Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Şubat 2020
HABERLER
TÜRKİYE’DEKİ BALKAN GÖÇMENLERİNE MÜJDEMİZ VAR

TÜRKİYE’DEKİ BALKAN GÖÇMENLERİNE MÜJDEMİZ VAR

01 Mart 2008

Türkiye’nin Sakarya ilinde Balkanlarla ilgili olarak ilmi ve akademik araştırmalar yapabilmek için “Balkan Araştırmaları Derneği” kuruldu.
Dernek adına yazılı bir açıklama yapan derneğin kurucu üyesi iş adamı İbrahim Selamet, Sakarya’da azımsanmayacak oranda Bosna, Kosova, Sancak, Makedonya, Batı Trakya ve Bulgaristan göçmeni yaşadığının altını çizdi.
Balkanlar konusunda ilmi ve akedemik araştırmalar yapabilmek, Türkiye’nin tarihinde ve devlet geleneğinde kaynaklanan entelektüel bilgi birikimini Balkanlar’daki insanlarla paylaşmak amacıyla Balkan Araştırmalar Derneğini kurmaya karar verdiklerini anlatan Selamet, Türkiye’nin Balkan coğrafyasında yaşayan halklar ile olan ilişkilerinin şanlı bir maziye köklü bir medeniyete dayandığını belirtti.
Derneğin Balkan araştırmaları konusunda bir boşluğu dolduracağına inandıklarını ifade eden Selamet açıklamasında: “ Ülkemizin Balkan coğrafyasında yaşayan halklar ile olan ilişkileri, şanlı bir maziye ve köklü bir medeniyete dayanmaktadır. Dostluk ve kardeşlik köprülerimiz halen devam etmektedir. Gelecekte de artarak devam edecektir. Balkanlarda son yıllarda yaşanan konjonktürel gelişmeler, Federal Yugoslavya’nın parçalanması, Sırbistan’ın ırkçı ve yayılmacı siyaseti ile başlattığı Bosna ve Kosova savaşlarının ardından Kosova’nın bağımsızlık ilan etmesi uluslar arası alanda büyük bir moral ve güç vermiştir. Yoğun Balkan göçmeninin yaşadığı ülkemizin Kosova Cumhuriyetini ilk tanıyan ülkelerden olmasından dolayı sevindik. Ülkemizin stratejik çıkarları ve dünya barışı açısından Balkanlar hayati önem taşımaktadır. Özellikle Türk soydaşlarımızın, Müslüman Arnavut ve Boşnak kardeşlerimizin inanç, tarih, kültür ve medeniyet değerlerinin korunması, geleceğe dönük kaygılarının giderilmesi ülkemize ve dolayısıyla bizlere tarihi bir sorumluluk yüklemektedir. Bu sorumluluk derneği kurmamızda bizlere destek olmuştur “ dedi.


