Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
GEBZE'DEN KIRCAALİ'YE YATIRIM

GEBZE'DEN KIRCAALİ'YE YATIRIM

21 Ağustos 2009

Kırcaali Belediye Başkanı Hasan Azis, Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker’e yaptığı ziyarette iki belediye arasındaki ilişkileri geliştirmek ve ortak projeler hazırlama arzusunda olduklarını söylerken, "Gebzeli bir şirket, Teklas firması, ilimizde 10 milyon dolarlık yatırım yaptı" dedi.
Başkan Mühendis Hasan Azis, Kırcaali’ye son 40-50 yılın en büyük yatırımın Gebze’li bir firma tarafından yapıldığını belirterek, “Gebze’de Kırcaali’den göç eden çok önemli bir göçmen nüfusu var. Gebze’yle ilişkilerimizi geliştirmeye özel önem veriyoruz” dedi.

GEBZELİ FİRMA 10 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPTI

Kırcaali Belediye Başkanı Mühendis Hasan Azis, Kırcaali’nin Bulgaristan’ın 28 il merkezinden biri olduğunu kaydederek, “Gebze Belediyesi ile birlikte AB’nin sınır ötesi projeleri konusunda ortak çalışma yapmak ve düşüncelerimizi paylaşmak amacıyla bu ziyareti gerçekleştiriyoruz” dedi.
Kırcaali Belediye Başkanı Hasan Azis, Gebze’nin kendileri için ayrı bir yeri ve önemi bulunduğunu belirterek, “son 40-50 yılda Kırcaali’ye en fazla yatırım Gebze’den yapıldı. Gebzeli bir şirket, Teklas firması, ilimizde 10 milyon dolarlık yatırım yaptı. Söz konusu firma Kırcaali’deki fabrikasında 400’ü aşkın işçi çalıştırıyor. Ayrıca Gebze’de Kırcaali’den göç eden binlerce vatandaşımız yaşıyor. AB üyesi bir ülkenin belediyesi olarak Gebze Belediyesi ile ilişkilerimizi geliştirmek ve ortak projeler üzerinde çalışmak istiyoruz. Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker’i en kısa süre içinde Kırcaali’ye bekliyoruz” diye konuştu.

KÖŞKER: KIRCAALİ İLE İLİŞKİLERİ GÜÇLENDİRECEĞİZ

Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker de, Gebze’de çok sayıda Bulgaristan göçmeni vatandaş bulunduğunu ifade ederek, Kırcaali ile Gebze’nin kardeşlik ve kan bağları ile birbirine bağlı olduğunu söyledi. Gebze’den Kırcaali’ye her gün Anadolu’daki herhangi bir şehre gider gibi otobüs seferleri düzenlendiğini kaydeden Başkan Köşker, “ilçemizde faaliyet gösteren bir firma Kırcaali’de büyük yatırım yaptı. Oradaki kardeşlerimizle kuvvetli bağlarımız var. İlçemizde Balkan Türkleri Derneği var. En kısa sürede oraya gitmeyi düşünüyoruz. Kırcaali Belediyesi ile ilişkilerimizi güçlendirmek istiyoruz” dedi.
Kırcaali Belediye Başkanı Mühendis Hasan Azis’in Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker’e yaptığı ziyarete, Kırcaali Belediyesi Meclis üyesi ve Kadriye Latifova Devlet Tiyatrosu Müdür Yardımcısı Ehliman Çoban, Kırcaali Belediye Meclis üyesi ve Kırcaali Haber Gazetesi sahibi olan, aynı zamanda Kırcaali Türk Derneği Başkanlığı görevini de yürüten Müzekki Ahmet, Kırcaaliden iş adamı Velehattin Veli ile Gebze Belediye Meclis üyeleri Ergün Kahraman, Yıldırım Beyazıt, Kerim Büyükgöz ve Hasan Hocaoğlu, Gebze Balkan Türkleri Derneği Başkanı Raim Madenci, Darıca Balkan Türkleri Başkanı Rıfat Yakupoğlu, Güzeller Mahallesi muhtarı Mümin Yılmaz ile iki derneğin yönetim kurulu üyeleri de katıldı.

