Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Şubat 2020
HABERLER
MESTANLI ZEYBEKLER GRUBU OSMANİYE’NİN KADİRLİ İLÇESİNDEKİ FESTİVALE KATILDI

MESTANLI ZEYBEKLER GRUBU OSMANİYE’NİN KADİRLİ İLÇESİNDEKİ FESTİVALE KATILDI

11 Mart 2008

Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde 04-08 Mart 2008 tarihlerinde düzenlenen 8. Uluslararasi Kültür Sanat ve Turp Festivali'ne bu yıl Suriye, Bulgaristan, Bosna Hersek, KKTC, Azerbaycan ve Türkmenistandan sanatçılar ve folklor ekipleri katıldı.
Bulgaristanı Mestanlı’da faaliyet gösteren Metin Hasan beyin Başkanlığındaki “Zeybekler” Folklor ekibi temsil etti. Festivale özel oyunlar hazırladıklarını belirten Metin Hasan , onlardan “Kızların turp ekimi” ve “Dede ve kocaman turp çıkarışı” isimli oyunlar büyük beyeni kazandıklarını söyledi.
Sayın Hasan Kırcaali Haber gazetesine şu açıklamayı yaptı:
“ Ekibimiz bu festivale ikinci kez katılıyor. Oynadığımız oyunlar büyük beyeni kazandı. Cebel Belediyesinden sanatçi Mehmet Davut ve bizim gruptan sanatçılar Rositsa Rayçeva ve Leylin Fehim saz ve sözleriyle canlı türküler okudular. Festival çerçevesinde 7 değişik yerde yaptıklarımız gösterilerde sanatçılarımız seyirciler tarafından ayakta alkışlanı. Kadirli ilçesinde bulunan tarihi yerleri ziyaret ettik. TRT ekibi bizim grupla yaptığı belgeseli gelecek hafta yayınlayacak.”
Festival sunuculuğunu Maceracı olarak Samanyolu TV'den bilinen Murat Yeni yaptı. Aşıkların ve halk ozanlarının türküleri beğeniyle dinlenirken aşıkların atışması büyük alkış topladı.
Festival, Serttaş'ın söylediği birbirinden güzel türkülerle sona erdi.

Kaynak: Kırcaali Haber



 YORUMLAR


Perperek Papazı der ki... 2008-03-10 20:52:48
Arkadaşlar bilgisayarında TV kartı olanlardan bir ricam olacak ara sıra Bulgaristan Rumeli Kırcaali konularında ilginç haberler ve programlar yayınlanmaktadır ama her zaman seyredemyoruz yada gene seyretmek istiyoruz. Tekrar seyretme fırsatını youtube sayesinde her zaman el altında olan bir seçenek olarak kullanabiliriz.

Eğer gönüllü olarak bu işi yapabilecekler varsa lütfen çekinmesinler ve hepimize yardımcı olsunlar, şimdiden teşekürlerimi ifade etmek istiyorum.

Mesela bu programdan başlayabilirler.
fes 2008-03-10 22:57:52
Pişmiş aşa su katmak gibi olacak ama, Mestanlı da zeybekler nereden çıktı ki?

Bizim Rodop dağlarında zeybek olduğunu ben hiç duymamıştım da.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-10 23:54:30
http://www.kirikhan.org/index.php?option=content&task=view&id=78&Itemid=36
" Yedi tabur tutan, Rumeli zeybekleri, yakın vilayet askerleri ve İstanbul'dan gemilerle getirilen nizamiye askerlerinin disiplini ve ihtişamı gözleri kamaştıracak kadar tesir ediciydi. Gemilerden boşaldıktan sonra "

Fes,eskiden Rumelide Zeybekler varmış her nekadar bu günlerde zeybekler Batı Anadolu ile özleşseler de Kırcalı Dağlı isyanlarında rölleri olmuştur araştırılmış olmamaları sadece bir eksiktir ama bu onların var olamadığını göstermez. Yöremizdeki Kızan sözü de heralde onlardan gelmedir.
fes 2008-03-11 00:46:26
Evet, aynı satırları Tezakir-i Cevdet'ten okumuş, ilgimi çekmişti; ancak sözünü ettiğin bağlantı hiç aklıma gelmedi. Olabilir...

Bence imparatorluğun merkezine yakın türkler, periferide olanlara nazaran başka bir kültür ve insan tipi oluşturdular. Örneğin Balıkesir Dursunbeyin kültürüyle bizim kültürümüzün arasında neredeyse hiç bir fark yok denebilir.

Bir de Cevdet Paşa'nın anlatımı çok ilginç; nasıl da hayranlıkla anlatıyor askerlerin arz-ı endam edişlerini, silahlarının parlayışını v.s. Cemil Meriç, her türkün Cevdet Pşa'yı mutlaka okuması gerek diyor.Tarihçi İlber Ortaylı da, Lovçalı Cevdet Paşanın olağanüstü kişiliğine vurgu yapıyor.
İZMİRLİ 2008-03-13 00:22:22
''Pişmiş aşa su katmak gibi olacak ama, Mestanlı da zeybekler nereden çıktı ki?
Bizim Rodop dağlarında zeybek olduğunu ben hiç duymamıştım da.''
Saygıdeğer hemşerim yaşın kaç bilmiyorum ama,eskiden 1970’lerde Mastanlı Koşugavk Killı-benkovski üçgeninde bir çok köy düğünde zeybek oynandığını gördüm,genelde yaşlı iki amca karşılıklı oynuyorlardı efelene-efelene,tıpkı İzmir’de Aydın’da oynanan zeybeğin aynısıydı.Bu oyunu tek istroment gırnata ile oynuyorlardı. Mümün Karagöz’ün bubası, rahmetli gırnatacı Mümünali aga, en büyük zeybek havası çalan gırnatacı olarak biliniyordu o yıllarda bizim Kırcallı sancağında.O zamanlar Sn.Mümün Karagöz bu günkü gibi tiyatroda falan çalışmıyordu, bubasının önüne diz çökmüş, akordeon öğreniyordu.
Zeybek oynayan ihtiyarlardan hala hayatta olanlar var mıdır bilemiyorum ama, yanılmıyorsam bizim o taraflarda bu oyunu oynayan kuşak 1920-1930 kuşadı.
Sn. Mümün Karagöz burayı ziyaret ediyorsa,eskiden bizim taraflarda oynanan zeybekle ilgili daha ayrıntılı bilgi verebilir...

Saygılar
Kara Ibrahim Aga 2008-03-13 19:50:43
Vay be ne kadar Haduk ve Voyvoda varmishta biz bilmiyormushuz......
fes 2008-03-14 01:02:08
Zeybek oyununa benzer oyun bölgemizde olabilir, ama zeybek kelimesinin olduğunu sanmıyorum.

Efe kelimesi var, bunu biliyorum. Birde, Televiziyon kulesinin Koşukavak yakasında "Saruhanlı" adında bir köy olduğunu biliyorum.

İzmire giderken, Manisaya varmadan önce "Saruhanlı" tabelasını hepimiz okumuşuzdur.

Her iki Saruhanlı arasında bir bağ var mıdır, bilemem.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-14 01:32:57
Fes sen Saruhanoğlu Beyliği hakkında bir şeyler duymadın mı?
Perperek Papazı der ki... 2008-03-14 01:37:29
Efe, Zeybek ve Yiğit / Rus filimlerinde Cigit/ aynı anlamda kullanılır, haydut anlamı da vardır.
İZMİRLİ 2008-03-14 01:59:56