Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ocak 2020
HABERLER
RUMELİ DERGİSİ YAYIN HAYATINDA

RUMELİ DERGİSİ YAYIN HAYATINDA

18 Şubat 2008

Gebze-Darıca Balkan Türkleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği tarafından çıkartılması kararlaştırılan Rumeli dergisinin ilk sayısı çıktı. Derginin ilk sayısı çıkması ve tanıtılması nedeniyle cumartesi günü Gebze de tanıtım kokteyli gerçekleştirildi. Tanıtım kokteyline, Darıca Belediye Başkanı Şükrü Karabacak, Gebze Sağlık Grup Başkanı Dr. İlhan Kadıoğlu, Rumeli Balkan Federasyonu Genel başkanı Av. Özcan Pehlivanoğlu, Federasyonun yönetim kurulu üyeleri, Şekerpınar Belediye Başkan Yardımcısı Nurettin Öztürk ile dernek yöneticileri ile üyeleri hazır bulundular.
Tanıtım kokteylinin açılış konuşmasını yapan Gebze-Darıca Balkan Türkleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Rıfat Yakupoğlu, çıkarttıkları yayın organı ile büyük bir eksikliği gidermiş olduklarını dile getirerek, dergiyi çıkarma amaçlarının dernek çalışmalarını daha iyi ve eksiksiz bir biçimde üyelere aktarmak olduğunu söyledi.
Dergiyi hazırlayan ekibin, hiçbir maddi deksek beklemeden özveriyle çalıştığını belirten Yakupoğlu, "Dergimizi, para kazanmak için çıkartmıyoruz, ancak abonelikten gelecek olan gelirleri de üyelerin ihtiyaç sahibi olan çocuklarına burs olarak vereceğimizi buradan taahhüt ediyorum " dedi. Yakupoğlu, derginin bir diğer konumunun da Balkan ülkeleri ile kültür, iletişim, sanat ve köprü görevi olduğunu belirterek, " Dergimizle Balkanlarda Bulgar Türkü olmadığını, orada özbe öz Osmanlıdan yadigar kalan Bulgaristan ve Diğer Balkan Türklerinin yaşadığını anlatmak olacaktır"dedi.
Gebze Sağlık Grup Başkanı Dr. İlhan Kadıoğlu da dergiyi incelediğini ve çok beğendiğini söyleyerek hayırlı olmasını diledi.
Derginin Genel yayın yönetmenliğini yapan Süleyman Adalı da dergi olarak hiç kimseyle yarış içinde olmayacaklarını belirterek, Biz kendimizle yarışacağız, dergi çıkartacağız. Bunu da herkes görecek dedi.
Rumeli Balkan Federasyonu Genel başkanı Av. Özcan Pehlivanoğlu, da konuşmasında, Rumeli dergisinin önemli bir boşluğu dolduracağını söyleyerek, derginin diğer Balkan ülkeleri arasında bir köprü vazifesi göreceğini söyledi. Pehlivanoğlu, "Ben kolay kolay iltifat yapmam, ama derginin ilk sayısı çok iyi bir gelecek vaadediyor"dedi.
Darıca Belediye Başkanı Şükrü Karabacak da konuşmasında, Rumeli dergisini çok beğendiğini söyleyerek yayın hayatında başarılar diledi.
Konuşmaların ardından davetlilere ilk sayısı çıkan Rumeli dergisi dağıtıldı ve ikram yapıldı.
. Rumeli Dergisi nin İmtiyaz sahipliğini Başkan Rıfat Yakupoğlu, Genel yayın yönetmenliğini Süleyman Adalı, Genel Yayın Koordinatörlüğünü Mehmet Türker, Yayın Yönetmeni ve Yazı İşleri müdürlüğünü de Yılmaz Işık yapıyor.

