Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Şubat 2020
HABERLER
HÖH GENEL BAŞKAN YARDIMCISI KASIM DAL İZMİR BAL-GÖÇ DERNEĞİNİ ZİYARET ETTİ

HÖH GENEL BAŞKAN YARDIMCISI KASIM DAL İZMİR BAL-GÖÇ DERNEĞİNİ ZİYARET ETTİ

04 Mart 2008

Bulgaristan’da faaliyette bulunan ve üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu “Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH)” isimli siyasi partinin Genel Başkan Yardımcısı sayın Kasım DAL, HÖH Türkiye Temsilcisi sayın Enver HATİPOĞLU ile HÖH Ege Bölge Temsilcisi ve İzmir BAL-GÖÇ Derneği Üyesi sayın İsmail VATANSEVER 28 Şubat 2008 Perşembe günü İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Merkezini ziyaret ettiler. İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Başkanı sayın Süleyman PEHLİVANOĞLU, İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri ve Şube Başkanları gelen misafirleri karşıladılar. Ziyarette Bulgaristan’da yaşayan Türklerin durumları ve sorunları ile Bulgaristan’dan Türkiye’ye göç eden göçmenlerin sorunları ve çözüm yolları konuşuldu. Sayın Kasım DAL Türkiye’de yaşayan Bulgaristan göçmeni Türklerin birlik ve beraberlik içerisinde olmalarının öneminden bahsetti ve birlik ve beraberliklerinin daha da pekişmesini istediklerini söyledi. İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Başkanı sayın Süleyman PEHLİVANOĞLU da dernek ve göçmenler olarak Bulgaristan’da yaşayan kardeşlerimizin sorunlarının çözümü için her zaman çaba gösterdiklerini, bu çabanın ve yakın ilginin artarak devam edeceğini, Bulgaristan’da yaşayan kardeşlerimizin orada Türklük bilinçlerini muhafaza edip güçlendirerek huzurlu ve mutlu bir şekilde hayatlarını devam ettirmelerinin bizim en büyük amacımız ve dileğimiz olduğunu belirtti. Daha sonra sayın Kasım DAL ve Enver HATİPOĞLU’na bugüne kadar Bulgaristan’da insan hakları ve demokrasinin gelişmesine yapmış oldukları katkılardan dolayı İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Başkanı sayın Süleyman PEHLİVANOĞLU tarafından birer plaket verildi, ayrıca sayın Kasım DAL ve Enver HATİPOĞLU İzmir BAL-GÖÇ Derneğine fahri üyelik müracaatında bulundular ve fahri üye olarak kabul edildiler. Sayın Kasım DAL ve beraberindeki heyete İzmir BAL-GÖÇ Derneği üyesi ve BAL-GÖÇ Federasyon Delegesi olan Sarnıç Belediye Başkanı sayın İsmail ACAR tarafından aynı akşam Sarnıç Piknik Alanı içerisindeki Sarnıç Restoran’da akşam yemeği verildi. Akşam yemeğinde Bulgaristan göçmeni sanatçı Hasan RODOPLU ile İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Sekreter Yardımcısı ve sanatçı Mehmet SERBEST Türküler söyleyerek herkesi coşturdular.

Kenan ÖZGÜR
İzmir BAL-GÖÇ Derneği
Genel Başkan Yardımcısı
Basın ve Yayın Sorumlusu

Kaynak: Kenan ÖZGÜR



 YORUMLAR


İZMİRLİ 2008-03-03 21:52:10
Sevgili Kenan kardeşim, ne oldu vatandaşın (emeklilik, hizmet birleştirmesi) ocak ayının sonuna kadar meclisten gşşek dendi olmadı,şubatın sonuna kadar kesin dendi, yine olmadı.Alt komisyon üst komisyon sürünüp duruyor.
Lütfen. Tünelin ucundaki ışığı görmeden, boşuna göçmen alemini umutlandırmasınlar, hiç mi sabırları yok bunların, 15 senedir ileri-geri konuşuyorlar ama, sonuç sıfır-----Bu sözler size değil sevgili Kenan.
Fotoğrafta gördüğüm bazı sonradan görme zibidiler, sağda-solda ileri-geri övünüyorlar ‘’beni bg. konsolosluğu 3 mart kokteyline davet etti,uçakla gitcem-gelcem falan filan’’diye.Bu 3 mart daveti övünülecek bi şe mi!!!Kendinize gelin beyler!!!
Perperek Papazı der ki... 2008-03-04 01:20:03
__________________Ziyarette Bulgaristan’da yaşayan Türklerin durumları ve sorunları ile Bulgaristan’dan Türkiye’ye göç eden göçmenlerin sorunları ve çözüm yolları konuşuldu.___________________________

