Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
EY TRT TÜRK! VURMA KUSURLARIMIZI YÜZÜMÜZE...

EY TRT TÜRK! VURMA KUSURLARIMIZI YÜZÜMÜZE...

27 Ağustos 2009

Türkiye’nin devlet televizyonu TRT’nin birçok kanalı var. Onlardan biri de TRT TÜRK. Türk dünyası ve uluslar arası haber ve yorum ağırlıklı bir yayın izliyor.
Bizler de -Bulgaristan Türkleri- büyük Türk dünyasının bir parçası olduğumuz için bu kanalın bazı yayınlarına konuk oluyoruz.
Seçimlerden bir hafta sonra idi galiba yanılmıyorsam kanalları gezerken birde ne göreyim yeni seçilen genç bir milletvekilimiz Sofya’dan canlı bağlantı ile “40 Dakika” programının sunucusu Mete Belovacıklı’nın sorularını yanıtlıyor. Kendisi DPS’nin Türkiye’ye üniversite okumaya gönderdiği gençlerden biri. Duru ve düzgün bir Türkçe ile soruları cevaplandırıyor, sakin.
Salı akşam yine tv kanallarını zaplarken yine aynı programda yine genç bir vekilimiz. Farkı, Fransa’da okumuş olması. Ama nasıl zorluk çekiyor konuşurken, önce sorunun cevabını kafasında Bulgarca vermesi gerekiyor sonra onu Türkçe’ye tercüme ediyor. Bütün bunların da çok hızlı bir şekilde olması gerekiyor. Sanki yabancı bir dili konuşuyor gibiydi. Kelimelerde, cümlelerde yanlışlıklar... Çok zorlanıyordu. Neyse ki programın sonu geldi. Hem kendisi hem izleyiciler kurtuldu. Ama sunucunun son cümleleri şöyleydi:
- Bulgaristan’ı takip etmeye devam edicez. Sizden ve arkadaşlarınızdan gidişat hakkında bilgi almayı sürdürücez.
Şimdi benim aklıma ister istemez şöyle bir soru geldi: Vekillerimizden kaç kişi gönüllü bu programa katılabilir?

Kaynak: Basri ZİLABİD


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


sinan 2009-08-27 19:32:19
DPS nin milletvekilleri hep Bulgarca konusacaklarina birazda TURKCEyi ogrenmeleri sart. Biz TURKUZ ve TURK dilini konusmaliyiz kendi aramizda ,gerekirse meclistede TURKCE konusacaksiniz, dalkavukluk yapmayacaksiniz ,artik TURK gibi TURK olma zamaniniz geldi ve artik bu insanlara faydaniz dokunsun sadece kendi cikarlarinizi dusunmeyin. TURKCE dersler neoldu sn AHMET DOGAN ,yeni TURKCE kitaplar ne zaman bastiracaksiniz ??? Cocuklar utaniyor bu eski kitaplarla okumaya bakkalci defteri gibi. Bulgaristanda herkes Turkceyi ogrendi bir DPS yin milletvekilleri ogrenemedi ,yaziklar olsun,utanin Turklugunuzden. Once TURKCE dusuneceksiniz ondan sonra Bulgarca dusuneceksiniz .
fes 2009-08-27 20:55:59
TRT'ye "türk" adı takmak ABD'nin kucağına oturmuş AKP'nin marifetidir.

Yakın gelecekte TRT kürt, TRT çerkez, TRT laz v. s. programları bekleyin.
doğan 2009-08-27 22:13:40
Bence sunucu çok nazik davranmış,o arkadaşa şöyle sormalıydı
'
'' Pardon siz türkmüydünüz?''

