Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
BULGARİSTAN'DAN GÖÇE ZORLANAN TÜRK SOYDAŞLARA SANDIK BAŞINA GİDİN UYARISI

BULGARİSTAN'DAN GÖÇE ZORLANAN TÜRK SOYDAŞLARA SANDIK BAŞINA GİDİN UYARISI

01 Temmuz 2009

Akdeniz Balkan Türkleri Federasyonu Başkanı Necati Sultan, 5 Temmuz 2009 günü Bulgaristan'da yapılacak milletvekili seçimlerinde, çifte vatandaşlığı olan soydaşların sandık başına gitmesini istedi. Sultan, oy kulanmak isteyenler için Cumartesi gecesi Adana Göçmen Evleri önünden Ankara'ya otobüs kaldıracaklarını söyledi.

Necati Sultan, federasyon merkezinde düzenlenen basın toplantısında, oyunu kullanmak isteyenlerin Ankara'da Bulgaristan Büyükelçiliği'ne veya o ülkeye 48 saat öncesinde giriş yapmaları gerektiğini kaydetti. 1989 yılında isimleri değiştirilip zorunlu göçe tabi tutulan Türklerin son sekiz yıldır Bulgaristan'da hükümet ortağı olduğunu ifade eden Sultan, 240 kişilik parlamentoda 34 milletvekili ile temsil edilen Hak ve Özgürlükler Hareketi'nin üç bakana sahip bulunduğunu belirtti. Sultan, "Bu durum belki de 20 yıl evvel hayal bile edilemezdi." dedi.
Bugün gelinen noktanın daha da iyileştirilmesi bakımından 5 Temmuz seçimlerinin Türkiye ve Bulgaristan'daki vatandaşlar için büyük önem kazandığını vurgulayan Necati Sultan, "Bir önceki milletvekili seçimlerinde Türkiye'den Bulgaristan'a 45 bin oy gitti. Ama daha sonraki cumhurbaşkanlığı seçimlerinde ise 65 bin oy çıkmıştır. Türkiye'de yaklaşık 100 bin oy potansiyeli bulunmakta. Adana'da 100 kadar çifte vatandaşlık hakkına sahip hemşehrimiz yaşıyor. Amacımız, bunların tamamını Ankara'daki Bulgaristan Büyükelçiliğe götürüp oy kullanmalarını sağlamaktır." şeklinde konuştu.
Sultan, seçimler için 4 Temmuz gecesi 24.00'de Adana Göçmen Evleri önünde Ankara'ya otobüs kaldıracaklarını sözlerine ekledi.

Kaynak: (CİHAN)


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


muslumutlu 2009-07-01 13:07:02
adanadan 100 oy icin organize yapılıyor da nicin kktc de bulunan yaklasık olarak 1000 oy icin kimsenin kılı kıpırdamiyor ama biz gene de gidip rum tarafındaki bulgar elcilinde oyumuzu kulanacaz cunki bizim dernek baskanımız tatilde
kavacik52 2009-07-01 15:48:19
Bu uzun zamandır bulgarlar arasında konuşulan ve tartışılan bir konu. Ellerine geçen ilk firsatta Avrupa topluluğu dişında yaşayan çiftte vatandaşlığa sahip olan Bulgaristan vatandaşları yaşadıkları memleket vatandaşlığı ile bulgar vatandaşlığı arasında seçim yapma durumunda kalacaklar. Büyük olasalıkla gelecek seçimlerde başka memleketlerin vatandaşlığına geçmememiş, bulundukları memleketlerde göçmen statusunda olan bulgaristan vatandaşları ancak oy kullanabilecek. Hiç bir Avrupa topluluğu ülkesi başka memleket vatandaşlığını kabul etmiş vatandaşlarına oy hakkı tanımıyor. Eğer bu güne kadar çifte vatandaşlık statusundan yararlanabildiyseniz bilin’ki HÖH partisinin gelip geçmiş Bulgaristan hükümetlerinin ortağa olduğu içindir. Unutmayın, HÖH kuvetli bir şekilde parlamentoda temsil edilmez’se en çok kaybeden yine Türkiyede yaşayan Bulgaristan Türkleri olacak.
Saygılarımla,
kırcallı 2009-07-01 16:12:45
Çalış seninde olur kardeş, zaman birlik zamanı bu seçimler çok önemli Türkiye'den Hak ve Özgürlük Partisine hedefimiz 100-bin oyu geçmek inşallah bu gerçekleşir saygılar.............
Perperek Papazı Der ki... 2009-07-01 17:07:53
Tosçalı kardeşim sallarken biraz ölçülü salla; mesela Almanya'da çifte vatandalık yok. ;)

Bundan sonra evin yansa bile sana hiç kimse inanmaz...
fes 2009-07-01 17:15:23
Gene DPS'ye vereceğiz oyumuzu v hayin takımını morartacağız. Hem de bunu seve seve yapacağız.

Anamızı bulgar koşalamadı bizim. Türk oğlu türkleriz biz, bulgarlar sevinsin diye desteğimizi DPS'den çekecek değiliz.

Ahmet Doğan iyidir iyi. Onun gibi lider biz zor bulruz. Bulgarlar ve hayinler onun ismini duyduklarında mosmor kesiliyorlar; bu da bizim açımızdan harika bir şey.

ATAK'yla bir olup DPS'ye saldıranlarla bir olamayız; etimizi doğrayıp bir kazana atsalar, bizim etimiz onlarınkinden ayrılır.

