlı, Çorbacılar, Adaköy, Benkovski, Emirler (Dobromirtsi), Gorski İzvor, Eğri Dere, Kirkovo, Tihomir ve Drangovo’dur

BÖLGE MÜFTÜLÜĞܒNÜN İLERİYE DÖNÜK DÜŞÜNCELERİ VE AMAÇLARI NELER ?

- Bulagaristan’da müftülükler devletin içerisinde özerk birer kurum olmaları itibariyle devlet tarafından maddi destek almamaktadırlar, yani kendi gelirleriyle ayakta durmaya çalışmaktadırlar. Bizim önümüze hedef olarak koyduklarımız, bu çerçevede, öncelikle imam-larımızı maaşlı bir statüye sokmak ve mümkün mertebe gençleştirmektir. Bununla beraber özellikle yaz dönemlerinde Kuran kursları düzenleyerek çocuklarımızı ve her ihitiyaç hisseden halkımızı dini açıdan bilgilendirmektir.

VAKIF MALLARININ DURUMU NEDIR?

- Osmanlı döneminde cami inşa edilirken özenle merkezi yerler seçilmekte imiş. Bunun nedeni merkezde dini sembolize eden bir mabetin olması ve etrafına yapılacak dükkanlarla, yani vakıf mallarıyla cami idaresine iyi gelir sağlama amacıdır. Elde edilen bu gelirlerle de cami idaresi kimseye muhtaç olmadan ayakta durabilecektir. Fakat Osmanlı’nı Bulgaristan’dan çekilmesiyle, özellikle 1990 yılına kadarki idareler bu vakıf mallarını büyük ölçüde istimlak etmişlerdir. 1990’dan sonra müftülüklerin çabasıyla bazıları geri alınabilmiş, bazıları için ise hala mücadele edilmektedir. Mesela Kırcaali’deki Medrese bunlardan bir tanesidir. Müftülüğümüzün bir diğer amacı da sahip oldukları vakıf mallarını ve arazileri en iyi bir şekilde değerlendirmektir.
Amacımız vakıf mallarının hepsini müftülüğün bünyesine katmak ve onlardan elde edilen gelirlerle imamlarımızın, istihdam ettiğimiz kişilerin ve aynı zamanda dini faaliyetlerimizin ihtiyaçlarını karşılamaktır.

