Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
KOŞUKAVAK’TA MEYDANA GELEN PATLAMADA 3 TÜRK ÇOCUĞU ÖLDÜ

KOŞUKAVAK’TA MEYDANA GELEN PATLAMADA 3 TÜRK ÇOCUĞU ÖLDÜ

06 Aralık 2009

Bulgaristan'da Türklerin yoğulukta yaşadığı Kırcaali bölgesindeki Koşukavak (Krumovgrad) kasabasında çocuk esirgeme kurumu yurdunda meydana gelen patlamada 13, 15 ve 16 yaşlarında üç Türk çocuğu hayatını kaybetti.


Koşukavak Belediye Başkanı Sebihan Mehmed, patlamanın kimin tarafından yapıldığı henüz tespit edilemeyen el yapımı bir bombadan kaynaklandığını açıkladı.

Bombanın patlaması sonucu çocuklardan ikisi olay yerinde diğeri ise kaldırıldıkları hastanelerde can verdiği bildirildi.

Emniyet yetkilileri el yapımı bombanın kimin tarafından imal edildiğinin ve çocukların eline nasıl geçtiğinin araştırıldığını açıkladı.

Çalışma ve Sosyal Bakanı Totü Mladenov olay üzerine incelemelerde bulunmak üzere Koşukavak'a gitti.
Çocuk Esirgeme Kurumu, patlamada ölen çocukların ailelerine psikolojik destek vermek üzere 3 uzmanın görevlendirildiğini bildirdi.

Olayla ilgili soruşturma çok yönlü olarak sürdürülüyor.

Ölen çocukların isimleri şöyle:

Cengiz Cemal – 15 yaşında – Sokolino köyünden.
Sunay Muhtar – 16 yaşında –Zimornitsa köyünden.
Cengiz Haumi – 13 yaşında – Pelin köyğnden.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Sinan 2009-12-06 11:03:05
Nur icinde yatsinlar ve insallah kasti bir olay varsa meydana cikarilir ,suclular cezalandirilir .
rodoplu 2009-12-06 11:42:14
Allahtan rahmet ve yakinlarina bassaligi diliyorum.Sorumlu olanlar cezalarini ceksinler.
emir 2009-12-06 11:55:36
Allah rahmet eylesin,o yasta cocuklararin akli oyle bomba yapmaya ermez.
Kara Ibrahim Aga 2009-12-06 13:29:55
Allah rahmet eylesin.
Ama kaderlerine bi bakin.Bir anlik zevkin sonucu olarak dünyaya gelmisler.Ve ayni insanlarin sorumsuzlugun sonuncu olarak Devletin ellerine birakilmishlar.Ve bu etmemish gibi bir cahillik sonucu olarak vevat etmishler.
Sanasam Pandora Kutusu,yalniz Müslümanlarin üzerinde acilmish.
Sefalet,savash,egitimsizlik,ilkellik ve her türlü kötü sheyler bizleri buluyoru.
Cocukken bizlerde "bombichkalar" yapardik Sofyada.
Yeni yil kutlamaari ichin.Bir keresinde ellerimizde patladi,birkeresinde gene Lülinde bir apartmanin balkonunu neredeyse yok ediyorduk..
Cocuk akli shte.
Bir defa da Allah rahmet eylesin....
emir 2009-12-06 17:10:21
Sefalet cehaletin sebeplerinden birisidir,ama cehaletin nedenlerini parasizlik ve Turklerin aleyhine uygulanan cifte standartlarla kisitlamamak lazim.Bence bizim insanlarimizin sorunu tembellik, kaygisizlik ve sorumsuzluktur.Sorunlarimizi cozmek yerine,bulgarlari,olmadi birbirimizi suclamaya basliyoruz.
Tarlada kole gibi calismayi ve yahut insaatlarda amelelik yapmayi kabullenmis birisi zaten yenilgisini,asaglanmisligini,bulgarlarin ayaklari altinda ezilmeyi kabullenmistir.Pandora kutusunun acildigi falan yok,zayif falan da degiliz,aksine politik,hukuki ve ekonomik acidan 130 yildan bu yana en rahat donemdeyiz.
Akli ve azmi olan Londa'dan Japonya'ya kadar ticaret yapip,AB mahkemelerinde hakkini arar,tembeller ise duskunluklerinin nedeni olarak hep baskalarini ve mevcud kosullari one surer.
Yahudiler bir yana, ABD'de ki kici kirik zenciler kadar olamadik...
Perperek Papazı Der ki... 2009-12-06 21:44:07
Yahu bu EŞŞEK kafalı kaloriferci kendi geberseymiş.
Halim ÇAVUŞOĞLU 2009-12-07 04:23:29
Çok yazık ! Elimizden ve dilimizden "Allah rahmet eylesin" demek dışında, ne yazık ki bir şey gelmiyor ve gelemiyor. Asabım çok bozuldu, içim kendi evladım gibi cız etti, yandı, ağladı, kanadı. Öyle ! Fazlasıyla kuşkulu bir patlamada 3 evladımız hayatını kaybetmiş. Geleceğimiz, umudumuz, yarınlarımız. Kanlarımız-canlarımız. Evlatlarımız. Daha noolsun ? Az mı ? İsyan etmek ve kıyameti koparmak için az mı ? Değil ! Hiç değil ! Şaşkınlık yaratması ve kara-kara düşündürmesi gereken, elbette ki aksi tutum ve duygulardır. "Sıradan olay" bakışıdır, "umursamaz ve vurdumduymaz" tutumdur. Böyle olamayız !

