Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Şubat 2020
HABERLER » Dünya
EMİNE BOZKURT : YENİ BULGARİSTAN HÜKÜMETİ SINIRDAKİ PROBLEMLERLE DAHA CİDDİ MÜCADELE ETMELİ

EMİNE BOZKURT : YENİ BULGARİSTAN HÜKÜMETİ SINIRDAKİ PROBLEMLERLE DAHA CİDDİ MÜCADELE ETMELİ

12 Temmuz 2009

Hollandalı Sosyal Demokrat Avrupa Parlamentosu Milletvekili Emine Bozkurt, yeni Bulgaristan hükümetine sınırlarda ve yol güzergahında köklü iyileştirmeler yapılması yönünde çağrıda bulundu.

Bu sene de Avrupa Birliği vatandaşları hem sınır geçişlerinde çok fazla sırada bekletilmekte, hem de çeşitli yolsuzluklara maruz kalmakta. Bunların yanında Vinyet adı verilen yeni bir yol vergilendirme sistemi ayrı bir problem teşkil etmekte. Tam olarak nasıl işlediği ve nereden temin edileceği bilinmeyen bu Vinyet sistemi, yol güzergahını kullanan araç sürücüleri için ciddi trafik cezalarına maruz kalma riski oluşturmakta.

Konu ile ilgili olarak Emine Bozkurt; "Herhangi bir Avrupa Birliği vatandaşının bir diğer ülkede henüz tam oturuşmamış yol vergilendirme sistemi nedeniyle cezalandırılması kabul edilemez. Söz konusu olan durumda, bir Avrupa Birliği ülkesi olan Bulgaristan'ın yollarını transit ve ya turistik olarak kullananlar yine Avrupa Birliği vatandaşlarıdırlar ve iyi niyetle bu ülkede seyahat etmektedirler" açıklamasında bulundu.

Geçtiğimiz haftalardan beri ise transit yolculardan haksız bir şekilde Meksika gribi ile alakalı olarak doktor beyanı istenmekte. Talep edilen beyanatı elinde olmayan veya tedarik edemeyen yolcular ise ancak rüşvet karşılığında yollarına devam edebilmekte. Bozkurt, açıklamasına şöyle devam etti; "Bulgaristan’daki Stanişev hükümeti bu tür olayların çözülmesi için çok ciddi çaba harcadı, ancak temelli bir iyileşme ve sorunların çözümü için gümrük hizmetlerinde köklü bir değişim ve reform süreci gerekmekte. Aksi takdirde bu tip sorunlar her sene farklı şekillerde ortaya çıkabilir."

Bozkurt ayrıca Bulgaristan hükümetini sınır kapılarında yaşanan aşırı yığılma ve neticesindeki çok uzun süreli beklemenin sonlandırılması için acil gündem maddesi yapılmasını ve bu sayede çözüm yollarının aranmasını istedi. Çoğu zaman kilometrelerce uzayan sınırdaki bekleme kuyrukları neticesinde yük taşıyıcıları için ticari zararlar meydana gelmekte ve sağlık sorunları ortaya çıkmakta. Özellikle aşırı sıcak altındaki bekleyişler çocuklar, yaşlılar ve hamile kadınlar için bunaltıcı ve rahatsız edici bir ortam oluşturmakta.

Son olarak Bozkurt; "Avrupa Birliği kurumları ve Hollanda gibi çeşitli üye ülkeleri Bulgaristan sınırında ve yol güzergahında yaşanan suiistimallerin sonlandırılması için çaba sarf etmekte. Ancak, halen daha yaz aylarında çeşitli sorunlar ve yolsuzluklarla karşılaşılmakta. Köklü değişiklikler artık ertelenmemeli" açıklamasında bulundu.

