Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ocak 2020
HABERLER
GEÇİMLERİ SIKINTILAR İÇİNDE

GEÇİMLERİ SIKINTILAR İÇİNDE

16 Şubat 2008

Yıllar yılı süre gelen insanlarımızın geçim dertleri Demokrasi döneminde de belli bir çözüme bağlanamadı.
Daha da güçleşti dememiz yerinde olacak gibi sanki.
Memleketimizin genellikle Rodop halkının hele, nice yıllar geçimleri hep tütüne bağlı kalmıştır.
Bunun gerçekler arasında olduğu kadar, yeterli çareler aranıp bulunmadığı da apaçıktır.
Hükümetin ve başka yetkili kişilerin de biber, rigan, fındık, çilek gibi alternatif bitkiler bulma çabaları da boşuna gitmiş dememize bir zarar getirmez.
Son günlerde Meclisin tütünü 2008 yılında satın alma fiyatlarının ortalama 0,20- 0,30 lv. ile yükseltme kararı da hiçbir ümit verici değildir.
Bu nedenler yüzünden eskiden anılmış, Dünya pazarlarında ün kazanmış, aranmış olan tütünümüz, geçen birkaç yıl öncesine nispet 3-4 defa azalmış, insanlarımız geçimlerini gurbet ellerde arama zorunda bırakılmıştır.
Çernooçene Belediyesinde tarım şubesi şefi Erdinç Mustafa’nın son yıl için yaptığı tahlilinde dile getirdiği gibi “Sokotap”, “Daymon” ve başka şirketlerin 70 bin tondan fazla ürün taleplerine rağmen gerçekten 2008 yılında elde edebilecekleri tütün ancak 30 bin tonun üstündedir.
Buna tek sebep fiyatların düşük, bir hiçe indirilmiş gibi olmasıdır. Zaten Cebel cinsi, öylesine anılmış tütünlerden her kilosunu 4-5 leva satılması kimleri düşündürmez ki?
“Zararın neresinden dönülürse kardır” demiş atalarımız.
Gelin ne olur hep birlikte bu işin olumlu bir çözümüne gidilsin.
Devlet var, Meclis var. Valilik var, Belediye var.
Bir de Avrupa Birliği toplumu gibi medeni ve gelişmiş bir Alem içinde yaşama çabası gösteriyoruz.
Hadi işlerin müspet bir yöne çekileceğine bir kez daha inanalım.

Kaynak: İzzet NAİM



 YORUMLAR


Arda boylu 2008-02-15 19:07:37
Tokun achtan haberi olmazmish.
Bizim ishimiz de oyle oldu.
EMIR 2008-02-15 23:55:14
MERAK ETMEYIN COZUM VAR.AFGANISTAN VE KOSOVA ILE TARIM ALANINDA ILISKILERI GELISTIRMEK LAZIM.
2008 BASLARINDA AFYONUN KILO FIYATI 1000 DOLARI ASMISTIR.HADI HAYIRLISI....
fes 2008-02-16 00:20:33
Aga, bakıyorum Ardinonun şeyine bir canlılık gelmiş, tartışmalar gene almış yürümüş.

Yeni (!) bir transfer mi yaptınız, nedir?

Serbest abimizle Suzy ablamız bu durumu kabul edecekler mi bakalım?

Çok yakında gene kızılca kıyamet kapacak mı, kopmayacak mı?
emir 2008-02-16 02:38:47
Fes kircaalihaberde yazion ama aklin hep ardinobg de .Admin gunaha girdi valla.
:)
Arda boylu 2008-02-16 06:49:05
Emir bey senin de mashallahin var afyonun librasini kach oldugunu biliyon

Shu anda bir balama arkadashimiz nibuyla 99.99% DNA benzerligimi gostermektedir. hele hele doktora osmanlinin tarihini achiklamasinda.

Yalniz shumnu koylerini fazla dolashmish ama no problem.

hep bekliyoruz gugu tarihchimizin yeni analizlerini ve bizim feslinin kirklanmasini.
Osman da yengesinin ayrilikta buralara yazamaz oldu artik. neyapalim herkes ish ash ve macera peshinde.......
Emir 2008-02-16 19:50:48
Arda boy senin turkcenin de benimkinde 41 kere fazla masallahi var...
fes 2008-02-16 23:19:10
Arda boy abimiz mümkün olsa hep ingilizce konuşacak, ama "bak gene övünüyor amerikancasıyla" derler korkusuyla, bu işi ara ara yapıyor.

