Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
BORİSOV HÜKÜMETİNE PAZARTESİ GÜVEN OYLAMASI YAPILACAK

BORİSOV HÜKÜMETİNE PAZARTESİ GÜVEN OYLAMASI YAPILACAK

23 Temmuz 2009

Boyko Borisov hükümeti için pazartesi günü güven oylaması yapılacak.
Parlamentodaki 240 sandalyenin 116`sına sahip olan GERB partisine, 21 milletvekili bulunan aşırı milliyetçi ve ırkçı ATAKA partisi şartsız destek sözü verdi. Bakanlık bekleyen 15 sandalyeli sağcı Mavi Koalisyon ve 10 sandalyeli Düzen Meşruiyet ve Güvenlik (RZS) partisi ise destek için ön koşullar ileri sürdü. RZS lideri Yare Yanev, Borisov hükümetine 6 aylığına destek vereceğini belirterek, `GERB hükümetine katılmıyoruz, sorumluluk da taşımıyoruz` dedi.

Boyko Borisov ise, küçük partiler tarafından köşeye sıkıştırılmaktan hoşlanmadığını belirterek, azınlık hükümeti kurmayı tercih ettiğini bildirmişti.

Seçimden muhalefet olarak çıkan eski koalisyondan 40 sandalyeli Bulgaristan Sosyalist Partisi(BSP) ile üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu 38 sandalyeli Hak ve Özgürlükler Hareketinin(DPS), Borisov kabinesine karşı oy kullanması bekleniyor.


Kaynak: BH


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


fes 2009-07-24 08:46:05
O yazdıkların tamamen çorba; ne dediğin anlaşılamıyor, bir dediğin başka bir sözünle çelişiyor.

Ahmet Doğan'a karşıysın, ama neden karşı olduğunu anlatamıyorsun.

Şimdi yeni hükümetin DPS'yi sıkıştırıp zor duruma sokmasını can atarak bekliyorsun; DPS zor durumda bırakılırsa, Doağn hakkında söylediklerinde haklı çıkacağını zannediyorsun.

Bilmiyorsun ki DPS'nin sıkıştırılması türklerin sıkıştırılması anlamına gelecektir.
Aygir 2009-07-24 09:15:49
DPS ye karshi olanlar turklere karshi demektir
fes 2009-07-24 13:06:53
Sen de herkesin zennettiğinden daha ahmaksın galiba; DPS bulgar partisi olduğuna her halde milliyetçi bulgarlar okadar karşı çıkıyorlar.

Tebesüm eksik olmasınmış da... Avanaklığın bu kadarı biraz fazla olmuyor mu?
Kara Ibrahim Aga 2009-07-24 17:18:58
Bobo Korleonenin stradejisi aynisi Makedon fikralarindaki gibi..
-Ya vereceksin ya s.....m ha?
O da.Ya destek verirsiniz,ya sechime gideriz haaaaa!!!
FES düştü,kel açıldı. 2009-07-24 18:02:18
ALLAHIM,sana şükürler olsun:- İLK DEFA 5 TEMMUZ 2009'DAN SONRA,BG RESMİ AĞIZLARI VE BULGAR ULUSAL TV'Sİ BG'DE YAŞAYAN MÜSLÜMAN POMAKLAR,BG VATANDAŞI TÜRKLER,BulgaristanTÜRKLERİ,söz ve deyimlerini kulanmaya başladılar.1885'ten- 05.07.2009 kadar bılgaro mohemedan olan insanlar şimdi pomak oldu.1960 yıllarından sonra bılgarski turtsi,bılgarski müslümani diye hitap edilen türklere,bugün türk deniliyor.Doğru olan'da budur.Bu gidişatlaTÜRKLERİN KİMLİKLERİNDEKİ BULGAR İSİMLERİNİ ZORUNLU OLARAK TÜRK İSİMLERİYLE,DEĞİŞTİRME YASASI ÇIKACAKTIR.DEMOKRASİLER'DE ÇARELER TÜKENMEZ.
Saygılar.
Muzzi 2009-07-24 21:09:17
Yalniz atakanin ,gerbe sartsiz destek vericek olmasindan huylanmamiz gerekir..Cünkü kapali kapilar arkasinda ne vaatler döndü yada dönücek pek bilmiyoruz..Diger kücük partiler güven oylamasi icin bazi sartlar sürerken atakanin tutumu ilginc..gerb pek siyasi bir koalisyona yanasmiycak gibi duruyor ama atakanin hosuna gidicek bazi vaatler vermis olabilirmi ?Acikcasi ben dps yi muhaleffetteyken nasil bir tutum izliycek merak ediyorum !! Yillardir sosyalislerin kolunun altinda belki tam olarak fikirlerini acikca beyan edemediler(ettirmediler) bakalim yalniz baslarina muhalefette nasil bir tutum izliycekler ? Zamanla görücez ne olacagini ! Artik onlardan daha aktif bir azinlik politikasi bekliyoruz ..
fes 2009-07-24 22:20:32
Bulgar tv'sinin pomak ve türk kelimelerini kullanmasıyla fes nasıl düştü, kel nasıl göründü, anlayan varsa bana da söylesin.

