Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Şubat 2020
HABERLER
ÇANAKKALE’DE ŞEHİT DÜŞEN BATI TRAKYA’LI ŞEHİTLER ANILIYOR

ÇANAKKALE’DE ŞEHİT DÜŞEN BATI TRAKYA’LI ŞEHİTLER ANILIYOR

12 Mart 2008

1915’li yıllarda, Çanakkale savaşlarında şehit düşen Batı Trakya Türkleri bu yıl da anılıyor. Konuyla ilgili Gümülcine Türk Gençler Birliği’nin düzenlediği etkinlik 18 Mart 2008 günü saat 17:00’de Birliğin lokalinde gerçekleşecek.
Etkinlikte günün anlamını belirten konuşmalar, fotoğraf sergisi, slayt gösterisi ve Çanakkale türküleri seslendirilecek. Bu yılki etkinliğe Bulgaristan Kırcaali’de yer alan Ömer Lütfi Kültür Derneği müdürü Müzekki Ahmet başkanlığında bir heyetin katılması da beklenmektedir.

Bilindiği gibi Çanakkale savaşlarında, Gümülcine, İskeçe, Dimetoka, Kırcaali ve Koşukavak bölgesinden yüzlerce insanımız Osmanlı toprakları için şehit düşmüştür. İşte bu insanlarımızı anmak ve bugünün gençlerine bu tarihi olayı yeniden hatırlatmak amacıyla bu yıl etkinliğin üçüncüsü düzenlenmektedir.

Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da etkinliği yüzlerce insanımızın ilgi göstermesi beklenmektedir.

Kaynak: İbrahim BALTALI - Gümülcine



 YORUMLAR


Arda Boylu 2008-03-11 15:56:02
Benim Hasan Goca Dedem de orada yatmaktadir. Allah Rahmet eylesin.

Onlarin emanetini kimseye vermiyelim. Dinimizi Dilimizi canli tutalim.

Her cheshit haramdan uzak duralim.Boylece Bizi Biz kalabiliriz.
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-11 18:11:29
Benim Dedem SALİM ÇAVUŞ da Çanakkaleden 7 kurşun yarasıyla dönmüş bir gaziydi . Allah rahmet eylesin.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-12 00:33:52
Arkadaşlar benim dedem (annemin annesinin babası) de Çanakkale'den gazi gelmiş, sorup soruştursanız belki daha nice gazi ve şehit hikâyeler çıkar ve hepsi bir kahramanlık destanının bir mısrası gibidir.

Fakat zaman geçiyor ve bu hikâyeleri en azından ikinci veya üçüncü ağızdan anlatabilecek kişiler her geçen günle aramızdan ayrılarak hayata veda ediyor. Henüz geç olmadan bu insanlardan faydalanmak ve bildiklerini sesli veya görüntülü ortama aktarmak lazım, bunlar geleceğimize geçmişten bir ışık olacak. Ayrıca bu anlatımlardan yola çıkarak farklı edebi eserler,sinema oyun v.s. yaratılabilir. Anlaşılacağı gibi kültürümüzün ve aidiyetimizin köklerini yeni nesillere gösterme konusunda büyük adım atabiliriz.

Örnek olarak yazılmış kitaplara bakın:

http://kitapyurdu.com/kitap/126197/kosovanincanakkalekahramanlari
http://kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=126201&sa=36220661
http://kitapyurdu.com/kitap/132285/canakkalesavasindakurtcivanlar
http://kitapyurdu.com/kitap/126476/kastamonununcanakkalekahramanlari

Sanırım bu tarzda bir kaç tane kitabın malzemesi toplanabilir.
fes 2008-03-12 00:52:52
"Ben kimim?" diye kimlikleriyle ilgili teredüt yaşayanlar mutlaka Çanakkale şehitliğini ziyaret etmeli.

Sürekli aşağlanarak büyüyen, hakir görülen bulgaristan türkleri Çanakkale şehitliğinde, ne yüce bir milletin evlatları olduklarını kemiklerine kadar hissedecekler.

Ve, kahraman dedelerimizin sınırın beri tarafında kalmalarına ramen vatan müdafası için nasıl koştuklarını gördüklerinde, kendilerinin de hangi yolu tutmaları gerektiğini çok açık bir şekilde hissedecekler.

Bir hilal uğuruna düştüler, ve tarihin akışını değiştirdiler.

