Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7121 Lv.
GBP GBP 2.2438 Lv.
TRL TRL 0.3158 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Kasım 2018
HABERLER » Balkanlar
3. TÜRK DÜNYASI BASIN MENSUPLARI BULUŞMASI

3. TÜRK DÜNYASI BASIN MENSUPLARI BULUŞMASI

15 Temmuz 2009

3. Türk Dünyası Basın Mensupları Buluşması 20-21 Temmuz 2009 tarihleri arasında Yalova’da gerçekleşecektir. Bu yılki basın mensupları buluşmasında; “Türkçe Konuşan Ülkeler ve Akraba Topluluklarında İletişim ve Bilgi Değişimi” ana başlıklı yol haritası belirleme toplantılarının hepsini kapsayan çalıştaylar yapılacaktır. Program bu yıl 4 alt başlıktan oluşmaktadır. Bu alt başlıklar aynı zamanda komisyonların çalışma konularını teşkil etmektedir. Programın alt başlıkları:

a) Türkçe Konuşan Ülkeler ve Akraba Topluluklarında iletişimde mevcut durum ve TRT nin yapmış olduğu katkılar.

b) Türkçe Konuşan Ülkeler ve Akraba Topluluklarında iletişimin geliştirilmesi ve ortak yayın ağlarının oluşturulması.

c) Ortak iletişim ağlarının Türkçe Konuşan Ülkeler ve Akraba Topluluklarında kültürlerarası kaynaşma ve ortak kültürün oluşmasında etkileri

d) Dünya Türk Gazeteciler Birliğinin İdari faaliyetleri ve yapısı.

Çalıştaylar Yalova Uğur Mumcu Kültür
Merkezinde yapılacaktır. 20 Temmuz 2009 tarihinde komisyon çalışmaları olarak başlayacak ve bütün gün çalıştaylar sürecektir. 21 Temmuz 2009 günü sabah saat 10:00’da başlayacak olan ikinci bölüm bütün komisyonların katılımıyla olacaktır. İlk gün yapılan komisyon toplantılarının sonuçları tartışılacak ve bütün komisyonlar ortak olarak sonuç bildirgesi hazırlanacaktır. 21 Temmuz 2009 günü saat 17:00’da sonuç bildirgesi okunacaktır. 3 Türk Dünyası Basın Mensupları Buluşmasına katılacak davetliler:

1- Taner Güçlütürk - Kosova Yeni Dönem Gazetesi
2- Enes İbrahim - Makedonya UFUK Dergisi
3- Prof. Dr. Ata Atun KKTC - Kıbrıs Postası Gazetesi
4- Rıdvan Tümenoğlu - Bulgaristan BULTÜRK
5- Hasan Konakov - Kabartay-Malkar Malkar TV
6- Liza Konakov - Kabartay Malkar Malkar TV
7- Nail Aytar - Kırım Fikirde Birlik Dergisi
8- Doç. Dr. Erkin Emet - D. Türkistan Hür Asya Radyosu
9- Cemil Kabza - Yunanistan Gündem Gazetesi
10- Elşad Abdullayev - Azerbaycan Bakü Valiliği
11- Bahtiyar Abdukarimov - Özbekistan Özbekistan (a.a.)
12- Anvar Sadat - Afganistan Ayna TV
13- Rafik Ahmetşin -Başkurdistan Devlet Tv
14- Yurdagül Beyoğlu -KKTC Kıbrıslı Gazetesi
15- İbrahim Gürkan Sarı- Türkiye TRT Avaz
16- Metin Edirneli -Türkiye TRT Avaz
17- Abdulhalim Dede -Yunanistan Trakyanın Sesi Gazetesi
18- Prof. Dr. Ahmet Ercan
19- Adina Bocai -Romanya Cuget Liber
20- Gülşen İsmail -Romanya Köstence Radyosu
21- Elma KAZAGİÇ - Bosna HayatTv
22- Kahtan Hürmüzlü -Irak Türkmeneli Türkmeneli TV
23- Bünyamin Aksungur- Türkiye TRT Avaz
24- Abdullah Satoğlu -Türkiye Türkiye Yazarlar Birliği
25- Necdet Sivaslı -Türkiye Ortadoğu Gazetesi
26- Rafet Murat- Bulgaristan BULTÜRK Gazetesi