"Çağdaş" olanla bağdaştırmayı başardığımız "geleneksel" kültürümüz ve kapsamındaki tüm değerlerimiz ve hasletlerimiz tarafından yerini alması sağlanan "BİZ" bakışını, algısını ve hassasiyetini sürdürmek ve ortaya koymak zorundayız. Bu çerçevede "barışçı asimilasyon" dahil, diğer tüm sapmalara karşı "KESİN SET" oluşturmak üzere "toplumsal kotrol mekanizmaları"nı harekete geçirdiği iyi bilinen "CEMAAT" tipi toplumsal yapımızı da korumak, kollamak ve sürdürmek. Bu yazdıklarımın, öyle görünmekle birlikte, konuya ilişkin "acı haber"le yakından ilgilisi ve ilişkisi vardır. Haber, "BİZE İLİŞKİN"dir. Hepimizin, özellikle de görevleri ve yükümlülükleri gereği, bizden e bize karşı sorumlu olanların, ivedi olarak "buna uygun" hareket etmeleri gerekir.

Şurada başlayayım. HÖH yada her neresi, her kim yada her nerenin ve her neyin başıysa artık, koa Bulgaristan'da bir BAŞ; susmadan, pusmadan ve tırsmadan TÜRKLER, evet TÜRKLER, bir daha yazıyorum TÜRKLER ve diğer MÜSLÜMAN UNSURLAR adına (bu sonunculardan gelmeyen varsa da defolup gitsin ve bir daha da TÜRKLER'e yanaşmasın) ortaya çıkıp, gerekirse yumruğunu da-tekmesini de "OSMANLI TOKADI" misali okkalıca bir şekilde kapıya vede masaya indirip vede geçirip Türk gibi, Türk olarak ve TÜRKÇE, evet TÜRKÇE konuşup (varsın-gitsin Bulgar tercüme etsin, yasak mı ?)

"3 EVLADIMIZIN, BİZZAT KAMU/DEVLET BİNASINDA FAZLASIYLA KUŞKULU BİR BOMBALI PATLAMADA HAYATLARINI KAYBETMİŞ OLMALARI NEDENİYLE ACIMIZ BÜYÜK OLUP TÜRKLER BÜYÜK İNFİAL İÇİNDE BULUNMAKTA VE ŞİDDETLİ TEPKİ DUYMAKTADIRLAR. TÜRK VE DİĞER MÜSLÜMAN UNSURLAR ADINA, İNFİALİN SON BULMASI VE TEPKİNİN DÜŞMESİ İÇİN, BU OLAYIN VE VARSA TÜM MÜSEBBİB YADA FAİLİNİN/FAİLLERİNİN EN KISA ZAMANDA AÇIKLIĞA KAVUŞTURULMASINI, BU DOĞRULTUDA İLGİLİ BİNADAKİ TÜM GÖREVLİLER İLE DİĞER ÇOCUKLARIN, POLİSİN VE YARGIÇLARIN UZMANI OLDUKLARI ÇAPRAZ SORGUYA ALINMALARINI TALEP EDİYORUZ"

diyecek parti, adam yada baş yok mu, BAŞ-BAŞ ? Emir'e katılıyorum. O yaştaki çocuklarımız, en azından ölüme yolaçacak güçte ve etkide, hele de koruması (vesayeti) altında bulundukları her ülkede, özellikle de demokratik ve AB üyesi bir ülkede "en güvenli mekan" olduğu varsayılan bir kamu/devlet binasında, hangi malzemeyi nereden, nasıl bulup ve kimseye görünmeden nerede ve hangi bilgiyle bomba yapacaklardır ? Kuşkulanmak durumundayız, ki zaten yeterince de kuşkulu.

