Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ocak 2020
HABERLER
BULGARİSTAN’DA CEZAEVLERİNE MESÇİT YAPILIYOR

BULGARİSTAN’DA CEZAEVLERİNE MESÇİT YAPILIYOR

27 Şubat 2008

Darik radyosuna bir demeç veren Bulgaristan Müslümanları Başmüftü Yardımcısı sayın Vedat Ahmet, Adalet Bakanı ile yaptığı görüşmesinde bazı cezaevlerine mesçit yapılması ile ilgili vermiş olduğu teklife olumlu cevap aldığını açıkladı. İlk mesçitin Sofya’nın Kaziçene Cezaevine yapılması yönünde karar verildiği bildirildi. İbadet yerlerinin yapılması için gereken finansmanı Sofya’da bulunan müslüman ülkeleri büyükelçiliklerinden ve bağışlardan toplanacağını bildiren Vedat Ahmet, bir mesçit için yaklaşık 40 000 leva gerekeceğini söyledi.
Bulgaristanda bulunan tüm cezaevlerinde küçük kiliselerin bulunduğu, ancak şu ana kadar onlarca müslüman mahkümü olmasına rağmen tek bir mesçidin omaması dikkat çekiyordu.

Kaynak: Kırcaali Haber



 YORUMLAR


müslim 2008-02-26 22:16:28
Başmüftülük herşeyi halletmiş de sıra hapishanelerdeki mescit yapılmalarına mı gelmiş. Yüzlerce camimiz onarılmayı bekliyor, kendi kaderine bırakılmışlar. Yine imam açığı da bir hayli fazla. Ve daha neler neler. Evvela aciliyet arzeden problemleri halletsinler, ondan sonra teferruata geçsinler. Anlayamadığım şu ki, bu müesseseye hangi ekip gelirse gelsin sistem hep ayni sistem. Değişen bişey yok maalesef.
f.67 2008-02-26 22:28:52
Yıllar önce yapılmış olması gereken bir işin geçde olsa yapılacak olmasının haberi gerçekten güzel.Yalnız finansman konusu biraz karışık.Bulgaristanda islamiyet ve müslümanlık denince akla ilk gelenler niye ''müslüman ülkelerin temsilcilikleri'' oluyor acaba?
Müftülük veya devlet bu işin altından ''müslüman ülkelerin temsilcilikleri'' ne gebe kalmadan çıkamazmı?
Uzun vadede bu ''müslüman ülkelerin temsilcilikleri'' nin yapacağı finansman ne müftülük, için ne Bulgaristan devleti ne de bulgaristanda yaşayan müslümanlar için hayırlı olacaktır.

(dipnot)
Cezaevlerinde bulunan kiliseleride ''hristiyan ülkelerin temsilcilikleri'' mi yaptırdı acaba?
Adem Agiç 2008-02-26 22:41:17
...A za Serbest Korkmaz:toy vinagi e prav i e nujen na foruma i naroda ni kakto vizduha i slintseto...
Arda Boylu 2008-02-27 03:53:18
nassiniz bradchetler bugunler yogun galiba
hadi alin birya proxy gelin karshiya, Sheyde,bizim bulgaristanda millimarshimizi turkche okuma hakki istedim bizim admin yigit sildi , ayni temayi komitaacilarin forumunua atkaya da yazdim isterseniz bakin ardaboy isminde orada hala duruyor.
Anlamadim anamizi aglatanlar gene kardeshlerimiz mi chikack.

bu konuyu bizim Girnataci Myumyunaliye ververim uzatsin diye.
f.67 2008-02-27 10:52:22
Canım bratçedim biz burda bişee bilvarızda konuşvarız emme duyan olmarı ki.Durmuş see de zadno tekme göstervadı dimi? Smazva yapvarımısın falan diye sorvardı.U katırın yaptıkları gene hiç olcak gibi diil dimi?
Güneş, yaz ve aşk deivarı baksana.Seen Durmuş unada arpa veemiş galibana.
Bratçedim şinnik ne diyem ben see, bak üstte de sizin seyden artizin birisi döktürüveemiş gene.Artizlerin hepsi birbirinden üstün, sen canını hiiç sıkma bak gafayada hiiç bişey dakma.Eylenmene bak bratçedim.
Arda Boylu 2008-02-27 18:48:26
Canim Bradchedim,
Mektubunu okudum kendi kendime abalsim mayakata dedim ve bitane aksudan attim cana .Bora M dan yoka Yunannaan Uzosundan vaa sichta rabta.
Arda boyli 2008-02-27 22:27:25
Ayni momentte de Gircalinin haberinin Radusunu saldim safiye ablayi hep taa dar yatakta yatoirtdikkaani charillaadi.

Yeni mizika salin gayik va gizanaa
f.67 2008-02-28 00:00:27
Ha şüle be bradçedim!Aç gırcalı radyesini sonuna gadan, yaşamana bak.Yalnız bratçedim şu urum şeysine dikkat et bak soora süülemedi deme, urum gibi naamerddir u şey, hem M yerinide tutmaarı.Hay kam dradçedim hepsi iii

Aba unuttorudum gene! Geçenneede bizim Al Capone bradçed saa yoluvarın deye baa mektup yollamış, ben saa unu verem:
"Her akşam yatmadan önce Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım.ertesi gün bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim."