Kaynak: kh


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


sinan 2009-08-20 21:53:35
Gebzeli is adamina Kircaliya fabrika acip 400 kisiye is imkani sagladigi icin Allah razi olsun. Kircaliye boyle 5 fabrika acilsa bolgeye yeter,genc kizlarimiz eminimki evde duracaklarina gidip 400 levaya calisirlar ve hem sigortalarida gider.
turko 2009-08-20 22:18:38
bu yatirmlarin surmesi cok iyi olur 400 levi 12 aya carpasak eder 4800 bi haneden iki kici calicsa gari goca
4800carpi2 eder 9600lev bence tutunden bigat ta iyi
sakat olcana senede bes bin leve git fabrikada isle kardesim deme cok istoyum isanlra su fabrikadan
kircaaliye 30 40 tane ta acilsa oyle iyi olurku
ama ozamda ayda 400lev az gekir bizim bu cail insanlara yine tutun ekele sakat olma baskalarinin kesesini doldurma bu tutun kolelik gibi bisey aslinda
Nejo 2009-08-21 00:37:48
Çok hoş bir yatırım ,ama gönül isterdiki şöyle Bursa'daki gibi Bosh, Tofaş & Reno gibi güçlü fabrikalar kurulsa, maaşları dolgun bizde bu pros memleketten kurtulsak, Tt'de para var huzur yok malesef :(
Bursa beni boğuyor, bilmem bana neler oluyor :)
Kendimi özgür,yeniden doğmuş gibi ancak kapıkuleyi geçince hissediyorum :)
Ne mutlu kj'liyim diyene, ama bide iş imkanı olsa be kardeşim :(
nejo ya cevap 2009-08-21 13:00:24
Kirjaliya Volsvagen gelmez cunku Kazanlik ,sliven ,Karnobata ve Mezdraya fabrika kurdular.Ama iyi bir tanitim yapilirsa neden buyuk sirketler gelmesin. Bursa cok buyuk bir sehir ,cok insan ,cok trafik ,yollar dar ,kaldirimlar zaten esnaf tarafindan isgal edilmistir.Ama bizim hatamiz 6O bin nufusluk sehirden 2 milyonluk sehre goc etmektir ,1989 gelenler hep sehirlere yerlesti ,Turkiyenin sehirleri zaten duzensiz ve nufusta fazla olunca adami sikiyor. Eskiden gelenler 1951 ,78 yilinda gelenler daha cok koylere yerlesmisler veya kendileri koylerini kurmuslar ve adamlar mutlular cunku ayni komsulariyla beraber yasiyorlar,iste bizim hatamiz orda ,buyuk sehirlere yakin yerlere butun komsular toplanip beraber yasamaliydik. Cunku bizim mantalitemiz biraz farkli hepimiz Anadoludan gelsekte Komunizmin bize etkileri oldu. Ama buyuk sehirde sikilinca hemen Bulgaristana kaciyoruz ve orda huzuru buluyoruz cunku orda yasamisin,anilarin var, nufus az,dogasi muhtesem,herkes serbest giyiniyor .Aslinda Turkiyedede bu huzura kavusabilirsin ,yapman gereken 10 tanidik aile ufak bir kasabaya veya bir koyden arazi alip oraya yerlesmek ,hele dere eya golde varsa tamamdir ,yani Kirjaliya yakin bir dgayi bulmak lazim. Bulgaristan iyi ama orasi bizim degil ve er veya ge orda yine sorun cikacak benim dusuncem .Saygilar
Mehmet Serbest- İzmir 2009-08-21 17:26:44
Çok beklentilerle Anavatandan
kaçtık geldik Bulgaristandan
bir şeyle sıkılıyordu boğazımız
ya sezal ya Özal idi çağrılarımız

İşte size anavatan ,işte hodri meydan
çalış, kazan, övün, vasiyet ATAMADAN
karanlık gördüğün yere ,al bir mum yak
kaçmak çare mi, burada ölmek bize hak

Sen kaçacaksın, ben kaçacam, nereye?
düşman başladı bıyık altından gülmeye
Kürtlere mi kalsın bu güzelim vatanım
hakkını helal edermi bize şehit yatanım

Oraları mı? yok asla ve asla unutamayız
bir çok kardeşimizi sırt üstü bırakamayız
çalışalım güçlenelim oralara el verelim
ama Türkiyeyi her zaman ana vatan bilelim.

