Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
TÜRKÇE HABERLER İÇİN REFERANDUM DÜZENLENECEK

TÜRKÇE HABERLER İÇİN REFERANDUM DÜZENLENECEK

15 Aralık 2009

Bulgaristan'da devlet televizyonu BNT'nin 1'inci kanalında hafta içi her gün 10 dakika olarak yayımlanan Türkçe haber programının yasaklanıp yasaklanmaması konusunda referandum yapılacak.


Türkçe haber programının yasaklanması için uzun süredir kampanya yürüten ırkçı ve aşırı milliyetçi ATAKA partisinin lideri Volen Siderov, Başbakan Boyko Borisov ile bugün bir araya gelerek istediği desteği aldı.

Başbakan Boyko Borisov, görüşmenin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında, lideri olduğu GERB partisinin, Türkçe haber programı için halk oylaması yapılması önerisine parlamentoda destek vereceğini açıkladı.

Referandum sonucu halkın söz konusu haberleri isteyip istemediğinin kesin olarak ortaya çıkacağını belirten Borisov, herkesin uydu alıcılarıyla istediği dilde istediği yayını seyretme şansı olduğunu söyledi.

Bulgaristan'da hiçbir özel televizyon kanalının yabancı dilde yayın yapmadığını kaydeden Borisov, devlet televizyonunun bir ayrıcalığı olmaması gerektiğini savunarak, "En iyisi bu durumu halka sormak ve referandum sonucuna göre hareket etmektir" diye konuştu.

Irkçı ve aşırı milliyetçi lider Volen Siderov da BNT'de Türkçe haber programının yayından kaldırılıp kaldırılmaması konusunda referandum yapılmasını içeren önergeyi en kısa sürede parlamentoya vereceklerini bildirdi.

Siderov, devlet televizyonunun sadece Türkçe haber bülteni yayımlamasının ülkede yaşayan diğer etnik azınlıklara karşı haksızlık olduğunu öne sürdü.

Bulgaristan parlamentosu ATAKA'nın önergesini kabul ederse Cumhurbaşkanı Georgi Pırvanov'un onayının ardından Türkçe haber programı için referandum yapılacak.

Referandumun sonucuna göre de Türkçe haber bülteninin yayından kaldırılıp kaldırılmamasına karar verilecek.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Müslüm 2009-12-15 15:19:22
Özgür bey gözün aydın.
şevked 2009-12-15 15:27:38
Bizim koyun gibi suskun milletimiz en azından bu referandumda bari haberlerin kaldırılmasına karşı oy kullansınlar yahu.
Kürtlere tam bir devlet kanalı,BG türklere 10 dk haber bile yasak - hadi kızma bakalım şimdi.
Hasan 2009-12-15 16:22:35
Bu haberi koydeki amicama ve Ayse ingeme kim soyleyecek ,bak Turkce haberler icin referendum olacak diye kim haber verecek ,bunu DPS nin yapmasi geekmezmi ????????
Ahmet 2009-12-15 16:27:53
Ulan Piderov senin olumun kesin ecelinden olmayacak ,cok kasiniyon .
Kircalinin daglisi 2009-12-15 16:28:05
sevked, baska milletlere cok ozeniyorsun. Hep ayni seyleri tekrarliyorsun. Aslinda bizim milletin tek sorunu senin gibi baska milletlere korune ozenenlerdir.

Tanri bilir sen bg Turklerinden neden brusli gibi dogusculer , neden slvstr stalon gibi rambolar cikmiyor diyede hayiflaniyorsundur.

Surekli utanmadan baska milletlere ozendigni yazacagina yapilmasi gerekeni neden once kendin yapmiyorsun? Nasil olsa sen ozendign milletler bashka guclerin cikarlari icin kahraman gosteriliyor ve sen onlarin ne yaptiklarini alinti yaparak neden bgda Turkler adina yapmiyorsun madem. Yoksa hala bir Bruslimi yatiyor gonlunde. Bir kahramanmi bekliyorsun? Bekledign belli cunku senin gibiler ya seover ya over.

Bu arada arnavutlar ozendigni cok dile getirdin birde kurtlere ozendigni yazmishsin. Baska ozendign milletler varmi?
sezay mestan 2009-12-15 16:28:11
bizler sustukca onlarin dedigi olur?
şevked 2009-12-15 16:46:55
Ben kimseye özenmiyorum kardeş,

ama iki üç tane dağ ayısı binlerce senelik devlet geleneği olan türklerden bazı şeyleri yakalayıp koparmayı daha iyi beceriyorlarsa bizde bir sorun var demek.