Kaldı ki, bu zamana kadar belki yapmadık yada aklımıza hiç gelmedi ama sadece Bulgaristan'da değil, diğer tüm Balkan ülkelerindeki soydaşlarımızın, çoğun "trafik yada iş kazası veya intihar, narkoz veya sağlığı elvermedi yada elden birşey gelmedi" gibi nedenlerlerle gerçekleştiği ileri sürülen her politikacımız ve aydınımız dahil, sıradan her vatandaşımızın ve elbette ki her çocuğumuzun ve bebeğimizin ölümüne kaygıyla, korkuyla ve kuşkuyla bakmak ve peşini bırakmamak durumundayız.

Herhalde yani, Türk ve Müslüman düşmanlığının fazlasıyla tırmanışa geçtiği Balkan ülkelerindeki kotrollü yada kotrolsüz istihbarat teşkilatlarının her zaman yapabilecekleri gibi, her meslekten gönüllü "ırkçı" kişilerin ve odakların da hay-hay yapmaktan çekinmeyecekleri "insanlıkdışı bir eylem" olarak, dikkat çekmeden "kader" yargısı konarak unutulup gitmesi için her yetişkin Türk'ü, Türk çocuğunu ve Türk bebeğini silahla, bombayla yada bıçakla-satırla ortadan kaldıracak halleri yok ya !

Her biri ardından, durumuna göre "trafik yada iş kazası veya intihar, narkoz veya sağlığı elvermedi yada elden birşey gelmedi" derler, olur-biter. O kadar ! Uzmanlıkları gereği elbette ki elimize geçen "güvenilir ve geçerli" kanıtlar yok. Ancak hangimiz acaba, geçmişe ve günümüze ilişkin olarak "Öyle oldukları hukukça açığa çıkarılanlar hariç, başka hiçbir politikacımızın ve aydınımızın dahil, sıradan hiçbir vatandaşımızın ve elbette ki hiçbir çocuğumuzun ve bebeğimizin ölümü, istihbarat teşkilatlarının ve/veya her meslekten gönüllü "ırkçı" kişilerin ve odakların eliyle gerçekleşmiş değildir" diyebilir ? Başkasını bilemem, fakat ben diyemem. O kadar ki, tam tersine, ilgili kaygım, korkum ve kuşmum, soydaşlarımızın yaşamakta olduğu her Balkan ülkesi, özellikle de Bulgaristan ve Yunanistan hakkında giderek artmaktadır.

İşte tüm bu nedenlerle, özellikle de 3 evladımızın kaybı vesilesiyle, diyorum ki;

Balkan ülkeleri arasında en fazla TÜRK nüfus Bulgaristan'da vardır. Ve Bulgaristan, Yunanistan gibi AB üyesi bir ülkedir. Türk gibi, Türk olarak ve Türkçe'yle gümbür-gümbür ortaya çıkması ve gerek konuşmalarıyla, gerek eylemleriyle ve girişimleriyle Türk azınlığa dinamik bir şekilde sahip çıkması, böylece komşu ülkelerdeki Türk azınlıklara, özellikle de "Köpeksiz köyü bulmuş, değneksiz gezmekte" özdeyişimize uygun davranagelen başına-buyruk, götüne kuyruk, kıçı kırık sümüklü ve patolonunu dahi toplamaktan aciz Yunanistan'ın (skandalın dik alası boyutunda "insan hakları ihlali" olarak) TÜRK "etnik" kimliğini mahkeme kararıyla reddettiği ve buna paralel olarak da (skandalın daniskası boyutunda "insan hakları ihlali" olarak) "YUNAN MÜSLÜMANLAR" sıfatını yakıştırdığı Batı Trakya'daki Türk Azınlığı'na da örnek ve yolgösterici olması, gurur, güven ve ilham vermesi, "AB Hukuku"nun elverdiği ölçüde onlara da sahip çıkması gereken HÖH'dir. O değilse de artık başkaları olmalıdır vede olmak zorundadır. Bu iş böyle gitmez ve gitmemelidir ! Gerekirse de..HÖH liderinin, kavga etmeden, barışçı yol ve yöntemle, eskisine "Onursal Başkan ve Başdanışman" statüsü atfedilmek suretiyle, bir başkasıyla ikame edilmesi (mesela Müh. Hasan AZİS'le) artık düşünülmelidir.

Evet, bu yazım da böyle oldu. Neeerden-nereye !? Doğru. Ama yazmış oldum bi kere. Bu saatten sonra da tutup redaksiyondan geçirip "yok şurası gereksizdir, yok burası gereksizdir" hükmüne vararak silecek Halim yok. Silmeyecek Halim var. Oldu bi kere, idare edin artık !