Balkan türklerinden diline önem vermiyen ne yazık ki biz Bulgaristan türkleri ilk sıradayız.Arnavutlar bile bizden daha düzgün tükçe konuşuyor
C. Kóse oglu 2009-08-27 23:40:07
Fes kardesim Sen ikili Vatandassin çok iyi bir insansin HóH,ún taraftarisin Bulgaristan için iyi bir fikir Bende 19 yillik HóH lúyúm Túrkiyeye gelince senimle yollarimiz ayriliyor Simdi sóyle oluyor TRT Túrk TRT Kúrt v.s gibi çocuksu ve bagimsiz laflar ediyorsun her nerede olursan ol Sakin Milliyetçi olma Milliyetçilik gibi kótú bir sey yoktur sakin Ben senin Babandanda búyúgúm Ve Bulgaristanda yasiyorum Milliyetçi bulgarlar var ya simdi bunlar ne yapiyolar Burgas kentinde 17000 imza toplayip BNT1,e her hafta içi 15 dakika Túrkçe haber yayini kaldirtmaya çalisiyorlar bu bizim BG Túrklerine nasil geliyor? Çok zoor anliyana! sana sóylúyeyim ben istiyorum kiTúrkiye kendi içindeki sorunlarini çózdúyú halde Balkanlardaki Túrk kardeslerinin sorunlarinida çózmek hakkina sayip olabilir. Ne demis atalarimiz" ónce kendine iteceksin igneyi sonra baskalarina" Tamammi? Seni bóyle bir tavir sergilediyinden dolayi kiniyorum Kusura bakma kardes
Túrkiyenin bu politikasi
bizim Bulgaristan túrkleri için dobra dobra bir politika hem iç politikasi hemde dis politikasi gayet çok gúzel ve oturakli buluyorum. sayin CHP,li Deniz Baykal ve MHP,liDevlet Bahçeli,yi Hosgórúlúye davet ediyoruz Tesekkúrler.
fes 2009-08-28 00:18:34
Bana göre kazın ayağı pek öyle değil, sayın ağbim.

Bir kere Bulgaristan'la Türkiye kıyaslanamaz çünkü bizim statümüz ulusal azınlıktır.

Kürtlere gelince, kürtler türk milletinin asli unsurudurlar.

Dünyada uluslaşma aşamasına gelememiş binlerce etnik grup var, her birine devlet kurma hakkı verirsen, ortalık kan gölüne döner.

Vaktiyle Osmanlı'nın içinden Yunan milleti, Bulgar milleti diye yapay milletler yarattıla; bizim kanımız pahasına yaptılar bunu.

Mesela bir bulgar milleti çıksın ortaya diye 140 sene katledildik, sürgün edilldik, asimilasyona tabi tutulduk.

Aynı şeyin bir defa daha Anadolu'nun içinde yaşanmasını ister misin? Gönlün razı olurmu buna?

Adamlar bireysel hak istemiyor, kolektiv hak istiyor. Anayasaya "bu milleti türk ve kürt halkaları kurmuştur" diye yazılmasını ister misin?

Milliyetçilik kötü bir şey değildir; çünkü ulus (natsiya) olmadan vatandaş olmaz.

Millet bilinci olmadan grajdansko obştesvodan bahsedilemez.

Şunu da bil ki, bulgarların bize yaptığını biz kürtlere yapmıyoruz. Ne alaka!

