Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
HÖH'NİN MİLLETVEKİLİ SAYISI 38'E ÇIKTI

HÖH'NİN MİLLETVEKİLİ SAYISI 38'E ÇIKTI

07 Temmuz 2009

Bulgaristan'da geçen pazar günü yapılan genel seçimin kesin sonuçları açıklanırken, 240 sandalyeli parlamentoda milletvekillerinin siyasi partilere göre dağılımı da belli oldu.
Kesin sonuçlara göre 6 siyasi parti ve ittifak yüzde 4'lük Seçim barajını aşarak parlamentoda temsil hakkı elde etmeyi başardı. Ancak hiçbir parti tek başına iktidara gelecek çoğunluğa ulaşamadı.

Katılım oranın yüzde 60,2 olduğu seçimde birinciliği yüzde 39,71 oy oranıyla Sofya Belediye Başkanı Boyko Borisov'un fahri liderliğini yaptığı GERB partisi elde etti. GERB parlamentoda 116 milletvekiliyle temsil edilecek.
Seçimde büyük bir oy kaybına uğrayan iktidardaki Bulgaristan Sosyalist Partisi (BSP), oyların yüzde 17,7'sini alarak parlamentoda 40 koltuk kazandı.
Üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi (DPS-HÖH) büyük bir başarı göstererek, yüzde 14,46 oranında oy aldı.
HÖH, hem "ülkedeki üçüncü büyük siyasi güç" olma durumunu korudu, hem de milletvekili sayısını 38'e çıkararak ülkenin en köklü siyasal partisi olan BSP ile neredeyse eşit konuma geldi. HÖH, önceki parlamentoda 34 milletvekiliyle temsil ediliyordu.