Kaynak: AB haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


sinan 2009-07-12 11:24:12
Koca Turkiye bu konuda yillardir Bulgaristani dize getiremedi ,bu bir basarisizliktir .Bulgaristan Turk konsolosu ne is yapar acaba ???
Avrupa Túrkú. 2009-07-12 14:30:12
Sayin Emine Bozkurt Kardesimmiz Bulgaristanin bu çesit Iç ve Dis isleri Bakanliklariyle Avrupa birliyi deyil de Dúnya birliyinede girse bu millet 60 yillik Komunist Simdiki yeni komunisler eskilerine nazaran úçe ayrilmislardir Maavi Sagacilar kizil Solcular ve merkez dedikleri asari Milliyetciler rejiminin batakligindan halen dahi çikamamakta bu Ulkenin dúzelmesi için bu úlkenin Basbakanini AP-su seçerse ozaman dúzelir aksi taktirlerde bu úlke de iç savas çikmadan bir zaman dúzelmez bu úlkeyi yónetenler kirmizi, alaca mavi komunistlerdir bunlar herzaman hani bi çesit yilanlar vardir her zaman rengini degistirirler ve birde asiri milliyetçiler bunlarin kókú kazinmazsa bulgar halki ebeddiyen çekecektir bunlarin yani sira avrupalilarda yoculuklarindan nasibi alacaklardir bunu Avrupalilar olarak hepimizin adimiz gibi bilmemiz sarttir.yani bunlar yalniz ve yalniz Avrupali parlamenterlerin olaylara el koymasiyle ancak dúzeltilebilinir baska çagremiz yooook ve de yoktur kardesim Saygilar
Aygır 2009-07-12 18:32:29
Bulgaristan Parlamentosunda da böyle zeki ve güzel milletvekili olmasını isterdim.
Bu hanıma bakınca hemen Brükselle yolu boylamak arzusu geliyor içimden.
fes 2009-07-12 21:09:12
Sınır geçiş sorunlarını kasıtlı olarak çözmüyorlar, çünkü Türkiye'nin dinamik gücünden çok çekiniyorlar.

Kapıkule'den hemen sonra yollar berbat; devlet gibi devlet o yolu çift yönlü hale getirmez mi?

Ama korku bacayı sarmış bir kere; bulgarlara bir şeyler yaptırmak, deveye hendek atlatmaktan daha zor olmuş.

Ama sakallı Vejdi Raşit geldi ya iktidara, her şeyi bir çırpıda yapıverir artık.

Ben umutluyum.
İZMİRLİ 2009-07-13 00:32:31
''Yunan milliyetçiliğini en azgın bir şekilde yürüten Andreas Papandreo bir sosyalistti.

Hikmet Kıvılcımlı, Atila İlhan Pof. Şener Üşümezsoy sapına kadar milliyetçi solculardır.''

Tespitlerine sonuna kadar katılıyorum çıkançı,sen sor bakalım D.Baykal'a U.Uras'a D.Perin....'e H.Kutlu'ya v.s senin sözünü ettiğin adamların adlarını duymuşlar mı..

Türkiye'de öne çıkarılan solcular, Türk soylu olmadıkları için hatlar karışıyo çıkançı, haberin olsun!!