Aslında o toplantıda ne konuşulduğunu kısa bir özet olarak burada görmek ve değerlendirmek isterdik. Ama anlaşılan Sarnıçtaki banket'in hazırlıkları yapılmış gibi.
emekli 2008-03-04 09:48:21
9 martta Başbakanın göçmenlerle buluşma isteği nasıl reddedildi onu da bi söyleseniz??????
Komisyondan geçmiş ama Başbakanın bunu göçmenlere müjdelemesi için bir toplantı istemesi ve İzmir Bal- Göç nasıl reddetti bi açıklasalar?
Kenan ÖZGÜR 2008-03-04 14:23:41
Burada yorumda bulunan arkadaşlara değerli yorumları için çok teşekkür ediyorum. Özellikle “İZMİRLİ” takma ismi ile yazmakta olan değerli site ziyaretçisi, anladığım kadarı ile beni gayet iyi tanıyorsun. Bu durumda da bana kendin şahsen ulaşabilirsin. Bana kendini tanıtırsan ve yüz yüze gelip iki medeni insan gibi bu konuları görüşürsek son derece memnun olurum. Zannediyorum o zaman pek çok yanlış anlamayı ortadan kaldırabiliriz.
Sosyal haklar, emeklilik vs… gibi konulardaki çözümsüzlükten şikayet ediliyor. Haklı olarak bu konunun çözülmesini hepimiz istiyoruz, bende 1989 yılında 11 yaşında Bulgaristan’dan göç ettim. Benim annem ve babam da hizmet birleştirmesi yapılamadığı için mağdur, benim akrabalarım arasında da ikamet tezkeresi ile Türkiye’de yaşayanlar var ve onların da bir sürü sorunları mevcut. Sadece ben değil yönetim kurulunda görev yapan pek çok kişinin ailesi ve akrabası bu sorunlarla birlikte yaşamaya çalışıyor. Bu nedenle de bu sorunların çözümü için bizler samimi olarak çabalamaktayız. Lütfen şunu düşünün arkadaşlar, bir sürü göçmen derneği var. Bugüne kadar “Balkan Türkleri, Göçmen ve Mülteci Dernekleri Federasyonu’na” üye dernekler dışında (Bu derneklerin isimlerini http://www.bgf.org.tr/ adresinden öğrenebilirsiniz) hangi Balkan derneği bu sorunlarla ilgili doğru düzgün bir çalışma yürüttü? Bu konudaki tek raporu İzmir BAL-GÖÇ Derneği olarak biz hazırlamadık mı? Başka kim ne yaptı? Ayrıca dernekler olarak bizler bu sorunları yetkililere iletiyoruz ve çözümlenmelerini talep ediyoruz. Bu görüşmelerin sonuçlarını da halkımız ile paylaşıyoruz ve konuların çözüm aşamalarını takip edip gelişmeler ile ilgili bilgi veriyoruz. Bugüne kadar da bunları en iyi şekilde yerine getirmeye çalıştık ve çalışacağız.Yoksa Meclis’ten kanunları biz çıkarmıyoruz, ikili anlaşmaları da biz imzalamıyoruz. Bunun dışında bizlerin birer sivil toplum örgütü olarak yapabileceğimiz başka çok fazla şeyler yok. Lütfen yorumlarınızda bu hususları da düşünün. Şunu da sormak isterim, “Acaba Bulgaristan Göçmeni Toplumun kendisi kendi sorunlarına sahip çıkmak için ne yaptı ve ne yapıyor? Göçmenler derneklere ne kadar destek oluyorlar? Sivil toplum örgütlenmelerini eleştirmek dışında kendileri bu örgütlere neden sahip çıkmıyorlar? Yıllık sadece 3 YTL olan üyelik aidatına rağmen neden ısrarla üyelikten uzak duruyorlar, veya üye ol deyince bir de para mı vereceğim diyerek 3 YTL’nin lafını ediyorlar? Neden hiç kimse taşın altına elini sokmuyor da sadece eleştiriyor?” İyi hizmet edeceğine inanan insanlar varsa buyursunlar derneklere üye olsunlar ve yönetimlere gelip çalışsınlar. Herkese kapımız açık.

