Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ocak 2020
HABERLER
BAĞIMSIZ KOSOVA RESMEN DOĞDU

BAĞIMSIZ KOSOVA RESMEN DOĞDU

18 Şubat 2008

Kosova Parlamentosu, bugün gerçekleştirdiği oturumla bağımsızlık bildirisini kabul ederek Sırbistan'dan bağımsızlığını ilan etti. Kosova Başbakanı Haşim Taçi, Kosova Meclis Kürsüsü'nden 'Bağımsızlık Bildirisi'ni okudu. Ayakta alkışlanan 'Bağımsızlık Bildirisi' liderler tarafından imzalandı. Beklediğimiz gün geldi diyen Taçi, ‘Bu süreçte bize yardım eden herkese teşekkür ediyoruz. Allah'a olan inancımızı bir an olsun yitirmedik. Kosova'yı bağımsızlık ve demokratik bir ülke olma yolunda çalışan tüm yurttaşlara teşekkür ediyorum. Çocuklarınıza ve torunlarınıza bağımsızlığın önemini anlatmalı ve bu günü daima hatırlatmalısınız.’ dedi.

Kaynak: ZAMAN



 YORUMLAR


fes 2008-02-17 20:30:30
Kosova arnavutlarının bağımsızlık ilanı, hayra alamet bir şey değildir.

Batı emperiyalizmi, dünyanın geri kalanını kontrolleri altına almak için, ayrılıkçılık bombasının pimini çekmiş oldu.

Ondokuzuncu asırda herkes milliyetçilik bayrağını çekerken, biz taa 1913 senesine kadar uyuduk.

Bu gümbür gümbür gelen yeni dönemde, insancıl falan olmayalım; çıkarlarlarımız için mümkün olan her şeyi yapalım.
EMIR 2008-02-17 21:25:48
DARISI BASIMIZA...FAKAT MALESEF TURKIYE'NIN UZERINDE DE BUYUK ULKELER, BUYUK OYUNLAR OYNAMAYI SURDRUYOR.TEK COZUM NUKLEER SILAH,INSALLAH EN YAKIN ZAMANDA TURKIYENIN NUKLEER SILAH DENEDIGINI TV DEN IZLEMEK NASIB OLUR.
YOKSA 10 YIL SONRA BULGARISTAN,BIR 10 YIL SONRA DA TURKIYE.
Kenan ÖZGÜR 2008-02-18 10:35:14
Bağımsız Kosova Cumhuriyeti'ni kutluyor, bölgede yaşayn Türk kardeşlerimizin de bağımsızlığun meyvelerinden faydalanmalarını gönülden diliyorum.
POWER OF THE SALIFLER 2008-02-18 12:32:46
Bu arnavutların bağımsızlık ilanı Türk kardeşlerimiz çile çekmeye devam edecek sokaklarında amerikan bayrakları dalgalanan bir kosovadan ne çıkar ki?
sevked 2008-02-18 14:59:57
O kadar sevinmeyin bakalım.İşler çark edebilir.Bence KOSOVANIN BAĞIMSIZLIK FATURASINI BOŞNAKLAR ÇOK PAHALI ÖDEYECEK.
Yarın öbür gün BOSNADAKİ SIRP CUMHURİYETİ Kosovayı "örnek alır" ve ayrılır Bosnanın 50%sini götürerek.
Boşnak halkı orta Bosnada,Bihaç ve Gorajdede 3 ekslav (nahçıvana benzer bölgeler) şeklinde dağınıktır, denize çıkış yok ve ebediyen hırvatların merhametine mahkum kalacaktır.
sevked 2008-02-18 16:37:21
İşte dediklerim greçekleşmeye başladı bile.Allah Boşnaklara yardımcı olsun, arnavutların hesabını onlar ödeyecek.

http://news.ibox.bg/news/id_740211816
emir 2008-02-18 17:01:37
sevked bey, siz galiba republika srapska ile bosnak-hirvat federasyonunun yerini deyistirdiniz?
yukaridaki yazinizdan oyle anlasiliyo.
sevked 2008-02-18 17:14:35
Kardeş
Republika Srpska BOSANSKA KRAINA ve Doğu Bosna Bolgelerini bir semer şeklinde sararak bosnanın 50%sini kaplıyor.Hırvatlar ise Boşnak-Hırvat federasyonunun Adriatiğe çıkışlarını tutuyorlar,yani hersek bölgesi ve Una nehrinini güneyi.Malesef Boşnaklar Orta Bosna (Tuzla,Saraybosna,Travnik,Jablanica) Doğu Bosnada (Gorajde "dacığı") ve Batı Bosna Bihaç bölgesinde 2 bolgede sıkışıklar.Yani BOSNANIN dağılması onlar için bir felaket.
fes 2008-02-18 20:10:43
Bosna'da satüko Dayton Anlaşmasıyla oluştu, sırpların NATO gücüne karşı bir şey yapmaları mümkün değildir.