Kaynak: Söyleşiyi yapan - Sebahat Ahmet - Kırcaali Haber



 YORUMLAR


fes 2008-01-22 00:24:17
Dedelerimizin dişinden tırnağında biriktirerek yaptırdığı Medrese binası mutlaka geri alınmalı.
Gazioglu Ramazan 2008-01-22 01:18:11
Allahin selami uzerinizde olsun,Allah yardimciniz olsun insallah vakif mallarini geriye almanizda problem çikmaz,..,,Sayin muftu,saygiyla onunuzde egliyorum ,.,amma bir aci gercek almis basini gidiyor
,gençlerimiz yoldan çikmis,din terbiyesinden mahrum,bu da beni ve benim çevremi uzuyor,.,bakiniz ,disaridan gelen yardimlarla yani(islam bankasindan)basta olan yoneticilerimiz kendilerine hoteller ,meyhaneler,kumarhaneler yaptirdilar,.,ve imam hatip okullarina gonul veren gençlerimize de kotu ornek oldular,bugun bolgede olan nufusa gore en az 5 adet caami olmasi gerek,yetiskin abilerimiz veya kardeslerimiz var,bu mubarek gorevleri uslenmeye,.,simdi bakiniz bir de kalbinizin sesine kulak veriniz,.,olmaz boyle uygulama,.,,dunyayin hiç bir yerinde yok ,....bulgaristan hariç-amcasi millet vekili,.,yegenleri kasabayi yonetiyorlar,.,,ALLAH korkusu kalmamis milletimizde
mümin 2008-01-22 09:56:54
Bu vakıf mallarıını geri alma uğraşıları 15 yıldr sürüyor, fakat bir gelişme olmadığını herkes görüyor. Her ne kadar müftü efendi çabalarımız sürüyor dese de bunların geri alınması sadece bir hayal gibi. Belki de işe yaramayan yerleri verebilirler. Yalnız merkezi yerlerde gaspedilen vakıf mallarının iadesi çok zor bir hadise. Bu konuda HÖH'ün mudahalesi şart. İşi devletin üst kademeleriyle kökünden çözmek lazım. Yoksa bölgesel bir avukatla olacak şey değil. Müftü efendinin Allah yardımcısı olsun. Ancak birileri elini taşın altına koymaları gerekecek. Yoksa kuru sözlerle peynir gemisi yürümez.
emir 2008-01-22 15:59:49
medreseyi almak cok zor-cunku muze olarak kullanlimasa bile, kultur bakanligi binayi ''pametnik na kulturata'' ilan etti.Yani muzenin yeri degistirilse bile ,bina gene kultur bakanliginin bunyesinde kalir.Tek cozum politik baski,ve bir de boyle bir secenek var.Bg ,AB mahkmesinin kararini bir sefere mahsus olmak uzere zorunlu gibi kabul ederse sanirim medrese geri verilebilir,cunku Ab nin kanunlari yerarsi bakimindan bizimkilerin bir basamak uzeri ,ustelik ozaman bg de kanunlarin ne dedigi hic onemli deyil.Ama bunu gerceklestirmek icin ilk adim buyuklerimiz tarafindan dile getirlmesi lazim.Yani tartismalar baslasin,politik hesaplar yapilsin,sonra kimin ne tavizler verecegi nelerden vazgececegi konusunda anlasma saglansin buyuk partiler tarafindan,basta HOH olmak uzere.Sonra biraz da etnik gerginlik olmasi sart(bana gene hepiniz kizacaksiniz ama bu isler boyle),mesela kircaalide dinler arasi diyalogu korumak adina iki tarafin taviz vermesi gerekecek duruma gelelim,ve diyalogun bozulmasina da medrese sebeb olsun mesela.Sonra insanlarimizin bilinclendirilmesi gerekiyor.Mesela brosurler ,afisler dagitilabilir.Ya da kircaalide yerel gazeteler bu konuyla ilgili yazilar yazabilir.
Ondan sonra mitingler falan baslamali,tabi bazi taskinliklarin da olmasi sart.
Hukuki surec bundan sonra baslayabilir ancak-ve medrese icin deyil haa,etnik barisinin saglanmasi icin medresenin iadesi icin.Yani amac medrese olmuycak.

ve cok rica edicam arkadaslar,birini-ozellikle de beni elestirirken kufurden kacininz ...