“EMEKLİ” rumuzu ile yazan değerli site ziyaretçisi de “9 Mart’ta Başbakan’ın göçmenlerle buluşma isteği nasıl reddedildi onu da bi söyleseniz? Komisyondan geçmiş ama Başbakanın bunu göçmenlere müjdelemesi için bir toplantı istemesi ve İzmir Bal- Göç nasıl reddetti bi açıklasalar?” demiş. Öncelikle bu yorumun kesinlikle yanlış olduğunu, burada yazılanların doğru olmadığını açık yüreklilikle belirtmek isterim. Eğer size yukarıda yazdıklarınız birileri söyledi ise kesinlikle siz yanlış bilgilendirilmişsiniz. Gerçekleri size aşağıdaki şekilde açıklamak isterim.
“İzmir Valiliği tarafından, İzmir BAL-GÖÇ Derneği Genel Merkezi telefon ile aranmış ve sayın Valimizin İzmir BAL-GÖÇ Derneği Yönetim Kurulu ile görüşmek istediği belirtilmiştir. Bu çerçevede Genel Başkanımızın başkanlığında bazı Yönetim Kurulu üyelerimiz ve Şube Başkanlarımızdan oluşan heyet valiliğe giderek sayın valimiz ile görüşmüşlerdir. Sayın valimiz görüşme esnasında Başbakanımız sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın 9 Mart 2008 tarihinde İzmir’i ziyaret edeceğini belirterek, İzmir’de bulunan Balkan Dernekleri sayın Başbakan ile görüşme talep ettikleri takdirde bir randevu ayarlayabileceğini belirtmiştir (Sadece İzmir BAL-GÖÇ Derneği ile değil İzmir’deki bütün Balkan Dernekleri ile toplu bir görüşme yapılmasından bahsediliyor). İzmir BAL-GÖÇ heyeti de bu talebe olumlu cevap vermiş ve İzmir’de bulunan diğer Balkan dernekleri ile irtibata geçmiştir. Bu temaslar neticesinde 9 Mart 2008 tarihinde sayın Başbakanımız ile İzmir’de faaliyette bulunan bütün Balkan Derneklerinin temsilcilerinin bir araya gelerek bir toplantı yapmaları kararlaştırılmış ve bu toplantının yeri ve zamanı şu anda kesinleşmiştir. Söz konusu toplantı için her derneğe üye sayısı ölçüsünde kontenjan ayrılmış ve İzmir BAL-GÖÇ Derneği’ne en yüksek oranda kontenjan (10 kişilik) tahsis edilmiştir. Derneğimizi bu toplantıda Genel Başkanımız sayın Süleyman PEHLİVANOĞLU’nun başkanlığında bir heyet temsil edecektir. Bu heyette İzmir’de bulunan Bulgaristan Göçmeni iki Belediye Başkanımız yani Sarnıç Belediye Başkanı sayın İsmail ACAR ve Görece Belediye Başkanı sayın Mustafa ÖZTÜRK de yer alacaklardır. Her iki belediye başkanımız da İzmir BAL-GÖÇ Derneği üyesi ve federasyon delegesidirler. Dolayısı ile sayın Başbakan ile ilgili görüşme talebine kesinlikle olumsuz cevap verilmemiş, aksine talep anında kabul edip değerlendirilerek İzmir’deki bütün Balkan Dernekleri ile iletişim kurulmuş ve söz konusu toplantının plan ve programı belirlenerek bu toplantının gerçekleşmesi sağlanmıştır. Zaten değil sadece İzmir BAL-GÖǒün herhangi bir derneğin sayın Başbakan ile görüşmek istememesi mümkünmüdür? Bunu söylemek ve düşünmek son derece yanlıştır. Bundan dolayı da Başbakan ile görüşmemek ibaresi yanlış bir bilgi edinmedir ve gerçeklerle alakası kesinlikle yoktur. Lütfen kulaktan dolma bilgiler yerine bizzat dernek yetkililerinden bilgi edinelim, gerekirse derneği arayıp sorularımızı telefonla soralım. Ayrıca İzmir BAL-GÖÇ Derneğinin yönetim kurulu toplantıları herkesin izlemesine açıktır ve bu konular yönetim kurulu gündeminde görüşülmektedir. Her iki haftada bir Cumartesi günleri yönetim kurulu toplantımız yapılmaktadır. İsteyen herkes toplantıya izleyici olarak katılabilir ve orada konuşulanlara kendisi şahit olabilir, biz hiç kimseden gizli bir şey yapmıyoruz. Bazı üyelerimiz toplantı günleri derneğimize gelerek toplantılarımızı izlemekte ve doğru bilgilere sahip olmaktadırlar. Lütfen bu hususu göz önünde bulunduralım.