Birde BG'deki insanımızın bulunduğu vurdum duymaz durumu algılamak için "özenmeyede" gerek yok.Aklın yolu her yerde birdir - gafletin, vurdum duymazlığın belirtileri dünyanın her yerinde aynıdır.
Muslumaanlar. 2009-12-15 17:04:23
Bu gum BNT,de sadece 10 dakikalik túrkçe televiziyon porogrami için referendum dúsúnúlúyor bunu bulgar halki kazanacak televiziyondan emiiniz ki o 15 d. yayinda kalkacak bulgar milletinin sayi solu belli deyil bunlar asii bir millettir bu gun boyle yarin bir baska referendumyapar ve baska turlu bir seyler de dusunebilir bizim tek guvencemiz olan HOH,ne çook buyuk bir is dusuyor. Bulgar hukumetinin Dúnya insan haklari çerçeve antlasmalarina aykiri gelinmesine ve sorumluluklarinin ters dusululdugu için Insan haklari mahkemeye dilekçe verilmesinin vakti geldide geçtiginin bir gostergisidir.bunun için Ahmed Dogan ve 37 millet vekillerimizi zoor ve çok ilginç sinav bekliyor ve bu sinavi Expres olarak kazanilmasini bekliyoruz bu neymis ya dunyada yalniz Turk milletimi en akillsi,da her seyi hos goruyle karsiliyor Turkiye devlet kanali TRT-6 Kurtçe 24 saatlik yayin yapiyor bulgarlar ise bunu referenduma goturuyor. yazik deyilmi bizlere boyle de bir assagilik olurmu ya togbe togbe???.
Hasan 2009-12-15 17:08:25
Sevket cok dogru soyluyon ,sustukca vurdumduymaz oldukca adamlar bizimle istedigi gibi oynatacaklar . Bulgarlarda her adamin degeri var yani adamlar ayni anda 2-3 yerde calisiyorlar ,degisik sporlar yapiyorlar ,degisik derneklere uye oluyorlar ,biz ne yapiyoruz peki??? Sen 10 milyonda olsan aramizda okumus insan ,milletinin hakkini savunan olmazsa o 10 milyonu 4 milyon Bulgar yonetir . Volen Siderovu ilk ciktigi zaman kimse dikkate almadi ,herkes kucumsedi ama bakin simdi nasil basimiza bela oldu .Trinak koyundeki cesmey yiktirdi ,simdi Turkce haberleri kapattiracak ,yani kisacasi adamlar calisiyor bizim Ramadan Atalay gibi masayin ustune ayaklarini koyupta sakiz cignemiyor yavsak yavsak.
Hüsnü 2009-12-15 18:06:32
Özgür beye: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=313757
Hüsnü 2009-12-15 18:40:31
http://news.ibox.bg/news/id_1126748142
Rumeli 2009-12-15 18:42:56
Bu is belli, DPS hic usul sikicilik yapmasin, onlara 600 000 oy verdik, umarim bosuna vermedik. Gereken yapilsin, AB:ye, BM:ye sikaet ve ondan sonra Turkler bu develette resmi azinlik olsun. Ozaman 5 dakikka haber degil, BG cumhuriyet daha fazla hak tanimasi gerekir. Turkce resmi dil olsun.
CANTAY KOCAÖMER 2009-12-15 18:55:35
Bulgaristan'da Türkçe yayın referanduma götürülecek
Bulgaristan'da devlet televizyonunda yapılan Türkçe yayının devam edip etmeyeceği referandumla belirlenecek. Başbakan Boyko Borissov, ırkçı Ataka partisinin bu yöndeki görüşüne destek verdiğini söyledi.
Başbakan Borissov ve iktidardaki GERB partisi devlet televizyonundaki Türkçe haber özetleriyle ilgili referandum yapılması önerisine destek verdi. Borrisov, Irkçı Ataka partisi lideri Volen Siderov'la ortak basın toplantısı düzenledi.
Siderov, Türkçe yayınların referanduma götürülmesi için gereken 48 milletvekilinin imzasını tamamladıklarını söyledi. Ataka partisinin parlamentoda 21 üyesi bulunuyor. Referanduma destek veren iktidardaki GERB partisinin ise 116 vekil ile temsil ediliyor. Ataka lideri, Başbakan Borissov'un da referandum fikrine destek verdiğini dile getirdi.
Borissov ise bu tartışmanın referandumla çözülmesinin en demokratik yol olduğunu savundu. Bulgaristan Başbakanı, bu şekilde konunun siyasi gerginliğe neden olmasının önüne geçileceğini söyledi.
BNT'de Türkçe haber bültenlerinin kaldırılması için beş yıl önce kampanya başlatan Siderov, "Bulgaristan'ın resmi dili Bulgarcadır. Devlet televizyonunda Türkçe'ye yer yok." görüşünü savunuyor. Ülkedeki diğer marjinal gruplar da Türkçe yayınlar aleyhine yaptıkları eylemlerle gündeme gelmişti.
Tartışmaya neden olan Türkçe haber özetleri her gün sadece 10 dakika sürüyor.
CANTAY KOCAÖMER,Bulgaristan
fes 2009-12-15 19:52:56
Temel hak ve özgürlükler referanduma sunulamaz, bu vazgeçilmez bir ilkedir. Mesela Almanya'da yahuandilerin vatandaşlıktan çıkarılmasına yönelik bir referandum yapılamaz.