Saygılar

İzmirli
YENI DUNYA 2009-07-13 02:57:41
MAFIA POLIS EL ELE CALISTIKCA, HERSEY HAVADA KALIR
RUSVET VERMEK AYIP DEGIL VERMEMEK AYIP OLMUS
Kara Ibrahim Aga 2009-07-13 15:26:36
Bakalim Macir tayfesi neleri tartishmish.En önce haberdeki olayi Yeni Dünya kardeshimiz chok iyi izah etmish.Ilave edelecek bishey kalmamish.
Fes patlatmish gene V.Rashidova.Bashka kimse kalmadi Memlekette yalniz O.Hani 8 sene iktidarda olanlara soru sormak ve ya nerdedir miliyonlarca €lar Avrupadan gelenler
yol,hastane,tarim ichin gönderinler nerdeeee....bulmush birisini künyah kechisi var yok V.Rashidov..
Gechen chumartesi günü BTV "Seizmograf" programinda V.Rashidov ve J.Jelev vardi chok iyi bir tartishmaydi..
Vejdinin dedikleri chok düshündürücüdü.
"Benim Türklümü sorguyanlar chok iyi bilirler kim oldumu.
Aylem chok köklü bir Türk aylesidir.Degil bazi Parti Liderlerin gibi tartishmali olsun.Aynisi da bazilarinin Arnaut yanlari olduklarini söylüyorlar".Sunucu..
-Siz Lideriniz A.Dogandan mi bas ediyorusunuz?
-O benim Liderim degil,ve benim Liderim yok!?!
-Nasil yok,B.Borisov sizin Lideriniz degil mi shimdi?
-Yok degil.Ben Lider mider tanimam.Beni B.Borisov davet etti ve...sonra bashkalari konuya girdi..
Yani diyecem burada kimse de oy vermese Vejdinin sanatchi ruhu chok basiyoru.Yani ÖZGÜR yashamak ve özgürce düshündüklerini ifade etmek..
Orda Kircaali bölgesinde chiftchilerin problemlerine de deyindi.Yani shu anda Kircaali-Mastanli arasindaki köprüde grev yapan chiftchilere.Adamlara 8000,000 € Avrupa fonlarindan almalarina karshi Tarim Bakanligndan hich bir yardim gelmemish!!!
J.Jelev de etnik gerginlik etnik gruplarin arasinda olmadini.Bunlari yalniz Siyasetchiler kendi chikarlari ichin chikardiklarini söyledi.Bi de Bulgaristanin ilk Meclisinde 1879 senesinde 7 tane Türk Milletvekili oldunu söyledi..
***
Türk kökenli milliyetçi ki komonistleri yadasolcuları desteklesin.....???
***
Özgür bu da ne?Sen her halde sol solcu Sosyal Demokrat ve Komunistleri hepsini bir küpe koyuyorsun?
Bu yalniz senin degil senin yashadin yerde chok insanlarda görünüyoru.Nedeniyse Türkiyede fakir fukara kichinda donu olmayanlar Sagci ve ya orta derecede ve biraz daha yüksek sosyal erarshide olanlar Sosyal Demokrat?Böyle lana turshusu ecnebi memlektlerde yok.Normal ülkelerde yine yaziyorum NORMAL ülkelerde,ishchiler ve orta ishletmeciler ve aydinlar ve okumush insanlar Sosyal Demokratlara oyunu verirler.Geri kalani köylüler ve ashiri zenginler ve sanayiceiler Saga partilerden yan tutarlar..
Daha komik olani sizler Macir olarak Bulgaristandan Komunistlerden ve ya Bulgar Milletchilerinden baskilarinndan oralara kacharak ve ya kosharak bashka türlü ashiri Milletchilige taviz vermenizdir.E o zaman ne hakin kaliyoruki Bulgaristandaki Miliyetchileri eleshtirmeye..
Bashka komik olan shey,bizim Macirarin düshüncesi ve Türkiyede yashayanlarin ki.Imkyanim oldukche TR gazetelerdeki yorumlari okuyorum.Ve dagalar gibi fark sizlerlen onlarin arasinda.Yani sizler daha Atatürkchü daha modern daha ileri görüshlü olacanigza yerliler öyle..ve sizleri geldinizde Bulgaristanda görüyoruz..
Bashka birshey Komunizim biteli 20 sene oldu.O Komunistler ve yandashlari bizim müzevirler artik Oligarh,Feodal da dige bilirsin onlara.Bakma ne konushtuklarina,bak ne yaptiklarina ve kimlerin chikarlari ichin yasalar chikariyorlar.Artik ideoloji,etnik ayirim falan yok siyasi dilde,PARA ve yenicherlik o para adina.InshAllah bütün hirsizlari tikarlar Icheri,ayrim yapmadan,Bulgarmish,Türkmüsh,Pomakmish falan..
***
Izmirli gechenlerde Ismet Pasha gibi birine küfür ettin,shimdi D.Baykala her halde B.Ecevite de etmishin.
Anliyorum ki gönlünü rahatlatmak ichin ATATÜRKE de küfür etmeye canin istiyoru,ama tepki yayar dige cesaretin yok.Yok bishey kardeshim burasi Bulgaristan ,edeceksen et küfürlerini ATAMIZADA rahatla.Anne baba demeden hepsine et,Yobazlarin gazetelerinde ne kadar link varsa postla buraya.Nasil olsa kimse bishey demeyecek..Ha bu günlerde Tayibin Türkiyesinde Askeryeye ve Atatürke küfür etmek modaymish.Sen de et ki,faydalanasin bu trenten.....
İZMİRLİ 2009-07-13 18:46:27
İbbram Aga, yorumunu çok safça buldum,kusura bakma..
Biz Atamıza ne küfür ederiz ne de küfür ettiririz,o senin dediklerini Atamızın ölümünden sonra senin İsmet'in yaptı,neler yaptığını herkes çok iyi bilir,sen hariç!!

Şimdi sana bu konuda belge göstersem işe yaramaz,çünkü senin beynin yıkanmış ve ya ön yargılısın,taptırmışlar seni İsmet'e bir kere,onu ilah sanıyorsun,neyse..