Kazın ayağı başka.
HASAN 2009-08-28 01:10:18
Sn Koseoglu abicim diyorsunki once Turkiye Kurtlere anadilde okuma gibi haklari tamamen tanisin ondan sonra Bulgaristanda bizim haklarimizi tanir. Ben Bulgaristanin daha cok hak verecegini dusunmuyorum bizlere ve soruyorum sana ,Avrupadaki Turklerin haklarini taniyormu Almanya ,Fransa? Anadilde egitim varmi orda??? Bize Turkce secmeli ders hakki tanidi , hani kactane COCUK turkce DERS GORUYOR ,COGU YERDE OGRETMEN EKSIKLIGINDEN KAPATILDI DERSLER ,KITAPLAR ZATEN ESKICAGDAN KALMA .dps BUNLARI NEDEN TAKIP ETMIYOR VE BIZIM INSANLARIMIZ turkce EGITIM ISTIYORUZ DIYE BAGIRIYORLARDI SIMDI COCUKLARINI OKULA GONDERMIYORLATR. TEK KELIMEYLE YAZIKLAR OLSUN . HERKES OLMUS BIR ALEM
Nedim Birinci 2009-08-28 03:33:14
TRT TÜRK Beğenerek izliyorum. Programlarını tamamı üst seviye televizyon programları ve haber bültenleri odlunu görüyorum.
40 Dakika haber programın çok kaliteli bir program olduğu kesin. Sunucusu sayın Mete Belovacıklı başarılı ve ele alınan konularda (özelikle Bulgaristan ve Bulgaristan Türkleri ) sayın Korman İsmailov ve sayın Kazak ‘tan daha hakim ve bilgili olduğunu yönetti programla kanıtlamıştır. Yöneltti sorularında birçoğunda cevabının önemli bir kısmını içinde gizleyerek sormuştur, sırf bizim HÖH (DPS) Milet vekillerimize kolaylık olsun diye. Buna rağmen bizim genç HÖH milletvekillerimiz soruları cevaplamakta zorlanıyorlarsa ve “sanki yabancı bir dil konuşuyor“ gibi konuşuyorlarsa, bunun nedenleri TRT TÜRK ve ya Sayın Mete Belovacıklı’da gizli değildir. Bunlar Milet vekillerimizin çok önemli eksikleridir. Ana dilerini iyi bilmediklerini, üslendikleri davada konulara yeterince hâkim olmadıklarını ve bir siyasetçi olarak canlı yayında nasıl hareket edileceğini yeterince bilmediklerini göstergesidir. Düşündürücü…
Sayın Basri Zilabid “bizler de –Bulgaristan Türkleri- büyük Türk dünyasının bir parçası olduğumuz için “
Aklınıza gelen soruyla, işini takip etikleri için Sunucu Sayın Mete Belovacıklı’ya mesaşmı gönderiyorsunuz yoksa TRT TÜRK’E aba altında sopamı göstermeye çalışıyorsunuz?
Bulgaristan parlamentosunda olan Türk Milet vekilleri gönüllü TRT TÜRK ün programına katılmayacakta nereye katılacak?
Sayın Zilabid sizin “EY TRT TÜRK! VURMA KUSURLARIMIZI YÜZÜMÜZE…” başlıklı yazınız için şunu söyleyebilirim: “Özrü kabahatinden büyük”
Saygılarımla Nedim Birinci
kavacik52 2009-08-28 05:05:42
C. Köseoğlu arkadaşımızın yazısında doğruluk payı var. Burada kimseyin düşüncelerini tenkit etmek istemiyorum ama arkadaşın yazdıklarını anlayabilmek için 89 hadiselerini çok iyi analiz etmeniz gerekiyor. Türkiye politik yönden çok pasif kaldı diyebiliriz, çunkü olaylara doğrudan pek etkisi olmadı ama üye bulunduğu örgütler vasıtasıyla insan hakları yönünden oldukça çaba harcadı deyebiliriz. Türkyenin her çıkışına karşı Bulgar hükümeti kürt kartını kulandı ve oldukça’da etkili oldu. Ben ve arkadaşlarım bulunduğum memlette1989’kuz olaylarını insan haklarıyla ilgili çalışan ne kadar kuruluş varsa hepsine tek, tek gidip anlatmaya çalıştık ve bu konuda yardımlarını ve bize desteklerini istedik. Yukarıda dediğim gibi sağ olsunlar Türkiye elçiliği bilgi ve ya elimizdeki dokumanları tercüme yönünden her yardımı ve kolaylığı bize sağladılar fakat bunlar hep perde arkasından yapıldı.Bazı arkadaşlar 1878’den beri Türkiye Bulgaristan Türklerine kucak açıyor diyebilir, tabii doğru bende onlardan biriyim ve çok minnetarım deyebilirim, çünkü Bulgaristanda’ki hayatımla şimdiki hayatımın arasında dünyalar kadar fark var. Çocukluğumda rahmetli babamın bir bez ayakabı alacak parası yoktu, şimdi allaha çok şükür ev, araba çocuklarımın tahsili hepsi var. Demek istediğim şu; bizim Bulgaristan Türkleri çalışkan insanlar bu imkanlar Bulgaristanda’da ellerine geçmiş olsaydı ben inanıyorum’ki orada’da refah içinde olurlardı. Şimdi şöylede deyebiliriz Türkiyede Avrupa standardında bir demokrasi olsaydı C. Koseoğlu arkadaşın dediği gibi Bulgaristan çok daha etkili direnişle karşı karşıya kalabilirdi, çünkü bütün insan haklarına saygılı memleketler ve kuruluşlar tam anlamıyla Türkyenin arkasında olurdu. Düşünebiliyormusunuz?Türkiye tam anlamıyla ileriyi görebilmiş olsaydı bugün Bulgaristanın parlamentosunda milletvekillerinin en az yarısı Türk olurdu. Bakın yine bu sitede İSA CEBECİ’in “Türkler Bulgarların Düşmanlarımıdır diye bir makalesi var, o makaleyi tersinden analiz ederseniz göreceksiniz’ki Türkiye her defasında Bulgarisatanda Türklerin azalmasına fiilen yardımcı olmuş. FES arktadaşta Osmanlılarda millet sisteminden söz ediyor. Nedir bu millet sistemi Osmanlıların idare ettiği topraklardan kalayca vegi toplayabilmesi için geliştirilen bir sistem. Osmanlı imparaturluğu neredeyse 6 yüz sene sürmüş idare ettikleri topraklarda bir Türkçe dilini öğretip yayamamış. Bakın inglizler idare ettikleri toprakları hem sömürmüşler, hemde Inglizceyi en iyi şekilde öğretip yayabilmişler. Bugün 1 billionluk Hindistan aralarinda Inglizce olarak iletişim sağlıyor. Pakistan, Bangladeş, Güney Afrika ve daha birçok Ingliz sömürgesi altında yaşamış memleketler aralarında iletişimi Inglizce sağlıyor.
fes 2009-08-28 08:17:44
Osmanlı yönettiği topraklarda türkçeyi neden hakim kılamadı sorusunu cevabı uluslaşmada geç kaldığı içindir.

