Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ocak 2020
HABERLER
BULGARİSTAN’DA 1400 CAMİ VAR

BULGARİSTAN’DA 1400 CAMİ VAR

01 Şubat 2008

Bulgaistan müslümanları başmuftülüğü genel sekreteri Hüseyin Hafızov basına yaptığı açıklamasında ülkemizde bulunan camilerde yaklaşık 1100 imamın görevde olduğunu söyledi. Bu imamların ikiyüztanesi gençlerden oluştuğunu söyleyen Hafızov diğer 900 imamın da emekli olduğunu belirtti.
Hafızov “ İmamlarımızın maaşlarını sağlamakta sıkıntımız var. Maaş sağlanan imamlarımızın gelirleri vakıf mallarından sağlanmaktadır. Vakıf malları olmayan yerlerde yore halkı aralarında para toplayarak imamların maaşlarını ödemektedirler. Bulgaristanda bulunan 3 imam hatip lisesinden mezun olan gençlerimizin bir kısmı imam olarak çalışıyor. Sağlanan maaşlar 300 leva civarında. Bu çok yetersiz bir maaş olduğundan gençlerimiz imam olarak çalışmaktan kaçınıyor. Yuksek islam enstitüsünde 56 öğrenci okumaktadır. Bunlar mezun olduktan sonar Bulgaristan okullarında din ve islam dersi verebilir.” dedi.
Bulgaristanda camilerin sayısı ile ilgili Fokus ajansına bilgi veren Hafızov şu açıklamada bulundu:
“ Bulgaristan çapında 1400 müslüman ibadet yeri bulunmaktadır. Bunlardan bintanesi cami diğerleri ise mesçittir. Bu camilerden 300 tanesi 1989 yılından sonar inşa edildi. 2000 yılından sonra yeni inşa edilen camilerin sayısı yılda 3-4 tanedir. En eski cami Yambol’da bulunan Ebu Bekir caamisi, en büyük ibadet yeri olanı Filibe’deki Muradi’ye caamisi, en yüksek olanı da Şumnu’daki Tumbul caamisidir.”