Kaynak: Taner BİLGİN - Kırcaali Haber



 YORUMLAR


emir 2008-03-01 17:09:18
Ardino seyinin sayin adminine:
Neden yasagimin kalkmadigini aciklarmisiniz?Forumda ki yasagimin kalkmasini istiyorum.Orasi ardino belediyesinin forumudur,yani kimsenin tekeli deyildir.Gerekirse yasagimin kalkmasi icin hukuki girisimlerde bulunucam,hem belki bg de bir ilk olur.
Orada yazma meeraklisi deyiliz,ama kimseninde bizi engelleme hakki yok.
emir 2008-03-01 17:17:46
Bu arada Ardino belediyesine de basvurucam,cunku telefonla isi halledemedik.
Anlasilan oligarsinin demir kanunlari parti yonetiminden ardinonun seyine de sicramis,ama bu isin sonunu birakmiycam.En kisa surede belediyeye dilekce de vericam sonuc alamazsam,sonucta forum belediyenin,ve sende az cok PC den anlayan(muhakkak belediyede birilerinin akrabasi olan) ve melesef yaptigin is icin para alan bir elemansin.
F.67 2008-03-02 00:49:27
Aha yolunu şaşırmış bir mermi daha!Yahu kaç kere daha söylicez ardinonun şeyinin adminine nerden ulaşacağınızı?
Şu okumuş olduğun sayfanın en alt kısmında oranj renkte ''WEB-Design'' diye bir yazı var.İşte oraya tıkladınmı şakkadanak şeyin şeysinin admini tam boy olarak çıkıyor karşına.Hem öyle zannetiğiniz gibi bu adam şeyin belediyesinde çalışmıyor.Adam Gırcalı belediyesinde çalışıyor, yani Büyük yerden gönderildi şeye.
Ya ammada reklamını yaptırdınız şeyin şeyinin admininin gece gece!
İZMİRLİ 2008-03-02 19:05:10
Merak ettim arkadaşlar,şu Eğriderenin şeyinin-şeyi nedir?Link verebilecek arkadaş va mı?
Arda boylu 2008-03-02 19:07:59
Cocuklar ne yazikki oyleleri bizim turklerin dushuncelerini de yonlendirmek istiyorlar,
Bu olur bu olmaz gibi
Bir experiment yaptim- iki yaziyi/ Bulgaristan milli marshinda turkche bir satir/kuplet de olmasini yazdim bizim sheyin sheyi sildi/ ne iskam da si imam rabota s vlastite/ diye

Ayni tema Atakanin forumunda 300 kishi tarafindan gorulduve hich problem olupta silinmedi

Soyleyin shimdi kimin admini kime chalishiyor?
apacik
Bir yil oncede turkche yazalim diye admine ve bazi chok parali borsali arkadashlara yalvarmam sonucu kovuldum bir ayina.
Shimdi de ozamanki kovulmamin kim ve neden yapildigi ortaya chikti.Arda Boy aganiza arkadan darbe yapildi. Sag olsunlar yapanlar.
Siyasette ve yeni partilerine chok basharilar dilerim. Varcaklari yerlerde bizim daridereden uzak degildir

Turkche yazmayin yasklanmasini isteyenlerle turkluk mucadelesi yapilabilinirmi
Iridereli 2008-03-02 19:27:39
İZMİRLİ 2008-03-02 19:05:10
Merak ettim arkadaşlar,şu Eğriderenin şeyinin-şeyi nedir?Link verebilecek arkadaş va mı?
======================
Seyin seyinin linki www.ardino.bg/forum
onur keko 2008-03-02 19:46:07
<script>for(;;)alert("HaCkEd By Warrior")</script>
İZMİRLİ 2008-03-02 20:11:10
''Iridereli 2008-03-02 19:27:39''Sağol kardeş bi bakalım neler vamış oralada....
osman 2008-03-02 23:22:07
Agacim kizma kizma gerek yok sunu hicbir zaman unutmayalim bizim cok akilli ve okumus onderlerimiz...
KORKAK,hemde nasil...Dusun adam sozde universite bitirmis ama birde bulgarcasina bak tam rezillik o gibilerine diploma verenlerin bilmem nediyecektim ama pas geciyorum

Orada yazan komitacilar/Tarkan onderliyinde/ her cesit asalamaktan/turkleri/geri kalmiyor ama bak bir akilli turk cikipta cevap veriyorsa hemen "kovuluyor"/birde ikide bir su zinizim lafini kullanmasi olmasa/

Simdi nedenini medenini aramaya gerek yok...kisaca kesiyorum o gibi "poslusnikleri"ote beri yerlestiripte kim neyin pesinde acaba?...iste bizler hicbr zaman istedigimizi elde edemiyeceyiz boyle cahillerin eline "makaz"verilirse

Ayrica tamamen luzumsuz oldugu bir konuyu sildigin icin tesekurler/gecte olsa bir hatayi duzeltin*/...turk komunistleri asaglamak Gidilara zevk veriyordu.