Kaynak: YILMAZ IŞIK-GEBZE/ TÜRKİYE



 YORUMLAR


göçmen 2008-02-19 15:21:15
Dergi elime ulaşıp inceleme olanağım doğduğunda inanın emeği geçen herkesi taktir ettim.İşte dedim kendi kendime Balkan göçmeninin çıkaracağı dergi böyle olmalı.
İçerik dolu dolu, okunası herkese gururla gösterilebilecek bir dergi.

inşallah İzmirdeki göçmen derneği de birilerinin siyasi taşeronluğunu yapmayı bırakıp gerçek görevine döner.

dergi nasıl olurmuş alıp ta incelesinler bir zahmet.
89 göçmeni 2008-02-20 10:10:43
Dergi hayırlı uğurlu olsun.
Aldım okudum.
Yalnız logo renklerini kim seçmisse çok yazık.
Göçmen yayınından çok bölücü yayın logosu gibi.
Sarı içinde yeşil ve kırmızı.
Sarı yerine beyaz olmalıydı.Umarım düzeltilir.
Bir firmayın bölücülere ait olup olmadığı en basit renklerinden anlaşılır.
Ha şimdi biri bana o zaman trafik lambaları da o renkli derse: Tüm dünyayın kabul ettiği bir kuralı biz bozamayız, ama logoyu yaparken dikkatli davranmalıyız.

Umarım ikinci sayıda dikkate alınır.
İZMİRLİ 2008-02-20 20:02:55
göçmen ''inşallah İzmirdeki göçmen derneği de birilerinin siyasi taşeronluğunu yapmayı bırakıp gerçek görevine döner.''
bal-göç derneği geçen sene genel seçimler öncesinde, Stanimakalı ama ses sanatçımız Orhan Murat'a konser verdirmişti Sarnıç'ta, CHP'nin desteğiyle.Bal-göç'ün CHP'ye desteği hala devam ediyor mu yoksam taraf degiştirdiler mi???


Rumeli Dergisine hayat veren tum kardeşlerime başarılar diliyorum Allah yollarını açık etsin...

Saygılar
taraf 2008-02-21 09:41:05
taraf nasıl değiştirsinler?
Başkan işyerindeki pozisyonunu kaybeder.
Tam tersi.
CHP dışında diğer partilere kapılar kapalı.
dernek CHP göçmen şubesine dönüştü.
Ne yazıkki göçmen oyları sayesinde kırolar 20 meclis üyesi çıkardı ama göçmenlerden 1 tane bile meclis üyesi yok.
İZMİRLİ 2008-02-21 12:32:49
''CHP dışında diğer partilere kapılar kapalı.
dernek CHP göçmen şubesine dönüştü.''
(Kenan OZGUR BAL-GÖÇ Basin ve Yayindan Sorumlu Baskan Yrdımcısı)
Kenan bey buraya Kırcaalihaber'e sık sık uğrar,soralım Kenan abimize, bu söylenenler doğrumudur, gerçekten CHP ile bal-göç arasında sıkıfıkılık var mı?
Bi de şunu soralım, bal-göç lokallerinde Türkçe müzüğe yasak mı var?