:)))
emir 2008-01-22 16:03:11
Kircaaliden yazan arkadaslar anlasip,toplanalim ve neler yapilabilecegini konusalim istreseniz?
Fani yolcu - Suzy 2008-01-22 20:49:32
Evet ! Süper bir fikir !
Medrese geri alınsın !
Ve ne amaçla inşaa edilmişse o amaca hizmet vermesi en doğrusu olur !
Medresede - Allah sevgisini anlatan mollalarımız olsun !
Kırcaali türklerinin yarım kalan projeleri tamamlansın - ve rahmetlilerin ruhları sızlamasın !
Allah yardımcınız olsun !
emir 2008-01-22 23:58:42
Evet, Allah hepimizin yardimicisi olsun insallah.Oyle sizli bizli bolunmeyelim.Turkiyenin destegi cok onemli medrese konusunda.Basbakan Erdogan Hudavendigiar cami icin yaptigi baskiyi ,medrese icin de yapsaydi keske.Bakin Filibedeki caminin tamiri neredyse bitti.
osman gazi 2008-01-23 14:51:55
178 cami ve 85 mescit bulunmaktadır, toplamı 263 yapmaktadır.diye soyluyor sayin muftu. kendi yasadigi koy dahil olmak uzere cogu camiler kapalidir.ornegin bir oyle namazi kilmakisteseniz kircaalibolgesinde kilamasiniz.ramazandan ramazana aciliyor camiler.sayin muftumuz bu ise bir el atinda duzeltin.
Elin 2008-01-23 16:35:38
Camileri ihya eden cemattır ama cemaat olmasa bile cami bir semboldür, İslam'ın sembolüdür, orada müslümanların yaşadığının bir göstergesidir. İnşallah camilerimiz gençlerden oluşan canlı bir cemaat ile şenlenecektir. Müftülük öncelikle camilerin imam ihtiyacını karşılamalıdır, imam cemaat oluşturacak, cemaat da imam ve camiye sahip çıkacaktır.
Cemaatsız cami hüzün vericidir, imamsız cami garip ve yalnızdır. Hem camisiz, hem imamsız müslüman köyü kahredicidir. Namaz vakitlerinde kapalı cami ise utanç vericidir. Cami köyün veya orada yaşayan müslümanların aynasıdır. Caminin bakımlı olması müslümanların şerefidir, bakımsız olması binemazların hakim olduğunu gösterir.
Herkes camisine sahip çıksın, dünya ve ahirette şerefli ve onurlu bir hayat yaşasın.
Müftüler de imkanlar çlçüsünde makamlarının hakkını versin. Berber koltukları kimseyle beraber mezara gitmez. Önemli olan bu fani dünyada bir hoş seda bırakmaktır.
Eşek ölür kalır semeri- insan ölür kalır eseri...
emir 2008-01-24 02:13:00
Bir de Vizrojdenciye yapilicak cami vardi sayin muftu?Ne durumda calismalar?
sevked 2008-01-24 17:43:56
Bu topraklarda türklük islamiyetle geldi.
Hatta Batı Balkanlarda Boşnak ve ARnavut kardeşlerimiz islam dini yerine yaşlı olanların büyük kısmı Türk Dini diyorlar, islamın 5 şartı yerine "türklüğün şartı 5" diyorlar.Bu çok önemli bir sosyolojik vaka.
Biz Balkanların yerli İslam topluluklarını islam sayesinde altını çiziyorum onları asimile etmeden Boşnakları,Arnavutları,Müslüman Karadağlıları,Torbeşleri ... kendimize kadeş yaptık.
kardeşlerim aklımızın çarklarını yağlayıp çalıştıralım,kalplerimizn pasını sökelim.İSLAMA sahip çıkalım yaşayarak,ibadetle güzel ahlakla.
O zaman ne siderov dayanır bize ne Karakaçanovlar.
fani yolcu suzy 2008-01-24 20:36:21
Şevket bey , size sonuna kadar katılıyorum !
fes 2008-01-24 20:40:09
Şevket bey, o saydıklarınızın hepsi türk milliyetçiliğinin içinde mevcut zaten. Türk milliyetçiliği hristiyanlarla mücadele ederek ortaya çıktığından islamın da bayraktarlığını yaoar bir bakıma.

Bakın büyük şair İsmet Özel türklüğü nasıl tarif ediyor: "kafirlerle mücadelede ölümü göze alan, türktür" diyor şair.Peki kafir kimdir? Kafir azgın bulgar milliyetçileridir.

Bulgarların aşağılamalarına kuzu kuzu rıza göstermeyeceğiz, karşı çıkacağız. Çocuklarımıza bulgar tarihi ve edebiyatı okutmasına karşı çıkacağız. Türk dilinin zayıflayıp kaybolmaması için elimizden geleni yapacağız.
fani yolcu suzy 2008-01-24 20:54:39
Biz söz ile Allah'ım