Sırpların tarihine bakın, daima arkalarını bir güce dayayarak bir şey yapabilmişlerdir.

Yaptıkları da düpedüz edepsizliktir sadece, zayıfa saldırma veya partizan savaşı.

Yapacakları sadece biraz gürültü çıkarmak ve elektriği kesmek falan.

Esas tehlike başka yerlerde. Mesela Rusyanın içi ve ya Türkiye; İran ve Pakistan'ı dahil edebiliriz buna.

Bak kıyamet ozaman kopar işte.
emir 2008-02-18 21:06:47
Republika sribska bosnanin 49%... :)
Ayrica adi ustunde -republika srabska iste,yani bosnada zaten iki devlet var de fakto,ve de jure ayrilsalar bile durum pek deyismez.
Kosova icin de ayni sey gecerli-kosova prtaikte zaten ayri develtti,gecen yil kosovaya gitigimde butun kontrol noktalari zaten arnavutlarin elindeydi.Yani bukadar yaygara neden yapildi anlamiyorum.Kosova zaten bagimsizdi.
Bu anklav ,eksklav konusu da bana bisey hatirlatti.
Bir 10 yil once kircaali haskovo ya bagliydi.Ama sonra tekrar Kircaali turklerini kircaali ilinde topladilar.Hani nekadar da iyi dusunmus bulgarlar,tr ile kara baglantimizi kestiler .
Ama rodoplar ve barti trakya yaklasik 25000 km kare bir toprak parcasi.Ve Turkiye ile siniri var. Insallah simdi makaza acilinca kardeslerimizle tum iliskeilerimizi gelistiricaz ve o 25000 metre karelik cografi bolgeyi bir butun haline getiricaz.
ARDINO.BG dekilere duyurulur
:))
ogrenci 2008-02-18 21:52:20
Degerli arkadaslar,Kosova, Bosna Sirp Cumhuriyeti ile kiyaslanamaz.Kosova'nin durumu farklidir.Kosova bagimsizligini haketi.Sirplar Bosna'daki gibi Kosova'da da soykirim yaptilar, hangi hakla Kosova'nin Sirbistan'a bagli bir eyalet olmasini istiyorlar ?.Ustelik Kosova Yugoslaviya'nin ozerk bir bolgesiydi.Hukuka aykiri yontemlerle Sirbistan'a bagliydi.Kosova butun ulkelere ornek bir devlet olacak cunku azinliklara cok haklar taniyor,ornegin Turklerin yasadigi yerlerde Turkce resmi dildir.Bu hakka BULGARISTAN,Makedonya Turkleri sahip degil.Kosova'da Arnavutlar ve diger etnik gruplar baris icinde yasiyorlar. YASASIN KOSOVA CUMHURIYETI!..
EMIR 2008-02-18 22:03:32
OGRENCI-Bu hakka BULGARISTAN,Makedonya Turkleri sahip degil.Kosova'da Arnavutlar ve diger etnik gruplar baris icinde yasiyorlar. YASASIN KOSOVA CUMHURIYETI!..

Turkce makedoanyada resmi dildir
fes 2008-02-18 22:59:02
Yaşasın canım Kosova cumhuriyeti; sırpları destekleyecek değiliz ya, arnavut kardeşlerimizin baığımsızlığını canı gönülden destekliyoruz.

Büyük güçler böyle istedi, böyle oluyor; bizim gibi ölümlülere de, bu durumu kabullenmek kalıyor.

Yalnız,okynus ötesi gücün hristiyan sırplar dururken birdenbire müslüman arnavutları neden desteklemeye başladığının mantıki bir açıklaması olması lazım. Değil mi?

Bazıları "bulgaristan da parçalanır mı?" diye soruyorlar. Hayır bence; çünkü gördükleri bu "manzaradan" bulgarların ödü koptu.

Artık amerikalıların her istediğini iki etmezler, uslu çocuk olurlar.