Doğan iktidardayken bunları engelliyordu, şimdi iktidardan uzaklaştı ve GERB sayesinde haklarımız bir bir verilecek mi demek istiyorsun?

Karnından konuşma, açık açık konuş.
fes 2009-07-24 23:46:27
Lustration Law dedikleri hukuki bir terim var; sakıncalı kişilerin belli haklarını ksıtlamak veya engellemek için icat edilmiş, hukuki bir mekanizma.

İlk olarak lustrasyon hukuku, ikinci harpten sonra, nazi yönetimine bulaşmış kişilerin iktidara gelmelerini engellemk için Alman'yada kullanıldı.

1990 sonrası, geçiş dönemi dediğimiz eski sosyalist ülkelerin bazı gizli servis elemanlarının birtakım vatandaşlık hakları lustrasyon hukuku kullanılarak kısıtlandı.

Mesela bulgaristan'da bu parlamentonun iç tüzük metinlerine girdi ve bazı kısıtlamalar getirildi.

Birkaç gün önce bulgar parlamentosunda, bu sözünü ettiğim lustrasyon metinlerinde değişiklik oylandı ve kabul edildi.

Lustrasyon tekstlerinde yapılan değişiklik sonucu geçen dönemde "dosyalar" komisyonunun ilan etmiş olduğu listede ismi olanların bazı parlamento komisyonlarına katılmaları engellenmiş oldu.

Bence bunun arkasında ATAKA vardır. DSP yönetimi acilen bu kararın iptali için mahkemeye başvurmalı.

İkinci olarak da, "Dosyalar" komisyonundan sadece ajan listesini değil, ajanların faliyetleriyle ilgili tüm belgeleri komuoyuna açmalarını istemeli.
fes 2009-07-25 01:23:34
O dediğin şeyler, kusura bakma ama saçma laflar.

Lustrasyon varsa diye bir şey olamaz; bulgar basınını takip et, dikkatlice oku, var olduğunu göreceksin.

Ama sen ne dosyalar konusunu biliyorsun, ne hukuktan haberin var, ne ekonomiden. Sende sadece duygular var, dolayısıyla sadece saçmalıyorsun.
fes 2009-07-25 01:26:23
http://www.capital.bg/show.php?storyid=759313

Okuman varsa buraya bak
fes 2009-07-25 18:45:33
Eee de, okudun da, okuduğunu belli ki tama anlayamamışın.

Bir kere delil ne dendiğini bilmiyorsun. Anlaman için örnek vererek anlatalım.

Farzedelim ki, 4 bin papelini evinden çaldılar, ne yaparsın? Polise başvurursun ve polis de paranın çalındığı yerde olay yeri incelemesi yapar, sorup soruşturur.

Eğer evde parmak izi, izmarit, saç teli, kan izi bulurlarsa bunlar delil sayılır. Daha sonra delillerden hırsıza ulaşılır, mahkemeye çıkartılır, cezası kesilir.

Ne var ki, yukarıda anlattığım şekilde yapmayıp, "karşı komşunu dik dik eve baktı, olsa olsa o yapmıştır" dersen, seni kimse ciddiye almaz.

Dah önce yazdık; Bulgar parlamentosunda kurulan özel bir komisyon bu "dosyalar" konusunu arşive girerek inceledi ve, sadece kuru bir liste yayınladı.

Hiç kendine sordun mu, neden Almanya'da, Çekiya'da, Polonya'da, Macaristan'da, Baltık cumhuriyetlerinde gizli sevis arşivinin tamamı kamuya açıldı da Bulgaristan'da seleksiyona gidilerek sadece bir liste yayınlandı?