NOKTA.
IRKÇI SALDIRI MI? 2009-12-07 10:00:41
Bu patlama ırkçı saldırı olabilir mi? Bulgarlar türke acımaz biliyorsunuz. Gazeteci Nahit DOĞU bu konuyu araştırabilir...
mediha kamber 2009-12-07 16:55:54
yaşanan olaydan malesef çok üzgünüz.kaybettiğimiz yavrularımıza allahtan rahmet ailelerine de başsağılı diliyorum allah sabır versim
Hasan 2009-12-07 22:58:19
BU OLAYIN ARKASINDA TABIKI GIZLI VE KARANLIK ISLER VAR ,ISTE SIMDI DPS AYNI ATAKA GIBI BU OLAY OLUNCA KRUMOVGRATA CUMBUR CEAAT GELMLIYDILER VE ORADA BU OLAYIN SORUMLULARINI ARASTIRMALI V YAKALAMALARI GEREYORDU . PARNOCUYA BU BOMBALARI VERENLER NEDEN TUTUKLANMADI ??? BU ESKI SUBAYLARI DPS MEYDANA CIKARTMALI. GELIN BIRAZ TURKIYEYE KURTLEIN YANINDA STAJ YAPIN NASIL AZINLIK HAKLARI SAVUNULUYOR . BECERIKSIZ VE BOS INSANLARSINIZ , GOLGENIZDEN KORKUYORSUNUZ VE CIKIPTA BUNCA INSANIN HAKKINI SAVUNUYORUZ DEYIP DAHA FAZLA OYALAMAYIN BU MILLETI . Televizyonda ne zaman Ramadan Atalayi gorsem yavsak yavsak sakiz cigniyor ,ne bir cittiyet ne bir utanma .
fes 2009-12-07 23:42:03
Ben bu Özgür abimizin düşünme biçimine şaşıp kalıyorum. Ahmet Doğan DPS'nin başından gitsin, bulgaristan'da türkler açısından her şeyin hemen düzeleceğine samimi olarak inanıyor.

Keşke Ahmet Doğan çekilip B.Ş. gelse DPS'in başına. Hristiyan dünyası ve bulgar milliyetçiliğiyle mücadele etmenin kolay olmadığını Özgür bey de anlamış olur böylece.

Ahmet Doğan'ın türk kimliği için hiç çalışmadığını defalarca yazdım burada, ama Özgür abimize kendimizi byendiremedik bir türlü. Her halde sabah akşam Dps'ye kügretmemiz isteniyor.

Sonra ben burada yazdım diye mi insanlar Ahmet Doğan'a oy veriyorlar acaba? Kaç kişi giriyor ki buraya?
Arda ŞENTÜRK 2009-12-08 10:43:52
Önce ölen çocuklarımızı allah rahmetle eylesin,kederli ailelerine başsağlığı diliyorum.Olay tamamen tedbirsilik ve denetimsizlikten kaynaklanan kaza sonucudur.Koşukavakta,akrabaları olanlar,ölüm el yapımı bombadan değil,kara mayını patlaması sonucu olduğunu öğrenmiştir.Kaloriferci'nin evinin avlusundan alınan mayın emniyet ve adli makamlar tarafından araştırılmaktadır.Saygılarımla!
Kara Ibrahim Aga 2009-12-10 23:04:04
Ölen chocuklarin kizkardeshinin dayak yemesini izleyin.
Ve neden hasta oldunu!
Kadere bakin bee..
***
http://www.youtube.com/watch?v=LpWELE_xvPc
fes 2009-12-11 01:36:52
Ahmet Doğan türk kimliği için hiç bir şey yapmıyor diyerek sorguluyorum işte, daha ne yapabilirim ki?

Senin yaptığın gibi doğruluğunu asla kanıtlayamıyacağım komplo teorilerini, fantastik iddiaları inatla dile getirmiş olsaydım daha mı iyi olurdu?

Ahmet Doğan ve çevresi hakkında ne biliyorsan hepsini anlat burada; genel ifadelerle soyut suçlamalar yapacağına somut olaylar anlat, eleştir falan filan. Buna biz karşı gelmeyiz; niye karşı gelelim ki?
fes 2009-12-12 00:06:55
Senin de yorumların iki dirhem bir çekirdek yav; yani haddinden fazla hassas komentarlar yapıyorsun.

Ne dediğini anla anlayabilirsen!
fes 2009-12-12 20:35:37
Hayal dünyasında yaşayan, her şeyi hayallerine göre anlamaya çalışan kişiler delil, kanıt, vesika kavramlarından hoşlanmazlar.

Onlar komşunun karısına, şenşakrak konuşuyor,kalçalarını çalkalayarak yürüyor diye oraspı derler. Kafalarında öyle bir kanaat oluşmuştur bir kere, artık değiştirkanaatini değiştirebilirsen.

Nevar ki, modern dünyada sağlıklı kamuoyu; deliller, kanıtlar ve vesikalar sayesinde oluşturulmaktadır. Bulanuk suda balık avlanmıyor çünkü.

(Şimdi bu sözlerimden Ahmet Doğan'ı savunduğum çıkarılmasın)