Yaaa, şimdilik Serbest Korkmazlara iş yok!
osman 2008-02-18 23:22:16
...Iste dunyanin super gucu istedigini yapti...Bir yandan kendi mutefiklerine/EU/-"Ben istersem sizin burnunuzun onunde istedigimi yaparin"-goz dagi vermekti/Bosnada EU askerleri nasil"basarili"oldugunu gozu onune alirsak/...obur yandanda resmen Rusyaya-"Bak ben iste boyle yaparim agani denk al birilerinle dans ederken anlaminda bir ustu kapali bir mesajdi,nitekim bunuda kavramali olmali Ivanki ve cok sert aciklamalarda bulundu...

...ve baska bir anlayisla Rusyanin Iranla flirtini "cezalandirmis"oldu...aslinda Arnavutlar kendi acisindan buguk bir zafer kazanmis oldu ama oyle gorunuyorki komsusu olan Sirbistanla ebediyen dusman kalacak.

Bu arada Sriblarin milliyetci lliderinin aciklamasi birhayli ilginc diyorki Amerik bu hareketiyle/Kosovanin bagimsizligini bashederek/"Arap dunyasina sIk gorunmek istiyor-bakin iste biz muslumanlari seviyoruz ve hatta kendilerine devlet dahi "veriyoruz" diyor ve SORUYOR "Avrupanin kalbinde bir Musluman ulkesine izin vererek neyi hedefliyor acaba Amerika?

Tabiiki birde ilginc olani USA,Kosovada gizli askeri ust yapmasi-7000 kisi gece gunduz calismakta/Ferazay kasabasinin yakinlarinda/...benimde hemen su soru aklima geliyor,Yoksa ileride TR Incirlik ussunu kapadipta burayami tasinacaklar ve buradanda TR istedigini yaptiracakmi? ...bakalim gerecegiz ilerde USA "oyunlari"nelermis...
emir 2008-02-18 23:38:49
Osman,o yazdigin yerde oyle bir amerikan ussu yok.
osman 2008-02-18 23:46:56
Emir...Mitrovitsadan arkadasimdan biliyorum
sevked 2008-02-19 08:18:26
BONDSTEEL üssü var.

KOSOVA Amerikanın Orta ve Güney Doğu Avrupa,Ortdaoğu ve Hazar bölgesine acil mudahale için üssü olacak.
Ve Kosovayı yoğun misyoner çalışmalarıyla katolikleştirecekler.
fes 2008-02-19 08:55:56
Batının "çözdüğü" her sorunun içinde mutlaka bir şeytanlık vardır arkadaşlar.

Bu belkide dinlerinden kaynaklanıyor; bldiğimiz gibi İsa peyganberin mesajını 300 sene sonra yazdıkları 2500 incillerle saptırmışlardı.

Yine bilirsiniz, İznik konsilinde Papazlar bu kitapların sayısını dörde indirmişlerdi.

İsa peygamberin mesajı saptırılmamış olsaydı, bizim sevgili peygamberimiz Muhammet Mustafa'nın gelmesine gerek kalmayacaktı.

Onun için, Allah tektir, resulü de Muhammettir!
MÜSLÜMAN ATAKA 2008-02-19 09:22:07
KOSOVO KOSOVO KOSOVO...KIRCALİ KIRCALİ KIRCALİ
sevked 2008-02-19 10:51:12
Allah Boşnak halkına sabır ve selamet versin.Arnavutların faturasını boşnaklar ödeyecek.


http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/tr/features/setimes/features/2008/02/15/feature-01
osman 2008-02-19 11:57:54
Boyle bir dram yasiyan bir millet Sirplarla bir arada yasaya bilirmi?
http://www.alb-net.com/warcrimes-img/rugove.htm
http://www.alb-net.com/kcc/recak.htm
http://www.alb-net.com/warcrimes-img/abri.htm
http://www.alb-net.com/warcrimes-img/lybeniq.htm
http://www.alb-net.com/warcrimes-img/prekaz.htm

...Lutfen bu resimleri cocuklara izletmegin...iste Sirp vahsetini...bunlarin yaptigini bir normal insan yaparmi?

...Bu arada Mitrovitsa kentinde yasiyan Sirplar 5-10 sene icerisinde Ibar nehrinin kuzey kismini Sirbistana "ekliyeceklerini"acikladilar...isler cok karisacak gibi gorunuyor...
İZMİRLİ 2008-02-19 19:56:43
Kosovalı elinde ABD bayraklarıyla kutlama yapıyor!!!
Ne güzel???!!!
Kosovanın Bağımsızlığı Hayırlı olsun...
fes 2008-02-20 00:52:20
Bu Kosova olayı bizim türklere etkisini hemen yaptı galiba ya.