Taş gibi aynı şeyi söyleyip durmayın, biraz akıl çalıştırın, akıl.

Lustrasyon tekstlerinde değişikliği kim istedi biliyor musunuz? ATAKA istedi. Hükümeti dışarıdan desteklemenin karşılığı, lustrasyon metinlerinde değişiklik.

Türkleri Anadolu'ya gönderecem diyenler nasıl haklı olur? Bir de türklükten bahsediyorsunuz.
fes 2009-07-25 21:12:41
Bak hala uyanamadın. İş mahkemeye gitmeyecek, her şey ortaya çıknmayacak.

Olacak olan sadece şu; "ajan" listesinde ismi olan DPS'liler, parlamentonun bazı komisyonlarına katılamıyacaklar. Hepsi bu.
Muzzi 2009-07-25 21:20:52
Bkz kircaali haber gazetesinin temmuz sayisina bir göz atiniz(sitenin yukarisindan geceni hareketli yazidan ulasabilirsiniz)..Orada eski cumhurbaskani Jelio jelev ile bir söyleyisi var.dediklerinin bazilari cok ilginc söylemler dogrusu..

"Mesela 1990 yillinda bir ic savas cikabilirdi ,fakat Ahmed Dogan muhalefetle el ele mücadele verdi ic savas cikmasin "diye anlatiyor Jelev.

Milliyetci Bulgarlarin en büyük endisesi haklarina kavusan Türklerin (sanki her hakkimiza kavusmusuk ona göre)acaba bir özerklik isterlermi (bu söylentiyi gizli servis yaydi diyor Jelev)diye endisesi olmustu.Fakat Türklerin hicbir zaman böyle bir talebi olmadi aslinda,Ahmed Dogan da bunu mecliste pek cok kez söyledi diyor Jelev..

En önemli noktada sunu diyor Jelev ;Dogan kendi partisi icindeki asiri milliyetcileri tasviye etti ve hic bir Türkün ayrilikci olmadigini parlamentodan ilan etti diyor.

Bu son söyledigi son derece kritik bir demec bence.Eger Ahmed Dogan bunu gercekten bulgarlarla is birligi icinde yapmissa ozaman Özgür`ün onun icin dediklerine katilmamak mümkün degil.Bu beyanati veren dönemin cumhurbaskani olduguna göre olaydan habersiz birinin demeci de diyemeyiz.Ahmed Doganin milliyetcileri tasviye etmesi benim icin bir utanc kaynagidir,eger o milliyetciler bugün itibari ile partide bulunmus olsalardi bu günkü durumumuz bambaska olurdu.En azindan Makedonyadaki Arnavut ve Türkler kadar bölgesel resmi dil olma hakkimiza kavusurduk.Tabi birde ozaman ikinci ihtimal ortaya cikabilirdi,Türk milliyetciligi yüzünden parti kapatilir ve Jelev`in de dedigi gibi ic savas cikardi.Ama böyle bir durumun bizim yararimiza olmayacagina kim garanti verebilir? O sancili dönemleri gecirmis olsaydik bugün itibari ile yerimiz baska olurdu fikrindeyim.Tabiki bir görüsde diyebilir ki bukadar kan dökülmesine ,can kayiplarina gerek varmi?böyle yasayip gitmekte okadar fena degil diyenler olabilir.Insancil acidan buda makul bir davranistir ve Ahmed Dogan da bu yöntemi secmis olabilir.