Gazi Evrenos Beyin torunlarıyız biz, türklük adına ölmeye hazırız.
fes 2009-07-01 17:47:43
Etimizi doğrayıp bir kazana atsalar, benim etim ayrılır seninkinden.
Kara Ibrahim Aga 2009-07-01 18:44:43
Vay be Ahali,bu seferde Vatandishliga takmish kafayi.
Bende birsheyler karalayim bari.
Evet Avrupanin niyeti ötten beri Eski kitayi Türklerden ve Müslümanlardan temizlemektir.AB sechimlerinde bu en büyük seviyelere chikmishti.Bir kach bin Türkün yashadi bilem ülkelerde anti Türk-propagandalari vardi.Neden ve ne ichin?Shu anda Eski kita büyük kriz ichinde ve Hükümetler populer olmayan ekonomik kararlar alma mecburiyetine girdiler.Ve o ülkelerde yashayan Milletlere en ucuz ve en popülist propagandasi uyguladilar.Ve sonuchlar acayipti.AB parlementosunda muhafazakyar Hristiyan partileri kazanchli chiktilar.Ama soziyalistler chok oy kaybina uradilar.Ona ramen Yeshiller de oylarini artirdilar ve 3 büyük parti olarak yerlerini aldilar.Komik olan HÖHin bulundu Liberal gruptur.Onlari zaten AB Parlementosunda takan ve sayan yok.Kötü olani ashiri Miliyetchilerin oy patlamasi ve aldiklari sandaly sayisina göre bu sefer grup olmak hakkini kazandilar.O etmemish gibi üstelik grup olarak Malli yardim haklarida var artik.
Burada asil soru.Neden bu kadar azinliklara karshi konushmalara karshin bunlara karshi bir shey yapilmiyor?Neden 8-10 AP parlamenteri Türk bir araya gelipte bu konularda bir bildiri yayinlamiyor?
Neden bu konulara Bulgaristandan sechilen HÖH Milletvekilleri SÖZ almiyorlar?
Nedeniyse chok basit!
Yani böyle söylentiler kendilerine kyar getiriyor!
Bashka shey,AB chikan gazetelerde HÖH ichin yazilan makaleler.Sen istedini söyleyemezsin bir siyasetchi olarak.Bunu birak bütün Dünyaya "Ben Memleketin en büyük hirsiziyim ve bunu bilmeniz gerekiyor" ve ya "Avrupadan gelen paralari,nasil dagitildini" bütün medyanin önünde anlatmak,küchük bir kazanch getirir icherde,ama disharda senden herkes uzaklashir.Avrupada hich kimse bir hirsizlan ve bir Hirsiz partisi dige nam salmish olanlara yardim etmez.Ve sana en yakinlar bilem uzaklashir.Bizim siteden chok az insan var,bu söyledim sheyi anlama kabaliyetinde olan.Ama Avrupada yashamish olanlar bilirler ne demek istedimi.
Mekteb medrese görmüsh olanlar bilem "Benim hirsizim iyiidir" demek,Afrika ve o sevediyeki ülkelerde olur.Shimdi bizim Ahaliden biri kalkar sormaya.
-Aga oralarda yok mu hirsizlik?
Tabiki var.Ama yaptin mi biliyorsun BAGIMSIZ YARGI anneni beleceyini ve onun ichin yapmazlar.
Yalniz hatarlatmak ichin Helmut Kolu 100 bin DM götürdü.O da Parti paralarini Isvichreye aktarirken Almanya Maliyesine bildirmedi diye..Bu günlerde de pensyesinin keyfini chikariyoru.Gelini Türk ve torunu Leyla shu an Türkiyede ,Türkche öreniyoru.
Pe.Papazi hem hakli hem degil Alman chift vatandashligi ichin.Nedense Almanyani vatandashlik kanunu 1911 senesinde ve "Kim nerede dogudusa dogsun yeterki KANINDA ALMAN KANI TASHISIN,O HER ZAMAN ALMAN VE ALMAN KALACAKTIR"
Onun ichin Alman kanunlari ikiye bölünür.Alman kani olanlar ve olmayanlar.2000 senesinden önce 2 vatandishlaga alanlara bir shey deninmezdi.Ama o 2000 chikan yeni yasadan sonra durum degishti Alman kani olmayanlar ichin.Yani o süreden sonra Alman kani olmayanlar yalniz TEK vatandishlik hakkini sayibtir...
Bulgaristan bu konuda ne yapar ne yapmiyacak belli olmaz.Tabiki rakip partiler bu durumdan hoshnut degiller.Tabiki Bulgaristan pasportunu almasina chalishacaklar.Ama bizim Macirlarin büyük shansi bashka zaman yazdim gibi deýure de´fakto STATÜLERI.
Yani onlar Türkiyeye "Göchmenlik antlashmasi"na göre gitmediler meselya 1978kleri gibi.Yani belkim bazilari gene kiza bilir onlarin statüsü "Turist"ler..ama büyük Yigitler "Ben Bulgar pasportu istemiyorum" diye Cumhurbashkanina dilekche yazarak vatandishliktan chikarilmasini taleb ediyorsa,3 ay sonra "ukaz"lan ona bildirilir ve vatandashiligi elinden alinir.Ama böylesini bu forumda göremiyorum.Birakalim onu.Türkiyede yashayanlarin 75% Bulgaristan pashpportlarinda Hristiyan isimlerinlemishler!!!2o sene sonra!!!
Haaa, dün gösterdiler yeni chipli pashporlarini.01.10.2009 muracat ede bilirsiniz.Fiyatlar da 50-100lv.Eski pasportlar süresi gechinciye kadar GECHERLIDIR!!!
***
ha..ha..ha hem o kadar Bulgar pas. elinizden alinicak dige KORKMAYIN.14 sene bizler sizleri görmek ichik Vize chikartmak ichin anamiz aladi Türk konsuluklarinda,hemde 1000 DM rushvet vererek aracilara.Ama sizin oralardan hich bir ses hich bir gösteri ve yürüyüsh yoktu.Kendi gecekondularinizlan meshkuldünüz....Nerde di göchmen kurulushlari nerde di shimdi burala gelen Parti temsilcileri...ödeyin parayi..o zaman...ha..ha..ha..
***
Shaka,shaka gelin de hep birlikte bira ichelim,kuzu yiyelim....ama kebabche yok..hastalik var pyasada...
Kara Ibrahim Aga 2009-07-01 18:47:47
Özgür dayanamadin mi 10 dakiga? Bu kadar yazi yazmaya urashmazdim..hayde shimdi yenden..
kavacik52 2009-07-01 18:51:37
Baazı arkadaşların dikkatine: Arkadaşlar Bulgaristanda Türk azınlığınla başka memleketlerde yaşayan azınlıkları karıştırmayalım. Biz bu topraklara göçmen olarak ve ya işçi olarak gelmeş deyiliz, bizim büyük babalarımızın babaları o topraklarda dünyaya gelip büğümüşler, buna rağmen gelen geçen bulgar partileri 1990’dan beri kendi inisiyatifleriyle Türk toplumu yararına hangi teklifi parlementoya getirmişler? Bilen varsa yazsında bizde öğrenelim.
Benim kendi görüşüme göre kindimize şu soruyu sormamız layzım, acaba ben bu partinin başarılı olması için neler yaptım ve ya neler yapabilirim olmalı?
Bir çürük elma varsa sepetin içinde o çürük almayı arayıp bulup onu oradan ayıklayacaksın. Bütün sepeti bir çürük elma için attarsan sonunda kendinde yiyecek elma bulamazsın. Ben internet gazeteciliği başladığından beri bulgar gazetelerini “ bilhassa Türk toplumu hakkinda yazılan makaleleri ve ya forumlarda yazılanları çok iyi takip eden birisiyim“ şunu hiç teredüt etmeden söyleyebilirim’ki şimdiye kadar Türkler hakkında hiç olumlu bir yazı okumadım. Benim açımdan HÖH partisin berşey yapmasına gerek yok HÖH partisinin gölgesini bulgar partileri üzerlerinde Demoklesin kılıcı gibi ( ha düşecek, ha düşecek) diye çok zaman uyku uyuyamıyorlar. Düşünebiliyormusunuz, eğer bulgarların dedikleri gibi Ahmet Doğan mafya şefi ve ya o kadar çok malı mülkü kanunsuz zimmetine geçirmiş olsaydı BULGARLAR onu yaşatırmıydı? Baazı arkadaşlar BULGARLARIN bayat çorbasını iki’de bir önümüze servis yapıp duruyor.
Saygılarımla,
Kara Ibrahim Aga 2009-07-01 19:40:27
Kavacik-52...senin Hirsizlarlan- Bulgaristandaki Türk Ahalisini eshdeyer tutman bütün söylediklerini charpitiyor..
Bir de önemli olan hangi gazeteleri okumaya girmen..
Kara Ibrahim Aga 2009-07-01 20:03:09
Ne düshmesi be.Adamalar ashktan taaa Isvechin Malmyo kentine gitmishler "gara guzulari"na ashklarini ilan etmeye..
Zaten gechen gün Acho söyledi.
-Size karshi bir tuhaf oluyorum.Hepinizi öpiyorum.Ve Askimi 4 sonra yenilemeye gelecem...Beni izleyin...
Karshiliksiz ashk bu....kardeshim...ölmek var bashkasina YAR etmek yok......Hangi Yigitin kitabinda yazar ki,böyle uysal güzel lokum gibi Halki,kurda,kusha yem olarak birakmak...........
kırcallı 2009-07-01 20:15:06
Ey millet uyan yoksa yarın uyandığınızda çok geç olacak bölünmeyelim böldürmeyelim tek adres DPS saygılar.............
dusmek mi? 2009-07-01 20:21:30
Insan oglu insan iyi celmasini bilirse,tabi karsindakisini devirir,ama celmek isterse ve bu isi beceremezse,kendi de duser.
Sonra da koy ma butna,zashto padnah,olmasin..
Kara Ibrahim Aga 2009-07-01 21:02:17
Hade ben kachiyorum.Hava güzel.Tam Bildircin avi ichin.
Sizlere hayirli trashlar...
fes 2009-07-01 21:24:41
Bu Gııcallı Gara braam agalan deliormanlı Özgür abimiz nasıl da kanka oldular yav, insan şaşacak doğrusu.