Okadar radikal şeyler söylemeye başladılar ki, benim radikalliğim çocuk oyuncağı gibi kaldı onların dillendirdiklerinin yanıda.

Hadi bakalım hayırlısı.
fes 2008-02-20 08:45:57
Kosova vakasını doğru okumamız geleceğimiz açısından hayati derecede önemlidir.

Sırplarla olan din farkı, Kosova Arnavutlarının tarih boyunca Sırplarla entegrasyonunu önlemiştir; hiçbir ortak değeri ve çıkarı bulunmayan iki halk, nihayet ayrılmıştır.

Biz, bulgaristanda yaşayan türkler olarak, acilen kendikendimize şu soruyu sormamız lazım: 130 sene boyunca bizlere akla hayale sımayan acılar çektiren, aşağlayan, hor gören, bulgarlarla beraber yaşyabilir miyiz?

AB'ye girdiğimizde artık insan gibi yaşarız umutlarımızı da, haklarımızın hiç birini vermeyen bulgar milliyetçileri sayesinde yitirmiş bulunmaktayız.

Biz hiç insan gibi yaşamıyacak mıyız? Sonsuza kadar köle mi kalacağız?
sevked 2008-02-20 11:11:43
Kosova olayı nasıl nufus artışıyla bir ülke oldu-bitti gerçekleriyle karşılaşabileceğini göstermiştir.100 sene evvel bülgenin 10% olan arnavutlar artarak 5-6 çocuk yaparak sırpları orada azınlık haline getirerek bölgeyi elegeçirdiler.

Malesef Türkiyedede aynı süreç gidip sürüyor.Kürt nufus hızla artıyor,büyük holdinglerde kürtleşiyor, siyasette zaten kürt kartı revaçta.Yani Kosovadan Türkiyede ders çıkarmalı!
emir 2008-02-20 14:21:13
Aslinda iyi bir demografik hesapla bulgaristan turkleri de bunu barabiliriz,ama nerdeee.
Arnavutlar kadar bile olamiyoruz.
Yok ki basimizda adam gibi adam.herkes dunya menfaatleri icin asil davayi unutuyor.Osmanin gonderdigi resimler bana 10 yil once Drenica bolgesinde adem yasarinin sehid edilisini hatirlatti.
3 aylik kusatmada bir bir cocuklari ailesi gozleri onunde oldu ama o vazgecmedi direnisten.Bize boyle adamlar lazim.
Bu arada Vizrojdenciye ikinci cami insaati baslamis,INSALLAH en az IKI MINARELI olur ....
linki dinleyin lütfen 2008-02-20 18:06:16
http://www.bbc.co.uk/mediaselector/check//turkish/meta/dps/2008/02/080219_turkey_kosovo?size=au&bgc=003399&lang=tr&nbram=1&nbwm=1&bbram=1&bbwm=1
İZMİRLİ 2008-02-20 19:33:56
''Aslinda iyi bir demografik hesapla bulgaristan turkleri de bunu başarabiliriz,ama nerdeee.
Arnavutlar kadar bile olamiyoruz.''
Saygıdeger kardeşim,bağımsızlık başka devletlerin bayraklarını sallayarak elde edilmez!Bütün gün abilerinin bayrağını salladılar durdular,umarım ortalık tekrar karışmaz,bence Kosovayı tam bağımlı-bağımsız bir ülke yaptılar,işlerine geldiği gibi kullanacaklar bir zaman sonra.Bizlere geilnce,bulgaristan Türkleri şu an için asırlık kış uykusunda,fazla bi şe beklemek hayal olur.İzmir-Sarnıçı bilenler-bilir millet gönüllü (vızroditelen proses)sürecinde, gençlerin bi çoğu kendilerini bulgar sanıyor-sayıyorlar 20-25 sene önce bg'de ana-bubalarına olanlardan haberleri bile yok....Kırcallı,Dobruca ve diğer bölgelerdeki Türk kardeşlerimize İzmir-Sarnıç hastalığı bulaşmaması dileğiyle...

Saygılar
emir 2008-02-21 00:29:10
Gunumuzde bagimsiz ulke yok ki zaten.Turkiye de abisi ne derse onu yapmiyor mu sonucta?
fes 2008-02-21 00:57:17
Bu işlerde mükemmeli ararsan daha da kötüsüne razı olursun.

Olaya şöyle bakmak lazım bence: Arnavutların Sırpların yönetimi altında kalmaktansa batıya bağımlı olmaları bin kere iyidir.

Büyük güçlerin çıkarlarıyla kendi çıkarlarımızı bağdaştırabilmek, her zaman iyidir.