Ama halklar her zaman bir tercih yapmak zorundadir ya baskalarin istedigi dili konusup kisitli özgürlüklerle idare etmek zorundadir yada direnip haklarini almis Belediyelerinde resmi dili ile is yapilan,okullarinda ana dilinde egitim alinilan bir yer olup olmama istegidir.Ama bence Ahmed Dogani da okadar suclamamak gerekir .Eger bizim icimizde bu istek olsaydi ne Ahmed Dogan bunu engelleyebilir nede ekibi engelleyebilirdi.Ama bizim ,Türkceyi resmi dil yapma istegimiz olsun, ana dide egitim olsun, bu yönde pek istekli degiliz yada hic umursamiyoruz, yoksa bu halde olmazdik bugün.Yani sucu Ahmed Dogan a yikmakta okadar dogru degil kanisindayim.Halk isterse liderler bunu durduramaz.
Muzzi 2009-07-25 23:10:51
Özgür bey,sanirim ne demek istediginizi anliyorum,yani neden milliyetcielrin tasviyesinden sonra baska milliyetciler kadrolara alinmadilar demek istiyorsunuz? Ama bu dönemde zaten olay cikartmaya hazir bulgar milliyetcilerini dahada tahrik etmemek adina daha sakin yapida (ajanlik iddialari bi yana) kisiler secilmis olabilir..Bu dogrusumudur? derseniz ,bu herkeze göre begeni farkliligi gösteren bir secim olmustur..Ben daha Türk milliyetcisi kisilerle devam edilmesini isterdim,ama bu böyle olsaydi durum ne olurdu? olasi dökülmeye hazir kanlar icin analar ne düsünürdü ? Bunlara cevap verebilmek zor..
Ahmed Doganin tabiki 20 yildir pek cok hatalari,gerceklestiremedigi beklentilerimiz olmustur ,ama en kötü yanindan baksaniz bile artik Bg de bir Türk varligi kabul ediliyor,insanlarimiz yeterli yetersiz de olsa belediye kadrolarinda (Türklerin agirlikta oldugu sehirlerde) is bulabiliyorlar,secmelide olsa haftada 2-4 saat ana dilde egitim alabiliyorlar.Yeterlimi derseniz ,kesinlikle degil tabiki..
Burda herkes dps den bir aktif politika beklemekte,fakat olay sadece Ahmed Doganda bitmiyor.Halktan gelmeyen degisim yada Türkcenin resmi dil olmasi ,okullarimizin acilmasi vs gibi beklentiler yoksa,Ahmed Doganda sesizlikte yarar görüyor olabilir.Eger bugün Bg da her tütün tarlasinda konusulan konu Türkcenin ikinci resmi dil olmasi,türk okullarinin acilmasi olmus olsaydi bu beklentinin önünde Ahmed Dogan duramazdi,Ahmed gider Mehmet gelirdi..Ve bugün bu beklentiler gerceklesmis olurdu..Ama cuvaldizi biraz kendimize batirmamiz lazim, tabanda beklentiler simdilik farkli. Halk daha cok issizlik ve kendi ekonomisi ile alakali,tabiki egitim seviyemizin cok yüksek olmamasi ve bulgarlarin basarili asimile politikalari yüzünden halk haklari konusunda cokta bilincli degil.Ama dps den bu dönemde muhalefette basarili bir politika bekliyorum acikcasi.Zaten tahminim gelecek dönem herkezin kozlarini paylasagi bir dönem olucak gibi geliyor,mecliste kavgali ,gürültülü dönemler geliyor gibi duruyor konjektür..
fes 2009-07-25 23:19:48
""Eger Ahmed Dogan bunu gercekten bulgarlarla is birligi icinde yapmissa ""

Bulgarlarla işbirliği içinde yaptığını nasıl tesbit edecez, işte meselenin püf noktası bu Muzzi.

Jelyo Jelev nispeten düzgün, komunistlere bulaşmamış bir insandır. Doğan hakkında olumlu şeyler söylerken, ATAKA nefret kusuyor. Biraz da bu açıdan bakın.

Ben Doğan'ın aşırı temkinli politikalarını beyenmiyorum; bunu birçok defa burada ifade ettim. Tek endişem, partinin bölünmesi, birliğin bozulmasıdır.

Türkçe konuşmaması, bulgarla evli olması can sıkıyor. Ama bulgarlarla bir olup ona vurulmasına ben karşıyım.
Muzzi 2009-07-25 23:55:51
Zaten akli basinda olan herkes bölünmemek adina Dogan ve ekibine oy veriyor,yoksa kimse Dogan in candan destekcisi yada sempatizani degil.Bulgaristanda var oldugumuzu belli eden kurum dps dir.Kisiler gelip- gecicidir ama parti bizimdir,sahip cikmliyiz tabiki.Ama bunu yaparken Doganida uyarmak, yanlislarini vurgulamak gerekir..Dogan eger halkindan hic elestiri almiyacaksa, bir politika olusturmasi yada halkin dps den beklentisini tam olarak kavrayamayabilir.Bu acidan Dogan i elestirmek sagliklidir.Ama bunu birligimizi bozmadan yapmamiz gerek.Oy veriyoruz cünkü hesap soracagiz..