Aziz ruhlarının önünde saygıyla eğiliyoruz.
İbrahim Baltalı / Gümülcine 2008-03-12 13:33:02
Onlar dönmeyi düşünmediler!!!


BATI TRAKYA'LI ŞEHİTLERİN ANISINA

Bir kahraman takım ve de Yahya Çavuştular
Tam üç alayla burada da gönülden vuruştular
Düşman tümen sanırdı bu şaheser erleri
Allah’ı arzu ettiler akşama kavuştular’

Onlar Gümülcine’den Hüsmenoğlu Rüstem
Onlar İskeçe’den Yusufoğlu Alirıza idiler.
Onlar Dimetoka’dan Bektaş Yusuf’tular
Onlar Dedeağaç’tan Yüzbaşı Ahmet idiler
Onlar Kırcaali’den, Koşukavak’tan koşup geldiler
Seyyid Onbaşı ile birlikte çarpıştılar
Düşmana aman vermediler, ürküttüler
Onlar da Allah’ı arzu ettiler ve akşama kavuştular
Perperek Papazı der ki... 2008-03-12 15:08:07
İbrahim bey Çanakkale konusunda Batı Trakyalı kahramanları anlatan bir çalışma yapılmışmıdır? Şayet yapıldıysa kitap ismi verebilirmisiniz.
Arda ŞENTÜRK 2008-03-12 15:21:42
ÇAANAKKALE'DE ŞEHİT DÜŞEN ASKERLERİMİZİ ALLAH RAHMETLE EĞLESİN,RUHLARI ŞAD OLSUN.BENDE BATI TRAKYALI TÜRK OLARAK,ÇANAKKALEDE,YEMENDE ŞEHİT DÜŞEN DEDEMİN KARDEŞLERİYLE HER ZAMAN GURUR DUYDUM.TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE YAŞAMAKTAN,BU ÜLKEYE HİZMET VERMEKTEN ÇOK MUTLUYUM.BÜTÜN TÜRK DÜNYASINA SAYGI VE SEVGİLERİMİ SUNARIM. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-12 15:32:40
Dedem Türkiye'de savaştan döndüğünde köyde bulgarlar katliam yapmış.Bir tane sağ insan bırakmamışlar dedemin karısı ve çocukları dahil herkesi öldürmüşler.
Dedem atıyla gezerken gübre yığınının altında bir kıpırtı görmüş hemen koşmuş ve dikkatle bakmış .
Gübre yığınının altında güzel bir kız saklanmış ve katliamdan ancak öyle kurtulabilmiş.
Daha sonra dedem onunla evlenmiş ve bizim soyumuz ondan itibaren devam etmiş.
Daha sonra Kırcaali'nin Köroğulları köyünde yaşamaya devam etmişler.
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-12 15:38:45
Babamlar anlatır dedem bir şamar attımmı eşeği bayıltırmış.Bi gün şakayla karışık birinin kulağını tutmuş kulak elinde kalmış.
fes 2008-03-12 23:55:45
POWER OF THE SALIFLER, dedenle ilgili anlattığında bir yanlışlık var galiba.

Birinci dünya savaşında biz bulgarlarla müttefiktik (sıyuznitsi), herhangi bir türk köyünde katliyam yapmaları mantığa aykırı gibi duruyor.

O bahsettiğin balkan savaşı esnasında olmalı; o zaman gerçekten bir çok köyde katliyamlar yapılmış.
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-13 00:31:32
FES haklısın Balkan savaşı esnasındada olabilir.
Zaten dedem dediğim dedemin dedesi oluyor o zamanlardan bu zamana tam olarak doğru bilgiler aktarılmamış olabilir ancak hayatta olan dedem bana böyle anlattı.Ayrıca kılıçları varmış her tarafta asılı .
Ayrıca dedemin dedesi SALİM ÇAVUŞ 'un çavuş olma hikayeside şöyle birlik komutanı çaşıt (casus) olduğunu anlıyor ve dedemi casusu bulma konusunda görevlendiriyor.
Dedem de bir dinlence esnasında küçük abdestini yaparken birini görüyor ve bakıyor ki sünnetsiz anlıyor ajanın o kişi olduğunu ve kafasını kopartıp ajan buydu diye komutana veriyor . O olaydan sonra rütbesi Çavuş oluyor.
İZMİRLİ 2008-03-13 00:34:19
Biz Türk'ler!!! 1915'te ki Çanakkale ruhunu bir daha yakalayabilecek miyiz???