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


BAŞARILAR 2009-07-07 16:07:09
DAHA İYİYE GİDECEĞİZ İNŞALLAH. ALLAH UTANDIRMASIN.
şevked 2009-07-07 16:45:02
Bizi Deliomanıda bağlayın.
Koridor çekelim Kırcaliye, aynen Bosnada "Republika Srıpska"nın ik kesimini bağlayan BRIÇKO koridoru gibi.
BOZKURT 2009-07-07 17:08:19
Deliormandan da destek ! KAFIRLER SIMDIDEN AZMAYA BASLADILAR ! YUCE TURK KIZINCA NELER OLUYOR UNUTTULAR GALIBA !
cevap. 2009-07-07 17:14:35
Bagladik bile deliormanli biz hepimiz biriz birliyimizle ebediyyen yasiyacagiz Sehirlerimiz uzak ama gónúllerimiz yakin olacaktir.
patron 2009-07-07 17:15:27
atakalar skat da adam silahla cikiyo bulgarlari ayaklanmaya sokuyo
daha diyecek ne var
dikkat 2009-07-07 17:23:05
arkadaslar,altta okudugum yorumlar cok ciddi ve bana gore atesle oyun oynaniyor..HÖH in boyle bir politikasi yok..biz kendi vatanimizda kendimizi kanitlayip bu ulkenin bolunmez birer parcasi oldugumuzu kabul ettirmeliyiz!lutfen yorum yazarken daha dikkatli olalim,soz konusu can ve kan burda!Bulgaristan bagimsiz bir ulkedir ve bizde bu ulkenin bir parcasiyiz!
Kara Ibrahim Aga 2009-07-07 19:15:32
Hade kazananlara hayirlisi!!!
ramadan ayyıldız 2009-07-07 19:33:50
kazananlara hayırlısı ama birazazda bizim kendini bir türk olan türk asıcık daha kendine güven verse kendine saygı gösterseydi bu zaferi kafire başarı olarak ikiey geçmiştik bizde konuşan çok işyapanyok bütün bulgar partileri yuklenmiş bir olmuş birbirini sevende sevmeyende tüke karşı ama biz türkler alışıkızya beni sokmayan yılan bin yaşasın demeye bana nediyoru seçimden tamam ahmeti istemeyen olur ama adamı konferans veren orospu atakanın yoneticisi busaate buadam sizi sarhoş konuşmalarınla oyaladı dedi
ASENA 2009-07-07 20:15:26
her türlü mücadeleye bütün bulgaristan türkleri katılacaktır.eğer bir türkün kılına zarar gelirse sonucuna bütün bulgarlar katalanır.türkleri hala bazı aptallar 30 larda 50 lerde 70 lerde 80 lerin sonunda zannediyorlarsa çok yanıldıklarını kısa süre anlarlar.eski moda baskılarla yeniden göç yaratarak türklerden kutulacaklarını zannediyorlarsa yanılıyorlar.artık dirernme zamanıdır.silahlı direniş dahil tüm yollara başvurulacaktır bundan bütün bulgarların haberi olsun.OSMANLININ TORUNLARI UYANMIŞTIR.bunlar bulgarlara son uyarılardır.
REİS 2009-07-07 20:27:13
bulgaristandaki türkleri içini rahat tutsun.bulgarlar 89 daki gibi bi şeler yeltenirse istanbulda esenyurt avcılar gaziosmanpaşa bağcılar çatalca silivri bayrampaşa beylikdüzü kıraç sultangazi küçükçekmece de yaşayan bütün bulgaristan türkleri mücadeleye katılacaktır.
fes 2009-07-07 20:48:57
Biraz kısa ve seyrek yaz. Bu pire gibi yazıları kim okur ki.
Kara Ibrahim Aga 2009-07-07 21:31:41
PS:Özgür sitenin Bulgarca tarafinda bir
kopi postladim Bay Ganyodan.Sechimlerin sonuchlari ichin.Orada bir mektub var Gramatikova,onu iyi oku ve kopi yap.Ama en önemlisi o yaziyi bilgisayarina yapishtir ve KJ.Habere girirken bir daha okumakta fayda var.....
Hade ben kachiyorum.Hayat disharda....Yarin devam ederiz.......
yeni dunya 2009-07-08 02:42:34
SIMDI ERMENI SOYKIRIMI TUZANA HAZIR OLALIM BU YENI HUKUMETLE,OYUN SIMDI BASLIYOR,TURKLERIN UZERINE GELECEKLER,KONTRA POLITIKA HAZIR MI.BIZI CIFTCI OLARAK GÖRUYORLAR BISE BILMEZLER SANIYORLAR,BOYKO BORISOV UN ICRATLARINI BEKLIYORUZ
fes 2009-07-08 07:16:51
Jivkovun köpekleri DPS'ye karşı olanlardır.

Şeytana pabuçu ters giydirerek bir realiteyi ifade etmiş olmazsın; şeytanlık yapmış olursun sadece.

Jivkovun canlı köpeği B.Borisovdur.

"GERB'e verdik daha iyi oldu" diye karısı düdüklenmiş adam gibi pişkin pişkin ortalıkta gezinmek, akıl karı bir iş olabilir mi?
Arda boylu 1. 2009-07-08 12:43:47
Fes kardesim Kara ibo.denilenbu sahisin Anasi dalelerden Babasi ise ipsizin biri benzer onlarin akillarindan asla ve asla túrk kanliligi túrk dúsúncesi geçmiyor onlar yani kesin bizlerden olmadigi belli. benim kanagatimce.Saygilar.
onu bunu birak 2009-07-08 18:52:44
Arda boylu Bulgaristan'da havalar nasil?
Kim ne derse desin, hava nasil olursa olsun,bizim havamiz iyi olsun ,su cumle devreye gecti mi ?
fes 2009-07-08 22:29:03
Adam komunist köpekler diyor, başka da bir şey demiyor. İşi inada bindirmiş durumda; kırık plak gibi aynı lafları söylüyor da söylüyor.

Köprünün altından çok suların aktığını, çocukları bu arkadaşa söylemez mi acaba? Kendisinin oluşmuş olan yeni realiteyi fark etmesine imkan yok çünkü.

Hitlerin Soviyet Rusya'ya saldırmasından sonra, bazı şaşkınların Stalin'e ve komunistlere kızıp almanlarla işbirliğ yapmaları gibi, Özgür arkadaşımız durduğu yeri bir türlü tayin edemiyor.