Kaynak: yafem

Ziyaretci sayısı: 4780


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Kırcaalili 2009-07-15 16:19:09
Yahu bu Rafet Murat bu buluşmada ne hakla Bulgaristan'ı temsil ediyor. Bultürk gazetesi Türkiye'de yayınlanıyor. Bulgaristan'da Türkçe gazete ve dergiler mi yok.
Ağla gözlerim.... 2009-07-15 18:46:23
Sayın editör ve site yöneticileri,ben 70 yaşındayım ve şu an ağlayorum.Elinden kalemi,defteri, güneşi alınmış bir küçük çocuk gibi göz yaşlarım acı,acı kalbime damlıyor.3.TÜRK DÜNYASI BASIN MENSUPLARI BULUŞMASINA BULGARİSTAN'DAN GAZETECİLER KATILMIYOR.NEDEN?.ÇÜNKÜ BG'deTÜRK BASINI YOK.A.B. ÜYESİ Bulgaristan,8 yılldır türklerin içinde bulunduğu koalisyon hükümetleriyle yönetiliyor.Nerede türkçe basın?.Yok!.. 1900'den-1980 yıllına kadar BG. TÜRKLERİ TÜRKÇE OLARAK 156 GAZETE VE 38 DERGİ YAYINLADILAR.SORUYORUM HANGİ ZİHNİYET,KİM VE NEDEN,TÜRKÇE ÇIKAN KENDİ PARTİ GAZETESİNİ YASAKLADI.BİZ MİLLET HAİNİ OLUYORUZ'DA,SİZLER BİRER MİLLİ KAHRAMANMISINIZ.Bugüne kadar yapmış olduğunuz kahramanlıkları yazın biz'de bilelim.DPS'YE oy atmak kahramanlıksa ben sizden çok daha büyük kahramanım.Ağilemden 12 oy DPS'ye verdik.Verdiğin oyun hesabını soracaksın.Neden türkçe basın,yayın,tv.yok,hesabını soracaksın,nerede türkçe eğitim, oy verdin,hesap sor.Sormasan namertsin,cahilsin,korkaksın.NEDEN beni temsil eden gazeteci yok sorusunu, kendine sordun'mu?.Yoksa utanıyormusun.AĞLAYAN GÖZLERİM BİR GÜN GÜLECEK...
Cümlenize saygı ve sevgiler.
Kaan 2009-07-15 19:58:19
Arkadaslar uzulmeye gerek yok. Organizasyonun saksakci organizasyonu oldugu anlasiliyor Bulgaristandaki 1 milyona yakin Turku temsil edenleri gorunce. Listedeki isimlerle bir sorunumuz yok tabi.
Ucuz isler ucuz insanlarla yapilir. Sonra da birbirimize ovunuruz. Anlayana acinacak haldeyiz valla.
Ahmet 2009-07-15 20:00:51
LISTEDEKI DIGER ISIMLER BU DURUMU PROTESTO ETMELI. GOSTERIN CESARETINIZI. YOKSA MAASINIZ ICIN KORKUYOMUSUNUZ.
KOYUN 2009-07-15 20:06:22
BRE BRE DOSTLAR BU NE BULE. KENDIN YAYINLA KENDIN OKU GAZETESI MI TEMSIL EDIYOR BULGARISTAN TURK BASIN CAMIASINI. RAFET MURATTAN BULGARISTANDAKI TURK BASINININ DURUMU ILE ILGILI BIR ANALIZ BEKLIYORUM. GULDURMEYIN BENI KIRCALDAKI BALKONUMDA YA. VERIN BI KAMENITSA ANASINI SATAYIM VAZROJDENTSI KOPRUSUNE COP KUTULARI KOYMUSLAR. AFERIM HASAN BASKANA. KONUYLA NE ALAKASI VAR DEMEYIN VARDIR BISI. SEVGILER SAYGILAR YALOVA VALISINE HAHAHHAHAHHAH
Kırcaalili 2009-07-15 20:44:15
Bulgaristan’daki şu an yayınlanan gazete ve dergiler:

1. Kırcaali Haber Gazetesi
2. Zaman Gazetesi
3. Yeni Hayat Gazetesi
4. Müslümanlar Dergisi
5. Alev Dergisi
6. Kaynak Dergisi ve
7. Ümit Dergisi
8. Mozaik Dergisi
9. Hoşgörü Dergisi

Bunları yok saymayın. Siz 1989 öncesi olduğu gibi parti organları mı arıyorsunuz?!!!!
Kırcaalili 2009-07-15 20:45:39
Bir de Filiz çocuk gazetesi var unutmuşum.
Ağla gözlerim....'e ARDİNOLU'D 2009-07-15 21:16:43
Sen ağlamaya devam et. Yakında arkandan da ağlarlar nşallah.

Ardino'nun sesi gazetasini unutmayın.
Bulgaristan Milli Radyosunun günde 3 saat Türkçe yayınları unutmayın.
Günde 15 dakika da olsa ATAKAYI delirtmeye yeten Bulgar devlet televizyonundaki Tğrkçe haber yayınlarını da unutmayın.
Bunlar hepsi DPS ' nin sayesinde yayınlanmaktadır.

Evet 70 yaşındaki çok düşünceli abim sen ağlamaya devam et...
sinan 2009-07-15 21:18:07
BALON dergisi ne oldu kapandimi????
Kırcaalili 2009-07-15 21:19:42
Balon dergisi de var.
Bir de DELİORMAN TV var Razgrad'ta yayın yapan.
sinan 2009-07-15 21:22:15
Bu dergileri hic BULGARISTANDAKI gazete bayilerinde gormedim ,bunlari kim okuyor ve kac kisiye ulasiyor bu dergiler ??? Gercekten yapilan seyler var bu konuda ama yeterli degildir ,TURK dergileri gazete bayilerindede satilmali ve kesinlikle TURKCE televizyon kanali acilmali
GERB 2009-07-15 21:22:16
Haftaya yeni Türkçe Gazete yayınlanmaya başlıyor. Adı
"BOYKONUN SESİ"

BİR DE RADYO BOYKO VAR.
TEPKI 2009-07-15 21:26:52
ARKADASLAR KENDI ARAMIZDA AH OH DEMEKLE OLMUYOR. TEPKINIZ VARSA ORGANIZATORLERE ILETIN ILETISIM NOKTALARI BUNLAR:

Adres : Yaşar Okuyan Bulvarı Sanat Sok. Yalova-
Tel : +90 226 813 84 88
Faks : +90 226 813 84 89
E-mail : yafem@yafem.org.tr
Kara Ibrahim Aga 2009-07-16 16:30:09
Desenize bolca "Türke Türk propagandasi" yapilacak..
Bulgaristandan Türk Liselerinden ve Türk Universitilerden katilan bütün bilim adamlarini canlan yüreklen "kutlarim"..
Kircaalili arkadash 1.....7...8 dige siralamish.Ve altina noktayi koymush,siz 1989 öncesi gibi parti organlari gazeteler mi istiyorsunuz.?
Yok,bizler verdigin 1-4 numaraya kadar,bagimsiz,partiler üstü ve kalemlerini satmamish gazeteciler istiyoruz.
Kırcalı kardeş'e 2009-07-16 18:02:21
BULGARİSTAN TÜRKLERİN'DEN HANGİ GAZETECİLER KATILIYOR,SEN EVELA ONU YAZ.SIRALADIĞIN GAZETELER NEREDE SATILIYOR VE TİRAJ SAYILARI NEKADAR?.YAZ,BİZDE ÖĞRENMİŞ OLURUZ.
şevked 2009-07-17 08:36:23
Malesef,
Özgüre katılmamak elden gelmiyor.
Ben universitede "türk filolojisi" öğrencilerini izliyordum.Malesef hepsi aralarında bulgarca konuşuyordu.Türk Filolojisine girmelerinin nedenide çoğu için başka bölüme giremedkleri için orada olmalarıydı.Sadece 1,2 adam aklı çocuk vardı aralarında.