Saygılarımla,

Kenan ÖZGÜR
İzmir BAL-GÖÇ Derneği
Genel Başkan Yardımcısı
Basın ve Yayın Sorumlusu
Perperek Papazı der ki... 2008-03-05 01:54:13
Arkadaşım bu kadar ateşleneceğine ve nerdeyse dövecekmiş gibi cevap yazacağına biraz da ne demek istediğimizin üstünde düşünseydin daha kısa ve net cevap alabilirdik ve burada yorumları okuma zahmetine katlananlar daha doyurucu bilgi alabilirdi. Bazen çok yazmak çok konuşmaya benzer bir durum da oluşturabilir.
Benim soruma gelince aslında ne beklediğimi açıkça söyledim ama karşılık olarak toplantılarımızın herkese açıktır cevabı aldım bunu bir "sana ne gibi" algılamayabilirdim ama şimdilik bunu böyle algılama niyetine girmek istemiyorum.
Ayrıca buraya yerleştirdiğin yazı da aynen Bal Göç sitesinde de görüyorum ama nedense orada bir yorumda bulunan olmamıştır. Acaba bunun nedeni bütün Bal Göç üyelerinin bu görüşmeye katıldıklarından ve sorularının cevaplarını aldıklarında ve içerik konusundaki meraklarını orada giderdiklerinden dolayımıdır yoksa hiç birisi mi? Bence bir IP bazlı sayaç da koydurun ki okunduğu gerçek kişi sayısından da haberimiz olsun. Sizin mesela böyle bir bilgiye ihtiyacınız yokmu? Yazınızı burada da yalımladığınıza göre Bal Göç'ün sitesi ve derneğin popülaritesi pek iyi bir dereceye ulaşamamış gibi bir izlenim doğuruyor. Acaba bu 3 YTL'lik yıllık aidatının çokluğundan mı kaynaklanıyor yoksa derneğinizde iletişim konularında bir kopukluk olduğundan dolayı mıdır?
Gönül isterdi ki böyle toplantıları oldu bittikten sonra değil oluncaya kadar öğrenelim ki aklımızda oluşan soruların bir cevabını da sizden öğrenelim. Mağdem gizli saklınız yok öbür sefer toplantılarınızın ses kaydını veya ana hatları ile yazıya dökülmüş halini sitenizde görmek isterir. Eğer toplantılarınız sadece yeme içme gezi keşkek v.s. organizasyonlarından ibaret değilse korkacak bir şeyiniz olmasa gerek.
emekli 2008-03-05 08:45:25
Kenan kardeşim burada birşeyler yazıyorsak çamuru at izi kalsın değil.
Bu olayın içinde olan biriyim.
Her dernek üye sayısı oranı ile diyorsunuz.
O zaman eski başkan Hüseyin Kocaman'ın kurduğu derneğin kaç üyesi var ki 10 kişi ile katlıyor bu yemeğe? Ben söyliyeyim balgöçle orantılarsak 1/50.
Bizi suçluyacağına biraz etrafınıza da üyelerin arasına da karışıp firkirlerini öğrenin.
O zaman bu cumartesinden itibaren başlıyalım toplantılara gelmeye bakalım ne kadar katlanabileceksiniz.
ENVER MUTLU 2008-03-05 21:02:19
Sevgili Kenanciğim, Gencecik yaşına rağmen kendini camiamıza adamış olman gerçekten camiamız için büyük kazanç. Derneğimizin ve camiamızın senin gibi insanlara gerçekten çok ihtiyacı var. Dar düşünceli insanlarla polemiğe girerek ancak ve ancak sadece zaman kaybedersin, dolayısıyla camiamıza faydalı olabileceğin işlerle uğraşmaktan alıkonulursun, camiamız için neler yaptığını bilmesi gerekenler biliyor ve taktir ediyor zaten, keşke bu papazlar, emekliler vs. kişiler de derneğin daha iyi işlere imza atması için birazcık olsun ilgili, alakalı ve destekçi olsalar. üzülerek söylüyorum adlarını bile yazma cüretini gösteremeyen kişileri bukadar dikkate alıp uzuuun uzun cevap vermişsin, hiç gerek yok. Bir ata sözü var bilirsin "it ürür kervan yürür" . Saygılarımla,
Dar görüşlü İT'in kervanı görü 2008-03-05 22:55:03
Uzuuuuuuuuuun ve muğlak cevap yazacağınıca kısa ve kesin iki söz söyleseydiniz daha makbule geçerdiniz. Sivil toplum kuruluşları herkeze ve eleştiriye açık oldukları zaman bir gelişme kaydedebilirler...

Okuduğunu anlamama gibi bir özrü olanlar neden kraldan daha kralcı kesiliyor acaba?
Dar görüşlü İT'in kervanı görü 2008-03-05 22:55:25
Uzuuuuuuuuuun ve muğlak cevap yazacağınıca kısa ve kesin iki söz söyleseydiniz daha makbule geçerdiniz. Sivil toplum kuruluşları herkeze ve eleştiriye açık oldukları zaman bir gelişme kaydedebilirler...

Okuduğunu anlamama gibi bir özrü olanlar neden kraldan daha kralcı kesiliyor acaba?
fes 2008-03-05 23:52:57
Bu göçmen derneklerini biz biliriz; eş dost, akraba, bacanak sotanak dernekleridir bunlar.

Bal-göç'ün sitesine bir bakın, kalın kravatlı bir takım adamların fotoraflarından başka hiç bir şeycik bulamazsınız.

Brejnev'in politbürosu gibi, başkanımız filanca kodamanla görüşmüştür fotorafı; başkanımız, filanca mahalenin kahvesini ziyaret etmiştir fotorafı, ve, böyle hiç sektirmeden devam ediyor.