Peki yaparlarsa ne olur? Bence güzel olur. Hem bir taşla beş kuş vurmuş oluruz.
cesur 2009-12-15 23:02:48
tebrikler kosukavakli aferimsana dogrulari soyledigin yaszdigin icin...halkini dusunen savunan zaten yok hoh un icinde onlar ceplerini dolduran komunizmadan bize todor jivkovtan kaln komunist salvarci halkimiza indiren serefsiz doncular onlar...onlar deyilmiydi halkimiz salvarlarini kesen kurban bayramlarda ev ev gezen serefsizler deyil mi simdi hoh un basinda parlamentoda..turk halki koyun gibi olmaktan cikmali gercek hayati gormeli..turk halkinin deyerli yerlerinde koylerden kasabalardan tarlalarini alan ele geciren gene bu hoh liler deyil soruyom size..nerde rusvet varsa nerde dolandiricilik varsa hoh lu cikiyor...artik onlarin bulgaristani bile kacarak terk edecekleri zaman yaklasiyor..ama sunuda iyi bilsinler ki turkiyeye siginmaya kalktiklari zaman anari tikik..
rahmetli ozgulugumuz icin mucadele eden abilerimizin babalarimiz mucadelelerini brakmiycaz onlarin mucadelesini benimseyip biz yaptik diyenlere zaten inanmiyoruz ve husrana ugratacayiz ..geleceyimiz aydinlik olmasi icin oyunuz vermeyin komunizma kalintilarina artik deyerli halkimiz
saygilar
bursam 2009-12-15 23:10:13
evet cok dogru.KARDESIMIZ HAKLI.ZATEN ARTIK BULGARISTAN AVRUPA BIRLIGINDE OLDUGU SURECE AVRUPA KANUNLARI GECERLI VE TUKLERE VE AZINLIKLARA DAYMA SAYGI GOSTERILIR VE ASLA HAKLARIZ ELINDEN ALINAMAZ.bu oyun yine hoh un icinde cikti onlar yine volen siderova ismarliyor sen boyle konus yapta bizim oy oranimiz dusmesin parlamento disi kalmayalim boylece turkler daha milliyetci olsun ve oyunu yine hoh e versin ,karismiza cikip gururumuzlan oynasinra yine kandirsinlar turkleri hohten baska savunan yok desinler..ama artik karnimiz tok ahmedagayin oyunlarina..hani nerde kaldin ahmet aga sen hukumetten dista kalirsan bosan yaparim demistin bg yi hani ne oldu neden sustun..turkl halki aptal deyil senin arkanda cekilip asla kanini bos yere akitmaz sen milionlarda yuzerken saraylarinda yasarken..
Muzzi 2009-12-16 00:01:56
Bulgaristan in durumu her gecen gün daha vahim oluyor.En basta bunun sorumlusu Dps tabiki, vur sirtina al lokmayi alistirdi dagli bulgarlari ,simdi durdur durdurabilirsen adamlari..Artik isler o noktaya geliyor ki uzlasma-görüsme ile sonuclanabilecek birsey kalmiyor.Ya mitingler,protestolar yada belkide daha fazlasi gerekicek..Ama nerde bizde o potansiyel ?
gara gaş ^^ 2009-12-16 00:28:50
Referandumun başında bolen siderov varsa tmm .. insan hakları gestapocularla çalışıyor demek olur ... :/
lud umora nyama ... kendi deyimleriyle !
fes 2009-12-16 01:12:50
Bu referandumla - eğer yapılırsa - Ahmet Doğan ve DPS yönetimini harika bir şekilde test etmiş olacağız; türklerin haklarını savunup savunmadıkları net bir şekilde çıkacak ortaya.

