Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kültür, Eğitim ve Sanat
ALİ EMİN SAZ ÇALMA DERSLERİ VERME TEKLİFLERİ BEKLİYOR

ALİ EMİN SAZ ÇALMA DERSLERİ VERME TEKLİFLERİ BEKLİYOR

31 Temmuz 2009

Ozan Ali Emin Eylül ayından itibaren Kırcaali Bölgesinde gönüllü olarak saz çalma dersleri verme tekliflerine açık olduğunu bildirdi. Etkinliğin okuma evlerinin çatısı altında gerçekleşebileceğini belirtti. Saz hocası daha çok çocuklar arasında aranılan meraklılara diğer yaş gruplarından da arzu edenlerin katılabileceklerini ekledi. Ozan bu girişimle ilgili teklifin ilk önce Stremtsi köyünün okuma evi sekreteri Gülser Halil tarafından geldiğini açıkladı.
Bu sebeple Ali Emin’i daha yakından tanıma arzusuyla aşağıdaki kısa söyleşiyi sunuyoruz.

- SAYIN EMİN, KISACA KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

- Tabii ki. 06.05.1951’de Ardino’ya bağlı Yabılkovets (Elmalık) köyü doğumluyum. İlk ve orta öğrenimi köyde gördüm. Çocuk yaşta babamı kaybettim, öksüz kaldım. Maddî sıkıntılara rağmen Smolyan’da Mobilyacılık Lisesi’ni bitirdim. Bulgarlaştırma süreci esnasında Kadriye Latifova Tiyatrosu sanatçısı Beysim Şen’le Rusya’ya gidip orada 4 yıl çalıştık. Dönüşte demokrasi gelmişti. HÖH ve halkımızın yardımıyla bölgede Türk folklor ekiplerin kurulmasına katkımız oldu. 13 yılımı bu davaya adadım. Katıldığım festivallerde ödül kazandım ve en önemlisi halkımızın sevgi ve alkışını.

- MÜZİK ÇOK ENDER BİR SANAT. ONA NASIL GÖNÜL VERDİNİZ?

- Müzikle büyüdüm. Rahmetli babam mızıka çalardı. Onu kaybedince 8.sınıfta ilk defa elime saz aldım. Rusya’dayken aileme duyduğum hasreti sazımla paylaştım. Orada da Türkçe yasaktı. Dostum Beysim ile sazlarımızı vura vura inşaat binaları mahzenlerinde Azerî iş arkadaşlarla sabahı karşılıyorduk. Her türlü saz çalmayı ve yapmayı öğrendim. Lüleburgaz’da 3 yıl müzisyenlik yaptım, bir grup çocuk yetiştirdim.

- HER OZAN GİBİ SİZ DE ŞİİR DÜNYASINDA YAŞIYORSUNUZ. YARATICILIĞINIZ NE DURUMDA?

- İlk şiirimi ad değiştirme sırasında yazdım. Şu anda elimde hâla kitap halinde dünya yüzü görmemiş 60 şiir ve 51 kendi yazdığım mani bulunuyor. En büyük hayalim şiirlerime beste yaratıp türkü haline getirmek.

- BULGARISTAN’DA TÜRK AZINLIĞI OLARAK KÜLTÜRÜMÜZÜ YAŞATMA YÜKÜMLÜLÜĞÜMÜZ VAR. BU YÖNDE NE YAPILMALI?

- Halkımız bir olup diline ve kültürüne sahip çıkmalı. Eli saz tutan herkes ustalığını gelecek nesillere aktarmalı. Gençler Bulgaristan Türk yaratıcılığını tanımalı. Buna da ilk önce yerli yaratıcılardan başlanmalı. Her çocuk Anadilini mutlaka okumalı, çünkü bir azınlığın dili yediği bir lokma gibi. Dinimizi de iyi bilmeliyiz. Türkçe eserler basan daha çok yerel ve ulusal yayın araçları olmalı. Bu arada bu söyleşi aracılığıyla başta Kırcaali Haber olmak üzere şiirlerimi yayınlayan bütün gazetelere teşekkür etmek istiyorum.