Tahtaya vuralım da nazar değmesin! Bizim kuramadığımız birliğ onlar şipşak kuruverdiler.

Bu Gara İbraam da ne biçim konuşuyor yav! Ha ha hamış, onlar 1000 mark bayılırken biz neredeymişiz.

Sanki konsolosluğa, Gara İbraamdan bin papeli alın talimatını biz vermişik gibi, bize kızıyor ve düştüğümüz her sıkıntıya seviniyor adam.

Böyle düşünen birine " Allah mustahakını versin senin!" demekten başka ne dyebiliriz?
Türk 2009-07-01 22:13:40
Ya yırtmayın kendinizi.
Bin yıl yaşasanız bin yılda bin seçim olsa yine aynı insanları ve aynı sistemi göreceksiniz.
Medeniyet sadece giyimde kuşamda değildir kafadadır
Ama maalesef bizi yöneten kafalar hala 20 yıl geriden geliyor
Ama ne yaparsın aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık
bu alternatifsizlik arasında kötünün iyisine oy vermek zorunda kalıyoruz
alternatif ise asla çıkmaz
çıkartmazlar
Arupali Túrkler. 2009-07-01 22:17:24
Ben kendi payima diyorum ki hiç bir Kimsenin sózúnú dinlemem kimseyede gúvenmem her an Túrklúyúmú korur ve oyumu bosa kullanamam zaman bu zamandir kardeslerim.artik dúsúnce zamagani geçmistir ónce aklini kullanacaksin menfaat için oy kullamiyacaksininiz kardeslerim kendi óz kúltúrún için geçmisin için gelecegini de dúsúnúnce oyunu óyle bir siyasi partiye ver ki senin Milletini, kúltúrúnú kimliyini ve hayatini çogunluklu oylariile savunsun menfat için oy verecek olanlara vaziyetimiz bu onlar yalniz kendini dúsúnúrler onlar yalniz kendini dúsúnenlerden bu gún ben yasayayimda bir daha mi geleceyim bu Dúnyaya dersen seni dúsúndúgún o baska bir meseledir. eger benim evlatlarinin ve torunlarinin gelecegi için kullanirsan oyunu iki yol vardir biri hak veózgúrlúk ikincisi ise ve kayiplara karismaktir haraab olmaktir Tercih sizindir. Saygilar kardeslerim.Biz Avrupada çalisanlar. bakin Milletimizi için Bul.Konsulusuna 700 km. yol alacagiz.
Arupali Túrkler. 2009-07-01 23:50:30
Ózgúr bey benim oglum usagim benim yanimda. benim dúsúndúgúm Senin gibileri de deyil benim Ahmed Dogan ve o
HÓHdediyimiz o partide hiç bir kimsem yoktur ve bir seyim de sayilmazlar.benim param allaha súkúrler olsun bana yeter de artar evimde var arabamda villamda her seyimvar oparalari ben kendi alin terimle kazandim allah çalisana veriyor ben çalistim allahta bana verdi iste helyalinden ogul usak hepsinin çalisma yerleri var allah onlardan bin kere raazi olsun kimsenin bir seye ihtiyaci yoktur ben yirmi yildir avrupadayim. Benim tek dúsúmdúgúm oralarda konu komsularim ve soydaslarim iste bunlardir beni costuran kardesim ben senin gibi yalniz kendimi dúsúnecek olsam simdi buradan derim ki bana ne issterlerse ananizi aglatsinlar amma benim kalbim yumusak Túrk kani ile dolu bir kalbdir Cenabu allahim keske herkese verse benim gibi kalbi amma nerdeee...
fes 2009-07-01 23:51:40
Etrafıma döndüm, baktım ve şunu gördüm: "20 senedir ne oldu ki, hep aynı hep aynı" diyenleri düşünel sefaletini gördüm.

B.Ş. gelseydi Kırcaali'yle Dliorman bölgesini Singapur haline mi getirecekti? Güldürmeyin insanı.

Ozaman da büyük bir ihtimalle B.Ş.'ye saldırır, A.D.'yi gökere çıkartırdınız siz.

Çünkü niyetiniz üzüm yemek değil, bağcıyu dövmek.

Allahtan normal insanlar sizin gibi düşünmüyor, yoksa bulgarların gözünde onurumuz bin parça olurdu
FES'E 2009-07-02 02:17:45
Kardeş,senin DPS'en,BG türklüğünü yedi,bitirdi sen halâ gaflet uykundan uyanamadın.1,500,000 türkün vebali üzerinde.Makedonyaya bir bak.Arnavut kardeşlerimiz tüm haklarını aldılar.MAKEDONYADA arnavut'ça ikinci resmi dil.Türkler dersen,16,000 türk var, haklarının tamamını almış durumda.Senin BG türkün hangi haklara sahip söylermisin bana.ALLAH AŞKINA,yapma eyleme kardeşim.26 JİVKOV AJANIYLA TÜRKLÜK OLMAZ.TURANC'I OLDUKLARINI GURURLA SÖYLEDİĞİN DEDELERNİ İNANDIRAMASIN.
Saygılar.
fes 2009-07-02 07:26:56
Asıl gafil olan sensin. Örnek verirken, biraz olsun gerçekçi olun, gerçekçi.

Kosova arnavutları haklarnı adılar da, nasıl aldılar; 71 gün NATO bombardımanı sonucu Sırp ordusu Kosova'dan çıkarılmaları, uluslararası askeri gücün oraya gelmesi sonucu aldılar.

Bulgar parlamentosunda "Verib bizim haklarımızı, verib verin!" kendini elinden şekeri alınmış küçük cocuklar gibi yerden yere atarak haklarını alacağını mı zannediyorsun sen?

Savaşmaya büzük var msende? Büzük olsa bile NATO Kosova'da olduğu gibi seni destekler mi?

1989'da yarım milyon orasını terk ederken, köyler kasabalar boşalırken neredeydin?

Anavatanımız Tükiye'nin, kendi iç çekişmelerinden bugaristanda türk insanımızın hali nicedir diye bakacak takati var mı?

Benim gölüm senin istediklerinden daha fazlaını istiyor, ancak bu şartlarda yapacak pek bir şey de yok.

Hele sizin dediğinizi (DPS'yi oy vermeyerek cezalandırma) yaparisek tam bir rezalet, bulgarların gözünde onurumuz yerle yeksan olur.
Vatandas Ahmet Efendi 2009-07-02 10:41:33
Pire icin yorgan yakarsak , bizi sevmeyenler bizlere
poposuyla gulerler...

Gidip oyumuzu GERB partiyemi verecegiz yani????

Elestiri zamani simdi degil;
simdi mantik ve akil zamani:

DPS-DPS-DPS-DPS

4-4-4-4
sinan 2009-07-02 11:59:43
Siz Bu zamana kadar Bulgarlardan ne gordunuzde simdi kalkmissiniz DPS bize ne yapti deyip burda yaygara yapiyorsunuz. Turkiyeye bu cok sevdiginiz Bulgarlar kovmadimi bizi be dangalaklar ,omrunuz hep tutun tarlasinda ve stroitelstvoda gecmedimi be akilsizlar .DPS sayesinde kac tane TURK is sahibi oldu biliyormusunuz ve ne kadar TURK sirketi Bulgaristanda ihale kazandi .
Bosu bosuna yirtmayin kendinizi Ahmet Doganla gider boyle Vejdi Rashidovta gotunu yirtmasin kazanacagim diye ,insan canli yayina cikinca edepli durur enazindan Abdullah Ocalan gibi orasini burasini kasimaz
osman 2009-07-02 12:31:47
Simdi buralarda biribirimizi uzmeklen kim ne kazanacak, gerek yok boyle kufurlu konusmalarda neyin neysi...
Aha herkez guzelce dusuncelerini ifade edebilirken niye bazi arkadaslar hmen saldiriya geciyor ve kufur ediyor,lutfen burasini cingene mahallesine cevirmeyin.