''Canakkale Geçildi!!!!''
http://www.youtube.com/watch?v=cVRgH1z1UE0
fes 2008-03-13 00:43:09
Benim büyük dedem Çanakkale'de savaşmamış, Galisya cephesinde savaşmış.

Bilindiği üzere Enver Paşa, almanların taktirini kazanmak için olsa gerek, bir kolorduyla (18'ci kolordu) Rusların karşısında zor durumda olan Avusturyalılara yardıma koştu.

Büyük dedem almanlardan hiç iyi bahsetmezmiş, "bulgardan bile daha pis gyavur" diyormuş.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-13 01:09:54
Balkan ile 1. Dünya Savaşı arasında uzun bir zaman aralığı yoktur. Ömer dedemim yani babanne'nin babasında alt çene kırığı tek kalan resminde çok açık şekilde görülebiliyor adam Balkan savaşında Kırcalı başında yaralı düştükten sonra İstanbul'a gönderiliyor sonra da Çanakkale'ye savaş bitince diyorlarki adama senin evinin yerinde yeller esiyor dönme diye ama görmeden inanmak istemiyor geri geldiğinde bir daha dünyaya geliyor evi yerinde.
fes 2008-03-13 01:28:06
Ama Çanakkale ateşi bizim ailemize de düşmüş: büyükdedemin kızkardeşinin kocası Geliboluda şehit düşmüş.

İki çocukla kalmış, büyük dedemin kızkardeşi. Bir daha hiç evlenmemiş, hayatını çocuklarına adamış. Çok becerikli bir kadınmış, elinden bir sürü iş geliyormuş.

"Hyatını çocuklarına adamış" diye yazmak kolay; ancak 20 senelerinde, 30 senelerinde fakirlik var, iki cocuğu bir kadın başına çırak etmek kolay bir şey değil.

İşte biz böyle acılar içinden gelen bir milletiz; tarih dediğimiz şey, sadece kitapların sayfalarında kuru istatistikden ibaret değildir.
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-13 02:11:51
Rodop , Batı Trakya bölgesinden hemen hemen her aileden film , roman olabilecek kadar savaş hikayesi çıkar bence.
Şehit olan gazi olan tüm dedelerimizin ruhları şad olsun.
Perperek Papazı der ki... 2008-03-13 02:27:05
Arkadaşlar çıkar mıkar demeyin bu hikâyeler toplanmazsa üç beş sene sonra kaybolurlar onun için üşenmeyin alın elinize kamerayı yada mp3 çaları (bugünlerde bunlar para etmiyor) ve bu hikayeleri bileni oturtun karşınıza. Bunlar toplumsal hafızanın bir olamazsa olmazları.
Perperek imamı 2008-03-13 09:14:47
Kırcaali ve Selanik dolaylarından Çanakkalede şehit düşen çok sayıda büyüklerimiz olmuştur. Çanakkale savaşlarına Kırcaali il sınırları dışında yaşayan Bulgaristan Türklerinden katılımlar ne oranda olmuştur, diğer Balkan ülkelerinden katılmalar olmuşmudur, bu konular ciddi şekilde araştırılarak kitap veya film haline getirilerek Türkiye de Çanakkale savaşlarına çok daha az katkısı olan ama duygu sömürüsü yaparak kendilerine büyük pay çıkaran kitlelere sunulması gerekiyor. Bunu yapmak da çoban Ahmet, inşaat ustası Mehmet, tütüncü Hasan, madenci Yusuftan daha ziyade üniversite bitirmiş, tarihe ilgisi olan, mürekkep "yalamış" kardeşlerimize düşmektedir.
Arda boylu 2008-03-13 15:44:05
Editor yoldash, bu kadar yazilanlardan sonra haberin bashligini degistirmek hich aklina gelmiyormu?

Bu chocuklar burada hemen hemen hepsi Rodoplu ...............