Saygılarımla
emir 2009-08-21 17:44:29
Bizim kardes,bizim...Bulgaristan'da bizim,Makedonya'da bizim,Bosna'da bizim...Topraklarimizi ikitane kicikirik gyavura birakacak deyiliz.
Kircaalili. 2009-08-21 22:30:34
Yasa sen Emir sag ol var ol Bizler Rumeli - Rodoplarda dogduk buralarda búyúdúk ve buralarda yasiyacagiz umum olarak Bulgarlara demiyorum ózellikle Radikal milliyetçilere diyoyum bizi Túrkiyeye gidin diye her zaman ates púskúrúyorlar ama biz korkmuyoruz atesle oynuyan kendini yakar bize bir seycik olamaz, biz kók saldik buralara yomsuk tutmus tas yerinde avur basar bizi hiç bir kimse kovamaz yalniz konusduklariyla kalirlar buralari Rodoplar bizim Atalarimizin yadigyaridir bizim dogdugumuz yer bizim vatanimizdir bizimle kardes gibi yasamak istiyen bizimle beraber yasar Milliyetçiliye buralarda yer yoktur burasi Burgas deyildir kim istemiyor bizimle beraber olmak Bulgaristan búyúktúr gidebilirler istedikleri yerlere. istedikleri sehirlere kararini almis birini durduramaz hiç bir kimse Biz buradayiz ve buralarda kalacagiz Biz milliyetci deyiliz biz çaliskan bir milletiz Tasin suyunu sikar karnimizi doyururuz Milliyetci bulgarlari biz besledik yillarca acdilar karinlari doyunca hemen bize yúklendiler yani (besle kargayi oysun gózúnú) o biçimlerdendirler.
turlo 2009-08-21 23:33:20
o topraklari OSMANLI yillar evel birakti simdi emir kardes diyorki otopraklar bizim o topraklar madem bizim denen biz yonetmiyoruzda bulgarlar makedonlar
yonetola acaba ha madem o topraklari soysuz gavur itine birakmicaz gonusmaklan bisey olmo ba kardes
kiro diyerek dakga gestiyiniz insanlara bi bak adamla
nyapola biz onlari yaptiginiklarini yapa biliyormuyuz hayir ozaman onlarin bizimle dalga gecmesi lazim bizim onlarla degil gonusmaklan yatmaklan bisey
cozulmez
turko 2009-08-21 23:53:16
o topraklari OSMANLI yillar evel birakti simdi emir kardes diyorki otopraklar bizim o topraklar madem bizim denen biz yonetmiyoruzda bulgarlar makedonlar
yonetola acaba ha madem o topraklari soysuz gavur itine birakmicaz gonusmaklan bisey olmo ba kardes
kiro diyerek dakga gestiyiniz insanlara bi bak adamla
nyapola biz onlari yaptiginiklarini yapa biliyormuyuz hayir ozaman onlarin bizimle dalga gecmesi lazim bizim onlarla degil gonusmaklan yatmaklan bisey
cozulmez
turko 2009-08-21 23:55:43
iki kere yolladim dikkat cekmesi icin
NEJO 2009-08-22 00:21:00
BEN VOLSWAGEN GELSİN DEMEDİMKİ ZATEN :)
BEN Bosh, Tofaş & Reno GELSİN DEDİM!
BULGARİSTAN VATANIMIZ DEĞİLMİŞ, BEN NERDE DOĞDUUMSA ORASI BENİM VATANIMDIR, NE MUTKU KJ'LİYİM DİYENE!
TÜRKEYE'NİN NE FAYDASINI GÖRDÜKKİ ÇİLEDEN BAŞKA HA İYİ KÖTÜ BİRAZ EKMEĞİNİ YEDİK, VE BU YÜZDEN ASKERLİK BORCUMUZU DA ÖDEĞELİM TAMAM, AMA BU PROS TR İÇİN BRAK CANIMI TIRNAĞIMI BİLE VERMEM!
SORUN TR DE YAŞAYAN 18-28 YAŞ ARASI GENÇLERE HANGİSİ MUTLU HAYATINDAN??? %99.9 TR NİN TAAA NOKTA-NOKTA VÜRGÜLÜNE SOKAYIM DİYECEK!
VE BEN KÖYDE MUTLILUK VAR DEMİYORUMKİ ŞEHİRDE VAR, KİM KOŞACAK BU ZAMANDAN SONRA İNEK-KOYUN PEŞİNDE,KİMSE? O YÜZDEN BENİM TEK İMKANSIZ İSTEĞİM KIRCALİ'DE YUKARIDA SAYDIĞIM GİBİ BİTANE FABRİKA OLSUN, TOKİ GİBİ YATIRIMLAR YAPILSIN, UYGUN, HERKESİN ALABİLECEĞİ ŞEKİLDE VE DE 1 TANE ÜNİVERSİTE KURULSUN,ORTAM CIVIL-CIVIL... AL SANA DÜNYA NIN EN HUZUR VEREN ŞEHRİ... ÇOK İSTEDİM GALİBA AA :)))
FANTAZİ BEDAVA YA SALLA GİTSİN,SAYGILAR .)
Milliyet 2009-08-22 19:30:49
Ne oya Bi Turlo Bir Turko sen birici Yazmayi ve tuslamayi ógren de óyle gel siteye kardes elini kafadan çalistir bu Úlkede bizim Turkoyla Nejo nun sersele kafalirinin çalismsdigi halde ne yapalim. Únúversiteye gelince Kircaali sancaginda kaç kisi Okuyacak orada Horimaklarda diskolarda kimler gezecek O Únúversite kedi okumuyor kafadan akillica çalistimak istiyor okuma hocasi istiyor bunu nereden bulacaksiniz bizim túrk milleti artik melezlesmistir bazi kasabali arkadaslara soruyoruz da kendini bulgarmi túrkmú daha ispatliyamiyorlar iki Túrkçe sóze tam on tane bulgarca katiyor artik bize ne demeli iste kendileri kahromuslar artik ne namaz nede niyazlari var Ramazanin ikinci gúnúnde af edersiniz Kircaalinin sokaklari Túrk sarfoslarlariyla dolu agizlari cibreye kokuyor her birinin allah korusun Kircaaliyi ne diyeceyimi bilemiyorum artik.her yeri cammilerle doldurduk fakat ne oldu islami okumaya insan yok Bulgar isini biliyor onlar bizim soyumuzun túkenmekte oldugunu onlar bastan isi alatlattirdi biz kendimiz geliyorduk oltaaya hele çikti çok súkúr bir ATAKA oda yetmiyor bizi kizdirmaya kizacak bir sey yok ki biz artik bitmisiz millet artik dagildi dúnyanin dórt çapina isi yapan para akil yoksa para da olmaz para olmadan da birsey olmaz hak yazmadan kul azmaz diyor atalarimiz artik haktayazmis kulda azmistir Oeski gúnler nerdeee beyler. artik salla gitsin diyor bizim Nejo hadi óyle olsun bize ne yazilklar oldu neyapalim isin ónú ne olursa ardida o olacaktir...BalkanTúrklerinin enasglilariyiz yaziklaar olsun bizim gibilerine ilgililere Tesekkúrler.