Dernekler kanunu gereyi her seçim döneminde, bunlar birbirleri arasında kıyasıya mücadele eder, birbirlerini hayinlikle suçlarlar. O kadar ki, bazen iş karakolluk olup, mahkemelere kadar varır.

Ama gene de bu derneklerin hiç olmamaktansa olmaları iyidir. Nasıl olsa hayatımız ehveni şer oldu çoktan, yürüsün gitsin anasını satayım.
Kenan ÖZGÜR 2008-03-06 16:54:13
Enver kardeşim senin de Bulgaristan göçmenleri karşılıksız yapmış olduğun çalışmaların için bir göçmen olarak sana teşekkür ediyorum. İnşallah hep birlikte toplumumuz içim çok daha güzel işlerin altına imza atacağız. Senin yaptığın özverili çalışmalar gerçekten de takdire şayandır, bunu da ancak görenler ve bu çalışmaların içinde olanlar anlar. Senin gibi bir dostum olduğu için mutluyum, gururluyum.

Sitemizde IP bazlı sayaç mevcuttur ve günlük ortalama ziyaretçi sayıları, yıllık ortalama ziyaretçi sayıları hem haber bazında hem de yıllık bazda tutulmaktadır. İzmir BAL-GÖÇ Derneğinin internet sitesine günlük ortalama olarak 983 farklı IP numarasından ziyaretçi girişi yapılmaktadır. Sitemiz 2007 yılında toplam 358.795 farklı IP numarasında 1.842.429 defa ziyaret edilmiştir. Siteyi ziyaret eden IP numaralarının %74,22’si Türkiye’den, diğerleri ise ağırlıklı olarak Bulgaristan olmak üzere Türkiye dışındandır.
HÖH Genel Başkan Yardımcısı Kasım DAL’ın Derneğimizi ziyareti ile ilgili haber 29 Mart 2008 tarihinde sitemize eklenmiştir. Söz konusu haber 6 Mart 2008 tarihinde saat 15:30’a kadar 4269 farklı IP numarasından 15.377 defa tıklanmıştır.

Bizler her zaman eleştiriye açığız ve daima da açık olacağız. Ancak eleştiri yapılmadan önce bizim yaşadığımız zorlukların da herkesin farkında olması gerekir, yani bir insan iğneye başkasına batırmadan önce çuvaldızı kendine batırmalıdır. Acaba ben toplumum için faydalı ne tür bir iş yaptım, yapıyorum veya ne yapabilirim demelidir. Çünkü eleştiri yapılırken amaç üzüm yemek olmalı, bağcı dövmek değil. Aksayan yönlerimiz var ise (ki hepimizin eksikleri vardır, biz bunları gidermek konusunda samimiyiz) gelin bunları hep beraber giderelim, çorbada herkesin tuzu olsun. Yoksa sadece eleştirip sorunların çözümüne katkı sağlamamak hiç de anlamlı olmaz. Bu nedenle bizler her türlü teklife, iş birliğine ve katkıya açığız. Birde lütfen burada yazı yazarken herkes kendi adını ve soyadını yazsın. Medeni insanlar gibi birbirimizin kim olduğunu bilelim. Bundan kim ne kaybeder? Yoksa sahte kimliklerin arkasında yazı yazmak çok da anlamlı olmaz. Herkes bu hususu göz önünde bulundurursa çok daha iyi olur.

Saygılarımla,
Perperek Papazı der ki... 2008-03-06 19:56:04
Karşılaştığınız belli başlı sorunları siz belirtmeseniz yardımı dokunabilecek vatandaşlar size nasıl yardımcı olsunlar. Şimdiye kadar sokakta insanları yolunu kesip "ben sizin probleminizi çözmek istiyorum" diyen birilerini hiç görmedim ve neden kendime çuvaldız batırmam gerektiğini de hala kavrayabilmiş değilim. Siz sorunlarınızı sistematik bir şekilde açıklamaz ve nasıl bir çözüm beklediğinizi belirtmezsiniz başkalarından nasıl yardım bekleyebilir ve alabilirsiniz?

IP sayacınızı belki siz görebiliyorsunuz ama ben biraz acemiyim hiç farkedemedim ama fark edebildiğim şey site doyurucu bilgilendirme aracı olamaktan uzaklarda. Siz belki e-postalar sayesinde oradan bir tatmin alabiliyorsunuzdur ama ben sıradan bir kişinin alabileceği tadı alamadım.

