Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ocak 2020
HABERLER
BULGARİSTAN’DA UZMANLAR, DİN DERSİNİN MECBURİ OLMASINI İSTİYOR

BULGARİSTAN’DA UZMANLAR, DİN DERSİNİN MECBURİ OLMASINI İSTİYOR

29 Ocak 2008

Bir araya gelen eğitim uzmanları, din dersinin zorunlu olup olmamasını tartıştı. Eğitim Bakanı Daniel Vılçev’in de yer aldığı toplantıya Okullarda Dini Eğitim Kurulu Başkanı Georgi Bakalov da katıldı. Dini eğitimin dünyada nasıl uygulandığı konusunda bilgi veren Georgi Bakalov, eğitimin birinci sınıftan yedinci sınıfa kadar zorunlu, sekizinci sınıftan on ikinci sınıfa kadar da seçmeli ders olarak okutulmasını istedi. Birinci ile dördüncü sınıfa kadar olan bölümde hikaye ve masallar sayesinde dini yönden ahlakın anlatılabileceğini kaydeden Bakalov, beşinci sınıftan yedinci sınıfa kadar olan bölümde de dini bilgiler, kültürel ve tarihi bilgilerin verilebileceğini kaydetti. Seçmeli ders olduğu zaman ise daha derin dini konuların okutulması öne sürüldü. Bakalov, mecburi dini eğitimin öğrenciler arasında toleransı artıracağını ve öğrencilerin kültürel düzeylerini yükselteceğini savundu. Meclis İnsan Hakları ve Din İşleri Komisyonu Başkanı Ognyan Gercikov da, okullarda mecburi dini eğitimin verilmesinin çok olumlu bir fikir olduğunu belirtti. Eğitim Bakanlığı’nın konu hakkında bir karara varıncaya kadar görüşmelere devam edilecek. Okullarda meydana gelen şiddetin önlenmesine yönelik olarak okullarda dini eğitim mecburi olması ileri sürülmüştü.

Kaynak: zaman



 YORUMLAR


emir 2008-01-28 20:02:21
HÖH buna kesinlikle karşı çıkmalı,yoksa pomaklar elden gidecek.
osman 2008-01-28 22:29:00
...Dinimizde zorlama yok giden gider kalan kalir...asrlarcada oyle olmus gitmis boylede gider...yeterki turkluk gitmesin elden
sevked 2008-01-29 15:12:19
Eire katılıyorum.Pomakları bizim yanımızda tutan tek faktor islamdır.O giderse onlarda gider.Osman kardeş BALKANLARDA Türklük islamla ayakta durabilmiştir.Şİmdi gagauzları örnek olarak gösterebilirsin,ama istisnalar kaideyi bozmaz.
NEVIN 2008-01-30 12:53:44
BU BULGARISTANDA DIN DERSLERI KONUSU HAKKINDA VIYANA ÜNIVERSITESINDE PROF. POTZ UN BÖLÜMÜNDE BIR YAZI YAZMAK ISTIYORUZ ACABA KIMINLE MEKTUPLASABILIRIZ ?

YARDIMLARINIZ ICIN SIMDIDEN TESEKKÜR EDERIZ.

VIYANA DAN SELAMLAR NEVIN
sevked 2008-01-30 13:09:32
Arkadaşlar Baş Müftülüğün Sitesinde Tek kelime türkçe YOK.Tam bir rezalet.
Bu Ülkede Müslümanların YÜZDE 80 TÜRKTÜR ve din işleri yasasına göre remi dilin dışında başka dinde kullanılır.Tepki Verelim.Mail atalım.

http://www.genmufti.net/magazine.php?content=1&article_id=0&max_id=0
suzy 2008-01-30 23:05:09
sevked 2008-01-29 15:12:19
Emire katılıyorum.Pomakları bizim yanımızda tutan tek faktor islamdır.O giderse onlarda gider.Osman kardeş BALKANLARDA Türklük islamla ayakta durabilmiştir.Şİmdi gagauzları örnek olarak gösterebilirsin,ama istisnalar kaideyi bozmaz.

Şevked bey , ben de yazdıklarınıza aynen katılıyorum !
Hatta şunu da eklemek istiyorum :
Gagvuz türklerinin en azından hristiyan dini var - fakat tamamen dini reddeden türklerin - başarısı nerde - göremiyorum !
Besarabiyadan müslüman gagavuzlar bile biliyorum .