Uluslaşma demek yeni tip vatandaşın oluşması demektir, kaderde - kıvançta - tasada otak demektir.

Atatürk ve arkadaşları bunu yaptılar, mesela aynen Fransa'da olduğu gibi.

Ne varki emperyalist batı kendi ülkelerinde yaptığını bize reva görmüyor, Türkiye'yi zayıflatmak için uluslaşmanın duşmanı dincileri ve etnik unsurları kışkırtıyor.

Neden sonuç ilişkilerine dikkat edelim, gafil avlanmayalım.
recep aydın 2009-08-28 09:38:08
saygı değer arkadaşlar hepsi çok güzel bu tür farklı ülkelerde yaşayan bizler gibi türkler kendilerini ifade edreken mukkak zorluk çekiyo onu bir kusur olarak görmeyelim onları oralarda daha iyi bir türkce öyrenmesi için ne yapabiliriz onu araştıralım çünkü o söz konusu ülkelerde türkce ders verecek nede okuma imkanlerı var bunun çözülmesi için devlet büyüklerimiz bir şeyler yapsalar iyi olur teşekkürler .selamlar hepinize.
recep aydina cevap 2009-08-28 15:12:41
Bulgaristanda secmeli ders olarak Turkce var okullarda ,Bulgar izin verdi ama maglesefki bu isin arkasinda ciddi duran kimse yok ,ne DPS milletvekilleri nede halkimiz bu konuyu onemsemiyor .Basta DPS milletvekilleri Turkceyi cok iyi bilmelidirler ki halkimiza ornek olsunlar ,televizyona cikinca mik mik mik yapmasinlar ,yaziklar olsun boyle milletvekilleine ,utanc verici . Okullarda TURKCE ogretmenler yok ,aslinda ogretmen var ama cok az para verdikleri icin bu isi yapmiyorlar ,ve kitaplar palaspurca ,eskimis .KESKE INSANLARIMIZ HERGUN BIR BIRA DAHA AZ ICSELERTDE ONUN YERINE KITAPLARININ YENILENMESI VE TURKCENIN OKUTULMASINA KATKIDA BULUNSALARDI .dps milletvekillerinin cogu milyoner oldular ama cikaripta 5 kurus kitap parasi vermezler sonra cikip TURK televizyonunda paramiz olmadigi icin kitap bastiramiyoruz diye agliyorlar .YAZIKLAR OLSUN BU DPSYE BU TURKCEMIZIN ILERLEMEMESININDE COK HATALARI VAR.
C. Kóse oglu 2009-08-28 22:13:28
TRT,Int/Túr,te Biz burdayiz adinda bir program dúzenlenirdi bu programa artik raslanmiyor yasaklikmi getirildi bir yerden yada programdan mi vaz geçildi artik yayinlanmiyor Bulgaristan túrk millet vekillerini ne kadariyla túrkçe konusabiliyor olduklarin ispatlarsa çok iyi olurdu çúnkú Bulgarlar Túrk millet vekillerimizin melez olduguklarini sóylúyorlar.Saygilar.
fes 2009-08-28 23:54:22
Türkiye'de yaşamayanlar bilmez, devri Tayyip zamanında TRT kurumundan Ataürkçüler tek tek işten uzaklaştırıldı, yerlerine cahil cühela dinci takımı getirildi.