Saytin BGca kismindada osman rumuzuyla yazanda ben degil ben kufur etmem Gidilarada olsa dahil.

Burada DPSye toz kondurmayan sunu bilsinlerki eger bir partiye elestiri kendi parti uyelerinden gelmezse o zaman o partinin demokratik yapisindan cikiyor/ornekler cok yakin tarihten/ ister istemez o yuzden K.I.Aga ve ozgur gibi dusunen kardeslerimizide hor gormeyin yakismiyor.

Hicbir zaman unutmayalimki bzim BGda var olma savasimizi kesinlikle surdurmek ne pahasina olursa olsun ama biribirimizi kirmadan saygi gostererek,ve herkez tarafindan bilindigini gibi "idealni hora nema"sasirmiyan tek cenabi Allah.

Cok guzel biliyoruz ki bazi konular bizleri asar/asiyorda/ hele poltikada isler bazen yilan hikayesine donusebiliyor...
fes 2009-07-02 13:10:17
Osman DPS'yi eleştirmek başka, oyumuzu bulgarlara verelim daha iyi demek başka.

Azınlık mensubu ve bulgarlar tarafından nefret edilen insanlar olmasaydık DPS'ye bir defa bile oyumu vermezdim ben.

DPS'nin içinde nobran suralı bir çok yöneticinin her türlü eleştiriyi hak ettiklerini kabul ediyorum; ancak onlara vuracağız diye kendikendimize zarar vermemeliyiz diye düşünüyorum.

Yaptığınız işin kime yarayacağının hesabını lütven yapın.
spawn dan yeter e 2009-07-02 14:12:48
tebrik ederim kardesim gozu alip gerecegi gorenlerden birisin insallah diger kardeslermiz de geregi gorur ve dps ye gereken cevabi verir.belki o zaman dps de bagzi seyler degisir ve gerecekten turklerin haklarini savunan bir parti olur
şevked 2009-07-02 15:06:06
Arkadaşlar,
hiç bulgar sitelernde seçimlerle ilgili yorumları okuyormusunuz.Hepsinde şu görüş hakim - BSP ve DPS DIŞINDA KİME OY VERIRSENIZ VERİN, YETER Kİ KATILIM YÜKSEK OLSUN VE "MONARHOKOMUNİSTLERLE" "RYAZAN FESLERİ" İKTİDARDAN ATALIM ÜLKEMİZİ NOVO TURSKO ROBSTVODAN KURTARALIM.

Ben şahsen DPS'den hayır görmedim,
ama DPS giderse başıma çok daha ağır kötülükler gelecek biliyorum.

OYUM DPS - şerhli oy, yani bulgarcası "s osobeno mnenie".
sinan 2009-07-02 15:20:26
Ya birakin lagaluga yapmayi ya milletin kafasini karistirmayin,Bir Turkun basta olmasi yeter ,isterse butun Bulgaristani yesinler ,gavurlar yiyecegine bizimkiler yesin,sende o gorevde olsan sende yiyeceksin sanki Turkiyedekiler yemiyormu millet goturuyor mali.
Ben Amazonlarda yasamiyorum ,verdigin ornek o kadar tutarsizki Rusyayla ilgili,hic alakasiz ve birseyden haberin yok .Biz her zaman gocmenler olarak birlik olmamamizdan ve birbirimizi kucuk cikarlardan dolayi kiskanmamizdan dolayi kaybediyoruz ,birlik sart .
Vejdi Rashidovun partisi GERB butun buyuk kasabalarda Ermeni soykirimini tanidi ve basa gelince butun Bulgaristanda tanitmak icin ugrasacak ama DPS yin oldugu yerlerde taninmadi ,bilmem anlatabiliyormuyum eger DPS hukumette olursa buna benzer olaylari onleyebilir
eset 2009-07-02 15:28:06
sevgili dostum bulgaristan AB artik hangi parti gelirse gelsin hicbirsey yapamaz turklere ve oynana oyunun ne kadar basarili oldugunu goruyorum isin temelinde su var ataka turklere karsi konusuyor boylece fanatik bulgarlarin oylarini almaya calisiyor Dps ise ataka sayesinde senin gibi dps yi desteklemeigi halde insanlarin dps ye oy vermesini sagliyor.isterse 100 tane ataka partisi gelsin basa artik eski gunlere donulmez donmeye calisirlarsa Kibris olayini hatirlatirim.Bu sefer de balkan harekati denip kircaliye turk askeri girer. gonlunuz ferah olsun eski gunler cok geride kaldi atakadan korkup dps ye o vermeyelim cunku korkarsak bu hep boyle devam eder 5 sene sonra gene korkariz ve gene dps ye oy veririz boyle korkarak bu carkin donmesini engelliyemeyiz
himm 2009-07-02 17:01:48
Kimsenin kimseden korktugu yok ama kimse Bulgarlara oy vermek istemez ,butun Bulgarlar seni ikinci sinif vatandas gorurken ben gidip onlara oy vermem , mesele orda .Surekli Atakayi yaratan DPS diyorlar ya sacmaliktan baska birsey degil bu ,bir yandan Aaka gibilerinin olmasi iyi yoksa cogumuz Bulgarlasacaz sehirlerde yasayanlar hep Bulgarca konusuyorlar
hihlasak hihlamasak 2009-07-02 17:14:46
bulgarca konusulacak,ama ne yazik ki Bulgaristanda cogu Turklerin ne bulgarcasi iyi ne de turkcesi,kimi sucluyalim bu durumda,neden bize turkceyi yuksek seviyede HOH partimiz okumamiza engel oldu
kendimiz ogrenseymisik,bazi arkadaslarin tavsiyesi,ama evdeki turkce okullardakisine benzemez
Bulgaristanda iyi bir egitim almak istiyorsaniz once bulgarcanizi gelistireceksiniz ,bu boyle gelmemis ,ama boyle gidecek......
sinan 2009-07-02 22:55:05
Eskiden Turkce dersler vardi simdide var ama maglesef sizin gibi sehirlerde oturan ve kendisini sosyete zanneden zubukler surekli kendi aralarinda BULGARCA konusuyorlar ve cocuklarina once BULGARCAYI ogretiyorlar ve bu sosyete takimi cocuklarini TURKCE derslere gondermiyorlar ve maglesef daha sonra bu cocuklar kendilerini TURK olarak gormuyorlar ve Hristiyanliga gecvmeleri veya BULGAR olmalari cok kolay oluyor.
Ben DPS yoneticilerini bu konuda desteklemiyorum,mitinglerde sadece Bulgarca konusuyorlar ,DPS deki olanlarin cogu kendi aralarinda BULGARCA konusmayi daha cok seviyorlar ,aslinda ilk once onlar TURKCEYI guzel oyrenmeliler ve diger insanlara ornek olmalilar.
karakaya 2009-07-02 23:39:19
birlik ve beraberlik zamanı burada kimse hayinlik ve bozgunculuk yapmasın üç beş tane kıçı kırık gene aradan çürük çıkmış bozgunculuk yapıyor oylar HÖH kendinize gelin saygılarımla
fes 2009-07-03 00:55:55
Geçen gün Kosova'yı örnek veriyor, onlar haklarını nasıl aldılar diye alakasız sorular soruyordunuz.