Ak koyun, kara koyun belli olacak.
Hasan 2009-12-16 02:00:30
Tamam lan fes artik ak got kara got belli olsun :)
osman 2009-12-16 02:00:42
Bende bende kiniyorum osman olarak...
şevked 2009-12-16 08:26:54
Bu gün 10dk türkçe haberi, yarın çift vatandaşlığı ve seçmeli anadil eiğitimini referanduma götürecekler.
Bu sembolik kazanımlarımızı elimizde alacaklar Avrupayada "her şey demokrati yoldan halk istemedi" kaldırdık dyecekler.
Öyle AB'ninde BG'de türklere sahip çıkacağını beklemeyin!

Şu referandumun tek iyi tarafı olacak - türklerde 20 seneden beri ilk defa meşru yoldan tavır koyabileceğiz.Ama herkesin gidp oy kullanması lazım.

Adamlar lk önce ne yaptılar - imza kampanyası "halk bu yayınları stemiyor" dediler.

Boyko Borisov ne dedi "zaten bu haberlerin izlenme oranı düşük" dedi.

Pek Siderov imza toplarken biz ne yaptık?Bizde köy köy gezip şehirlerde türk aileleri bulup "hayır haberler devam etsin" diye imza topladık mı?HAYIR, yani Boykoya "bu haberlerin izleme oranı düşük" dedirtmek için sustuk, onayladık adamın söyleyeceklerini.
şevked 2009-12-16 08:32:45
Ve lütfen bu foruma "şunu bunu kınıyoruz" yazmayın.
Kınamak için BAŞBAKANINDA,AHMED DOĞANINDA,KÜLTÜR BAKANININDA açık adresleri ve telefonları var.

Kendi kendimize kave nuhabbeti gibi onu bunu kınıyorumun anlamı yok.
şevked 2009-12-16 08:40:03
Kircalinin daglisi,
ilave edeyim - yahudlern birlik beraberlik, planlı ve organize şekilde çalışmalarıda ilgimii çekyor.
Vesile Gavaz 2009-12-16 10:16:35
Tebrikler ahmed doğan,KGB ve DS!ahmedin çoçukları Türkçe bilmiyor,sizinkilere de gerek yok,kendiniz öyle istiyorsunuz.Durmak yok,yola devam...
şevked 2009-12-16 12:25:29
Kardeş,
güzel yazmışsında ve haklısında.Fakat "her şeyi devletten bekleme" zihnyetindende vazgeçmek lazım.Belli ki DPS liderleri şu an türklerin haklarıyla değilde 8 senede çaldıklarını koruma korkusu içindeler.Gerekirse Boykonun k..ı bile yalarlar.

Artık kendi iç dinamiklerimizi uyandırmamız lazım.
Hasan 2009-12-16 12:34:17
Haklisin Sevket artik halk dumeni eline almasi lazim ,bu kadar gururumuzla oynamalarina izin vermemeliyiz ,cingenelerle ayni kefeye konulmaya baslandik artik.
Çiflikten 2009-12-16 13:01:49
Kültürden mahrum kalmış bir toplululuk cahilliğini ısrarla sürdürmeye devam ediyor Türkçe yayınları kaldırmak başarı değildir gerilemedir hani demokrasi var dı BG de siz onu bizim külahımıza anlatın.
Şöyle bizden bir baba adam çıksa da Kırcaali ye bir Türkçe televizyon yayını yapsa ne kadar güzel olur ama inanıyorum ki çok yakında bu da olacak hani derler ya''kötü ev sahibi insanı mal sahibi yapıyor''muş
Ben şuna inanıyorum kin ve nefret dolu bir insan kendi kendini içinden bitirir bunların ikiside kin ve nefret dolu insanlar bunlar kendi aklınla bir şey yapamıyor zaten hep dikte ile iş yapıyorlar taşıma suyla ne kadar değirmen döner ki çok merak ediyorum
Bu ülkede yşıyan azınlıklarla daha iyi nasıl kaynaşılır yollarını arayacaklarına nasıl karıştırabiliriz formullerini arıyorlar