Saygimiz shehitlere olsun.
İbrahim Baltalı / Gümülcine 2008-03-13 17:24:54
Arda Boylu ne demek istediğinizi anlayamadım. Biz sadece Batı Trakya'lı şehitleri belirttik. Bu demek değildir ki başka bölgelerden şehitler yok! Rodoplar da Batı Trakya içind eyer almaktadır. Bulgaristan'dan özellikle de Koşukavak bölgesinden çok isim var. Batı Trakya'dan yaklaşık olarak 8.500 kişi Osmanlı ordusunda çeşitli cephelerde savaşmış. O zamanlar Batı Trakya denen coğrafya Kırcaali'nin bir bölümünü de kapsıyordu. Olay bu şekilde algılanmalıdır. Benim elimde olan listede 435 şehidimizin adı var. Ancak başka isimler de var. Onlara ulaşmaya çalışıyoruz. 18 Mart'taki etkinlikte isimler açıklanacaktır.
Arda Boylu 2008-03-13 18:49:02
Ibrahim Bey,
Demek istedigim shudur:
Makazin iki tarafinda yashayan Halk Hep Ayni Halktir. Ve sende bizden oldugun gibi bizde sizdeniz.
Yalniz bazilarimiza Bulgarca digerlerimize de Yunanca yutturuldu.Aramizda da demir perde hala mevcuttur.Bunu bizim kushagimiz bilemem ama gelecek kushaklar yapacaklirdir bir gun kucaklaship bir olacaklardir.

Bati Trakyanin ne kadar Rodoploru icherdiklerini geografy alanda bilmekte degilim ama Batik Trakya ve Rodoplar denildiginde Herhalde daha Ayan oldugunu zannediyorum.
Birlikten kuvvet Dogar.Bunu bilen zalimlerde de iki tarafli perdeye aralik vermemeye gayret gostermektedirler.
Ne yazikki 21 yuzyildada Bazi devletlerin ishgalci ve asimilasyon politikalari hasir altinda da olsa yorutulmektedir.Yunanistanda artik nerde olsa su hasirin ustune chikti.Bizde ise hasir uzun zamandan beri nemli.
Bize dushen ise burada yalnish yapmamaktir.Bu seferki oyunda vakit faktoru bizim alehimizedir..

Saygilarimla
Arda boylu
Kara Ibrahim Aga 2008-03-13 19:44:50
Ish Allah ,Adash isimlerini ve bashka bilgileri burada aciklar.SIMDINDEN TESHEKÜRLER
Perperek Papazı der ki... 2008-03-13 19:58:50
İmam efendi ben kimseye oturun kitap yazın demiyorum zaten her önüne gelen bunu yapabilecek düzeyde değildir bunun için kabiliyet dışında özel bir eğitim de gerekir fakat anlatımları ses veya video'ya kaydetmek ve vakti geldiğinde gerekli kişilere aktarmak embisillerin yapabileceği iş kadar basittir.
fes 2008-03-14 00:11:33
Osmanlı döneminde bizim bölgemizin idari merkezi Kırcıali değil Koşukavaktı.

Perperek ve Ardanın kuzeyi Edirneye bağılıydı. Kırcalılar kavramı 920 lerden sonra çıkmış bir kavramdır. Daha çok, tren yolunun gelmesiyle önem kazanmıştır Kırcıaali.

1930'lara kadar bölgenin kimin elinde kalacağı meselesi kesinlik kazanmadığından, bulgarlar paraya kıyıp Potkovaya, kadar tren yolu yaptıları. Amaçları tren yolu vasıtasıyla hızlı asker sevkiyatı yaparak bölgeyi kendi kontrolleri altında tutmaktı.
fes 2008-03-14 00:42:51
Bu Harbi umumide Çanakkale kahramanlığını bir tarafa koyarsak, bazı nahoş şeyler de olmuştur.

Bilindiği üzere, Harp başladığında biz Osmanlı devletinin sınırları dışında, yani bulgaristanda kalmışız.

İki ülke Almanların zorlamasıyla müttefik olduğundan, Osmanlı askeri makamları bölgemizden asker toplayabiliyor.

Asker toplama yeri Koşukavak. Sadece tellalın çağırısıyla köylerden binlerce insan Koşukavağa geliyor.

Bulgar askeri makamları da orada tabii. İnsanlara soruluyor "askerliğinizi türk ordusunda mı, yoksa bulgar ordusunda mı yapmak istiyorsunuz?" diye.

Yüzde doksandokuz, doğal olarak türk ordusuna yazılıyor tabi; ama, gene de "pezevenkler" dediğimiz üç beş uyanık, bulgar ordusunu tercih ediyor.

Bulgar ordusunda geri hızmette görev aldıklarından bunlar hayatta kalıyor ve soyları devam ediyor.