Kaynak: Kırcaali Haber



 YORUMLAR


Arda boylu 2008-02-01 21:26:04
Sayin hocamiz,Bulgaristanda imamlarimizdan bazilari totaliter rejimin destekchileri ve aganlariydi. Bizim myusluman halkimizi canavarlarin ellerinde birakmasaniz daha iyi olacak . Shimdi Komisiya po dosiyetata var en azindan aganlari ve hafiyeleri Islyam toplumuzdan chikarmaniz yeter.Onlar sheytana kulluk etmishlerdir ve halkimiza karshi chalishmishlardir. Bunu yapamzsaniz. halkimizi hep daha hafiyelerin elinde birakmish oluyorsunuz. Bilerek ya da bilmiyerek.
Saygilarimla.
emir 2008-02-02 23:56:04
KIRCAALI'YE YAPILICAK IKINCI CAMI NEOLDU .LAFLA OLMAZ,ICRAAT BEKLIYORUZ ARTIK.
suzy 2008-02-03 02:17:14
Emir iyi diyorsun da , bak türkçe eğitimi olan üniversite de istiyorsun - fakat anladığım kadarıyla Kırcaalideki üniversitede bile yeterince talep olmayınca türkçe bölümü bile iptal edilmiş ..
Şimdide - yeterince camiyi dolduracak insan varmı bu da merak konusu .. ?
İnsanın camisi ilk önce kalbindedir . Fakat her müslüman ömrünün sonuna kadar cuma günleri cemaatle camide cuma namazına gitmeli .. Bu nekadar mümkün ondan haberin var mı ? Durum ne acaba ? Sadece bir simge bir etiket için cami yapılmış olmasın sonra ?
emir 2008-02-03 12:51:59
Suzy,turk okulu,ya da turk universitesi,sadece turk dili ezberleme yeri deyildir.Benim kasdettigim bu ogretim kurullarinda butun ya da cogu derslerin turkce okutulmasi,ve bunlara resmi statu verilmesinden.Yani bu okullarin diplomalarinin gecerliliginden bahsediyorum-mesela Kalkandelen'deki arnavut universitesini ornek gosterebiliriz.
Kircaalide turkce bolumune gelince-burada sadece ogretmen yetistiriliyordu ve artik ogretmene ihtiyac olmadigindan dier bolumlerle birlikte turkce bolumu de kapatildi.Sanirim Kircaalideki institutta sadece 3 ogretmelik bolumu kaldi-diyerleri kapandi.Yani sorun Kircaali ilinde okullarin kapatilmasina bagli-bir cok koy okulu kapandi ve kapanmaya devam ediyor.Ama galiba yazdiklarimi anlamak istemiyorsunuz.
Ben size ekonomi,turizim,iktisat,muhasebe gibi bolumlerin turkce okunmasindan bahsediyorum.
Camiye gelince-hem ibadet yeri gibi ,hem simge gibi cok onemli bence,hangisinin daha onemli olduguna ben kakrar veremiyorum.
Bir de dana gelelim Suzi-senin amacin ne?Sen neyi savunuyorsun?Safini belle ve acikla lutfen?Seni anlamakta cok zorluk cekiyorum?Ardino.bg de yazdiginiz bazi yazilar beni dehsete dusuruyor...
suzy 2008-02-03 18:28:45
Emir , benim cevabım yukarıdaki sorularımın içindedir - düşünürsen bulursun .... ardino.bg de seni dehşete düşüren bazı şeylerin olması da normaldir - çünkü yeterince okumamışsındır - neyi savunduğumu anlamaman da gaet normaldir .. ilk önce orası bir savaş alanı olmamasını savunuyorum - daha çok dostluk forumu ve noraml dialog yeri olmasını .. kimseye düşmanca davranılmamasını .. bizlerin terorist olmadığını .. v. s..
suzy 2008-02-03 22:13:15
Emir, ardino.bg de seni dehşete düşüren bazı şeylerin olması da normaldir.Bizim kimler olduğumuzu bilsen o zaman bizi daha iyi anlarsın.Sana ufak bir ipucu verim:
BAV* (bilim araştırma vakfı) sana bişey anlatıyor mu?
Umarım sende bize katılırsın.
suzy 2008-02-04 00:16:03
suzy 2008-02-03 22:13:15
Emir, ardino.bg de seni dehşete düşüren bazı şeylerin olması da normaldir.Bizim kimler olduğumuzu bilsen o zaman bizi daha iyi anlarsın.Sana ufak bir ipucu verim:
BAV* (bilim araştırma vakfı) sana bişey anlatıyor mu?
Umarım sende bize katılırsın.


Bu yazıyı ben yazmadım * bu yine papazın veya Fesin işi ..
benim adımdan veya Şevketin adından veya Emirin ,veya buradaki çoğu kişinin rumuzundan yazan - kendilerini keme sışan gibi gizleyen karaktersizler !

Allahtan bulun diyorum yine !
Allah böyle karaktersizleri inşallah ömür boyu rezil eder ve yaptıkları pislikleri yüzlerine yansıtır !
suzy 2008-02-04 00:20:41
Ne zevka alıyorlarsa kadın kılığına girmekten - sanırım kadın olma özentileri var - bunu kaçtır yapıyorlar -

Suzy adından bile bayıla bayıla yazıyorlar - diğeri de SİSİ
TRAVESTİSİ OLUR YAKINDA ! PİS LEKELER !
fes 2008-02-04 01:47:10
Emir, Adnan hocalarla bir bağlantın mı var?
Perperek Papazı... 2008-02-04 02:24:55
Suzy demiş ki:

" Bu yazıyı ben yazmadım * bu yine papazın veya Fesin işi ..
benim adımdan veya Şevketin adından veya Emirin ,veya buradaki çoğu kişinin rumuzundan yazan - kendilerini keme sışan gibi gizleyen karaktersizler ! "