Bu ikili itifakın, Türkçeyi yayından kaldırma kararını bende şidetle kınıyorum
şevked 2009-12-16 14:41:31
Sn. Editör,
bu haber stenin Bulgarca kısmındada yayınlanmalı.
En azından kınamalarımızı oradada bulgarca yazalım.
osman 2009-12-16 15:19:20
Sevked onu yapacak akilli adam yok BGda...
Er 2009-12-16 16:25:34
shevked yahudilerede ozeniyormush.

Karganin omru gaaaaak gaaaak diye gechermish .... ayni seninki gibi.
emin 2009-12-16 17:04:24
arkadaslar hepsinizi cok gozel anliyorum, burada bize bir nefret oldugunu goruyoruz , fakat burda dps nin hic bir sucu yok , dps elinden geleni yapti ve yapiyor daha ne yapsin ki, kimi arkadaslar diyor ki simdi dps i gorecegiz bakalim ne yapacak, ben boyle dusunmiyorum bence dpsye karsidan kolarimizi baglayip yalniz dpsi beklemek le olmaz . halkimizin dpsnin onun arkasinda olmadiktan sonra, boyle sadece karsidan konusmak cok kolai ama sunu bilelim dpsi olusturan bizleriz insanlar onun icin her zaman dpsi desteklememiz lyazimdir. birde sorum var , ve sorum da su -nerede simdi vecdi rasidof kircali halkinin oylarini almaya gelmisti ama simdi cikip bu isi yaparsaniz ben istifa ederim deseye ,ani bizim halkimiz icin her sei yapacagim demisti hani nerde o yalanci ,hani nerde o verdigi sozler , benden bir tavsiye bir daha ona oy vermein boyle sahtekyarlara......,,,,,,,

tesekur ederim
Kamu oyu. 2009-12-16 17:33:00
sayin Çiflikli soydasimiz senin o guzel yormlarina katilmamak bir ahmakliktir diye dusunuyorum.yorumunuz çok guzel,de Kircaalimizde ozel televiziyonumuz olsun. olsunda bu nasil bir televiziyon olabilir yalniz nasil kablo disinda, uydu amaçlimi, yahutta tum Bulgaristandan izlenecek ozel bir televiziyon kanalimi, sorun su ki Bulgaristanin her kiyisinda turk yasiyor yalniz Kircaalide deyil kardesim mesele sudur: biz Turkler,de Bulgaristan vatandasiyiz biz turklerde bu ulkenin Bulgar vatandaslari gibi bu vatan için çalisiyoruz, bu ulkenin ekonomisine hizmet ediyoruz, bu ulkenin KDV,sini oduyoruz, bu ulkenin anayasasinin AB,nin yasalarina uygun olmasini, milli insan haklariyle uygun olmasini istiyoruz bu ulkede asari milliyetçilige, bos bogazliliga bir dur demeliyiz.(BNT)- Bulgar milli televiziyonunda 10 dakikalik turkçe ozetler bulgar halkina zarar veriyorsa Devletin paralarini sartsiz sebepsiz harcamaktan ,yahut ceplerine dolduracaklarina milletin menfaatine harcasinlar.BNT;den bir baska kanaldan yayina baglanmasini ve 24 saatlik ozelTurkçe yayini devlet kanalindan seyretilmesini istiyoruz bu da bizim Anayasal hakkimizdir Gerekirse milletler arasi insan haklari mahkemesine sikayetlerde bulunuruz.Milliyetci ATAKA ve Tv.SKAT televiziyonunun sozum ona alçakca çikislarini ve Bulgaristan Bas bakani B.Borisovun meseleye sicak bakisi ve meseleyi referenduma goturulmesinin bir insanlik disi oldugunu dusunuyoruz ve bir dahasna siddetle kiniyoruz.Saygilar.
Rumeli 2009-12-16 19:54:23
Bu gün 10dk türkçe haberi, yarın çift vatandaşlığı ve seçmeli anadil eiğitimini referanduma götürecekler
:::::::::::::::::::::::::::::::::

Sevked, cok iyi yazmissin, bu baslangic, bu konuda kafayi bükersek kafamizi kesmezler ama hep yere bakariz. Yarin cift vatandasligina kaldirilar, malina, evine, tarlana el koyarlar, diline, imanina serbest serberst küfür ederler...