Okadar ki, artık TRT tv'nin Fettullahın "Samanyolu tv'sinden bir farkı kalmadı.

Gİdin TRT'ye, kolunuzu şöyle bi sallayın, mutlaka bir dinciye çarparsınız.

24 saat iktidar borazanlığı ve Tayyip şakşakçılığı yapıyorlar.
kavacik52 2009-08-29 06:11:35
FES / tespitlerinizi çok dar bir bakış açısından yapıyorsunuz. Türkyede olan bitenleri dışarıda yaşayanlar daha geniş bir perspektifden bakıp değerlendiriorlar. Düşünün siz yolda arabayla giderken yalnız önünüzde’ki bir, iki arabayı ancak görebiliyorsunuz, ama üzerinizde uçan bir helikopter km’lerce uzakta neler olup bittiğini görebiliyor. Ben sizin kaç yaşında olduğunuzu bilmiyorum ama zanediyorum çok gençsiniz. Deniz Baykalın Maliye Bakanlığı yaptiğı dönemlerde TRT siyah beyaz yayın yapıyordu ve tek kanaldı. Bugün eline TV kontrol düğmesini alıp kanaldan kanala gezebiliyorsan Özal’la Tayyip Erdoğan’ın dünyaya bakış açılarından’dır. 70’lerde 80’lerde Türkyede herşey karaborsaydı, Bulgaristanda’ki gibi evinde radio, televizonun vardıysa vergi ödeyordun. Türkiyeden dış memleketlere ziyarete gidenler bir bavulla gidip 10 bavulla dönerlerdi Özalın idareye gelmesiyle insanlar bir bavulla gidip bir bavulla dönmeye başladılar. Tayyip Erdoğan’dan hoşlanmaya bilirsiniz ama memleket yararına hızmetleri olduysa’da onlarıda takdir etmeniz lazım deyilmi?
fes 2009-08-29 07:56:22
Dışarıda olanlar meseleleri daha iyi görürler diye bir şey yok, tarih bilenler daha iyi ve uzağı görürler.

O Özal ve tayyip'le ilgili söylediklerinin daha ağdalısını şakşakçı medyadan her gün burada dinliyoruz; bunlar avama yönelik yıkama yağlama hikayeleridir.

Özal orijinal hiç bir şey yapmadı, sadece Türkiye'yi emperiyal kapitalistlerin kontrolüne soktu.

Bağımsız bir devlet olmaktan onun sayesinde Türkiye çıktı.

Avrupada yaşıyoruz diye her şeyi gördüğünüzü zannetmeyin.

Televizyon ve bilgisayar teknolojisinde gelişmeler Özal'n veya Tayyip'in başarısı olamaz.