Bizde bu insanlarlar BG'de türklüğü yaşatmak istiyoruz.
Kj. 2009-07-17 13:48:48
Túrkiyede çiksin bulgaristanda çiksin çikiyor ya sikiysa Ózgúr salgi sende çikar bir gazete de górelim bakalim senin gazeten nasil olur komunist mi yoksa fasist gazetesimi. çikar bakalim óyle sitelerde lap lúp gezipte Sak Suk ótmeye benziyormu senin kisine de bu dilde Anarsizim denir baska daha neler neler denir ammaaaa. sóylemesi çok ayip olur daha da agzini açarsan bilki sózlerimin en beterini konusurum o da yetmezse seni ben çabucak buldururum senin agzini burnuu da tersine o çeviririm senin parmaklarinida da kiririm bir daha yazi da yazamazsin benim elimden hiç kurtulamazsin seni hastahanelik yaparim Serefsiz sinirimi bozma ona góreTamam mi.
KOYUN 2009-07-17 14:12:22
Brey anasini sattigimi dunyasi brey.
KJ arkadas sana ohaaaaaaa, cussssssss derim.
Yav senin o kadar mi kendine saygin yok buldurcakmista kestircekmiste. Kimi kime bulduruyosun kime kestiriyosun? Kimseye hakaret etmeden fikrini soyleyemezmi insanlar.
Kj kardesim asmakla kesmekle olmuyor bu isler. Beyninde fikir varsa onlari yaz. Bulduracam kestirecem deme. Beyninin fotografini gosteriyosun boyle insanlara. Aman ha gosterme sona bos oldugunu anlarlar. Neolursun beni buldurma cunku cok korkuyorum. Saygilar Kj kardes.
fes 2009-07-17 23:39:51
Bir yerde 1000 lira küsür maaşım var, başka bir yerde ise 4000 papel gelirim var diyen biri, olmayan fikirlerini bal gibi küfür ederek ifade edebildiğine göre, "Kj" arkadaşımız da farklı yolları neden denemesin ki?

Başka bir yerde de kendisini şeyinin artık işe yarmadığını, ama bak torunların zıpkın gibi olduğunu yazmıştı.

Şahsen ben böyle adamları arayıp bulmaya tenezül etmem, ancak tesadüfen karşıma çıkarlarsa eğer, daşaklarına tekmeyi basmakta hiç teredüt etmem.
Rıdvan Tümenoğlu 2009-07-29 21:35:06
Söylenecek çok söz yok. Bizi oradaki toplantıya yaptıklarımızdan dolayı davet ediyorlar. Yani kimse boş lafa bakılmıyor... Denildiği gibi aynası iştir kişinin lafa bakılmaz... Bir de insanların bilmeden yorum yapmaları bilgilerinin değil cehaletlerinin ürünüdür. Bir sürü gazete ismi verilmiş sorun bakalım bu gazetecilerden başvurup da davet edilmeyen kaç kişi var.. Ucuz iş ve ucuz insan diyen zavallı arkadaş senin ucuzluk kavramın nedir yani senin değerin nedir. Boş konuşmayın da iş yapın ki sizin aynanızda da boş laftan başka bir şey görünsün...
Bulgaristan'dan davet etmeye çalıştığımız birçok arkadaş oldu. Şumnu'dan bir Nurten Remzi vardı toplantılarda son anda kendisi ile irtibat kurulabildiği için davet edildi ve programa katılımı sağlandı ama yine orada olup da davet edilmesine rağmen kendisine gazeteci deyip salonlarda yapılan çalışmalara katılmak yerine dışarıda olup içki masalarını tercih ettikleri için orada temsil edilemediklerini de unutmayalım.
Sanal ortamda uzaktan takma isimlerle saçmalamak kolay ama insanı pahalı yapmıyor. Bize ucuz diyen Kaan bey eğer siz düşündüğünüz kadar pahalı iseniz bunların daha iyisini yapın. Kimin kim olduğunu iyi öğrenin bizi de ucuzluktan kurtarın. Yoksa siz ucuzdan daha ucuz beleş olursunuz. İnsanın terbiye sınırlarını zorlayacak kelimler kullanmayın. Sanal kahramanlığa gerek yok. Sövmeyi bırakın da taşın altına elinizi koyun...