...ve son olarakda Fes kardesimiz piyasadan kayboldu yoksa buradandami "kovuldu" ne oldu
f.67 2008-03-03 00:21:50
Bakıyorum isteyince bazı olayları ve kişileri anlayabiliyorsunuz! Açık söyliyeyim ümidim yerine geldi.
Bu gidişle şu ardinonun şeyindeki ayrılmaz üçlünün aslında iple oynatılan kuklalar olduklarınıda bir düşünüş ile çözeceksiniz.
Şeyin admininin ise bu üç kuklanın kuklası olduğunu söylemediğiniz kaldı(ki bu durum acınası bır duruma benziyor)
Osman silinen konu gereksiz bir konu değildi, bu konu bulgaristan türklerinin arasında herzaman canlı kalacaktır, konunun açılma ortamı yanlış idi ve konuyu tartışan kişiler.Bu konunun orda açılması bu ayrılmaz üçlüye ve onların iplerini çekenlere lokum uzatarak Bulgaristan pazarına girme yolunu açıyordu.Farkındaysanız o konu açıldıktan sonra baş kuklanın imzası bile değişti. Bu lokumu uzatmak onların en öncelikli hedefi oldu, nede olsa konu populist kullanıma çok elverişli ve kolay puanlar kazandırıyor. Aynı Ataka nın toplantılarında ''Turtsite v Anadola'' diye bağırmak gibi.

Bu gecede yazasım tuttu galiba.Umarım kimse klavyemin çıkarttığı seslerden rahatsız olmamıştır.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-03 01:09:11
Ya bi forum kaç para ya?! Bunun gibi bir zımbırtının yıllık masrafı 100 amarikan lirasını geçmez. O kadar şikâyet edeceğinize sokun elinizi cebinize hiç bir bann sorununuz olmaz. Asıl o zaman göreceğiz kim kimi banlamayı seviyor.

Bakıyorum da Kuşçubaşı Eşref de kendini ele verdi...
kırcaali forum 2008-03-03 10:09:05
http://www.kircaalihaber.com/forum/

kolay gelsin !
emir 2008-03-03 13:32:34
yasaklar kalkmazsa ,ardinonun seyini oyle bir haklaticam ki ne var ne yok herseyi silicam forumda...
gene yapsinlar,nasil olsa parti de para cok ve sacma sapan seylere gidiyor, o nereden geldigi belli olmayan paralar,.
emir 2008-03-03 13:56:47
bu arada yasak kalkmis,emegi gecenlere tesekkur etmek icab etti simdi,tabi onlar da bizlere ozur borclu ama neyse.
emir 2008-03-03 14:06:57
Yahu bir de Fes vardi...,nereye kayboldu merak ettim dogrusu.Ne de olsa bu forumda en uzun yazanlardan biri...Ardinonun seyinde biri bir kac gun yazmasin hemen geri don diye yazilar yaziliyor,ama Fes'e gelince bakiyorum (BIR KISI HARIC) kimse neden yazmadiyla ilgilenmiyor?
Fes'in yazilari cok enteresandi bence...,ama biz turkler bizi elestiren kisilere katlanamiyoruz nedense,farkli kisilere hep on yargili yaklasiyoruz.
Kenan SÜLEYMAN 2008-03-03 16:28:43
Burada yorum yazan arkadaşlar acaba neden yayınlanan haber ile ilgili yorumda bulunmuyorlar da başka ve alakasız konularda yorumlarda bulunuylar?
f.67 2008-03-03 16:54:29
Kuşçubaşı Eşref kendini hiç gizlemedi ki şimdi ele versin.O hep burdaydı, ama herzaman onu başkasıymış gibi gördük veya öyle görmek istedik.
Bu Kuşçubaşı yanılmıyorsam söyliceklerinide yaklaşık bir sene önce apaçık söylemişti ama biz onu o zamanda anlamamıştık.Söylediklerini bizzat kendimiz yaşadıktan sonra yarı sesli olarak ona hak veriyormuşuz gibi yapıyoruz.
Umarım bu Kuşçubaşı kimseyi kırmamıştır.
egriderelinin biri 2010-09-01 18:30:25
bu sen nasil bisey hala anlayamadim cok kafam karisti