10 Kasım 1938'den sonra başlatılan karşı devrimden haberin yok senin haberin İ.Aga,er ve ya geç bazı gerçekleri öğreneceksin mutlaka..
Çok uzun sürmeyecek,yalan-yanlış yazılan,Türkler tarafından yazılmayan Türk tarihi, yakın zamanda Türkler tarafından irdelenecek ve gerçek Türk tarihi ortaya çıkacak ve sen dahil herkes şaşıracak Aga!..

Bir de Vejdi'yı tanımasam adam diye yutturacaksın millete,geç bunları..

"Benim Türklümü sorguyanlar chok iyi bilirler kim oldumu.
Aylem chok köklü bir Türk aylesidir.''

Vejdi'nin anası belli de bubasını bilemem orasını Allah bilir...

Yahu İ.Aga 1985-1990'lı yıllarda etnik kökenli Bulgarlar bile batı ülkelerine çıkmak için vize alamazken,Vejdi iki ayda bir batı ülkesine çıkabiliyor ve bg. Türklerine uygulanan soykırımı ağzına bile almıyor..
Vejdi'nin Türk kökenli olduğunu bilen bazı batılı gazeteciler çaktırmadan Vejdi'nin yanına yaklaşıp bg. Türklerine yapılan soykırım için sorular sormuşlar,Vejdi ser vermiş sır vermemiş, yani çıt yok.
Vejdi'nin Türk anadan-babadan olması benim için hiçbir şey ifade etmez,neticede Naim Süleyman oğlundan önce bg. Türkünün dünyadaki sesi olabilecekken,olmamıştır..
Zerre kadar Türklük şuuru olmayan Vejdi,Türk ana-bubadan olsa ne yazar olmasa ne yazar,benim için Orlin Zagorov'dan farksızdır..

1984-1989 Şehitlerimizin anısına bir tane eseri var mıdır V.R.???

Saygılar

İzmirli
hasan 2009-07-13 20:36:37
Vejdi Rasidov gecen gun Seizmograf programina cikti ve orda DPS bir kiza karsi konusmasini hic beyenmedim,resmen kizi kucuk dusurdu ve agzini kapatmaya calisti.Ahmet Dogana karsi kan kusuyor sanki Ahmet aga deligini tikamis onun, Bu kadar ofke neden? Adamin konusmasi cittiyesiz ,karnini kasiyor programda ve Turk olarak ben bu adamin konusmasindan ve TURKLUGU savunmasindan utaniyorum ve bu adamiN BENI TEMSIL ETMESINI ISTEMIYORUM
fes 2009-07-13 23:40:22
Kara İbram aga, her zaman olduğu gibi, tarihi gerçeklerle alakası olmayan, "yapıyoru, geliyoru" tarzındaki Mestanlı şivesiyla saçmasapan şeyler söylüyor.

Etnik gerilim halklar arasında yokmuş, Doğan'ın işimiş daha ço bunlar. İyi mi?

Vejdi köklü bir türk ailesinden gelmekteymiş; ama bu kadar köklü birinin bulgar sanatçısı nasıl oldu, cevabı yok tabi.

Şimdi bana "bulkgaristanda doğdu, bulgar sanatçısı olmak zorundaydı" gibi şeyler söylemeyin, çünkü ben de size Hristo Botev'i örnek veririm.

Shi bu "Ne plaçi mayko ne tıji, çe stanah azi haydutin..." ve "Da prepaşe tınka sabya.." diyen sakallı adamlar, neden türk sanatçısı olmadılar acaba?

Çok köklü bir türk ailesinden geldiğini iddia eden heykeltraş beyefendi, 1913'de Arda nehrinin kuzeyinde bulgar istilacılara karşı toprağını kahramanca savunan insanımızın heykelini neden yapmaz acaba?

Yahutta toplu katliyamdan kaçan türk kadınının, yakalanmamk için bebeğini bir mezarın üstüne bırakmak zorunda kalışının heykelini yapsaydı fena mı olurdu?.

Yapsın ki, bizler o heykellere baktığımızda halkımızın yaşadığı trajediyi iliklerimize kadar hissedelim, uykularımız kaçsın, kötü kaderimize bakarak hüngür hüngür ağlayalım.


Ama biliyoruz yapmaz bunları; öyle şeylerle uğraşacağına, gider türk duşmanı bir partiden milletvekili olur.