Sen kuzum önce bir karar ver kim yazmış Fes mi Papaz mı? Sonra iftira at!
Bu kadar kin dolu ve yalancı ifadeler kullanmak babası iftira yüzünden Belenelerde yatmış birisi için hiç yakışmıyor.
Burada şu sonuca vardım ki sen o günlerde şimdiki aklınla olsaydın bir çok kişiyi oralara gönderirdin. Sana ancak bu yakışır. Terbiyesiz.
suzy 2008-02-04 03:32:14
papaz efendi - senden başka bunu yapıcak olmadığına göre ...............................................................soruyu soranın ta kendisi ???

Allahtan bul !
emir 2008-02-04 11:21:36
fes 2008-02-04 01:47:10
Emir, Adnan hocalarla bir bağlantın mı var?

-Bu forumda yeterince kimligimi avcikladim.Kimle,neyle baglantili oldugumu merak eden varsa 1 sonra Cidde'de bazi gorusmelerimiz olucak,gelmek isteyenler davetlimdir.
fes 2008-02-04 18:18:11
Emir her istediğinle bağalantı kurmakta özgürsün ve de bu husus beni hiç ilgilendirmez.

Suzynin yazısının arasına girerek birileri sana mesaj göndermiş; ama gel gör ki, Suzy akıl almaz bir şekilde bu işi bizim yaptığımızı sanarak hakkımızda bir kadına yakışmayacak şeyler sarfetti. BAV - bilim araştırma vakvı
Adnan Hoca'ya bağlı olduğunu bildiğimden, durumun açıklanması açısından sana o soruyu yönelttim.

Yoksa beni ilgilendirmez.
suzy 2008-02-04 18:26:56
BAV - bilim araştırma vakvı

bak sen bak - bu daha iyi anlatıyor kim ne bildiğini ..
ben bu BAV kelimesini hiç duymamıştım ..

nasıl da belli kimler benim adımdan utanmadan yazı yazabiliyor !

Emir uyma sen bunlara yaw !

Sizi Allaha havale ediyorum !
Ve erkekseniz erkek gibi davranın - mahalle karısı gibi millete yakıştırmalar yapıp durmayın !


Allahtan bulun diyorum !
EMIR 2008-02-04 18:56:59
ADNAN HOCA FALAN TANIMAM BEN.YOLUM PEYGAMBERIN YOLU,REHBERIM KURAN,HEDEF ALLAH.AMA ILLEDE KOTU BIRI OLDUGUMU DUSUNEN VARSA,SIZI MART AYINDA CIDDE'DE AGIRLAMAKTAN SEVINIRIM.
emir 2008-02-04 20:08:44
biletler de benden bu arada ;))
fes 2008-02-04 22:27:30
Yalancı şirretlerin bedduası kabul edilirmiş mi Tanrı katında?
suzy 2008-02-04 22:52:36
http://www.ardino.bg/forum/index.php?topic=269.msg7086#msg7086

Bu yazıyıda ben yazmadım! Aradaki linki ise ben hiç koymadım!
Yetti artık uğraşmayın benimle!
suzy 2008-02-04 23:43:17
suzy 2008-02-04 22:52:36
http://www.ardino.bg/forum/index.php?topic=269.msg7086#msg7086

Bu yazıyıda ben yazmadım! Aradaki linki ise ben hiç koymadım!
Yetti artık uğraşmayın benimle!


Bak halen devam ediyor edepsizliğine .. !
Allahtan bulun dedim ! Okadar !
ben yeterki artık uraşmayın benimle demem - Leke gibi yapışıyorsunuz . Ve çok pisliksiniz derim !
Adiliklerinizi ve basitliklerinizi sergilemeye devam !
Size bu yakışır ...

Admin çok iyi görüyor - kim yazıyor gerçek suzy .. olarak ve kim dalgasını geşiyor onun rumuzundan ...