Saygılar
Kenan ÖZGÜR 2008-02-21 15:04:14
“İZMİRLİ”, “taraf” ve “göçmen” takma isimleri ile yorum yazan sayın site ziyaretçileri. Kendine güvenen, söylediklerinin arkasında duran ve kendi yazdıklarından şüphesi olmayan kişiler bir yerlere yazı yazarken sahte isimler değil kendi isimlerini kullanırlar. Bu nedenle, herhangi bir iddiada bulunuyorsanız öncelikle kendi gerçek isimlerinizi ve iletişim bilgilerinizi verin ki okuyanlar da kiminle muhatap olduğunu, bu suçlamaları kimlerin yaptığını bilsin. Yoksa sahte kimlikler arkasına saklanarak kişilere veya kurumlara çamur atmak çok basit, yanlış ve ondan da önemlisi son derece çirkin bir olay. O nedenle lütfen gerçek isimlerinizi, adresinizi ve telefon numaralarınızı buraya yazın ki insanlar sizlere ulaşabilsinler, görüşlerinizi açıkça öğrenerek sizlere istedikleri soruları sorabilsinler. Yönelttiğiniz haksız itham ve suçlamalar konusunda ise size şunları açıklayabilirim. Ben 13 Ocak 2008 tarihinde İzmir BAL-GÖÇ Derneği Yönetim Kurulu Üyeliğine seçildim ve 19 Ocak 2008 tarihinde de “Basın ve Yayından Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığı” görevine oy birliği ile aday gösterilip bu göreve getirildim. Dolayısı ile 13 Ocak 2008 tarihinden önceki İzmir BAL-GÖÇ Derneği yönetiminin siyasi partiler ile yapmış olduğu görüşmeler konusunda şu anda çok ayrıntılı bilgiler veremem. Ancak bilgi edinmek isteyen dernek genel merkezine gelerek sayın genel başkanımızdan ayrıntılı bilgi alabilir. Bu konuda bende ileride insanları aydınlatabilirim. Şunu belirtmek isterim ki İzmir BAL-GÖÇ Derneği hiçbir siyasi partinin taşeronu değildir, taşeronluğunu yapmamıştır ve yapmamaktadır. Derneğimiz T.C. Bakanlar Kurulu kararı ile 1987 yılında “Kamu Yararına Çalışan Dernek” statüsü kazanmıştır ve bu nedenle de siyasi faaliyette bulunamaz! Bu çerçevede İzmir BAL-GÖÇ Derneği ülkemizdeki bütün siyasi partilere eşit mesafede duran, siyaset dışı ve partiler üstü bir kuruluştur. Bunu herkesin bilmesi gerekir. Ancak başta Bulgaristan olmak üzere şu anda hala Balkan ülkelerinde yaşayan, veya Balkanlar’dan (özellikle Bulgaristan’dan) Türkiye’ye göç etmiş olan çok sayıda soydaşımızın çok çeşitli sorunları (emeklilik, hizmet birleştirmesi, vatandaşlık, toplu konut vs…) vardır. Dernek olarak bizim görevimiz bu sorunları ilgili siyasi mercilere iletmek ve çözümlenmeleri konusunda talepte bulunmak, bu konuda kamuoyu oluşturmaktır. Bu çerçevede ben daha İzmir BAL-GÖÇ Derneği Yönetim Kurulu Üyesi olmadan önce (2007 yılı Ocak ayında) “Bulgaristan Göçmenlerinin Temel Sorunları ve Çözüm Yolları” adında (emeklilik, hizmet birleştirmesi, toplu konutlar, vatandaşlık, oturma ve çalışma izni vs…) 26 sayfalık bir rapor hazırladım ve bunu da İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Başkanı sayın Süleyman PEHLİVANOĞLU’na sundum. Bu raporu hazırlarken kıymetli dostum Av. Rıdvan ÇAVUŞ’UN da son derece değerli katkıları oldu. Şunu belirtmek isterim ki yapmış olduğum bu çalışma ve hazırladığım rapor Bulgaristan göçmelerinin sorunları ile ilgili olarak Türkiye’de hazırlanan tek yazılı eserdir. O tarihe kadar maalesef Bulgaristan göçmenlerinin sorunlarını içeren herhangi bir yazılı çalışma yapılmamış. Ben ilk defa böyle bir çalışma hazırlayarak insanların sorunlarının gün yüzüne çıkmasını sağladım. İzmir BAL-GÖÇ Derneği, Bursa BAL-GÖÇ Derneği ve BGF Federasyonu üyesi dernekler bu raporu Türkiye Büyük Millet Meclis’inde temsilcileri bulunan, iktidarda veya muhalefette bütün siyasi parti genel merkezlerine (AKP, CHP, DYP vs…) ulaştırarak bu konuda kamuoyu oluşturdular. İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Başkanı sayın Süleyman PEHLİVANOĞLU Başbakan dahil çeşitli bakanlıklardan bu konuları görüşmek için yazılı olarak randevu talep etti (isteyen kişiler İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Merkezine gelerek bu randevu talep yazılarını görebilir). Bütün bu çalışmalar neticesinde Başbakan ve AKP Genel Başkanı sayın Recep Tayip ERDOĞAN, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı sayın Faruk ÇELİK, CHP Genel Başkanı sayın Deniz BAYKAL ve Demokrat Parti (DP – DYP) Genel Başkanı sayın Mehmet AĞAR ile görüşüldü ve bu sorunları ve çözüm yollarını anlatan dosya kendilerine sunuldu, sorunların çözümü konusunda kendilerinden yardım istendi (Çalışma Bakanı sayın Faruk Çelik ile ilgili olarak http://www.balgocizmir.org.tr/index.php?id=8&hid=75 adresinden bilgi edinebilirsiniz). Ayrıca İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Merkezini ziyaret etmek isteyen bütün milletvekillerine parti ayrımı yapılmadan randevu verildi ve bu konular kendilerine aktarıldı, hazırlanan dosya onlara da sunuldu. Böylece geniş çaplı bir kamuoyu oluşturuldu. Bu çalışmalar neticesinde Bulgaristan göçmenlerine emekli olmak hakkını sağlamak için 3201 sayılı kanun’da değişiklik yapılması hakkında bir tasarı T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından hazırlandı ve TBMM Alt Komisyonunda görüşülerek kabul edildi, şu anda meclis genel kuruluna sevk edildi ve orada da kabul edildiği takdirde bu tasarı yasalaşacak ve insanlarımız emekli olacaklardır. Şimdi ben sormak istiyorum, acaba yukarıda bahsetmiş olduğum çalışmalar bir siyasi partinin taşeronluğumudur? Yoksa İzmir BAL-Göç Derneğini tarafından, insanlarımızın sorunlarının çözümü için yapılmış olan partiler üstü bir çalışmamıdır? Lütfen herkes bunu iyi düşünsün ve ona göre yorumda bulunup cevap yazsın. Ayrıca bu haksız suçlamalarda bulunan arkadaşlara da şunu sormak istiyorum. Siz kendiniz acaba bu güne kadar Bulgaristan Türkleri veya göçmenler için ne yaptınız? Hiç taşın altına elinizi koydunuz mu? Uzakta durup sadece eleştirmek yerine çalışmalara katkıda bulunsanız herkes için daha iyi olmaz mı? Çalışmalarda görev almak isterseniz kapımız herkese açıktır.