Ne alaka!
turko 2009-08-29 13:12:57
tum bu sorunlarin nedeni dinden uzaklasmadir
skat tv kampanya sorumlusu demiski bulgaristanda turk yok sadece musluman var bence yanlis soylemis
bulgaristanda turk var ama musluman olmucak bu gidicata gore






beni skayptan bulun ta detayli konucam:turkoturko24
kavacik52 2009-08-29 14:44:44
FES/ Biz o günleri yaşadık, gazeteden öğrenmemize ihtiyacımız yok. Her halde annen, baban size Bulgaristanda’ki hayatı pek anlatmamış, Kircaali doğumlu bir kişinin Kaşukavağa MVR den izin almadan gidemediğini biliyormuydun? Gledkayı geçince yoklama, Mestanlıyla Djebele ayrılan yol ayrımında yoklama, Mestanlı çıkışında yine yoklama, Koşukavağın girişinde, Tokaçka ve Ortaköye giden yolların üzerinde yine yoklama sen Türkyede böyle bir hayatmı olmasını istiyorsun? 70’li 80’li yıllarda cunta zamanında bu yukarıda yazdıklarım Türkiyede’de vardı,hava kararmaya başlayınca Istanbulda insanlar dışarı çıkamıyordu. Sen tarih bildiğine göre bu durumları herkesten daha iyi idrak etmen gerekmiyormu? yoksa sen dört köşeli bir kutunun içine sıkıştırılmış tarih kitaplarındanmı yararlanıyorsun yalnız?
Turgut Özal 2009-08-29 22:12:06
-Fes,oğulum yazıklar olsun sana,anneni,babanı seni ve yüzbinlerce soydaşımızı bulgar zülmünden kurtarmamızın hiç mi hatrı yok?
Besle kargayı oysun gözünü!
Bizim ne yaptığımıza gelince senin aklın ermez oralara.

Biz gelmeden önce bu ülkede
-benzin kuyruğu vardı
-tüp gaz kuyruğu vardı
-yağa kuyruğu vardı(senin bildiğin şirlan yağa)
-dövüze ihtiyaç vardi(eğer cebinde bir dolar bulurlarsa sopa vardı)anladınmı?daha neler,neler vardı

Diyeceyim sana oğlum,gözlerine kapak takmış dolap beygiri gibi ayni çemberde dolaşıp duran amma bir türlü çemberi kıramayan,aynen senin zihniyetinde olan bu insanlar ulus devleti koruyoruz diye nerdeyse onu boğuyorlardı

Şimdi çok şükür biz bir yol açtıkta yürüyenler var

Doğan
AB. 2009-08-30 17:02:53
Fes dediyin kisi Túrkiye atakçisii Bulgaristan Atakasiyle kardes olmalidir. O sahis bir alevidir Aleviler baska mesepten oldugu için hanefilerle bir zaman ve asla bagdasmazlar onun için Caamilere fazla inanmazlar çúnkú onlar tekkelere ve túrbelere çok inanirlar fes dediyin kisi bir alevi D. Baykalcidir Islyami sevmiyen her zaman sayin R.Tayyip Erdogan,a karsi bir tavir kullanirlar dinsizlerden biridir ben bu adami hiç bir zaman TRT den Bulgaristan Túrkleri lehine tek bir sózcúgúnú duymadim desem yeri vardir bunlar Chp anti atatúrk bir boyama partidir atatúrkú sevdiyinden deyil yalniz Kólgesinde gitmeye çalisirlar biz Yumeli Rodop túrkú bunlarin nekadar asalik ve Fasist olduklarini iyi biliriz Saygilar.
AB ye 2009-08-30 18:02:58
Are AB arkadas ,buyuk ihtimalle pomak kokenlisin ,simdi FES arkadasimiz RECEP ERDOGANi sevmiyor diye dinsizmi oldu bre serefsiz ??? Bende sevmiyorum oro.pu cocugunu ,neyini seveyimki onun milleti birbirine dusurmekten baska ne yapti ,yollar ve birtanede hizli tren yapti 8 senedir .Askeri ucret yerinde sayiyor yillardir ,millet acliktan kiriliyor,benzine habre zam ,hergun tecavuzler olumler .Yaziklar olsun sizin gibi kor beyinlere ,siz dinci falan degilsiniz ,siz cahilsiniz .
fes 2009-08-30 18:28:09
Bana yazıklar olacaksa sana da yuh olsun ozaman.