Allah’ım!
Evrenin tek hakimi, her şeyin sahibi sen
Bir kelam, bir söz, bir nur ile dünyaları süsleyen
Acılardaydı insanlık, alem bir ışık beklerdi
Sineler çatlardı bekleşe bekleşe
Beklerdi insanlık sözünü, Resulüne hasret yanardı
Ateşlerde yana yana beklerdi senden geleni!
Sonra bir gün oldu
Bütün ateşleri söndü evrenin
Bembeyaz bir nur
Bir aşk
Bir söz
Bir nur indi senden acizlere
Yaralı yüreklere merhem geldi senin sözün ile
Aşk’ın islam
Nur’un Muhammed Mustafa
Söz’ün Kur’an
Doğurdun doğmayan sabahlara güneşi
Kör gözleri açtın Aşkın ile
Sinelerde yananı söndürdün Sözün ile
Alemleri aydınlattın Nurun ile
Alemlere rahmet eyledin Rahman sıfatın ile
Allah’ım!
şimdilerde aynı acıyı bizde çekiyoruz
Aynı karanlık bizimde gözlerimizde
Aynı yokluk bizimde evlerimizde
Kurtar Allah’ım
Yardım et Allah’ım
Cahiliyetten beteriz
Ahir zamandayız ya Rab!
Hira’yı anan kulların aşkına
Adınla yanan dostların aşkına
Bizzat gözlediğin yetimlerin aşkına
Kurtar Ya Rab!
Deccal’i, gönder
Ardından Mehdi’yi
Ardından isa Mesih’i
Ve sonra emret israfil’e
Dindirsin artık acılarımızı
Yetti bu gurbet
Gelsin vuslat
Aşkına yanan nebilerin aşkına, Muhammed Mustafa’n aşkına
Esma’n aşkına bitsin bu hasret
Allah’ım!
Her şeyi gören sen
Her şeyi bilen sen
Her şeyin hakimi sen
Noksan sıfatlardan uzak olan sen
Görüyorsun kullarını
Biliyorum bu bir sınav
Biliyorum sen sevdiğin kulunu üzersin
Biliyorum Dünya Mümin’e Ahiret kafire cehennemdir
Allah’ım!
şimdilerde Yusuf olduk
Kör kuyulardayız
Yunus olduk
Balıkların yemiyiz
Allah’ım!
Biliyorum dünyada aşkına ağlayan kulunun gözünü ahirette güldürensin
Biliyorum dermansızların derdine derman verensin
Biliyorum Yusuf’u kuyuya atan sensin
Yunus’u balığa yutturan sensin
ibrahim’e baltayı veren sen
Yunus’u balıktan kurtaran
Yusuf’u kuyulardan çıkarıp hükümdar eden de sen
Sevgilini alemlere rahmet gönderen de sen
Acizim Allah’ım!
Gücüm yetmiyor artık bu ayrılığı sırtlanmaya
Gurbet ağır gelir oldu
Kaldıramıyorum artık dünyanın zulmünü
Ben ki gidemedim Medine’ye
Aşkının yanına varamadım
Evine gelemedim seni ziyarete
Gidenlerden dinledim hep
Hep anlattılar bana Mekke’yi Medine’yi
Kabe’yi anlattılar
Ama bilmiyorlar ki içimdeki hasreti
Her dinleyişimden sonra gözyaşı dökmeden edemediğimi
Bir sen bilirsin Beytullah’ın için kaç gece ağladığımı
Bir sen bilirsin Beytullah’tan dönenleri ölürcesine kokladığımı
Bir sen bilirsin sana varmanın hayalini kurduğumu
Bir sen bilirsin Allah’ım benim içimdekileri
Ve sen dindirirsin acılarımı
Vardır beni Kabe’ne
Medine’ne varayım Allah’ım
Mekke’ne varayım Allah’ım
Yoluna varayım
Yüz süreyim Hacer-ül Esved’ine
Aşkınla coşanlardan bende olayım
Lebbeyk nidalarını sesi kısılırcasına atanlardan biride ben olayım Allah’ım
Kuluna en güzel dini seçen sensin
islamiyet’i verdin bize
Birde dinimizi kurtaralım diye tövbeyi gönderdin
Dinimizi desteklemek için mübarek geceler eyledin
Bin aydan hayırlı Ramazan’ın var kuluna hediye ettiğin
Beraat gecesinde “bana iman edin, bana ibadet edin de size rahmet edeyim, tövbe edin de tövbenize icabet edeyim” dedin
Kadir gecesiydi Kuran’ınla alemleri şereflendirdiğin
Allah’ım
şimdilerde acizliğimizle
Benliğimizle, günahlarımızla, tövbelerimizle kapındayız
Af diliyoruz senden rahmet bekliyoruz
Ve verdiğin her nimete şükreden biziz
Dert geldiğinde senden deriz
Nimet geldiğinde senden biliriz
Yalnız sana sığınır, yalnız senden medet umarız
Senin önünde el bağlarız
Senin önünde diz çöker
Senin önünde secdeye varırız
Allah’ım sonsuz merhamet denizinde bize de yer var mı
Cennetin de bize de yer var mı
Aşk makamında bizimde adımız yazılımı
Biliyorum günahkarım
Gözyaşı dökerim günahlarıma
Ve biliyorum ki sen vaat ettiğini yerine getirensin
Biliyorum ki kuluna şah damarından yakın olan sensin
Biliyorum ben sevdiğin kullarına yardım edensin
Allah’ım
Halil’inin senden duası vardı hani
“Allah’ım evini ziyaret eden oğullarımın sesini bana duyur” demişti
Ve sende duasına icabet etmiştin ya
Benimde sesim var mı o haykırışlarda
Adı yazılıymış Kabe’ye gideceklerin Hacer-ül Esved’in içinde
Benim adımda yazılımı Allah’ım
Bu garibi de kabul et dergahına
Bu fakiri de yaz sevdiklerin listesine
Günahkarım Allah’ım
Sen ki kullarını affedensin
Sana bir adım gelen kuluna sen on adım gidersin
Biliyorum sen isteyenin kalbindesin
Biliyorum sen ağlayanın gözyaşlarında akansın
Allah’ım
Senin adınla yaşıyor, senin adınla ağlıyoruz
Allah’ım
Senin rızan için savaşıyoruz her gün nefsimizle, şeytan ile
şimdi düşünüyorum da
Sen istemesen ben bunları nasıl yapabilirdim ki
Sen kuluna gel demesen ben nasıl olurda gelebilirdim ki
Biliyorum Allah’ım
Bizi dergahına davet edende, kulunu gözetleyende sensin…
Sana hamd olsun Allah’ım
Sonsuz edalarla
Soluksuz nidalarla
Hamd olsun Alemlerin Rabbine!
Hamd olsun Alemlerin Sahibine!
emir 2008-01-24 23:56:03
copy -paste'ye devam.Foruma canlilik getiriyorsun Suzy
Elin 2008-01-25 09:04:45
Striptiz kulübü yapılan camilerimiz