Söyleyin, böyle bir adamı kendimizden nasıl sayarız?
İZMİRLİ 2009-07-14 11:57:37
Kara İbram aga, her zaman olduğu gibi, tarihi gerçeklerle alakası olmayan, yapıyoru, geliyoru" tarzındaki Mestanlı şivesiyla saçmasapan şeyler söylüyor
Fes,yanılıyorsun dostum bu şive Mastanlı şivesi değildir,Mestanlı şivesi biraz daha farklıdır..
İbram Aga nın kullandığı şive oldukça dar bir alanda kullanılır,ben sana sayıvereyim o köyleri,Taraşmandere-Kesecik-(Samovila),Türk Gevesi-(Plovka),
Şadlar-(Çavka),Ürkeden-(Ribino).


Saygılar

İzmirli
Bursa Turkey. 2009-07-14 18:37:28
Ahmed Dogani biz gençlerle Gúzel túrkçesiile konusuyordu agitlar veriyodu bizimle gúzel muabbetler ediyor ve de sakalasiyordu yaninda hiç tercumanlik yapan birini górmedik.Túrkçenin bulgaristanda ana dili olarak konusulmasi toplu górúsmelerin Bulgarca oldugundan millet vekilleri liderinin halkina túrkçe konusulmasinin Bulgar Anayasasini ihlal edmis gibi sayilir ve cezalandirilir.
Anayasanin degismesi için parlamentoda çogunlugun saglanmasi gerekir fakat Bulgar húkúmetinin bóyle bir tavurlarda bulunulmasi için daha çok zamaana ihtiyac duyulmaktadir.
osman 2009-07-14 22:05:08
Fes,V.Rasidov o saydiklarindan hic birsini yapmicak daha dogrusu YAPTIRMICAKLAR,istese dahi...

Peki DPS nede boyle girisimde bulunmadi?...Hani 8 yil iktidarda parmagi vardi?...

Hic kimse aklinin ucundan bile gecirmesin-anit kabirmis,heykelmis odur budur filan felan bizde yani BG oyle tasakli adam yok bos verin siz o isleri bosuna tartismayin.

Aha,bir ornek daha bizim tarafta/Mlecino-Sutkesigi,Gorno Prahovo-Toscali,Bogatino-Corbacilar/ koylerinde sivil halki hunharca katletmis Gidilar/1912 balkan harbi sirasinda/,neden bir kerecik dahi DPS yoneticiler tarafindan anilmadi?....tamam ya Pomacaiklari gene bizden 100 misli daha ezmisler,onlari kimse konusamiyor

...ve isin garip yanida bu saytta TR tarafinda sehitler icin mevlit filan okundu diye yayimlandi fakat saytin BG kismina eger turksen,erkeksen,tasaklisan yayimla bakalim yayimlayabilirsen yok adam yok cesaret yok

Demek istedigim vurgu yapmak istedigim su HICBIR ZAMAN BIZ BGda istedigimizi elde edemicegiz,simdiye kadar adamlar cebinle meskuldu simdi ise can derdine girdiler "aman zaman ne olur ne istersez yapacagiz sadece bize dokunmayin"...

Yaa canim kardeslerim BGda "materyal"kalmadi hic bosuna uzmeyelim biribirimizi deymez
fes 2009-07-14 23:17:19
O dediğin şeyleri yaparlarsa parti kapatılır.

DPS bulgar anayasasına ve uluslararası normlara göre kurulmuş bir partidir; öyle her istediğini yapmasına imkan yoktur.

Türkiye de etnik temele dayanan benzer parti kaç defadır kapatılıyor; çok güçlü uluslararası desteğe ramen kapatılıyor.

İspanya da ayrılıkçı BASK partisi Anayasayı ihlalden kapatıldı ve bu kapatma avrupa mahkemesi tarafından haklı bulundu.

DPS nin sonsuz gücü olduğuna inananlar yanılıyor. Bence sırtlarında yumurta küfesi var ve bunu bildiklerinden, çok dikkatli davranmak zorundalar.

Ama bir sanatçı halkın gönlünden geçenleri yapabilir; Vejdi Raşit mesela.
fes 2009-07-15 00:09:30
Yaptıramadıklarımız lafı yalnış ve çarpıtılmış bir laftır.

Sanki Doğan her istediğini yapabilirmiş de, sırf beze gıcıklık olsun diye yapmazmış manasına gelir ki, temelden yoksun saçma bir düşünme biçimidir.

Politika bir imkanlar sanatıdır. DSP belli ölçüde başarılı olmuştur. Son seçimlerde halkın verdiği oylar bunu kanıtlamaktadır.