Söylediklerim havada kalmasın, tutarlı olsun diye bir kaygı yok mudur sizde beyler?

1989 senesinden sonra Kosovalı arnavutlar kendi evlerinde çocuklarına gizli gizli arnavutça dersler verdiler; bundan haberiniz var mı sizin?

Çıkmış karşıma, bulgarca öğrenmezsen çocuğuna motika falan diyor.

Yahudiler 2000 sen önce ölmüş ibrani dilini canlandırdılar, sen ise yaşayan dili yok ediyorsun.

Motikamış...
Sinan'a 2009-07-03 01:11:33
Sinan bey,siz anlasilan bg de yasamiyorsunuz
haftada bir kac turkce derslerinle,nasil guzel turkce ogrenebilir -otbivane na nomer bulgar dedise ...,ustelik sarkilarla ,oyunlarla turkce kolay kolay ogrenilemez.Kitaplar uc ucuna,yetmiyorlar...
Gramer dersleri cok onemlidir,onlar guzel Turkcemizin temelidir
Eskiden hersey Turkce okunurmus,,bunu da bilmemezlikten gelmeyin
Bulgaristanda Bulgarca on planda,dedim ya resmi dil bu,resmi,resmi dil ne oldugunu biliyorsunuzdur,anlatmama gerek yok...
Hadi yeterin su DPS yle,tam da bi difka ideal gibi ,cigneyip cigneyip patlatmayin sunun balonlarini
sinan 2009-07-03 02:46:17
Bana ne kardesim Bulgaristanda resmi dil Bulgarcaysa.Benim cocugum once Turkceyi ogrenecek ondan sonra Bulgarcayi ,yani once ANNE diyecek MAMO degil .Her muslumanda cocuguna namaz dualarini ogretmeli ha sonra cocuk uygular veya uygulamaz ayri konu ama anne babanin gorevleridir bunlar,cocuk TURK ve MUSLUMAN oldugunu bilmeli.
Bulgaristanda egitim eskiden Turkceymis demedim ,eskiden Turkce okutuluyordu dedim eger anlaman biraz gitsa ben ne yapayim.
Anlamadigim bu ufacik Bulgaristani ne kadarda buyutuyorsunuz,alt tarafi 600 km bir ulke,biraz genis dusunun ya,dunyada ufacik bir nokta ,hayat sadece Bulgaristanda degil ,bu gavurlar yuzunden Allahimizdan ve Turklugumuzden vazgecilirmi ,birakin su gavurlarin gotunu yalamayi artik hicmi haysiyetiniz ve serefiniz yok.
Ne oldu komunist rejimi hic yikilmayacak diyorlardi ne oldu bitti,iste hayatta hersey boyle
kırcallı 2009-07-03 09:23:07
Boşuna lak lak yapıyorsunuz Türkiye'den DPS'ye gelen oylar sizlerin ağzınızı öyle bir kapatacak ki bir daha nefes bile alamayacaksınız bozgunculaaaaaaaaaar............
Shahinski 2009-07-03 10:32:01
Arkadashlar, forumcular, dostlar! Aklimizi bashimiza toplayalim - oyumuzu bizim partimize verelim. O Hak ve ozgurluk harektidir. Agalemin en iyisinden yakinin en kotusu daha iyidir. Tenkit edin, ama bizim HOH partimizdir. Basharikar!
şevked 2009-07-03 11:50:58
FES,
kardeş.

Malesef bizim insanımız kendi imkanlarını zorlamayı sevmiyor.Her şey hep hazır vereceksin veya zorlayacaksın.

Şu hala Bulgar adı taşıyan 1989 göçmenlerimize sorsan niye geri almıyor adını - "efendim 1 hafta izin veriyor patron" filan falan laflarıyla çıkmaya çalışıyor işin içinden.

E kardeşim,
al bir haftada ücretsiz izin diyorsun - ama para kaybedecez, ama efendim o zaten TR'de oturuyormuş, önemli değilmiş bulgarca ismi "çerven pasportta".
En terbiyesizide "efendim türk adıyla AB'de iş bulamayacakmış".Hep bu tip dangalaklıklar.

Türkçe eğitime ve yayına gelince.
Bulgaristanın devlet okullarında Türkçe eğitim neredeyse sıfır veya sembolik.
Fakat mevcut yaslara göre bu iş sivil toplun kuruluşları kurarak veya dernekler kurarak yapmak mümkün.

Kurarsın bir TÜRK KÜLTÜR DERNEĞİ, sponsorda bulunur, Cumartesi veya Pazar tutarsın çocuğunu kulağından götürürsün 1-2 saat türkçe dil kursuna veya folklor faaliyetine.Türkçe gazete basmakta serbest.Özel radyo ve TV'lerdede yayın yapma imkanı var.

Ama vicdan lazım her şeyden önce vicdan ve şuur.

..................

Fes kardeş,
Bu gün ibraniceyi yeniden canlandıran ve halk arasında yayan yahudi floloğu Zeev BENYAMİN eşine ve çocuklarına ev içinde başka dil konuştuklarında çok sağlam dayak attığını bliyormusun?
şevked 2009-07-03 12:11:21
Yani başımıza kızılcık sopası nmeden akıllanmıyoruz.
Alamanya. 2009-07-03 13:15:05
Eset rumuzli essek herif sen avrupaya vardinmi hiç Milliyetçilik dúnyanin her yerinde vardir avrupanin dogusunda Almanya,dan Fransaya kadar Túrk islyamilliyetçigi Batisinda ise birinci Isspanya ve onun dilinde konusan úlkeleri hristiyan milleterinin hepsi Marroko Arab milliyetçiligi,ile ilgileniyorlar. daha neyi ógrenmek istersin ben diyorum ki Túrkún túrkten baska dostu yoktur Avrupali kolayini bulsun senin kafani alir sen kalkmissin sana hak verecek oturun gótúnúzún ústúne sizi taniyan HÓHdúr onu da kaçirirsaniz elinizden sonrasi maglúm:Ananizi bellerler sizi Ana vatan kurtarinca kúlúnúzú serperler bilmem anlatabildimmi soydaslarim.Benim Bulgaristanla hiç bir iliskim yok sonuçta bizler kardesiz bilinki insan yabanci úlkede oldugunda anliyor birbirinin kiymetini Demokrasi denen bir sey yok senin birinci bogazlar sonra der kiadam iyidi fakat solunumunda bir aksaklik olmus ve hayatina feda etmis ne yazik kalanlarin basi sag olsunder is biter iste budur Demokrasi kardesim seçimniz hayirli ve ugurlu olsun sayin sevgili soydaslarim saygilar.
mert olun ey TÜRK gençleri 2009-07-03 13:37:02
A. DOĞAN VE EKİBİ,FES kardeşimiz'de onlara dahil,DÖRT MİLYON BULGAR'DAN KORKUP,PISIRIK VE TAVİZÇİ SİYASETLERİYLE,TÜRKLÜĞÜN 650 YILIK BULGARİSTANDAKİ VARLIĞINI SONLANDIRMAYI HEDEFLİYORLARSA,BİZ ANA BABASI TÜRKTEN DOĞMUŞ OLANLAR,BULGARİSTANDA TÜRKÇE EĞİTİM VEREN LİSE VE ÜNÜVERSİTELER,TÜRKÇENİN İKİNCİ RESMİ DİL OLARAK KABUL EDİLMESİ,TÜRKÇE BASIN,RADYO VE TELEVİZYON YAYINLARININ YAPILMASI TALEPLERİMİZİ, BG,MECLİSİ VE HÜKÜMETİN'DEN KORKMADAN VE MERT'ÇE
TALEP EDİYORUZ.BU HAKLARIMIZ BEYNELMİNEL ANLAŞMALARLA GARANTİ ALTINA ALINMIŞTIR.20 YILLDIR
OYUMUZLA DESTEKLEDİĞİMİZ A. DOĞAN'DAN HAKLARIMIZA SAHİP ÇIKMASINA ÇAĞRIDA BULUNUYORUZ:-EY A.DOĞAN 20 YIL BİZİ UYUTUP OYALADIN,BİR YİRMİ YIL DAHA BİZİ KANDIRIP,ALDATAMASIN.5 TEMUZDA OYLARIMIZI YİNE SANA VERECEĞİZ,KARŞILIK OLARAK SENDEN TÜRK MİLLETİNE YAKIŞIR BİR TUTUM VE DAVRANIŞ İÇİNDE OLMANI,HAKLARIMIZI SAVUNMANI RİCA EDİYORUZ. SAYGILARIMLA.
şevked 2009-07-03 14:17:44
Bulgarca bilenler şu ibretlik haberi okusunlar sonra konuşsunlar:

http://news.ibox.bg/news/id_1501363712
şevked 2009-07-03 16:03:22
Biz türkler olarak en az kötü olanı DPS'yi seçelim.
DPS'ye oy vermezsek Boyko Borisov,Siderov,Yani Yaneve oy vermiş oluyoruz.

Bunlar kaderimizle oynamaya başlarsa Ahmed DOĞAN'ı mum yakıpta rayacağız - ah keşke hırsızlıklara devam etse ama o iktidar ortağı olsa diyeceğiz.

Lütfen yazdıklarımı bir defa ve bir defa daha okuyun.
DPS'ye oy vermemek çok pahalı ve geri dönüşü olmayan tahribatlara yol açar bizim açıdan.

LÜTFEN LÜTFEN LÜTFEN
Kara Ibrahim Aga 2009-07-03 16:26:55
Haydaaaa buda ne be kardeshim.Bilgisayirimda bozukluk mu varkin aceba?Chekin o video görüntülerine tam tersi etki yapiyor..
***
Hich bir yorum okumadim.Yalniz Sefketin verdigi linki..
E ne olacak shimdi.Achonun emriyle "tolumbacadan" Pashalaga terf eden Frankeyshtan durumuna mi düshürüyor shimdi Zübükleri.Adam 1989 bahar aylarinda Kuzey Bulgaristanda ne yaptini herkes biliyordu,ona ramen terfisine ONAY verdi.
Onu birakalim Jivkovun mezarinin bashinda ikiside "Bulgaristanin en BÜYÜK siyasetchesi" dediler ikisi de..
Shimdi de,kurtlar sofrasinda Achoyu görmek istemiyor.Hangi HAYDUT gaynimeti bashka haydutlan paylashmak ister?Ama olanlar bizim Ahaliye patlayacak.
Bu belliydi zaten yalniz zamani problemdi.Bir taraftan Göchmen kurulushlarin,achik sachik demechleri ve Türkiyenin zamansiz "AFI".Insan yapacaksa yapir onu 4-5 ay sechimlere varken.Hayde chikin shimdi ishin ichinden.Hersheyimiz alaTurka.Beyinsiz,cahil ve duygularlan alinan kararlar,beyinlerlen degil...
Ama ben böyle bir shey olacana inanmam.Nedense AB fonlarindan gelen mangizler "kelle" bashina hesaplaniyorlar.Bashka bir shey ortaklari BSP buna nasil yakishacaklari ve beraber Hükümet kurma sayilari etecek mi.Pragmatik düshünürsek böyle olasizlaga karshi V.Rashidovun sechilmesi Ahalimiz ichisindan bir türlü oluyor.Yani bizim Macirlarin EN SEVDIKLERI SHEYI-Bulgaristanin Pashportunu almayarak,yalniz sechme Hakkini ellerinden alirlar.
Hade o kadar üzülmeyin o bu habere.Icab ederse Acho achar bir telefon Moskovadaki shefine ve ya onun rezidansina bitirir ishi.Bir iki seneden beri Amerikan hatiyla problem var zaten ve ya öbrü taraftan kaldirmiyorlar telefonu...
***
Vay be Yoldash Lukanovich,Lilov ve Mladenov hangi mashalariniza biraktiniz bizleri...ve KADERIMIZI.
geri zekalilar 2009-07-03 16:43:06
ya bu yazilanlara inanamiyorum bu kadar mi aptalsiniz.Komuniizm yilikdi bitti rusya da bile olsan kimse haklarimizi elimizden alamaz.Istedigin partye oy ver bulgar turk farketmez.Biraz dusunn ya ataka gelse iktidara ne olucak yani.AB girdi bulgaristan belcikadaki almanyada ki turklere ne olursa bize de bundan kotusu olamaz hangi parti gelirse gelir insan haklari mahkemesine basvurur milyonlarca euro tazmiat aliriz. Bu kadar geri zekali insnain oldugu yerde Dps ahmet dogan gibi insanlar daha cok sirtiniza semer vurur. biraz kafanizi bulgaristan disina cikarin dunyada olup bitenleri gorun Bunca zamandir yaziyorum dps nin zararlarini ama mal gene mal ot gelip saman gidecek birsuru insan var
Kara Ibrahim Aga 2009-07-03 17:06:03
Bu yazi her halde bana cevap degil.
"Havuch ve Sopa" siyasetine devam...
Semer de tamam..
Ama Komunizim yikildinda biraz shüpem var.Bak bakalim kimler iktidarda,kimin chocuklari?
Tabi shimdi en büyük-Kapitalist oldular.Ve bu Halktan alinan Oylarla Oligarshisini olushturdular ve daha dogrusu
Feodal sistemi..Ve "Önderim sen chok yasha" diyen oldukca bu devam edecek...
Ama konu Demokrasi degil...bizim macirlarin yazdim gibi en sevdikleri ve en duyarli olduklari "Kirmizi pashport"....
Kara Ibrahim Aga 2009-07-03 17:17:11
Hade ben kachiyorum.Bir kasa bira alacam.Bu aksham burada "Balkan savashi" chikacak galiba.
Bir de Özgür uyansa,bu sabah sahat 3 kadar yazmish?
Pavlik Morozovlar da etishirler.Cümbüsh tam olacak...
***
Adashim Ibrahim Zübükzade ne demishti Ahalini önünde:)
-Demokrasi....shey..
Ach gözünü.
Doldur cebini...
rıdvan çavuş 2009-07-03 18:03:46
arkadaşlar bırakın bu aşamadan sonra eleştiriyi, seçime iki gün kala yapılan bu eleştiriler BALKANLARDA YAŞAYAN TÜRK nüfusunun aleyhinedir. herkesi sandık başına davet ediyorum. demokratik hakkınızı kullanın oylar HAK VE ÖZGÜRLÜKLER HAREKETİNE. SAYGILAR
eset 2009-07-03 18:32:34
Sayin arkadaslar bu secimde bari olsa oylarimizi dps ye VERMEYELIM oylari azalsin ki halkin dps yoneticilerinden memnun olmadigini gorsunler. Dps ye oy verenlerin cogu istemedigi halde oy veriyor birakin bu secimde Dps hukumete giremesin.Babasi bile bagzen cocugunun iyiligi iicn ona bir tokat vurur istemesede biz de ileride daha iyi bir dps icin lutfen oylarimizi bu sefer dps ye veremeyelim.Eger verirsek biz durumdan memnunuz bu sekilde gitmesine raziyiz demek olur.Herkesi dogru dusunup en akillica olani yapmaya davet ediyorum.Bu dediklerimi yapmak turklerin parcalanmasi demek degil cunku 5 sene sonra cok daha iyi bir partimiz ve daha guclu bir dps olur
fes 2009-07-03 19:42:03
Şevket doğru diyor, doğan'ı mumla ararsınız.