Arkadaş sizden bir ricada bulunduk siz nasıl bir çalışma yapabiliriz ve üstünde yorulacağınıza en sevdiğiniz şeyi yapmaya başladınız gibi me geliyor yani birine er meydanını gösterip hadi gel kapışalım demeye getirdiniz işi. Oysa ben sadece size o ortamda kısaca ana hatları ile ne konuşulduğunu ve bunu paylaşmanızı beklediğimi söyledim ayrıca da bunu önceden bilseydik de fena olmazdı dedim, resimde de görüleceği gibi üyelerinizden de pek duyan olmamış gibi. Karşılığında cevaptan çok bir meydan okuma aldım. Siz orada seçilmişseniz demek zaten er meydanından geçmişsinizdir ve birşeyler yapma teminatı vermişsinizdir ben ise bu ortamdan uzak olduğuma göre sizinle kendimi zaten kıyaslayamam. Acaba neden şimdi gel de sen yap deme ihtiyacı duyuyorsunuz? Ben ne sizin düşmanınızım ne de size yağ çekmeye canı gönülden hazır olan biriyim. Acaba ziyaret esnasında geçen çalışma süresi o akşam olan banket'in kaçta kaçı oluyor? Bir de merağımı bağışlayın ama hesapları kim ödedi?
Hasan ÇALIŞKAN 2008-03-07 16:11:26
Burada “emekli”, “fes”, “Perperek Papazı”, “Dar görüşlü İT'in kervanı görü” gibi takma isimler kullanarak yorum yazan kişileri şiddetle kınıyorum. Çünkü medeni insanlar bir konuda söz söyledikleri zaman kendi gerçek kimliklerini kullanırlar. Bunu söylediklerinin bir anlamının olması, karşılarındakilerin de kendilerini ciddiye almalarını sağlamak için yapmak zorundadırlar. Yoksa sahte isimlerin arkasına saklanarak atıp tutmak en basit iştir. Bugüne kadar taş üstüne taş koymayan ancak sadece kuru gürültü üreten kişilerin yapacakları işlerdir bunlar. Eğer göçmenler veya Bulgaristan Türkleri için bir şey yaptıklarını iddia ediyorlarsa kim olduklarını, nerede ve ne zaman hangi işi yaptıklarını söylesinler. Güzel işlerine biz de destek olalım, eksiklerini gidermelerine yardımcı olalım. Onun dışında sürekli eleştirip memnuniyetsizlik göstermek ama hiçbir işin de ucundan tutmamak son derece yanlış ve hatalıdır. Sadece laf üretmeyin, gelin de sizi icraatta görelim. Lütfen yerlerinizden kıpırdayın da şu toplum için biraz da sizler çabalayın.

“Emekli” takma adını kullanan kişi “Bu olayın içinde biriyim” diyor. Eğer bu olayın içindeysen neden gerçek kimliğini açıklamıyorsun? Bundan neden çekiniyorsun? Söylediklerine güvenmiyormusun? Eğer sen bu olayın içindeysen göçmenler için bugüne kadar sen ne yaptın ve şu anda neler yapıyorsun?

“Perperek Papazı” takma isimli kişi, sen önce git de düzgün bir isim kullan. Bizi zorla Bulgar ve Hıristiyan yapmaya çalıştılar, zorlamaya rağmen Türklüğümüzden ve Müslümanlığımızdan taviz vermedik. Ama “papaz” vb… sıfatlar ve isimler bizlere hiç yakışmıyor. Lütfen bu hatandan vazgeç, Türklüğe ve Müslümanlığa leke sürdürme. Önce kendi evinin içini düzelt sonra komşunu uyar.

Ben dernek işleri ile uğraşmaya başlayalı 5 yıldan uzun bir zaman oldu. Bu süreçte gördüğüm şey ise insanlarımızın dernekçilik, birlik ve beraberlik konusunda sadece laf ürettikleri ama kesinlikle iş üretmedikleridir. İzmir BAL-GÖÇ Derneğinde görev alan kişiler özveri ve samimiyetle, canla, başla, kendilerinden ve ailelerinden her türlü maddi ve manevi fedakarlıkta bulunarak, hiçbir kişisel karşılık ve menfaat beklemeden sürekli olarak göçmeler yararına bir şeyler yapmaya gayret ediyorlar ve bazı şeyleri de başardılar. Mesela emeklilik (sosyal haklar) ile ilgili borçlanma konusu onların çabaları ve çalışmaları ile ilk defa Türkiye’de Meclis gündemine geldi. Bulgaristan seçimlerinde kapı kapı dolaşarak dilekçe doldurdular, insanların oy kullanmasını sağladılar. Çıkmayan Göçmen Konutları ile ilgili konularda da önemli çalışmaları oldu, bu konudaki düzenleme de şu anda TBMM gündemine geldi. Bulgaristan Göçmenlerinin Temel Sorunları ve Çözüm Yolları isimli bir raporu ilk defa onlar yazdılar ve bu raporu Başbakan R. Tayyip ERDOĞAN, CHP Genel Başkanı Deniz BAYKAL, DYP Genel Başkanı Mehmet AĞAR, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk ÇELİK başta olmak üzere pek çok yetkiliye, siyasi karar vericilere ve milletvekillerine ulaştırdılar. Bütün bu çabalar ve çalışmalar sonucunda bu konular bugün TBMM çatısı altında konuşuluyor. Peki bu insanlar bu sorunlar için çabalarken bizim toplumumuz ne yaptı acaba? Bu çalışmaları yürütenlere ne kadar destek verdi? Ben cevaplayayım, hiçbir şey yapmadı toplum. Sadece eleştirdi, eleştirdi, eleştirdi ve eleştiriyor!!! Ben derneği ve dernekçiliği insanlara anlatmaya kalktığımda maalesef çoğu kişi “dernek benim ve ailemin cebine kaç para sokacak?” diye soruyor! Herkes sadece kendisi ve ailesi için menfaat peşinde ama o insanlar karşılıksız ve özveri ile çalışıyorlar. Lütfen bunu iyi düşünelim, bizler de onlara hem maddi, hem de manevi olarak tüm imkanlarımız ile destek olalım.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-07 16:23:30
Yalnış yerde maraza arıyorsunuz arkadaşlar. Kenan, telefonunu sekretere verdirmemişsin bari e-postanı yazıver de yapabileceğim katkıları aktarayım.
Kenan ÖZGÜR 2008-03-07 16:44:42
Arkadaşlar hiç birimiz bir diğerimize karşı kırıcı olmayalım. Hepimizin amacı üzüm yemek, bağcı dövmek değil. E-posta adresi balgocizmir@gmail.com Bu adrese gelen e-postaları ben kontrol ediyorum.