Yuh olsun çünkü seksen öncesi ve sonrası dönemi, aklım zehir gibi çalışıyor demene ramen, haylazlığından dolayı öğrenememişin. Yaa!

Biz gelmeden önce benzin kuyruğu, gaz kuyruğu vardı diyorsun ama Anavatan partisi 1983'de kuruldu, o sözünü ettiğin kuyruklar ise 1978 senesinde Ecevit hükümeti döneminde olmuştu.

1979'da Demirel hükümeti kuruldu, o hükümetin ekonomiden sorumlu müşteşarı da Turgut Özal'dı.

24 ocak 1980 karalarından haberin var mı senin? Hani büyük çaplı devalvasyon yapılarak işçi ücretleri kuşa çevirilmişti. Bunları bilir misin?

12 eylül 1980'de Evren amerikalıların teşvikiyle darbe yapmıştı ve siyasetçilerin tümü Zincirbozanı boylarken Vaşinngton'un has adamı Turgutço Özal askerlerin kurduğu Bülent Ulusu hükümetinin ekonomi bakanı olmuştu.

Amerikalılar "Bizim çocuklar Türkiye'de darbe yaptı" demişlerdi has adamları Turguta başbakan olma yolu açılmıştı. Sen de "biz gelmeden önce" derken amerikalıları kastediyorsun her halde.

Tayyip de amerikalılar tarafından seçilmiş biri; Özal ve onun için türk milletinin çıkarları yok, Sam amcanın çıkarları var.

Nitekim göbeği türk milletine bağlı olsaydı, 1989'da sınırı açıp amerikan çıkarlarına hızmet, bulgaristan türkünü de perişan etmezdi.

Yaa işte, işler böyleyken böyle! Biraz dersinizi çalışın, afaki konuşmayın.
fes 2009-08-31 00:04:07
Buraya yazanların bir çoğuna mantık dersi vermek lazım. Adamlar okadar anlamsız şeyler yazabiliyorlar ki, böyle giderse bizden sittin sene adam olmaz diye düşünüyorum.

Her nereden çıkardıysa biri beni alevi yaptı. Katalog ustası Özgür de o arkadaşa destek vermekte teredüt etmedi.

Oysa seçim öncesi yaptığımız tartışmalarda Vejdi Raşit satılmışını Kırcaali'de kızıbaşlar destekledi sadece diye eleştirmiştim. 4000 papel geliri, 1000'nin üzerinde de emekli maaşı olan ve sektirmeden makine katalogları okuyan arkadaş bunları bilmesi lazımdı, değil mi?

Ama anlaşılan bunların ya beyinleri kireçlendi, ya da balık havızaları var.

"Bunlara Boyko da bir şey yapmayacak" lafı nekadar saçma bir laf! Hayret ki ne hayret!