Pezevenk takımına bakmayın siz; onlar DPS'ye 10 sene önce, 20 sene önce de oy vermedi.

Bu kadarcık serseri görüşlü bizde de olsun canım; çıkardıkları garga sesleri ahatsız ediyor, ama katlanacağız artık.

Türk milleti liderini- her kim olursa olsun - savaşın ortasında yalnız bırakmaz; bin senedir hiç bırakmadı.

Ahmet Doğan'ı bulgar çakallrına bırakamayız.

Pezevenk takımına bakmayın siz.
DELİORMANLI 2009-07-03 20:04:57
arkadaşlar parti iyi yada kötü oyumuzu dps ye atalım.seçimlerden sonra hesaplaşma vaktide gelecek hiç merak etmeyin.bulgaristan türkü hiç bir zaman aralarında hainler barındırmaz.parti içindeki bazılarının sözlerinden dedelerimizin kemikler sızlıyor mezarlarında rahat yatamıyorlar ama o hainler türkiye hakkındaki sözlerinin bir bedeli olmayacağını sakın sanmasınlar.
fes 2009-07-03 20:23:09
Deliormanlı bu tavrınla gözümde büyüdün; sana söylediklerimin tümünü geri alıyorum.

Sonuçta aynı milletin evlatlarıyız, aynı acıları çektik, çekiyoruz.

Görüş ayrılıkları olabilir, ama hedefimiz aynı.
Türk 2009-07-03 20:43:46
Deliormanlı yı destekliyorum
Şimdi oylar HÖH e
seçimden sonra olana da olacağıda bakarız
osman 2009-07-03 21:04:37
Belliki bazi arkadaslar cok etkileniyor BG siyasetinden,canim o kadarda endiselenmeyin EU en zengin ulkeleri cozemedi sunu hirsiz Gidilarida biz nasil cozelim?
Hirsizlik bunlarin geninde var devletin kasasini bosaltilar ve milleti biribirinede dusurecekler neredeyse butun Gidilar biribirini yiyiyor ve bir bakiyorsun hepside Atakaya uyup Turk dusmanligi yapiyorlar...Durum boyleyken K.I.Aga bu devlet zor duzelecek

Buda sunu gosteriyorki eger Gidi partileri demokratlesmedikce DPSninde demokratiklesmeside mumkun degil e simdi durum boyleyken biz neden luzumsuz ve mumkun olmuyacak tavir takinalim.

Eger Gidilar kendi partilerine ceki duzen verseler bizim DPSde ister istemez degisecek ama bakin nasil bir tablo sergilediler vatandasa" Turkler iktidardan cekilsin ve BG gulluk gulistanlik olsun"simdi akli olanin boyle aptalca slogana inanirmi varsayalim DPS muhalifete dustu e ne olacak BG hirsizlik ve diger pis isler duracakmi?...ASLA

Benim sassi gorusum su DPS olmasa bile bizi bu Gidilar hicbir zaman sevmicekler oda neden sirf Turk oldugumuz icin ve 500senelik "genozidi" unuyamiyorlar.

...ve sunda yorumu yazarken BNT1 canli yayinda Gidilar yine costular ve yine Turkler topun agizinda vay canina Ac geberecekler ama Turk dusmanligindan asla vaz gecmicekler evet DPS calmistir ama DPS BIR caldiysa Gidilar 50/elli/caldilar onlari goren yok...

Birakin bu Gidilari bunlara boyle yonetenler yakisir gozleri Turkten ve Doganda baska birsey gormuyor,ne kadarda kolay manupule oluyorlar Allahin cobanlari,

Botev nekadarda hakliymis...
doğan 2009-07-04 12:21:21
Oylar DPS ye verilmeli,şu an başka alternatifimiz yok.

Eeer DPSden hesap sorulacaksa,bu seçimlerden sonra hemen başlamalı ve gelecek seçime alternatif yaratmalıyız bu meşakatli ve çok gayret isteyen bir yol dur
Kara Ibrahim Aga 2009-07-04 20:19:56
En önce oylarini Fesin partisine vermeyecek olanlar ichin sarf etti sözleri,"Hasküf Turizimlen" Stambuldaki gecekondusuna postaliyorum.Terbiyesizligin yeri burasi degil.Git orada Macirlarin kafesine,yiyin biri birinizi burada küfür etmeyin..
***
Osman yazin biraz "gizli propagandaya" kokuyor nedense.Herkezi bir küpe koyman iyi degil.Yani Gidi dedin mi,kimi anlayalim?BSP mi NDSV,GERB mi ve ya Ataka mi?
Ve ya en önemlisi yüzde 60% siyasete ve Hirsiz görmüsh olanlara mi?Ve OY kullanmiyorlar.Hankileri hepsi olamaz.
DPS dedin zaman,bütün Türkler mi anlamak gerekiyoru?
Yani burada kavramlar yazdin gibi chok chelishkeli..
Bulgaristana idare eden 3 parti var,chok akilli insanlara göre zaten BSP+DPS+NDSV+GERB+ATAKA=BKP
Yani oradan lyazim yola chikalim.Öteki sheyler hepsi partenka ilkell insanlar ichin.Onun ichinde chok sayida Bulgar bu gercheyi bildinden OYUNU kullanmiyor..
Sen bir göz önüne koy ve ya getir,kimler hangi sosyal statüsü olanlar oylarini koyun sürüsü gibi kullaniyor..
Burada kastim DPS degil.Öbrülerine bir bak!
Belkimde sora bilirsin.O zaman o akilli ve oy kullanmayanlar da parti kursunlar!
Özgür yazmish ne geldini bashina.Bashkalarin da bashina da aynisi geler.Feodal sistem tam gücüyle chalishmakta.Sen sizin kasabaya bir bak.Bak bakalim
yeni zenginlerden kim nerdeymish zamaninda.
YAzmishin AB bilem bunlarin kolayini bulamiyoru?
Nasil bulamadi.Bütün fonlar buzdolapina atildi.Iki tane Tarim Bakani DPS den istafa ettirildi.Gechen sene Bulgaristana sallanan paralardan yalniz 8% Bulgaristan ala bildi.Onlarda da 75% üsülsüzlük ve hirsizlik var.
Ama olan Gariban Halkimiza oluyoru.Bu fonlar INSANI ve sosyal ve chevre ve tarim fonlarindan.Yani tam bizim Ahalini ishine gelecek olanlardan.E sonunda kaziklanan Türk azinligi,ve DPS tarafindan.Yani chalsinlar be canim dedin zaman,senden benden chalmishlari oluyorlar.Bashka konuysa vergiler ve hastalik ve emeklilik sigortali.Bazi bizim chakallar oralara bilem göz diktiler.Ve son günlerde chalishilmayan topraklardan bilem HARACH toplamaya bashlayacaklar.Vergi olarak.Yani kabak gene bizim Ahaliye patlayacak.En fakir ve en dandik yerlerde yashamakta.Sen Avrupayi bilyorsun.Onun ichin soruyorum sana.Gördün gurbetchilerden bana bir liste chikar bakalim % olarak kach tane Bulgar,Türk ve Roman?Ve sonra sonucuna göre % bir analiz ver!
Onun ichin bir shey yapirken yalniz oy verirken degil hershey chok iyi düshünmek lyazim.Bak bazilari böyle hazir yatmish koyun olduklari bildiklerinden ..hayde yazmayayim aklimdan gechenleri.Botush Tirpanov keser sonra.
Botevten söz etmishin.Anliyorum hangi shiyirinden bas etme olasigini.Ama oradaki Bulgarlarin yerlerini yalniz bizlerlen degishtir.....mükemmel oluyoru.Aynen!
Yalniz bir ayrinti var.Botev Osmanli zamaninda yashamish.BULGAR OKULU BITIRMISH.Bulgar okulunda öretmenlik yapmish Babasi gibi.Odesada Bulgar okulunda okumush.!130 seneden önche galiba.
Ya biz?
Yil 2009 nerde Okul nerde Universite?
2o sene yapmadilar urashmadilar 20 sene belkim Oligarshimizin chocuklari yapa bilir...belkiiiiiiim?
Benim ne siyasi ne de ticari chikarim olmadi ichin kendim icjn birshey istemiyorum.Ama olanlari gerchekleri görmezlikten gelemem.Hele hele dalenin biri bana benim vergilerimle,arogant ve zinik konushmalarla küfür ettirmem..Kim istiyorsa versin oyunu nasil olsa mazojist chok.Burada Macir takimindan söz etmiyorum.Onlar kirmizi pasportlarin garanti peshindilerler,geri kalani palavra..
Buna ramen gururumu kirarak raziyim oyumu Hirsizlara vermeye,yalniz bir shartlan.Burada fark etmez sen mi bashka si mi.Birisi bana yarin sahat 8:00 kadar yazsin bizim
DPS+BSP den Milletimiz hayiri ichin 10 tane yasa versin..
Yine Milletimizin hayiri ichin Zübük takimin chikarlari ichin degil.Burada bir hikaye anlatayimda baz sheyleri daha iyi anlarsin..
***
Baltayin biri Gocaman bir agachi kesiyormush.Ve baltanin her vurushunda,Gocaman agach,ohh..ahhh diye ses chikariyormush.Ve yandaki küchük chali dayanamamish.Ve Goca Agacha bakarak:
-Eey Gocaman Agach,sen her türlü soguka rüzgyara karshi dayandin sesini chikarmadin.Ama shimdi ahh ohh diyorsun.Canin chok mi acidi bu baltadan..?
-Hayir ondan degil!
-Peki niye?
-Nedense "O BALTANIN SAPI BENDEN"!Onun ichin canim chok aciyoru.Bilmem anlaya bildin mi.
***
Ne oldu Osman.Sakatlik düzeldi mi?Bir ay sonra bölgemizdesen bir kuzu chevirmesi yapalim...
Ömür su gibi gidiyoru anasini satayim...
Hade kendine iyi bak...
fes 2009-07-04 21:25:32
Rezevenklere bakmayın siz lafını üstüne neden alındın yav, bir sıkıntı mı var yoksa?