Allah sizi bildiği gibi yapsın !
fes 2008-02-04 23:53:33
"Leke", "pislik", "erkekmisin" gibi güzel sözlerinin tamamını sana iyade ediyorum.
suzy 2008-02-05 02:44:28
fes , hani sen (veya siz )değilsin benim veya başkalarının rumuzundan yazan - Neden bukadar üzerine alınıyor ve bu sözleri bana iade ediyorsun ??? Yaran mı var da gocunuyorsun ?
suzy 2008-02-05 10:34:12
Şimdi anladınızmı kimin kim ve neyin ne olduğunu?
Adminin ellerine sağlık!
suzy 2008-02-05 11:38:45
suzy 2008-02-05 10:34:12
Şimdi anladınızmı kimin kim ve neyin ne olduğunu?
Adminin ellerine sağlık!
.......................................................................


Evet Fes* suzy adından yazmaya devam edin bakalım ..
Allah büyük ! Bir gün bu yaptıklarınızı ödersiniz ...

Evet Fes benim adımdan yazmış olsanda - iyi demişsin Adminin ellerine sağlık !
suzy 2008-02-05 13:10:49
Şimdi siz utanmadan ardino.bg admininin Korkmaz ın kontrolünde olduğunuda yazarsınız!
Hatta abartıp Korkmaz ın ruhsal problemleri olduğunuda yazarsınız.
Dimi?
suzy 2008-02-05 13:41:29
suzy 2008-02-05 13:10:49
Şimdi siz utanmadan ardino.bg admininin Korkmaz ın kontrolünde olduğunuda yazarsınız!
Hatta abartıp Korkmaz ın ruhsal problemleri olduğunuda yazarsınız.
Dimi?


Boş mesajj.............
herkes artık sizi yeterince tanıyor .. gizlenin suzy rumuzunun arkasına size çok yakışmış :))))))
Ne o çok mu zorunuza gitti forumdan kovulmak ?
şimdi oraya yazamadıklarınızı buraya döküyorsunuz ?
Esas sizin ruhsal sorunlarınız vardır .. biz sizin gibi gizlenmiyoruz .. EvelAllah !
Yine yazıyorum Allahtan bulun !
fes 2008-02-05 20:24:20
Geri zekalı suçlamalarını devam ediyorsun; sabah 09, akşam 17- 18'ze kadar işte olduğumu kuş kadar beyinciğinden çıkartamıyormusun?


Boktan sitenize girişimizi engellemeniz de iyi olmuş. Benim şahsen amacım zaten tam da buydu: yalan dünyanızın balonunu patlatmak, bunu başardım da.

Adem Agiç, nasıl arkasında olacaksın ki şeyin? Çok merak ettim; üstelik göbeğin de varmış...

Belçika'dan atlayıp aslanlar gibi savunmaya mı geleceksin ki, şeyi?
suzy 2008-02-05 21:06:26
Tabi fes amacınız da tam buydu - o yüzden yine baniçka bosa olup geri damladınız ... :))

Neyse devam edin bu karakterlerle artık göküzüne kadar üçmüşsünüzdur ..
suzy 2008-02-05 21:10:43
Sağol Adem abi , sen bitanesin !
Yok adem abi zaten , umurumda bile değil ne yaptıkları - Yapan kendine yapar !
Keskin sirkenin küpüne zararı ..
işte ne yapabildikleri ortada başkalarının rumuzundan yazıp - bunu erkeklik sanıyorlar .. beni değil kendileri rezil oluyor .. bunu bile düşünemiyorlarsa ben yardımcı olamam ..
suzy 2008-02-05 21:16:28
Adem Abi , boşver görmüyormusun zaten onun yazdıklarını okuyan onun ne olduğunu anlayabilir * onlar bir senedir burayı panair yerine çevirdiler .. millet sanki kör - kimse onların seviyesine düşmek istemiyor o yüzden onlara cevap bile yazmaya tenezzül etmiyor ..
Bunları heralde sokakta herkes horluyor ,o yuzden acısını herkesle alay etmekle çıkarıyorlar !

Boş ver Adem abi .. cevap verme ...