Ne dediğini beem aklım kesmedi emme sen bilirsin dimi

Haya şinni hepsi iii
Arda Boylu 2008-02-28 17:15:13
Canim bradchem,
Biz Al gida olamayiz emme unun gida tashakki olmaa bakvariz.
Bu saba sheyin sheyi baa mektub yazmish, ugratchaz seni boaran deye . Bizim sheydeki yazimi sildile Atakalilaa gene silmedilee. Atakalila bizimkileden taa turkchu bileysin.Bizimkilee satilmish bide odlek.

Vya bi shishe M ta acham da sabattan bashlayalim kavam gizdi .

Siz kirklaninca bunna byam mevlidimi okutchakkaa galiba.

Bizim milletten hayir olmaz. Ateshe at tutemez. Herkez tutmush bi yoll-kimi gotunu satvari , kimi canini satmish.Saanki analari gyavurla gezmish.
Hadi yarasin. Gene bitti bu sisede.
osman 2008-02-28 21:07:30
Ba agacim dikkatli ol aman senide mi kovcaklarlar seyden valla isler nafile o zaman, cok nafile hemde

Yav,korkak adam anlamadinmi tam sersemin teki birde bulgarcasinin seviyesine bak...bu ise muhtar el "atmazsa" ablamdan baska kimse kalmiyacak seyin seyinde..
İbrahim Baltalı / Gümülcine 2008-02-28 22:11:18
Türkçe'nin Kırcaali şivesi bu kadar bozuk mu?
f.67 2008-02-28 23:32:45
Osman bradçed hoş geedin yav, nassın kam iyimisin?
Nellede gayboldun gene kam?Gar kış vaa dışada deni soben urdu .... mı yaptın nyaptın?
Geedin gibide hemen muhtar demissin be bradçed, olurmu üle? Muhtarın Kasim aganna çok möhim işleri vaa deni bilmemisin sen? Şinnik o möhim işlerini bıragıpta gelip bide şeye mi el atsın adam.? Ni gazancak undan?El atsamda atmasamda bitaaki izborlada Osman gene beem için baara baara bi tarafını yırtçak deeri.
Osman bradçedim, sen bırak şindi muhtarı Resmiyi,sen guurdun ensesi niye galın unu bilvermisin?Odu budu deeken katırı alan goca daayı geçveri bak.

Arda Boylu bradçedim, sen M e kendini ugdan veeme. Sen iki kere u katıra balsam maata de, undan sora bunnara banan gabının üstünde gızak koştur.

Haya kam bratçedlerim şindilik hepsi iii ikinizede! Al bratçede uyupta bisiklet çalmayın gene.
Arda boylu 2008-02-29 00:03:11
Baltali aga,Bizim Gircalinin Turkcesind bozukkuk yok. Vaasa uda bizim gavalada vaa biraz dumannik.
osman 2008-02-29 23:06:39
...A be bircet, sobanin basinda sicaklik basima hurdu korun icine birkac kombil attinen bak sen o zaman kafa yerine gelermi gelmermi?Kombilciler bilir isini bize yazik gene valla ne desem yalan,bazi konulara cok inceden hurmussun ama bakalim zaman ne gosterecek...

...Silve konusuna gelince...zenginlik baska hic birsey degil...Bazi EU ulkelerinde hukumetler silve/lehce/kaybolmasin diye milyonlaca e/a/vro harciyor.
Perperek Papazı der ki... 2008-02-29 23:41:23
Ardalı arkadaş n'oldu ya ne diye çektin penaltıyı ardinonun şeyyinde?

Hem iyi oldu hem kötü! Ama kötü tarafı sanki daha ağır bastı gibi oldu.
f.67 2008-02-29 23:48:01
Osman bradçedim meraba, nassın kam?Yaşattırvarsına gene kombil kor, mor!Bak bratçedim ben see bişe süleen: kombilleri korun içine diilde fırının içine goyva bak nelerim olvarı.Barmaklarını yiicen.
Bradçedim üle kombilleri yiyeekende kendini salvama kam.Niimiş üle u zaman ne göstercekke, zaman gösteecekkeeni yarına bırakmarı brçed, hemen büün göstervarı!Sen hepsini birden gööcen deni beklyasen, göödükken altında galırsın bak sora süülemedi deme.
Bradçedim bu süledikkemi can gulanna dine bak bi ta sülevemicen.Taa grajdansko obshtestvo yapçaz işimiz çok una göre!

Hay kam şindilik hepsi iyi see.Gırcalda avtogarede selam sülüva benden

Arda boylu bradchedimde dinnenvarı galbana...
f.67 2008-03-03 00:30:04
Yafu bu bizim küvede kimse uramarı gadı, can sıkıntısından patlicaz bullada.Gelen olsada biraz mappet yapsak, şopska salatelen grozdova bile ısmallacan bi mappetçi bulsam.