Osmanlı'nın çöküşüyle birlikte nüfusunun bir bölümünü sınırları dışında bırakmak zorunda kalan Türkiye, dışarıda kalan kültür varlıklarına da sahip çıkamadı.


Türk medeniyetini simgeleyen birçok kültür varlığı çeşitli ülkelerde perişan bir şekilde kaderine terk edildi. Striptiz kulübü yapılan camiler, yıkılan kaleler yürek yakarken, Türk Tarihi Kurumu bilinmeyen binlerce Türk varlığını bir envanter haline getirme projesinde sona yaklaştı.

YUNANİSTAN İZİN VERMEDİ

Türk Tarih Kurumu, 2003 yılında başlattığı Türk Kültür Varlıkları Envanteri çalışmasında önemli mesafe kaydetti. Ortaya çıkan sonuçlar, bir yandan Osmanlı Türk medeniyetinin ihtişamını, bir yandan da sınırlarımız dışında bıraktığımız kültür varlıklarımızın nasıl perişan bir halde olduğunu ortaya çıkardı. Avrupa'dan Orta Asya'ya, Afrika'dan Uzakdoğu'ya kadar çok geniş bir coğrafyada yer alan ülkelerin önemli bir bölümündeki çalışmalar tamamlandı. Bugüne kadar Türkiye'ye izin vermeyen tek ülke Yunanistan oldu. Yunanistan, 5 yıldır yapılan bütün başvurulara rağmen, Türkiye'den uzmanların tarihi ve kültürel varlıkları araştırmasına izin vermedi.

SANKİ İNTİKAM ALMIŞLAR

Balkanlar ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'da birçok ülkede çalışmalar bitirildi ve envanter hazırlandı. Kafkasya çalışmaları başladı, İran ve Hindistan ile anlaşma yapıldı. Çalışmalarda Türklere ait binlerce mimari ve kültürel yapı tespit edildi. Çok büyük bölümü Türkiye'de de kayıtlarda bulunmayan bu eserlerin fotoğrafları çekildi, ölçüleri alındı, modelleri yapıldı. Bir çok eserin lokanta ya da gazinoya dönüştürüldüğü tespit edildi. Camilerin içler acısı durumu fotoğraflandı.