Ajanlik yapanlarin tabiki isimleri belli fakat ne boyutta,ne seviyede yapildigini,kimin "ben kendimi Bulgar hissediyorum" dedigini bilmiyoruz.Bunlar devlet tarafindan aciklanmadikca yada birileri itiraf etmedikce(bu ihtimal sifira yakin olduguna göre) kimin ne oldugunu bilemiyecegiz..Ancak gecmisi biraz geride birakip, gelecek icin,haklarimiz icin ne yapabiliriz ?Bu konu üzerinde kafa yormaliyiz.Mesela Bg de Türkce yayin yapan bir tv istasyonu yada en azindan bir radyo kurmak icin destek olmak cok önemli bir konu.
fes 2009-07-26 00:18:11
Seçimlerden önce Partiyi ağır ifadelerle eleştiri bonbardımanına tutmak ne anlama gelir? Partiyi bölmek anlamına gelir bence.

Hayran olmadığım insanları savunmam bundandır.

Ama gerek yokmuş. Halk bunu bizden daha iyi biliyormuş. Oyların artması bunu gösterdi.
fes 2009-07-26 21:22:16
Lütvü Mestan'la Vejdi Raşit arasında tv'de tartışma olmuş, birbirlerini sert sözlerle itham etmişler.

Vejdi Mestan'ı, Pavel kod adlı ajan olmakla suçlamış.

Buna karşılık Mestan, kimseye zarar verici bir şey yapmadığını ve 1985 senesinde Vejdi Raşid'in yaptığı gibi "Bulgar olmaktan gurur duyuyorum" deklarasyonu imzalamdığını söylemiş.

İlave olarak da Lütvü Mestan, Ahmed Doğan'la Vejdi Raşid'in bir karşılaştırmasını yapmış; 1985 - 1990 döneminde Doğan mahbushaneyi tercih ederken Vejdi, Jivkov rejiminine yaranmayı tecih etmiştir şeklinde konuşmuş.

Ben sorup soruşturdum, Vejdi Raşit 1985'de hakkaten öyle bir deklarasyonun altına imza atmış.

1985'te milletimiz kan ağlarken Vejdi Raşit duşmanlarımızın yanında saf tutmuş. Bu adamın artık karşımıza çıkıp herhangi bir söz söyleme hakkı yoktur.

O dönemde istediği vakit yurt dışına çıkabilirken, yabancı basın önünde bulgaristanda olanlarla ilgili bir söz söylemişmidir? Hayır, yok öyle bir şey.

Bir Naim Süleymanoğulu olamamıştır.
Muzzi 2009-07-27 08:35:07
Eger Vejdi denildigi gibi "bulgar olmakla gurur duyuyorum" deklarasyonuna imza attiysa ,ondan ne Türk milletine nede kendine hayir gelir..Ki sanatcinin her zaman bir toplum lideri rolünüde düsünürsek, bu adamin Türkler icin sonsuza kadar utanc kaynagi olarak kalacagindan haberi yok.Zaten gerb partisine katilarak nasil bir karakter oldugunu göstermis oldu.Eger cok Türkcü yada en azindan dps den memnun olmayan bir kisilik olsaydi baska bir azinlik partisi kurma girisiminde bulunurdu.O gene 85 de yaptigi gibi isin kolayini secip bulgarlara yalakalikla isi cözmüs.Bakalim gelecekte gerb-ataka saldirilari karsisinda ,bakanligini feda edebilecek bir tutum sergileyebilecek mi görücez.
fes 2009-07-31 23:54:36
Yok, katılmıyorum senin düşüncene. Jivkov döneminin devam ettiği falan yok, her şey bitti.

Bu siteyi beyenmezsen, gider kendi siteni kurarsın; 89 öncesi böyle bir olanağın var mıydı?

Evet, bastır parayı kur siteni.
cevabi 2009-08-01 20:50:25
Ózgúr dediyin bir cimri, karni doysada gózú doymuyan bir aç gózlúnún tekidir onun parasi kiymatli hirsizin parasi her vakit kiymetli olur kardesim. óylesinin milleti sómúrmekten baska aklina birsey gelemez ki milyarlarca parasi olsa millete bir yarari olmaaz site çikarmak çoook akil ve temii z kalblilik ister canim ondaise o kabiliyet yoktur.