Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ocak 2020
HABERLER
KIRCAALİ’DE BİNLERCE KİŞİYE AŞURE DAĞITILDI

KIRCAALİ’DE BİNLERCE KİŞİYE AŞURE DAĞITILDI

10 Şubat 2008

Bursa Osmangazi Belediyesi, Kırcaali Belediyesi, Bursa BAL-GÖÇ ve Kırcaaliler derneği ve Kırcaali Ömer Lütfi kültür derneği tarafından ilk kez düzenlenen aşure günü kutlamaları çerçevesinde 09 Şubat 2008 Cumartesi günü Kırcaali’ini yeni pazarında vatandaşlara yaklaşık 4.000 kişilik Aşure yemeği dağıtıldı.
Kırcaali’de bu büyüklükte Aşure dağıtımı ilk kez gerçekleşti.
Törene katılanlar arasında Kırcaali Vali yardımcısı Sebahtin Riza, Kırcaali Belediye Başkanı Hasan Azis, Kırcaali bölge müftüsü Şabanali Ahmet, Osman Gazi Belediye Başkan Vekili Ayhan Sezer, Bal-Göç yönetim Kürülü üyesi Sadık Yılmaz, Ömer Lütfi kültür derneği müdürü Müzekki Ahmet, Kırcaali Papazı Petır da bulundular.
Belediye başkanı müh. Hasan Azis yaptığı konuşmasında böyle bir günün Kırcaali de ilk defa düzenlendiğini belirtirken, Sofya’dan sonra burada da böyle bir törenin düzenlenmesi ve müftü ile papazin da bir arada olması dinler arası ve etnik gruplar arasındaki dialoğun ve dostluğun bir örneğidir dedi.
Osman Gazi Belediye başkan vekili Ayhan Sezer yaptığı konuşmasında Kırcaali belediyesi ile kardeş belediye olmak istediklerini belirtti, hatta belediye meclisinin konu ile karar aldıklarını sözlerine ekledi.
Kırcaali Müftüsü Şabanali Ahmet Aşure günü ile ilgili bilgi verdi ve bu organizasyonu düzenleyenleri tebrikledi.
Papaz Petır konuşmasında bu geleneğin yeniden canlandırılmasın iyi bir şey olduğunu bu geleneğin müslümanların olduğu kadar hıristiyanlarında olduğunu söyledi.

Kaynak: Kırcaali Haber



 YORUMLAR


İbrahim Baltalı / Gümülcine 2008-02-09 21:56:50
Papaz Petır'in söyledikleri bana biraz garip geldi. Batı Trakya'da yaşlayan Ortodoks Hıristiyanlarda böyle bir adet yoktur. Ayrıca böyle bir törene papazın katılmasını da doğrusu yadırgadım. Umarım ki bu gelenekleri sahiplenme başka alanlara da kaymaz.
Arda Boylu 2008-02-09 23:11:47
Bu konushan papaz bizim perpelekli olmasin
Perperek Papazı... 2008-02-10 00:18:15
""" Papaz Petır konuşmasında bu geleneğin yeniden canlandırılmasın iyi bir şey olduğunu bu gelenen müslümanların olduğu kadar hristiyanlarında olduğunu söyledi."""

Papaz Petır aslında siz pişirin biz yemeğe geliriz sonuçta bayram diyor ya da siyasiler gibi siz biz hepimiz aynıyız sizin olan bizim de sayılır gibi hoş sözler söylemeye çalışıyor . Allahtan bunu pomakları vaftiz eden şu sünnetli papaz dememiş .

Ama eğer dini açıdan söylüyorsa onun papazlığı benimkinden de beter demek çünkü hristiyan geleneğinde böyle bir şey yok.


Geçenlerde gazeteciyim diye geçinen bir arkadaşımız Aşure'nin muadili Kolivo diye bi salladı... herhalde benim "arkadaş" Papaz Petır ondan duydu da böyle söyledi.