Adeta Türk medeniyetinden intikam alındığı izlenimi oluştu. Çalışmaya göre Makedonya ve Bosna, Türk eserlerine en fazla sahip çıkılan ülkeler. Bulgaristan'da striptiz kulübü yapılan camiler bile var. Suudi Arabistan'da doğru dürüst bir tek Hicaz demiryolunun Medine'deki istasyon kaldı.Bazı Vahabi vakıflarının Balkanlar'daki Türk eserlerini bile tahrip ettiği belirlendi.

MALKOÇ BEY'İN TÜRBESİ PERİŞAN

Çalışmalar sırasında ünlü Akıncı beyi Malkoç Bey'in mezarı da tesadüfen bulundu.. Malkoç Bey Türbesi, Bulgaristan'da Gabrova ile Lofça arasında bulunan ve 1950 yılında adı Bourya olarak değiştirilen Malkoç köyünde yer alıyor. Türbeyi Yrd. Doç. Dr. Mehmet İbrahimgil, Öğretim Görevlisi Neval Konuk ve Mimar Mehmet Emin Yılmaz'dan oluşan ekip tespit etti. Çevresinde akıncıların mezarlarının yer aldığı türbe, içler acısı durumda.

ÇOK ÖNEMLİ BİR ÇALIŞMA

Türk Tarih Kurumu Başkanı Prof. Yusuf Halaçoğlu, envanter tamamlandığında herkesi çok şaşırtacak nitelikte bir dökümün ortaya çıkacağını belirtti. Çalışmaları yürüten ekipte, mimar, tarihçi ve sanat tarihçilerinin yer aldığını vurgulayan Halaçoğlu, “Örneğin Bulgaristan'da 78 mimari yapı var sanılıyordu, biz 500'ün üzerinde Türk kültür varlığı tespit ettik. Çalışmalarımızda her gittiğimiz ülkede o ülkeden bir uzmanı da yanımıza aldık. Çok büyük bir medeniyeti ortaya çıkarıyoruz. Somali'den Çin'e uzanan bir medeniyet bu” dedi.

BUGÜN
GAZI OSMAN 2008-01-25 21:44:55
Dua edenlere cevap veren, ızdırapları dindirip ihtiyaçları gideren, devrilenleri kaldırıp doğrultan, çatlayıp kırılanları sarıp-sarmalayan Rahmân ü Rahîm’e kâinatın zerratı adedince hamd ü sena ediyor; insanlığın şeref kaynağı, nübüvvet hakikatinin merkez noktası, Peygamberler ordusunun seraskeri, ins ü cinnin yanıltmayan rehberi Rasûl-ü Ekrem Efendimiz’e salat ü selamda bulunuyor ve bir kere daha Rahmet Peygamberi’ni şefaatçi yaparak Rahmeti Sonsuz’a el açıyorum:

Ey her zaman güzellikler izhar edip çirkinlikleri örten ve en çirkin görünen şeyleri dahi izâfî güzelliklerle bezeyen Güzeller Güzeli! Basar ve basiretimin önündeki günah ve isyan perdelerini kaldır; doğruları görmeme ve eşyanın hakikatını bilmeme mani olan bütün engelleri defet.. şu dünya hayatında, gönlümü güzellik duygularıyla mamur kıl; bana her zaman güzel kalmanın yollarını göster.. ve beni yeniden diriltileceğim mahşer gününde rezil rüsvâ eyleme!

Allahım! Sen beni önce taştan–topraktan yarattın, sonra da iman ve mârifet bahşederek kalbde ve ruhta yeniden dirilttin. Ben, bir zamanlar yoktum; var olma ihtiyaç ve neş’esinden de habersizdim. Sen beni cebr-i lütfîler tezgahından geçirerek, talep üstü, vücud, hayat, şuur, idrak, irade ve gönül gibi latîfelerle şereflendirip, rahmet yurdunun koridoru şu mihnet diyarına gönderdin. Verdiğin şeyleri istememiştim, isteyemezdim, isteyecek bir mahiyette de değildim. Ancak şimdilerde, bu lütuflarını anlamaya çalışıyor; anladıkça nimetlerinin artarak devam etmesine ihtiyaç duyuyor ve ıztırar çığlıklarıyla inliyorum: Ey iyilik ve ikram tahtının Sultanı Rabb-i Kerim! Mebdede benden bir istek ve talep olmadan lütf u ihsanınla bağışladığın sayısız nimetlerini, Rahmâniyetinin ve Rahîmiyetinin tecellileriyle bundan sonra da devam ettir...