Kaynak: Resmiye MÜMÜN


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


diyar 2009-07-31 20:11:27
Cok guzel bi girisim insallah ogreneneler olur ve turk kulturumuz yasamaya devam eder
Rasim Erol 2009-07-31 22:44:42
Saz calmayi ogrenmek istiyorum

Sizinlen ne zaman gorushebilirim

ben 6-ci sinif talebesiyim
Sizlerden lutfen haber bekliyorum ?
yeni dunya 2009-08-01 03:35:07
vallahi bravo ,
kircaalili 2009-08-01 09:26:33
Boyle insanlar oldukcha kulturumuz korunacak ve gelishecek! Sag olun, var olun, Ali BEY!
Perperek Papazı Der ki... 2009-08-01 22:38:47
Benim merak ettiğim şey neden yerleşim yerleri adları yazılırken ilk önce türkçe isimleri değil de bulgarcaları yazılıyor?
Kara Ibrahim Aga 2009-08-03 00:11:47
Sazlan KÜLTÜR-DEVRIMINE kötü fikir degil düsündündün zaman...
C. Kóse oglu 2009-08-03 13:47:00
Óncelikle Ali Emin Kardesimizin Bulgaristanli Túrk kardeslerine Saz çalma dersleri verme tekliflerinden dolayi Biz Kircaalililer olarak çok çoook derinden ve kalbten olan sevinçlerimizi arz ediyoruz.Saz çalmak bizim için gururdur,Tarihimizin nice nice derinliklerinden gelen bir Túrk ulusumuzun en degerli ve sabit kúltúrlerinden biridir.Saz çalmak bizim Tarihi Ozanlarimizi, Edebiyatimizi, Sahirlerimizi ve Ses Asiklarimizi hatirlatan bir Túrk halk Múziginin aletidir.iste bizler bu Saz dediyimiz múzik aletini çalmaya ógrenmemiz bizleri tarihimizin en derinliklerine ulasmamizi sagliyacaktir haydi bakalim bizim túrk múzigini seven kardeslerim haydi hep beraber Ali agabiyimizin yanina saz çalma derslerine bóylelikle biz kendi Túrk múzúgúmúzú ve Kúltúrúmúzú ileriye gótúre biliriz.Bizler bilelim ki bu Firsat bize Allahtan geliyor bizlerde bu firsattan yararlanalim Lútfen Saygilar.
Mehmet Serbest- İzmir 2009-08-04 20:28:38
Ali emin kardeşimizi İzmirden kutluyorum
öğrencisi çok olacağını kalpten inanıyorum
Bu yaşa kadar meşaleyi taşımış ne güzel
sönmesin diyorsan bu kursa sende gel

Kırkından sonra çalınmaz demeyin telli saz
kültürünü sev ona aşık, gayretli ol biraz
hele genç yaşta bu sazı öğrenmek ne kolay
haydi çocuklar geç kalmayın zoru bir ay

Bir zamanlar Türkçe konuşmak yasak idi bırakın saz çalmayı evlerimiz,in kapılarında casuslar vardı evde Türkçe mi yoksa bulgarca mı konuşuyoruz diye . saza yeni başlamıştım çok meraklıyım aylardır çalamadım elimde sazım onunla ağladım ama yaradan yetişti imdada aklıma bir fikir geldi Kırcaalide dairemde ayakabılığa bir radyo yerleştirdim ve bir opera saldım salon kapısını kapadım ve içeride saz çaldım dışarıdan dinleyen opera dinlediğimi düşünüyor halbuki ben ise sazımın o güze sesinle sohpet ediyor ve dertlerimi paylaşıyordum işte gençler bu bir aşktır aaşık olana dağ
bağ gelir aşar ,olmayana ise bağ dağ gelir şaşar
öyleyse saza gel aşık ol sende başar
Arda boylu 2009-08-05 14:55:31
Peki bu Saz çalma kurslari nerede olacak"Ómer. Lútvi." kúltúr salonundami yoksa baska bir yerde mi?. bir çogumuz bilmiyoruz.
Lútfen bizi yardimci olunuz Tesekkúrler.
GÓRÚSMEK ÚZERE.
uyan deliorman. 2009-08-05 17:02:35
Deliorman uyan,KIRCAALİ sazla kültürünü ve türklüğünü
kurtarıp,yaşatacak.Yokmu sende bir babayit pehlivan bedava güreş dersleri verecek,türklüğünü ve kültürünü kurtaracak.İnsanın sorası geliyor,DPS ne iş yapacak.
İZMİRLİ 2009-08-06 18:36:22
Hey millet bekleyin, İzmir'den Fahri Nur da geliyor Kırcallıya, gençlere BAĞLAMA çalmayı öğretecek..
Fahri Nur EGE Üni. TÜRK HALK MÜZİĞİ Konservatuarı mezunudur..
Hay kam öğrenmek isteyennere kolay gelsin...