Allahtan bulsunlar !
fes 2008-02-05 22:55:25
Bu "Allahtan bulsunlar" lafını bazı kadınlar bir yalanı gizlemek için kullanırlar.

Örneğin kocasını aldatan bir kadının foyası meydana çıktığında " İftira! Bizi çekemeyenlerin yalanı! Allahtan bulsunlar!" diye ortalığı velvereye verir.

Kocası da angutun tekiyse ( ki bunların sayısı da baya çoktur ), taktik işe yarar.

İşe yarar da ne olur? Ne olacak, bu bozuk aile ortamında yetişen çocuklar mesela, hiç bir zaman adam gibi adam olamazlar.

Konuya uygun ünlü fransız yazar Balzak'ın annesiyle ilgili bir hikaye vardı, ama çok uzatığımdan hiç girmiyeyim.
Arda boylu 2008-02-06 01:31:50
Benim bildigim en eski caami tum balkanlarda Haskovodaki buyuk cami 1355 ten.
suzy 2008-02-06 08:41:32
Fes kendini iyi anlatmışsın , ve yetişme tarzını .. !
kötü söz sahibinindir !
İnanmayanların ise - sevinci cok fazla olmaz !
Sadece basitliğini gösterdin .. battıkça batıyorsun !
Bir ben evli değilim !
İki Balzak - ne demişse - bunu sen de kendin için demiş oluyorsun ! :))
Nedir bu rezillik? 2008-02-06 15:13:16
Suzy diye bir "okuyucu" burasını mahalle karılarının kavga yerine dönüştürmüş. Kendisine bir tavsiem acilen bir seksologa başvursun.
emir 2008-02-07 11:58:08
Bozuldugu zaman, insandan daha korkunc yaratik yoktur. SOPHOKLES
fes 2008-02-07 19:02:17
Emir referanslarını artık grekohristiyan dünyasından mı alıyorsun?

Sfokıl güzel demiş de "bozulan adam kim?" konusunda uzlaşamıyoruz.

Mesela "Fettullah Gülen hareketi bir CIA projesidir ve amaçları türk insanını bozmaktır" diyenler var.

Karşı taraf da "Gazi Kemal Paşanın moderneşme progesi, türk insanınn doğal dokusunu bozmuştur" diye ortalığı velvereye veriyor.

Hadi bakalım ayıkla pirinçcin taşını.
emir 2008-02-07 21:37:33
Fes,bilim muslumanin kayip malidir,nerde bulursa almali-ister sarkta olsun ,ister garbta .
Yani bu gyavur icadi diye ,bilgisayarida mi kullanmayalim simdi?
Ataturke gelince-ben Ataturke karsi deyilim ,''ataturkculuge'' karsiyim.Hic dusundunmu -acaba Ataturkun kendisi ataturkcumuydu?
Hoca efendi ye gelince-evet CIA le baglantiliydi.
Sovyetler doneminde amerika ilimli islami komunizme karsi destekledi-e her akilli insan gibi Fethullah hoca da bundan yararlanmistir mutlaka.
f.67 2008-02-07 22:57:50
''Hoca efendi ye gelince-evet CIA le baglantiliydi.''
Bağlantılıydı ve artık bağlantılı değil.Bunu mu diyorsun?

''Sovyetler doneminde amerika ilimli islami komunizme karsi destekledi-e her akilli insan gibi Fethullah hoca da bundan yararlanmistir mutlaka.''

Sana göre çok aptal olan bu amerikalılar bu adamı Türkiye ye karşı kullanmayı hiç akıl edinemediler değilmi?Hoca efendinde amerikalıların aptal olmasından yararlandı ve onları kendi(cemaatinin) çıkarları için kullandı değilmi?
Sen bu düşünce tarzınla çok yaşa emi!
Bizde olabildiğince sana inanmışız gibi davranalım.
emir 2008-02-07 23:15:30
Hayir,komunizm cokunce artik hocanin bir ilgisi kalmadi CIA ile.Ustelik Amerikanin turkiyeniun parcalanmasindan cikari yok.Istese zaten Fethullaha ihtiyaci yok.Sovyetleri parcalayan amerika,turkiyeyi alasiyla parcalar..
f.67 2008-02-08 00:08:18
''Hayir,komunizm cokunce artik hocanin bir ilgisi kalmadi CIA ile.Ustelik Amerikanin turkiyeniun parcalanmasindan cikari yok.Istese zaten Fethullaha ihtiyaci yok.Sovyetleri parcalayan amerika,turkiyeyi alasiyla parcalar..''