Ey kesintisiz ikramlarıyla doyduğum, hep af ve mağfiretine nâil olduğum Rabbim! Ümidim odur ki, gayrı Seni hep ihsanlarınla yad edeyim ve bana her zaman rahmetinle muamele ettiğini göreyim. Allahım, hakkındaki hüsn-ü zannımda beni yanıltma, reca duygumu boş bir kuruntu olarak bırakıp kulunu hüsrana uğratma; rahmetinin güzelliğine ve merhametinin enginliğine yaraşır şekilde icâbet eyle dualarıma.

İnsanlığın İftihar Tablosu’na, hane-i saadetin güzîde efradına ve bütün Ashab-ı Kiram’a salât u selam ederek bunları Senden dileniyorum; dualarımı kabul buyur Rabbim!..
suzy 2008-01-26 01:59:29
Papaz efendi ..
Seni Allaha havale ediyorum !
Allah seni bildiği gibi yapsın !
İnşallah sana az bir iman nasip eder de pişmanlıktan kıvranırsın .. insanlarla alay etmenin mağrifet olmadığını anlarsın .. ve sadece kendinle ilgilenmen gerektiğini ..
benim beynimden sana ne ? Beynin olsaydı bu soruyu bile sormama gerek kalmazdı !
suzy 2008-01-26 02:02:41
Yukarıda kopy - paste yaptığım şiiri .. anlayanlarla paylaşmak istedim seninle değil .. anlasaydın zaten şiiri yazandan Allah razı olsun derdin ..
suzy 2008-01-26 02:07:28
İnançsılığı mağrifetmiş gibi göstermek - seni yüceltmez .. seni modern insan da yapmaz .. anca darvinciler gibi evrim geçirdiğine inanır durursun .. eski çağlardaki putperestlerden Mecusilerden - bir farkın yok senin !
suzy 2008-01-26 02:18:35
Allah insanı yapışkan leke olmaktan korusun !
suzy 2008-01-26 13:31:21
Mağlesef hep - leke kalacaksın .. !
Ben sana benimle uğraşma desemde ..
Leke ben geliyorum demez ki .. istemesende .. leke lekedir - bulaşır !
fes 2008-01-26 17:21:44
Suzy boşver sen, madem bu arkadaşın Papaz efendi olduğunu anladın benden daha zekisin demek; çünkü ben anlayamadım da.

Bu "Balkanche 50cc." ne demek oluyor ki, hınzırca bir mesaj mı var arkasında? Bana ve benim gibilere açıklayın bunu ve her şey ayan beyan olsan yav.
suzy 2008-01-26 17:53:36
erkek gibi ortaya çıkıp tek bir rumuzla bile kendini tanıtamayan kim olabilir ki ondan başka .. en uzun süre ya maydanoz olarak kalmıştı veya perperek papazı ...


Evet balkançe ve simson .. mesaj değildir - kendi ismi veya rumuzu .. ve bir sonradan görmenin 50 cc aklı olması bir mucize ..
Allah ona nekadar da bonkör davranmış !
Çok daha az cc olanlar ondan daha zekidir ..
Kendini okadar yükseklere bırakmış ki nerdeyse herkesi karınca zannediyor .. fakat karıncaların da onu aynen gördüklerinin farkında değil ! Kendisinden büyük olan uçaklar bile onun yanında kuş gbi görünür ..
bir fark var - karıncalar yere basmış - o ise havada - yakında basınçtan parçalara dağılacağa benziyor !
Birde kendini türk diye tanıtmaz mı - olmaz olsun böyle sonradan görme hasta türkler !
suzy 2008-01-27 00:07:39
Sen açıkla ozaman yapışkan kene !
suzy 2008-01-27 00:31:56
Papaz efendi - bana yazdıkların - yukarıda Allah için yazı yazanların hepsine söylemiş olduğun sözler ..
Söylüyorum kızım anla gelnim misali ..
Fakat kimse senin gibi gerzekle uğraşmak istemiyor ..
Bu ne edepsizlik - bir senedir nasıl bıkmadın benimle veya başkalarıyla uğraşmaya ..?