Hasan 2009-08-22 20:42:20
Milliyet kardesim cok dogru tepitlerde bulunmussun Kircaalilar hakkinda ,Nejo gibilerinden ne Bulgaristana nede Turkiyeye fayda var,bos insan bunlar veya daha cok genc ve ana baba seyinle osuranlardan .
Birlik denen birsey yok Kircalida bitmis ,sadece Kircalida degil her yerde oyle ,sehirdekiler Bulgarca biliyoruz diye hava atarlar aldiklari zaplata 300 levadir ama 1000 dolarlik hava atarlar ve TURKUM demeye utanirlar. Allahtan bizim halkin cogu koylerde yasiyorda Turkce konusmaya devam ediyorlar ,zaten namaz falan bunlar coktan unutulmus ,herkes sokmus kafasini tilki inine oyle duruyorlar ac arik.Birbirini gorecekler diye odleri patliyor Turklerin . Gizli gizli asimilasyon devam ediyor ve hic kimsenin umrunda degil .Bazilari kalkmis Kircaali er veya gec bagimsiz olacak diyo :) Kiminle olacak bu is merak ediyorum ,hangi erkek cikipta Bulgara kafa tutacak ,kalmadi o erkekler ,hepsi Turkiyey gittiler .
Nejo 2009-08-23 02:13:19
MİLLİYETÇİ VE HASAN KARDEŞ SİZİN NE FAYDASINI GÖRDÜKİ BG VE TR İÇİN BİRDE DE ÇIKMIŞ BURDA BOŞ BOŞ KONUŞUYOSUNUZ!
KIRCALİDE ÜNİVERSİTE OLSA KİM OKUYACAKMIŞ, BEN VARNADA 4 SENELİK ÜNİVERSİTE BİTİRDİM,SANKİ ORDA OKUYANLARIN HEPSİ VARNA LI MIYDI CAHİLLER? DEĞİLLER TABİYKİ! KIÇI KIRIK SVİŞTOVDA BİLE ÜNİVERSİTE VAR VE BU YÜZDEN ORTAM CIVIL CIVIL! İSLEMİYETE GELİNCE ELLHAMDÜLLAH BİZDE MÜSLÜMANIZ VE ORUCUMUZUDA TUTUYORUZ! MÜSLÜMANLIK SADECE NAMAZ KILMAKLA OLSAYDI... TR DE DE GÖRÜYORUZ HACILARI HOCALARI BU DEVİRDE ZATEN SİZİN GİBİ HACI HOCAYIM DİYE GEÇİNENLERDEN KORKACAKSINIZ!
Hasan 2009-08-23 11:14:24
Nejo okul bitirmekle adam olunsaydi Todor Jivkovda adam olurdu ve ibadeti yalnizca oruc tutmakla goruyorsan cook gerilerdesin demektir .Universite acilsaymis civil civil olacakmis ,bu lafla kastettigin sey civil civil kizlar gelecek Kircaliya ve o yuzden hayat guzel olacak mantiginda soyluyorsan sen demekki daha cok genccsin ve senin kafan haala universitende takili kalmis bence.Burda TURKLUGU one cikaracak ve Bulgaristanda Turklugun yokolmamasi icin calisacak insanlara ihtiyac var horamaklardan kalkmayacak veya kari kiz pesinden kosacaklara degil.Eskiden camilere dedelerimiz giderdi ,bazi genclerde giderdi ama hic kimse yobaz degildi ,Turkiyeyle burayi karistirma biz biraz daha farkliyiz ,hem Avrupali hem Musluman olmak lazim ,kimse zorla birsey yapmaya mecbur degil tabi .
turko 2009-08-23 11:58:13
hersey duzekecek kardesler bulgar bize kafa tutarsa bizde ona tutariz tabiki bozkurt itten korkarmiki
ALLAHin yardimiyla bu sorunlarin ustesinden gelcez
ama gonusmaklanda bisey cozulmez
dağlı 2009-08-23 12:59:22
Turko bu siteye binlerce kişi giriyor, her yörenin şivesi vardır yörenin güzelliği de buradadır, ama yazı konuştuğun gibi yazılmıyor .Taktir yine senindir benim bu dostane önerimdir
turko 2009-08-23 13:46:19
keske milliyetci kardesde dagli kardes gibi insancil davransa
____________________________________________________
burdan milliyetci kardese diyorum ben bu siteye tartismaya deyil uzlasmaya girom
____________________________________________________
(* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (* (*
nejo 2009-08-23 14:38:17
Yaşım 26 hasan dede, evt daha gencim ve içindeki gençlik ateşide söndedi, ama suçu sadece hormaklarda gezen gençlerde bulmayacaksınız, ilk önce onların babalarına bi bakacaksın gençliğinde kaç kere camiye gitmişlerdir diye!!! Öyle sen daha çocoğun küççükken o namaz kılmayı aşılamazssan baba olarak, nasılsa büyüyünce kendisi bulur doğru yolu dersen olacağı butur!
Namaza kim gidiyo BG de %90'nı pensiyonerler 60 yaşını geçmiş olanlar!
Nejo'ya 2009-08-23 15:10:28
Nejo,
Adresini verdiğim haberde söz konusu olan (karı) (senin anan mı)??...
Anan seni Varna'da okuyo diye öve-öve bitiremiyor Nejo...