Aşure en az 10 çeşit malzemeden hazırlanırken ve ilk hazırlanışı Nuh Tufanına kadar tarihlenirken Kolivo daha dün sayılabilecek 4 YY ikinci yarısında o zamanlar Konstaninopolis olan İstanbul'da uygulamaya girmiştir ve içinde sadece haşlanmış buğday ve bal vardır yani şekil olarak farklıdır.

Bulgarlar Türklerden etkilenerek Kolivo'ya tarçın,limon kabuğu v.s. katarak aşureye benzetmişlerdir ama bu aynı olduğunu göstermez.

.
fes 2008-02-10 00:23:19
Aşure gibi karıştırmak istiyorlar bizi anlaşılan.

Gandilli popazlar bizden uzak dursunlar; bizim dinimiz bize, onların dini onlara.
osman 2008-02-10 00:25:39
...Valla bizde yani BGda olmuyacak bir sey yoktur tipki papazin yaptigi gibi...s-n Baltali normalda bu bir "hos goru davranisi"bizim BG standartlarina gore tabiiki GRbaskadir...bence gosteri hareketi-onlarin acisindan
Perperek Papazı... 2008-02-10 00:28:16
O papazı oraya ayıp olmasın diye diye çağırmışlar o da bi büyük laf edem bari demiş. Gerçi bunlar bana bir yerlerden tanıdık geliyor.
Arda boylu 2008-02-10 03:20:39
papazin ashureye katilmasini anlamak ichin KJ haberin eski sayilarina bakin Hatirlarsaniz gechen sene bizim Kopuilluden muhendis hasan onlara meryem ananin Bunarindan Su getirmishti.Sonra 6 ocakta papaz hachi Ardayin soguk sularina atarken Bizim Hasan da gayiktaydi. mesele biraz manca ganca. Iyi olmushta ta perpelekte camiyin kurbanini gaynatirken papazi chagirmamishlar.

Benim "kokene donush" tarzimda G lar fazlalashmaya bashladi.Sorun chikmaz sanirim.
İbrahim Baltalı / Gümülcine 2008-02-10 14:02:30
Seviyeli yorumlarından ötürü bütün arkadaşları kutluyor ve hepsinin görüşlerine katıldığımı belirtiyorum.
Arda Boylu 2008-02-10 17:12:16
Ibraam bey, biz hep boyleyizdir ama arada sirada genetik olarak balta bichak da oynamaktadir.ne yapalim dede zanaati.Goruyorum siz deisminize bakilirsa bosh gezmiyosunuz.i
fes 2008-02-10 18:39:09
Eskiler 1980'ne kadar Gırcalı'nın yaşamını, havasını öve öve bitiremiyorlar. Büğülü bir havasının olduğunu söylüyorlar.

Kino Orfeyden kovboy filmlerine bakıp çıkanlar, blokların arkasında, Gorubsoyun parkında veya Prostorda dövüşmek suretiyle tatbikini yapıyorlarmış.

Kvartiralara kız atıp, yedi sekiz kişi sırayla bir güzel tecavüz etmek, moda gibi bir şeymiş.

Davul çaldırmalar ve urgan germe hikayeleri, hala ballandıra ballandıra anlatılıyor.

Ben seksenlerde yapılmış bir davul çaldırma kaydını dinledim; müzik berbat, nesine hayranlık duduklarını bir türlü çıkartamadım.

Anlaşılan o zamanın insanları, süzülmüş kültür eksikliğini hayalgüçleriyle tamamlıyorlarmış.
Arda Boylu 2008-02-10 19:14:51
Oglum, sofrada yemek ile masada yemek yemenin hich bir farki yoktur bana sorarsan sofra da oturup da yemek daha saglikli.Cmunication dediklerinden zevka almak her bitki hayvan ve insan verilmishtir. Burada internett yazmamizda bu zevki aramamiz demektir.

Bunu bir USA Iranli kolegaya bir toplanrida anlattigimda adam agladi. Bizim gibi bunu yeniden tadacak firsati olmadigi ichin.