Saygılarımla,
fes 2008-03-08 01:21:08
Hasan Çalışkan bey, takma isim kullanmakla medeni olmanın arasında bağı ben çıkaramadım. Dünyada bir çok gazeteci, yazar, takma isimle yazar; bunlar hep gayrı medeni insanlar mıdır?

Fakat, eleştiri kavramını anlayanlarla bihaber olanlar arasında fark, medeni olmakla olmamak arasında fark kadar olduğu kesindir.

Birçokları gibi sende taş taş üstüne koymaktan bahsediyorsun; ne demektir bu taş taş üstüne koymak beyefendi? Kınayacağına bize bu işleri açıklarsan daha makbule geçer.

AKP iktidarının emeklilik borçlanması ve göçmen konutlarıyla ilgili göçmenlere göz kırpmasının, derneklerin cabası sonucu olduğunu söylemen malesef doğru değil.

22 temuz seçimlerinde göçmenler, AKP'yi şaşırtan bir şekilkde iktidara oy yağdırmışlardır ; bunun yerel seçimlerde de devam etmesi için Faruk Çelik harekete geçmiştir. İş bundan ibaretti.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-08 15:40:02
http://www.focus-press.net/?path=,97&mes=51386
Perperek Papazı der ki... 2008-03-08 17:02:01
Hasan aga sen kimsin ve kimi hangi sıfatla kınamaya kalkıyorsun? Sana hiç kimsenin ne gerçek adını ne de başka bir bilgi verme zorunluğu yoktur. Aksine sivil toplum kuruluşları faaliyetleri hakkında doyurucu bilgi vermek zorundadırlar ve kendilerine uygun olmayan sorulara da saldırı ile cevap vermek gibi bir lüksleri yoktur. Yoksa var mıdır?
Göçmenler konusunda gelince böyle bir milletin var olduğunu bile bilmiyorum acaba onları biraz tanıtabilirmisin ne yer ne içer...

Perperek Papazı bir lakaptır ve burada yaratıldı nasıl yaratıldığını ve görüşlerini burayı en az bir bir-buçuk sene takip etseydin böyle bir şok'a uğramazdın. Birileri ile papaz olmak müslümanlığa leke sürüldüğünü düşünenlere İsmet Paşa zaten çoktan cevap vermiş “Hadi canım sende...”

Bu “hiçbir şey yapmadı toplum” de neyin nesi? Hangi toplum bir dernek için bir şey yapmak zorunda? Derneklerin amacı toplum için karşılıksız bir şeyler yaratmaktır ama anlaşılan arkadaşım sen totaliter kafa yapısında biri olarak birilerin senin için karşılıksız bir şey yapmasını istiyorsun. Aslında bu dünyada hiçbir şey karşılıksız değildir karşılıksız yapılan şeylerin de aslıda bir karşılığı vardır ve maddi bir değeri olmamasına rağmen manevi zenginlik katarlar.