Büyük fotorğafı göremiyor.
kavacik53 2009-07-09 03:22:04
Özgür hemşerim,// baazan sizleri anlamakta zorlanıyorum. Siz nerede yaşadığınızı unutuyorsunuz galiba? Boykonun partisi birinci olmasaydı başka bir Bulgar partisi birinci olurdu. Ne fark eder hangi Bulgar partisinin kazandığı. Bizim açımızdan sonuç aynı deyilmi? Gerçek şu’ki HÖH partisi kurulalı ( 19 ) sene içinde parti oylarını 100% artırmış bulunuyor. İkide bir Ahmet Doğan şöyledir, böyledir deyip duruyorsunuz, sanki bu parti Ahmet Doğanın özel malıymış gibi bir durum yaratmaya çalışıyorsunuz. Hayır, hemşerim bu parti Ahmet Doğanın özel malı deyil. Bu parti bu başarıyı bütün yöneticiyle, çalışanı iyle, destekçileriyle bir bütün olarak elde etmiştir. Siz bu partinin çalışmalarında, organizatörlüğünde aktiv olarak çalıştığınıza göre bu partinin başarısına bir parça sizinde katkınız olmuştur bence. Bu forumlarda partiye karşı böyle aşalayacı yazılar yazmakla bir yere varamayacağınızın farkındasınızdır herhalde? Bence bu dile getirdiklerinizi parti platformlarında soru olarak parti yöneticelerine yönetmiş olsanız , belki sorularınıza cevap bulabilirsiniz. Ahmet Doğan işkal etmiş olduğu koltuğun ağırlığı ile kendisine baazı avantajlar sağlamış olabilir, bu sağladığı avantalar dediğiniz gibi suç sayılıyorsa kanunlar onun için var.
tree 2009-07-09 09:23:22
Arkadaslar Cinin yapmis oldugu soykirima dur diyelim.http://www.serhaber.com/-1-136-cindeki-etnik-catisma-katliama-donustu.cfm
recep aydın 2009-07-09 10:20:17
Hayırlı olsun HÖP sine bizler oldukca onu yükselteceyiz ve yükselecektir hep beraber ,NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE;
Şeytan 2009-07-09 17:45:18
Türklüğü savunan Özgür,hain oluyor'da siz Doğan'a yalakalık yapanlar ne oluyorsunuz,sizler türk milletinin sahte kahramanlarımısınız?.Siz,Doğanın elini,ayağını yalayanlar, söylermisiniz 20 yıllda hangi konuşmasında ve nerede,Doğan TÜRK MİLLETİ,diye hitap etiğini,TÜRK sözünü kulandığını hiç duydunuzmu?.Sizler parayı,rahatı ve DOĞANI ÇOK SEVİYOR OLABİLİRSİNİZ,BİZLER'DE TÜRKLÜĞÜ CANIMIZDAN DAHA ÇOK SEVİYORUZ.TÜRKLÜK İÇİN, şeytan'la dahi olsa bir yorgan altında yatabilecek cesarete ve iman gücüne sahibiz.Dünya demek türk demek,türk demek dünya demek.BULGAR KORKUSU,sizin kemik ilğinize kadar işlemiş. A.Doğan sizi bulgarlardan kurtaracakmış.Çoook beklersiniz benim canım,kanım aziz kardeşlerim.
Cümlenize sevgiler,saygılar.
eset 2009-07-09 19:27:30
Ozgur arkadasimiza katiliyorum Bulgaristan turklerinin cikarlarini savunan arkadaslardan birisi.Sozde dps yi savunarak turkleri korumaya calistigini sananlar gibi degil asil onlarin dusunmeden haraket edip oy atmalari turklere zarar veriyor yaaa insan dusunmez mi senelerdir dps ye oy verdik te ne yapti bizler icin Demokrasiye gectimizden beri baska bir partiye oy atmakta ne sakinca var belki baska bir parti bizler iicn daha cok is yapar.dps nin TURKIYE de ki dtp den cok mu farki var dps ye oy veren birisinin turkiye deki dtp ye neden kizyor,birisi cikip diyecek ki dtp dagdaki teroristlere destek veriyor peki dps yurekli ve cesur olup bulgaristanda bir turk silahli orgut olsa ve ona destek verse siz gene cikip dps ye oy vermiyecekmisiniz ne olursa olsun bir ulkede tek bir halkin oylarini alarak kurulan bir parti olmamali eger oyle olursa kimse atakanin kurulmasina da karsi olmamali cunku atakayi kuran dps ve bulgaristan turkleridir bunun neden boyle oldugunun dusununce anlarsiniz
fes 2009-07-09 21:59:23
Özgür arkadaşına katılıyorsun da, nereye katıldığını farkında mısın acaba?