Diğer taraftan kendisinin uslübu ( stil ) biraz - nasıl diyelim - nevi şahsına münhasır bir uslüp.

Açalım biraz: Arda boy agamız tıpkısının aynısı Nostradamus gibi konuşuyor yav. Yemin billah bak!

Söylediklerini çöz çözebilirsen artık. Nostradamus'un kehanetlerinde olduğu gibi, işi ancak olaylar olduktan sonra çözebiliyorsun.

Her ne ise, agamızın zehir gibi zekası olduğu kesin; bu husus tartışılmaz bile.

Arda boylarından kalkıpda, taa elin amerikasında kaç kişi başarılı oldu ki?
emir 2008-02-16 23:34:19
bu arada ardino.bg nin dps dusmani oldugunu gec anladim.
fes 2008-02-17 01:19:01
Gerçeğin farkına varmak geç de olsa iyidir...

Hiçbirimiz doğruları anamızın karnından bilmiyoruz; yanlış yapa yapa fark edebiliyoruz, şeytanın gizlendiği yeri.

Ama bazıları var ki, basiretleri bağlanmış, apaçık olanı bile görmekten acizler.

Bir örnek verelim: Ardinonun şeyinde Kaan maan diye bir komitacı bozuntusu, biz türkler osmanlı atalarımızın sözde yaptıklarından dolayı günümüz bulgarlarından özür dilemeliymişik şeklinde edepsizce bir fikir ileri sürüyor.

İsyankyar bg adıyal yazan, güya çok ılımlıymış numarası yapan başka biri de " Turskiya prezidet li dase izvini?" şeklinde, edepsizlikte diğerinden hiç de geri kalmayan sorular sorabiliyor.

Elin duşmanının ağızı torba değilki büzesin, tabi ki söyleyecek; ben onlara kızmıyorum.

Benim bozulmam Ardinonun şeyine çöplenmiş Suzylere Cuzilere; komitacıların apaçık türk duşmanlığını göremiyorlar.

"Bizi afedin, bizi kabul edin" diye, türkün tırnağı bile olamıyacak kaba bulgarlara neredeyse yalvaracaklar.
osman 2008-02-17 12:55:46
...Fes hic bozulmana gerek yok,adamlarin oz gecmisine bakarsak simdi yaptiklari hareketler cok dogal...bir komunisti dahi belediyeden "kaydiramadilar"...sonunda ozur dilesin is bitiversin diye gucsuz ve gulunc duruma dustuklerini anlayinca durumu Adminin "yardiminda" buldular-Osmani "durdurdular"/ablamin ricasiyla/ benim amacim ise bunlari provoke edip bunlarin gercek yuzunu gormekti...Adamlar taa New York Borsalarinda falci gibi para" ceviriyorlar" ama bir ozel site acmaya paralar dahi yok...gulmede dur hallarine

Bir bakarsaniz son bulgarca "uratilanlarin"metnin "altinda" adamin yazdigini goruyoruzki kendinden akilli insani adam sevmez ve sevmiyorda...ama kendisi zevkle cevapliyor Tarkancoya/birde nasilda kaniverdiler Gidiyin doktor olduguna/...birde agiz burun eglemelerine/ Gidilarin onunde/ ercek yok valla

...orada yazan bulgarlar cogu Tarkanconun davetiyle katiliyor bizimkiler ise vay Forumumuz" canlandi"diye gobek "atiyor"...zavalli kardesciklerim ya...sunu hic bir zaman unutmayin bir"normal" bulgar boyle yerlere "giripte"onlar gibi "akilli"Turklerle tartismaya girismez ama bizimkilerde costukca cosuyorlar Tarkanconun komitacilarinla...


...Eger bir insan nerede ve kiminle gulup aglamak bilmyorsa durum iste boyle olur tipki Ardinonun seyinde gibi...
fes 2008-02-17 20:59:17
Osman ben onların ciyerlerini bilirim; kendi aralarında birbirleriyle haberleşip, bize karşı ortak strateji belirliyorlar son olarak.

Şimdi de, görmezlikten gelerek bizi canevimizden vuracaklarını zannediyorlar; sanki onların desteyine çok ihtiyacımız varmış gibi.

"Amerikada milyoner oldum ben" ve ya "Brükselde doktora yapacaım" diye yalanlar döşeyen birileriyle, bizim ne alakamız olabilir ki?