Bilim technology ve yasham hersey bir test insanoglu ichin. Sonunda entropy/termodinamigin 2 kanunu/ Allahin bize verdiginin geri alacaginin son ispatidir.

Gircalidaki bazi erkeklik olaylarini bahsetmeniz da 7 agizdan ishitmeye benzemis. Ozamnki erkeklik shimdi kendini
biraz aratsada arada olan farki paralara birakmish.

Erkeklik ise yalniz sozunde durmaktan bashka bir de buyuk yurekli olamk ister.

Oda orfeydeki cowboy movilerinden ogrencek sey degil gibime geliyor.
fes 2008-02-10 21:17:39
Büyük yürekli olanlar da kimmiş ki?

1984 bulgar saldırısına karşılık silahlı mücadele neden başlatamadılar o mangal yürekliler?

Yoksa yerel kabadayıların ufukları, mesela Çingene mahalesi Salifler arası efelenmesi kadarını mı görebiliyordu ancak?

Utanç verici bir pısma mıydı söz konusu olan?
Arda boylu 2008-02-10 22:46:20
Buyuk yurekli olanlar buyukleri ve kuchukleri ayirtabilenlerdir.

Cebi bosh olsa da kimsenin eline etegine goz dikmeyenlerdir.
Arda boylu 2008-02-10 22:49:22
Buyuklerin de listesini Belne ve EskiZagra hapishanelerin Agiz dan agiza gechen arshivlerinde bulursunuz.

Utanacak bir shey yoktur. Yigitler kendi ayaga kalkar.
osman 2008-02-10 22:54:49
...iste ister istemez geldik sozun ozune...dogunlerde,kinalarda,gayinci belligi gibi "seylerde" gumbur gumbur Cingenece muzugu genel turk kulturune endeksklemek bazi arkadaslar icin nostalji/ ama goz yaslari dokuluncesiye/...kasa dolusu "mastika" birde yetmedimmi dovus kopus agiz burun kirilincasiya kadar...hatta ve hatta bira yetmedinmi gelini bile vermezlerdi...kimine gore suc Omannazmilerdeymis geri kalanlar turkmus yaaaa iste nede kolay hedef bulduk kendimize bir baska deyisle suc hepimizde ama hepimizde ve herseyden once sucu kendimizde aramak gerekiyor Osmannazmiler bize silah zoruyla "mastika"icirmedi...guc kullanarak dinimize aykiri isler yaptirmadilar/84 oncesi/...bizim elimizden dilimizi dinimizi kulturumuzu guc kullanarak almadilar/yine tekrarliyorum84 oncesi/ama biz gonullu olarak kendimizi batirdik ve simdi bazi arkadaslar kosarak hedef aramakta/eski kom uyelerini/ve nede kolayca kendilerini kahraman ilan etmekteler...asil sucu kendinde ariyacaksin kendinde, kendini soruya cekeceksin...Osmannazmiler buguk oyunun kucucuk parcalari onlarin yerine herkez olabilirdi ama zamanlar degistiya...bizim bu hale gelmemizin tek suclusu bana gore biziz yani turkler biz hatalarimizdan ders almaliyiz.

Biz dogru hedefe ancak dogru tespit edersek ulasiriz,aksi takdirde yerimizde bocalayip "oturacagiz"
fes 2008-02-11 18:23:02
Bazı şeyleri bilmek için illa ki o zaman yaşamış olmak mı laz be aga?

Tam tersine, ormanı görmek için ağçlardan uzaklaşmak lazım.
Arda boylu 2008-02-11 21:44:37
Kardeshlerim Osman ve Nazmi bu konuda yazilarimiz vardi ve kendi gunahlarimizi kimseye yikmadigmiz belleidir ama siz neden hich sorulmadan cevap veriyorsun ki . O sizin konuyu siz kirklandiktan sonra oteki sheyde tartishacaz. Buradaki amacimiz milletimizin ashuresini tadmak ve azbiraz da eylenmek. Don yagla petmez bir arada gitmez.Mastika konusu da 70 lerden sonra iki turkun oldugu uchuncu tutanak ti. Onun neddenlerini de biraz bashka yerde ele aliriz.