Adam kendini belli etti; bal gibi Boyko'yu ve Ataka'yı zımnen destekledikleri kabak gibi ortaya çıktı.Aferin doğrusu!
turko 2009-08-31 13:21:05
yazikar olsun bu dpsye ahmed dogan bi ahmed turk gadana olamo ahmed turkun ahmed dogana siyaset ve politika dersi vermesi lazim yaziklar olsun bg turkunede
dinden 4nala gacola serefsizle bagimsizlik olmazsa bile
ozerklik bize sart aksi taktirde yok oluruz kirola gibi bi izkocya modeli naya istemoz biz bizim uyan adam deyil uyanik adam olmamiz lazim dpsden turkiyeden fayda beklemek aptallik olur 20 yildir neler yaptilarki
1.turkce dersi
2.15dakka turkce haber
3.dualari yenden baslattilar
2ayin seyini 20 yila siydirdilar
20 yildir ise halki soyuyorlar remzi osman duada cok ayir gonucadiya secim oncesi secim bitti is bitti
haklarimizi geri almamiz icin dpsnin basina sultan mir galiev gibi turkluk sevdalilarinin gelmesi lazim ahmed dogan gibi emek hirsizlari degil biz oyumuzu becburi
dps ye atoz bulgarlara atsak ta iyi olmucak nedense
uyanin arkadaslar tek care birlik olmak milleti orgutlemek dise dis goze goz
AB. 2009-08-31 15:54:16
AB,Ye yazan Sahis bilki Ben Ne Pomagim nede Alevi (kizilbas) Aleviler ve Pomaklar onlarda sonuçta insandirlar hayvan deyiller ya amma biz Túrklerin içinde asiri derecelerde ózúr dilerim hayvan sirasinda soysuz ve serefsiz insanlarimiz gayette az deyiller. Pomak deyilim Asil kóklú Çanakkale savaslarinda Túklúyú için sehit dúsmús Mehmetçiklerin ayilelerinin torunlarindan biriyim Atatúrkçú temiiz kalpli bir túrkúm beni asagiya alanlar Fes gibilerinden daha atatúrkçúlerin torunlariyim ben kendimi ne AB,ye elestirisi yapan kisiye nede Fese benzetirim kendimi nede D.Baykalçilara Ben Sahte CHP deyil ASil CHP lilerin torunuyum. Múslúmanlik Túrklúyún kókú ve temelidir diginine dúskún olmuyan biri digine inanmiyanlar bizim için satilmis soysuzlarin kendileridir Soyunu bilmiyen Fikarayi ónúmsemiyen bir Zengin Allahin hayirsiz ve namussuz kullarinin ta kendisidir. Sizin gibi hesapçi çapulcu olacagima Dinci ve namuslu Pomak olmam daha iyi olur sizin gibilerinden Allah korusun milletimi Tamammi.Saygilar.
ABye 2009-08-31 19:10:09
Goruyoruz Turkiyede kimin soyguncu oldugunu ,rantlar ,katlar ,tum adamlari mutahit olan ve kanun tanimayan bu cok sevdiginiz Recep Erdogandir Deniz Baykal degil. Muslumanliktan bahsederken lutfen Tayyip Erdogani ayri biryere koy cunku bu adamin yalan musluman ve Amerikan usagi ve biran once Turkiyenin basindan defolup gitmezse Kurtlerin usagi olacaz senin cok sevdigin Erdogan sayesinde . Muslumanliga gelince Ataturk icinde cok seyler konusuldu icki icermis .namaz kilmazmis .bilmemne ama sen suanda gogusunu gere ben TURKUM diyebiliyorsan bu cesur adamin sayesindedir. Yakinda Bulgaristanda bunu diyemiyeceksiniz cunku Ataka yasaklayacak :)
fes 2009-08-31 20:18:08
Biz niye çapulcu olalım ki? Çapulcu senin dinci Akepe'cilerindir. Kendilerine salkımı bize talkını.

En büyük özellikleri çirkin ve yeteneksiz oluşlarıdır.

Zekanın yerini kurnazlık almış; emperiyalist batının uşaklığını şahane yapıyorlar.

Eğer bir insan hem macır hem de Tayipçiyse, kanında bir bozukluk var demektir. Ve de gavatlığın dik alasıdır.
cevabi 2009-09-03 13:13:11
Ózgúrcúgúm:Hak ve Ózgúzgúrlúk denen isim eger senin için ayip bir sey ise sen sana O çirkin ismini verdikleri için kabahati Ana ve Babanda bul vede derhal bu ismi sildir ve Gúzel bir isim seç kendine Imenniklerden. arkadasim.
fes 2009-09-03 20:34:19
Benim bir hayat çizgim var elbette. Fakat senin DPS hakkında takıntılı görüşlerini benimsememizi istersen, çok beklersin.

Obsesif- Kompulsif, yani takıntılı bir kişiliğin var senin. Dolayısıyla siyasi analiz yaparak optimum yararı görebilmene imkan yok malesef.

Seçimlerden önce DPS'ye hücum ederek fili olarak bulgarlara çalıştın. Belkide yaptığını farkında değildin, ama son tahlilde yaptığın buydu.
Bekir 2010-05-04 17:20:14
Dil birligi olmasin din birligi olmasin bu vatan yol gecen hani olsun öylemi osmanli bu yüzden yikildi mama Ne mutlu Türküm diyene