Saygılarımla,

Kenan ÖZGÜR
İzmir BAL-GÖÇ Derneği
Genel Başkan Yardımcısı
Basın ve Yayın Sorumlusu
İZMİRLİ 2008-02-21 15:41:05
Kenan bey kardeşim,lütfen iki soru sorduk diye bu kadar alınmayın.Bunların sizinle hiç alakası yok ben sizin nasıl bir insan olduğunuzu çok iyi biliyorum,keşke İzmir'de on tane daha Kenan'ımız olsa...
''(emeklilik, hizmet birleştirmesi, toplu konutlar, vatandaşlık, oturma ve çalışma izni vs…)''bunları onbeş seneden beri duyuyorz ama nedense bir adim yol alınamıyor,inşAllah bu son girişimde başarılı olunur...

Kenan kardeşim sizi %100 sapına kadar delikanlı bir insan olarak biliyorum. Görevinizde başarılar

İzmir'den saygılar
Perperek Papazı der ki... 2008-02-21 23:52:11
89 Göçmeni arkadaşın dikkatine;

Sarı Yeşil Kırmızı reknlerini farklı ülkelerin bayraklarında görebilirsiniz mesela, Litvanya. Ayrıca bu renkler asırlardan beri Türkleri simgelemişlerdir günümüzde bölücü bir terör örgütünün renk simgeleri olması bu renklerin Türklüğünden bir şey kaybettirmez. Aksine Beyaz Yeşil Kırmızı olması Türklüğümüzü bulgarlarla özdeştirmeye gelir ki öyle olmadığımızı bağra bağra belirtiyoruz.