http://e-vestnik.bg/5068

http://e-vestnik.bg/imgs/istorii/Izmir_hatidje.jpg
turko 2009-08-24 08:52:44
bu sitede bir brine hakaret ederek eylenmek icin giren turkiyeliler siz bizim islerimize karistiksa hersey ta cikmaza gitcek siz ici ciddiye almosiz sizin iciniz iyi tabi
turkiyelede vatan olmus topraklada siz ne anlarsiniz bizim halimizden varsa yoksa cunun anasi boyleymis
taha bi suru sacmalik siz turkiyeliler erkek dedikoduculardan baska bisey degilsiniz
biraz ogle olmayanlarda va tabi sakin onlar alinmasin
Nejo 2009-08-24 09:09:18
ABA TURKO SEN GENE HİÇ YOKŞUNA, BENMİ BAŞLATTIM TARTIŞMAYI? KIRCALİ YE BÜYÜK FABRİKALR YALIPSIN, ÜNİVERSİTE YAPILSIN SUPER OLUR DİYEREK???
BAZI HACI-HOCA BOZUNTULARI CAMİYLE BOZMUŞLAR KAFAYI, CAMİYE GİDEN GİDER KİMSEYİ SUÇLAYAMAZSIN! BİR ŞEHİRDE KALKINMA EĞİTİMLE Mİ BAŞLAR CAMİYE GİTMEKLEMİ BAŞLAR?
BU ARADA SENİN ANANA DA KAYNASINLAR SEN,SESİNİ BİLE ÇIKARMIYACAN ÖYLEMİ?
Hasan 2009-08-24 12:47:15
Nejo gom artik kafani kuma , konustukca batiyorsun .Burda haci hoca yok ,az bucuk islami duygular olacak insanda baska turlu bos insansindir .Sen istedigin kadar kalkin ,istedigin kadar paran olsun ama kimseye faydan olmadiktan sonra bos adamsin.Orf ve adetlerimizi koruyacagimiz yere sen kalkmissin civil civil kari kizdan bahsediyorsun. Sana tekrar soyluyorum ,daha buyumemissin 26 yasindasin ama aklin haala okulda kizlarla fingirdesmede ,sen biraz buyudukten sonra yorum yaz ve mesgul etme bosuna siteyi.Seninle bu konuyu burda kapatalim istersen ,bosuna milletin kafasini sisirmeyelim.
NEJO 2009-08-24 14:50:22
TAMAM İŞTE HASANIM BENDE SANA SORUYORUN SEN NE GİBİ FAYDALI İŞLER YAPTINKİ KIRCALİ HALKINA ?
HANİ CAMİ YAPTIRMIŞ KADAR KONUŞUYOSUNDA BEN ONA GÜLÜYORUM :)
İSLAMİYETE GELİNCE SEN KORKMA BİZDE SENDEN AŞAĞI DEĞİLİZDİR ÖRF VE ADETLERİMİZDE!
BEN ORTAM CIVIL CIVIL OLUR DERKEN, BUNU SOSYAL AKTİVİTELER ARTAR YÜNÜNDE SÖYLEDİM!!! KARI KIZ MUHABBETİNİ SEN ATTIN ORTAYA, BEN DEĞİL!
SEN RAHAT OL BEN 4 SENE VARNA DA KİMSENİN YAŞAYAMIYACAĞI KADAR STUDENSKİ JİVOT YAŞADIM, YETMEDİ Bİ SENE DE ODESSA-UKRAYNA'DA OKUDUM... SENİN ANLICAM BEN HERŞEYE DOYDUM, HER YÜNÜYLE!!!
TEK İSTEDİĞİM BU GÜZELLİKLERİ BİZİMKİLERDE YAŞASIN!!! ŞİMDİ ANLIYORMUSUN BENİ HÜSMEN???
Milliyet 2009-08-24 18:55:23
Miliyetçi deyilim bende Bul vatandasiydim !974 de kadar ozamanlar asil civil civil idi Túrkçemiz 1,ciden 8,inciye kadar
Zorunlu olarak çalistirilirdi mualim sinif odasina girdiginde elinde búyúk not tefteriyle bir de sopa siniflarda iki tane nóbetçvardi onlarin górevi biri sinif kapisinin disinda muallimi karsilaridi diyeri ise içeride kara tahtanin ónúndeydi Muallim içeriye girince kirdaki nóbetci sóyle bir húsranda bulunurdu (SINIF AYAGA KALK)içtaraftaki ise(SINIF HAZIR OL)der ve herkes usulcan yatagina oturur içrideki sinifta kim var kim yok muallime bildirirdi ve sonra bir kaç kisi imtan edildikten sonra muallimin dersi anlatmasini túm ógreciler tarafindan dikkatle dinlenilrdi Muallim siniftadikkatini baska yere çevirmis sagna soluna tepise biógrenci górdúgúnde sorar anlat bakalim sen ben biraz ónce ne anlatiyordum der ógrenci bilemediginde muallim aç elini sersele çocuk be burada kimin için çalisiyorum der ve elindeki sopayla birki birki vurunca elleri kabarirdi ha o órenciler okumasinda bak ne oluyor. bu gún bir ógrenciye sen bir laf sóyle o ógrenci ógretmenine kúfúr veya hatta vurmaya kalkiyor Búyúkler ise Únúvesitelerde Akademisiyenlere zorluk çikarmakta bir sózle rusfele Terbiyesizlikle ve siddetle diploma sahibi olabiliniyor. Bizim Nejo ve bir çogunlukta olanlarin diplomalari iste obiçim diplomalardandirSaygilar.