Pezevenkler ayrık otu gibi çoğalıyorlar; 50-60 senelerinde bunları çocukları kumanist oluyorlar; 80 senesinde torunları ise, vızroditel olarak görüyoruz bu aşağılıkları.
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-14 01:21:00
O bahsettiğin %1 lik kısmın Tanrı belasını versin.
İbrahim Baltalı / Gümülcine 2008-03-14 13:23:51
Sevgili dostlar!

20 Mart 2008 tarihinde bu sitede Çanakkale ve diğer cephelerde şehit düşen Koşukavak'lıların isimlerini yayınlayacağız. Toplam 120 şehit vermiş Koşukavak. Hazırlıklarımız devam ediyor. Bekleyin ve okuyun.
Arda Boylu 2008-03-14 18:11:55
Ibrahim bey,
Sag ol demekten bashka ne diyeyim umarim bu bizim Chanakkale shehitlerimize bu sitede bir devamli yer ayirmak gerekiyor.
saygilar
cesurtürk 2008-03-15 11:47:50
benim annemin babası 3 yaşında yetim kalıyor babası annemin dedesi şaynağ (zornitsa)Kırcaali den kalkıp ozamanlar soğukpınar barajı yokmuş yalnızca arda nehri akmaktaymış nehri takip ederek 6günde Edirneye oradanda Çanakkale cephesine teslim oluyor ve şehit oluyor bu gün altında hür ve rahat yaşadığımız AYYILDIZ bayrağımız için Rabbim onlardan razı olsun mekanları cennet olsun bizlerde daha sıkı sıkıya sarılalım bu kutsal bayrağımız için 6 yıldır her sene Çanakkale şehitliğini ziyaret ediyorum ve her seferinde tüğlerim diken diken oluyor imkanı olan her TÜRK ataların çarpıştığı yeri ziyaret etmeli NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
cesurtürk 2008-03-15 11:51:29
benim annemin babası 3 yaşında yetim kalıyor babası annemin dedesi şaynağ (zornitsa)Kırcaali den kalkıp ozamanlar soğukpınar barajı yokmuş yalnızca arda nehri akmaktaymış nehri takip ederek 6günde Edirneye oradanda Çanakkale cephesine teslim oluyor ve şehit oluyor bu gün altında hür ve rahat yaşadığımız AYYILDIZ bayrağımız için Rabbim onlardan razı olsun mekanları cennet olsun bizlerde daha sıkı sıkıya sarılalım bu kutsal bayrağımız için 6 yıldır her sene Çanakkale şehitliğini ziyaret ediyorum ve her seferinde tüğlerim diken diken oluyor imkanı olan her TÜRK ataların çarpıştığı yeri ziyaret etmeli NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE bu arada büyük dedemin ismi Mustafaoğlu Cafer
Arda boylu 2008-03-15 16:45:04
Bati Trakya ve Rodoplarin ezilmish halki ne zaman demokrasiye kavushacak ?

Bu halkin bashina gelmiyen shey kaldi mi? Bilen varsa yazsin...........
Kara Ibrahim Aga 2008-03-16 10:20:23
O g[nleri hatirlayalim ....
..http://videoizle.eglendir.com/ataturk-videolari/canakkale-zaferi.html
fes 2008-03-18 00:20:23
Mustafa Kemal'in Çanakkale savaşında emri altında bulunan subayların önünde yaptığı kısa konuşmadan bir alıntı:


“Uzun zamandır bizi ’hasta adam’ diye niteliyorlar. Gerçekten hastaydık. Balkan Savaşı, ağır hasta olduğumuzu ispatlamıştır. Savaştan koma halinde çıktık. Denilebilir ki birçokları, yaşama kabiliyetimiz kalmadığını düşündü. Ama bakınız, kısa zamanda toparlandık., kendimize geldik. Yeni bir savaşa bile hazırız. Bunun anlamı ne? Milletimizin tarihine bakınca şunu görüyoruz: Birçok engele, soruna, felakete rağmen, hiç bitmeyen, tükenmeyen, kendiliğinden çoğalan bir yaşama kabiliyetimiz var. Devlet yenilse bile millet yenilmiyor. Milletimizin yaşama kabiliyetine güvenin! Bu güven, en ümitsiz anda bile size güç verecektir.”
sabri atasoy-izmir 2008-03-18 21:02:11
Pek kıymetli kırcaalihaber dostlarım,
ben de bu tarihimiz çok anlamlı gününde sizlerlerle tarihin satırları arasında hiç ama hiç yer alamamış,bugüne dek mezarları nerede olduğu tam olarak bilinmeyen dedelerim , köylülerim ve tam olarak sayısını bilinmeyen Rodoplu Kahramanlara dair annemin bana anlattıkarını sizlerle paylaşmak istiyorum ;
Köyümüz Mestanlı'ya bağlı Memüköy ve Göçenler Köyünden(Çayka) 1915 yılında Koşukavak Kazasına bağlı onlarca katılanlar olmuş Yemen ve Çanakkale Savaşlarına.
Hanife Babaanemin Babası Tahiroğlu Hasan ve Kardeşi Hüseyin,Anneannem Zekiye 1916 doğumlu ve hiç görmediği Babası İsmaioğlu İbrahim ,kardeşleri Aliosman ve Mehmet Ali Partallar Köyünden-Yenicuma(Raven) şehit olmuşlar Çanakkale Savaşında, en küçük kardeşleri Hasan ayakları ve elleri donmuş gazi olarak gelmiş baba ocağına.
Anlatıyor Annem hatırlayabildiği kadarıyla,
yine köyümüz Kalfoğullardan Habil Aga,Osman Aga ve Halilibrahim Aga,Balcıoğullarınadan Recep Aga,Aşağı Mahalleden Mümin Aga,Deli lakaplı Ali Aga ve Kardeşi (ismini hatırlayamıyor),Göçenler Köyünden Büyük Hasan dedemin kardeşleri Aliosman ve Mehmet Agalar,Gudumlardan Süleyman Aga,Köroğullarından Yakup Aga, onlarda şehit olmuşlar Çanakkale Savaşında.
Yedi yıl Yemen çöllerinde savaşıp Gazi dönen Büyük Yusuf Dedemin söylediği türküyle tüm Şehitlerimizi ve Gazilerimizi bir kez daha saygıyla yad etmek istiyorum.

Çanakkale içinde aynalı çarşı,
Ana ben gidiyorum düşmana karşı.
Oy gençliğim eyvah.

Çanakkale içinde bir uzun selvi,
Kimimiz evli Kimimiz nişanlı.
Oy gençliğim eyvah.

Çanakkale üstünü duman bürüdü,
Onüçüncü fıkra yürüdü.
Oy gençliğim eyvah.

Çanakkale içinde bir dolu testi.
Analar Babalar mektubu kesti.
Oy gençliğim eyvah.

Atalarımızla gurur duyuyorum,Allah Hepsinden razı olsun.
Ruhları Şad olsun.
Ne Mutlu Türküm Diyene.
fes 2008-03-19 00:44:50
""en küçük kardeşleri Hasan ayakları ve elleri donmuş gazi olarak gelmiş""

Elleri ve ayakları donan Hasan amca, büyük bir ihtimalle Sarıkamış'da savaşmış olabilir.

Benim büyük dedem de,daha önce yazdığım gibi, Galiçiya cephesinde çarpışmış.

1917'de tifoya yakalanmış, aylarca Avusturya hastanelerinde yatmış. Rusyadaki gelişmeler sonucu Galiçya cephesi çöktüğünde 18 kolordu İstanbul'a dönmüş.

Yeni bir dağtım sonucu Kafkas cepesine gönderilmiş; ancak tifo hastalığından okadar zayıf düşmüş ki, yürüyecek hali olmadığından Adapazarı'ında silah depolarına bekçi olarak bırakılmış.