Yeter artik ciksin HÖH halka aciklasin, bizim stratejimiz ne? Biz Milli Azinlikmyiz? 1925 Istanbul Anlasmasi bir bok edermi? Dilim Türkce, Ben BG vatandasiyim AB bana ne hak veriyor? Efendim Isvecte olan bir panca Laplandiyali kendi dilince kendi bölgesini yönetiryor, Ispaniya'da Katalanlar, Basklar acikca ayri bölge, ayri dil ya Belcika? Biz AB:de degilmiyzi? Bizim haklarimiz yok mu? Biz 10dk haber yalvariyoruz ve HöH:e 600 0000 oy verdik...600 000 orduyla Hitler Rusya'yi basti.
gunay gervasio 2009-12-17 03:30:49
kakvi sa tezi gluposti? i na tova mu vikate demokratsia? kralstvo nederland sisto tryabva da zabrani slovoto na svobodnatata jurnalistika? gledayte da sprete korupsiata ne da se zanimavate sis drugi nesta
şevked 2009-12-17 08:43:55
Koskoca DPS'de zaten bu konuda ses çıkaran 3 tane adam var - Çetin ve Metin KAZAK,Ahmed Hüseyin.
şevked 2009-12-17 09:55:16
Hayırlı olsun,
Türkiyeden tepki gelmiş:

http://news.ibox.bg/material/id_1537040960/#clist
Vatandas Ahmet Efendi 2009-12-17 15:20:10
Aloooo,
Vejdi Beycigim...
Sen ne diyorsun bu konuya?

Agaciklarin icin aday olmustun ya hani,
simdi o AGACIKLARININ HAKKINI SAVUNMAYACAKSINDA
NE ZAMAN SAVUNACAKSIN?
Rumeli 2009-12-17 17:28:53
Vejdiye mesaji Bulgarca yazin, erif Türkce'den uzak..,o Turk olsaydi hemen istifa edecekti. Boyko onun milletinin amina koyuor Vejdiden haber yok..demek Bulgar.
AHMET 2009-12-17 19:11:53
VEJDI NE KADAR TURKSE BENDE O KADAR UZAYLIYIM YADA KOSMONAFT . NAZMI MUMUN BILE BU OLAYI KINADI AMA BEZIM COK SAYGIDEER KOLDUR BAKANIMIZ VERDI RASITOFF TAN SES YOK .
berk 2009-12-17 22:02:16
sırada ne var Siderov ? Bulgarların Bulgar kanallarında her akşam Türk dizisi izlemesini yasaklamayı da deneyebilir misiniz :) ha ha ha
cemalettin Güneş 2009-12-18 15:26:08
evet zaten sonu olacağa buydu biim türk soydaşlarımız biri birini gambazlamaya evam edsinner bu gidişatın sonu kötü arkadaşlar benim şahsi düşüncem bu ama gün birlik ve beraberlik günü soydaşlarımızın miliyecilik duygularını uyandırmaları lazım ?
todor jifkof 2009-12-18 17:25:45
tütkce haberlerden önce KIRCAALİ VE HASKOVO nun TÜRKİYE ye katılmak isteyip itemediklerini sorgulasınlar halka bir referandum ile daha isabetli olur bence
Hasköylünün köylüsü 2009-12-19 11:08:42
Yaşa be Jivkof,çok doğru ve mantıklı yazmışsın.BULGARİSTANDA 10 dakikacık türkçe yayın yapılsınmı-yapılmasınmı referandumu yapılırken,aynı anda KIRCAALİ VE HASKOVO BÖLGESİNDE YAŞAYANLARA
yaşadıklaı bölgeleri,Türkiye Cumhuriyetine katılmak istermisiniz-istemezmisiniz sorulsun.Referrandumdan çıkacak demokratik sonuçlar,zaman geçirmeden uygulansın.
Güzel olur değilmi.Hem bulgarlara ucuza çıkar,bir masrafla iki önemli konuyu çözmüş olurlar. Bir taşla iki kuş yani.Olur neye olmasın.
BABAESKI 2009-12-27 23:57:32
ne diyelim bizim millet vekilleri uyusunlar bu konuda ve ya susunlar sonrada bizim halin oylarini beklesinler...