turko 2009-08-24 23:45:40
gidisat kotu
turko 2009-08-24 23:53:53
biseyler yapmazsak biz balkanlardaki turkler yavas yavas yok olcaz ve ahiret gunu geldiginde ALLAH hepimizden hesap sormucakmi neden bir musluman ulusun yok olmasina engel olamadiniz diye
simdiye kadar bi siteye giripte yazi yazipta bisey cozulmemistir acil biseyler yapmamiz lazim yakinda
borisofta harekete gessek 1989lara yine 5 6 ay filan kaldi gibime gelo ben tahminimde yanilmam
turko 2009-08-25 00:09:48
bnt deki turkce haberle kaldirilirsa bunun arkasi corap soku gibi gelcek mesela turkce dersinin kaldirilmasi ve turlce yayin yapan gazetelerin ve dergilerin yayindan kalkmasi gibi belkide bu sitede kapancak veya bulgarcaya cevrilcek bu iyi bilin bunlarin hepsi evde yatmanin sonucu olcak adlarimizi almicaklami sanosiz
turkiyeden hic fayda beklemeyin turkiye on sene icinde
teslim olcak zaten turk dunyasida dort bir taraftan kucatma icinde batida ab doyuda cin kuzeyde rusya guneydeyse kurulucak olan yeni amerikan imparatorlugu burdan site sahibine bir ricam var lutfen
bu yazimi yayindan kaldirmayiniz eyer icinizde biraz turkluk duygusu ve ALLAH korkusu varsa SAYGILARIMLA
turko 2009-08-25 00:23:07
ne millettik biz ne millet eski gunleri cok ozledim
o zamanda hic yasamasamda dunya onumuzde diz cokerdi kanuni ile dunyaya hukmetmistik simdi neden boyleyiz hic dusundunuzmu dinden uzaklasmana din bir milletin herseyidir din yoksa o millette yok demektir hepinizi imana davet edom ALLAH rizasi icin
bu laflarimi hic unutmayin inancini kaybetmis bir millet yok olmaya mahkumdur hem bizi dinden uzaklastinen yiktila dine geri dondunen tekrar aya kalkcaz
cevabi 2009-08-25 14:47:01
Varnali Sen Ahmedi sevme dur.Ahmed hirsizmis te ste Ahmed Suymus buymus bu sizin yalama sózlerinizdir biz BG Túrkleri ne górúrsek birbirimizden górúyoruz bizim birliyimizolmadigindanda simdiye kadar eziyet çektik daha da neler çekeceyimiz belli olmaz Kostof çingenesini hiç kimse anmiyor neleri gótúrdúgúnú sarhos sóscúklerinizi illyaki kullanacaksinizBulgaristani batiran Ahmet olsaydi simdiye kadar yine hapislerde olurdu tabiy ki onunda biraz payi olmustur neden olmasinki Bulgar yóneticileri lapa lapa Bali yerlerken onunda biraz O baldan deyide gómecinden bali yemesi gerekmezmiydi. Ataka artik Burgazi esir almistir sayilir yakinda Varnayida alir bu sefere Asimilasyon senin boynunu búkecektir Varnali senin evlarininda kimliyine yónelecektir bilmis ol Sizdede ne kadar Túrklúk dúsúncesi var ki sizin túrklúyúnúz çok zamanlardan ónce bitmis arkadas Kircaali adiyla basiyla Túrktúr Túrklúk savasi Kircaali bólgesinden çikmisti Demokraside Bulgaristana Kircaalilerin yúzúnden geldi Biz anliyamadik senin Kircaalilerlen ne sorunun var ki hakaret etmeye kalkiyorsun bize Ahmed migelecek Mehmetcikmi fark etmez yeter ki bizim lehimizde kalsin bimle birlik olsun Dúnyanin ónúnde bizi savunsun o bize yeter iyi ki o var baska túrlú biz yanmisik sayilir benim suurumu bozdum Varnali cevabini da almis oldun Maalesef:
fes 2009-08-25 23:31:24
Elli sene geriye gittiğimizi nasıl anladın?