Utanmaz ! Leke herif !
Allah seni bildiği gibi yapsın !
suzy 2008-01-27 01:55:22
Hayırdır - kadınlara karşı alerjin var sanırım ..
Kuyruk acın varsa benimle acılarına mehlem bulamazsın ..
komlekslerini git başka yerde kapat .. gübır herif !
suzy 2008-01-27 02:12:25
Kompleks

Bilinç dışında faaliyet gösteren ve kişinin gerçek veya fantazi yetersizliklerini dengelemesine yahut telâfi etmesine yarayan bir akıl mekanizmasıdır. Beden yapısı, performans yahut diğer yetenek ya da beceri alanlarında gerçek veya hayal ürünü bozukluklar olabilir. Bu terim aynı zamanda, böyle yetersizlikleri telâfi amacıyla kişinin gösterdiği bilinçli çaba için de kullanılmaktadır.


Kompleks hakkında bilgi, Kompleks nedir? Kompleks tedavisi için lütfen bir uzmana başvurun.!!! :))))
suzy 2008-01-27 02:29:07
işte kendini beğenmiş megaloman kompleksi nedir :


"Megalomaninin kökeninde çoğu zaman aşağılık kompleksi yatar."- H. Taner.
suzy 2008-01-27 02:33:12
Üstünlük kompleksi neden olur?

http://www.uzmantv.com/ustunluk-kompleksi-neden-olur


Üstünlük kompleksi nasıl tedavi edilir?

http://www.uzmantv.com/ustunluk-kompleksi-nasil-tedavi-edilir


Aşağılık kompleksi nasıl tedavi edilir?

http://www.uzmantv.com/asagilik-kompleksi-nasil-tedavi-edilir
megaloman papaza 2008-01-27 17:31:53
"Megalomaninin kökeninde çoğu zaman aşağılık kompleksi yatar."- H. Taner.
megaloman papaza 2008-01-27 21:42:55
evet sırada anan - bacının samsun veya balkançe sesleri vardır .fabrika ayarları bozuk herif .
megaloman papaza 2008-01-28 02:37:06
bulaşık herif .. bana yapışmak zorundamısın .. !
başka eylencen mi yok senin ????
burda senden başka leke görmedim ben .. Beni sevmek zorunda değilsin - saygı duymak da zorunda değilsin ..
fakat mahaledekiler gibi hiç mi hiç yapışmaya hakkın yok ..
pis bulaşık .. leke herif !
bundan başka da sana yazı yazmıyorum .. tüm yazdıkların sana kalsın !

Zaten senin yüzünden sana cevap vermekle başkalarına da rahatsızlık vermek zorunda kalıyorum ..

Allaha kimseyi Bulaşık yapmasın ..

Hasta ! Git tedavi ol .. Sonradan görme !
fes 2008-01-28 08:21:20
Kullandığın ifadeler bir kadına hiç yakışmamış. Deliye dönmen de ayrı bir felaket.
suzy 2008-01-28 22:27:01
Desteğin için çok sağol Admin! Sen bitanesin!
Ooofff olsun papaza...
suzy 2008-01-29 01:51:13
Ben böyle birşey yazmadım .. yine utanmadan benim adımdan yazı yazmış .. bunlar çocuk yuvası ! Bukadar da olmaz ki !

Evet Adminin ellerine sağlık !
Teşekkürler !

Siteyi bukadar saçma sapan kavgalarla doldurup - başkalarını rahatsız etme gibi bir hakkımız yok !
Balkanche 50cc. 2008-01-29 11:13:04
Filmin ikinci bölümü başlamış bile!Yalnız herzamankinden hiç bi farkı yok, senaryo aynı oyuncular aynı, konu aynı.
Perperek Papazı... 2008-02-09 19:43:28
Bismillah,benim adımdan neler neler yazılmış da Suzy KUDURMUŞ onu pek anlayamadım. Bana biri izah edebilir mi?