Bu sözleri de dikkate alalım !

Bilimsiz din kör, dinsiz bilim ise topaldır
(Albert Einstein)
Nalıncı keseri 2008-02-01 15:40:00
Bulgaristanda müslüman ve hristiyan din adamları okullarda din derslerine karşı çıkmıyor, uzmanların önerdiği şekle karşı çıkıyor. Uzmanlar tüm semavi dinleri, öğrencilerin dinini gözetmeksizin birarada öğretilmesini öneriyor. Bu şekilde yapılacak bir din eğitimi gerçekten çok sakıncalı olacaktır, daha 1.sınıftan itibaren müslüman çocuklarına müfredatın dışına çıkarak hristiyan öğretmenler büyük ihtimalle hristiyanlığa vurgu yaparak anlatacaklardır din derslerini ve çocukların kafaları tamamen karışacaktır. Engelenemez ise bu girişimden yine hristiyanlık kazanacaktır. Büyük ihtimalle bu ince hesaplanmış bir projedir ve bunu da önlenemeyecektir.
Nevin 2008-02-04 12:08:30
Sayin Nalinci keseri,
sizinle e-mail kontagi kurabilirmiyiz???

Viyana dan selamlar.
Nalıncı Keseri 2008-02-05 10:49:00
Nevin hanım " BU BULGARISTANDA DIN DERSLERI KONUSU HAKKINDA VIYANA ÜNIVERSITESINDE PROF. POTZ UN BÖLÜMÜNDE BIR YAZI YAZMAK ISTIYORUZ ACABA KIMINLE MEKTUPLASABILIRIZ ?" diyorsunuz. Bulgaristan Müslümanları Başmüftülüğü Genel Sekreteri Hüseyin Hafızov' un basına yaptığı açıklamalara göre Bulgaristandaki camilerde 1100 imamın görevde olduğunu belirtmektedir, bence sizin Bulgaristanda bulunan il veya ilçe Müftülükleriyle irtibata geçerek alacağınız bilgiler doğrultusunda yazınızı şekillendirmeniz gerekiyor. Başarılar dilerim.
Nevin 2008-02-05 14:43:07
Sayin Nalinci Keseri,

malesef imam ve müftülerin e-mail adreslerini bulamadik.
Acaba bu konuda siz bize yardimci olabilirmisiniz?

Saygilar
Nevin hanımın dikkatine 2008-02-05 17:42:07
http://www.genmufti.net/contacts.php

bu siteden yararlanabilirsiniz, inşallah yardımcı olurlar
Nevin 2008-02-06 08:41:01
Sayin Nalinci Keseri,

Yardiminiz icin cok tesekkürler.

Acaba sizinle bu konuda bazi bilgi ve haberleri konusup tartismak mümkünmü???

Calismamiz icin muhakkak büyük bir yardim olacagini düsünüyoruz.


Saygilar
fes 2008-02-06 09:23:40
Nevin, Ardino. bg diye bir site var; orada Suzy isminde son derece bilgili bir bayan var, ona başvur, her şeyin çozülür.
Nevin 2008-02-06 10:03:33
Merhaba Fes,

Malesef hala hic bir yerden bir yardim alamadik.

Acaba bu Suszy nin mail adresini biliyormusun?

Yardimci olabilirsen cok seviniriz. Sen Bulgaristan dami yasiyorsun? Eger bu konuda bilgin varsa seninle de mektuplasmak isteriz.



Viyana dan selamlar....tesekkürler!
Nevin 2008-02-06 10:06:43
Sayin Nalinci Keseri,


Gönderdiginiz sayfa malesef Bulgarca.

Aramizda malesef Bulgarca bilen yok!

Bilgilerinizi rica ediyoruz.

Viyana dan selamlar.
suzy 2008-02-06 12:42:13
Fes , yaptığın çok komik , insanlarla alay etmekten başka işin yok .. Çok ayıp !
suzy 2008-02-06 12:48:01
Nevin hanım ,selamlar !

Ben sorduklarınıza cevap veremem , ve İstanbulda oturuyorum .. fakat kırcaalihaber sitesinin kendisinden öğrenmeye çalışmanız daha iyi olur .. en azından size verilen cevap doğru olacaktır ..
Mutlu kalın !
Saygılar !