Beyin ve iman gücünü nasıl ölçüyorsun?

Bende var galiba bu beyin ve iman gücü diyerek mi işi kotarıyorsun?

Bunları bir bir yaz.
cevabi 2009-08-25 23:34:30
Okadar çok bilgili olan bir kisi Ahmed Dogan gibi Dúnyada anilmis biri olurdu Akili kafaya allah veriyor.akil satin alinmiyor Sen Varnali olmakla Kircaalilerden akillimi zannediyorsun kendini Yaniliyorsun asil beyinsiz olan sensin beynin artik senin súmúkle dolmus, ónce kendini bir tartta ondan sonra tartis baskalarinla arkadas.Ahmet gibileri ve benim gibileri olmasaydi bu gún senin Okoca kafan simdiye kadar kirilirdi topragina karisiridi. Serefsizliyin bir alemi olmaz arkadasim se yat kalkda bizim gibilerine doga et Tamammi.biz seni 50 yil geri gótúrmúyelim seni 20 yil geri gótúrsek sana yeter de artar bile Salak herif.
fes 2009-08-25 23:59:22
Nejo'nun ta kendisiyse kendisi, bana ne kardeşim?
fese 2009-08-26 00:54:48
fes,hanyayı-konyayı karıştırma,akıllı ol.boyko çifte vatandaşlığını alsın rüyanda göremesin gırcaliyi.
Eyvallah 2009-08-26 20:26:35
''Yorumlarımı silen ellerin dert görmesin,sayın editör.''

Eyvallah Nejo kibar olmayı öğrenmişsin!..
Nejo 2009-08-26 20:45:44
AKŞAM İYİ Bİ KAYNAMIŞTIM SANA AMA ANLAŞILAN SEN OKUMADAN EDİTÖRÜNÜZ SİLMİŞ MESAJIMI, BAZILARI ZİBİDİ MİBİDİ YAZARKEN HAKARETE GİRMİYO... KISACASI HEPİNİZİN A.K!
O VARNALI ŞAHISTA BEN DEĞİLİM!
fes 2009-08-26 23:11:16
Boyko çifte vatandaşlığı nah kaldırır.

Sıkıyorsa büzük kaldırsın, benim için havalar hoş.

Amma kaldıramaz, lenger gibi büzük gerek; onda da o yok işte.