Adam şu ana kadar elle tutulur gözle görülür bir şey söylemedi ki.

Hayin, Jivkov'un köpeği, ajan, Emin'in katili, hırsız, cigene, şopar gibi laflar etti etmesine de; bunların hiç birini kanıtlayamadı.

Buna karşın biz "hani kanıtlar" dediğimizde ağzını bozdu, küfürler havalarda uçuştu.

Özgür beye katılan bakalım, katılın.
sinan 2009-07-09 22:20:37
GOCAMACIR demissinki akilli konusun ve faydali olacak seyleri yazin buraya .Burada yazilanlari okuyupta dikkate alanmi var zannediyorsun ,burda yazanlarin nerdeyse tamami Turkiyede oturanlardir ve onlarda ben dahil kendi kendimize gelin guvey oluyoruz,keske DPS den birileri okusa bu yazilari veya Kircaaliden birileri okusa ,saygilar,
fes 2009-07-10 00:39:49
Arşivlerde ne varmış gene, sen okudun mu ki arşivleri?


Sdece kaydı olduğu yazıyor; ne yaptığı, kimleri zor duruma düşürdüğü, nekadar etkili olduğu hakkında bir sıra yazı var mı?

Almanya doğu alman istihbaratının arşivini tamamen açtı, ama bulgaryada bömyle bir şey yok.

He şey ortaya çıkarsa bulgar milliyetçileri ve Özgür gibileri "agent, agent!" spekulasyonlarını yapamayacaklar çünkü.
fes 2009-07-10 08:08:04
Ben olayların içinde yaşadım diyorsun, ama komunist sistemin gizli istihbarat işlerinin nasıl yçürdüğüyle ilgili hiç bir bilgin yok.

Dğu Alman istihbaratı STASİ mesela toplumun tamamını "agent" yapmıştı; komşu komşusunu fişliyor, herkes herkesi kontrol ediyordu.

Ünlü Çek yazar Milan Kundera'nın 1950'lili yıllarda arkadaşı hakkında bir "donos" yaptığı geçen aylarda ortaya çıkmıştı.

Daha önce yazmıştık; Yüksek tahsil okuyanların, önemli bir makamda göev alanların tamamı "agent" yapma prosedüründen geçiriliyordu; bu kaçınılmazdı.

Önemli olan arşivdeki dosyaların sadece listesi değil, içindekiler yayınlanmış olmasıdır; ama her nedense dosyaların içerikleri açıklanmıyor.

Benim aileme gelince, benim ailem bu işlerden temiz kalabildi.

1950'ye kadar toplumun önde gelenleri arasında yer alırlarken, elli sürgünü ve göçünden sonra ailenin kalanları kabuğuna çekildi ve bu işlere bulaşmadı.

Ama bulaşmış olanları da empati yaparak anlamaya çalışıyorum ve demagoji yaparak bir yere varılamayacağını da çok iyi biliyorum.

"Arhipelag gulag" kitabına gelince Rusya'da olanlar bulgaristanda hiç olmadı; Belene magadan'a bakınca çocuk oyuncağı kalır.
fes 2009-07-11 08:07:43
Hesabını verecek ne yapmışlar ki? Özgür'e önem vermediler, partiden dışladılar diye hesap mı vereceklerdi?