Saygılar

İzmirli
Mehmet Serbest- İzmir 2009-08-07 11:04:12
Bu şin erbabıdır Fahri Nur
o da varsa bu işte iği olur
O çalınca bir başka öter sazın telleri
biliriz biz beceriklidir Fahrinin elleri

Saz çalmaktan, öğrertmek esas ustalıktır
iki üstad sırt sırta gelirse buda erbablıktır
Kursa gelenler çok çok şanslı olacaktır
Fahrinin çalışınla gönüller fet olacaktır

İzmirden gidişine biz sevinmiyoruz
Kırcaali sevinecektir bunu biliyoruz
O sahip çıkmaya gidiyor kültürümüze
başkanımız da sahip FAHRİMİZE
İZMİRLİ 2009-08-07 11:22:57
Eyvallah Memet bey şiir süper olmuş,sen var ya sen bi tanesin....


Saygılar

İzmirli
ismail salim istanbuldan 2009-09-13 17:47:28
sevgili ali kardeşimi kutluyorum ben saliflerdenim kendisi uzakdanda olsa akrabamdır ve rusiyede ben metelnakonstuksiyende yöneticiydim ve oradada akşamları türkler toplanıyorduk ali kardeşimizin sazla söylediyi türküleri dinliyorduk kedisini cani gönülden dstekliyorum bulgaristanda türkliğimiz hiç birzaman için unutulmuyacak hele kırcaali şehri gibi bir şehir olduğu zaman tebrikler ali kardeşim genç nesili yeniden canlandırğına 13 09 2009
Ali emin 2009-09-14 15:05:39
Butun yorum yazan arkadaslarima sevgiler saygilar eder
ve su kisa siirimi okumalarini rica ediyorum
Hayatimda eglence,dertlerimi dagitan sazim
Kalbimde cicek acsin,ilk baharim yazim
Vurdukca kanamam ice gumus teline
Hasretim kucuklerin ve buyuklerin sesine

Cok mutluyum siir ve destanlar okudukca
Dahada mutluyum unlu ozanlari andikca
Gul baginda otsun kuslar goncalara kondukca
Yuriorum yoluma kanamiyorum sazima vurdukca

Duskunum ben sagliimda varken yazarim dostlar
Hayat tadini anladikca bazi yesil olur otlar
Inancliyim yarinlarda dogacak yildiz az degil
Ciddi soyluyorum dostlar aslinda yalan degil

Benim nefesim,gunesin,suyun,topragin
Sigril sigril akisi durmaz berrak irmagim
Menekse kokulu mor zambakl ceylanim
Nerdesin sen,kulak ver sozlerine hayranim,

Caliyorum sazimin yanik ince teline
Dokuyorum derdimi,tanri kuvvet versin elime
Odur benim gonlumu eyleyen,yuzumu gulduren
Gunduz benimle olsun,geceleri ruyamada gorem

ALI EMIN - KIRCAALI.
Ali emin 2009-09-14 15:08:28
Butun yorum yazan arkadaslarima sevgiler saygilar eder
ve su kisa siirimi okumalarini rica ediyorum
Hayatimda eglence,dertlerimi dagitan sazim
Kalbimde cicek acsin,ilk baharim yazim
Vurdukca kanamam ince gumus teline
Hasretim kucuklerin ve buyuklerin sesine

Cok mutluyum siir ve destanlar okudukca
Dahada mutluyum unlu ozanlari andikca
Gul baginda otsun kuslar goncalara kondukca
Yuriorum yoluma kanamiyorum sazima vurdukca

Duskunum ben sagliimda varken yazarim dostlar
Hayat tadini anladikca bazi yesil olur otlar
Inancliyim yarinlarda dogacak yildiz az degil
Ciddi soyluyorum dostlar aslinda yalan degil

Benim nefesim,gunesin,suyun,topragin
Sigril sigril akisi durmaz berrak irmagim
Menekse kokulu mor zambakl ceylanim
Nerdesin sen,kulak ver sozlerine hayranim,

Caliyorum sazimin yanik ince teline
Dokuyorum derdimi,tanri kuvvet versin elime
Odur benim gonlumu eyleyen,yuzumu gulduren
Gunduz benimle olsun,geceleri ruyamada gorem

ALI EMIN - KIRCAALI.
ahmet durmaz 2012-12-25 23:17:37
ali abi size ulasabilicemiz bir telefon numarasi varsa yaza bilirmisini benim numaram 0877919425