İLETİŞİM
Bulgaristan - Kırcaali
Posta Kutusu:241
e-mail: info@kircaalihaber.com
Nevin 2008-02-06 16:46:41
Suzy hanim,

Yardimlariniz icin size cok tesekkür ediyoruz.

Eger akliniza baska yazi ve adresler gelirse, lütfen haber edin.

Viyana dan sevgiler.
şemsettin memişev 2008-02-06 17:36:39
Bulgaristan’da Din Eğitimi Sistemi. Doç. Dr. İbrahim Yalımov'un çalışması elinizde mi?

Avusturya'da "Erasmus" öğrencisi misiniz?
Nevin 2008-02-06 19:18:40
Sayin Semsettin bey,

Ilginiz icin tesekkür ediyorum.

Doç. Dr. İbrahim Yalımov'un calismasi malesef elimde degil. Bana bu konuda yardimci olabilirmisiniz. E-mail kontagi kurmak isteriz.

Hayir erasmus ögrencisi degilim.

Saygilar
fes 2008-02-06 23:11:31
Nevin, sen ne gibi bir bilgi talep ediyorsun? Bulgaristan'da müslümanların din eğitimi konusunda mı, yoksa bütün olarak bulgaristanda din eğitimini mi?

Eğer ilgilendiğin yaygın eğitimde din dersleriyse, sana şu bigiyi verelim: 1944 senesinden beri bulgaristan'da din eğitimi yapılmamaktadır.

Tartıştığımız haberin içeriğinden de anlaşılacağı üzere, halihazırdaki hükümet post komunizımdan sonara, din derslerini yeniden ihtas etmek istemektedir.

Planladıkları aşağı yukarı şudur: sekizinci sınıfa kadar mecburi dersler, sekizden onikiye kadar da seçmeli dersler.

Yukarıda size iftiharla sözünü ettiğim Suzy hanım, bu konularda fefkalade bilgili olmasına karşın, anlaşılan olağanüstü meşkuletiyetinden dalayı size yardımda bulunamıyor.

Bu Şemşettin Memişef de bendenizin can ciyer arkadaşıdır efendim. Bilgilerinize arz edeyim ki, kendisi 16 kasım 2007 tarihinde İstanbulda Cemal Reşir Rey konser salonunda düzenlenmiş bulunan "Müslüman ülkelerde din eğitimi ve avrupa'da okullarda islam öğretimi" konulu sempozyuma iştirak etmiştir.

Tesadüfe bakın ki, aynı semposyumda arkadaşımın size referans gösterdiği doç. d-r İbrahim Yalımov da bir tebliğ sunmuş. Eğer işinize yarayacaksa, google marifetiyle bu tebliğ elde edebilirsiniz.
Nevin 2008-02-07 10:18:50
Bana sunu soryorsunuz:
Nevin, sen ne gibi bir bilgi talep ediyorsun? Bulgaristan'da müslümanların din eğitimi konusunda mı, yoksa bütün olarak bulgaristanda din eğitimini mi?


Iki konuda önemlide bizim icin.. ama müslümanlara büyük bir yer ayiracagiz calismamizda.
Fes, sizinle e-mail kontagi kurabilirmiyiz?
Eger bize yardimci olmak istiyorsaniz?

Cok tesekkür ediyoruz ilginiz icin.
ibrahim 2010-06-01 20:44:38
vinagi simse cudil ka bi izglejal lucifer v coveshki lik ot plit i kriv no vece znam imeto mu e ibrahim yalimov
dr safa süzmeli 2010-11-20 22:55:58
aağlarlar...rkadaslar merhaba; Bulgaristan'da dindersleri üzerine olan konuşmalarınızı dinledim, yani, okudum. Dindersi ister hıristiyan olsun ister müslüman olsun iyidir. cünkü dinlerin özü sevgi ve barıştır. umarım dinadamlarımız bu özü korurlar. uygar ve demokratik bir yolda ulan Bulgaristan'a katkı s
mustafaselami 2013-10-18 05:43:00
dindersi okunsun be. tama adam gibi, hıristiyan hıristiyanlıüını, müslüman müslümanlığını doğru öğrensin. yeter ki türklük ölmesin diyoruz, öyle değil mi? hani gagauz türkler, neden eriyip gitti o kardeşlerimiz. dinlerin öğrenemedikleri için. dinden insana zarar gelmez.