Türkleri bir parti kurup etrafında birleştirdiler diye hesap mı vereceklerdi.

Vejdi İreşit onlardan daha şukar dediğinde işi bitirdin, safını belirlemiş oldun zaten. Çünkü " Stalin kötü, Hitler daha iyi" diyen Rusların konumuna düştün böylece.

Bunarı anlayabilecek kafa nerede?
Kamu oyu. 2009-07-11 15:46:06
Azgir seni DPS Ozgúr yapamamis ki sen Azgir olmussun anlamis ki senden adam olmuyacak sen para ile dilinide satarsin diginide senden korkulur´demis ve kenara ativermis dostum senin gibileriyle hiç bir yere varilmaz sen bir vatan tutamazsin Túrkiyeye gidersin Túrkiye kótú Bulgaristana gelirsin Bul. Túrkú kótú bóylelerine aslinda af edersin iki yúzlúlúk veya gótveren derler her zaman Beleniçileri savunmaya çalisiyorsun fakat o senin dediyin Beleneciler eski BKP nin baska suçlardan kapadigi komunist karsitlaridir ozamanlar óylelerinide oralara Belene de tutrdilr orada ólenlerin ólúsúnú de Lofçana bagli Skrevena kóyúnde domuzlari beslerlerdi Túrklúyúnú savunanlari acilen evlerini górmeden acilen sinir disi ettiler arkadas Sen Túrklúyúnú savunanlara yapilan iskenceler sana yapilsaydi bu gún HÓH-múze karsi bóyle konusmazdin Yani senince Bóylelerine orospuluk deyil de neler denir bi dúsún bakalim.
Kara Ibrahim Aga 2009-07-11 17:37:34
Vay vay gözlerime inanamiyorum.Neler yazmishlar neler bizim Macir tayfesi.Pavlik Morozov chikmish ortaya siper germish "dushman" yorumlarina.Yani Özgüre.Sakkali insanlarin yazdiklarini örnek vererek.Yani sonunda shunu demek istiyoru.
"Belenede ve bashka hapislerde yatanlar,boshu boshuna dayak yiyenler bodrum katlarinda özel sopacilardan,Allaha duva etsinlerki Sibiryaya 40-60 derece souklarda chalishtirilmadilar CHK tarafindan gibi"
Unutmush yalniz ilave etmeye.Her sene sopa yiyeler otobuslere binerek Todorenin mezarlinda duva etsinler kurbanlik kezsinler.Ve sonra Buzludja dagina chiksinlar ve Achonun "uzay mekine" bezleyen yerde sakalli dedeye,Gosho Tarabaya ve Ideolojilerine duva etsinler..
Bulgaristandikilerinki chocuk oyuncaymish SSSR bakarak...
Allah akil vijdan versin,böyle tarz düshünmeye hangi medresede okuttular sana.Daha chok AONSU ya kokuyoru ama neyse....yaziklar olsun...
***
Yukarda ITIN birsi choktan öbrü tarafa göch etmish olan Babama ve Anneme küfür etmish.Allah belyani vermish zaten,ama daha da kötüsünü yashatacak.Unutma.
Böyle matryaldan ancak böyle Siyasetchi chikar.Sechtikleri insanlar bunlarin Parlementoda görüntüleridir..Kara undan,beyaz ekmek olmaz!!!
fes 2009-07-11 18:59:35
Benim Pavel Morozov'la benim ne ilgim olabilir, anlayabilmiş değilim.

Anamı babamı ele vererek öldürtmüş falan değilim ben.

Kel alaka?

Diğer yazdıkların ise, anlaşılmıyor. Sakalllı, toşo, goşo, buzluca diye bir şeyler yaxmışsın ama

AONSU da ne demek?
fes 2009-07-11 23:59:04
Desteksiz atmaların dışında Özgür beyin somut bir bilgisi maalesef yok,

Bilgi yerine tahminleri var ve bol keseden iddialar.

Kiyev'e patiyna şkolaya gitmişmiş, orada ne yapmışmış.