Vejdi Raşit türk düşmanı bir partiye katılarak hepimizi rencide etmiş, kalplerimizi kırmıştır.

Onu bizden saymıyoruz.
osman 2009-07-15 13:27:44
Fes,o zaman oturalim yan gelelim koltuklara,belki Marstan birileri gelirde bizim sorunlarimizi cozer...

Komunist donemindeki /1973 kadar/ olan haklari bile elde edemedik o zamanlari "Turk" partisi yoktu ama ana temel haklar vardi,simdi ise "Turk" partisi var ama hak mak nanay...

Kurtlerle bak helal olsun adamlara koskoca devlet televizyonunda ana dilinde kanallari var,neden? Fes gore EU baski yaptida kurtlere musade verildi

Bak biz BG olarak EU ama baski yok neden?nedense bizim zubuklerden talep istek yok... TR kendi topraklarinda yasayan azinliklarin haklarini yaterince yerine getirirken bizim Bg ise durum malum sesiz sedasiz "gizli"asimilasyona devam.Dusunun biz kurtler kadar macadeleci olsaydik simdi durum nasil olurdu acaba?
turko 2009-07-15 23:30:14
Osman aga ne demek istiyosun ben anladim insallah digerleride anlarlar ben hep sogluyorum bizde birlik yok birlik olmadigindan mucadelede yok Herseyin basi birlik ve beraberlik vecdige rasidova gibiler varken buda kolay kolay olamaz zaten
Dikkat 2009-07-16 10:50:24
Kırcaali bölgesinden haberleri takip etmek amacıyla bu siteyi zaman zaman ziyeret etmekteyim. Yorum yapanlardan Kara İbrahim Aga rumuzlu şahısın amaçlarını kendisi kabul etmeyecektir ama ben aşağıda belirttiğim şekilde olduğu kanaatine vardım:
(Amacım burada "it dalaşı" yapmak değil sataşmalarına da cevap vermeyeceğim, sadece kişisel tespitimi paylaşmak istiyorum)
1- Müslümanlık söz konusu olduğunda elinden gelse müslümanları bir kaşık suda boğacak;
2- Bulgaristan'da kalan Türklerle veya Avrupanın herhangi bir ülkesinde vatandaşlığına geçerek veya geçmeyerek çalışmakta olan Bulgaristan Türklerini bir kefeye koyarak, Türkiyede yaşamakta olan Bulgaristan Türklerini başka kefeye koyarak kapasitesinin müsade ettiği kadar aşalayarak aralarını aşmaya çalışıyor. Öte yandan da Türkiye de göçmen kökenli olmayan (30 milyon civarında) diğer Tük vatandaşlarını göçmenlerden daha kendi tabiriyle solcu yada Atatürkçü olduğunu söylüyor, oysa solculukla Atatükçülük aynı değildir ve iddia ettiği hususu da doğru değidir;
3- Bu büyük misyon sıradan Avrupaya ekmek parası kazanmaya gitmiş bir Bulgaristan Türkü'nün haddine değildir;
4- Malüm şahısa ben şünü söylemek istiyorum "İt ürür kervan yürür". Sakın yanlış anlamasın kendine "it" falan demedim. Kem söz sahibine aittir. Saygılar.
Kara Ibrahim Aga 2009-07-16 18:02:18
Osman bizim Macirlarlan tartishacana ach "Radyo Boyko"yu daha iyi.Iki senede bi "banichka" yemeye gelenlerlen neyi tartishasaksin?Adamlar sIkIlmadan yaziyoru:
"Chlasinlar,chirpsinlar" e kimden chaliyorlar kimin parasi charpiyorlar.Gene bizim ve ya daha kötüsü,yashlilarimizin chocuklarimizin geleceyinden.E böyle birinlen zaten tartishma olamaz ki.
Bak yazmishim V.Rashidov ve J.Jelev,ama onlar sanasam ben V.Rashidov ve ya J.Jelevin advokatiymishim gibi tutum sergiliyorlar.Ne yapalim mat´ral bu shte.
Ben zaten berli ettim V.Rashidova OY falan vermedimi.
Ve ondan bir shey hayal etmek HAKKIMIZ degildir.Adam DPS örnek alarak getirmish Sofyadan sechmenlerini..
Ama asil sorun seninde berliettin gibi 8 sene IKTIDARDA olan degil,henüz yeni sechilmish birisidir.