Nuri paşa komutasındaki kafkas ordusuyla Azerbeycana gitseydi dedem, büyük bir ihtimalle şu satırları yazıyor olmayacaktım; çünkü oradan geri dönemeyecekti, ve, soyumuz devam etmeyecekti.
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-19 14:04:45
Sabri atasoy kardeş bahsettiğim dedemin dedesi
Köroğullarından Salim Çavuş'da yemen 'den çok ahsedermiş ve yemen türkü'sünü çok söylermiş rahmetli.
Ben barajdan ulaştım köroğulları köyü'ne yanımda 1 kişi daha vardı ancak zaaplı diyorlar oralar için insan olmayan yerde davul zurna sesleri duydum korktuk ve kaçtık.
Kalabalık bir şekilde ve yanımızda hoca bulundurarak tekrar gitmeyi düşünüyorum.
POWER OF THE SALIFLER 2008-03-19 14:05:04
Sabri atasoy kardeş bahsettiğim dedemin dedesi
Köroğullarından Salim Çavuş'da yemen 'den çok bahsedermiş ve yemen türkü'sünü çok söylermiş rahmetli.
Ben barajdan ulaştım köroğulları köyü'ne yanımda 1 kişi daha vardı ancak zaaplı diyorlar oralar için insan olmayan yerde davul zurna sesleri duydum korktuk ve kaçtık.
Kalabalık bir şekilde ve yanımızda hoca bulundurarak tekrar gitmeyi düşünüyorum.
hasan akıncı 2008-03-23 12:04:36
şehitlerimizi rahmetle anıyorum
nur içinde yatsınlar
hasan akıncı 2008-03-23 12:15:06
Hepimizin dedeleri savaştı ve tabi her ailede ayrı bir hikaye var.Ama önemli olan bizim bugün hangi noktada olduğumuz.Atalarımızın kanını canını verdiği bu toprakları ne kadar sahipleniyoruz
BOZKURT 2008-10-23 13:40:55
slm kardesler hepinize tesekurler.aranizdaki iliskiyi gördüm cok mutli oldum.birlikten güc dogar.sozum su peprperek papazina--------ben almanyadan yaziyorum ismim ahmet öztürk adresini verirmisin güzel kardesim ?senin amacin ne ?ama ben seninle tanisacagimmmmmmmm ok
BOZKURT 2008-10-23 13:43:57
perperek papazi msj aldin mi????cvp bekliyorum numaram su 00491633627129
YERLİ SALİFLARLİ 2009-04-12 23:05:32
çanakkalede şehit düşen bütün şehitlerimizi RAHMEYLE ANIYORUZ
Taner Adalı 2015-04-08 13:05:08
Bende Koşukavaklıyım evet bu bölgeden bi sürü şehitler çıkmıştır doğrudur baziları ise tekrar Koşukavak ve civar köylerine gazi olarak geri dömüşlerdir. Anne tarafımdan ve baba tarafımdan gazi ve şehitlerimiz var.Anne tarafımdan gazi olan dedemin kardeşi şehit düşer kendisi ise gazi olarak gei döner.Arapça yazılarla olan teskeresini İzmirdeki Anne tarafımdan akrabalarda gördüm. Annemin dayısı bunu bir Albaya tercüme ettirir ve Albay annemin dayısına dedenle gurur duy der.Yazılacak daha çok şey var ama bunlar ancak karşılıkı konuşmalar ile olur.
SEYHAN PINAR CEBEL 2019-03-19 20:30:01
Rumeli’nin Çanakkale Kahramanları
1915 yılında Mehmet Akif’in deyimiyle ‘yedi düvel’ bir araya gelmiş, Osmanlı’ya son darbeyi vurmak üzere, Çanakkale’ye yönelmişti. Fakat hesap edemedikleri bir şey vardı: Osmanlı, kılıç değil, yürek devletiydi!

Rumeli’ndeki Müslümanların, Osmanlı çekilmeye mecbur bırakıldıktan üç yıl sonra Çanakkale Savaşı’na katılmaları, bunun en güzel ifadesidir.

Çanakkale Savaşı esnasında Osmanlı toprağı olmayan Rumeli, bir çok evladını gözü kapalı Çanakkale Cephesi’ne göndermiş. Bu kimselere, Rumeli’den gelen gönüllüler anlamına gelen, “curumliye” deniyormuş. Onların bir çoğu, cephede şehit düşmüş.

Prof. Dr. Ebubekir Sofuoğlu’nun Kosova’nın Çanakkale Kahramanları isimli eseri,bu önemli hakikati gün yüzüne çıkaran bir çalışma.

Çanakkale’ye giden yüzlerce Kosovalıdan biri de, Aslan Onbaşı.

O yıllarda, iki arkadaşıyla birlikte Kosova’da askerlik yapan Aslan Onbaşı, Sırp Ordusu’ndan kaçarak, Alman Ordusu’na sığınmışlar. Birkaç gün esirlikten sonra Türk askerlerini görüp, onlara katılmışlar.

Alman askerlerinin “Neden Türklerle beraber savaşmak istiyorsunuz. Kalın burada. Rahatınız yerinde değil mi” sorusuna, Aslan Onbaşı