Bilmem ne otelini ve bir alay fabrikayı nasıl ele geçirmişmiş.

M.Emin de intihar etmemiş, Ahmet Doğan tarafından öldürülmüşmüş.

Sen aklını mı oynattın Özgür bey dediğimizde kızıyor ve cigene faytoncusu gibi basıyor küfürü.
turko 2009-07-13 00:48:51
arkadaslar biz koylerde isliyoruz bulgarla kasabada yiyorla biz tutunu onlara ekverozki asil kolelik bizimkisi turkler bi sene talada bisey islemesinne bulgaristan ba


tcak kiymetimizi ozaman anlicakla

YACASIN TURKOLAR
turko 2009-07-13 01:06:37
BIR GUN BIZIMDE HAKLARIMIZ OLACAK
fes 2009-07-15 08:32:20
Bulgarlar varken hakkını Ahmet Doğan dan neden sorsun ki?

Bizim hayatımızı zehir eden, özgürce yaşamamızı engelleyen, sefalet içinde yaşamamızın tek sorumlusu bulgarlardır.

Buzağıyı öküzün altında aramayalım.
turko 2009-07-15 21:36:04
fes kardesim bu milletin senin gibi ducunen vatan evlatlarina ihtiyaci var biz bir olursak bizim bileyimizi kimse bukemez
turko 2009-07-17 12:08:03
insan neden turklugunden utansinki cunku TARIH BIZI YAZMADI BIZ TARIHI YAZDIK
eger bir turk milletinin gesmisini biliyorsa turklugunden asla utanmaz ozgur kardes pek bilmiyor galba
turko 2009-07-19 13:29:55
bizi soyan birileri varsa onlarda bulgarlardir
Ahmetler degil boykolardir
fes 2009-07-20 08:07:55
Bulgarlarla saf tutmuş olsaydı Ataka'yla GERB milliyetçileri DPS'yi öpüp başlarına koyacaklardı; biraz düşünme kabiliyetin olsydı bu soruyu sorardın.

Hayinsin dediğimizde hiç kızma; seçimlerden önce milletin DPS'ye oy vermemesi için her çeşit edepsiz hayinliğini yaptın, ama kimse sana rabet etmedi.

İrlanda'da İngilizler haklı diyen katolik irlandalıyı sokak ortasında ensesinden vururlar.
fes 2009-07-20 23:25:52
Jivkov esas senin babandır; onun döneminde yaşayıp serpilen ben değil sensin.

Komsomolski sekreterlik yaptınmı bakalım?

Orden Çerveno zname almak için kombaynları çatırtıya sürdün, değil mi?

Ozamanın seçimleriyle bugünkülerini aynı kefeye koyman tam bir kombayner düşünme biçimi olsa gerek.

KPSS-BKP'nin dışında parti katılabiliyor muydu o zamanlar seçimlere, bilmek isteriz doğrusu.

Komunist dönemde yetiştiğinden sermaye birikmesini hırsızlık olarak niteliyorsun.

Komu mülkiyetinden özel mülkiyete geçildi; bazı insanlar bir akşamda zengin oluverdi. Komunist anlayışa göre hırsızlık, kapitalist sistemde normal bir eylem olarak kabul edilir.

Bu sadece bulgaryada olmadı, bütün postkomunist toplumlarda oldu.

Dünyanın her yerinde iktidar mekanizmalarına yakın olanlar zengin oluyorlar.
turko 2009-07-20 23:35:18
FES ve OZGUR'e
barisin artik lan kizdirmayin kafami
fes 2009-07-21 08:48:41
Yok, kalsın, senden bir şey almayayım ben; sütüm mayam bozulmasın.

Ne benim, ne babamın Ahmet Doğanla en ufak bir bağlantımız var; kendisini televizyonun dışında uzaktan bile görmedik.

Ama sen B.Ş. ile aşna fişne olduğunu burada açıkladın; onun kaybettiği paralarının hesabını soruyorsun. Yani taraf olduğundan objektif olman güç.

Benden sana tavsiye; torunlarından uzak dur, zira onları bozacaksın.