Bütün yazdiklarina katilmamak elde degil.Nedense aklin yolu birdir.Ama bazilarin parti inanci gözlerini kör ettiyse o onlarin ishi.
Sechimlerden 2 gün önche yazdim.Kim bana DPS nin chabalariyla Ahali ichin 10 yasa ve ya kanun kabul edildiyse Parlementoda 8 yil ichinde oyumu DPSye verecem diye yazdim.Iki gün gechti yüzlerce yorum ama hich bir Allahin kulu chikikta "Aga al sana 10 kanun".Bunlar hepsi Milletimiz ichindi".Ama nerdeee Izmirli bilem arasa Google amcasinin yardimiyla bulamaz.Nedense yok..
Bak bu günler neler oluyoru.Alanacak durumlara düshtüler.Onlari yok edenler "ortaklik" kurmayi bilem düshüne biliyorlar.Neyse kendine iyi bak!Nerelerdesin bu günlerde?BG ve ya...
***
Izmirli gene patlatmishin okumadilan bi yazi.
Bütün Dünya ve NORMAL insanlar biliyoru Ismet Pasha kim oldunu ve ne yaptini.Sen yine devam ediyorsun bildigini okumaya.Bakilirsa senin kafan biraz yikanik,nedense ortamin ona musayit.Benimkisi degil.Yazmishsin nerden oldunu ben "Tarashman deregi" beyendim.Sormushsun V.Rashidov nasil yurt dishina chiktini.Senin yurt dishina nasil chiildini iyi bilmen gerekiyoru.Burada kendin yazmishtin 1986??? nerelere vardini.Bizi dogdumuz köylere izinsiz salmazlarken seni nasil ecnebi memleketlere salmishlar sen daha iyi bilirsin.Bana cevap verme nedense beni böyle konular ilgilendirmez.Sen yazmishin dige yaziyorum.Benim ichin önemli olan INSANIN fikri ve görüshleri.Katilirim katilmam ve ya tartisharim o ana konu.Bashka zaman da yazdim gibi,ecnebi Devlet adami:
-Akilli insanlar fikirleri,normallar olaylari,cahiller ise INSANLARI tartishir...B.Franklin
***
Dikkat kardesh chözmüsh olayi.Chikartmish psihoanalizi.Ben öylemishim böylemish.
Yazdiklarini ben zaten burada defalarca yazdim.
Biraz kelime cambazligi yapmishim ama neyse.Müslümanla-Din Tüccarlarini bir yere koymushun.
Dinimizi kendi CHIKARLARI ichin kullananlara karshiyim.Türk kelimesini sechim zamanda kullanan ve artesi gün unutan ve Milletimizin en saygin duygularini sömürenlere karshiyim.Yani anlayacan Amerikanin yeniden bulushunu yapmiyorsun.
Avrupada yashayanlarlan Türkyede yashayanlar arasina birshey sokmuyorum.Burada yazi yazanlardan yalniz ben ve Osman,Kapinin bati tarafindan yorum yaziyoruz.Göster bakalim,gir arhive bak bakalim benim ve ya onun KÜFÜR icheren yazimiz var mi?
Fark burada...
Biri birine küfür edenler hep öbrü taraftan.Bazilari oralarda,mekteb medrese gördük dige hava atsalarda KÜFÜR ediyorlar..Yani arashtirmaya deger bir durum!
3o miliyon bilmem ne?
Solculu ben Iskandinav ülkelerdeki gibi anlarim.Degil TR ve BG charptirilmishi gibi.Bir de A.Nesinin sözlerini yazmayam bu sefer barim...
Kendine iyi bak,fikrin öylemish yanlish da olsa saygilar.O "IT" kelimesini Hasküf-Turizamlan aynen iyade..
***
Bu dandik yazim ichin akilli insanlardan özür dilerim.Görüshlerimi ve fikirlerimi yazacama böyle dedikodulara ister istemez sokuyorla insani...
fes 2009-07-18 00:04:24
Yan gelip oturmayalım da, mücadele ettimiz insanların sadece bulgarla olmadığını bilelim.

Tarihe biraz bakarsanız batı dünyasının biz türklere karşı olan haçlı zihniyetini görürsünüz.

Adamlar satılmış kürtlere inanışmaz destek veriyorlar, ama iş biz türklere geldiğinde sadece susuyorlar.

Bulgarla Miloşeviç'in yaptığı hatayı yapmadılar, batılılara kapıları sonuna kadar açtılar.