Üç beş kişi de olsa pezeveng takımı eskilerde de hep vardı derken önemsemeyin fazla demek istemiştim.

1914de birinci dünya harbi patlak verdiğinde Dedelerimizi Koşukavağa toplamışlar ve şunu söylemişler: isteyen türk ordusunda yapar askerliğini isteyen bulgar ordusunda, tercih edin.

Yüzde doksandokuz virgül dokuz türk ordusuna yazılmış.

Üç beş pezevenk bulgar ordusunu tercih etmiş. Bulgar ordusunda geri hızmette görev yaptıklarından sağsalim semizererek geri gelmişler.

Karıları evlerde harmanı dövdürüyorlar, onlar bulgar ordusunda semizeriyor.

Senin de eğer bir sıkıntın varsa, benim olmayan kecekondumun suçu ne?
osman 2009-07-04 21:38:45
K.I.Aga ilginden dolayi tesekurler,gurbette biliyorsun acisida tatlisida iki kattdir...ayin 07.07.09s. bir daha kontroldan gececeyim,insAllah kiriklar iyi bitismisdir/kol ve bilek/ aksi takdirde ameliyat olacam ama umutluyum Allahin izniyle hersey iyidir....ayam ise cok sukur boyle giderse 3-5 gune kadar normal yoruyecegiz.
Tatil ise 11.07.09-15.08.09 eger yeni ameliyat olmazsam...

K.I.Aga "ne propagandasi" burasini ziyaret edenlerin sayisini bilmiyorsun allem...BGda yasiyan Turk ailelerinde kac kiside komputur var?Ya Cingenelerde?peki TR yasayanlarda kac kiside var?...varsayalimki TR hemen hemen herkezde var peki burasini ziyaret edenler ne kadar?...EGER BURASI ETKI YAPMIS OLSAYDI SAYT COKTAN KAPANACAKTI"poradi tehniceski pricini" o yuzden nede yazsak nede tartissak bence bizim yazdiklarimiz kimseye etki yapmiyor.

TR enistem diyor"bana ne ya BGda olan biten bana kirmizi pasapart lazim Amet aga onu bana saglasin gerisi beni baglamaz"...boylede dusunenlerin sayisi pek cok zaten bundan sonrasinida neyi tartisalim...

Bgda yasayanlarin durumu malum herkez tarafindan bilinmekte...Yap hesabini bizim koyde su yok kilometrelerce gidipte su tasiyacagiz yine,bu olayi cocuklara bir turlu anlatamadim...simdi bundan sonra yazmican nedense moralim bozuluyor...biz cok kucuk islerle ugrasiyoruz-SU,YOL,kirmizi pasaport e durum boyleyken naapalim agam-olumune DPS...bizim koye su suyu getirseler mevlid okutacagim...BELKI SECIMLERDEN SONRA SU gelir ONCE OYLARIMIZI VERELIMDE.
fes 2009-07-05 00:23:11
O kırmızı pasaportun Türkiye'de yaşayanları çok fazla ırgaladığını zannetmeyin. Olsada olur, olmasa da.

Kazancımızı kırmızı pasaportlar sayesinde çıkarmıyoruz biz; bilakis, burada kazandığımızı bulgaristanda harcıyoruz.

Kaldırsınlar çiftevatandaşlığı, kırcıali bölgesi yarıyarıya ısızlaşır.

Kimsenin iyiliğine muhtaç değiliz; isterlerse.
FES'E 2009-07-05 01:28:17
Fes,gerçekten sen kuş beyinli ve beyin bagajı yok deyecek kadar az olan bir gençsin.Hainleri ve komunist ajanlarını savunuyorsun.ALLAHTAN korkmaz,kuldan utanmaz birimisin sen?.İllede avukatlık yapacaksan,ezilen,horlanan türk milletinin avukatlığını yap'ki allahta, kulu'da senden razı olsun.
şevked 2009-07-05 20:39:12
Ayde,
Çift vatandaşlar artık hangisini seçeckler düşünsünler.
fes 2009-07-05 23:57:53
Kuş beyinli kimmiş, herkes gördü.
şevked 2009-07-06 14:34:47
Mustakbel başbakanımız Boyko Borisovun konuşmalarına dikkat edin, artık "bılgarski turci" ifadesi kullanılmıyor "bılgarski mohammedani" kullanılacak, yani yeni "Vızroditelen procese" yumuşak geçiş.
MUHTAR. SEVİNÇ MUTLU-BURSA 2009-07-08 09:43:20
TÜRKİYE,DE VE BURSADA YAŞAYAN GÖÇMEN KARDEŞLERİMİZE SONSUZ TEŞEKÜR ETMEK LAZIM
ONLAR BU SEÇİMLERE ÇOKGÜZEL BİR KATILIM GÖSTERDİLER YAŞLISIYLA GENCİYLE KATILDILAR VE SAATLERCE GÜNEŞTE OYUNU KULANMAYI BEKLEDİLER
BEN SEVİNÇ MUTLU OLARAK TÜM HEMŞERİLERİMİZE VE ÖZELİKLE BURSADA YAŞAYAN HEMŞERİLERİMİZE GAYRETLERİNDEN DOLAYI BİR TÜRK OLARAK SONSUZ ŞÜKRANLARIMI SUNARIM