Bir soz vardi haram yemeyiz ama haram icheriz.diyeOda
Gircali tavernalarinda sabahlayanlarin kimlikleriyle ilgiliydi.hatirlarsaniz.
osman 2008-02-11 22:48:54
...Be canim agacim konu "acildiysa" niye gorusumu aciklamiyem ki ve her nedense "biz hata yaptik asil hata bizdeydi deyemiyorsunuz "sizler"okuz altinda buza aramaktasiniz" tam 20 sene sonra cok gec ama cok gec farkinda bile degilsiniz neyse reel gercek hayatta birsey olucak diye zannetmiyorum hic olmazsa bali sanal dunyanizda kendi kahramanlarinizi yaratipta bir "revoluziya"gerceklestirin...zaten bakiyorumda hedefe cok "yakinsiniz"...

...Hayat, yasantı aramak degil, kendimizi aramaktır...
Arda boylu 2008-02-11 23:10:43
Bulgarlarin zulmune neden vermemizde hepimizin bir yudum mastika kadar katkisi vardir.Bu ayan ve tovbeye kalmish bir shey .

Bizim konumuz zulumde Bulgarlarin chirakligini yapan Turklerimizle ilgiliydi.Kirmizilar gibi. hala hep daha milletine karshi siper alanlar.


Ashagdaki linktekilerde bu Zulumun tam anlamiyla faizleriyle beraber fiyatini odediler. Shimdi onlara shukran zamani.

Hepsinden tek tek Allah Razi olsun.
http://www.ardino.bg/forum/index.php?topic=311.15
osmane ? 2008-02-11 23:12:57
geç olması
hiç olmamaktan
iyidir
emir 2008-02-12 15:15:46
fes 2008-02-10 21:17:39
Büyük yürekli olanlar da kimmiş ki?

1984 bulgar saldırısına karşılık silahlı mücadele neden başlatamadılar o mangal yürekliler?

- Silahli mucadeleyi yapan yapti, senin haberin olmamis.Senin kircaali civarindaki koylerde insanlarin kac ay dagda ,ormanda yasadigindan haberin yok herhalde.Donarak oldu bazilari.
Bir keresinde hatirliyorum bir koylumuz bulgar askerini yaraladi.Sonra o hemserimizi polis karakoluna goturduler ve bi daha haberini alamadik.Ama ailesinin basina gelenleri iyi biliyorum.Ablasin atecavuz ettiler ve sonra kendini asmisti.
Evimize kalasnikoflarla girdiklerinde ,karsi koydugu icin dedeme bayilincaya kadar dayak attilar.
O yuzden Fes sen kendi adina konus.Belenelerde,Bobovdol hapishanelerinde gecti bir cogumuzun hayati.
TÜRK 2008-02-12 20:26:14
Sayısız bulgarca bilmeyen türk kasabaya indiğinde de öldürülesiye kadar dayak yedi , bazıları komalık oldu ve öyle can verdi , bazıları ise sakat kaldı . Bunları da gören yok . İnsanlar gölgesinden bile korkar olmushtu .
Kasabadaki türkler de evlerine dönerken , karanlık çöktüğünde - sadece türkçe konuştularsa bir yerde - takip edilip sokalarda ödürelesiye dayak yerlerdi - ertesi gün - ölüm haberleri bile duyulmazdı ..
osman 2008-02-13 16:57:53
...oturdugun dali keseceksin...kendi mezarini kendi ellerinle kazacakin ondan sonra suclu arayacaksin...iyimis valla...bir daha okuyun yazdigimi

84 oncesi dedik...84-89 "durumu herkez tarafindan bilinmekte
Arda Boylu 2008-02-13 17:13:42
Digerlerin oturdugu dai kesenleri ne yapacaz ki.Digerlerin kuyusunu kazanlara ne yapilir.
Shimdi Ish ash ve ashk mucadelesi verenlere ......