Bulgarları sonuna kadar ele geçirmiş batı, biz türklere neden destek versin ki?

Ahmet Doğan bütün bunları biliyor ve batının koyduğu siyasi mücadele kurallarının dışına çıkmamaya özen gösteriyor.
turko 2009-07-18 09:02:13
haklisin fes kardes

turkun turkten baska dostu yok...
turko 2009-07-19 13:22:59
1.turkun turkten baska dostu yokturda dusmanida coktur
2.neolursunuz birakin bu laf dalasini
3.biz bulgarlar tarafindan birlik olmadigimiz icin eziliyoruz
4.birlik olursak ezmeyi birakip sirtimiza masac yaparlar

ANLAYAN ANLADI
ANLAMAYAN DA
BIR YUDUM SUYU DERMAN SANDI
BEN ISE HALA DUSUNUYORUM
ZATEN BANA DUSUNMEKtEN BASKA NE KALDI
fes & çalma 2009-07-19 17:12:53
Kıçınkıçınovski gibi kelime oyunu olmuş bu; harika doğrusu.

Dört kağıt gelir, artı bir küsür papel emekli maaşı, az-buz bir miktar değldir her halde. Böylesi birine saygı duymalı, saygı!.

Öte yandan kutu kutu viagranın bile çare olmadığı bir durum, ama torunlar zıpkın gibi.

İsteseymiş, DPS'nin en üst makamlarına bile gelebilirmiş o, ama nesine gerekmiş; "Allah kahretsin!" diyerek, çekmiş gitmiş Türkiye'ye.

Ne var ki, B. Ş. gibi dürüst bir iş adamının fabrikalarına el konulması bardağı taşıran son damla olmuş. Bu Doğan'nın yaptığı da resmen gasp değilmiş mi, olurmuş mu böyle yav!?

Üstüne üstlük Fes diye bir çıkmış yalaka yalak yazılar yazıyormuş. Bu durumda o küfür etmesinmiş de, kimler etsimiş?

Canı çok sıkkınmış çok, artık ağız tadıyla sladolet bile yiyemez olmuş.
fes 2009-07-19 21:50:18
Ben size dememiş miydim, Özgürço biraderimiz yapacağını yaptı gene.

Artık bir sladolet bile yiyemiyor, o kızmasın da kimler kızsın.

Halk da kalkmış onun şopar dediği adama oy yağdırıyor; oldu mu bu şimdi!

Boyko Borisov görüyorsunuz, babangida gibi adam; o dururken kısacık boylu Demirin oğluna nasıl oy yağıdırırlar, nasıl, nasıl.

Allahdan kızılbaş Vejdi diye biri çıktı ortaya, en azından zevahiri kurtardı.

Özgür bilazerimize anlayış gösterelim ey ahali. Son zamanlarda sinirleri pek iyi değil. Hakkı da var hani.

Ununu elemiş, eleğini asmış biridir kendisi. Para sorunu kesinlikle yoktur; herkes laga luga yaparken o kafayı çalıştırdı, şimdi para derya gibi.
fes 2009-07-20 00:03:51
Terbiyesiz herif, ailem haziran 1989'da Bulgaristan'ı terketti; Ahmet Doğan'ı nereden tanısın ki?

Gitseymiydik gitmeseymiydik teredütü yaşamadı benim ailem, hemen terketti bulgaristan'ı.

Sen "nalbante, nalbante" diye yarı bulgarca konuşurken, benim babam daha 1987'de evde bulgarca konuşmamızı yasaklamıştı.

Kombayner gibi konuşma!
fes 2009-07-20 01:24:47
Evde konuşulmuyordu, detska gradinadan döndüğümüzde devam etmemiz yasaklanmıştı.

Babamız bize ejko bejko tarelejko maallarını kendince türkçeye çevirerek okuyordu.

Bu, karanlık dönemde milliyetçi bir tavırdır; kökün sağlamlığını gösterir.

Ama kombayner karakterlilerin en önemli özellikleri, bilmeyerek ve istemeyerek duşmana hızmet etmeleridir.

Bütünü göremediklerinden ufacık şeyleri büyütürler, şak şuka işler yaparlar.
turko 2009-07-20 09:18:19
Fes kardes'e

keske ailen bulgaristani terk etmeseymis
burda en akilli yazilari sen yaziyosun
senin gibi bir dava arkadasim olsun istedim