Size bir tavsiyem olacak insani ilişkiler konusunda kendinizi biraz geliştirin ve göreceksiniz ki insanlar aslında o kadar da kayıtsız değildir fakat yanlış hitap ve kibir insanları size doğru değil sizden iter. Elinizi kalbinize koyun ve kendinize yalan söylemeden bu konudaki yeterliliğinizin değerlendirin, sonra ise bir kitapçıya uğrayarak kişisel gelişim kitaplarının olduğu bölümden eli boş çıkmayın.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-11 14:51:52
Postayı heralde kontrol etmedin...
AV.RIDVAN ÇAVUŞ 2008-03-14 17:04:19
YAPILAN YORUMLAR CAMİAMIZI YIPRATMAYA YÖNELİK OLDUĞUNDA ESAS AMACINDAN ÇIKMAKTADIR. PERPEREK PAPAZI VE EMEKLİ LAKAPLI YORUMCULAR DOĞRU OLAN BİLGİLERİ ÖĞRENMEDEN YORUMLAR YAPMAKTADIR. ÖZELLİKLE EMEKLİ İSİMLİ KİŞİ BAŞBAKANLA YAPILACAK GÖRÜŞMEYİ BALGÖÇ'ÜN NASIL REDDETTİĞİNİ ANLATIN GİBİ BİR İFADEDE BULUNMUŞTUR. İzmir Valiliğinde bu konuda yapılan toplantıda İzmir Balgöç Genel Sekreteri olarak Genel Başkanımız başkanlığında diğer yönetim kurulu üyelerimizle birlikte katıldık ve Başbakanımızla 9 Mart 2008de yapılacak toplantı ile sorunlarımızı ileteceğimiz bir toplantı ayarlanabileceği tarafımıza söylenmiş ve bu talep tabii ki tarafımızca gayet olumlu olarak karşılanmış ve 9 mart 2008de derneğimize ayrılan 10 kişilik kontenjanla başbabakın iştirak ettiği yemeğe iştirak edilmiştir. Toplantıyı reddettiğimize ilişkin üzerimize atılan iftirayı kabul etmek mümkün değil. Yemekten önce valilikte bulgaristan Türklerinin sorunlarına ilişkin rapor daha önce olduğu gibi başbakana iletilmiş ve bu raporda çözüm önerileri de sunulmuştur. Eleştirileri yaparken önce derneği temsile yetkili biz muhatapları dinlemeniz ve bizim bu konuda yaptığımız çalışmaları görmeniz gerekir. Benimle birlikte yönetim kurulunda bir çok kişi 1989 yılında göç eden sizin yaşadığınız sorunların tamamını ailesi içinde zaten yaşayan insanlarız ve bu doğrultuda demokratik platformda ne yapılması gerekiyorsa yapmaya çalışıyoruz buna emin olun. Başkan yardımcımız Kenan beyin uzun olan anlatımlarına harfiyen katılıyorum. Camiamızı yıpratmayı bırakıp birlik ve bereberlik içinde olmak beklentilerim arasında...Saygılarımla

İZMİR BALBÖÇ
GENEL SEKRETERİ
RIDVAN ÇAVUŞ
Perperek Papazı der ki... 2008-03-14 23:36:52
Şu rapor gizli bir şey değilse sitenizde yayınlayın de Bulgaristan Türklerinin sorunları ve sizin sunmuş olduğunuz çözüm önerileri neymiş görelim.

Zaten konuya yorum yazmam bu ve benzeri istekle başladı buna cevap vermektense grubunuzda nekadar yönetim kurulu üyesi varsa birbirinize katılarak kınama faaliyetlerine
giriştiniz, topluma karşı yapıcılık ve sorumluluk nerede?

Beyler uzun uzun anlatmanıza gerek yok kısa ve öz anlatın ki fiiliyata zaman kalsın.
hasan 2008-03-22 12:29:42
insanın geleceğini düşünmesi kadar doğal bir şey olamaz yani bg.de kazanılan haklarının burayaT.C.ye aktarılması bunlar maddi konular insan bunları bir şekilde haledebilir ama benim değinmek istediğim başka çok daha önemli konuya sikkatinizi çekmek istiyorum bundan 24 yıl önce bulgar hükümeti tüm Türklerin isimlerini zorla değiştirdi kimileri canından kimileri evinden yurdundan oldu kimileri benim gibi kaçıp anavbatana iltica etti( ben 1986 da askerken firar ettim) bulgar parlamentosunda iki dönemdir DPS var ama çeyrek asır önce zorla değiştirilen isimlerimizi tekrar iadesi için hiç bir olumlu adım atılmamıştır türk isimlerimizi geri almak için gidip dilekçe vermek gerekiyor bulgaristanda ve daha bir sürü prosedür var yaşlı insanlarımız ve benim gibi siyasi sığınmacılar nasıl gidip isimlerini geri alacak mesela benim 35 yıl kesinleşmiş askeri cezam var 1986 yılından askerden silahımla firar ettiğim için bence bahs ettiğim konuyu parayla haledemeyiz DPS parlamentoya girsindiye buradaki millet sabah erkenden sandık başlarına gidip oyuyla destek oluyor bu isim konusu ARTIK haledilmeli bir an önce hatta tazminat taleplerimiz olmalı dünyadaki ermenni diasporası olmayan soykırımı gündemde tutuyore bizim soy kırımız belgeli olmasına rağmen bunca yıl hiç bir şey yapılmadı