Bu şekilde saçmalamayı kendini bile inandırana kadar tekrarlamaya hazırsın değilmi?Yok efendim parçalamaya ihtiyacı yok, yok efendim hoca kendini CIA ye kullandırtmaz, anca CIA yi kullanır...
Truva atını ise dünya bu topraklardan tanıdı ve geçen zamanda insanlara bu atı kullanmanın binbir yolunu öğretti. Bunları unutmayalım emi
orkun 2008-02-08 02:24:41
fes aga sana hep arka çıkan öyle mi arka dayak çıkıyor
Bu ne rezillik
siteyi kirletme ve kimseyi rahatzız edip durma
osman 2008-02-08 02:32:29
...Orkun, guzel kardesim seni rahatsiz eden ne?hosuna gitmeyen birsey varsa okuma pas gec ve ya ayrintili olarak derdini yaz care buluruz belki burda nasil olsa ozgurce kendini ifade edebilirsin
Arda Boylu 2008-02-08 03:19:15
Aslinda FG Hoca komshumuzdur. Aramizda 1 saat mesafe var. hep gormek isterim kendisini.buradan da selyam soylerim.

Adami CIA kullandigini bilmiyorum ama gechenlerde birinci saflardikelrde bile olsa emniyette degil dedi. Etrafinda olanlara bunu soyledigimde gozleri chakmak oldu.Shu Anda Hoca efendi birilerileri ichin servettir.

Hep oldugu gibi biz turkler bir ishin altini ustune gechirmeye merakliyizdir.Kimimiz hoca , kimimiz haci da olsa......
ÖZ-KIRCAALİLİ 2008-02-08 17:49:34
OSMAN SEN NE UTANMAZ AĞIRLANMAZ ADAMSIN .
SENİN ANAN BACIN YOKMU . NE DEMEK GÖZRMEZDEN GELMEK SEN ÖYLE Mİ YAPARSIN . ADAM GİBİ YAZIN YAZACAKSANIZ .BİRAZ SAYGILI OLUN . SİZİ YETİŞTİRENLER BÖYLE Mİ YETİŞTİRDİ . YAZIKLAR OLSUN .
tayfa'nın marifetleri 2008-02-09 02:01:42
Serbest'in söylediği ve Suzynin desteklediği laflar burada kabak çiçeyi gibi açmış. Ancak siz böyle şeyleri söyleyebilirsiniz sizden başkaları da böyle bir şeyler şimdiye kadar hiç demedi. Yakışır.
suzy 2008-02-09 02:47:47
papaz efendi iftiralarını düzgün at ...ilk önce küfürleri eden siz oluyorsunuz sonra da soytarılığa devam ...
Bu forumda bile yazılarınızdan belli hakaret ve küfür ediyormusunuz etmiyormusunuz ..
Bu rezilliklerinize son verseniz iyi olur .. İnsanlarla uğraşmayı bırakın ... gidin bir çocuk yuvasına yazılın olmazsa ... bari eksik kalmış terbiyenizi belki takvie edersiniz .. Konultukça batıyorsunuz !
suzy 2008-02-09 11:27:45
Siz kendinizi ne sanıyorsunuz yaw?İllede bana yardım etçeksiniz dimi?Hiç boşuna kendinizi yormayın!Bana Güzin Abla bile yardım edemedi siz nasıl edeceksiniz?
yukselsever 2008-02-12 22:13:55
ama nikoy nneotiva vcamiite
sram be