Kosa halkası gibi büzükle olmaz bu.
Nejo'ya 2009-08-26 23:13:54
Varnada okumak bir ayrıcalıktır.Ağzına sağlık Nejo.
nejoya'ya 2009-08-26 23:27:05
"Varnada okumak bir ayricaliktir" diyen arkadas neresi ayricalik Varnada okumanin. Turkiyede sinavlari kazanamayan kalpazanlar gelip Bulgaristanda anasinin babasinin zorla biriktirdigi paralarla okuyorlar ve ondan sonra butun dunyaya hava atiyorlar ben Varnada okudum bee diye. Bulgarca bir kelime bilmeyen adamlar Universite bitiriyorlar ,nasil oluyor bu ???
Nejo 2009-08-27 01:30:45
KESİNLİKLE EN BÜYÜK AYRICALIK VARNA DA OKUMAK BRATMİ, AMA BRAK HERKES ORDA OKUMASIN O AYRICALIK BİZE KALSIN, ANA BABA PARASIYLA OKUYOMUŞUK EVT AMA HERKESTE O ŞANS YOK MALESEF BENİ DE SALMADILAR İLK BAŞTA, ÇÜNKÜ LİSE 10'DA HOCAYI ÇARPTIĞIM İÇİN 2 SENE ALAMADIM LİSE DİPLOMASINI A.K EN SONUNDA HOCANIN BAŞKA Bİ OKULA TAİNİ ÇIKTIDA BİZDE 4 LE ALDIK POPRAVKALARI VE DİPLOMAYI! AMA PEDERE BG DE OKUYACAM DEĞİNCE PEDERİN İLK LAFI PARAN VARSA OKU OLDU,BENDE ALLAHA ŞÜKÜR Bİ 4 - 5 BİN TL TOPLAMIŞTIM ÇALIŞARAK YURT DIŞIMA GİDECEM DİYEŞ AMA OLMAYINCA DEDİM OKUYALIM BALİ ANASINA SATAYIM, KİMSEYE SORMADAN BASTIM GİTTİM TABİ,İNSAN KENDİ PARASIYLA OKUYINCA OKULUN KIYMETİNİ BİLİYO, VE TUM DERSLER 4-5-6 O 2 KELİME BULGARCA BİLMİYO DİYENİ BULGARCAMLA TOKATLARIM... GERÇİ DOĞRU OKULDA FAZLA ÖĞRENEMEDİK AMA VARNENKALAR SAĞ OLSUN SULAR SELLER GİBİ ÖĞRETTİLER .)
Nejo 2009-08-27 01:39:18
HA BU ARADA TÜRKİYEDE KİMLER ÜNİVERSİTE OKUYU BİLİYOMUSUN? TABİYKİ MALOVSKİLER, TR DE OKUYOPTA ÖĞRENCİLİĞİN - STUDESKİ JİVOTUN TADINI KİM ALABİLİYO BG DEKİ KADAR ??? KİMSE!!!
KISACASI OKUMAK BAHANE... STUDENSKİ JİVOT VE SEVİŞMEK ŞAHANE :)
BU ARADA TR DE OKUYANLARINDA, BG DEKİLERDEN DAHA ÜSTÜN ZEKALI OLDUĞU ANLAMINA GELMEZ!
SONUÇTA DİPLOMAN VARMI VAR! OLAY BİTMİŞTİR!
TR DE Kİ ÜNİVERSİTELERDE TÜRBANLISIYLA
SAĞCI-SOLCUSU, LAZI,KÜRDÜ VE PEŞMERGESİYLE OKUYACAĞINA GİT BG DE SOYTARI GİBİ OKU DAHA İYİ!
nejo'ya 2009-08-27 11:38:21
Bg de soytari gibi oku ondan sonra omur boyu soytari gibi gez aylak aylak sokaklarda kopek taslarsin ,Turkiyede okuyan arkadaslarin 3 milyar maas alirken sen Universitedeki kizlari hayal edip birtarafini tutarak omur boyu gezersin ve ne millete ne vatana bir gram faydan olmaz.Iste senin gibiler cok var Bgde yani Boykonun dedigi gibi : NEKACHESTVEN MATERIALSIN " bunu kendin gosterdin.Ha kufurde etmissin herkese bende senin A.K .rahatlaman icin.Senin gibi mikroplari ornek aliyor genclerimiz ve diyorlarki filanca okududa ne oldu deyip geleceklerini karartiyorlar ,senin gibi dusunen mikroplarin genclerimizin gelecegini karartmasi ne aci birsey.
cevabi 2009-08-27 13:35:17
Ne kaçestven material = zlokaçestven tumor bunlardan bizi allah korusun bu beyin bozuklugunla biz bir yere varamayiz Nejo okumadan çalismadan yani kafa tasi içinde birsey kallmiyan çúrúk beyinle alinan diploma bizi bir yere gótúrmez dúnyamiz hayaller içinde geçer hiç bir ise yaramadan ólúr gideriz Onun için Nejo sana óyle tahminlerde bulunmuslar Górúlúyor ki senin aldigin O bulunmiyasi diploma Kafadan deyil,de bir Ask diplomasi onunla sen ancak af edersin ama bir kópek aski yasarsin baska bir sey deyil dostum
Nejo 2009-08-27 19:11:37
EVT KOÇUM BENİ ÖVEN O ÇİNGENE ÖLDÜ AMA BEN İSE YAŞIYORUM! MAAŞA GELİNCE 4700 TL ALIYORUM YETERMİ SENİN GÖT OLMANA ??? ASLANIM :)))
BU ARADA TR DE HER ÜNİVERSİTE BİTİREN 3OOO TL ALIYO AMA BENİM GİBİ GİRİŞKEN UYANIK KJ'LİLER GERİSİ SİZİN GİBİ ASGERİ ÜCRETE TALİM,SİGORTANIZ GİTSİN YETER SİZİN ZATEN:)))
nejo"ya 2009-08-27 19:38:05
:) :) :) .sen kiim 4700 tl kiim ,bu kafayla asgari ucreti bile haketmiyorsun
NEJO 2009-08-28 00:35:19
ÇOK HAKLISIN VARNALI, AMA BAZILARI KIŞKIRTIYO İŞTE ADAMI SAÇMA SAPAN LİNKLER KOYARAK,SENİN ANAN MI BU ZİBİDİ FALAN DİYEREK! GELDE SEN BÖYLE ADAMLARLA ADAM GİBİ KONUŞ!